*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Isänpäiväätä!

Tänne ei edelleekään kummosia.

Isänpäivää on vietetty ulkoillen tuolla hämärässä säässä sekä sisällä leikkien. Aamulla neiti vei isille paketin ja kortin. Ja avuliaasti avas itekin pakettia. Itehän se oli sen paketoinukin, teippiä 'hieman' kului.. :D Paketti sisälsi ulkoilualusasun ja sukkapaketin.

Kakkua meillä ei kotona ole, vaan lähdetään päikkäreiden jälkeen toisen papan luo kahvittelemaan. Toista pappaa nähtiin jo eilen.

Joku oli kysellyt niistä vauvan kotiutumisvaatteista. Just äsken kävin vihdoin hoitolaukun pakkaamassa ja pistin sinne bodyn, sukkikset, collegepökät, semmosen sisätakin, tumput, villasukat, hatun, ohkasen haalarin ja meillä on sit kaukalossa semmonen toppapussi. Riippuu tietysti säästä tumpataanko noita kaikkia vaatteita sitten päälle tai laitetaanko toppapussukkaa kiinni. Mutta onpahan nyt varmuudeksi kaikkea mahdollista siellä + tietty muutama vaippa, puklurätti ja pyllypyyhkimet. Tutteja en ole vielä hankkinut, katotaan nyt tarviikos niitä sitten.

Joops, lähen silittämään vähän siistimmän paidan kahvituksille!
 
Että sellanen isänpäivä! Poika herätti taas tosi aikasin ja mun oli tietty herättävä koska on isänpäivä...ja ihan tööt olo oli. Yöllä tosiaan nukuin huonosti sen vatsan takia. Nyt ukko heiluu tuol yläkerrassa ja remontoi. Tai sit se pitää vastaavia ääniä et luulen et remppaa :LOL: Hakkaa vähän vasaralla seinää ja pyörittää sirkkelia ja porakonetta. Tyttö on siellä mukana...En tiedä miks on siellä mukana, kun itte olin just nukuttamassa poikaa ja nukahdin sitte itteki 15 minuutiksi. Siel se laulaa ukolle :LOL: Ne viettää sit isänpäivää remppaamalla.
Tänää pitäis käydä onnittelemaasa tai muistamassa vielä mun isää. En tiedä käydäänkö ollenkaan ukon vanhemmilla, kun ne ei oo vielä ainakaan kotona. En jaksais kovinkaan myöhään mennä+ et tänää tulee suomi-ruotsi ottelu!

Nyt luen pikasee uutiset netistä ja sit vois tehä jotain kehittävää...
 
LEP
Mulla on ihan törkeenä valkovutoa tai jotain!! |O Oikein lorahtaa välillä siteeseen... Ehkä hieman kellertävään menee sävy värityksessä ja aika lirua kyllä on. Tarkka koostumus pitää tottakai kertoa! :LOL: Kiva kun välillä oikein säikähtää, että mitä housuun lorahtaa ja luulee melkein, että pissi lirahtelee, mutta ei ole sitä ollut. :D

Ihan väsynyt on nyt, kun eilen oltiin kyläilemässä tuolla kauempana ja tänään kävi mun porukat täällä isänpäivä lounaalla ja kahvilla. :) Oli ihan mukavaa! Äitini oli ihan haltioissaan kaikista vauvatarvikkeista ja vaunuista. Ensimmäinen lapsenlapsi tulossa! ;) Nyt nukuttas kyllä, mutta ei varmaan unta saisi silti jos menisi sänkyyn makaa. Yöllä samaa ongelmaa. Joskus vaille kaksi aloin nukkuu ja kokoajan heräilin. :whistle:

Ja odottavan aika tuntuu taas pitkälle...
 
Vauvakassista... Esikoiselle pakkasin kolme eri asua, kun en osannut päättää mitä vaatetta puettaisiin kotiin lähtiessä ja loppupelissä tarvittiin kaikkia kolmea kun tuo meidän pikku ukkeli sai pissattua kaksi asua litimäriksi... ei ollut silloin oikein hallinnassa tuo vaipanvaihto nopeus ja tarkkuus :LOL:
 
miulla myös on tollasta tosi lirumaista valkovuotoa, LEP, ja paljon tuleekin!! kylhän täs vois jo lähtee.. kaverilla on tänään LA ja soitteli tossa et supistelee jo 6min välein, et millonkas sitä lähtiskään.. :D --enkä yhtään oo kateellinen.. :ashamed:
 
LEP
mamina, minäkin kyllä voisin jo lähteä synnyttää. :whistle: Jotenkin nyt niin sellainen odottava ja jännä olo, kun ei voi tietää yhtään milloin se lähtö sitte tulee. Tuleeko ensi yönä vai sitten kuukauden päästä vasta. Mä niin haluisin jo pienen syliin ja nähdä miltä se näyttä, sekä alkaa opettelee vauva-arjen pyöritystä. :)
 
mamina, täsmällinen lapsi sun kaverilla kun meinaa laskettuna syntyä =)

Ja muuten hyvää isänpäivää kaikille iseille!

Toinen pojista oli tehny risti nolla pelin ja pienempi oli savesta tehny kynttilän alusen jossa oli kynttilä lisäx annettiin kylpytakki mikä on ollu hankinta listalla jo varmaa vuoden :whistle:

Tänää taas tosiaan ollu synkkä ilma, kolmen aikaa tuntu jo ku ois ollu ilta.
Nyt väsyttää ja kai täytyy mennä tohon sohvalle ottaa koomat.
 
Heipat täältäkin!

Yöt on aivan kauheita juuri tuon kivun takia, kun yrittää kääntyillä, ja jos vessaan pitää nousta niin huh,huh mikä työ. Ei turhaan ole lukenut jossain vauvan odotusoppaassa, että viimeisillään oleminen on 24h työtä vuorokaudessa. AInakin sellainen olo on! :kieh:

MIes oli todella otettu isyyspakkauksesta jonka kokosin, kiitos teidän vinkkien. Iskä- alushousut sujahti samantien jalkaan! :D Muuten päivä on mennyt ihan mukavasti myös. Olimme juhlistamassa miehen isää, samalla paikkakunnalla kuin tuleva synnytyssairaalakin on, eli 45 min.päästä täältä ja sairaalakassin otin mukaan jos vaikka saisi jäädä samalla synnyttämään, mutta takaisin oli vain tultava. Just tässä katson kelloa että vielä voisi just ja just ehtiä saamaan nyytin isäinpäiväksi, jos vain jotain alkaisi tosissaan tapahtua! :kieh:

Limaista/vetistä vuotoa tulee täälläkin. Limatulppa ei ole koskaan minulta irronnut, mutta nyt tarkistelen housuja tämän tuosta! :LOL:

OK;mutta nyt menen katsomaan tv:tä ja toivottelen Mammoille Hyviä vointeja!!

T:Onnenomena ja vauveli 37+4
 
Hyvää iltaa täältä suunnalta myös!!

Mä taas suru puserossa,kun mies läks töihin :'( Tuntuu,että perjantaihin taas ikuisuus,ennen kun nähään taas.Nyyh.

Mä tässä oon alkanu panikisoimaan,että jos mies ei kerkeekkään synnytykseen mukaan.Sillä menee semmonen reilu 3 tuntia hurauttaa tänne, ja jos mä en älyäkkään ajoissa hälyyttää sitä paikalle.Kauheeta.Voiskohan tuo napero ymmärtää syntyä viikonloppuna,kun isi on täällä koko ajan :LOL: Luultavasti ei.

No mutta,mä lähen surkuttelemaan vielä hetkisen :)
Mukavaa sunnuntai illan jatkoa mammat!
 
Tääl on kyl ollu niin tylsä päivä |O saunan laitoin lämpiään ja meen yksikseni sinne rentoutumaan ja otan miehen sit seuraksi ku kohta kotiutuu, nyt aion saunoa oikein pitkän kaavan mukaan ja kahtoa jaksaisko sitä yhtä ässää viel kokeilla, ku tahtois todella tän mukelon jo ulos, ei enää päivääkään jaksais :kieh:
taas sellanen päivä...
 
Hei Nasuli!! tääl on sama tilanne!! mies tosin lähtee vaan aamuyöllä, eli 1 yö saadaan viel vierekkäi nukkua. Hänelläkin n.3h ajomatka kotiin jos joudun hälyyttämään.. Kivaa että on joku kohtalotoveri, tai no kivaa ja kivaa, mut.. -you know:)
Tosin tuleva viikko jää viimeiseksi erossa-olo viikoksi, kun hänen koulutus loppuu. Töissä hän on sit tunnin matkan päässä, ja tulee olemaan illat ja yöt normisti kotona ensi viikon jälkeen.

Ässistä, eiks lapsen synttärit lasketa yheks;) :LOL: Me käytiin sen lisäks eilen viel saunassakin, mut seksiä ei todellakaan pysty nyt enää ajattelee. Paikat on muutenkin niin hellänä.
Miul on nyt iltapäivällä tullut ihan kunnon limaista vuotoa!! Epäilen et limatulppa sieltä pikkuhiljaa irtoilee. Ei miula esikoisestakaan tullut kerralla koko tulppaa, vaan pikkuhiljaa tuli sillonkin. Esikoisesta 36+0 oli ollu lääkäri, sillon jo paikat pehmenny, ja sormelle auki. Sitä limatulppaakin irtoili näitä samoja aikoja sillon.. Ja tyttö synty sit 5pv yli LA:n..=)

Juu'u, nyt se kaveri on sit synnärillä, toisilla se osuu suoraan LA:aan=)

mamina 37+2 (joka toivoo et lähtö tulis pian:D)
 
Isänpäivää vietettiin kun vihdoin heräili yötöiden jälkeen. Laulettiin ja lapset antoi piirtämänsä kortin ja sai multakin paketin niitä normaalia: sukat ja alkkarit ja suklaata. Suklaa hupeni porukalla nopeasti. :heart:

Sitten isukki tuli kahville ja nostin kakun ja mokkapalat pöytään ja herkuteltiin. Poika vähän kiukutteli, lapset on niin aitoja.

Käytiin sitten myöhemmin päivällä miehen isän luona kylässä ja illalla mun kotona. Lapset rymys kauheesti kaksi 5-vuotiasta ja kaksi 2-vuotiasta saa aikaan paljon meteliä. Kivaa oli.

Illalla lapset olivatkin jo sitten väsyneitä kun tultiin kotia ja menivät heti iltapalan jälkeen sänkyyn ja nukahtivat kohta.

Vauva on liikkunut kauheesti koko ajan ja kipeitä vihlaisuja alapäässä usein, saa nähdä onko laskeutunut, kun niin myllää. Jonkin verran supistelujakin, mutta hyvin epäsäännöllisiä on.

Mulla ollu yli viikon paikat pehmeet ja kahdelle sormelle auki, uudelleensynnyttäjälle hyvin tavallista, ei silti ole lapset syntyneet kun yli lasketun ajan. Nyt ei anneta varmaan mennä edes yli sanoi lääkäri.

Tiistaina seuraava kasvukontrolliultra ja sisätutkimus, saa nähdä mitä lääkäri nyt sanoo.
Synnytyslaukku pakattuna jatkuvasti mukana, jos jään sairaalaan. No raskauden normaali kestohan on 38-42 vkoa, kai se sieltä pian syntyy kuitenkin. Luin jostain että tavallisin syntymäaika on just tuo 5 pv ennen tai jälkeen la:n. :heart: Jännä juttu sinänsä. =)

Jaksuja teille kaikille viimehetkille! :heart: Neeanäiti ja Pikkuprinsessa rv 37+5 :heart:
 
Mamina: Kauheeta tämä tämmönen viikot erossa- juttu. Meillä siis miehen kanssa kaukosuhde edelleen, miehen pitäisi löytää töitä täältä sekä saada asuntonsa myytyä, ennen kun voi tänne muuttaa.Huoh,tuntuu että nuo eron hetket käy kerta kerralla vaikeemmaks :'( Mutta jospa tää joskus tästä iloks vielä muuttuu =) Onneks teillä jo viimenen viikko tätä erossa oloa menossa, toivotaan että päivät menee nopeesti =)
 
Yötä..

Järki lähtee kun ei sit tänä yönä näköjään nukutakaan.. Menin sänkyyn heti BB:n jälkeen, mutta.. pikkuherra päätti sit aloittaa iltaravit mahassa ja melkeen tauotonta jytinää piti yli puoli kolmeen. Ei toivoakaan että olis voinut itse nukkua! Nyt kun hän sit päätti rauhoittua, niin eikun närästystä.. ja mullei oo närästänyt moneen viikkoon!! No nyt rennie liukenemassa suussa, jospa pian helpottais että ehtis edes jonkun aikaa nukkua ennenkuin koululaisia pitää herätellä. Suppareitakin ollut ihan kivasti, mutta se terävyys ja säännöllisyys yhä edelleen hukkateillä.

Mutta näillä eväillä uuteen viikkoon! :wave:

marrasvauva
 
Huomenta!

Tänään se on sitten totta... se maaginen 37 viikkoa on kasassa myös ultran mukaan ja nyt lähden polille hyvillä mielin - ei haittaa vaikka heittäisivät tämän mamman "lauteille" jo tänään ja varaudunkin osastolle jääntiin.

No, jos vanhat merkit pitävät paikkansa, minut passitetaan taas viikoksi kotiin - tai peräti 2 viikoksi, sillä laskettuunhan on vain 2 viikkoa ja 2 päivää (hurjaaaaaaaa!) odottelemaan että jotain tapahtuu ja jos tämä menee sitten minun säkälläni, niin synnytys alkaa varmaan heti kun pääsen kotiin - tai sitten vauva onkin kääntynyt huomaamattani ja vastoin kaikkia todennäköisyyksiä ja kärvistelen vielä 4 viikkoa! :LOL:

Suurella mielenkiinnolla odotan mittaustuloksia, sillä viime polikäynniltä tulleen epikriisin mukaan vauvan pää oli PIENENTYNYT millimetrillä 10 päivässä kun kaikki muut mitat olivat kasvaneet ja se kuulostaa sangen oudolta. No, tämä lääkärihän puolusteli itseään ultrauksen aikana "käsialalla" joten olisiko nyt kyse siitä... mutta silti :headwall:

Mukavaa päivänjatkoa ja viikon alkua kaikille!


Czarina & Lilliputti 37+5
 
Huomenet,

onpahan taas ulkona melko ankea keli. :/ Ei sada vettä, mutta ei kyseinen luotoilmiö kaukanakaan ole..

Jotenki tuli äsken sellanen fiilis, että haluisin jo jotain jouluista tänne sisälle. Muutakaan kun en keksinyt, niin laitoin riisipuuron porisemaan! =) Katotaan irtooko sillä riittävät fiilikset vai täytyykö jo joku kynttelikkö viritellä! Hullu mikä hullu (minä siis)!! Mut on meillä tainnu neiti tulla ihan yhtä hulluks kun äitinsäkin, kun se eilen kysy, että millos otetaan joulukuusi sisälle?

Ai että tulee sulonen Hamsteri-ohjelma kakkoselta! =) Itelläni ollut aikoinaan 8 hamsteria. Taidanpas keskittyä nyt puuroa odotellessa tuohon ohjelmaan!
 
Onnea reissuun Czarina!! Ilmottelehan meille sit jollain keinolla miten kävi:) Toisaalta toivottelen että saisitte jo pikkuisen syliinne, mutta toisaalta sit taas olisi parempi (vai?) että saisi kasvaa vielä (sen minkä voisi) masussa:) :heart:

Pamppis, et sie hullu ole:) jostainhan ne lämpimät fiilikset on hankittava:) ei tolla kelillä tuu hyvää fiilinkiä mistään...

Pitäs lähtee kaupungille metsästämään lanoliinia! en viiti tilata kun hinta tuplaantuu postareiden myötä! |O

Niin se syntyi kaverille vaavi sitten:):) ei ihan kerennyt isänpäiväksi=)
 
Joo-o. Täällä jopa vähän paistaa aurinkokin. Pitäis nyt ryhdistäytyä ja lähteä muksujen kanssa ulos. Antoivat tänää nukkua jopa varttia vaille kahdeksaan. Oli vähän pirteempi olo ku eilen. Tänää olis taas koulua. Ajattelin kävellä joko sinne tai sitte takasin. Saa vähän liikuntaa! Mua on nyt alkanu ahdistaa tuo vauvan koko että mitä jos se kasvaa ihan kauheesti tuolla masussa ja jos menee yli lasketun ajan jne. Ei ollu kivaa synnyttää isopäistä yli neljän kilon klönttiä viimeksi, kun ei meinannu ulos asti saada sitä omin voimin. Saas nähä miten tässä käy. Vois pikkuhiljaa tulla ulos jo. Täällä jo odotellaan kovasti että minkäslainen söpöliini sieltä oikein putkahtaa.
 
Hienoja kakkuja mamina!

Täällä nukuttu viime yönä sen hurjat 3 tuntia, ja nyt onneks aamusta neiti suostui tulee viereen kun koululaiset lähti ja nukahti myös, autuaalliset 2 tuntia lisää tälle vuorokaudelle. Nyt taas jaksaa. =)
Ei kun aamupuuron keittoon...

marrasvauva 39+1
 
Väsymyksestä Onko muilla tullu se alkuraskauden jatkuva väsymys takasin? Mä voisin siis jatkuvasti nukkuu. Ulkona piristyy aina jonku verran, mut sit ku tulee sisään niin olisin taas valmis nukkumaan!!! Tosi hyvää seuraa lapsille ku joka paikassa aina pilkkimässä, ku ei vaan jaksais olla hereillä.
Jäykkyydestä? Onko muilla menneet yön aikana aina vaan pahemmin lukkoon paikat? Mulla on lonkan seutu tosi jumissa, enkä oikein siedä miten uskaltais venytellä. Onkohan ihan normi venyttely sallittua. Ja saakohan jalkoja veivaa sillein seisten edes takas et se lonkka sais vähän liikuntaa ja liikettä? Onko kellää tietoa??????

Jännä ja vaaveli 37+4
 

Yhteistyössä