*Marrastähdet '07* heinäkuun helteessä :)

tulin just neuvolalääkärin luolta. oli semmone nuori nainen,varmaa muutaman vuoden mua vanhempi..mulla oli jotenki vaikea olla sillai luottavaisin mielin.. :whistle: mutta noh,kirjotti saikkua 19.8 asti ja seuraava neuvola(14.8) varattiin taas lääkärineuvolaksi, että sitten mahdollisesti jatkaa saikun sinne loppuun saakka. kohdunkaula oli kiintee ja kiinni,että sen puolesta kaikki oli hyvin :)

mulla meni nyt ajatukset ihan sekasi ku mesessä kirjotan samoja asioita kaverille just. :D palailenpas myöhemmin...

miiku 22+3
 
Jeps, minäkin neuvolassa kävin tiistaina ja kaikki oli ok. Painon nousu edelliskerrasta jotain vähä rapiat 500g/vko, mutta tosin on lähtöpainooni vielä kaks kiloa matkaa, kun sillon aluksi laihduin niin kovasti, niin en nyt oikeen tiiä paljonko mulla olis tuo painon nousu..? Varmaankin -2kg edelleen :) Paineet oli hyvät, sydänäänet 140 luokkaa, hemoglobiini 116, eli vähä laskenu.. Sf mitta otettiin ekaa kertaa ja aika alarajoilla mennään.. 16,5 saatiin mitaksi.. :) Mä täältä porskutan jälkijunassa, teillä muilla näyttää olevan noita huikeita lukemia lähes kaikilla noissa mitoissa.

Kelapaprut sain, mutten vielä raskaustodistusta... Saan sen vasta ens kerralla, kait??? Tosin mulla ei ole harmainta aavistustakaan kuinka sen lapun täytän ja minne palautan ja mihin mulle äitiyspakkaus tulee ku muutan taas ens kuun lopusta takasi Helsinkiin.. Pitää kai rohkaistua ja käydä ihan kelatätien juttusilla, että kuinka asia hoidetaan, jos sais vaikka sitä kautta jotain valaistusta asiaan (toivossa on hyvä elää...). Keskiraskauden lääkärineuvolaki pitää varata Helsingistä, kun tänne en enää saanut aikoja... Esitietokaavaketta en saanut, koska täällä en synnytä ja sitäkin kai pitäisi kysellä Helsingistä käsin.. Ja nyt kun sitten yritin soittaa niin eihän siellä mun terkkari ole tietenkään paikalla!!! |O Noh, huomena yritys uusi.

Rota-virus rokotetta ei varmaan oteta, mutta tubi-rokote saadaan miehen ammatin valinnan puolesta. Eli kun erittäin todennäköistä on että seuraavan 10 vuoden aikana jonnekin sotatantereille lähdetään rauhanturvatehtäviin, niin se on pätevä syy terkkarinkin mielestä saada se.

Perfekta Mitäs olit mieltä ä-pakkauksen toppahaalarista??? Minusta se näytti edelleen TOSI isolta vaikka se on muka 68... On aika reilua kokoa, mut meneepä sit varmasti koko talvi. (Oon veljeni vaimon ä-pakkausta käynyt tonkimassa :) )

Miiku84 Ai sullakin on reissaava mies? Ymmärrän miltä tuntuu... mulla mies joka opiskelee välillä eri paikkakunnilla, koska opiskelee niin ärsyttävää alaa |O Nyt tosin on kesälomalla, mutta vain opiskeluista, töissä siis tälläkin hetkellä ja 13 tuntisia päiviä että ei kiva :/ Koko kevät porskuteltiin viikonloppusuhteessa kun miehen koulu siirty puoleks vuodeks muualle.. Että olishan sen kiva alottaa se "normaali" elämä ja elää ja kokea ja tuntea ja nähdä yhdessä kaikki normaalit asiat, mutta ei nähtävästi vielä tässä vaiheessa.

Sitte tuosta masennuksesta/ahdistuneisuudesta... Mulla todettiin tuossa keväällä keskivaikea masennus ja sitä hoidellessa on nyt mennyt elämä.. välillä käydään tosi tosi pohjalla, mutta välillä elämä jopa hymyilee.. Kai se elämä voittaa. Neuvolassa kannattaa todellakin puhua, minäkin eka kerralla kerroin heti ja pääsin sitä kautta sitten ammattiauttajille... Nämä raskaushormonit sitten tekevät vielä oman vaikeutensa tähän sairastamiseen.. :headwall: Mutta yritän nyt oikeesti parantua tästä, jotta sitte lapsen syntymän jälkeen ei tulis sitä paljon pelättyä synnytyksen jälkeistä masennusta...

Mutta jakseluita kaikille ja voikaa paksusti! Itse tunnun voivani tosi pönäkästi, vauveli kun painaa ruokalaukut ja virtsarakot kasaan, niin olo tuntuu ähkyiseltä koko ajan ja pissattaa vartin välein.. :) Kuten sf-mitasta voi päätellä, meidän tyllerö tykkää kasvaa selkärangan välittömässä läheisyydessä..

Edla + tyllerö 22+0
 
päiviä tännekkin..
ei oo tullu kommentoitua mittään vaikka lukenu oonkin :)
tänne ei oikeen mitää erityisempiä.. eilen tuli postissa pohjolasta se syntymättömän lapsen vakuutus maksu tai se varausmaksu, kk aikaa maksaa.
no ompahan sekin sitten hommattu!

oon tässä maistraattiin muuttoilmoituksen tehnyt ja muuallekkin vielä pitäisi mihin ei sen kautta mene vaikka eikös se aika paljon katakkin.. kuukauden päästä sitten se muutto, ihanaa! saa vauvakin uuden oman huoneen :heart: :)

Pitäis noita rautatabletteja ottaa ja vissiinpä parin viikon päästä kakskin kappaletta päivässä :O en oo vaan oikeen saanu joka päivä otettuu, pari kertaa vasta ottanu ja viime pe jo ostin ne

:snotty: ei onneks oo vatsavaivoja ainakaan toistaseks niistä tullu.

Ai niin mihin aikaa teillä on se sokerirasitus sitten kun se on ja millä viikolla?
Terkka sano että joku rv 26 ois hyvä ja mulle nyt annettiin se tohon elokuun puolen välin tienoille. Mulla kun on siitä sitten seuraavana pvänä neuvolalääkäri niin siellä saa kuulla heti vissiinkin tulokset niin ei tarvii terkan soitella perään.. tulokset kuulemma kun saa heti päivässä.

Tuosta sf-mitasta on ollut puhetta niin mulla se oli tuossa viime viikolla milloin oli 22+2 niin 16 :O eli teihin verrattunä tooosi pieni?! :whistle:

hmm mitäköhän muuta vielä oli.. niin paljon oli taas jotain asiaa ja kommentoitavaa mutta unohtu :ashamed:
no jos tästä lähtis hoitelee asioita.. :wave:

ai niin tietääkös kukaan kauan täällä pk-seudulla on tuo käsittelyaika kelalla?
 
Eli mä taidan tehdä pohjat kun mulla oli se viimeksi 13......toooosi pieni siis vaikka vatta on mulla kyllä iso :ashamed: Ensi viikolla kuulen onko yhtään tuosta kasvanut :whistle:

Sokeritestiin joudun kai vielä rv26 myöskin. En toisaalta ymmärrä miksi kun viimeksi ne arvot oli ok...eikö ne usko,että pääsisin tällä kertaa normaaleilla arvoilla,mutta kai tuo mun isän diabees vaikuttaa?
 
Jospa täältäkin muutama sanasen sillä aikaa kun pullat paistuu uunissa... :p

Miula varataan seuraava sokerirasitus viikoille 26-28 elikkäs samaa rataa menee ajallisesti kuin muillakin.
Ja sukurasite vaikuttaa tosiaan,mitä lähempi sukulainen niin sitä enemän tuntuu vaikuttavan.
Kuvitelkaas sitten mitenkä minuu seurataan kun olen nuoruudessani sairastanut veritulpan....no,olen ottanut nuo seurannat siltä kantilta,että pääsen ainakin useampiin ultriin.... :D
Sf mittaa ei ole miula otettu...ehkäpä maanantaina seuraavassa neuvolassa. Täälläkin odotettavissa sijainen kun vakkaritäti kesälomailee.
Ihan mukavalta tosin tämä täti vaikutti kun kävin niitä sokeriliuskoja siltä hakemassa.

Hmm...jotakin piti ihan kommentoidakin....
Edlalle jaksamisia masennuksen kanssa. Ihan varmasti raskaus teettää olosi vieläkin hankalammaksi!

Jeps,mutta nyt on mentävä ottamaan ne pullat uunista ennen kuin ne palaa kun tässä vaan kirjoittelen.... :eek:

Minny ja Jaska 21+3
 
En oo paljon jaksanu tällä viikolla kirjotella kun oon ollu joka ilta ihan poikki. Kiva saada maanantaina tietää mitä hemoglobiini on. :/ ja painonnousu jännittää... :whistle:

Mä joudun myös tohon sokerirasitustestiin vaikka bmi on 20, mutta isällä sattuu olemaan diabetes, joten ei auta muu. Pelottaa vaan se syömättä oleminen. :ashamed: ja viikolla 26-28 kuulemma tehdään täälläkin.

Edla, yritä jaksaa masennuksen kanssa! :hug: mua ei masenna mikään, mutta on alkanu ottaa toi meidän koira päähän ihan tolkuttomasti. Se on tosi kiltti tapaus eikä oo tehny mulle mitään muuta kun haluais vaan koko ajan riehua ja mennä ulos. Ja lenkillä yrittää nyt jatkuvasti koetella mua että kumpi määrää. :kieh: Lisäks ottaa pattiin kun ulkoa tulee hiekkaa ja karvaakin tiputtaa taas vaihteeks. Eikä ukko voi tarttua omatoimisesti imuriin. Tää mun ärsytys johtuu varmaan osalta siitä, että oon ollu niin poikki koko ajan etten jaksa mitään ylimäärästä. Ehkä se on ohimenevää...Toivottavasti :eek: anteeks purkautuminen, mutta kun ei toi ukkokaan oikeen tajua.. :ashamed:

En nyt muista mitä muuta piti kommentoida, täytyy alkaa teho-osastoa katomaan! :D

H82 22+2
 
Mäkin voisin välillä kirjoittaa kuulumisia eli että tänne kuuluu aika hyvää. Vauva tuntuu jo aika isolta, kun välillä liikkeitä koettaa mahan päältä ja muutenkin on sujunu ihan suht ok. Painoa on tosin tullu noin 7kg yhteensä, mut en vielä ala juuri stressata. Stressaan sitten, jos alkaa ihan mahdottomasti tulla, jos ei yhtään asetu. Oon vaan varmaan syöny herkkuja niin paljon:( Mut joo, kyllähän se paino raskausaikana tosiaan saa noustakin jonkun verran:)

Löysin alennuksesta äitiysfarkut, jee :D 10,5e sopi jopa mun kukkarolle.

Lähdetään ehkä lauantaina siskon kanssa mökille, ilman autoa ihan korpeen. Luotan siihen, että jos jotain kävis, sit vaan pitäis soittaa apua. Ei ole edes mitään ihmeellisiä kipuja nyt ollu, mitä tänään tuntui vähän selässä jomottavan, mut kun ei tuntuvasti jomotellut, niin katselen rauhassa. Ja muutenkin tunnen oloni aika hyväksi. sit jos tulee jotenkin paha olo, pitää soittaa mies hakemaan pois, vaikka mielellään en tekis niin, kun lähtee omalle reissulleen vähän kauemmaksi.

Nyt taitaa olla viikkoja 25+1 vaikka ihan varma en ole
:LOL: Menin jo hämilleen, kun Pampersin raskauskalenteriin syötin lasketun ajan ja se heitti mut viikon 25 kohdalle, jos mulla on 25+1 eikö pitäis olla viikko 26... pitää varmaan katsella kalenteria...
 
Edla juu reissaava mies on,kyllä se vähän rassaa näin raskausaikana ku toinen ei oo paikalla.mutta jospa se nyt korjaantus kun mies oli tänää pomollensa soittanut että tarvis niiku alkaa olee jo kotona enemmän mun kaverina ku saikullaki joudun jo olee,ni pomo oli ollu ihan ymmärtäväinen ja sanonu että viikko vielä ja sit järjestellään nää työkuviot toisin.vähän ihana,että saa miehen kotiin.

tuosta sokerirasituksesta, mä ihmettelen miten mua sitten ei oo siihen laitettu kun mun isällä oli se? moni tuntuu olevan siihen menossa.

Kyllä nyt huomaa että liika liikunta on liikaa...kävin päivällä kävelyllä ja illalla bodybalancessa nii nyt meinanny masuun sattua..ehkä tuo sit ei olekaan nii hyvä raskaana olevalle...pitää koittaa vielä kerran sillee että en oo muuta liikuntaa harrastanu ja kattoa mitäs masu siitä tykkää..jos ei tykkää ni sit ei auta ku käydä siellä salin puolella ja kävelyllä.

paljonko te muut harrastatte liikuntaa?

ihanaa mies on tulossa jo tänään kotiin... :heart: pääsee sekin vauvalle höpötää..mä joutuin yks yö lauleskelee vauvalle jo tuutulaulua kun se ei antanu mun nukkua,oli niin kova meno masussa :D vaa eipä se kovin auttanu,mutta yritys hyvä kuitenkin... :D
 
Semmonen iski mieleen,et miten teidän muitten anopit on suhtautunu tähän raskauteen?

Meikäläisen ei kovinkaan hyvin,tää raskaus on jonki asteinen tabu,josta ei sais puhua.Tuntuu tosi kivalta,nyt on jo esikoisen kans eriarvosessa asemassa.Kun sain keskenmenot,näytti,et on tosi hyvillään!Enkä muuten kuvittele! :(
 
Tulin pikaisesti kommentoimaan tota tubirokotetta. Siis se roketevalmistehan on vaihtunut eikä enää ole sama minkä aiemmin vauvat ovat saaneet. Vielä viime kesänä ja alkusyksystä sen sai valita halusiko sen vai ei ja me ei otettu sitä. Siis siinä uudessa rokotevalmisteessa on suurempi komplikaatioriski kuin mitä on prosentuaalinen riski sairastua Suomessa tuberkuloosiin. Mun äiti on sairaalassa töissä ja kertoi, että tässä uudessa rokotevalmisteessa on aika vakaviakin komplikaatioita kuten esim siitä voi ihan oikeasti saada tuberkuloosin ja siihen on kuollut ainakin yksi vauva ja useampi saanut sen tartunnan. Siis jos ei kuulu riskiryhmään niin kannattaa ihan tosissaan miettiä onko rokotteen mahdollinen etu suurempi kuin haitat. En ole mikään rokotusten vastustaja, meillä esikko on saanut kaikki muut rokotusohjelman rokotteet plus tuon rotarokotteen. Mutta siis neuvon punnitsemaan tarkasti sitä omaa riskiä saada tuon sairaus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vimpula 05 ja 07:
Semmonen iski mieleen,et miten teidän muitten anopit on suhtautunu tähän raskauteen?
Itku pääsi miun anopilta, on kuulema meidän kohdalta tätä uutista jo odotettukin :) Miehen kaksoisveljellä on jo 2, samoin siskolla ja toisella veljelläänkin 1 lapsi, mutta silti vaan toivottu lapsenlapsi on täältäkin tulossa. :heart:

Omaa napaa Veturi myllää vallan kamalasti, mutta tosiaan piilottelee isältään :) eli mies ei oo tutnenu kun kerran pienen potkun. Mites teillä muilla, tunteeko miehet liikkeitä? Kysyin jo kerran, mutta en huomannu että kukaan olis kommentoinut.

Eilen oli paperihäät eli 1-vuotishääpäivä ja tänään sit 11-vuotisseurustelupäivä :) Yhtä juhlaa taas. Ostin miehelle sen Uusi Vauva: Huoltajan opas kirjan hääpäivälahjaksi, aika hauska pikkukirjanen. Tehty ikäänkuin kodinkoneen käyttöoppaan muotoon tehty vauvan "käyttöopas". Ja nyt alkaa mieskin kiinnostua tavaroista, hypläilee vaatteita ja yks ilta löysin sen sängyltä istumasta "hölmö" ilme naamallaan pienen pieni sukka käsissään :heart:

Mut nyt takaisin töiden pariin, vielä muutama viikko ja sit pääsis jäämään kotiin ja vois alkaa laitella paikkoja ja tavaroita kuntoon.

HT ja veturi 25+0
 
HT: Meillä mies on muutaman kerran tuntenut potkuja ja kyllä ne potkut jo näkyykin mahan päältä. Eli vatsa heiluu kun potkusessio alkaa..

Taas pilvinen ilma, mutta onneksi ei oo vielä satanut. Auto pitäisi lähteä siivoamaan, kun on ihan räjähtäneen näköinen. Koiria kun on sillä kuljetettu niin ovat kaikki paikat ihan hiekassa ja karvoissa ja ikkunat nuoltu "puhtaaksi". Huomenna pitäs kehdata sillä kavereita kuskata, ei viiti niin siivottomaan autoon ketään ottaa kyytiin. Joten ei kai se auta kuin mennä hommiin..

Sanle ja DJ 23+3
 
Moi täältäkin!

Kävin tänään aamusella sokerirasituksessa, ja täysin normaalit arvot sain. En sitten tiedä laittavatko vielä myöhemmin uudestaan, kun sen rask. ajan diabeteksen riski on kuitenkin suurempi kaksosraskaudessa. Mutta nyt oli kaikki kunnossa, hyvä niin!

Yllättäen löysin tänään postilaatikosta 2 pakettikorttiakin, äitiyspakkaukset ovat noudettavissa postista! :D Menipä siihen tosi vähän aikaa, vain vajaat 2 viikkoa hakemuksen jättämisestä, olin kyllä näin loma-aikana varautunut pidempäänkin odotteluun. Lisäksi eilen rapsahti tilille se kolmas äitiysavustus mikä otettiin rahana, ja tilasinkin juuri 10 minuuttia sitten papusille turvakaukalot sillä rahalla. Tuntuu ihanalta aloitella taas näitä tarvikehankintoja, kaverin kanssa ollaan sovittu kirpputorikierrokselle lähdöstä ensi viikonloppuna ja toisen tutun äidin kanssa sovittiin että saan hänen vauvanvaatteet käydä katsomassa läpi, mitä sieltä haluaisin ostaa nimelliseen hintaan.

Maanantaina olisi käynti äitiyspolilla, hiukan on jo semmoinen olo että voisivat sairaslomaa kirjoittaa enkä panisi ollenkaan vastaan ;) Työpäivän jälkeen väsyttää aina aivan kamalasti, jalkoihin sattuu, ja nyt on alkanut levossa tulemaan iltaisin muutamia supistuksia. Niitä ei kyllä työpäivän aikana tule, mutta sama kai se milloin niitä tulee, kun ne saattavat pehmentää/avata paikkoja joka tapauksessa!

Pyörähdettiin esikoisen kanssa kaupungilla lastentarvikeliikkeissä tänään katselemassa tuplavaunuja, onhan ne sitten isot ja leveät! Siinä se on tekeminen että saan semmoiset tähdättyä ovista sisään :LOL: Ja yksin niiden autoon nostamisesta saa vaan haaveilla, jos ne nyt yleensäkään sinne mitenkään mahtuvat.. Merkkiä ei olla vielä edes päätetty, mutta onhan tässä aikaa miettiä. Samalla hiplailin jo sittereitä, hoitopöytää ja tarkistin että myynnissä on vielä samanlainen pinnasänky kuin esikoiselle hankittiin, semmoinen on saatava myös =) (ai minäkö turhamainen?!).

Tulispa äkkiä ilta niin pääsisi hakemaan ne pakkaukset kotiin, mies puuhailee pihalla katon/rännien pesussa varmaan vielä tuskaisen pitkään :D

Niin, liikkeistä piti vielä sanoa, että kyllä meillä jo mieskin ne tuntee ja näkyy selvästi jo mahan päältä kun masussa jumpataan. Erotan itse senkin kumpi siellä on milloinkin hereillä, ovat eri tarjonnoissa ja asennoissa niin selvästi tuntee kumpi muksii.. Kavereilla on tosin tapana kiusata isiä, ja lopettaa touhut siihen paikkaan kun mies yrittää tunnustella liikkeitä :LOL:

Liituraita ja papuset 22+4
 
Eipä toi meidän isi ole pahemmin mun mahaa kosketellut.Kommentoinut vaan,et kauhee ku se on jo iso...hän huomaa raskauteni mielialastani ja siitä ettei raukka saa niin usein kuin normaalisti.Meinaan meikä nukahtaa iltaisin paljon ennenkuin se ite tulee edes nukkumaan.Ei ole muuten ekana seksi mielessä mulla kun tuo alapääkin on jo niin mutaation kokenut.
Mä olen niin väsynyt ja eilen tunsin miten tämän kohtu on alkanut painaa vatsalaukkua ja hengityslihaksia.Hengittäminen on tukalaa ja ei auta yhtään,et pikkanen vielä polkee mua joka suuntaan.Pyörii kuin tuulimylly.
Jos en saa päikkäreitä nukuttua niin minusta ei ole minkään tekijäksi.
 
ajattelin tännekin tulla katsastamaan kuulumisia. On kesäaikaan kone niin harvakseltaan auki, et eipä oo tullu käytyä paljon muualla kuin pankissa laskuja maksamassa. Kiva oli lukea pääasiassa hyviä kuulumisia, mitä nyt näitä raskausajan "pikku-vaivoja" on havaittavissa...;)

Itse olen ollut töissä lähes koko kesän, 2 viikkoa oli vapaata välillä. Alkukesä meni ihan hyvin, mutta nyt on parin viikon aikana alkanu ottaan aika lailla jalkoihin, kun on koko ajan liikkeellä. Siis päiväkodissa olen 5-6v. osastolla töissä. Ja päiväkoti on vielä kahdessa kerroksessa, joten niitä rappujakin tulee ravattua aika monta kertaa päivässä, mm. ruoat kannetaan alakerran keittiöstä. Vähän on jaloissa verisuonet ollu pinnassa, saas nähdä tuleeko kunnon kohjuja :(
Et eipä oikeestaan harmita vaikka sijaisuus päättyykin jo viikon päästä, jään sitten kotiin tuon 3.v veijarin kanssa, liiton päiväraha-päiviä on onneks vielä jäljellä.

Muuten on tämä odotus edennyt ihan mukavasti, hb ja verenpaine on ihan ok, painoa ei ole tullut lisää kuin 500g, sf-mitta on kyllä suuri, huiteli käyrän yläpuolella, oli 18cm rv 20....mutta johtunee siitä, istukka on edessä ja kohtunikin on malliltaan eteenpäin kallistunut. Ja luultavasti lapsivettäkin on runsaasti, niin kuin edellisissäkin raskauksissa. Että tällasia kuulumisia tällä suunnalla. Lapset on innoissaan vauvasta, leikkivät vauva-leikkejä; 7.v neiti- äiti hoitelee 3.v pikkuveikkaa joka on leikisti vauva, välillä on vaipat ja boditkin vedetty päälle :D
Ovat aika hupaisa näky!
Mukavaa loppukesää ja hyvää vointia kaikille tasapuolisesti!

terkuin Öppiäinen ja Hyppeli 21 vkoa
 
Mies kävitänään ostamassa uudet matkarattaat, on ne vaan loistopelit kunvertaa noihin 6 vuotta vanhoihin jotka on jo ihan leviämispisteessä.
Eli ostettiin Gracon Quatro Deluxit, olihan niissä jotain hienouksia mitä ei tarvitsis kuten kello ja lämpömittari :eek: .....mutta tärkein syy miksi päädyttiin noihin oli se ettämukaan tulikantokoppa vauvalle ja rattaissa saa kuomun käännettyätoiselle puolelleniin ettävauva voi olla kasvot työntäjään päin kopassaan eikä menosuuntaan niinkuin useimmiten matkarattaissa. Renkaat on myös reilunkokoiset ja rattaat on tukevat vaikka onkin matkarattaat. Värinä niissä on Mustaa, sinistä ja sellaista vihreänruskeaa.....aika tummat mutta ei haluttu vaaleita koska edelliset oli vaaleat ja niitä sai jynssätä jatkuvasti.

Vimpula kyseli anopeista niin mun anopin kanssa ei tule kukaan toimeen....jatkuvasti se "loukkaantuu verisesti" jostakin ja sitten ollaan riidoissa kuukausi tolkulla, se on niin ilkeä ja pahansuopa ihminen ettei tosikaan. Mä olen ainut kuka on saanut pidettyä häneen edes jonkinlaiset välit. Muakin hän on loukannu tosi pahasti sanomisillaan mutta yritän olla ottamatta henkilökohtaisesti koska en halua riidelläkään. Hän esim. syytti minua kun poikamme syntyi keskosena.....soitti synnärilleja kysyi suoraan multa että mitä ihmettä sä olet menny tekemään eihän sen vielä pitänyt syntyä :/ Kasvatusneuvoja hän jakaa auliisti ja joka asiassa, vaikka ei ole kovin lahjakkaasti edes omiaan kasvattanu. Ja tietysti mun tekemäty ratkasut on aina vääriä......on monta kertaa kertaa sanonu että kannattaa tehdä monta lasta ja nyt kun meille on niitä siunaantunu niin ei sekään ole hyvä :whistle: Sen mielestä mä en osaa pukea lapsia oikein, ruokkia niitä oikein tai muutenkin mussa täytyy olla jotain vikaa kun meillä on yksi erityislapsi ja kaksi sairastaa astmaa jne......muh vikahan se on |O ......aaaargh kun mullakin nousee aina karvat pystyyn kun puhun siitä ihmisestä. Harmi vaan kun hänkin on meidän lapsille tärkeä, kovasti he kyselevät mummon perään, ei vaan osaa mummo sitä arvostaa ja jättäävälillä jopa lasten synttärit väliin kun ei huvita tulla :/

Ensviikolla olis neuvola pitkästä aikaa, sitten sais ne paprut Kelaankin. Saas nähdäpaljon on paino noussu kun tuntuu että vatsa kasvaa niin hirmu vauhtia.

katjuza ja ilmarijalmari 23+3
 
Aika on taas rientänyt enkä ole juurikaan kerennyt kirjoittelemaan vaikka muiden kuulumisia olenkin lukenut. Täällä odotellaan yhä kuumeisesti mahan kasvua. Sf-mitta on 20 eli käyrän yläällä, mutta masua ei vaan nää ulospäin. tenava onkin asettunut hyvin alas lantion seudulle, joten maha pysynee piilossa vielä jonkin aikaa. Alkaa vaan kohta ärsyttää ihmisten kommentit, että miten ei vielä näy ja mistä mahasta meinasit synnyttää :eek:

Liikkeitä tuntuu kovasti, mutta mies ei tunne kädellä vielä ollenkaan. Jos hän laittaa korvan masun päälle niin sitten tuntee pienet muljahtelut, mutta kädellä ei vielä erota. Kova vilske masussa kuitenkin käy etenkin aamuisin ja iltaisin.

Joku kyseli anopin suhtautumisesta. Meillä kun anoppi asustaa toussa naapurisa puolen kilsan päässä niin panikoin tosin paljon että minkälainen höösäys alkaa uutisen kuultuaan. Ihmeen rauhallinen on ollut. Iloitsi kovasti (on kuulemma jo odotettu kun kolme vuottaa ollan oltu jo naimisissa), mutta muuten ei neuvonut, kieltänyt, käskenyt tekemään mitään. Sanoi vain että muistaa olla varovainen lehmien kanssa ettei käy kuinkaan. Oon sitten miehen siskolta kuullut miten tohkeissaan tuleva mummo on ja nuttua jos jonkinmoista on tulossa. Tärkeintä on kuitenkin ettei hän minulle höpötä asiasta joka käänteessä, joten oikein onnellisessa asemassa ollaan. Ja siitä ollaan varmoja, että lastenhoitoapua on saatavilla niin paljon kuin itse kehtaa pyytää.

Liikuntaa ollaan täälläkin jouduttu rajoittamaan. Eilen kävin vielä ratsastamassa viimeisen kerran. Sen verran paikat kipeytyi ettei enää kykene hepan selkään. Oltiin eilen myös mansikoita keräämässä tunnin verran ja olin joka puolelta aivan kipee. Yöllä kramppas pohkeet niin monesti että meinas itku tulla. Pääasia että työt vielä sujuu.

Äippäpakkaus on tullut tännekin, jota innoissaan pengoin pari päivää. Mieskin jopa tutustui laatikon sisältöön, ainakin siihen liukkariin :LOL:

Vointeja kaikille
Viikuna ja nuppu 24+1
 

Perfecta; Olipa varsinaista palvelua Gigantissa! En kerennyt vielä lukea tuota pinoa loppuun, mut saitteko mitään vastausta sieltä sit?

HT; Meillä mies ei oikeen jaksa ootella niitä liikkeitä..siis jos sanon sille että nyt potkii, kokeile, nin sanoo vaan että kyllä hän vielä ehtii niitä kokeilmaan..en tiiä onko se sitä kun tää on jo toinen, vai miehessäkö vika? On tosin jo muutaman kerran sattunut silleen käsi massulle että on tuntenut vähän liikeittä, mut ne parhaat potkuthan tunnen vaan mie, kun mies ei ikinä ehdi paikalle ajoissa.

Vimpula; Kyselit anopin suhtautumisesta..miun anoppi kysyy aina kun nähään että mitenkäs menee, mut eipä sen kummemmin..kaipa se ihan iloinen oli kun uutiset kerrottiin..
Enenmmän minuu ihmetyttää, kun miehen siskon mies kysyy aina kun nähään että mikäs vointi..

Pitää käydä viel iltapalalla ja sit nukkuu..
Rv 23+6(huomenna taas viikot paukkuu =) )
 
Siinäpä se lauantai päivä on taas hurahtanut. Aamupäivällä sain jopa makkarin siivottua. Äsken kävin sit serkun luona kylässä ja sain paljon tavaraa mukaani. Vauvalle mm. toppahaalarin, toppatumput, talvilakin, vesilämpömittarin, ym. Noi talvivaatteet on tosi hyväkuntoisia, kun ovat olleet kummitytölläni käytössä vain reilu 4kk. Haalari on ihanainen ompelijalla teetätetty beige muumikuvioinen, tumput ovat täysin uudet ja käyttämättömät ja lakki ihanan pehmeä nallekorvainen söpöläinen. Tosi hyvä että nuo sain niin ei tarvii ostaa, kun en sitä pakkausta ota. Lisäksi sain parit äitiyshousut ja -paidat.

Tuosta pakkauksesta puheen ollen tulikin mieleeni että vein viime keskiviikkona äitiysavustus-hakemuksen Kelaan ja olivat heti samana päivänä päätöksen tehneet. Eli 140e pitäisi tulla tilille heti ensi viikolla. Sitten pitää lähteä ostelemaan kaikki ne pikkutavarat, joita vaille jään kun en pakkausta ottanut. Sitten pitäisi lakanakankaita ostella, että voisi pienelle pinnikseen ommella sopivat pussilakanat ja muut.

Illalla pitäs lähteä serkun avopuolison polttareihin. Minun osaltani nuo polttarit tarkoittaa ainoastaan ravintolassa syömistä ja sitten takas kotiin. Muut varmaan jatkaa siitä baariin jne. mut ei taida tämä mamma jaksaa. Mut ihanaa päästä joku hyvä pihvi syömään hyvässä seurassa.

Anopin suhtautumisesta on ollut puhetta. Me ei hirveän läheisissä väleissä olla miehen vanhempien kanssa, kun ovat hieman erityislaatuisia ihmisiä. Mutta kyllä minä anopin kanssa olen muutamaan otteeseen raskaudestani puhunut ja kyllä tuo ihan kiinnostunut on ollut ja omista raskauksistaan kertonut. Anoppi on hieman sen sortin ihminen, että ajattelee naisen tehtävän olevan synnyttää miehelle poikia. Vaikka eipä tuo itse aikoinaan ole kovin suurella rakkaudella ole omiaan kasvattanut, mutta saahan sitä puhua. Onhan se tietysti synnyttäminen ja kasvattaminen kaksi eri asiaa. No mutta minulle aikalailla ihan sama mitä he ovat mieltä, kun eivät niin paljoa tule lapsen elämään vaikuttamaan. Onneksi omat vanhempani ovat ensimmäisestä lapsenlapsesta innoissaan, eivätkä ole mitään negatiivistä koskaan asiasta sanoneet.

Joo mutta nyt taidan lähteä syömään jotain pientä. Ei auta mitään suurta enää syödä, että jaksaa varmasti illalla hyvällä ruokahalulla ravintolassa syödä alku- ja jälkiruuatkin.

Sanle ja Dj 23+4
 
Nostan vain kun oltiin jo toiselle sivulle tipahdettu :)

Kukkapenkki kitketty, koira lenkitetty ja nyt hetkeksi istahdin koneelle ennen saunaa. Veturi myllää sen minkä kerkiää, taitaa kunnon potkunyrkkeilijä tai Jari Litmanen jr olla tuloillaan :heart:

HT ja veturi 25+2
 
ei oo täälläkään paljoo ollu mitään liikettä :whistle: :)

LILLIMENNINKÄINEN & HE82: mulla tuo bmi tais olla 22 :whistle: ja silti joudun siihen sokerirasitukseen ja mä vielä kysyin että minkä takia sinne joudun niin terkka sanoi että isän diabeteksen takia. Mikään muu ei mun ymmärtääkseni viittaa siihen kuin vaan se eli sukurasitteesta.
Mua kanssa vähän jännittää se syömättä oleminen kun tulee tosi äkkii huono olo jos ei syö..saa nähä miten menee :ashamed:
Monen aikaa teillä on se? Mulla on 7.45 aamulla eli aika pitkä aika tulee olla syömättä ja mä inhoon mennä nälissäni nukkumaan :(

Joku kyseli liiikkumisesta; mä oon aatellu että kuntosalilla ois kiva käydä mutta kun en oo koskaan oikeen siellä käynyt niin ehkä jätän sitten raskauden jälkeiseen aikaan sen
:)
Uskon kyllä että ihan hyväähän se on siellä käydä mutta eihän tässä ole enään kauan kun tuo vauva pihalle putkahtaa niin sitten voi taas käydä ja tehdä kaikkea yllinkyllin, tietysti miten itse kykenee ja voi olla että mä en heti kyllä kykene :LOL:
koiran kanssa käyn ihan reippailla lenkeillä että kyllä se mulle nyt ehkä riittää. ja muutenki koitan kävellä paljon.

Nyt kun tuossa imuroin ja sit lähettiin käyttää koiria niin alko alaselkää jomottaa .. supisteliskohan? vai oisko jotain muuta "pelkkää" särkyä?
ois vaan pitäny mennä lepää heti imuroinnin jälkeen .. :ashamed:
Pari päivää sitten oli taas samanlaista särkyä mutta sit ne hävis..
toivottavasti ei tulis ne kivut taas!! :'(

Ainiin pitikin kysellä; Tietääkö monikin kumpi sieltä on nyt tulossa? ;)
tai onko edes halua tietää?

Me käytiin kelassa muissa asioissa perjantaina ja kysyin sitten että miten mun äippä asiat edistyy niin kuulemma ens viikolla tulee se äityspäiväraha päätös postitse ja sitten pari viikkoa niin laatikon voi hakea :)
ja niin sitten kelan sivuilta kävin kattomassakin ja näin siellä sanottiin.

tänäänki käytiin kaupassa kattelee kaikkee ja ois niin tehny mieli jotain ostaa mutta ehkä sitten ku ollaan muutettu kun nytkin sitä vauvan vaatetta jo jonkin verran on ;)

MIIKI84: aika outoa että ei oo sua sinne sokerirasitukseen laittanu vaikka isälläs on. Voiskohan olla paikkakuntakohtasesti vaikka aika kaukaa haettu onkin.. :whistle: tai sitten joudut siihen myöhemmin?
voithan tietty kysyä neuvolasta jos häiritsee.
mua ei niinkään kiinostaisi se homma (varsinkaa se syömättä osuus) mutta vauvan takia =) :heart:

huh, jos sitä nyt menis hetkeks sit lepäilee ja vaikka jotain syömään :)
 
Heissan..no nyt on auto laitettu kuntoon, saa sen vietyä siihen tarkastuskatastukseen ja sais läpi sen ja sitten tiskikonekin on nyt paikoillaan ja käytettykin kaiken jälkeen...vauvan vaatteetkin katsottu läpi ja nyt oottais äippälaatikot makkarissa et vien takas siskolle omansa ja miun omat alakertaan ja äippälaatikon suojalaatikossa on valkatut ja pesua odottavat. ensi viikolla alkaa pesu et saa kaappeihin ja sieltä voikin sitten pikkuhiljaa silitellä niitä sen mukaa kun jaksaa ja kerkee...poikakin sai tänään miun vanhan baby bornin ja vaippahan sille oli kaivettava äippälaatikosta kun ei ollut :D saas nähä ny miten alkaa sitä hoitaan, kakka kuulemma oli jo :whistle:

Nita1: Me ei oteta selville ollenkaan kumpi sieltä on tulossa, kivaahan se on kun on yllätys, mutta toinen mikä on "huono" puoli niin nytkin valkkasin tyttöjen ja poikien vaatteet62cm asti ja lakanoitakin on vaaleanpunaisina ja sinisinä...sininen tytölle ei ole minusta paha, mutta pojalle en vaaleanpunaista laita. Kaikki muut värit käy, mutta vaaleanpunaista vieroksun :whistle:

Mitähä muuta, tänään laitettiin yksi hylly paikalleen tuohon sängyn ylle ja kyllä otti selkään se sitten...sen takia ollut sitten koko päivä selkä kipeä...ja ihan tohon alamahaan, häpyluun ylle silleen kiristäny välillä et liekkö pari suppariakin tullut tänään...
Ja puoltatoista tilkkua vaille olisi valmis se päiväpeittoa valmis, tosin yhdistäminen oma hommansa mutta kuitenkin se neulominen olisi sitten loppu :D

Eipä tässä kait muuta
Perfekta ja hattivatti 24+4
 
Moi kaikille pitkästä aikaa!! :wave: :heart:

Justiinsa lähti sisko miehensä ja vajaa vuoden ikäsen tyttönsä kanssa ajeleen kotia kohti, ja heti koneelle :ashamed: Tulivat meille viime viikon keskiviikkoaamuna ja vilinää on riittäny! :D

Käytiin siellä 4D-ultrassa viime viikon perjantaina, ja samalla voin vastata nitan kysymykseen kumpi on tulossa! Toinen tyttö :heart: Profiilissa on neitokaisen kuva =) Äitin nenä ja veljen huulet :D Painoarviokin oli jo huimat 741 grammaa! Veikkaili olevan 4 kilonen synnytykseen mennessä.. Ihan niinku isosisko ja -velikin =)

Huomenna alkaakin arki oikein urakalla kun mieskin palaa töihin loman jälkeen... Huoh. :snotty: Jospa se siitä.. Eihän tässä ole enää pitkä aika isyyslomaan! :D

Oon kyllä niin pihalla jutuista, että jätän kirjottelun tähän. Paremmalla ajalla sitten :wave:

emmamma ja alma-iita 25+2 :heart:
 

Yhteistyössä