Marraskuussa 2010 syntyneet <3

Hitsi me taidetaan olla ainoita jotka ei ole vielä ulkoilua aloittaneet :whistle:
Mie en itse tykkää pakkasesta yhtään niin ei kauheeta hinkua pihalle ole! Lisäksi en ole edistynyt ostamaan vaunuihin vielä sellasta pehmeetä koppaa...jospa sitä ensi viikon aikaan ryhdistäytyisi niin pääsisi pienikin nuuhkimaan ulkoilmaa. Autolla ollaan muutaman kerran kauppareissu heitetty ja naapuriin makupussin sisässä juostu mut siinäpä ne meidän happihyppelyt on.
Isommat lapset ulkoilee itsenäisesti joten heidänkään takii ei oo tarvinnut ulos nenää pistää joten ollaan nautittu sohvan nurkasta melko tehokkaasti :saint:

Mie olen nyt synnytyksen jälkeen 10kg kevyempi mitä silloin kuin aloin poikaa odottaa. Tosin lähtöpaino oli sellaien että varaa olikin pudota ja vieläkin joutas lähteä joku -20kg mutte en ole siitä ajatellut stressiä ottaa ja eihän imettäessä etes saa laihduttaa..tosin pullat sun muut vois jättää syömättä mut eihän sitä kehtaa kun vierat kerran tuovat :p

Imettämisestä sen verran että joku taisi muukin sanoa et toisessa rinnassa olisi maitoa enempi kun toisessa, itsellä sama juttu! Huomaa ihan selkeän eron kun toisesta syö niin voi mussuttaa pitkänkin ajan ja ihan huomaa et loppu vaiheessa alkaa rinta olla jo aika tyhjä kun taas toisesta syödessä ei meinaa poju kerkeä niellä sitä tahtiakun maitoa tulisi eikä koskaan saa rintaa tyhjäksi. Mistähän moiset erot johtuu...

En tiedä kehtaako kysyä mut miten muilla nuo parisuhde jutut, lähinnä seksielämä onko jo alkanut?
Meillä mies jo kovin haluaisi eikä periaatteessa mitään estettä olisi, itse en ole mitenkään kipeä enää eikä tikkejäkään ole mutta oikein ei jaksa vielä kiinnostua noista puuhista...
Kaikki aikanaan mut tuntuu et laiminlyön miestä kun en jaksa häntä niin huomioida..Onneksi mies on ollut ymmärtäväinen mut silti.

No juu, jospa sitä tästä painus aa aa itekkin :wave:
 
Moikka

Musumuru kyseli seksielämän aloittamisesta. Me ei olla vielä kokeiltu miten sujuu synnytyksen jälkeen, kun vielä tulee vähän jälkivuotoa. Eikä nyt varsinaisesti ole mitään kiirettäkään, vaikka neuvolassa sanoivatkin, että jälkivuoto ei ole este yhdynnälle jos käyttää kondomia. Kohta 10 vuotta ollaan oltu miehen kanssa yhdessä, joten onhan tuota ehtinyt jo harrastamaan tarpeeksi :D

Mulla on ehkä rintatulehdus. Eilen illalla alkoi oikeassa rinnassa kipu, joka tuntuu koskettaessa, eli ei ole jatkuvaa jomotusta. Pitänee soittaa neuvolaan puhelintunnilla, että pitäisikö ottaa lääkekuuri. :confused: Kuumetta ei ole ainakaan vielä noussut, mutta tarkkaillaan tilannetta.

Kiloista: ei ole enää raskauskiloja jäljellä, mutta maha on kamala löllö. Viimeksi meni noin puoli vuotta, että iho oli palautunut, saa nähdä mahtaako tällä kertaa palautua ollenkaan tai onko hitaampaa... Kävelylenkkejä teen kun sää sallii ja kotona kahvakuulailen, lantionpohjalihakset on kyllä ihan laiminlyöty täällä :ashamed:

Pikku-Katti ja Pikku-J 3vk
 
kiloista: synnytyksen jälkeen lähti -5kg ja vielä olis pudotettavaa sellainen -8kg, en aio stressata painon pudotuksesta, tippuu sen verran kuin tippuu..ostetaan sitten isompia vaatteita, jos ei entisiin vaatteisiin rupea mahtumaan ;)

pikku-katti: toivottavasti ei pukkaa rintatulehdusta..

musumuru: mikään ei estäis, jälkivuoto on loppunut jo liki viikko sitten, tikitkin on sulanut yms mutta tahdon ottaa varovaisesti ja käydä ensin siellä jälkitarkastuksessa...

ulkoilu on nyt vähän jäänyt kun on ollut sen verran pakkasta mutta heti mennään taas kun hiukan lauhtuu, ei vielä uskalla olla vaunuttelemassa jossain -15 asteen pakkases, tänäänkin mittaris liki -20 astetta hrrr, huomenna olis neuvola ja jos tällänen pakkanen niin en tosiaan vaunuillen mene, mies saa tulla ajoissa töistä kotiin että saan autolla mennä sinne vaikkei tästä nyt vaunutteliskaan neuvolaan kuin vajaas ½ tunnissa..

olen nyt antanut joka tissittelyn jälkeen korviketta ja sitä menee vaihtelevasti 40ml-80ml, poika on tyytyväisempi kun saa kerralla masun täyteen:) päivisin syöttövälit on 3-4h mutta yöllä syötöt ajoittuu 2-2,5h väleihin ja välil on kyllä silmät ristis ittellä syötellessä |O

kurpitsa ja Aarni 3vkoa 1pvä
 
Kurpitsa meilläkin poika syö yöllä parin tunnin välein ja viime yönä olin niin pöpperössä että oikeasti piti miettiä kun 5 maissa heräiltiin taas syömään että olenko syöttänyt kertaakaan klo 22-05 välisenä aikana mutta aikani muistia kaivelin niin kyllä syötiin kerran siinä välissä. Mutta väsymys tekee tehtävänsä näköjään..:)
 
jospa minäkin tuon korteni kekoon... :)

eli meillä poika synty jo 3.11 klo 23.11 ja mitat oli 3715g ja 53,5cm.. Ensimmäiset 4 päivää poika vietti lastenosastolla matalan hb:n ja sokereiden takia!

nukkumisesta meillä poika on tosi huono nukkumaan päivisin. Nukahtaa tissille tai syliin ja sit kun siirtää sänkyyn tai sitteriin niin herää muutaman minuutin päästä. Päivällä siis noitten unien pituudeks tulee sen puol tuntii :( Illalla on ottanu välillä pidemmän unipätkän, n. 2h mut sitte meneekin yöunille vasta 1 aikaan ja sillonkin se nukahtaminen tosi vaikeeta!! Yöllä herää 3 tunnin välein, syö n. 20 min ja nukahtaa yleensä heti hyvin. Nukkuukin aamulla sitte sinne 11 saakka!!!
Olisko kellään antaa mitään vinkkejä tohon nukahtamiseen ja sylistä pois siirtämiseen???

kiloista mulla tuli aika tasan 10kg ja nyt jo lähteny 13kg.. Johtuu kyllä ihan vaan siitä kun en ehdi päivisin oikeen syömään kun pojan kanssa kotona oon ja kun se ei nuku niin on sylissä vaan.. ei oikeen viihdy yksinkään hereillä ollessa :( noh, onneks mul on kuitenkin se 10kg ylimäärästä mist on hyvä tiputtaakin muutama kilo :D

seksistä täällä ei olla viel alotettu mitään. Keskiviikkona tulee 4 viikkoa synnytyksestä et kai sitä vois jo pian alotella. Mies kyl on kinunu jo viimiset pari viikkoa :D Ittee kyllä vähän jännittää "eka kerta" :D

On kyllä ollu yllätys et miten rankkaa tää pikkuvauva aika on.. toisessa on kiinni ihan 24/7!! onneks tuo herra viel ainakin nukkuu yöt ihan ok, et saa itekki nukuttuu! Kyllä sitä silti haluis nauttii täysillä tästä ajasta kun kestää kuitenkin vaan niin pienen hetken :(
 
muutama lisäys vielä..

ulkoilusta me alotettiin ulkoilut heti kun kotiin päästiin mut nyt kun pakkasta on niin paljon ni sekin on tauolla.. en kyllä uskalla viedä ulos jos on yli -10 astetta!

masuvaivoista täällä on aika inhottavat masuvaivat. Kun poika täytti 2 viikkoa niin se huusi 5 iltaa 4-5 tuntia illassa ja olin jo ihan varma et koliikki on!! mut sitte se loppukin ja ei oo nyt viikkoon huutanu sillai lainkaan. Vattassa on kyl tosi paljon ilmaa kun oikeen kuulee miten ilma kiertää :( Maitoo multa tulee oikeen paineella välillä jos tissit on täynnä ja poika sit nielee siinäkin ilmaa! Ilmat tulee kyllä ulos peräpäästä, röyhtäseen tota ei saa oikeen millään. Ja toi kyllä piereskeleekin sillai et oikee ihmetyttää miten noin pieneen ihmiseen voi mahtua niin paljon ilmaa :( Cuplatonia ollaan kokeiltu mut en huomannu kyl mitään helpotusta siitä... Mitään muuta ei olla viel kokeiltu..
 
KiloistaMulla lähti heti synnytyksen jälkeen kaikki raskausaikana tulleet kilot eli 13kg. Nyt paino on sit junttaantunut samaan kuin ennen synnytystä.

SeksistäMe ollaan jo aloitettu seksielämä uudestaan. Jälkivuotoakaan ei enää tule.

NukkumisestaMeillä on nyt poika ruvennut heräämään öisin 2 tunnin välein syömään. Päivällä sit nukkuu pitempiä pätkiä.

Itseä hirvästi harmittaa ,kun ulkona on niin kylmä ettei pääse vauvan kanssa ulos. Onneksi loppuviikosta pitäisi vähän lämmetä et pääsee taas ulos.
 
Hattivatille vinkiks tuohon sylistä pois siirtämiseen olis, että kokeileppa kapaloa. Tai ei välttämättä edes tarvii mikään ihmeellinen kapalo olla, vaan jo imettäessä kääräse vauvali pakettiin jonkun lämpimän peiton sisään..siitä sitten siirto sänkyyn. Meillä ei yleensä ainakaan herää tuon konstin jälkeen niin helposti :) Toivottavasti auttaa...tai ehkä olitkin jo kokeillut tuota :)
 
mulla olis tänään pojan neuvola mutta meidän mittari näyttää -21,5 astetta joten en todellakaan lähde tuonne paukkupakkasiin näin pienen vauvan kanssa vaikka autolla mentäiski joten perun tuon käynnin kyllä..
sais nää pakkaset kyllä hiukan laantua, viimeks käyty vaunuttelemas viikko sitten...

tuon annskun antama vinkki tuohon siirtämiseen on kyllä kätevä, toimii meilläkin joten kannattaa kokeilla, vauva ei havahdu niin helposti lämpimästä sylistä siirtämistä viileempään paikkaan kun on käärittynä jo valmiiksi lämpimään :)

meillä yö meni ihan plörinäksi, poika itkeskeli ajoittain läpi yön masuvaivoja, mitä nyt välil nukahteli tunniks pariks, nyt korotin sängyn pääpuolta hiukan ylemmäs niin se näytti auttavan ja nyt onkin nukkunut 7:30 asti suht hyvin. täytys ostaa cuplatonia jos se vaik helpottais pojan oloa mut ensiksi vaihdetaan nuo nannit tutteliin ja toivotaan että se auttais ja se vaihto tehdään tänään

oletteko jo antaneet D-vitskuja? mä olen pitkittänyt niiden antoa mut ehkäpä täs viimeistään ens viikolla alotan varovasti

jaahas, poika heräskin jo joten syöttöpuuhiin..
 
Me ollaan edelleen käyty päivittäin ulkona, kunhan on ollut alle -15. Täytyy melkein pakosti päästä kerran päivässä ulos kotoota!

Seksielämää ei olla vielä alotettu, kun tota jälkivuotoa tulee vielä ja tikitkin on hieman tiellä. Mies kyllä kovasti tahtois ja varmaan viikonloppuna viimestään kokeillaan, kun meilläkin tulee 4 viikkoa synnytyksestä.

Onneksi on kaikki joululahjat jo hankittu, ei täältä kotoa meinaa päästä mihinkään ja varmaan jouluun asti on tällästä. En viitti bussilla lähteä liikenteeseen ja kun mies tulee kotiin niin nautitaan vaan kolmistaan olosta ja käydään lenkillä/saunassa. Mies kyllä osaa käsitellä vauvaa niin hyvin ja jaksaa työpäivienkin päälle olla koko ajan hoitamassa.

Meillä kanssa eilinen ilta ja yö meni mahavaivoissa. Multa tulee kanssa niin vauhdilla toi maitoa, että se kai sitä aiheuttaa ja sitten se viime viikolla loppunut antibioottikuuri. Yritän kyllä vähän pumpata, jos on rinta ihan täynnä, mutta ei sekään tunnu auttavan. Seuraavaksi sitten tipat käyttöön, jos ei ala helpottaa!

Mun pitää nyt kiinnittää huomiota tohon syömiseen, meinaa paino muuuten tippua liikaa ja sitten se voi tohon maidon tuotantoon vaikuttaa.

Kasteesta on ollut puhetta. Meillä se on varattu 8.1. On sitten aikaa valmistella kun loppiainen on miehellä vapaa ja mahdollisesti edeltävä perjantaikin. Samalla sitten mun sukunimi tulee muuttumaan! Tilaisuus on tosin pieni, alle 20 ihmistä, mutta ei haluttu lähtee järjestämään mitään isompaa. Ois kuitenkin keväällä tarkotus alkaa rakentamaan.

Birre86 ja pikkunen 3vko 4vrk
 
Tulinpas tänne kurkkimaan pitkästä aikaa. Jostain syystä meidän vauvaa ei enää tuolla listalla ole, no ehkei sen ole väliäkään.

Meillä elämä on heittänyt täysin häränpyllyä. Mikään ei ole ennallaan. Ja tuskin koskaan onkaan. Liian paljon olemme kokeneet.

Olkaa onnellisia lapsistanne!

Muari, kolmen eläväisen ja kahden kuolleen lapsen äiskä
 
Hyvää joulukuun 1. aamua kaikille!
Hyytävä pakkanen mutta eipä auta kuin näillä mennä, meillä -17.
Yö meni mukavasti 3 syötöllä. Meillä tuo rinnalla oleminen on välillä melkosta säätämistä kun vauva huiskaa ja pyörii ja ähisee, välillä irrottaa rinnan suusta ja heti hätä et mihin se hävisi! Luulen, että liittyy siihen että on ilmaa masussa niin se pistää kiemurtelemaan mutta tää vaan tekee tissittelystä melkosta touhua välillä! Muistaakseen jollakin muullaakin oli tälläistä....

Ihanaa kun on alkanut "tuntea" vauvaa paremmin! Erottaa jo erilaisia itkuja että mikä milloinkin hätänä. Uutena meillä nyt oikeeestaan tullut sellaset uniraivarit. Eli poika kun väsyy tarpeeksi alkaa itkeä kauheasti jota kestää muutaman minuutin ja sitten sammuu poika =)

Mistä päin suomea täällä kirjoittavat ovat? Me ollaan itä-suomesta :wave:
 
Muari Täähän on vasta perustettu juttu, odotuspuolella mun mielestä viel olet. Voimia sulle ja haleja paljon. <3

Mulla poika saattaa illalla syödessä irroittaa otteen pullosta, huutaa ja jatkaa syömistä ja koko ruokailun ajan tekee näin, sit kun on syönyt alkaa nukkumaan. Viime yönä nukkumis enkat 6,5h :) oih luksusta :)

mibetsy ja 24vrk ikäinen poika :)
 
Musu - Kiitos :) Ja Hyvää joulukuun alkua myös sinne! Meillä on myös noita uniraivareita :D Ja pääkaupunkiseudulla asustellaan.

Muari - Joo tämä on tosiaan eri palsta, johon halukkaat tuolta toiselta puolelta on voinut ilmoittautua. Paljon voimia teidän perheelle :heart:

mibetsy - Oih 6,5 h kuulostaa ihan luksukselta! Meillä enkka taitaa olla vajaa 4 tuntia :whistle:

Meidän neitosella oli eilen yksikuukautisneuvolassa kokoa 51 cm ja 3 880 g. Melkein kilo tullut lisää kahdessa viikossa :p

Silent ja pikkuneiti 1 kk ja 2 vrk
 
Viimeksi muokattu:
Tosiaan joulukuu on alkanut! On kyllä marraskuu mennyt täysin ohi ja ei oo vielä käsittänyt, että kolmen viikon päästä alkaa olla jo joulu!

Musu: minä olen myös pääkaupunkiseudulta. Meillä onneksi tänää vaan -8 eli käytiin jo hyvän pitunen vaunulenkki koiran ja vauvan kanssa kolmistaan. Meillä myös on tota ähinää tissillä. Joutuu siis mahavaivojen takia ilmeisesti päästää irti ja sitten ähisee kun nänni katoaa.

Meillä tuntuu joka toinen yö menevän hyvin ja joka toinen huonommin. Viime yönä vain kaksi herätystä ja toisella vain mahavaivoja, joita huuteli sitten viekussa puolen tunnin verran. Onneksi ilmaa kuulosti tulevan uloskin! Enkka nukkumisessa taitaa olla 3,5 h, mutta oon yllättynyt, että oon jaksanut päivät kuitenkin tosi hyvin! En siis osaa päikkäreitä nukkua ollenkaan.

Birre86 ja pikku-ukko 3vko 5vrk.
 
Moikka

kurpitsa, me aloitettiin D-vitamiini heti 2 viikkoisena. Jekovit tipat on käytössä ja hyvin ovat sopineet. Lisäksi annan vauvalle Rela-tippoja. D vitskun kanssa ei ole ollut massuongelmia.

Tänään päästiin aamulla kärryttelemään ja aion kohta lähteä vielä uudelle lenkille kun melkein viikko ollaan kykitty sisällä-ei millään malta olla menemättä :D

Yöt menee täällä edelleen tosi hyvin. Yksi tai kaksi syöttöä tulee öisin, riippuu monelta pieni on simahtanut ja ruokaillut edellisen kerran. Viime yönä nukahdettiin kymmenen aikoihin ja pikkuinen ruokaili vähän ennen kolmea. Aamu alkoi meillä 6.30. Ihanan helpolla pääsen siis yö syöttöjen kanssa :) Ja rytmi on muutenkin mulle sopiva, tykkään tavallisestikin mennä aikaisin nukkumaan ja herätä varhain.

Vauvan nukuttamisesta on ollut puhetta aiemmin. Me ei olla varsinaisesti koskaan nukutettu lapsia unille. Meillä on menty alusta asti esikoisen ja vauvan kohdalla niin, että laitetaan tutti suuhun ja annetaan omassa rauhassa nukahtaa sänkyyn. Konsti ei välttämättä toimi jokaisen lapsen kohdalla, mutta meillä on onneksi toiminut molemmilla. Toiset vauvat varmaan tarvitsevat enemmän "apua" nukahtamiseen.

Masullaan nukuttaminen aiheuttaa mulle hiukan stressiä. :| En pysty nukuttamaan vauvaa kyljellä tuon lonkkalastan kanssa ja selällään ei suostu nukkumaan. Onneksi lasta on enää 5 viikkoa ja saadaan se pois. Siihen saakka saa vauva nukkua minun vieressäni, niin voi välillä tarkkailla hänen hengitystään. Onneksi kätkytkuolema on tosi harvinainen tapaus ja sen todennäköisyys on pieni, vaikkakin masullaan nukkuessa riski kasvaa :(

...jaa, vauva näköjään simahtikin kantokoppaan, joten enpä lähdekään minnekään lenkille.

Pikku-Katti ja Pikku-J
 
Hyvää joulukuun alkua kaikille :)

Täällä tänään sovittu ristiäispäivä ja pappi tilattu. Kakku tilaustakin tein äsken :) Kaveri kävi 5kk poikansa kanssa kylässä ja voi kauhia miten pieneltä meidän poika näytti. kasvaako nää tosiaan niin nopsaa??

Me ollaan Etelä-Savosta..
 
Masuvaivoja täälläkin, erityisesti tällä hetkellä meillä on jonkin sortin röyhtyongelmia. Syömisestäkään ei meinaa tulla mitään, kun poitsu huutaa vaan ruokailun lomassa, kun ei saa röyhtästyä :( Meillä ruokalut kestää tosi kauan tällä hetkellä, kun väliin pitää yrittää röyhdätyttää pikkuista, muuten ei syömisestä tule mitään. Meillähän pulloillaan pääosin, mutta olen huomannut että yllättäen isoimmat röyhtyongelmat meillä on silloin, kun poitsu on syönyt tissiä. Mistä lie tämäkin johtuu.. Olisiko kellään heittää meille mitään tipsiä miten tuon pikkuisen saisi röyhtäisemään?

Terese ja poitsu 7 viikkoa ja rapiat
 
Terese: mahtaako sulla tulla rinnasta maito niin kovalla paineella, että pieni lohmii ilmaa samalla? Mä olen huomannut, että silloin kun mulla tulee maito paineella, eli on vaikka pitkä syöttöväli niin toinen nielee ihan liian vauhdilla ja ilmaa menee mahaan. Meila vauva röyhtäisee hyvin päivällä, mutta yöllä ei sitten millään kun on väsynyt ja veltto. Yöllä röyhtäisy yleensä jää kokonaan tulematta. Mitään poppakonstia ei röyhtäyksen saamiseksi taida valitettavasti olla. Oletteko kokeilleet Cuplatonia?

Pikku-Katti ja Pikku-J
 
olipas ihanaa käydä vaunujen kanssa kävelemässä nyt kun pakkaset on vähän hellittänyt! vauvakin nukkuu selkeästi paremmin kun on käynyt vähän raittiissa ilmassa :)

ostettiin eilen sellainen eisbärchen lämpöpussi (isompi) ja on kyllä aivan ihanan lämpöisen tuntuinen :) luin netistä että saattaa mennä jopa 3-4 vuoden ikään asti. mitä te pidätte vauvoillanne päällä pussin alla?

mulla oli tänään jälkitarkastus ja kaikki oli niin kun pitääkin, kohtu palautunut jne. kai sitä siis pitäisi tässä pikkuhiljaa taas aloitella jumppaaminen ja seksielämäkin. mies on täälläkin vongannut jo viikkoja :D

Pikkukatti - meillä ei kyllä noin vaan tutin kanssa nukahdeta :whistle: välillä joudutaan monta kertaa nostamaan syliin kun huutaa niin kovaa että meinaa tukehtua omaan itkuunsa! parien raivareiden jälkeen onneksi yleensä nukahtaa :)

SW ja neiti huomenna 5 viikkoa
 
Pikku-Katti mulla saattaa olla jotain ton tapaista ongelmaa. Mulla ei siis tule tarpeeksi maitoa, jotta voitaisiin olla täysimetyksellä, mutta olen huomannut, että imetyksen alussa kun maitoa tulee, sitä sitten tulee. Eilen kävi niin, että kun poitsu päästi rinnasta otteen, suihkusi tissistä pitkin poitsun naamaa ja seinille ja lattioille maitoa. Tuli hiukka kiire etsiä jotain rättiä, jolla tukkia maidon tulo.

Jumppaamisesta yms. liikunnan aloituksesta on ollut puhetta. Mulla oli jälkitarkastus pari viikkoa sitten ja synnytyksestä on siis jo seitsemän viikkoa, ja ns. lupa kuntoiluun annettiin lääkärin toimesta. Pitkiä kävelylenkkejä olenkin tehnyt jo kolmannesta viikosta eteenpäin, mutta tuon lihakunto-osuuden aloitus nyt edelleen mietityttää. Kun kysyin lääkäriltä voiko vatsalihaksia lähteä jo treenaamaan, niin vastaus oli, että "kyllä, pikkuhiljaa". Mutta itseä nyt mietityttää, että kun mulla on vielä se "rako" tuossa lihasten välissä navan alapuolella. Eikös se silloin tarkoita sitä, että vielä ei saisi alkaa vatsalihaksia tekemään? Ja kuinkakohan kauan siihen oikeasti menee, että tuo rako kuroutuu umpeen?

Terese ja poitsu 7 viikkoa ja rapiat
 
Masuvaivoista: Minä hain apteekista Cuplaton nimistä tippaa jota laitetaan pieneen määrään nestettä ennen ruokailua, meidän tapauksessa lusikalliseen korviketta, ja se on todella auttanut. Cuplaton pilkkoo ilmaa pienemmäksi ja vauvalla on helpompi röyhtäillä ja rupsutella ja nukkuu huomattavasti paremmin :)

Unet: Meillä on tasasen tappavaa 3h väliä nyt..ei siinä muuten mitään mutta kun juniori saattaa KESKELLÄ YÖTÄ seurustella sen kaksikin tuntia ja sitten pitää vielä uudestaan syödä kun masu ehtiny tyhjentyä, ja vaippa vaihtaa jopa kolmesti (tää poika pissaa aivan mahdottoman useasti ja ei voi sietää jos on märkä vaippa..) välillä tuon kahden tunnin aikana, niin kyllähän se väsyttää..

Että vaikka ne anopit ja serkunkaimankumminkoiranulkoiluttajat sanoo että vauvalle vaan maitoa ja sit vaan sinne omaan sänkyyn eikä aleta seurustelemaan yhtään niin eipä tuo vaan kaikilla toimi.. Meillä on kerran simahdettu samantien, mutta yleensä joudun kyllä nukuttamalla nukuttamaan pojan.. totuttiin vissiin liian hyvälle kun eka viikko meni 6tunnin unilla öisin..

tutti on käytössä ja se auttaa nukahtamaan,muuten sitä ei lussutetakkaan, mutta pitää tosiaan olla massu täynnä, ilmat ulkona ja vaippa kuiva..

Muuten voin sanoa että helppo vauva :) tai ei tuo kohta enää mikään vauva ole kun sunnuntaina täyttää kuukauden :O mun pieni..
 
Meilläkin pian tuon 1kk raja paukkuu! Hurjalta tuntuu tää vauhti miten aika menee. Meillä tämä on viimeinen vauva ja olen yrittänyt nauttia tästä vauva ajasta mahdollisimman paljon koska tosiaan vauvoja ei meille enää tule. Haluisin pitää tämän nyt piiiitkän vauvana mutta kun ei : /

Mie en viime yönä meinannut saaha ukkoa millään unille. Nukahti aina olalle mut kun sänkyyn siirsin niin huutoalkoi. Lopulta laskin sänkyyn masulleen niin johan uni tuli! Tiedän että mahaltaan nukuttamista ei suositella mutta meillä on noita kahta muutakin nukutettu siten joten nukutan tätäkin tarpeen mukaan.

Meillä kanssa on käytössä cuplaton, ollut jo pari viikkoa ja hyväksi havaittu. Sitä myös olen käyttänyt noilla isommillakkin vauva aikana...eli aika samaan malliin mennään kuin noiden aikasempien kaa sillä erotuksella vaan että tän kohalla en toivo että aika menisi nopiaan =)
 
Meillä kanssa tuli tänää 4vko täyteen ja sunnuntaina sitten 1kk! Ihan uskomatonta. Ja onhan toi pieni jo kovasti kehittynyt ja kasvanut. Nostelee päätään niin hienosti, on tosi jäntevä ja katselee silmiin. Hymykin alkaa jo pieneltä irtoamaan kun juttelen /laulelen hälle.

Meillä kanssa noi mahavaivat on tosi kovia illalla ja yöllä. Nyt aamusta taas ei mitään, saattaa siis johtua tosiaan myös omasta ruokavaliosta. Ruisleivän jätin heti alkuun pois, mutta makea maistuu mulle hyvin. Kahvia oon kanssa vältellyt aika paljon, aina ei vaan malta! Ajattelin että nyt otettais ne disflatyl tipat käyttöön, jos auttaisivat. Yöt menee tällä hetkellä kuunnellen vauvan ähinää ja kun mitenkään ei voi auttaa!

Mulla on harkinnassa nyt josko pitäisi alkaa pientä jo nukuttamaan öisin omaan sänkyyn. Osaako joku sanoa miten vaikeaa vauva on totuttaa omaan sänkyyn esim kahden kuukauden ikäisenä jos ei vielä totutella?

Hyvää viikonloppua kaikille. Ulkona kaunis lumisade ja tänää leipomaan pipareita!

Birre86 ja pikku-ukko 4vko
 
ihmettelin täs kun itselläkin on ilmavaivoja ilmaantunut ja poika on ollut koko viikon tosi kärttyinen masuvaivoineen aina iltaisin usean tunnin ajan, niin mähän alkuviikosta korvasin oivariinin sillä becel omega 3&6 rasvalla ja sen jälkeen mein molempien ilmavaivat ilmaantui, eli nyt heivaan moisen rasvan hiiteen ja oivariinilla jatketaan..kahvista ei johdu kun 2-3 mukillista oon aiemminkin juonut eikä uusia makuja ole muuten ruokaan tullut kuin tuo rasva ja leivän oon vaihtanut ruisrealiin mut en usko et se tuosta leivästä johtuu mut ehkäpä sekin on paree jättää ruokavaliosta pois ja katsoa auttaako se meitä molempia..

kurpitsa ja aarni 3vkoa 5 pvää
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä