*Marrastähdet '07* kesäkuun paisteessa :)

Nyt on sitten jo rakenne ultrakin käyty :whistle: Vauvalla oli kaikki niin kuin pitääkin, la:kin pysyi samana. Sain yhden ylimääräisen ultra ajan elokuun lopulle... istukka on etuseinässä , mutta reuna on ehkä vähän kohdunsuulla. Haluuvat sitten elokuussa asian vielä tarkistaa... Eipä tänne kummempaa, liikkeet tuntuu jo tosi voimakkaina :) Käden , kun laittaa masulle niin potkut tuntuu käteen tosi hyvin.

Lumi*+masukki 20+4
 
mulla ei taida oikein ollakkaan mitään erikoista.. tänään käydään kattomassa yhtä asuntoa vielä jos se näyttäis hyvältä, isompaa :)
Vatsa on ollu taas tänään ihan oudon tuntunen, välillä tonne kylkeen särkeen ja välillä taas vatsaan :O tosi inhottavaa mutta ei oo niin pahasti että ois pitäny esim.makaamaan mennä. Oon aatellu että jos jatkuu vielä kauankin niin sitte soitan neuvolaan..
Voiskohan ne olla vaan jotain kasvukipuja tms?

Ei onneks tarvinnnut imuroida kun kerranki mies teki sen ihan hyvin mielin :D kyllä mä tiskasin mut siinä ei onneks tarvii koukkia.. tiskikonetta ku ei ainakaan vielä ole.

Meillä nyt on tiedossa vissiinkin yhdistelmävaunut ja kaukalo,halvalla saadaan kaverilta yhteishintaan :) pari vuotta vanhat.

Joku tosta nälästä kysyi; musta kanssa tuntuu että eka kauhee nälkä ja sitten ei kuitenkaan jaksa ku puol lautasellista syyä :D mies just kysykin että miks sitä ruokaa sit pitää niin paljon eka tehä ku ei sit syödäkkään :D no onneks se on sit syömässä jos mä en jaksa!

mut nyt pitää mennä,täytyy käydä viel kaupassa..
 
Vielä siittä mun asian puimisesta, niin tosiaan en löytänyt kuim tollasen viestin missä Ellua kaivattiin ja ilmoitin eilen ylläpidolle että muhun liittyvää juttua käydään Mitä Nyt-puolella ja ovat sen ilmeisestikin sitte poistaneet, hyvä niin.

Ja tosiaan ei koko totuus asiata ja lapsenalulle saannista yms ole tullut täällä selville, meillä on viimiset 3v. ollu sopimus tän lapsen isän kanssa tästä lapsiasiasta että ei se nyt ihan niin karua ole mitä ehkä nyt olen sitte antanut ymmärtää ja kiitos vaan kaikille jotka ovat mun puolustaneet :hug:

Mä luulen että menen huomenna sinne TYKSiin, alan tulee niin hysteeriseks tästä vaikka ei sitä vuotoa ole juuri lainkaan, mutta kun maha tuntuu jotenkin oudolta, ei se satu eikä mitään mut on sellanen outo tai sitte se vaan kasvaa tai mä kuvittelen, mut se neuvolatäti sano että ei ole turhia käyntejä, että jos itestä tuntuu siltä niin saa mennä ja pitääkin mennä, että se ainakin osoittaa että pitää lapsesta ja itsestään huolta.

Sain vakuutusyhtiöstä tänään paperitkin täytettäväksi sitä syntymättömän lapsen vakuutusta varten. pitää kotivakuutuskin olla samassa yhtiössä mistä ottaa ton lapsivakuutuksen mut niin mulla onki ja autovakuutus kanssa. Ajattelin sellaisen omavastuu 0e ottaa, vaikka ekat 2 vuotta vakuutusmaksu onki korkeempi. eiköhän se ole jo tullu selväks että teen kaikkeni tämän mun rakkaan eteen :heart:

Jotai myllerrystä taas tuntu mahassa kun makoilin sohvalla. Vois uuden kuvanki taas nappasta.

Nätti ilma olis ulkonakin mut ei vaan nyt oikeen innosta sinne mennä, huomenna sitte jos on parempi olo.
 
Tulin tänne vilkuilemaan teitä ja tuumailin että jos vaan passaa, liittyisin itsekin joukkoon tummaan :) Eli täälläpäin LA 21.11, esikoistyttö 2v ja isukki -84. Itse -89 äidinalku B) Synnytys olis tarkoitus hoitaa sitten tuolla KYSissä, kuopiolaisia kun ollaan. Mukava seurata muiden suurinpiirtein samoilla viikoilla menijöiden kuulumisia täällä.

Riikkaa- & Papu 17+6
 
Tervetuloa Riikkaa- :wave:

Sanna: Mä ainakin pariin otteeseen pyysin niitä suhun liittyviä ketjuja poistettaviksi. Musta ne oli ihan älyttömiä. Mäkään en nimittäin löytäny niitä vaikka kuinka etin.

Tänne ei kummempia =) Tänään nukuttiin koko poppoo kymmeneen asti! :eek: Mä en muista millon oisin viimeksi nukkunu noin pitkään! :D

emmamma & alma-iita 20+4 :heart:
 
Lääkäri sitten soitti mun labratuloksista, ja siellä oli kuulemma transferriini arvot tosi alhaset (jooo, sanoo tosi paljon :whistle: ),eli kyse on jostain raudan kuljetus proteiinista, normaaliarvot on välillä 20-200 ja mulla se oli 10.
Yleensä noi arvot nimenomaan nousee raskaudenaikana mutta mulla siis päinvastoin :/
Rauta-annostusta lisättiin taas, mitään muutakaan se lääkäri ei tuntunut keksivän.....itse en enää usko että tuo raudan lisääminen paljoa auttaa jos se rauta ei kerran imeydy.

Tervetuloa Riikkaa-

katjuza ja mahis 19+0
 
Katjuza: Syötkö sinä muita vitamiineja? C oli ilmeisesti se joka auttaa raudan imeytymiseen, vaikka kyllä ne lääkärit varmaan noin yksinkertaisen jutun on ottaneet huomioon.

Sanna: En tiedä sen kummemmin mutta omasta puolesta voin sanoa, että myös mulle noi lapset on niin tärkeitä että voisi huonompikin ukko saada takaisin kutsun, jos olisi kyse siitä että saako omia lapsia eli ei. Kyllä lapsi sen verran iso palkinto on, että yhtä ukkoa muutaman vuoden sen takia katselisi. Tuli vaan mieleen, jos yhtään lohduttaa näin päivän selvä kommentti.

Tervetuloa uusille!

loviisa ja nalle 19+3
 

Sanna; Siellä toisessa pinososa tais olla vaan se yks tai kaks ihmistä, jotka oli mollaamiskannalla, muut puolustamassa. Ei tosiaan kannata ottaa itseensä, kun ei ne tiedä koko totuutta kuitenkaan..Tsemppiä vaan,pidä itestäs ja masukista vaan huolta! Anna muiden pälistä..

Katjuza; Mulla kans terkka on ihmetelly hempan alhaisuutta, ja kolmella kertaa on ollut vaan 102, ja pitää juhanuksen jälkeen käydä antaa labrassa näytteet..oon tässä nyt kuitenkin koittanut rautaa syödä, saa nähdä auttaako.

Koko päivän on ollut aika hiljaista masussa, mut nyt alkoi sit pieni jumppaamaan =) Tuntuu ettei kohtu taas kasva, mut toivottavasti oon väärässä..
 
Ai siel on ollu useempikin ketju mua koskien!? Oho, kyl joku näkee vaivaa, ei ole vissiin sitte omaa elämää tai jotai.

Mun lapsen isä lupas taas kerran auttaa mua kaikessa kun kuuli mikä tilanne mulla nyt on. Kävi kaupassa tänään jne jne. Kaikki apu kyllä todellakin on nyt tarpeen ja mun vanhemmatkin on nyt reissussa eivätkä edes asu täällä ja siskon perhekin on kans lomailemassa. Kaverit toki auttaa, mut ku kellään ei oo autoa saati korttia niin seki rajoittaa, tosin kyl mä nyt ainakin pystyin autoa ajamaan..

Just juttelin yhden kaverin kanssa et se on mun seurana torstaista alkaen ettei mun tarvii olla yksin ja mennään yhdessä kauppaan jne ja muutettiin niitä meen juhannussuunnitelmiakin sitte mun voinnin mukaan.
 
Huomenta!

katjuza: Ei kauheen hyvälle kuulosta :/ Eikä ees osannu sanoo mitään mikä auttais asiaa oikeesti, eikä pelkästään raudan syöntiä?

Kävin huvikseen eilen kattomassa millasia äippävaatteita elloksella on, ja olihan siellä kivat persjalkasten farkut! :D 19,95? vaan makso! Heti tilasin :D

Ja se siitä kirjottamisesta, pikku-ukko vinkuu kintussa kiinni..

emmamma & alma-iita 20+5 :heart:
 
Tänään olin neuvolassa ja kaikki näytti hyvältä. Hb 141, paineet 120/70 ja paino oli noussut 600g ed. kerrasta. Sydänäänet jumputti 143-144 paikkeilla.
Seuraavaksi odottelen rakenneultraa, johon on vielä nelisen viikkoa.

Liikkeitä olen tuntenut muutaman viikon.

Tässä tulikin nyt vaan omaa napaa tällä kertaa.

Hyvää juhannusta kaikille =)

Jopo 18+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja loviisa:
Katjuza: Syötkö sinä muita vitamiineja? C oli ilmeisesti se joka auttaa raudan imeytymiseen, vaikka kyllä ne lääkärit varmaan noin yksinkertaisen jutun on ottaneet huomioon.

C-vitamiinia,B12 vitamiiinia ja foolihappoa tulee popsittua, niillä kaikilla pitäisi olla vaikutusta tuohon raudan imeytymiseen, itse asiassa noiden B-vitamiinien puutos saattaa aiheuttaa anemiaa, sille oli joku ihan oma nimikin...olikohan se joku pernisiöösi anemia.

Kohta pääsee ultraan
:D Hitsi en malta odottaa =) , niin utelias olen että sukupuolta yritän urkkia jos ei ole ihan kauhea täti siellä vastassa ;) Poikaa mä hiukan haaveilen, ja kaikki läheiset on sitä veikannutkin, saas nähdä osuuko veikkaukset oikeaan.

katjuza ja mahis 19+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:
katjuza: Ei kauheen hyvälle kuulosta :/ Eikä ees osannu sanoo mitään mikä auttais asiaa oikeesti, eikä pelkästään raudan syöntiä?
Niin ja eipä tuo lääkäri kauhean tietonen ollut mitä nyt pitäisi tehdä, kovasti puhui siitä että pitää ne arvot tarkistaa jos ne on vaikka huonot, mutta kun tulokset tuli niin eipä sillä mitään hoitokeinoa tähän ollut, joten miksi ne ylipäänsä katsottiin???? Sen verran sain selville että esim. alkoholistella on nää transferriini arvot tosi alhaiset
:eek: ....ihan hyvä sillä mä en ole vuosiin juonu viinaksia kuin ehkä kerran vuodessa jonkun onnittelumaljan :LOL:
Kahden viikon päästä uudet verikokeet ja taas pähkäillään että mitä tehdään.....tällä menolla tää raskaus on jo ohi ennenkun lääkäri keksiii jotain :whistle:
 
Heissan
Täällä on ollut menoja niin ei oo kerennyt palstailemaan kovin paljoa...lukemassa on käyty...Tänään tuli sitten 20 viiikkoa täyteen,nyt alkaa sitten se vaihe kun tuntuu että aika ei mene millään...

Eilenkin meni koko päivä kuopiossa kaupoilla ja olo sen jälkeen olikin sen mukainen...mahaa kivisti, ilmeisesti jotain supistuksen tapaista laittale taas tulemaan...ja nyt kotona kun pyykkejä laitoin ja petin tekasin niin mahaa kivisti, mies lupasi hoitaa tiskit sinne saakka kunnes saadaan tiskikone, eli kauan :D
Potkuja latelee ihan kunnolla nykyään...noin viikon on ollut kunnon potkut mahassa...mieskin tuntee...en tiiä yrittikö hattivatti tulla yks ilta ulos kun niin punki ilmeisesti peppua navan läpi...tuntu ihan kunnon möykky siinä...mie lie verrytellyt :D :D

mulla ainakaan ei ole nyt löytynyt sitä keskiraskauden energiaa...normaalia ja illalla aina väsyttää niin että kun sänkyyn kampee niin hyvä että pää ehtii tyynyyn kun jo nukutaan...

Me mennään juhannukseksi siskon luo päiväkseltään ja siellä rillataan yms...Juhannuksen jälkeen sitten mennäänkin het maanantaina tykkimäelle ja sitte tiistaina ois se sype-kätilön tapaaminen...kiirettä pitää :LOL:

Seuraava neuvolakin on 5.7 jolloin saan ne paperit et saan vietyä kelaan, niin paketti alkaa tulla kotia :saint: nyt ajatuskatkos tuli niin taietaan pojan kanssa häippästä porukoille :wave:

Perfekta ja hattivatti 20+0 :saint:
 
Jaahas, rakenneultrassa käyty ja uudelleen joudutaan 10.7. Viikkoja on tänään tasan 19+ ja lääkäri vain totes, ettei näe vielä ihan kunnolla kaikkea, mitä haluais ja haluaa varmistaa asian, kunnes vauva on vähän kasvanu....huonossa asennossa tahtoi vauva olla koko ajan, aluks ei saanu ku pään mitattua. Vauva oli ihan sen kokoinen ku näillä viikoilla kuuluukin, mieluummin isompi ku pienempi, mut ei saanu kunnon kuvaa. Onhan täs rakenneultrassakin se jokin aikaraja, että koska edes voidaan tehdä ja mä taidan olla siellä alkupäässä, ei mitään paniikkia siis, hyvä vaan, että tutkitaan uudestaan, niin saadaan kunnolla esim sydän katottua! Lääkäri sanoi kyllä, että ei sydämessä mitään erikoista näe ja jumputtaa tasaisesti, mutta lääkärin etiikalla haluaa antaa varmistuksen kolmen viikon päästä :)

Kolmelta tarttis mennä vielä käymään terveyskeskuksessa hakemassa jotakin hengitystä avaavaa, kun näin siitepölyaikaan vetää hengityksen ihan tukkoon ja se on aika karmeeta....normaalisti auttaa allergiapillerit, mut niitähän ei saa nyt popsia ja eipä noista silmätipoista ja nenäsumutteista hengitykseen paljoa apuja ole :whistle: Ihana saada jotain troppia, kurjaa, kun muutenkin saa nukutuksi huonosti ja sit vielä hengitys takkuilee!

Lääkärireissun jälkeen lähdetään jussin viettoon saareen mökille. Tullaan sunnuntaina takasin, että muutama päivä merimaisemaa tiedossa....onneks miehen porukoilla on oma saari ja siellä kaks mökkiä, niin suht rauhassa saa ainakin olla. Huono puoli tässä on se, että mentiin eilen sanomaan esikoiselle saareen menosta vaarin paatilla ja sehän herätti varmaan 5-6 kertaa vähintään puol kolmeen mennessä yöllä, että nyt mennään saareen, sinne tulee se ja se ja otetaan niitä ja niitä mukaan ja niin edelleen :kieh: Noh, kun ei kerta saareen päässy yöllä lähteen, niin neiti lupas monta kertaa mennä olohuoneeseen leikkimään, täytyyhän sitä jotain tekemistä olla yöllä kahden aikaan |O En kyllä koskaan enää mainitse yhdestäkään reissusta edes päivää etukäteen, jos se tämmöstä showta tarkottaa puolet yöstä!! Koskaan aikasemmin ei oo moinen ollu.....

Kaikesta huolimatta mainioin jussitoivotuksin

Aadan äiti ja ernopirkko rv 19+0 :heart:

Ai niin.....syntymättömän lapsen vakuutuksen kävin kans tänään vauvalle ottamassa Tapiolasta, esikoisellakin on samanlainen. Tulee eka vajaa vuos halvemmaks, mitä aikasemmin ottaa, kelpaa meille kyllä! Eihän siinä merkittäviä summia voita, mut kaikki on kotiinpäin.....kyllä jo kahdenkin lapsen vakuutukseen tuntuu uppoovan pieni omaisuus vuodessa, joten kaikki säästökeinot hyvällä omallatunnolla käytössä =) Jos rupee laskemaan esim sitä, kuinka monta vuotta saa kotiin kotivakuutuksen noilla kahden lapsivakuutuksen yhteenlasketulla vuosihinnalla, niin noin 6,5 vuodeks ois kotivakuutus klaarattuna.....okei, huono vertaus, kun kyseessä omien lasten terveys, mut ei ne rahat, jotka niissä pyörii, oo mitään pikkusummia!
 
Vitsit mä unelmoin jo marraskuusta kun tästäkin ketjusta saa lukea niitä syntyneitä-ilmoituksia =) Oon meinaan lukenut tuota kesäkuun pinoa ja ihana lukea kun vauvoja syntyy =) Pian se on meilläkin edessä...odottavan aika vaan tuppaa olemaan aika pitkä :whistle:

Voin vaikka vannoa,että pientä nykimistä on vattasta tuntunut eilen ja tänään :heart: Vihdoinkin! En varma ole vieläkään :ashamed: mutta pakko ne olla niitä! Ei mun mahassa nyt mitään megakuplia voi olla.

Meillä ei ole erikoisempia jussi suunnitelmia...nautitaan kotona-olosta ja kun ei tarvii aamulla nousta aikaisin. On meinaan ollut tuskaa saada itteensä hereille aamuisin :eek: Puhelin mulla aina torkulla ja sitten vasta nousen kun ihan pakko :ashamed:

Arvatkaa mitä videoo kattoin yksi päivä? Me ollaan kuvattu esikoisen (nyt pian 7v) ristiäiset videolle ja muutamia pätkiä kun se on vauva ja n.1v :heart: Itku silmässä sitä katsoin :'( kun tämä aika on mennyt niin nopeaa! Kuopustakin ollaan kuvattu,mutta sitä ei olla saatu vielä videonauhalle,että voisi katsoa. Meillä ei ole omaa kameraa ja ei jaksaisi olla aina lainaamassa miehen veljeltä...

Nyt töiden pariin!

LilliM&hipsuttelija 17vkoa (keksin just nimen) :LOL:
 
Eipä oo ihme, että sit seuraavaks kontrollikäynnillä lääkär näkee paljon paremmin kaikki rakeneelliset jutut vauvalta.....kävin liberon sivuilla kattomassa, minkä kokoinen vauva näillä viikoilla on ja siellä oli lähes 10 sentin kasvu pituudessa seuraavien kolmen viikon aikana ja niin edelleen....tänään olikin siis eka mahdollinen päivä tehdä tuo rakenneultra ja sit kolmen viikon päästä viimäset mahollisuudet (ainakin normi neuvolakäynneillä). :wave:
 
tervetuloa uudelle :)

mä sitten aamulla soitin neuvolaan noista vatsakivuista niin terkka sanoi että joku suolen osa (?) tai vastaavaa mikä liittyy suolistoon on juuri tuossa vasemmalla kylkiluiden alla mistä mua särkeekin ja sanoi että varmaan jotain suolistovaivaa vaan kun kerran on välipäiviäkin että pitää vain syödä kuituja ja juoda paljon vettä. että jos tuntuu että selvää ummetusta on niin sitten vain apteekkiin tai jos vaiva jatkuu niin vaikka lääkäriin. Tosi inhottava vaan ku oon luullu että syön ihan ok:sti, ja eikä sitten yöllä saa unta kun särkee :'(
no ehkä se tästä.. vettä vaan pitää alkaa juomaan!

Syökö teistä muuten monikin aamulla? mulla ei heti herättyä maistu mikään ja voi olla etten paljon aamusin pystykkään syömään mutta yleensä kyllä jotain koitan..

Käytiin kattomassa eilen sitten sitä kämppää ja kyllä me kai se otetaan :) onhan se vähän isompi kuitenkin kun tämä ja yks huone lisää :)

voi olla että lähetään käymään mökillä vielä tänään.. mutta tultas jo huomenna ja sitten pitäis lähtee juhannuksena telttailemaan jos ei nyt ala vettä taivaan täydeltä tulemaan :D
 
Ultrassa tuli käytyä ja ihan mukava täti siellä oli ultraamassa, mutta ei suostunut kommentoimaan sukupuolta :/ , laittoi kuvan vaan sopivaan kohtaan ja sanoi että siitä voi yrtitää katsella että kyllähän se ihan selvästi näkyy :eek:
Pojan vehkeet siinä mun mielestä vilahteli,mutta en kyllä omiin kykyihini usko niin paljon että varmaksi sanoisin.

Kunnon hymyt epeli meille väläytti:


Ja tässä vielä yksi kuva:


Kaikki oli ultrassa niinkuin pitääkin, löytyi se mitä pitikin eikä mitään ylimääräistä.


Kyllä se vaan on aina niin ihanaa päästä ultraan katsomaan mitä se vauva siellä mahassa puuhailee :D

katjuza ja mahamöykky 19+1

OHO! Nyt noi kuvat tulikin tuohon heti näkyville :eek:
mutta näkyyhän ne siitäkin =) Klikkaamalla saa vielä isommiksi.
 
Nyt onkin sitten puoliväli saavutettu, rv. 20. Vau. Ihan hirvittää, miten nopeesti aika kuluu. Tänä aamuna oli neuvola, kaikki oli hyvin, mitä nyt taas verenpaine oli vähän korkealla, mutta sitten kotona, täysin samalla mittarilla on ihan eri lukemat. Mulla oli oma kone neuvolassa mukana, ja samoja lukemia näytti kuin neuvolankin mittari, joten sen täytyy sitten olla vaan semmosta "tilanne" jännitystä kun lukemat vaihtelee paikan mukaan. Painoa oli kyllä tullut taas aika paljon, 650 gm viikossa... Kamala miten se onkin noussut, ensimmäisestä neuvolakäynnistä 6 kiloa! Ja se kyllä näkyy. En edellisessä odotuksessa tämmöstä painonnousua kokenut.
Sykkeetkin oli hyvät vauvalla, 152 keskimäärin minuutissa. Tähän asti ollut yli 160 ja kysyinkin sitten siellä että laskeeko se viikkojen kasvaessa niin kuulemma laskee. Sanoi tämä terveydenhoitaja että hän olisi kyllä näitten sykkeitten perusteella veikannut tyttöä, mutta että eihän ne pidä paikkaansa, onhan se kromosomeja uskottava.
Monet muutkin olivat käyneet rakenneultrassa, yksi "etappi" saavutettu silloin. Ihanaa kun on kaikki ollut hyvin sitten. Aadan äiti menee uusintaultraan myöhemmin, kävin minäkin toisen kerran, kun siinä lapsivesipunktio-reissulla ei sydämen juttuja kunnolla näkynyt. Ja kaikki oli ihan ok kun lapsi oli vähän kasvanut. No, silloin oli viikot vasta 15 + joten tosi pienihän se vielä silloin oli. "Nyt on jo iso poika"...
Ei tämän kummempaa tällä kertaa. Viettäkäähän mukava juhannus, toivotaan kaunista säätä jotta voidaan ulkoilla!
 
Ai niin, Perfektalla taitaa olla laskettu aika sama kuin minulla, kun on tasan 20 viikkoa tänään. Olet jostakin Kuopiosta päin. Sieltä minäkin alunperin, kunnes 18-vuotiaana jäin tänne etelään. Tossa kesälomalla käydäänkin sukuloimassa sielläpäin, Maaningan suunnalla. Tai oikeestaan mennään sitten kotimökkiä remppaamaan kun lunastettiin parin siskon kanssa se kimpassa kun osa sisaruksista tahtoi sen myyntiin. Että semmosta. Tosin minä taidan joutua kokin osaan tämän mahani kanssa niissä remonteissa, on nääs valutalkoot edessä. Mutta kiva päästä vähän pois näistä normaaliympyröistä. Ja talkoitten jälkeen mennäänkin Tykkimäelle pariksi päiväksi tuota 5-vuotiasta viihdyttämään, onkin odottanut sitä koko talven.
Joten kuulumisiin...
 

Yhteistyössä