Marraskuussa 2011 plussanneet!!!

Huomenta!

Mun tänhetkisiä fiiliksiä kuvaa täydellisesti Liberon sivuilta kuvaus raskausviikosta 7: "Olet luultavasti vain väsynyt ja kärttyinen, ja sinulla saattaa olla kipuja ja turvotusta sekä vyötärö kadoksissa."

No kipuja ei ole, mutta muuten kaikki ylläolevista |O
 
On se hienoa kun on yhtäaikaa hirveä nälkä ja etova olo. On joko kylmä tai kuuma ja väsyttää koko ajan. Unta ei vaan meinaa saada kun kamala yskä ollut jo melkein kaksi viikkoa.

Silti onnellinen oireista, kun ei tätä vielä meinaa todeksi uskoa. :)
 
Milla+ 2011 Kuulostaa kovin tutulta ja ikävältä :hug:
Itse työskentelen vanhusten parissa, tänäänkin taas iltaan menossa. Yksikössäni olen klo 15 -> käytännnössä yksin, talossa on tosin neljä muutakin yksikköä. Olen kahdessa yksikössä vuoropäivinä. Eväitä on jokapäivä mukana, jotakin pientä, mitä on helppo ja nopea ottaa, mutta eilen ei kyllä auttanut mikään. Jos jotain söit niin sait koko ajan pelätä, että koska oksennat. Keskittyminen oli aika huonoa ja ihan alkoi pelottaan lääkkeiden kanssa pelaaminen. Samoin huimaaminen on lisääntynyt. Verensokerit ja verenpaineet otin tossa eilen itseltäni iltakierron jälkeen ja ne olivat ok. Edellisessä raskaudessahan minulla todettiin raskausajan diabetes. Toivottavasti nyt menis nopiaan tää vaihe ohi.
 
Minä en viime yöksi kyönnet töihin kun kaikki tuli ylös mitä söin, pään särkykin jatkunut jo toista päivää.. kävin tänään lääkärillä ja se kirjoitti minulle loppu viikon sairaslomaa. Minun tilannetta pahentaa se että minulla todettiin refluksi tauti kesällä ja oksentelu vain pahentaa asiaa. En myöskään voi siihen lääkkeitä syödä kun en halua ryhtyä koe kaniiniksi. Kaikissa lääkkeissä lukee ei ole tietoa tai ei suositella raskauden aikana.

Tekisi mieli vain nukkua koko ajan jottei tuntisi pahaa oloa. Parasta olisi vauvan olla kiltti kun maailmaan putkahtaa, kun nyt jo näin kiusaa ;) :D
 
Täällä menossa rv8, eka neuvolakäynti nyt perjantaina. Itsekseni olen sinne menossa kun mies on työmatkalla.

Aiemmin ollut keskenmenoja joten vieläkin tämä on tällaista epävarmaa odottelua. Ikää minulla 30v, mies on 35v. Ja siis esikoinen olisi tulossa.

Nyt tuntuu paljon voimakkaammilta pahoinvointi ja väsymys. Hajuaisti on terästäytynyt. Myös tuntuu että kuulen äänetkin paljon kovemmin.

Öklöttää lähes kaikki syötävä ja helposti tuntuu heikottavan kun ei siedä syödä tarpeeksi. Suklaaseen olen turvautunut viimeisenä oljenkortena, se yleensä pysyy sisällä vaikka kaikki muu tulisikin samantien ulos.
 
Voi ei, onpas inhottavan kuuloista tuo pahoinvointi :( Jaksamista, kyllä se siitä helpottaa :)

Onko teille muille tullu välillä mieleen pelonsekaisia ajatuksia vauvan tuloon liittyen? Useimmiten sitä odottaa innolla mutta välillä vaipuu tietynlaiseen "synkkyyteen" ja tulee ajatuksia että mitä jos se vauva-aika onkin aivan ylitsepääsemättömän raskasta ja alkaa katua koko lapsen hankintaa. Itselläni kun ei ole koskaan ollut varsinaista vauvakuumetta vaan lasten hankinta on enemmänkin "järkivalinta".

Ja ettei nyt kukaan saa väärää kuvaa niin todellakin olen onnellinen raskaudesta ja tulevasta lapsesta (jos siis vaan loppuun asti päästään) ja lapsi on myöskin erittäin toivottu. Silti olis kiva tietää olenko aivan epänormaali noiden hetkittäisten tuntojen kanssa...?
 
Wera_ et todellakaan ole yksin ton ajatuksen kanssa. mä uskon ja oon monilta kuullu et jossain vaiheessa lähes jokainen käy läpi sellasen epävarmuuden ja pelon ja miettii että mitäs jos ja onko tää nyt oikein ja näin edelleen. Raskaus tuo paljon uusia asioita mukanaan ja pitää käydä paljon tunteita läpi, ei mitenkään epänormaalia :) !

Ja täällä myös vaan taistellaan ton pahoinvoinnin kanssa, ja nyt kaksi päivää olluki niin ettei edes toi pieni napsiminen auta koko ajan, yh. Mut silti onnellinen joka tunteesta :) !
 
jippii nyt saan minäkin tänne ilmoittautua :D 24v äiti jolla on jo kohta 3v tyttö ja nyt juuri saatiin kaks viivaa testiin että pikkukakksota tässä odotetaan :) Puoli vuotta vauvaa yritettiin saada alulle mutta sain neljä varhaista keskenmenoa ja toivotaan nyt että tää pysyy matkassa <3 elokuun alussa ois sitten LA :) on tää jännää ja ihanaa :) ei oikein uskalla viä ajatellakkaan mitään
 
Milla+ 2011Tulikos siihen sairaslomalappuun mitä syyks? Mä kun en haluis töissä vielä kenenkään tietävän. Ajateltiin miehen kanssa ensin ootella ekaa ultraa ja vasta sitten kertoo ensin sukulaisille ja lapsille ja sitten vasta myöhemmin töissä. Kyllä ne nyt varmaan sen sit kuiten siinä vaiheessa huomaaja alkaa ihmetteleen, jos jatkuvasti juosee oksulla. Pieni paikkakunta, kun on niin tällaset jutut leviää aina nopiaan. Labratkin meen otatuttamaan naapuri pitäjään, kun täällä on töissä liikaa tuttuja.

Milläs viikolla teillä sitä ensimmäistä ultraa on, siis niilä ketkä ei mene tuonne varhaisultraan?

Meillä ois ollut tänäpä työpaikan pikkujoulut ja mä jätin vallan väliin ton huonovointisuuden takia.Mies lähti omiin pikkujouluihinsa, mutta ihan ite tajus ehottaa, että jos hän jäis sohvalle nukkuun, kun kotiutuu :D
Huomenna tars taas mennä iltaan, joten saapi varmaan mennä petiin päin, jotta saa nukuttua varastoon, jos se huonovointisuus ois ees hitusen pienempi hyvin nukutun yön jälkeen.
 
PikkuEmma Mie olen töissä kertonut mikä tilanne on. Ei ole pomot levetellyt asiaa ollenkaan. Mielestäni heillekkin jonkinlainen vaitiolovelvollisuus kuuluu.
Mulla sairasloma lapussa oli pitkä liuta vaikeita outoja sanoja, eli lääkäri kieltä.

Mulla tuntuu että alkaa pahoinvointi helpottamaan. Koko viikon olen ollu saikella kun tiistaina oksensin kaiken minkä söin. Vieläkin etovia aaltoilevia olotiloja löytyy.

Mitkäs viikot nyt on menossa?

Täällä 8+1
 
Täällä rv 5+2 jos nyt oikein tulkitsen. :D

Täällä alkanut pahoinvointi. Tai ei ehkä niinkään pahoinvointi mutta oksennan aivan älyttömän herkästä. Hampaiden harjaaminen on aivan hirveää ja kun mulla on vieläkin tämä yskä niin viime yönä sai juosta yskimisen päätteeksi vessaan laatoittamaan. :x
 
Täällä viikot 7+1, tää on mulle vieläkin vähän epäselvää eli olenko siis viikolla 7 vai 8?

Jännä että noin monella on täällä pahoinvointia kun kenelläkään tutullani joka on tässä lähivuosina ollut raskaana, ei ole ollut minkäänlaista pahoinvointia. Melkein toivoisin että itseä edes ällöttäisi vaikka rasvaiset ruuat niin eipä tulisi syötyä ylimääräistä :D
 
Neuvolantäti halus välttämäti laskee sen 28 päivän mukaan vaikka mulla hivenen epäsäännölliset olleet joten sen mukaan täällä on viikot 7+5.

Yksi etova ilta takana, nyt saunan kautta nukkuun, kun viimeyönä se mies ei sitten enää muistanut kotiutuessa, että piti nukkua sohvalla...
 
Ilmottautuisin mukaan... Torstaina olisi neuvola, menkkojen mukaan viikkoja silloin olisi jo 6+2, vaikka itse tiedän että oikea luku tuolloin on vasta 4+0. No minulle kuitenkin tehdään nt- Uä lähete tuon ekan luvun perusteella, LA korjataan ja sitten joudun nt- ultraan vielä uudelleen kun huomataan että olin oikeassa...

Raskaus on nro 4, kaksi sektiota takana, yksi keskenmeno ja useita kemiallisia. Ikää 35 v ja uutta sektiota siis odotellessa. Nyt jännittää!!

Selkää ja alavatsaa särkee ja rintoja aristaa. Pahaa tekee ja tänään alkoi sitten jo lievä oksentelu työmaallakin ollessa...
 
kuinka Mirkku noin varhaisilla viikoilla pääset neuvolaan? Mulla tänään 5+5 eli viikolla kuus, melkein viikolla seitsemän. Mulla on neuvola vasta kahen viikon päästä eli olisin 7+6 silloin. Ultrakin vasta 5.1 eli se on jo jotain viikkoa 12 kait..

Mulle on iskenyt järkyttävä väsymys, jatkuvasti on nälkä/pahaolo mutta ylös ei oo onneks tullut. Koiranomistajana poden vaan jatkuvaa huonoa omaatuntoa tosta väsymyksestä kun en jaksa touhuta rekkujen kanssa vaikka sitä iloisesti odottavat joka aamu :(
 
Moikka! Täällä olisi myös yksi plussannut usean vuoden yrittämisen jälkeen :) Neuvola aika on 13.12 eli viikolla 8...nyt siis menossa neuvolan tätin mukaan 6+2. Takana yksi tuulimuna raskaus ja sen jälkeen ei vuosiin mitään. Kauheasti oireita ei ole...rinnat hieman kipeet ja "menkkakipuja".pahoinvointia ei ole..toki silloin tällöin pientä etomista. Mutta uskon vasta kun näen ultrassa että siellä se masuasukki on ...
 
Mitenhän ne nämä neuvolat oikein aikatauluttaa ja varaa kun mulle sanottiin etteivät ota neuvolaan kun aikaisintaan viikolla 9. Eli mulla on vasta 22.12. eka neuvola, just kun tulee rv 9 täyteen. Aikaisemmin menisin jo mielellään mutta kun kuulema ei.
 
Itse varasin perjantaille yksityiselle varhaisultran, nyt mennään rv8 ja jännittää hirveästi.!
Oon myös tässä ajatellut etten tahtoisi käydä neuvolassa ollenkaan, onko kellään kokemusta ,voiko neuvolan jättää välistä ? Jos esim käy yksityisellä säännöllisesti ottamassa kaikki mitat,testit jne mitä neukkarissakin otetaan ?
 
Täällä kans yksi innokas plussannut! Yritystä takana 8 kk ja jotenkin tuntuu ihan ihmeelliseltä että nytky se sitten tärppäsi oikeasti?! <3 omien laskujen mukaan mennään vasta rv 4+2 täytyy vaan toivoa että pienokainen olisi oikeassa paikassa ja kaikki olisi hyvin :) millään ei jaksaisi odottaa ultraan jota en ole vielä edes uskaltanut,varata :) on tämä jännää aikaa! Onnea myös muille plussanneille!
 
Onnea kaikille plussanneille!!

Nyt alkoi hieman tuo varhaisultra kiinnostaa kun siitä niin moni on täällä puhunut.. Itsekö se siis varataan? Neuvolan täti kun ei asiasta sanonut halaistua sanaa ekaa neuvolaa varatessa. Milloin varhaisultraan voi mennä?
 

Yhteistyössä