*Marrastähdet '07* kesäkuun paisteessa :)

Selvisin sielt hammaslääkäristä..anteeks kun ees tämmöisestä asiasta jaksan valittaa, kun on paljon pahempaakin joillain, mut mulla on kauhee kammo tää hammaslääkärijuttu..
Oikee puoli naamasta on iha puuduksissa, ja sain yhen väliaikaispaikan, oli aika isoks päässyt yks reikä..
No, seuraavan ajan sain vasta elokuuks, joten ei tarvii nyt heti ihan taas jännittää sitä.
 
Eli neuvolassa kävin ja siellä kaikki hyvin =) sydänäänet kuulu samantien, syke oli 140. Oli muuten sama syke viime kerralla myös. Sf-mittaa ei vielä otettu, mutta ens kerralla sitten. Sillon saan myös ne Kelan paperit. Paino oli noussu 500 g ja verenpaineet oli 124/74. Sain myös varattua ajan työterveyslääkärille heinäkuulle, jos sais vaikka tän selän kuntoon :whistle:

Ulkona on ihan tylsä ilma, arvasin tän kun kesäloma alko! :kieh:

Sannalle tsemppiä! :hug: pitäisköhän sun oikeesti ottaa yhteyttä poliisiin jos et ala saamaan niitä avaimia takasin? tai sitten vaihdat lukot... :/

Mut nyt syömään! =)

H82 17+6
 
Sanna-78 Minäki suosittelen sitä lukkojen vaihtamista,heti tänään. Viet sit vielä sen jätkän kamppeet sille kaverille,jonka luona oli eilenki käyny ja jos kerta hait saikkua ja jos sait,häivyt vähäks aikaa maisemista.Puhelin kii ja rentoutumaan. Ei tommonen stressi oo hyväks kellekkään,raskaana tai ei! :hug:

Mulle kävi aamulla vinkee juttu,vauveli oli koisimassa ihan tos ylhäällä,navan tuntumassa oli semmonen kova pötykkä. Aloin silittelemään masua ni "jätkä tuumas",et okei äippä,tääpä painus takasi omille tantereilleen. Esikon aikaanki näky ku selälläni makasin,lonkat ja kaikki ihan selvään. Ihan kiva,tietääpähän kaiken olevan kunnossa!

En tiiä miten paljo pahaa ois tarpeeks,kuten kerroin,se varsa kuoli maanantaina. Perjantaina löyty isältä sisuksista kasvain. Näyte kiireellisenä patologiselle,mut on kuiteski sen verran iso,et kirurgisesti poistaavat,1-2 vk sisällä...Nyt vaan ootellaan.
 
Heipparallaa ja hellät tunteet! :D

Täällä alkaa vesirokko jo hellittämään ja huomista rakenneultraa kovasti jännäillään.
Sunnuntaina olin viikon (tytön)sairasloman jälkeen töissä ja olinpas väsynyt työpäivän jälkeen ja nyt jalat ja kädet ihan kipeet. Ensimmäistä kertaa alkoi töissä jalat puutumaan. Tosin sunnuntai päivät on yleensäkin rankkoja, mut en mä nyt näin kipee ikinä aikasemin oo ollut :ashamed:

On toi kyl kumma, miten toisten elämää aletaan kommentoimaan! Pitäisivät huolta omista asioista.. :kieh: Sanna: pää pystyyn! Mahtoiko osua ketjun aloittajalle aihe vähän liian lähelle.. :whistle:
 
aika kummaa kyllä kun jaksetaan ihmisten elämään noin puuttua |O
eiköhän se ihminen joka joutuu kestämään sitä tilannetta tiedä parhaiten miltä se tuntuu eikä kukaan täältä näin!
iso :hug: sulle sanna-78!!

Mä en oo vieläkään saanu tilattua aikaa sinne hammaslääkärille
:ashamed: kuulun kans niihin ketkä pelkää sitä :'(
mä kanssa vähän luulen että saisin ajan vasta syksyks, kun täälläpäin tuntuu olevan tää terveydenhoito (ainakin tossa mun terv.asemalla) vähän jumissa, varsinkin kesäsin..

Mua alkoi taas tossa särkemään vatsaa mutta onneks ei viime yönä särkenyt niin sai ees jotenki nukuttua.. ja sitten piti mennä se prkl terv.hoitajan puh. tunti jo ohikin :kieh:
Viimeks kun soitin vatsakivuista niin sanoi vain että suihkuttele vatsaa lämpösellä suihkulla joten en jotenkin edes uskoa että mitään muuta tähänkään sanoisi. Tuli mieleen että jos vaikka koira on hypännyt siihen kohtaa enkä vaan oo huomannu? :(
no ehkä se tästä helpottaa..
siellä ultrassa perjantaina kaikki oli kuitekin hyvin :heart:

kai sitä vain kaikkia vaivoja miettii nyt oikeen enemmän ku vauvaa oottelee..

mä sain tossa mein äidin työkaverin lapsenlapselta niiden entisiä vauvan vaatteita, tytön mutta otin kaikki vastaan :)
saas nähä saadaanko tietää ennen synnytystä kumpi tulee..

Onko teille miten tullut painoa lisää? Tänään aamulla mulla taas vaaka näytti ihan normaalia ettei oo tullu :eek:
saa nähä mitä 3 viikon päästä neuvolassa sanoo jos ei sittenkään oo.. kyllä mua on alkanut jo vähän huolestuttaa.. Tosin ruoka ei oikein vvarsinkaan aamusin maistu ollenakaan, vaikka kuin koittaa jotain syyä aamulla kun on päivän tärkein ateria jne niin tuntuu vaan että jos syö niin ylös tulee :/
no kaipa tuo painonnousukin on niin yksillöllistä ^^

vois mennä lepäämään kun toi särky nyt alko :kieh:
 
(.) Nautinto, suihkusta tulee lämmintä vettä (turhis)
Pannuhuone-/varaajarempan ja siihen liittyen sähkömiehille sattuneiden viivästysten vuoksi ollaan oltu kuukausi ilman juoksevaa lämmintä vettä. Pesuvedet on pitänyt keittää vedenkeittimellä jne. Tänään saatiin vihdoin ja viimein uusi varaaja toimimaan ja meille tulee LÄMMINTÄ VETTÄ!!!!

Pienet on ilot ihmisen lapsella. Huomenna olis se rakenneultra..jänskättää!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Angelus:
Hei Sanna-78, sinulle suunnattu otsikko on MitäsNyt puolella, käypä kommentoimassa!!
Mikäs tää juttu nyt on?!?!?!?!???!!

eipä löytynyt mitään ihmeellistä mistä olis johtunu vuoto, kuulemma istukasta tai siis siittä kun se on edelleen kohdunsuunpäällä ja takaseinässä niin siittä kuulemma sitte vuotanut tms.

Kielsi sitte nostelemasta, kantamasta mitään. ei saa istua kovalla, ei uida, saunoa, kylpeä, ei harrastaa seksiä, eikä tehdä muutenkään mitään ylimääräistä. Ja en saanu sairaslomaa,vaikka mitään ei saa tehdä niin silti piti töihin mennnä, todella mukavaa eikä lääkäriä kiinnostanu etten ole saanu nukuttua tai että pää särkee jne. Sano vaan et ota tarvittaessa Buranaa ja toivotti hyvää kesää, oli lomalle jäämässä.

Huomenna mulla neuvola et valitan kyllä siellä tosta. Niin ja multa vasen munasarja poistettu ja nyt lukee tossa lausunnossa et vasemman munasarjan tilanne rauhallinen?!??!?!? Siis onks toi nyt kirjoitusvirhe vai kattoiko se väärää munasarjaa, ei hemmetti mitä touhua..

Mulla on varsinainen rakenneultra 4.7 ja huomenna siis meen nauvolatädille, se varmaan tykkää kun olen laihutunut reilu 1kg mut sen verran katto lääkäri ultralla et kaverin sydän löin 144 ja että näytti muutenki kaikin puolin normaalilta.

Nyt meen syömään...

Sanna ja Nipsu 17+5
 
Terveisiä 4D:stä! Niinhän se oli, että pippeli siellä vilkkui! Terve vauva, todella kattava oli toi analyysi. 100 kertaa enemmän tietoa mitä kunnallisella puolella. Se Bruno oli mukava tyyppi. Kuvia saatiin tosi paljon ja sit se dvd. Esikon syntymäpaino oli 42+1 3640 ja tää lääkäri sanoi, ettei tästä tule sen kokoista. Kuulemma 3000-3300gr olis arvio. Istukka oli tosiaan aivan edessä ja onneks noussut kohdun suulta pois. Lääkäri sanoi, että vauva liikkui tosi paljon ja oli todella aktiivinen ja sanoi sit et se istukka vaimentaa niin paljon. Ihanaa että kaikki oli kunnossa! Nyt pitäis alkaa sit nimeä miettimään, ei päästä yhteisymmärrykseen miehen kanssa. Toiset nimet on kyllä valmiina. Tyttöä toivoin, mutta olen onnellinen tästä terveestä pojasta. Mielenkiintoista nähdä kuinka paljon muistuttaa esikkoa. Eikä tarvi (/saa) vaatteita ostella ja lelut ja pyörätki voidaan sit kierrättää. Mut kyllä kolmas vielä tehdään, eikös 3. kerta toden sano!!!!
 
Neuvolassa olin aamulla ja täti ihmetteli suunnattomasti lääkärin eilistä toimintaa. Neuvolatäti kirjoitti mulle sairaslomaa loppuvkon ja käski HETI mennä TYKSiin kun siltä vähänkin tuntuu. Aamulla vaan tuli taas vähän sellasta ruskeeta vuotoa, sano että vaikkei tuliskaan vuotoa niin voin silti mennä TYKSiin jos haluan mielenrauhan ja ku se täti tietää kuin paljon mä tätä lasta olen odottanut eli viimiset 7v niin sanokin että mulla menee varmaan ihan kaiken muun ohi tää raskaus ja lapsi. Niin menee juu, se on mulle nyt kaikkein tärkein asia.

Ja sitte se ihmtteli myös sitä miks mulla on vasenta munasarjaa katsottu eikä oikeeta lainkaan, kun eihän mulla ole sitä vasenta. Mut käski mun sanoa siellä rakenneultrassa ultraajalle että tarkastaa tilanteen jos sitä ennen en ultraan mene.

Tälle kyseiselle lääkärille ei mun myöskään tarvi enää mennä,kun löytyy muitakin, onneks..

Eilen ultrassa sikiön syke oli 144, nyt neuvolassa se oli siinä 150 tietämillä. Sf-mitta oli 19cm ja verenpaine 117/77 ja paino oli vähän laskenut, mut eipä se siittä mitään sen enempää sanonu. Liikkeiden kohdalle laitettiin kysymysmerkki kun sanoin että olen mä kai jotai tuntenu mut mistä mä varmaks tiedän niin sanoki että vasta tossa 20 vkon jälkeen ensisynnyttäjä niitä tuntee ja osaa tunnistaa ne vauvan liikkeiksi.

Ja tosta sf-mitasta se sano et ku mua on niin paljon leikelty niin voi olla et sen takia nyt ainakin alkuun on kasvanut maha tuolla yli käyrän, mut että ei tarkoita, että se jatkais samaa kulkua koko ajan.

Virtsanäytteen vien sitte huomenna aamulla niin pois suljetaan ettei ole mitään tulehdusta.

Juhannussuunnitelmatkin menee nyt uusiks kun ei kuulemma kannata kauheen kauas Turusta lähteä, mut eipä se mitään, meil on kyl varasuunnitelma kavereiden kanssa :) eli se sittte käyttöön.

Eiköhän siinä ollu taas romaania kerrakseen..

Sanna ja Nipsu 17+6
 
Jaahas, minä taidan tästä jäädä juhannustauolle tääällä höpinöistä... Eli mökkydyn ja korpeudun n. viikoksi.
On muuten ihanaa kun on loma. Viime yönä nukkua posotin reilusti kellon ympäri, että näköjään tämä mahan kasvatu vaatii energiansa.
Kateellinen olen teille, joiden paino ei noude tai vain laskee. Mulla tullut jo reilu 4 kiloa ja hirvittää, miten se tästä vielä alkaa nousta. No tänään tuli tuo odotuslehti ja siinä onnekis oli tuosta painon noususta, niin on mulla onneksi vielä varaa noita kiloja kerätä :/
Ja yritän kokoajan olla niistä stressaamatta, mutta mielessä ne on kuitenkin.
Osaistko joku vastata, kun menen syksyllä toiselle paikkakunnalle töihin, että pitääkö mun vaihtaa paperini siihen kuntaa, jos haluan siellä käydä neuvolassa, vai riittäkö joku ilmoitus, kun kuitenkin sitten synnyttämään palaan taas tänne kotikaupunkiin.?
Mites noista vakuutuksista? Ottaako joku niitä ennen syntymää ja mistä yhtiöstä ja millasen?

Ja Sanna, älä välitä noista muista keskusteluista!!!! :hug: Itse tiedät asiat parhaiten!!!

Mitäköhän muuta minun piti löpistä???
Ei kai muuta kun Oikein mukavaa Juhannutsta kaikille ja muistakaa rentoutua ja levätä!!!!!

Enni & Pikkunen rv17 (perästä tullaan näiden viikkojen kanssa, mutta tullaan kuitenkin :D )
 
Sanna-78 Eile joku näistä fiksuista,kaikkitietävistä ihmisistä oli käyny hakemassa jutunjuurta marrasmasuista...Yllättävää kyllä toi sun tilanteen kritisointi tapahtu harmaana!Tosi aikuismaista,en tiiä poistivatko kyseisen ketjun,toivottavasti poistivat!
 
Ok, en meinaan löytäny sieltä mitään juttua eilen illalla kun kävin kattoo. Ilmoitin kyllä ylläpidolle tosta, että melko asiatonta.

Sitä en kyl tajua, että miks mun juttuja pitää alkaa muualla setviin, tuskin olen ainoa jolla miehen kanssa ollu jotai ongelmaa ja lentäny pihalle odotusaikana, mut huvinsa kullakin nähtävästi. Tuskin nyt ihan sattuma on ollu et just tästä meidän pinosta on jutunaihetta tullu hakee, tulee sellanen olo et joku täällä haluaa mun asioista puhua muualla. vois varmaan sitte ihan suoraan sanoa jos on jotai sanottavaa..
 

Tänä aamuna sai nukkua puol 9 asti, kunnes heräsin kamalaan painajaiseen taas :( eipä paljo sen jälkeen enää nukuttanu..

Onko kellään edelleen koko ajan nälkä? Mulla on, mut sitten kun alkaa syömään, niin en jaksa syödä kuin n.puolet normi annoksesta kun alkaa taas tökkimään..tosi outoa..

Sanna; Olipa sattunut outo lääkäri siulle, onneks tuo terkka antoi sit sen saikun..turhaanpa siel töissä oisit ollut, jos mitään ei saa tehdä.
Se MitäsNyt-palstan juttu, joku luulee tietävänsä paremmin mikä toisille on parasta..ei kannata välittää, etköhän sie ite tiiä parhaiten, mikä siulle ja masukille on parasta.
On se kumma kun jollekin tulee niin tylsää että juttua/valittamista on keksittävä vaikka mistä :(
 
No voisko joku nyt sit kertoo että mitä ihmettä siellä on musta keskusteltu ja millä otsikolla kun en ite löydä?

Ja joo enköhän mä itse parhaiten asiani tiedä. toi on niin tuttua et pitää puuttua muiden asioihin ja kommentoida niitä ja mitä pitäs tehdä jne jne. Tunnen tällaisia ihmisiä jotka aina kommentoimassa muiden elämää ja miten sitä pitäis elää.

Toi eilinen oli mieslääkäri ja se on kuulemma tollanen kaikille, hätänen ja sellanen tyly, mut ens vkolla on naislääkäri jos sitä ennen en sinne TYKSiin mene..
 
Nyt on rakenneultrassa käyty. Kaikki näytti olevan hyvin :D Käytiin lasten kanssa hakemassa kummipoika meille leikkimään, nyt innossaan juoksentelevat pihalla.Sainpas siinä välissä leivottua raparperipiirakkaa ja raparperikiisseliä.
Sain tuonne profiiliin mahakuvankin laitettua. Jotenkin nyt niin energinen olo.. kummaa =)

Mut nyt pihalle muksujen leikkejä kyyläämään :LOL:

Heipsan!
 
Jos haluat tietää mitä siinä ketjussa kirjoteltiin niin siinä arvosteltiin sitä,että otit ukkosi takaisin sen takia,että halusit lapsen... Mutta antaa muilla olla mielipiteensä,ei kannata pilata päivää pohtimalla tollasia |O

Mä yritän kuulostella liikkeitä,mutta ei vieläkään kummempia :ashamed: Olisi niin helpottavaa tuntea ne. Aamulla EHKÄ oli pientä nyppimistä,mutta mistäs mä tiän,että oliko ne nyt niitä...

Päätäkin särkee ja töissä yritän olla...vitsit kun pääsis kotia koppaan maata :D

LilliM rv16+6
 
Sanna: Vai oli siellä mulle kommenttia :whistle: Taisin mainita ketjun aloittajalle, et ei puuttuisi toisten asioihin kun ei tiedä niistä mitään. Ihan puolustus kommentti yleensä tällasiin toisten asioiden ikäviin komentointeihin. Olipas hankalasti selitetty.. Ja en ole selvitellyt missään mitään.
 
Sanna Älä nyt ainakaan kaikkia kohtaan ala hyökkäileen,jätä noi typeryydet omaanarvoonsa!Ite sä tiiät miten asiat on ja eiköhän täällä porukka kuitenkii "omiaan" auta ja puolusta tarvittaessa,kaikilla meillä on varmasti semmosia juttuja,et porukan tuki on tervetullutta! :wave:
 
Täällä ollaan palattu ultrasta. Kaikki ok ja pieni polski kummasti :) Edelleen se samainen lääkäri, hieman Heikki Silvennoisen näköinen hiljainen setä. Viikot täsmäs, parin päivän heitto vartalonympäryksessä ja reisimitassa mut muuten.

HT ja veturi 20+4
 
Sanna-78 Mäkin sattumalta eilen sen ketjun luin tuolla Mitäs nyt-puolella, ja kyllä siellä muut marrastähdet sua puolustivat.....toivottavasti jättää kuka ikinä olikaan sinut rauhaan,on se kurjaa jos täällä ei voi mistään asioista enää puhua ilman että niitä ruvetaan riepottelemaan jo toisiinkin osioihin :/
Mäkin sain jonkun herhiläisen kimppuuni silloin kun ilmoitin innoissani tästä nykyisestä raskaudesta..... tämä henkilö (tietty harmaana) haukkui miestäni ja sääli minua......sen on täytynyt olla joku kuka tuntee mut oikeasti, koska puhui sellaisista asioista mistä en ole täällä palstalla puhunut, mutta eipä tämäkään ihminen ollut ajan tasalla meidän perheen kuvioista kun voivotteli jotain monien vuosien takaisia asioita :whistle:
Tsemppiä sulle, älä välitä tuollaisista, itse tiedät parhaiten miten asiat on :hug:

Tänään oli se ylimääräinen lääkärikäynti.....
Hemppa oli taas vaan laskenu,nyt oli sitä mieltä että mulla tuo rauta ei vaan jostain syystä imeydy ja sitä pitää tutkia
Mulla on tullut jo hengenahdistusta, oon tosi hengästyny kokoajan vaikka en tee mitään ja se ei kuulemma ole enää hyväksi vauvallekaan :/
Lääkärin tietokone ei toiminut joten soittelee mulle myöhemmin ja kertoo sitten mitä tehdään jatkossa, uusiin verikokeisiin ainakin pitää mennä.

Supistuksia on edelleen, mutta kohdunsuun tilanne onneksi hyvä.

Sydänäänet oli taas 170.

Huomenna ultra
:D

katjuza ja mahamöykky 19+0
 

Yhteistyössä