*MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

Hahaa..
Mulla on tosiaan tullut jo jonkinmoinen vamma tosta että pitää käydä kurkkimassa marraskuun alkupuolen pinoa.Niin johan siellä on 4 syntynyttä.Mutta ens viikollahan se kuukausi jo vaihtuukin,joten eipä ole ihmekkään kun marrasvauvoja alkaa saapumaan lisää...

Auto asiaa:Me pärjätään samalla autolla hyvin.Itsellä on farkku johon mahtuu 2 lasta ja 2 koiraa..tietysti me aikuiset.Miehellä maasturi,johon mahtuu myös sakkia.Tosin sitten jos joskus tulisi vielä yksi lapsi niin edessä olisi auton vaihto,ollaan nytkin mietitty auto asiaa..eihän sitä tiedä jos vaikka innostuu vaihtamaan ja löytyy ylimääräistä rahaa :LOL:

synnytys kestosta:
Esikoisen synnytys kesti 10h15min..ömm,mitäs sitten noi II ja III kohdat on?kumpi ponnistus vaihe? :D

mamskeli ja kössi 34+6
 
Mamskeli
Ykkösvaihe on avautumisvaihe ja kakkosvaihe on ponnistusvaihe. En vain laskenut niitä äsken yhteen, jolloin synnytyksen kokonaisaika kävisi ilmi. Kolmosvaiheesta en osaa sanoa mitä tarkoittanee, tyhjä on ainakin mun korteissa :eek: Aikaa, jolloin äiti sai tarpeekseen ja lähti kaffelle??? :LOL: :LOL: :LOL:

Jokku
 
synnytyksistä...
esikoisen synnytys yht5h35min, josta ponnistus 11min
toinen synnytys 4h13min, josta ponnistus 8min
kolmas synnytys 5h44min..päättyi kiireelliseen sektioon ponnistusvaiheessa, perätilan/jalkatarjonnan takia, joka siis huomattiin vasta tuossa vaiheessa.
neljäs synnytys 2h2min, josta ponnistus 2min

tämän povataan tulevan vielä nopeammin, joten sairaalaan pitäisi lähteä jo ekasta supistuksesta..
 
Heippa vaan,

koko aamu on oltu liikenteessä (neuvola, markkinat + kaikki muu liituaminen kaupan päälle)! :D Neuvolassa kaikki oli ok, verenpaineet laskeneet ennestään, nyt ne oli jotain luokkaa 117/65 (normaalisti ~125/70, miulla näköjään raskauksien aikana muuttuu kaikki arvot ihan huippulukemiin), hb oli hiukka laskenut (135 -> 128), painoa +300g/vko. Mitähän muuta, en jaksa nousta tästä pehmosesta tuolista ja hakee neuvolakorttia kassista. Seuraava aika 2 vkon päästä ja se onkin sitten lääkärineuvola.

Lulu, tohon työkysymykseen! Arvaapa onko ollut tää aamu vaikeeta.. Tai siis aika kaupoilta tulon jälkeen.. Koko ajan meinaan olla puhelinta kurkkimassa, että mistäs aiheista on postia tullu! Eihän ne asiat miulle enää kuulu!!! Jotenkin vaan kantaa huonoa omaatuntoa, että olenkohan unohtanut tehdä jotain ja joku siellä muistuttelee. Vaikka rehellisesti sanottuna se työmäärä mitä olen nyt ennen äippälomaa tehnyt (10-12 h/per päivä ) saisi kyllä riittää todisteeksi siitä, että kaikkeni olen tehnyt. Mutta siltikin. Kalvaa mieltä. Ja vielä kun ottaa huomioon uutiset, mitä töissä on kaikenaikaa sadellut uusista järjestelyistä yms. Eli työnantaja ei meistä juurikaan huolta kanna. Vaikka meidän pitäis tehdä kaikkemme firman puolesta! Ja pah!

Ehkä se on vaan parempi räpätä GPRS pois päältä ja olla lukematta enää yhden yhtä viestiä. Koski ne sitten mitä vaan! Luottarille annoin kyllä oman kotisähköpostiosoitteeni, jos niille tulee mitä inffottavaa uusista käänteistä!

Uskoisin kyllä, että viimestään ensi viikolla tajuan olevani kotona vain ja ainoastaan lapsia varten, en enää autellakseni muita töissä!

Minullakin on kymmenen vuoden työputki takana, tosin kolme vuotta sitten oli edellinen 10,5 kk:n paussi. Mutta tämä tänään alkanut paussi lienee kestää ainakin vuoden! Katotaas ny. =)

Autoista, meillä on kaks aika isoa farkkua, niillä pitäis pärjätä. Ja eihän meillä tule kuin 2 penkkiä per auto ja kummassakin isot kontit, joten vaunut mahtuu mukaan helposti. Kaks autoo on melkeinpä pakko olla, kun täällä hiukkasen syrjemmässä asutaan, mutta kotonaoloaikanani toinen on kyllä melko joutilaana. Mutta onpahan nyt varuilla, jos täytyy ex-tempore kesken päivän jonnekin lähteä.

Siis herranjesta, tänään vasta neuvolassa tajusin, että huomenna on viikoja 35+0!! Oikeesti, täytysköhän tänään mennä tonne varastoon ettimään niitä vauvatavaroita ja -vaatteita!

Aah, taitaa olla ruoka kohta valmista, sen verran hyvä tuoksahdus uunista tulee (vaikka onkin ihan perus makaronilaatikkoa)!

 
Sopeutumisesta... Oon ollu vajaat 2 viikkoa kotona ja aika hyvin sopeutunut mielestäni, mutta niinku joku sanoi niin päivät ne menee nopeesti eikä tunnu että saa paljon mitään aikaan. Tänään menin käymään töissä, oli tarkoitus viedä työvaatteet ja jotain muuta. No tietty ne työvaatteet jäi kotiin. :LOL: Söinpä sitten siellä ja aiheutin yleistä hämmennystä ("mitä sää täällä?" )

Autoista. Meillä Nissanin farkku, siihen varmaan mahtuu 2 aikuista ja 2 lasta. Pitkiä reissuja tehdään joten tavaroiden mahtuminen hieman mietityttää, mutta sen näkee sit ku eteen tulee. Mietityttää ehkä vähän miten vauva ja esikoinen pärjäävät kahdestaan takapenkillä. Ainakaan toistaiseksi ei olla kytkemässä etupenkin airbagiä pois käytöstä.

Nakkisopan keittoon...

Taneli
 
Hei.
Takan käynti Tays:n "pelkopolilla".Lääkäri tutki ultralla ja vauva lähtökuopissaan, kohdunsuu cm auki ja 2 cm pituutta.Tiukasti pää alhaalla, tuskinpa enää kääntyy:).Koko 2700 g ja viikkoja siis 35 kasassa. Ultraa vielä 3 vkon päästä rv 38:lla uudestaan...Jäi tosi hyvä fiilis käynnistä ja kätilon kanssa juttelusta mikä pelottaa ym :heart: Jospa sitä pikkuhiljaa alkaisi katsomaan sänkyä ym. valmiiksi....Ensi viikolla vielä vähän töitä, sitten lopetan :heart: :)

Esikoisen synnytys 3 v. sitten kesti 18,5 h. ponnistus 1,5 h, vauva 4100g ja 52,5 cm.Kaikki mahdolliset puudutukset ja ilokaasut käytössä, kohdunkaulapuudutus ei enää tosi ehtinyt vaikuttaa siinä vaiheessa kun se laitettiin ja ilokaasun tilalla suurimmaks osaks happea, mutta mua se auttoi hengittämään oikein.....Nyt avoimin mielin menossa, kivunlievitykset tarpeen mukaan.Ällöttää valmiiks jo roikkuva vatsa,peräpukamat, ym....toivottavasti palautuminen yhtä nopeeta kuin viime kerralla, oikein odottaa jo kuinka ihana on päästä liikkumaan kun ei vatsa paina/ nivuset huuda Hoosiannaa joka askeleella :LOL: Tsemppistä muillekin!!!!
 
heippans!hei jonnuzka..sie oot pukertanut kans suht kokosen esikoisen..(mulla on arvioitu tytskän syntymäpainoksi yli neljää kiloa..)eli just kiinnostaa miten siun palautuminen??oli nopea vai?mua jännittää ihan kauheesti että miten paikat kestää ja miten palautuu..mä odotan ja ihan malttamattomana lenkkeilyä!!hullua miten moiseen touhuun voi jäädä koukkuun mutta juoksumatto saapi kyytiä heti kun kykenee alakaa reenata!millasia kokemuksia on muilla urheilun aloittamisesta synnytyksen jälkeen?onko vienyt pitkän tovin?tai riippuu varmaankin siitä,miten on synnytys mennyt?
 
LULU: leikkeushaava alapäässä parani n.kuukaudessa, ulkomuoto n. 2 kk:ssa, uskatausuin salille jälkitarkastuksen jälkeen eli n. 6 vkoa synnytyksestä, peräpukamat parani n. kuukaudessa, tuntui kyllä ikuisuudelta :LOL: Oli ehkä oma vikani kun en uskaltautunu "isolle hädälle" vasta kun 5 pvän päästä synnytyksestä :ashamed:
 
Musta tuntuu etten oo enää ikuisuutee ollu töissä, ja ilmeisesti hyvin oon sopeutunu :whistle: Päivät menee nopeesti ohi enkä mitää saa aikasex :ashamed:

Oon onnistunu viime yönä nukkumaan ilmeisesti huonossa asennossa ku on toisen lavan kohdalta ihan jumissa :| otin panadolin jos se vähän auttais.

Nyt sairaalaa kattomaa :wave:
 
Heipä hei!

Vauvan hiuksista, meidän suvussa kaikilla vauvoilla on ollut paksu musta tukka jo syntyessään, eikä ole keneltäkään pois lähtenyt ennen uusia hiuksia. Hassu juttu, siskolle sanoivat sairaalassa, että kyllä tuo pehko pois lähtee, sisko siihen, ettei lähde. Eivät uskoneet kätilöt, mutta niin se vaan meni niilläkin; tukka päässä syntymästä lähtien.. Saas nähdä miten oman vauvan kanssa käy; onko tukkaa ja pysyykö... =)

masuviiva on mulla ollut jo jonkin aikaa. Se vaan tuntuu pitenevän koko ajan ja mietinkin että pilkistääkö se kohta tuolta rintojen välistä :LOL: mulla viiva menee juuri navan vasemmalta puolelta.

kotona oleminen on mennyt ihan kivasti. Olen katsellut leffoja, nähnyt kavereita ja tänään tein sitten urakan; muutin järjestystä muutaman huonekalun suhteen. Siirsin vauvan kehdon makkariin, arkkupöydän paikan sekä muutaman muun jutun. Laitoin siirrettävien tavaroiden jalkojen alle pyyhkeen ja työntelin huonekaluja ympäriinsä :D . Mulla oli kivaa, mutta moitteet tuli mieheltä heti kun kerroin. En kuulemma saisi mitään tuollaista touhuta. Mutta, eipä supistellut (ainakaan kovaa). En voi olla varma, mutta sain kyllä alaselän kipeäksi. Se meni välillä ohi ja sitten palasi, mutta enää ei ole mitään. Tai no, käveleminen ei kyllä oikein luonnistu; alapään luut on ihan arkana ja nivusissa tuntuu...

Huomenna olisi neuvolalääkäri. Tänään on viikkoja tasan 36.

Ihania nuo isyyspakkausten vinkit, kiitos!! Olen ostanut markkinoilta bodyn, jossa lukee; mun isi on vahvempi kuin sun isi. Miehiseen tapaan mies veljiensä kanssa taistelee siitä kuka on vahvin- lapsilta tietenkin kysytään myös mielipidettä. Ajattelin vielä ostaa lisäksi konjakkia ja sikareita. Mietin että pitäisikö vielä teettää miehelle paita, jossa lukisi jotain "Veijarin isi" tai muuta vastaavaa. Pitäisi kunnolla miettiä se teksti, ettei sitten myöhemmin kaduta. Kun kerran tuollaisen tilaisi niin olisi sitten kunnollinen. Se body nimittäin vähän mietityttää, mutta toivottavasti mies tykkää.......

Nyt alkaa Sairaala. on kyllä tosi surullinen tarina sillä vauvalla teho-osastolla. Viime jakso jäi näkemättä- tuleekohan vielä jatkoa.....?

Hyviä vointeja kaikille!!! :hug:
 
LEP
No itkuksihan se sairaalan katsominen taas sitten meni. :'( Eihän tuota kohta pysty ees katsomaan, kun aina alkaa parkuminen.

Autoista. Meidän pitäisi kyllä isompi auto hommailla, mutta ei vaan varaa ole nyt hommata yhtään mitään, niin pitää vaan mahduttaa jotenkin meidän farmariin porukka. :/ Takakonttiin ei voi mitään laittaa, kun siellä jo yli 100kg koiraa. Ei oikein muuta enää sinne sitten mahdu. Eli vauvan kaukalo laitettava takapenkille, kun edessä turvatyynyt ja vaunut koitettava kanssa tarvittaessa aina johonkin mahduttaa. Koitan paljon varmaan käyttää jotain kantoliinaa tms. myös ettei aina tartte ottaa vaunuja. Siinä sitä onkin sitten miettiminen, et miten mahdutaan, kun miehen poikakin vielä sattuu olemaan käymässä. :whistle: Voi kun saisi jostain ylimääräistä rahaa isompaan autoon! :|

Minä en taida enää edes muistaa millaista töissä oli ja missä mä olin oikein töissä. :LOL: Kun olen saikulla ollut puolesta välistä asti jo. Kyllähän tässä sopeutumista on ollut, kun ei oikein aina tekemistä ole, mutta nyt menee jo omalla painollaan. :)

LEP ja Napero 34+5 :heart:
 
Niille, jotka eivät vielä ole ostaneet vaunuja- (onkohan niitä enää meidän pinossa :D ) testatkaa mahtuvatko ne takakonttiin ennen ostoa... Meillä meinasi käydä hassusti- mahtuvat sentilleen..... Onneksi takapenkit liikkuvat ees taas niin saatiin vaunut ylipäätään kyytiin =)

Miehistä.
Monesti olen kuullut (omakohtaista kokemusta kun vasta tässä ekaa kertaa elellään) että masussa oleva vauva on vieras miehelle, että vasta synnyttyä mieskin tuntee itsensä osalliseksi. Meillä mies on kyllä kiinnostunut, mutta kovin kiireinen ja paljon pois. Ymmärrän kyllä, eikä meillä onneksi siitä riidellä. Harmittaa miehen puolesta, hän kun haluaisi olla enemmän läsnä.

Olen lähipiirissä huomannut, ettei kaikki miehet osaa ajatella tätä vauvan maailmaan tuomista mitenkään naisen kannalta. Miten oikeastaan osaisivatkaan- mutta aina vois yrittää. Yksikin tuttu oli kyllä oikea gentlemanni- valitti, että oli tylsää odotella vauvan syntymistä, ekan yön jälkeen valitti äidilleen omaa väsymystä ja sitä kun vaimo sai vain "levätä sairaalassa" synnytyksen jälkeen; HÄNEN piti viedä kaikenlaista juomista ja syömistä vaimolle. Kyllä sapetti kuulla tämä. |O :kieh: :headwall:
 
Meillä auto on vaihtunut esikoisen vaunujen oston jälkeen monet kerrat ja vaunu on aina mahtunut kyytiin.Onneksi esim renkaat saa pois jos vaunut menee muiden autojen kyytiin.Aikasemmin kun meillä oli vain yksi koira,niin koira oppi olemaan vaunujen kanssa auton perässä,nyt kun on kaksi niin sama ei enää onnistu..nuorempi koira on semmonen että se varmaan päättäis syödä jonkun osan niistä vaunuista ihan vaan sen takia kun sillä ei olis muuta tekemistä siellä perässä istuessa..Mikäs sen mukavempaa kuin syödä vaunuja ja katsella ikkunasta maisemia/autoja/muita koiria :LOL:

Ja tosta mies asiasta,pakko oli tulla kertomaan.Eilen mies jutteli jotain työjuttuja ja sitten kertoi kun töissä oli joku työkaveri(mies) kertonut kun olivat vaimon kanssa käyneet ekassa ultrassa ja että koska on laskettuaika,esikoista odottavat.Olin oikeasti aika äimänä,jotenkin oon ajatellut että miehet ei välttämättä tommosia juttele..vielä kun tietää millasta äijä porukkaa siellä töissä onkaan.

Täällä tuli tänään täyteen rv35 ja hyvin pyyhkii.Nukkumaan kävin tossa puolen yön aikaan ja heräilin 5 aikaan.Mulla on kauheat tyyny viritykset ja kaikki muuki rumba ja silti nukun tosi huonosti,kylkeä pitää vaihtaa todella usein ja se kyljen vaihtokin on yhdenlainen operaatio.Toista jalkaa pitää nostaa varovaisemmin kun sen puolen nivunen on ihan hirveän kipeä.
Mies ihmetteli miksen tule aikasemmin nukkumaan,niin selitin että kun tiedän etten välttämättä saa nukuttua kunnolla..niin mua ei houkuttele se sängyssä pyöriminen,ennemmin kattelen telkkaria niin pitkään että silmät on melkein ristissä ja sitten vaan sinkoan sänkyyn ja nukahdan melkein samantien.

Meidän typy tulee huomena iltapäivästä kotiin mummin luota,mies menee suoraan töiden jälkeen työporukan kanssa humputtelemaan.Ite meinasin katsella miten päivä lähtee käyntiin..ehkäpä viettää perjantai ilta laadukkaasti yksin koirien kera,tai mennä kaverin luokse puuhastelemaan.Tänään olis tarkotus siivoilla mun puoli vaatehuoneesta,viime viikolla sain hoidettua miehen puolen + vietyä säkillisen vaatteita UFF:n.

Viikonloppuja mammoille,toivottavasti tulis aurinkoisia päiviä..täällä ainakin sataa nyt tällä hetkellä.


mamskeli ja kössi 35
 
Heips,

perjantaita tässä on aloteltu, kohta täytys ettiä noita siivouskapineita esiin. Tarkotus oli siivota jo eilen, mutta se vaan jäi, kun oli kaikkee muuta humputusta. :snotty:

Veijari, nuista autoista. Meillä oli esikoisen aikaan 'nimellinen' farkku, semmonen pikku bemari. Sinne meni vaunut konttiin poikittain, mutta mitään muuta ei sitten mahtunutkaan. PArit kerrat kun matkoille lähettiin ja auto oli lastattu etupenkkiä myöten matkalaukuila, niin auto pikkuhiljaa vaihtu käytännöllisempään. :D Tuo parempi auto siis, toinen on edelleen ihan sama lotja kun ennenkin. Mutta nyt menee pääautoonkin takakonttiin vaunut heittämällä sisään + muutakin.

Yhden lapsen kanssa vielä pärjäs vähän epäkäytännöllisemminkin, mutta nyt ei enää oikein semmonen hotsita.


Ja mamskelille noista miehistä. Meillä ei kans toi mies oo mikään kauheen puhelias. Eikä esim. syntymättömästä lapsesta tavallaan osaa kysellä mitään tai ymmärrä, että se on kohta jo täällä olemassa. Sama se oli tuosdta tytöstä.

Mutta sitten kun lapsi on syntynyt, niin ainakin viimeeks oli heti täysillä mukana ja oli ottamassa lapsen mukaan kaikkialle ja kaikille siitä ja sen osaamisista puhumassa.

Ja mikä huvittavinta, niillä on töissä vaan miehiä, joilla kaikilla 1-4 vuotiaita lapsia, niin yks päivä ne oli kuulemma kahvipöydässä keskustelleet lastensa syömisestä. Meidän xxxx syö kun hiiri, meidän nuorimmalle kyllä maistuu, esikoiselle ei mikään käy... :LOL: Siis vaikka noi miehet on nykyisin melkosesti lastenhoidossa mukana yms., mutta en osannut kuvitella että raavaat miehet keskustelee kahvikupin äärellä lasten syömisistä, vaippaihottumista, nukkumisista yms. Mutta ei se mitään! =)

Joo, joskos nyt tää pylly penkistä ylos ja siivousvermeet esille. Pihallekin pitäs suunnata haravointia harrastamaan!

Mukavat perjantait!

 
Meillä on nyt toistaiseksi vain yksi auto käytössä, kun mulla oli työsuhdeauto, josta jouduin luopumaan :eek: Vaunut mahtuu nykyiseen autoon ihan hyvin, joten sen suhteen ei ole ongelmaa. Tuleepahan lenkkeiltyä sitten vauvan synnyttyä ihan urakalla, kun joka paikkaan on pakko mennä kävellen :LOL:

Mies kyllä on jo moneen kertaan pohtinut, että pitäisikö se toinenkin auto hankkia. Ja mieheni tuntien ei mene montaakaan viikkoa kun uusi auto on pihassa :D Mun mielestä me tullaan kyllä ainakin vauvan syntymään asti varsin hyvin toimeen yhdellä autolla, mulla kun ei ole mitään muita pakollisia menoja kuin neuvolakäynnit ja sinne on matkaa vain reilu kilometri.

Mullakin tuli tänään 35 viikkoa täyteen :) Minä pystyn vielä suhteellisen hyvin nukkumaan yöni, menen siinä kymmenen maissa nukkumaan ja nousen aamulla sitten 8-9 maissa. Herään kyllä joka kerran kun täytyy kääntää kylkeä, mutta nukahdan sitten saman tien. Enkä toistaiseksi ole tarvinuut mitään tyynyviritelmiäkään jalkojen väliin tai selkää tukemaan... Onneksi mun ei ole koko raskausaikana tarvinnut juosta yöllä vessassa, toivottavasti niin jatkuu raskauden loppuun saakka :)

Täytyy tästä laittaa ensimmäinen koneellinen vauvan tarvikkeita peseytymään ja sitten lysähdän tuohon telkkarin eteen katsomaan leffaa. Digiboksilla on varmaan parikymmentä leffaa, joita ei ole ehtinyt aikaisemmin katsoa, nyt siihen on hyvää aikaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja manhis:
hippu..kerrohan mullekin noita jumppaohjeita..mun vauva vielä perätilassa..saisi jo kääntyä..

Tässä Manhikselle ja muille joilla vauva on vielä perätilassa saamani jumppaohjeet :wave:

KUPERKEIKKA PERÄTILASSA ( Lainaus kirjasta : KANTAMISEN KAUSI : aika raskaudesta sylihoitoon) Malla Rautaparta)

"Lasta voi houkutella tekemään kuperkeikan. Lapsen liikkumista stimuloivia asentoja ovat konttausasento , silta ja hartiaseisonta.

Viivy konttausasennossa vähintään 15 minuuttia vaikka lehteä lukien.

Kasaa silta-asentoa varten lantion alle suuri pino tyynyjä niin ,että voit levätä siinä noin 15 minuuttia. Tässä asennossa lantio on selvästi rintakehää ylempänä. Tee silta pari kertaa päivässä ja viivy siinä noin 15 minuuttia kerrallaan.

Hartiaseisonta on näistä kolmesta asennosta vaativin. Tee se niin, että jalkapohjat nojaavat seinää vasten. Tee harjoitus vain, jos tunnet olosi siinä mukavaksi."

Itse tein noita kahta ensimmäistä harjoitus liikettä konttaus asentoa ja siltaa.
Hartiaseisontaa koitin mutta se ei tuntunut hyvälle.
En tiedä oliko näillä liikkeillä vaikutusta mutta joka tapauksessa vauva oli kahden viikon jumppauksen jälkeen kääntynyt oikeaan asentoon.
 
Täällä sairaalassa sitä pilaannutaan eli niin siinä sitten kävi, että pistivät osastolle keskiviikkoisen ultran päätteeksi kuten uhkasivat.

Tilanne meillä ei ole kaksinen - vauvan paino PUDONNUT noin 200 gr viikossa ja lapsiveden määrä sen kuin vähenee, joten kaikkien naamat alkaa olla peruslukemilla. Sykkeet ovat todella hyvät ja vauva liikkuu mega-paljon, joten akuuttia vaaraa ei ole.

Odottelen tässä ultraan pääsyä jonka jälkeen tehdään suunnitelma. Elän pienessä toivossa että päästäisivät vielä kotiin viikonloppulomalle, mutta saapas nähdä kuinka käy... Palaan raportoimaan ultran jälkeen kun tiedän enemmän.


Czarina & Lilliputti rv 35+2
 
Czarinalle terkkuja sinne sairaalaan :hug: Toivottavasti saat nyytin pian syliin!

Täällä satelee ja hippasen tylsää on. En oo saanu taas tapani mukaa mitää aikasex :ashamed: kai pitäis jotain tehdä :whistle:

Taas tuli ilmotus et vuokra nousee |O eihän kohta kellää työssä käyvällä oo varaa asua missää :headwall: Puhuttiiki aikasemmin ukon kaa et heittäydytää työttömix ni on vuokran maksu turvattu :kieh: Tai tungetaa kohta viis henkinen perhe johki kaksioo :kieh:
 
Voi Czarina! Toivotaan että siellä on ammattitaitoinen henkilökunta, joka tietää varmasti mitä tuossa tilanteessa pitää tehdä!

Maalaisjärjellä ajateltuna joudut varmaan synnyttämään melko pian! Eihän ne voi kauaa antaa lapsen painon vähentyä. Mutta hyvä jos asukas on aktiivinen!

Pidä meidät totta tosiaan ajantasalla, täällä ollaan peukut pystyssä!

Pitäisköhän meikäläisen nyt se liivitilaus tehdä. Ei nuo edelliset näet hääppösessä kunnossa olleet. Ja kun oli puhetta rintojen kasvusta maidon noustua.. Miulla on normaalisti B, mutta tissit täynnä maitoa C. Luulisin että samoin tälläkin kertaa. Vielä ei sentäs ole maitoa alkanut suuremmissa määrin tihkua. Mutta jotain kumminkin. Tosin sitä on tullut edellisen imetyksen jälkeen vähän kokoajan! Ja imetyksen lopettamisesta on melko tarkalleen 2 vuotta jo!

Pitäsköhän ottaa neuvosta vaarin (tai siis tällä kertaa Minnihiren :D ) ja katsastaa tuolta boksilta itekin joku leffa - niitä nimittäin on! Neiti meni just päiksyille, joten hetken rauha talossa! B)
 
LEP
Czarinalle :hug: . Minä luulen, että varmaan käynnistävät kyllä synnytyksen melkoisen pikaiseenkin. Eli ei kannata varmaan liikaa viikonloppulomasta kotona haaveilla. Kuitenkin kun paino laskenut ja lapsivesi vähenee, niin mahdollisimman pian varmasti vauva koitetaan saada tähän maailmaan ravintoa saamaan, et pääsee painoa kertymään ja kasvaa.

Paljon tsemppiä sinne ja kohta varmana nyytti kainalossa jo saat olla. :)
 
Perjantaita

Täällä olis tänään 35 rv täynnä :heart: Niin se aika menee! :)

Meillä meni kyllä auto vaihtoon, kun vauvauutinen tuli tietoon.. kun on jo ennestään koira, niin nyt sitten vaihdettiin farmariin, niin saa koiran ja vaunut konttiin ja vauvan istuimen takapenkille. Kohta sais isäntä jo alkaa asennella vauvanistuinta, kun meillä on semmonen missä se jalusta. Kummitytön ristiäiset on ensi viikon lauantaina ja neiti on sitten tulossa meille yökylään, kun vanhemmat lähtevät viihteelle.. niin sanoin miehelle, että kaipa sen meitin istuimen vois jo asentaa.. kun ei tässä nyt niin monia viikkoja enää oo, kun sitä itsekin sitte tarvitaan. Miehen siskon autoistuin oli jotenki tosi hankala virittää vöihin, niin mietin, että siksikin on helpompi sitte, ku laittaa ton meidän istuimen jalustan jo kiinni autoon ja sitten sillä pikaliittimellä saa sen kaukalon kiinni. Tuleepahan koeajettua istuin sitten :)

Ompas synkkä ja syksyinen ilma.. :( Jotenki vois vaan nukkua ja lepäillä koko päivän.. ei oikein hutsita koiran kanssa lähteä pidemmälle ulkoilulenkille tällä kelillä. Ja itseasiassa meidän koiruuskin on ihan alamaissa, nytkin kuorsaus kuuluu tuolta yläkerrasta neidin omasta sängystä :) On se koiran elämä sitten rankkaa! *hymy*

Czarina Paljon voimia ja tsemppiä sairaalassaololle.. eiköhän se pikkunen sieltä aikasta piakkoin ole jo sylissäsi ihmettelemässä maaliman menoa :)

Ohhoh, kaipa sitä vois yrittää aktivoitua laittamaan vaikka pyykit kuivumaan tai jotakin puuhastella muutakin ku koneella olla taas monta tuntia putkeen! :) Aivosolut kärsii! *heh*

Mukavaa viikonloppua kanssa sisarille.. :)

Mecu&Möhö 35+0
 
hui, kun on viikot vierähtäneet! Ei enää montaa päivää, niin on varmaan jo eka marrasII-vauvakin jo maailmassa! Kaikillahan taitaa likipitäen olla jo 35 kasassa, mikä tietenkin on vauveleiden kannalta hyvä asia.

Nyt täytyy viimeinkin aloittaa valmistelut, kaivaa esille esikoisen vanhat vaatteet ja alkaa niitä pesemään. Kai sitä jotain pientä uuttakin sortuu ostamaan, kun lomalla "joutuu" kumminkin joku päivä lähtemään ostoksille.

Mulla jatkaa esikoinen päiväkodissa vielä marraskuun loppuun kokopäiväisenä, ihan siltä varalta jos oma olo tästä edelleen tukaloituu. Kolmevuotiaassa kun riittää vauhtia enemmän kuin mitä viimeisillään oleva mamma jaksaa.

Välillä supisteli jo niin, että uskoin vauvelin jo tahtovan maailmaan, mutta nyt tilanne on taas rauhoittunut. Toivon, että lomaa olisi vielä 7 viikkoa jäjellä, tai edes se viisi! Akut olisi hyvä keretä lataamaan näin töiden päätyttyä ja ennen vauvan syntymää.

Nukkuminen on nykyisin hankalaa kaikissa asennoissa, mutta siinäpä ne vaivat sitten onneksi onkin!

Mukavia viimeisiä päiviä, muistakaa käydä elokuvissa nyt kun vielä voitte! Minä aikankin varaan uuteen bondiin vielä liput!

marrasmamma79 rv35
 
Kaipa tässä olisi aika minunkin alkaa kirjoittelemaan jotakin jo pikkuhiljaa. Olen kyllä säännöllisesti lueskellut teidän ahkerampien kirjoituksia.

Päivät tuntuvat matelevan, varsinkin kun tuo keli on mikä on. Olen ollut jo syyskuun alusta sairaslomilla ja vajaa kaksi vuotias kuopus jäi silloin minun kanssa kotiin. Nyt toivoisi pientä hengähdystaukoa, mutta päiväkotipaikka on jo luovutettu muille. Rästihommia on kyllä tullut tehtyä kotona ihan kiitettävästi, töissäollessa niitä ei yksinkertaisesti jaksanut edes ajatella.

Ensi viikolla olisi vauvan kokoarvio ja taas neuvola. Miten tämä arvio käytännössä tehdään?Vaikka meillä on jo kolme muksua niin kertaakaan en ole sellaiseen joutunut. Nyt on vaan niin iso "kumpu", että neuvolan täti laittoi varulta lähetteen äitipolille.

Onko teillä muilla useampien lasten äideillä tullut synnytyspelkoa? Minulla ei ole aiemmin sellaista ollut, mutta tuon kuopuksen luomusynnytyksen jälkeen osaan jo pelätäkin. Vähän liikaa tulee murehdittua tulevaa synnytystä. Ehtiikö ajoissa, saako kivunlievtystä, onko vauvalla kaikki hyvin yms. Kyllä se siitä...

Voikaahan paksusti!

T: Jerkku 36+5
 
hippu..kiitos ohjeista..taidan tuota konttausasentoa kokeilla...muut liian hankalia :whistle:
vauva taas tosi korkealla ja hakkaa mua tonne alakertaan, voitte varmaan kuvitella, millasella voimalla vauva jo potkii..et kuinka se sattuu, kun osuu just tonne kohdunsuulle..
mut toivoa siis kääntymiselle on, kun on noin korkealla..et jospa se siitä vielä asettuisi. jos maanantaina on vielä perätilassa, saan polille aikaa..

synnytyksestä..mulla neljä synnytystä takana, joten väkisinkin alkaa muistot palailee mieleen..hiukan hirvittää, mut ehkä siitä taas selviää..eniten mua pelottaa, onko vauvalla kaikki hyvin, ettei tulisi komplikaatioita sen suhteen, et vauvalla olisi vaaraa..

manhis ja rv 35+6, kohta viikot paukkuu..h-hetki lähenee
 

Yhteistyössä