*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

5.12. klo 21.00 synntyi tähän maailmaan sydämemme sulattava ihanan suloinen poikavauva! :heart:
Painoa tällä ihanuudella oli syntyessään 4140g ja pituutta ihanaiset 52cm :heart: :heart:

Pienokaisella on tumma lyhyt tukka ja tummat nappisilmät.. Herra syntyi käynnistettynä rielussa 10 tunnissa, kovan työn tuloksena.. ehdottomasti rankin kolmesta synnytyksestäni!
Onneksi nyt kaikki on hyvin ja poika on maailmassa! :heart: :heart:

Onnea kaikille vauvansa saaneille mammoille ja perheille!´ :flower: :flower: :flower:
 
[/b]Sipra Paljon Onnea Prinssistä! :heart:

Kerhosta: Toimiiko se nyt niin, että saadaan sitten joku salasana siihen, että pääsee hakemaan sitä jäsenyyttä? :D

Kyllä tuo meitin pikku-ukko on mahdoton syömään.. mummolassa oli isin kans, ottivat mukaan pumpattua maitoa 80ml.. ukko veti sen ja huuto jatkui -> mummi joutui antamaan yhteensä 100ml tuttelia vielä perään! Huomenna on 2viikkos neuvola, saa nähä paljonko ukko painaa!? :) Voi olla, että on jo kevyesti 4kg täys! :heart:

Mecu&Tuhina-toukka 13vrk!
 
Onnea sipra :flower:

josjos aattelitko et riisisuklaa ois ilmavampaa....juu ei se oo yhtää niin paha :whistle: :p Mistä muuten löysit riisisuklaata? Vai tarkotatko sitä sun rice merkkistä?
Harmi ku chymos ei enää valmista riisisuklaata se oli niiiiiin :p
 
Sipralle hurjasti onnea pikkuisesta :heart:

Jokos täältä on kaikki synnyttämässä, kun pino on käynyt niin hiljaiseksi :D

Täällä siis viimeinen kärvistelypäivä alkamassa :) Kyllä tämän nyt kestää, kun tietää että huomenna odotus on ohi ja käynnistys edessä, jollei synnytys ennen sitä käynnisty itsekseen...

Eilen sain jopa muutaman supparin aikaiseksi, kun siivosin oikein kunnolla, mutta eipä se synnytystä saanut kuitenkaan käyntiin :D

Samir ja Josjos, eikö teidän pikkuiselle tule masuvaivoja, kun syötte suklaata? Mulle on sanottu, että vauva saa suklaasta masuvaivoja ja siksi olenkin yrittänyt nyt syödä "varastoon" mahdollisimman paljon, koska sitten vauvan syntymän jälkeen on pakko lopettaa suklaan mässyttely, ettei tule turhaan kiusattua pikkuista :LOL:
 
Vihdoin sain minäkin nyyttini käynnistyksen seurauksena. Synnytys oli todella kivulias ja kaikki mahdolliset keinot on nyt koettu. Lääkärikin sanoi äidin olevan poikkeuksellisen kovissa tuskissa, epiduraalikaan ei vaikuttanut, mutta voin kertoa synnytyksestä enemmän myöhemmin. Pääasia, että saimme terveen lapsen, joka olikin yllätykseksemme tyttö. Strategiset mitat 4100g ja 52cm. Kotiuduttiin eilen illalla, torstaista asti unen keskimääräinen pituus 2-3h, että pikkusen hormooneilla ja ylikierroksilla tässä mennään...

Onnea myös kaikille muille vauvautuneille!
 
Loskaista iltaa vain kaikille minunkin puolesta!

Tänään vihdoinkin kotiuduin sairaalasta. Tuli aika pitkä reissu, kun lähdin Tammisaareen torstai 4.12. iltapäivällä ja tänään tulin kotiin neljän aikoihin. Synnytys meni sitten pitkän kaavan mukaan. Ns. aktiivista synnytystä kesti n. 18 tuntia ja loppujen lopuksi päädyttiin kuitenkin sektioon, koska tilanne ei enää edennyt kun paikat oli auki 5cm. Palkinnoksi saimme kuitenkin 6.12. klo 10.21 aivan ihan suloisen pojan. Paino sille oli kertynyt ruhtinaaliset 4510g ja pituuttakin oli 53,5cm. Olipahan poika viihtynyt hyvin ruokapatojen äärellä :LOL: Syy miksi synnytys ei edennyt oli siinä, että se ei mahtunut mun lantiosta ulos, mutta tämä selvisi vasta röntgenkuvasta synnytyksen jälkeen. Eli jos joskus raskaudun uudelleen niin tod.näk. sekin menee sektioon. :| Mikä on kyllä mulle ihan ok, koska tästä sektiosta olen jo nyt toipunut tosi hyvin. Vauva syntyi raskausviikolla 41+3.
enkuli Oli tosi mukava tavata sut kasvotusten siellä sairaalassa ja toivon sulle paljon voimia kahden pienen lapsen arjen pyörittämiseen. Muista kuitenkin ottaa itsellesi vähän omaa aikaa vaikka sitten koiran ulkoiluttamisen muodossa. :heart:

Nyt täytyy mennä lepäilee ennen kuin poju herää. Yritän lukaista kaikki edellisen viikon viestit läpi lähi päivinä. Mutta toivotan kaikkille tasapuolisesti erittäin paljon onnea vauvan saaneille :heart: :flower:

Teho+poika 5vrk
 
Jep jep... Kiitos Teho! Ja kiitos samoin. Mukava oli tutustua! :hug:

Meillä on sitten roikuttu tissillä ilta kaheksasta lähtien tähän saakka... nyt ehkä nukahti, joten minäkin unille.

Lyhykäisyydessään: meidän pieni vedenneito sukelsi syöksyen ammeeseen 8.12.08 kello 8.14. Ennätettiin hienosti sairaalaan ja kerittiin sen verran asettua taloksi, että sairaalan tulosta ennätti vierähtää tunti ja kolme varttia, kunnes tyttö näki päivän (tai aamun) valon!
Pituutta häikäisevät 46cm ja painoa huimat 3220g viikolla 41+5.
 
Onnea paljon nyyttinsä lunastaneille!!! :flower: :flower: :heart:

Pamppiksen terveiset (jotka sain jo eilen illalla, mutta pahoittelen etten kerennyt eilen enää koneelle..)
Poika syntyi sektiolla, mitat ovat 4150g ja 52cm!! Ei olisi mahtunut alakautta tulemaan perätilan vuoksi. Onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin!=)
 
Heippa ja onnea kaikille nyyttinsä noutaneille tasaveroisesti :flower:

Meille syntyi 9 pinnan tyttö hätäsectiolla 5.12 klo 00.35 (41+3). Painoa tytöllä oli 3200g ja pituutta 50 cm. Pientä draamaa likka halusi heti järjestää sydän äänten vaihtelulla, minkä takia sitten päädyttiin hätäsectioon: likalla olikin napanuora tiukasti kaulan ja käden ympärillä, ja oli ehtinyt kakkia veteen niin, että kalvotkin oli vihreät. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Kotiin lähdettiin sairaalasta jo maanantaina ja nyt ollaan kotona harjoiteltu vauva-arkea, tosi ihanaa :heart:

Minäkin voisin ottaa salasanan kerhoon :)

Dandi ja Aino 1vko
 
Paljon onnea kaikille vauvan saaneille :heart:

Juu, meikäläinen on vielä yhdessä koossa, mutta toivottavasti en enää kovin kauan :D

Puol kahden aikaan on toinen yliaikaiskontrolli ja toivottavasti käynnistävät synnytyksen jo tänään. Ilman vauvaa en suostu sieltä poiskaan lähtemään :LOL:

Viime yönä oli jopa kipeitä supistuksia about tunnin välein ja ajattelinkin jo että kyllä se vauva sieltä sittenkin tulee ihan itsekseen ilman käynnistystä, mutta niin ne supistukset vaan hävisi kuin taivaan tuuliin aamun myötä :eek:

Äsken vielä epätoivoisena imuroin koko talon, mutta eipä tuo saanut yhtään ainuta supistusta aikaiseksi :kieh:
 
samir05 Lidlistä löysin suklaata. =) Onneksi vaavilla ei ole ainakaan toistaiseksi ilmennyt vatsavaivoja. Isosisko oli koliikkivauva, joten muistissa on vielä, mitä tuo on pahimmillaan ja oli oikeesti ihan sama, mitä söi tai jätti syömättä.

Viime yönä meillä tankattiin vielä kahden jälkeen ja lopulta annoin sen verran periksi, että annoin pullosta 50ml. Neiti sitten nukkuikin 4,5h putkeen. :) Tänään vauva täyttää 4 viikkoa ja imetys on onnistunut lähes täydellisesti. Vitsit, et oon tyytyväinen, kun en oo koskaan kauheen hyvin onnistunut tuossa.
 
Maanantaina aamulla alkoi epäsäännölliset supistukset heti herättyä 7.30. Tuntuvia, mutta ei minusta hälyttäviä. Lasten kanssa kävin suihkussa helpottamassa oloani kymmenen aikaan. Suihkun jälkeen olo helpotti puoleksi tunniksi. Supistuksia tuli muutama, mutta eivät koskeneet juuri lainkaan. Yhtäkkiä 10.45 kuin salama kirkkaalta taivaalta supistelut alkoivat 3min. välein ja vähän jo kipeämpinä kuin aikaisemmin. Soitin miehen kotiin. Miehen tultua hän "pakkasi" pojat mukaan ja minä yritin supistusten keskellä saada itseni lähtökuntoon. Tuli niin kiire, että anoppi ei kerinnyt lapsenvahdiksi. Pojat vietiin miehen tädin luo, josta anoppi kävi heidät hakemassa. Matka sairaalaan sujui yllättävän helposti. Huomio ei keskittynyt koko ajan supistuksiin, kun piti miehen kaahailua välillä kommentoida. :LOL: Sairaalassa oltiin 11.45 jolloin olin auki jo hurjat 8cm. Ilokaasua ja kohdunkaulanpuudutetta tyrkyttivät, mutta en halunnut lisärääkkiä ja päätin mennä luomuna loppuun asti. ( Esikoisen aikaan sain ilokaasua ja siitä ei ollut apua. Kohdunkaulanpuudutteen sain keskimmäisen kohdalla ja sekään ei auttanut yhtään, lisäsi vain tuskan ja kivun määrää. ) Ponnistusvaiheessa mulla jalat kramppasi niin pahasti alkuun, että en voinut keskittyä ponnistamaan ollenkaan. Ponnistusvaihe kesti noiden kramppien vuoksi 20min. Vauva syntyi 12.52. Sain muutaman pintarikkouman, jotka hoitui muutamalla tikillä. Pojalla löytyi kokoa 4155g ja 54cm, pipo oli 36cm. :heart: Synnytyksen koin kaikista helpoimmaksi mitä mulla on ollut. Aivan erilainen kuin aiemmat, jotka on käynnistetty. Supistukset eivät olleet niin rajuja ja supistusten välissä pystyi rauhoittumaan ja kerämään voimia seuraavaan supistukseen. Niin ja synnytyksen kesto oli siis 2h 7min. Keskiviikkona kotiuduttiin ja maitoa virtaa yllinkyllin. Isoveljet ovat onnensa kukkuloilla ja hoitoapua ovat kovasti tarjoamassa. :heart: :D Aah, kyllä äitiys on ihanaa. :D :heart:

*muoks*

Kuvan vielä lisäsin. :heart:





~~NinniNuppunen ja Aaro 5pvä :heart: ~~
 
HepsKatti
Hiljaisempaa ollut tällä suunnalla, kun tietokone otti ja hajosi. Korjauksessa oli 1,5 viikkoa ja nyt toimii taas. Kummasti sitä alun jälkeen kuitenkin tottui jopa siihen tietokoneettomaan olotilaan :D

Kerho ilmeisesti perustettu. Mullekin saa pistää salasanaa.

Onnittelut myöskin taas kerran kaikille vauvan saaneille!

Täällä menee neidin kanssa melko hyvin. Isoveli edelleen vaan huomaavainen pikkusiskoa kohtaan, eikä mustasukkaisuutta ainakaan toistaiseksi havaittavissa. Paino oli neidillä lähtenyt ihan kivasti nousuun, mutta kun neuvolaan mentiin siitä viikon päästä, paino olikin laskenut. Nyt siis mennään rintamaidolla ja päivisin lisäksi tuttelia. Yöt neiti nukkuu edelleen vieressä, saa nähdä koska kokeillaan omaan sänkyyn, kun nukkuu vaan tyyliin puoli tuntia kerrallaan läpi vuorokauden. Muutenkin luonteeltaan niin "patjani alla on herne"-prinsessa :LOL: ... No, esikoisemme olikin kaikkien mielestä aivan liian helppo tapaus alusta asti.

Pian alkaa stressi sitten ristiäisistä, kun päätettiin pitää ne jo ensi viikon sunnuntaina. Tulee sitten jouluksi siivottua samalla ja on stressit stressattu ennen joulua.

Hepsis ja neiti 3 viikkoa
 
Aaargh...ne ristiäiset... Ei niissä siis sinänsä mitään vikaa, mutta kun otin puheeksi anopin kanssa niin alko tulla päivämääriä koska ei sovi, koska he ovat silloin menossa matkoille, tai ainaki yrittää päästä. Voi V***U sanon minä!
Mä oon niin kyllästyny hyppimään niiden aikataulujen mukaan.He eivät ole siis ymmärtääkseni varanneet ees matkaa vielä, mutta latelee joka tapauksessa päivämääriä. Tunkekoot ne vaikka "sinne" mun puolesta ne päivämäärät!!!
 
Heipä hei kaikille!
Meikäläisen extreme ei jäänyt pelkkään kiireelliseen sektioon, vaan maanantaisen tikkienpoiston jälkeen haava repesi auki tiistai aamuna!!!! Olin (onneksi) juuri syöttänyt pojan ja laskin hänet lattialle viltin päälle kun haava aukesi kuin vetoketju krrutss.... |O Veren sekaista kudosnestettä tuli reippaasti ja siinä hetken aikaa mietin, että mitä h....ttiä teen, olin yksin vauvan kanssa kotona!!! Hätäpäissäni painoin haavalle kasan harsovaippoja ja soitin äitipolille, että mitä tehdään. käskivät tulla naistentautien polille suoraan, joten paniikkimaisen tavaroiden keräämisen jälkeen suhattiin beben kanssa sairaalaan taksilla. Eihän siinä mitään, lääkäri totesi, että haava ei ollut tulehtunut tms. ja laittoivat osastolle odottelemaan toimenpidettä. Spinaalipuudutuksessa sitten tarkastettiin haava pohjia myöten, onneksi vatsalihaskerroksen ompeleet oli hyvin kiinni ettei ollu suolet sylissä, ja tehtiin haavan reunoihin uusi pinta sekä ommeltiin uudet tikit koko haavan matkalle. Kyllä oli kipeä olo jälkeen päin, tuntui jopa alkuperäistä sektiota kipeämmälle!!! Vauva oli hoitolapsena synn. vo:lla ja seuraavana päivänä kinusin luvan lähteä kotiin kun mies sai järjestettyä viikon vapaata kotiin auttelemaan. Täytyy sanoa, että vaikka itse olenkin hoitaja ja kaikenlaista nähnyt, niin kyllä se on karmeeta kun tollasta sattuu omalle kohdalle... tuntuu, että itku on kurkussa vieläkin :/ Lääkäri vaan totesi, että joskus vaan käy näin... no kävin heti hakemassa tukivyön apuvälinekeskuksesta lainaan ja totesin, etten enää kolmatta kertaa leikkauspöydälle lähde... Hoitajat lohduttelivat, että olisi voinut olla pahempikin komplikaatio, esim kohtutulehdus, joten täytyy olla onnellinen että pääsin näinkin vähällä. Ja minäkun erehdyin luulemaan, että sektiosta toipuminenhan on lasten leikkiä alapään tikkauksiin verrattuna :LOL: :LOL: :LOL:
No, tikit poistetaan ensi torstaina, joten sormet ristiin, että nahka pysyy tällä kertaa kiinni.

T: Äitikkä78 ja poika 13 vrk
 

Yhteistyössä