Marraskuussa 2011 plussanneet!!!

Anteeksi tällainen törkeä omaan napaan tuijottelu, mutta oli pakko tulla johonkin purkamaan. Pelkään niin, että tämä menee kesken. Äsken alkoi sellainen rusehtava tiputteluvuoto, mutta pyyhkiessä tuli ihan kirkasta verta. :( Yritän lohdutella itselleni, että tuo tiputtelu on ihan normaalia, eikä välttämättä tarkoita mitään, mutta kun hirvittää niin hirmusti. :\

// Siinähän se nyt menee. :(
 
Viimeksi muokattu:
minea_, Huomasin heti kun olin lähettänyt tuon viestin! Haha, aika sattumaa ;) Pitää sitten kyllä katsoa, jos oltaisiin melkein päivälleen saman lasketunkin kanssa, että voidaan vaikka vertailla niitä raskausajan tuntemuksia :D

NuttyKitty, Meidän miehillä on nähtävästi vähän samantapainen ajatusmaailma. :D Eihän tuo ymmärtänyt esikoisenkaan kohdalla sitä jatkuvaa oksentelua ja etomista. Kysyi moneen kertaan, että "Eikö tohon ny jotain hei vois ottaa - alkaa itteeki etomaan!" Eikä edelleenkään voi sietää ihan tuulesta temmattuja hermostumisia tai itkukohtauksia, joita itsekin kyllä ihmettelen aina jälkeenpäin... :D Minkäs nainen hormooneilleen mahtaa? x)

//Unohtui laittaa kiitokset helena85:lle tuosta ultramaksutiedosta! Mitä nyt itse selailin, niin saattaa olla se satakin euroa. :)
Joillakin auttaa pahoinvointiin tämä:
SEA BAND pahoinvointi ranneke - Pahoinvointirannekkeet.fi
 
minea_, Mä en ihan oikeesti nyt tiedä, kun olen vähän sekaisin näistä omista ajatuksistani ja elättelen turhaa toivoa siitä, ettei olisikaan mennyt kesken. Mutta tosiaan se toivo taitaa olla turhaa, kyllä eilenkin sen verran sitä verta sitten tuli. Nyt se kuitenkin lopahti kuin seinään ja pakostikin alkaa miettiä, että mitäs nyt sitten tapahtuu. Jos tartun tuohon toivoon, ettei se olisikaan mennyt kesken, niin pettymys on kahta kauheampi siinä kohtaa, jos tuo vuoto tulee takasin yhtä runsaana ja kipeänä. :\ Tietysti harmittaa, mutta eihän tälle nyt mitään voi. Luonto karsii itse ne, jotka eivät pidemmän päälle selviä kuitenkaan. :) Se toinen sitten tulee, kun on tullakseen...

Eli nähtävästi minua ei tässä ketjussa sitten enää näe, kun en kerran enää jo menneessä kuussa voi plussata ;)
 
Viimeksi muokattu:
Tampsulle :hug: Ja plussalaisille onnea :heart:

Uusi palstailija ja plussalainen ilmoittautuu! Plussa tuli 26.11, ekaan neuvolaan päästiin jo 29.11 ja LA olisi sitten 24.7.12, nyt olisi siis 6+6.

Iloinen yllätys, esikoinen tulossa, ja siksi lueskelinkin täällä hetken ennen ilmoittautumistani. Oireita ovat olleet rintojen arkuus, alavatsan "nipistelyt", suuri väsymys, pieni pahoinvointi ja yölliset vessassa juoksentelut :D

Mukava liittyä joukkoonne! :)
 
^ Onnea!

Mulle sitte iski päälle ihan järkyttävän virtsatulehduksen :( Löysin viime kerrasta jääneitä antibiootteja ja lueskelin ohjeista niin niissä luki että saa käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Niinpä vetäsin huiviin, oli pakko kun en kerta kaikkiaan kestä tätä muuten. Huomenna pitää vissiin käydä lääkärissä ja kattoo sitä lääkitystä sitten uudemman kerran. On tää niin maailman v*ttumaisin vaiva...
 
Wera_: Todella kurjaa että sait tulehduksen. Toivottavasti saatlääkkeet jotka auttaa pian. En osaa ees kuvitella kuin ikävät oltavat sulla on. Muutenkin joutuu ravaamaan wc:ssä jatkuvasti. Tsemppiä ja pikaista paranemista
 
Täällä käytiin tänään ekassa neuvolassa. Oli todella mukava hoitaja, ei mikään nipottaja. Lopuksi kokeiltiin josko sydän äänet kuuluisi ja kuuluihan ne. Oli aivan mahtavan kuuluisto. Aivan kuin pieni juna "tsuku-tsuku-tsuku" kuului. Nyt siis menossa 9+6. Ennen joulua vielä pitäisi päästä ultraan.
Nuo sydän äänet olivat ihana kuulla. Nyt tietää että siellä oikesti pieni ihmisen alku on ja on oikeassa paikassa.

Onko kukaan harkinnut ostavansa kotiin doppleri laitetta, sydän äänien kuunteluun? Itse tekisi mieli hankkia.
 
Eilen kävin sitten toisessa ultrassa, nyt siis 8 viikko eli 7+2 ja hienosti näkyi 1,5cm katkarapu siellä ja sydän sykki kovasti! :heart:

Eli kaikki hyvin jos ei lasketa sitä että gyne bongas lievän emätintulehduksen ja sain siihen viikon mittasen antibioottirasvan, sanoi että on ihan normaalia eikä vaarallista. En mä ollut kyllä huomannu mitään, valkovuotoa on vähän enemmän, mutta niin sitä on ollu plussasta asti ja luulin sen olevan normaalia? Enkä mä edes huomaa että valkovuoto haisisi ollenkaan.. pöh. Noh, netistä luin että emätintulehdus johtuu siitä että emättimen PH muuttuu raskauden aikana.

Mutta pääaisia , että katkaravulla on kaikki hyvin :)


^ juu ja siis meinaan ehdottomasti ostaa oman doplerin! :)
 
Täällä tuli plussa äsken, piti tänään alkaa menkkojen. Tosin aikamoista menkkamaista kipua. Toivottavasti ei kuitenkaan tarkoita mitään. :/

Onnea kaikille plussanneille! Ja tsemppiä sitä odottaville. :)
 
OT olinkin menny laskuissa sekasin, nyt siis rv 9, 8+3 tänään :)

Niin ja ostin ne SeaBand- rannekkeet ja ei kuulkaas auta yhtään mitään, hyvä jos vähän korvien välissä auttaa ;)

Mä vasta ootteln päätöstä kotiin neuvolasta että saisin vaihtaa omaa neuvolaa työpaikan lähellä olevaan, vähän kiirus tulee saada se aika..
 
Täällä ois kans yks "uus" odottaja :)
plussasin 12.11 viikkoja oli sillon 3+5,sain siis haamun erittäin herkällä testillä.
nyt viikkoja ois 8+2 mutta ovuloin viikkoa myöhempään niin "oikeasti" olen viikolla 7+2.kävin maanantaina neuvolassa ja he laskee sen nyt 8+2.nt-ultrassa sit selviää mikä on LA mutta nyt se on 17.7.2012.
kävin ultrassakin yksityisellä reilu viikko ja maksoin itteni kipeeksi (135e) .vikkoja oli tuolloin 7+0 (6+0) ja vastas tota 6+0 viikkoa,sykekin jo näkyi ja sikiö/alkio oli 3mm pitkä :)
kolme viikkoa vielä kunnan ultraan,odottavan aika on pitkä.
oireet alko viikolla 5+ ,rinnat kipeät ja kovat,nyt kärsin kamalasta pahoinvoinnista ja turvotukssta vatsassa.mulla kans sylkeä tulee suuhun koko ajan ja se pahentaa oloa.nyt on ollu pari helpompaa päivää ja jo pikkusen säikähdinki et miks tää helpottaa jo nyt.

Neljäs lapsi ois tulossa,3 tyttöä jo on.itse oon just 25v täyttänyt ja mies 28v.asutaan asumisoikeus asunnossa, 109m2.meillä on kaksi koiraa,8v rottweiler ja bokserin pentu 9kk.
 
Tänään käyty ultrassa ja siellähän se tyyppi näytti olevan, 18mm ja sydänkin sykki. Vastaa kuulemma viikkoja, joita nyt 8+5 :) Huojentunut olo ja nyt päätin että enää en stressaa mistään enkä lueskele kaikkia mahdollisia juttuja asioista jotka voi mennä pieleen...

Enpä oo edes ikinä kuullut tuollaisest doplerista, enkä kyllä aio itelle hankkia. Ihan niin hc -odottaja en tunne olevani, vaikka ymmärrän kyllä jos joku sellaisen haluaa hankkia :) Samoin kaikki vauvan tarvikkeiden hankkiminen ahdistaa jo nyt ja varmaan viime tippaan jää nekin, kuten kaikki muukin mulla yleensä :)
 
^ hassua, mua taas saa pidätellä kaupoissa kun hypistelen vauvanvaatteita! ja kova vauhtia jo mielessä sisustan vauvanhuonetta. Miestä ahdistaa koska se on sen työhuone jota pitäs alkaa vähän uudelleen järjestelemään ja se ei millään haluaisi ennen vauvan syntymistä tehä sille mitään! Oon yrittäny selittää että se tarvii vaatteille säilytyspaikan ja leluille jne. :)
 
Huomenta! Tää haluis kans kovasti jo ultraan, mutta vielä saa odottaa. Ensimmäinen neuvolakin on vasta ens maanantaina, jolloin olis 10+0. Toivottavasti sydänäänet ees jo kuulis sillon...
Pahoinvointi on ihan omaa luokkaansa, pari päivää omalla ilmotuksella olin pois töistä. Eilen kävin lääkärissä ja viikon sairasloman määräs näin alkuun ja pyysi sitten soitteleen, jos ei helpota. Onneks. Mies oli ponganut netistä SeaBand- rannekkeen ja se sitten tilattiin ihan kokeilumielessä.
Mites teidän muiden miehet, halisiko ne tulla neuvolakäynneille mukaan? Mun haluis, ymmärrän kyllä ultrat ja jos nyt haluu niit sydänäänii kuunnella, mutta jotenkin tuntuu oudolta, jos se siellä nyt joka kerta olis mukana ihan koko ajan. En kyllä haluis. Tää on meidän ensimmäinen yhteinen lapsi ja ensimmäisestään hän oli käynyt mukana...
 
Mun mies kulkee mukana, kaikessa missä mahdollista.
Ensimmäisellä kerralla on hyvä olla ukkokin mukana, kun siellä kysellään myös häneen liittyvistä terveys,päihteet ym. asioista.
Itse olen ainakin niin täpinöissäni, et hyvä jos on joku muukin kuuntelemassa vieressä voi sitten kotona kerrata mitä se hoitaja sanoikaan :D

Mie sain ekan ultran 21.12. Odotan innolla, että näkee mikä siellä kasvaa. Sydän äänistä tiedetään jo öttiäisen olevan oikeassa paikassa.

Oireita:
Jumalaton väsymys, en hakuis muuta ku nukkua.
Pahoinvointi, Pöntön halausta noin keskimäärin kerran päivässä
Vessassa saa ravata koko ajan, eikä aina edes mitään tule.
 
terve vaan kaikille:)
meikäläin plussas 28.11 ja viikkoi ois ny 6 ja huome alkais vk 7:))

oli muutes maailman paras synttärilahja<3 melkee vuos yritetty ja nyt tärppäs ja nyt koko aika mieles et jos tää ei kestäkää mut oloista päätelln oon viel raskaana eikä mitään vuotoakaa oo ilmenny ,vielä...
Oireina oli iha alus perus menkkakipui mut nyt on sit rinnat muuttunut kiviks,mahaa turvottaa ja kaamee olo läpi päivän.oksua ei ole lentänyt mut lähel on ollu ja tää väsymys on aika hurjaa...
Mitää neuvoi mikä helpottas oloa?
 
Paljon paljon onnea plussasta!

Itte olen pahaa oloa hoitanut sillä, että syön mitä tekee mieli syödä.
Hedelmät,hedelmärahka on ollu sellasia mitkä on maistunu, kun on raikasta.


Älä huoli kyllä se paha olo helpottaa 3kk päästä. EHKÄ!

Mulla menossa viikko 11 ja pahaa oloa poden edelleen. Pahat hajut on varsin karseita. Mies tuli antaa valkosipuli suudelman niin sain vessaan juosta oksulle.
 
Yök, mulla taas ei pysy sisällä mikään raikas, ei hedelmät, marjat tai edes mehu :/ Tässä mun top ten, mitkä ei tule ylös: Puuro, leipä, peruna, sipsit ja maito... mmm nami, kiva kun noita napsinut tässä kolmatta viikkoa, niin alkaa mieli halajaan jo hieman vaihtelua :D Olo kuitenkin helpottanut viikon 8 puolivälistä, pian alkaa kymppiviikko, ja uskon kyllä aikaisemmasta kokemuksesta, että parin viikon sisään helpottaa vielä enemmän, joten joulukinkkua odotellessa...

Minä lainasin siskolta Angel Sounds-kotidoppleria, ja mies löysi vauvelin sydänäänet viikolla 8+3, on ne vaan ihanat, meistä se kuulostaa ihan pyykinpesukoneelta :D Aamulla "tyhjällä mahalla" kuunneltiin, ennen tätä älytöntä turvotusta, joka alkaa heti kun jotain aamulla pistää poskeensa.. Ite en tosiaan saanu niitä kuulumaan, mies taitaa olla hiukan kärsivällisempi :D Halusin vain kuulla ne, kun mulla meni tosiaan sen kaksonen kesken viikolla 6 ja sen jälkeen on vähän ollut vuotoa, että kaikki ois kuitenki ookoo nyt.. ja tosi paljonhan se helpotti mieltä kun jyskytys kuului <3
 
Ensimmäinen neuvola on takana päin. Verikokeissa on käyty ja nyt saa jänskäillä, että onko kaikki tarpeelliset kokeet otettu, koska koneelta ei kaikkia löytynyt neuvolassa. 6 putkiloo verta kuiten imettiin. Sydänääniä ei kuunneltu, pitävät vissiin sit jännityksessä viimeseen asti :( Lääkärineuvola on heti joulun pyhien jälkeen ja samalle päivälle sain tuon ultrankin tilattua eli 27.12. Ultran ois saanut jo heti ensiviikolle, mutta oli keskellä päivää aika niin ei töiden vuoksi kyllä pystynyt sitä ottamaan vaikka mieli tekikin...
Sea Band rannekkeet on testattu, saa heittää vesilintua. Täällä ne ei auttanut toivotulla tavalla tuohon oksenteluun. Huomenna vielä sairaslomalla ja sit pitäs kyetä töihin. Miten te muut huonovointiset pärjäätte töissänne?
Sitten takaisin peittojen alle lämpimään kun vanhemmat sisarukset vei pikkuveikan pulkkamäkeen...

PikkuEmma ja iltatähtönen 10+0
 

Yhteistyössä