MarraskuunVauvat 2006

Kiitos LaSi onnitteluista!!! =) Ja tervetuloa minun puolesta uusille mukaan!

Eipä kummempia...Tyttö nukkuu aamu-unia sitterissä, jossa se parhaiten päivisin nukkuu. Pinnasänky on meillä ollut melkeen vaan koriste! Höh...siis nyt, kun tyttö on alkanut paremmin öisin nukkumaan niin se nukkuu sitten meijän sängyssä! Jos yrittää pinnasänkyyn laittaa, niin herää noin 10 min. sisään ja alkaa itkemään. Kenellä muilla vauva nukkuu perhepedissä!?!

Nipsu
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2007 klo 07:40 vilppu kirjoitti:
Vieläkös mahtuu joukkoon yksi marraskuussa pojan pyöräyttänyt äippä :) ?
Olen 26vuotias 3 lapsen (vm.01, 03, 06) äiti kainuusta. Perheeseen kuuluu myös isukki. Poika syntyi 15.11.rv.39. Kooltansa hän oli syntyessään 50cm ja 3615g. 2kk ikäisenä mitat oli 58,5cm ja painoa 6115g. Arki on lähtenyt ihan kivasti "käyntiin"....yö valvomiset tuli tutuiksi ensimmäisten 2kk aikana mut nyt pari viikkoa on nukkuttu oikeen makoisasti.
Juu totta ihmeessä mahtuu :hug: Lisään sut listalle!
 
Nipsu-81 Täällä nukkuu pikkupoika perhepedissä ja hyvin nukkuukin. Meitä siis nukkuu 3 samassa sängyssä, minä, mies ja poika, ei kuitenkaan useampaa (niinkuin joskus muutamia vuosia sitten :D :D )
Minusta se on niin ihana kun pieni on siinä lähellä, voi kuulla hengityksen ja aistia lämmön. Hyvin helppo imettää, varsinkin tuo poika on melkoinen syömäri. Oon huomannut, että poika on nukkunut hyvin levollisesti meidän välissämme.
Kyllä välillä nostetaan nukkumaan omaan sänkyynsä tai nukutetaankin oman petiin, mutta useimmiten meidän keskessämme. Aamut alkaa useinniin, että joku isommista herää ekana ja kömpii iskän paikalle joka on lähtenyt töihin.
Sitten siinä hetki pötkötellän ja heräillään aamupuuhiin.
Tää on sitten esimerkki rauhallisestsa aamustamme :LOL: :LOL:
On mulla monta muutakin esimerkkiä antaa meidän aamustamme, jolloin suu on vähän mutrussa itse kullakin B)

Nojoo, menee jo pikkasen ohitse.
Mutta minäpä menen tästä pyykkiä laittelemahan :wave:
 
Möhkösfantti...juu, saman havainnon olen tehnyt, että imettäminen käy tosi kätevästi ja yleensä pystyy helposti jatkamaan unia, kun ei tarvii nousta sängystä ylös. Alkuun vaan ajattelin, että kyllä sen tytön pitää omassa sängyssä nukkua ja sitten jos aamuyöstä ottaa viereen, mutta nyt se on sitten aina meijän välissä. Pääasia tietysti, että yöitkut ja valvomiset on vähentynyt ja saa kaikki paremmin nukuttua.


Nyt tyttö nukkuu pitkästä aikaa vaunuissa pihalla ja jännityksellä odotan, että kuinka kauan nukkuu!
 
Heipparallaa =)

2kk lääkärineuvola takana. Painoa 5555g ja pituutta 60,5cm, pitkä ja hoikkanen poika on =) Pituuskäyrällä menee ihan omaa käyrää.
Tyytyväinen, hymyileväinen ja jokeltelee jo paljon =) Täysimetyksellä vielä ollaan, eikä ainakaan vielä tarvitse mitään lisämaitoja antaa.
Eka rotarix-annos saatiin sitten tänään. Nyt jännityksellä seurataan, tuleeko oireita. Ja viikon kuluttua virus on voimakkaimillaan, joten käsihygieniaa pitää tehostaa.

Eilen nukkui aamupäiväunet ulkona 2 tuntia ja toiset päikkärit myös ulkona 4 tuntia. Unta riitti vielä yöksikin eli 22-5.30, söi ja nukkui vielä 2,5 tuntia =) Ja taas nukkuu :D Tosin jaksaa jo olla pari tuntiakin välillä hereillä =)

No, nyt ruoanlaittoon :wave: :wave:

Lauriina ja pikku-ukko melkein 2kk
 
Pitäiskö meidäkin kirjoitella hieman kuulumisia... :)

Poika sai joulukuun puolessa välissä nimekseen Alex.
Aika on mennyt nopeaan ja poika kasvaa ihan silmissä pelkällä äidinmaidolla.

Tänään oli 3kk neuvola ja samalla lääkärin tarkastus. Mitat ovat 6535g ja 61,7cm. Lääkäri kirjoitti neuvolakorttiin "Terhakka kiltti hymypoika" :D

Vatsavaivat ovat helpottaneet, mutta pikku nuha on vaivannut. Hieman ummetusta oli ilmeisesti, koska kakkaa odoteltiin 12 vuorokautta, kunnes tänään annoin Microlaxia (?) ja sitten sitä kakkaa todellakin tuli. Nyt on poika tyytyväinen ja ei enää piereskelekään niin paljon.

Eli täällä kaikki hyvin. =)

Lyyli78 ja Alex kahta päivää vaille 3kk
 
Moiks

Mulla täällä muuttohässäkkä päällä ja mies lähtee sinne toiselle paikkakunnalle ens viikolla niin kauheata kiirettä pitää ja stressaan jo valmiiksi niin että tukka lähtee päästä. Tämän kuun viimenen viikonloppu muutetaan, sitten tulee nettikatko, mulle riippuvaiselle se on kova pala..

Jere kasvaa ja eka rokotuskin annettiin tiistaina. Lähti pienestä miehestä ääntä, kun oli jo valmiiksi kärtynen ja sitten vielä pistettiin. Aksu taasen ei ole ikinä oikein välittänyt vaikka pistetty, vähän aina änissyt. (tosin se on muutenkin niin kovan kipukynnyksen omaava, sellanen sinnisäkki, että en toista ole tavannut :D )
Painoa oli nyt 6060g ja pituutta 61cm. Kuulemma ottanut nyt sellasen pituuspyrähdyksen.

Sellanen sylivauva tuo Jere on. Jotenkin jännä huomata, että miten erilaisia nämä pojat kuitenkin on keskenään. Aksu on vauvasta asti ollut sellanen hieman itsepäisen oloinen ja ei välttämättä niin syliin kaipaava, tykkää oleilla itsekseenkin ja kokeilee kaiken mahdollisimman. Jere taas tykkää kovasti siitä, kun on joku mahdollisimman lähellä ja elämä sujuu lepposasti vain loikoillen ja syöden, ehkä toisinaan tarkkaillen maailmaa.

Knackerton ja Jere 3kk

 
Yökyöpeli täällä pitkästä aikaa...

Kone edelleen surkeassa jamassa, pitäis onkia tiedot talteen ja huoltoon kovalevynvaihtoon. Ärsyttävää.

Alma kasvaa ja kehittyy vauhdilla, tänään oppi kääntymään kyljelleen, pari kertaa on kääntynyt jo aiemminkin, puolivahingossa, mutta tänään on kääntyilty jatkuvasti kun taito kerran keksittiin. :) Hirmuisen iloinen ja ihana veitikka on tuo pikkuinen, nauraa, hihkuu ja jokeltelee päivät pitkät, itkua ei kuulu oikeastaan ikinä. Kertakaikkisen mainio pakkaus. Kätensäkin on jo aikaa sitten löytänyt, nyrkit suussa jatkuvasti, ja kuola valuu. Leluja on kiva huitoa jumppakaaren alla, ja jos jonkun kivan lelun tai rätin onnistuu käteen saamaan, niin suuhun ja välittömästi!

Kokoa on jo reilusti, ensi viikolla neuvolassa sitten faktat, mutta jotain kertoo sekin, että kaikki 62 cm:n vaatteet on poistettu käytöstä, 68-70 cm ovat parhaita, muutama 74 cm:kin jo hyväksi havaittu. Almahan olikin pitkä jo syntyessään; 54cm, eli ei sinänsä mikään ihme. Painoa veikkaisin olevan ainakin seitsemän kiloa, saattaa olla kyllä jo enemmänkin, maha on ihanan pullea, ja jalat makkaroilla... :D

Meilläkin on pientä allergia-epäilyä ilmassa, esikoinen kun on atoopikko, ja allerginen, niin osaa etsiskellä merkkejä. Alma hankaa silmiään aika usein ja kasvot ovat toisinaan punaisenkirjavat. Varsinkin Mikkelissä mummolassa olen havainnut tuota hankaamista tapahtuvan, siellä asustaa kaksi kissaa ja kaksi koiraa... :\| Todella harmillista jos Alma on eläimille allerginen, olen toivonut joskus vielä koiran meidänkin talouteen taas ilmaantuvan. (Koiravanhuksemme kuolivat viime vuonna.) Tosin allergiathan saattavat mennä ohikin. Toki noita oireita saattaa aiheuttaa myös jokin ruoka-aine, pitäisi testailla maitoa ja kananmunaa ensialkuun, niitä epäiltiin esikoisenkin vauva-aikana allergisoiviksi

Kuumemittarigalluppia oli ollut: Meillä on käytössä ollut esikoisen vauva-ajoista saakka otsakuumemittari, loistava kapine! Tosin katsotaan toimiiko tuo vielä, äitini mittasi sillä maanantaina Alman kylpyveden, kastamalla mittarin kärjen veden alle... Oli melkoisen mielenkiintoisia lukemia sen jälkeen. Eilen alkoi vihdoin näyttää suurin piirtein järkilukuja, josko vesi olisi haihtunut ja toiminta taas jees? Kyllähän tuolla mittarilla tosiaan voi kylpyvedenkin mitata, mutta ei sitä veteen kastaa saa! :whistle:

Huomenna olisi ollut esikoisen 3-v neuvola-aika, mutta tänään iski mahatauti! Toivottavasti tuo kurja kulkutatuti ei tartu meihin muihin! Yöks. Onneksi näytti olevan melko lievä tauti, illalla oli tyttö jo kunnossa. Neuvolaan en silti uskalla huomenna vielä viedä tartuttamaan.

Jokohan olisi aika kömpiä petiin muut ovat nukkuneet jo tuntikausia, ja Alma varmaan kohta vaatii jo yömaitoaankin...

Bliss ja Alma 12 viikkoa
 
unikuu108
sekava moikka rikkonaisen yön jälkeen.

nyt sitten selvisi miksi poikanen on ollut itkuinen känisijä tän viikon. se on taas ihan tukossa. eilen illalla vaan änisi kun sängyssään kun nenä oli ihan tukossa eikä meinannut happi kulkea. sitten nostettiin sängyn päätyä kirjoilla ynnä muilla muttei vieläkään.sitten siirtyi isä olohuoneen lattialle nukkumaan jotta jaksaa aamulla töihin ja poika mun viereen parisängylle sitteriin istuma-asentoon..siihen sitten nukahdettiin ja herättiin miljoonasti kohentamaan kitisevän pojan asentoa,jotta henki kulkisi.. syöminenkin meni yöllä niin että poika oli niin väsynyt että nukahti parin minuutin jälkeen rinnalle..

hassua ettei eilen aamulla lääkärineuvolassa vielä ollut tukon tukkoa..kitinää vaan. teo on kasvanut huimasti. 7040g ja 64cm pitkä. sammas oli hävinnyt ja muuten kaikki oli kunnossa..

eilen sitten menin neuvolan jälkeen perhekahvilaan ja oli todella kivaa jutella muitten äitien kanssa, kun on varsinkin tällä viikolla alkanu kaatuu seinät niskaan..
sieltä sitten mentiin itäkeskukseen shoppaamaan lelukaari sitteriin..on muuten oivallinen kapistus.ja sieltä ystäväni pojan 1vuotis synttäreille, että eilen oli ruuhkaa sosiaalisessa elämässä.
tänään tulee mun pikkusisko viikonlopuksi kyläilee. menemme huomena illalla sen kaa kahdestaan katsomaan apassionata-showta. meillä on kaksi hevosta ja ollaan molemmat oltu ihan piikunatiaisesta asti hevoshulluja joten on tosi kivaa mennä kattoo sitä.huonoon ajankohtaan vaan teo sairastui..

eihän tässä muuta..imetysdementia vaivaa ja itsellä nuha kans. meinasin että jos hakisi apteekista jotain vitaamineja jotta ei koko ajan olis näin rapakunnossa,saattais poikakin pysyä terveenä kun äiti ei viljelis pöpöjään..

unikuu ja teo pikkusen vajaa 11vk
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2007 klo 09:47 unikuu108 kirjoitti:
sekava moikka rikkonaisen yön jälkeen.

nyt sitten selvisi miksi poikanen on ollut itkuinen känisijä tän viikon. se on taas ihan tukossa. eilen illalla vaan änisi kun sängyssään kun nenä oli ihan tukossa eikä meinannut happi kulkea. sitten nostettiin sängyn päätyä kirjoilla ynnä muilla muttei vieläkään.sitten siirtyi isä olohuoneen lattialle nukkumaan jotta jaksaa aamulla töihin ja poika mun viereen parisängylle sitteriin istuma-asentoon..siihen sitten nukahdettiin ja herättiin miljoonasti kohentamaan kitisevän pojan asentoa,jotta henki kulkisi.. syöminenkin meni yöllä niin että poika oli niin väsynyt että nukahti parin minuutin jälkeen rinnalle..

hassua ettei eilen aamulla lääkärineuvolassa vielä ollut tukon tukkoa..kitinää vaan. teo on kasvanut huimasti. 7040g ja 64cm pitkä. sammas oli hävinnyt ja muuten kaikki oli kunnossa..

eilen sitten menin neuvolan jälkeen perhekahvilaan ja oli todella kivaa jutella muitten äitien kanssa, kun on varsinkin tällä viikolla alkanu kaatuu seinät niskaan..
sieltä sitten mentiin itäkeskukseen shoppaamaan lelukaari sitteriin..on muuten oivallinen kapistus.ja sieltä ystäväni pojan 1vuotis synttäreille, että eilen oli ruuhkaa sosiaalisessa elämässä.
tänään tulee mun pikkusisko viikonlopuksi kyläilee. menemme huomena illalla sen kaa kahdestaan katsomaan apassionata-showta. meillä on kaksi hevosta ja ollaan molemmat oltu ihan piikunatiaisesta asti hevoshulluja joten on tosi kivaa mennä kattoo sitä.huonoon ajankohtaan vaan teo sairastui..

eihän tässä muuta..imetysdementia vaivaa ja itsellä nuha kans. meinasin että jos hakisi apteekista jotain vitaamineja jotta ei koko ajan olis näin rapakunnossa,saattais poikakin pysyä terveenä kun äiti ei viljelis pöpöjään..

unikuu ja teo pikkusen vajaa 11vk
Apteekista saa suolaliuostippoja, joita tiputetaan vauvan sieraimiin ja se auttaa aukaisemaan hengitystiet. Onko vauvalla ihan nuha vai onko muuten vain tukossa? Meillä nimittäin poika meni tukkoon viime viikolla jatkuvasti ennen kuin tajusin huoneilman olevan aivan liian kuiva. Joten nyt meillä on kosteita pyyhkeitä patterilla joka yö "kuivumassa". Niin ja pikaista paranemista äidillekin. Paljon lepoa ja paljon nestettä, sanoi mummo vainaa. Tosin nesteen piti olla mustaherukkamehua ja vettä sekä kuumaa sipulimaitoa... Jälkimmäinen ei enää aikuisiällä maistu niin herkulliselta. Miten ihmeessä olen siitä pienenä tykännyt :x
 
Kamalan pitkä aika meillä vain on ollut tässä kahden neuvolan välillä. Kuukauden vanhana kävimme viimeksi mittaamassa ja punnitsemassa Viljamin. Noh, nyt ensi maanantaina siis menemme neuvolaan. Olisi tarkoitus ottaa samalla se rotavirusrokoitteen toinen annos. Toivottavasti se suojaa yhtä hyvin tätä pikkuista kuin suojasi veljeäänkin. Meillä siis ei oikeasti ole ollut ainuttakaan oksennus/ripulitautia tuolla keskimmäisellä tämän kolmen vuoden aikana. Me muut kyllä olemme sairastaneet rotaviruksenkin kaikkien muiden oksennustautien lisäksi.

Meillä poika on myös alkanut jutella. Kamalasti sillä olisi asiaa ja pikkuisesta näkee miten onnellinen hän on, kun pääsee jutustelemaan minun, isännän tai sisaruksiensa kanssa. Liekö tulee puhumaan yhtä paljon kuin kaikki muutkin lapset. Mistä lie perineet sellaisen ripulin :D Lorut ja laulut ovat myös sellaisia, joista hän tykkää. Yleensä niihin osallistutaan nauramalla ja hirveällä huitomisella sekä sätkimisellä. Kun vain muistaisi niitä loruja tai lasten lauluja. Minä osasin niitä tuhatpäin esikoisen ollessa pieni. Käyttämättömänä ovat kadonneet muistista. Tuo keskimmäinen ei oikein koskaan ole loruille, runoille tai lallatuksille lämmennyt.

Selviä nukahtamisrituaaleja ei vielä ole. Sadehan "lauloi" itsensä uneen ja teki sitä ihan pienestä vauvasta asti. Eemeli lähinnä karjui itsensä uneen ja rinnalla sai kamalia raivokohtauksia, mutta ihan ymmärrettävää kun katselee ajassa taaksepäin. Tämä vauva taas kitisee ja ynisee aikansa kunnes ei vain jaksa ja nukahtaa. Nyt on vatsavaivatkin taas takana ja nukkuu tosi hyvin. Ja nukkuu muuten myös minun vieressäni ihan nyttyrällä. Helpottaa minunkin yöunia, kun ei tarvitse nousta sängystä imettämään. Ja Viljami on antanutkin taas nukkua lähes koko yön. Yhdellä syötöllä ollaan pärjätty.

Piti vielä kertoa, että poika yrittää kovasti päästä vatsalta selälleen. Ei se kyllä onnistu, mutta selältä se on mennyt vatsalleen pari kertaa lattialla ollessaan. Ressukka "kulkee" nälkäisenä nyrkkinsä perässä ja on kellahtanut viimein sellaiseen asentoon, ettei se nyrkki karannutkaan sieltä suusta niin helposti. Ja kauhea lutkutus. Pitänee yrittää saada koko episodi kännykällä nauhoitettua seuraavan kerran.

Odottelen tässä kevättä sekä innolla, että kauhulla :snotty: Toisaalta sitä pääsee ulos taas huoletta, kun nyt ollaan oltu enemmän ja vähän lisää siihen päälle tänne sisälle lukittuna, mutta toisaalta... Noh sitten alkaa taas siitepölykausi, enkä silloinkaan voi (tai viitsi) syödä allergialääkkeitä. Joten mahtaako käydä niin, että pahimpina siitepölyaikoina olen taas karanteenissa. Ehkä minun pitäisi kutsua siskontyttö meille karanteeniin, niin voidaan yhdessä virua sisällä ja tuijotella kaihoisasti ulos ikkunasta :whistle:

No mutta, mutta. Kohta tulee vieraita asentelemaan tv-mittaria. Minäpä katoan linjoilta. Jatkoja kaikille. <br><br>
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen...
Oltiin tässä neljä päivää Rukalla koko perheellä viettämässä talvilomaa. Yllättävän hyvin meni reissu vaikka aluksi jännitti miten se vaikuttaa poikaan. Nyt ollaan sitten taas kotosalla ja 2 kk neuvolassa käyty. Hyvin on tullut painoa 5930g, kun syntymäpaino oli 2950g. Pituus meillä on vielä toissijainen, kun sitä oli tullut 56 cm saakka ( 47cm ). Eiköhän sitä vielä kasveta siitä. Pojan isä on 190 cm, joten ei pitäisi olla geeneistä kiinni kasvu.
Käytiin viime viikolla vyöhyketerapiassa ja tänään uudestaan. Jotenkin tuntuu siltä että siitä on ollut apua tai sitte se vaan tuntuu... Kai sitä haluaa uskoa että siitä on ollut apua.
Yöt on menny kyllä tosi hyvin nukkuessa. Viime yönäkin poika nukahti 21.30 ja heräsi syömään vasta 5 jälkeen. Pitää nauttia siitä nyt kun vielä voi =)
 
Nostoa!

Kaunis ilma on ilmeisesti vienyt kaikki listalaiset ulkoilmaan, kun näin hiljaista pitää... :) Täällä Turussa päin oli tänään kaunis auringonpaiste ja lämmintä (+5 näytti mittarimme) kuin maalis-huhtikuussa. Linnut lauloivat ja oli mitä mukavinta käydä kävelyllä ja pihalla leikkimässä.

Meillä oli viime yö mitä loistavin; Alma nukahti yhden maissa ja nukkui 9:30 saakka! Aamulla oli koko perhe mitä virkein ja hyvällä tuulella. Ihana aloitus viikonlopulle. =)

Esikoisen mahatautikin oli onneksi lievää laatua, ja kesti vain päivän verran, eikä kukaan muu meistä sairastunut (*koputtaa puuta*). Harmi vain, että 3-v neuvola piti sen vuoksi perua ja seuraava vapaa aika oli vasta kuun lopulla. Olisi ollut kiva tietää tuon isommankin tyttösen mittoja. No, eivät ne varmaan parissa viikossa juuri ehdi muuttua... ;)

Ostin muuten tänään potan Almalle! :D Ajoissa sitä olla pitää! Tuli niin älyttömän söpön värinen, hiukan läpikuultava vaaleanpunainen, söpöisyys vastaan, niin en voinut vastustaa. Itseasiassa Evan kanssa aloitimme pottailun aikanaan jo 4kk:n ikäisenä pikkuhiljaa, aluksi vain pitelin Evaa hetken verran potan yllä, ja ihan alusta saakka saatiin saalistakin. :) Ei toki joka kerralla, mutta kaikki se oli silti plussaa, ja pois vaipoista. Saapa nähdä miten Alman kanssa alkaa sujua, tokihan pottaa koittaa piti jo tänään, mutta tuloksetta vielä... Kakat varmaan saisikin helposti pyydystettyä, sillä Almalla on tapana (ihan kuin Evallakin aikanaan) alkaa ähistellä jo hyvissä ajoin ennen kakkaamista. No, saapa nyt nähdä miten käy. Toivon mukaan Alman kanssa pottailu alkaisi sujua yhtä hyvin kuin isosiskon kanssa aikanaan. Mitään kuivaksiopettelua ei siis ole vielä ohjelmassa, ihan vaan pottaan tutustumista ja luonnonvarojen säästöä ajattelen, kun kestovaippoja en ole edelleenkään ehtinyt ompelemaan kuin säälittävät pari kappaletta, kankaita kyllä on kaapissa valmiina, mutta kun vain saisi aikaiseksi ommella ne vaipoiksi saakka...

Ja nyt siivoamaan, järjestelemään ja ilmapalloja puhaltelemaan, huomenna vietämme vielä kertaalleen esikoisen synttärikekkereitä, ja mm. kummitätinsä on kylään tulossa. Leipomukset ja muut tarjoilut ovat onneksi jo tehtynä, ei siis paha stressi.

Bliss ja Alma<br><br>
 
jenksa
moi en sitten oo kirjotellut tänne laisinkaan mutta silmään pisti et möhkösfantin pojalla on sama ongelma kun meidän pepillä me ollaan kuulotutkimuksiin kun neiti ei reagoi torveen tms. :'(
jenksa ja peppi 3kk
 
unikuu108
kukkuluuruu.
poika nukkuu jälleen hyvin. mulla oli superkonstit tuon tukkoisuuden lievittämiseen. eka suolaliuosta nenään tunnin välein. ei mitään tapahtunut.ei räkää..ei sitten millään. nostimme pinniksen päätyä reilusti ja pistin pieneen harsopussiin kamferin paloja.pussukka sitten teipillä pinniksen laitaan kiinni. sitten täytin ammeen kuumalla vedellä ja niitä kamferin paloja sinne ja mentiin pojan kanssa sinne syömään joka ruokailu.vietimme siellä myös pirkkalehden ja muutaman mainoksen ajan.teo sitterissä,mä vessan lattialla.itsetekoinen höyrysauna.. sitten makkarin patterit lämpimiksi ja märkiä pyyhkeitä "kuivumaan" patterille yöksi tuomaan kosteutta. samoin iso kattila täynnä kiehuvaa vettä pojan pinniksen viereen höyryämään..
ja teo nukkui niin hyvin että eka 22-23.sit lisäruokaa ja seuraava herätys oli04sit taas ruokaa. sitten herättiinkin seraavaksi 6 ja sitten vajaa 8 nousimme ylös..
sama sitten seuraavaa yötä varten..
ja viime yönä teo heräsi kerran!!! meni 22 nukkumaan,lisäruoka 23 ja seuraavan kerran heräsi vain 4 ja sitten vasta 8..joten meni ns. yhdellä herätyksellä koko yö!!uskomatonta..
tällanen kysymys.
onko teillä jäänyt raskaudesta mitään jäänteitä?peräpukamia,suonikohjuja..ummetusta?

mulla on tullu nyt vasta ehkä joku aika sitten maha koko ajan vaan kovemmaksi ja kovemmaksi..ehkä tuo poitsu imee kaikki nesteet jotta ne ei sit riitä pehmentää mahaa..?

unikuu ja teo 11vk<br><br>
 
Huomenia.
Pitänee taas vähän kirjotella kuulumisia.
Tuomakselle alottelin sitten viikko sitten jo kiinteiden maistelun, kun maito ei enää yksin kertaiseti riitä. Korviketta olen jo joutunut antamaan jouluaatosta lähtien ja määrät ovat vain lisääntymään päin. Maitoa menee noin tunnin välein päivällä, mut onneksi yöllä herää vain kerran syömään. Parina iltana olen jo antanut nukkumaan mennessä maissivelliä 50ml, josta ukkeli pitää todella paljon. Aamupäivästä ollaan maisteltu ensin aprikoosia ja nyt sit persikkaa, joka myös maistuu pienen suussa hyvälle. :)
Tuomakselle ei olla vielä saatu laitettua eka rokkoa, kun kamala nuha tuli juuri ennen 3kk neuvolaa. Tulevana perjantaina olis tarkotus sit piikittää. :'(
Muutama viikko sitten anneettiin ukolle eka rotavirus annos, sivuoireena tuli tavallista runsaanpaa pulauttelua.

Miten teidän muiden vauvat imee tuttia? Minä en saa opetettua Tuomasta millään tutille, nyrkki sille kyllä maistuu. :headwall:
Jos vain olis joku konsti millä sen sais opetettua, niin olisin todella onnellinen.
Vanhemmille lapsille tutin imeminen on käynyt ihan luonnostaan.

Katjuska ja Tuomas kaksi päivää vaille 17 viikkoa
Olen ostanut kaikki mahdolliset tutit mitä vain markkinoilta löytyy ja pojalle ei vain kelpaa kuin joskus vahingossa. :eek:
 
tolki
Moit pitkästä aikaa!
Meillä on olot ollu hyvin vaihtelevia. Välillä itkuisia päiviä ja välillä nukkumispäiviä. EIlen tää äippä oli kasvoihoitokurssilla ja iskä ja poika oli ekaa kertaa pidemmän aikaan kahdestaan. Hyvinhän noilla oli menny. TÄytyi tosin käyttää kerran syömässä. :) Ei Rasmus oo oppinu pullolle. Ja mulla kun olis iltamenoa tän kuun lopussa...
Rasmus teki nukkumisenkan viime yönä ja antoi äidin koisata klo 22-5!!! Tää on ennenkuulumatonta meillä ja toivottavasti siitä tulee sääntö pian. Mut olipas kiva olla virkeä aamulla.
Meillä on kans ollu aamulla tukkoista. TÄnään imaisin räkää pojan nenästä oikein kunnolla. Mut huoneilma on selvästi kuivempaa näillä pakkasilla, täytyy laittaa ilmankostutin ens yöksi.
Niin, huomenna olis jälkitarkastus ja musta tuntuu, että synnytyksestä on jääny ikävä muisto: pukama tai jotain vastaavaa. On ku synnyttäis joka päivä uudelleen. :/ :/ :/ Toivottavsti saa jotain apua jostain. Muuten ei kummempaa. Painokin on tippunu mukavasti, vaikkakin vielä kuutisen kiloa olis kiva olla kevyempi jossain vaiheessa.
tolki ja Rasmus kohta 2kk
 
bellukka laiskana
huh tänään sain ittee niskasta kii ja eka kerran nean syntymän jälkeen käytiin kerhossa, isommat jo ikävöi kerhoon, kiva oli kyl käydä vaikka se lähteminen tän lauman kans on aina jonkinlainen show :D varsinki ku kiire... mun pitäs soittaa se uus aika sinne äippäneuvolaan, sitä kierukkaa varten.. keskiv on nean 2kk neuvola.. jaahas pitänee kahville lähtee, mukavaa viikkoa kaikille =)

Bellukka ja Nea tasan 2kk :heart:
 
unikuu108
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2007 klo 11:57 Katjuska kirjoitti:
Miten teidän muiden vauvat imee tuttia? Minä en saa opetettua Tuomasta millään tutille, nyrkki sille kyllä maistuu. :headwall:
Jos vain olis joku konsti millä sen sais opetettua, niin olisin todella onnellinen.
Vanhemmille lapsille tutin imeminen on käynyt ihan luonnostaan.

Katjuska ja Tuomas kaksi päivää vaille 17 viikkoa
Olen ostanut kaikki mahdolliset tutit mitä vain markkinoilta löytyy ja pojalle ei vain kelpaa kuin joskus vahingossa. :eek:
miä ole ajatellut etten yritäkän opettaa tuttia syömään ellei ole ihan pakko.ja eikös se nyrkki mene näinä aikoina suuhun kaikilla kun nuo pikkuiset löytävät kädet.. tietysti olen miettinyt että helpompi on vierottaa tutista sitten joskus kuin omasta nyrkistään,mutta myöskin olen ymmärtänyt että vauvat tutustuvat uusin asioihin työntämällä ne suuhun vielä aika pitkänkin aikaa..

teo ainakin väillä lutusta nyrkkiään ja kattelee käsiään ja sitten työntää sen suuhun.ai hellusta..

unikuu ja teo 11vk ja risat
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2007 klo 20:02 unikuu108 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2007 klo 11:57 Katjuska kirjoitti:
Miten teidän muiden vauvat imee tuttia? Minä en saa opetettua Tuomasta millään tutille, nyrkki sille kyllä maistuu. :headwall:
Jos vain olis joku konsti millä sen sais opetettua, niin olisin todella onnellinen.
Vanhemmille lapsille tutin imeminen on käynyt ihan luonnostaan.

Katjuska ja Tuomas kaksi päivää vaille 17 viikkoa
Olen ostanut kaikki mahdolliset tutit mitä vain markkinoilta löytyy ja pojalle ei vain kelpaa kuin joskus vahingossa. :eek:
miä ole ajatellut etten yritäkän opettaa tuttia syömään ellei ole ihan pakko.ja eikös se nyrkki mene näinä aikoina suuhun kaikilla kun nuo pikkuiset löytävät kädet.. tietysti olen miettinyt että helpompi on vierottaa tutista sitten joskus kuin omasta nyrkistään,mutta myöskin olen ymmärtänyt että vauvat tutustuvat uusin asioihin työntämällä ne suuhun vielä aika pitkänkin aikaa..

teo ainakin väillä lutusta nyrkkiään ja kattelee käsiään ja sitten työntää sen suuhun.ai hellusta..

unikuu ja teo 11vk ja risat
Meillä keskimmäinen söi peukaloa, kun ei tuttia huolinut :/ Ja siitä sitten olikin tosi vaikea päästä eroon :/ Joten tätä kolmatta "opetin" syömään tuttia. Nyrkkiäkin välillä imeskelee, mutta onneksi ei sentään peukaloa...
Esikoinen söi tuttia ja hampaat suorat. Tällä peukaloa syöneellä oiotaan nyt hampaita, mikä on tylsää.
 
unikuu108
pitäiskö sitten miettiä tutin käyttöä peukun korvikkeena jos alkaa peukkua syömään.meillä tosin on tumput kädessä kun on niin innokas varsinkin öisin hieromaan silmiään ja sitten repii naamaa verille terävillä kynsillään.ei hereillä ollessaan hankaa vain unissaan tai unisena..


unikuu
 
Huomenia!

Taas on sellainen paukkupakkanen että hui kauhia. Tänään olis pitäny olla Emmin 4kk neuvola, mutta enpä minä tuonne ulos voi häntä viedä..

Tutista - meidän emmi ei syö - tai hetken se jaksaa lutustaa sitä, mutta nyrkki ja sormet tuntuvat maistuvan paremmin. Ressu työntää kerralla 3-4 sormea suuhun, yksi kun ei tunnu riittävän. Esikoisen kanssa tutin kanssa kävi niin että sitten vasta "oppi" tutittelee kun loppui rinnasta syöminen, nyt sitten minulla onkin edessä hänen kanssaan se vieroittaminen. Välist unohtaa koko tutin, mutta sitten kun epeli sen löytää niin si se on suussa ja pysyy. Olisko jollain hyviä vinkkejä kuinka tuosta tutista pääsis suht tuskattomatsi eroon? :)

Meidän emmi ei meinaa viihtyä masullaan lainkaan. Hetken hän jaksaa siinä ähistä ja puhista mutta sitten ; hyvin pian jo alkaa kauhia itku ja huuto kun ei ole hyvä olla. Onneksi nyt perjantaina on se jumppari(fys.terapia) niin pitänee kysellä häneltä hiukan vinkkejä kuinka typyn saisi viihtyy paremmin masultaan. Selältä kyljelleen jo kierähdetään meillä vauhdilla ja se onkin niin hauskaa - kikattelee aina sen jälkeen (siis emmi..) Ääneenkin on pari kertaa meillä naurettu ja se on niin ihanan kuuloista.

Mutta, nyt aamupalaa tekemään..

Mukavaa viikonjatkoa kaikille!

Laura
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 07:16 LaSi79 kirjoitti:
Olisko jollain hyviä vinkkejä kuinka tuosta tutista pääsis suht tuskattomatsi eroon? :)


Laura
Meillä aikanaan esikoinen oli vajaa 2-vuotias, kun heitettiin tutti jokeen kalalle :D Ei se kovin tuskattomasti mennyt muuta kuin se heitto :D Illalla muistui tutti mieleen, mutta tiukkana oltiin ja toista ei tilalle annettu :/ En tosin muista, että meillä olisi huudettu kuin se yksi yö. Ymmärsi tuon ikäisenä jo jonkin verran, kun sanoin että tutti on kala-vauvalla :whistle:

Meilläkin pakkasta reilu 20, eikä päästä ulos :/ Nukkumiset sitten huonoa, joten eipä tarvitse itsekään tehdä tänään mitään.
Jälkitarkastus minulla on tänään, pitää soitella isovanhemmat pikku-ukon vahdiksi =)

Kuinka paljon teillä vauvat pulauttelee? Pikku-ukko on nyt vasta alkanut pulauttelemaan ja ikää on se 2kk. Syö ahnaasti ja sitten pulauttaa, tylsää... Esikoisella vaiva helpotti vasta, kun aloitettiin kiinteät =)
Tätä vaan ihmettelen, kun pulauttelu alkoi näin myöhään eikä heti syntymän jälkeen. Olipa sekavasti selitetty... :D

No, kivaa pakkaspäivää kaikille =)

Lauriina
 
tolki
Meillä mentiin just patjalla mahalta selälleen että heilahti!!! =) :heart: :heart: :heart: Eikä vaan kerran, vaan heti ku masulleen laittaan, niin jo on päätä punkemassa sivulle. Aivan ihanaa!
Tänään oli jälkitarkastus. Ei ihmeempiä. Ehkäisyasioita ei tosin olla meillä vielä juurikaan mietitty ja tuntui siltä, et pitivät ihan dorkana ku en mitää kierukoita halunnu. Ei vaan oo vielä ollu juurikaan aikaa edes ajatella hempeilyä... menee kai kesään tätä menoa. :LOL:
Semmoista. Nyt takaisin jumpan pariin pikku-Rasmuksen kanssa.
Kirpakkaa pakkaspäivän jatkoa! (aamulla täällä mittarissa -34 astetta)
tolki ja Rasmus huomenna 2kk
 

Yhteistyössä