*Marrastähdet '07* kesäkuun paisteessa :)


Tänään käytiin rakenneultrassa, ja kaikki oli hyvin, vauva vastasi viikkoja. Sukupuolesta ei ultraaja osannut sanoa mitään, kun vauva oli huonosti päin ja vielä piti kättä edessä, ettei varmasti mitään näkynyt =) Sitten kun ois pitänyt saada niskasta jotain mitattua niin ei ois millään suostunut kääntymään niin, että ois saatu mitattua. Lopulta sit kuitenkin kääntyi, kun aikamme ooteltiin. Taitaa olla itsepäinen kaveri siellä tulossa..
Naamaakaan ei suostunut näyttämään, yksi kuva saatiin vaan mukaan, missä oli ees vähän sivuprofiilia.
Nyt voi taas vähän hengähtää.
M ja Onni 20+3
 
:wave:

nita: Johan on toimintaa :eek: Hyvin pelittää toiminta.. Toivottavasti on vaan se pissitulehdus!

Supistuksia on täälläkin. Ei oo kipeitä. Jospa nää tosiaan auttais että taas pääsis synnärille oikeeseen aikaan! :D Esikoinen syntyi 40+2 ja kakkonen 40+4.

Miehellä alko loma, joten ei oo kauheesti kerenny tässä pyörähtelemään. Joka päivä oon käyny lukemassa vähän, mut kirjottaa en oo jaksanu. Nyt se on esikoisen kanssa stadissa :D , joten mie täällä vaan pyörin! Pikku-ukko vaan nukkuu, vaikka meiänkin pitäis lähtee tuohon Jumboon ostoksille.

Mites muuten... Ollaan lähössä reissuun ylihuomenna.. Alotanko huomenna jo heinäkuu-pinkan, vai haluaako joku toinen alottaa? Toisaalta jos mä alotan, niin ei tarttee jonkun laittaa uusiksi noita vahvennuksia ja kenotuksia =) Ihan miten vaan, kertokaa! :wave:

Mullakin uus kössikuva: http://irc-galleria.net/view.php?nick=emmamma&image_id=61654820

Maha vaan kasvaa, hytkyy ja heiluu! :heart: Miten noin pieni ihmisen alku saakin mahan mylläämään näin!? :eek:

emmamma & alma-iita 21+4 :heart:
 
Voi prkl mitä toimintaa neuvolalääkärissä. Just tän takia mä EN KOSKAAN käy terveyskeskuksessa lääkärissä kun toiminta on tätä. Mä kuulemma vaan kuvittelen että mulla on mahaa sattunu ja ollu vuotoo jne ja kun KAIKKI muutkin pystyy normaalisti tekee töitä niin kyllä munki tarvii ja mä EN edes pyytäny sairaslomaa. Meen sitte huomenna yksityiselle, olis alunperinki pitäny vaan mennä yksityiselle. Meillä kun on muitakin hommia töissä mitä pystyy tekemään niin ei tarvii pois olla.

Mä en ala millään tavalla työnteolla riskeeraamaan tätä raskautta mitä olen yli 7v. odottanut mut eihän se lääkäri sitä tajunnu ja kaikenlisäks se lääkäri oli mua nuorempi, että näin. Melkonen v.itutus iski taas päälle. Ainoo joka hoitaa hommansa tuolla neuvolassa on se mun neuvolatäti. Tänään siel oli joku toinen täti ja seki alko jotai urputtaa kun mulla koko tän raskauden aikanu tullu 3kg painoa et kannattas vähän kattoo mitä syö Just joo, melkein puolväli ja 3kg tullu. Se mun oma täti taas ihmettelee kun ei paino nouse kauheesti.

Mutta joo...

Sanna ja Nipsu 18+6
 
emmamma: ihana massu sulla! :) mun puolesta voit aloittaa uuden ketjun jo nyt. Oot hoitanu homman aikasemminkin niin näppärästi, niin jatka samoin vain! ;)

Sanna-78: no höh, kylläpä on ollu reilua toimintaa terveyskeskuskessa. Ehkä onkin parempi että meet yksityiselle, siellä ainakin ottavat tosissaan ja saa hyvää palvelua :hug: ihmeellistä toimintaa, kun ajattelee sunkin tilannetta, että oot lasta toivonu 7 vuotta. Mä en myöskään aio riskeerata oman pienen kohdalla yhtään töiden takia. Siks voi ollakin että jään sairaslomalle kunhan lomien jälkeen meen työterveyslääkärille tän selän takia.

katjuza sulla myös söpö masu! =) omaa mahakuvaa en ole vielä profiiliin saanu laitettua, mutta kivasti se tossa edessä pömpöttää, ei jää kellekään epäselväks... :whistle:

Huomenna on rakenneultra, onneks jo heti aamusta! en jaksais odottaa koko päivää! :whistle: illalla lähdenkin sitten risteilemään, niin tulee vähän vaihtelua tähän lomailuun! :D kävin eilen alennusmyynneissä ja muutama pikku nuttu tuli vauvalle ostettua ;)

Nyt lähden pyykkejä laittamaan! =)

H82 19+0 :heart:
 
Kokeillaanpas tuliko se masukuva profiiliin. Siinä on rv.20 + 4. Esikoinen tuli käymään ja laittoi sen sinne, kun itse olen niin tonttu näissä asioissa.
Soitin tänään neuvolaan kun mun alavatsa kipeytyy niin usein ja rakkokin on kipee. Juhannuksena tulin siihen tulokseen että sen täytyy olla sen mun työkoneen vika kun se tärisee ja vähän pompahtelee, kun ei mulla kotioloissa maha semmoseen kuntoon tule. Neuvolatäti sanoi ettei se ole vaarallista jollei tule supistuksia. No enhän minä siellä voi ruveta kokeilemaan koveneeko vatsa, hankalaa välillä on kävellä kun tuntuu kipeeltä. Seuraamaan käski, ensi viikollahan tuo kesäloma alkaa, katsoo sitten kun tulee lomilta miltä tuntuu.
Ja olihan sekin kun eilen menin eräälle työkaverille sanomaan että vatsa ilmeisesti temppuilee koneen tärinästä, niin se sanoi että: Niin, kun sulla on tuota ikääkin... Mitenkähän se ikä siihen vaikuttaa, useimmillahan nyt jotain on. Siellä on muutama muukin odottaja, yksi jo synnyttänytkin, ja ovat olleet sairaslomilla kuka selän ja kuka minkin asian vuoksi, ja jos mulla jotain on niin se sitten johtuu mun iästä. Omituisen automaattisesti monet ajattelee että iäkkäämmällä synnyttäjällä kaikki "vaivat" johtuvat iästä. Olihan mulla sillon nuorempanakin jos jonkinlaista juttua, kyllähän se raskaus verottaa kaikkia enemmän tai vähemmän. Itse asiassa aika vähällä olen tähän mennessä päässyt, ja tuon 5-vuotiaan odotus oli helppo, olin töissäkin loppuun asti ilman sairaslomia. Lopussa oli lievää verenpaineen nousua.
Mutta nyt pitäis mennä katsomaan onko perunat kypsät, syödä ja viedä tuo pikkupoika jalkapalloa pelaamaan, sitten onkin siitä 4 viikkoa kesälomaa ennenkuin on seuraava peli. Tosin silloin olemme itse reissussa...
Huomenna jo rv 21 täynnä...
 
HE82 Joo en mä kans ymmärrä et ku meitä on 12hlöä töissä ja joku on aina myymälässä niin mikä ongelma se oli sille lääkärille sitte, ei vissiin tajunnu tilannetta vaikka moneen otteeseen selitin asian ja mulla alkaa elokuussa loma niin kyl mä yksityiseltä sairaslomanki saan ja samanpalkan mut mielummin olen töissä ja myymälän puolella ku se kerran on mahdollista.. Noh, huomenna sitte OIKEESEEN lääkäriin =)

Täällä on porukalla isoja mahoja jo, mäki laitoin uuden kuvan profiiliin.

Hemmetti ku väsyttää, nukuin tossa joku 2h päikkäreitä ja vois mennä takas nukkuu |O |O |O

Sanna ja Nipsu 18+6
 
Nyt on sit toi rakenne takana ja helpottunut olo,kaikki hyvin.Melkein samat oli mitat ku esikoisenki aikaan.Lapsivettä normaalit määrät,oli ujona eikä suostunu sukupuoltaan näyttämään,napanuora visusti eessä.Pikku ylläri oli ku lekuri sano,et kaks ultraa viel eessä(kolmessa jo käyny) esikoisen aikaan kävin kahessa.Ihan kiva...Eivät vieläkään mitannu sf-mittaa,nii pien masu vielä,ei yhäkään näy,mut ens kerralla terkan luona käynti,sit varmaan seki selviää!
Vimpula+hormoonihiiri 19+4
 
Onpa kiva nähdä muiden masukuvia. Mulle ku kaikki päivittelee et tuleeko jättiläinen tai kaksoset mut eipä tuo sen isommalta näytä kun teidän muidenkaan. Ja vielä oli tosi pikkuinen rakenneultrassa meidän poju.

Ostin alesta sellaisen 56 cm bodyn missä lukee "pikkuveli" ja heti tuli mieleen et mitä jos onki tyttö vaikka pippeli näkyi ihan selvästi ultrassa. Ihmeellinen toi mieli ku ei anna periks salaista toivetta...

T: Me 20+4
 
EMMAMMA: joo tällästä toimintaa kylläkin. Ja sitten tänä aamuna jouduin puol 8 aikaan ottaa puolikkaan panadolin (en kokonaista viitiny ku aattelin jos toikin auttais..) kun alko taas särkemään tohon vasempaan kylkeen niin ettei tieny miten päin ois! Mistäköhän se vois johtua? kun se ei sellaselta supistukselta tuntunut eikä särkeny niin laajasti. Aaattelin että jos vielä tänä yönä/aamulla tulee niin sitten vois soittaa neuvolaan ja kysyy tietäskö ne mikä vois olla.. tai sitten vaikka äippäpolille tjn.. torstaina kuitenkin lopetan ton antibioottikuurin että kai se nyt kannattaa ihan syödä loppuun.
Nyt vain kaikki vatsakivut ym miettii oikeen mistä johtuu
:eek:
tuntuu että eilen ja tänään on koko aika saanut käydä vessassa ja joka kerta tuleeekin jotain mutta en oo huomannu et oisin juonu tavallista enemmän! :whistle:

niin ja EMMAMMA: jos vain viitsit niin kyllä sen heinäkuun pinkan voit tehdä :) hyvin oot kuitenki hommas hoitanut!

pitäisköhän lähtee nukkuu ja ottaa vielä toi antibioottikin..
sen jälkee on pakko päästä sänkyyn ku siitä voi tulla huono olo :(

onko kukaan muu syöny noita kuureja raskauden aikana tai muutenkaan että aiheuttaako ne kellekkään pahoinvointia?
kuulemma jos syö hyvin ennen sitä niin se voi helpottaa oloa..
 
Emmammamma ihana masu sinulla :)
Muuten mulla laskettuaika on 16.11, jos viittit laittaa tuonne listaan sen joku kerta? Eihän sil niin väliä päivän päälle, en oikeen ymmärrä mitä ne on sekoillut ultrajuttujen kans kun aivan tuo l.a muuttuu päivällä eteenpäin, pianhan sitä on l.a lokakuun puolella jos joka neuvolassa sama :)

Samoin Katjuza, ihana masu <3 :)
Ja en ole mitannut vyötärönympärystä enkä mittaa :). tulisin vaan surulliseks :). Vaikka olen ollut hoikka niin koskaan ei ole vyötärönympärys ollut mikään hurjan pieni, vähimmillään 78.. Violasta viimesillään tais olla 128cm :) :/

Miiku Saittepa paljon kaikkea kivaa vauvalle. minä en ole hankkinut viel mitään, vasta tuossa syys-lokakuussa vanhemmat lupas sponssata meille vaunut ja vauvan sängyn..

LilliMenninkäinen Meillä oli kans toi noro. Se oli jotain ihan kamalaa:(. Itse menin tosi huonoon kuntoon, samoin Viola.. olin sillon 7 raskausviikolla(vaik en tiennyt sillon että odotin edes) :)

Ketäs täällä oli muita rh-negatiiivisiä? Eli itse olen ja veriryhmänikin vielä se harvinaisin AB rh-. Nyt sit pelkään että mitä jos menetän verta paljon niin löytyyköhän minulle sopivaa verta? kaikkea sitä joutuu miettiin mut terkka sanoi että se "huono" puoli tässä on kun on harvinainen veriryhmä..

Rakenneultrassa täällä ol käynyt niin moni :), täällä myös kävin. Kaikki oli hyvin, 271g paino pötikkä, lapsvettä oli hyvin ja kaikki näytti hyvältä, kovasti oli jalat ristissä niin ei nähnyt mitään.. Pelkopolikäynnit alkaa 23.7 että siellä ultrataan joka kerta, jos sit suostuis näyttään kumpi on :)

Selkäkivut on täällä kauheita, selkä ihan tulessa ja pitkiä matkoja kun kävelee niin ai että kun huutaa sekä hoosiannaa :/. Vissiin taas kohta alkaa tän odottajan fysioterapia käynnit, kalliiks vaan tulee..

Sit kysyn mileipidettä. Sovinkohan 2 lapsen kanssa kaksioon(58,5 neliötä, 2h, k +sauna). Makuuhuone kyllä täyttyis sängyistä mut olohuone on tilava että sit olohuoneen toinen puoli olis leluhuone.. Oon alkanut miettiin että tuo muuttaminen on niin raskasta ja jos ei saada mieluisaa asuntoa nyt kesäaikaan.. ja olishan siin Violallekin paljon muutosta kun muutto uuteen kotiin ja totuttelu omaan huoneeseen, vauvan tulo sun muut.. Oletteko muut asuneet "näin ahtaasti" :/?

Liikkeitä tunnen paljon, tuntuu että vauva liikkuu paljon enemmän mitä kun Violaa odotin. Taaskin mahassa käy vilske <3

Sanna78 Olipas aikamoinen mika:/. Miten sinulla menee, onko mies ollut yhteyksissä? Meillä lapsen isä pelkää vaan että miten varaa maksaaa kahdet elarit ja ei kuulemma aio toisesta maksaa:/

Nita1 ihme kipuilua :(. Voisiko johtuun jos olet nukkunut siinä asennossa että vauva painanut kylkeen? Itselläni on tosi herkät kyljet, muistan kun ekaa odotin niin kyljet monesti hellät ja kipeät yön jälkeen :/

Liituraitaruutupaita hienoa että kaksosilla kaikki hyvin :). mahtaa olla sulla iso vatsa kun kaksi pienokaista on, onko sulta jo mitattu sf-mitta?oliko millanen mitta?

Nyt pakko lähtee nukkuun, selkä niin kipeä. Kauniita unia kaikille! Kuulumisiin :wave:

-hilla- 19+4
 

Olipa taas tullut söpöjä masukuvia..taitaa kaikilla alkaa jo pömpöttää? :D
Ite en oo saanut aikaseks nyt ottaa uutta kuvaa, ja esikon odotusajalta jäi harmittaa, kun sitä massua ei kuvattu, ois nähty miten se kasvaa.

Mulle muuten tuo ultraaja ei sanonut mitään lapsiveden määrästä, kaipa se sit on ollut ihan ok. Ihmetteli sit ekan lapsemme painoa, ja kyseli sokeriarvoista yms. et miten niin isoks pääs kasvamaan.
Niin ja sanpahan tietää senkin (aiemmin ei kerrottu mitään, enkä älynnyt kysyäkään) että lantioröntgenin tulokset oli hyvät, kuulemma hyvänkokoinen lantio.

Mitenkähän muuten, meille on tuohon painoks laitettu 355g. Täällä tuntuu olevan pienenpiä, tosin meillä oli viikkojakin 20+3 eilen. Kuulemma ei vaikuta tässä vaiheessa syntymäpainoon, mies kysyi :)
Ihana muuten kun mies innostui muutamaa asiaa kyselemään..tuntui että ois mukana innolla tässä odotuksessa.

No, nyt aamukahville!
M ja "Onni" 20+4
 
Hei kaikki!

Ilmottaudun minäkin (vihdoinkin) mukaan, vaikka pinoa olen jo kauan seurannutkin. Ensimmäistä tässä odotetaan, ikää 29 v., joten ensisynnyttäjäksi jo aika "vanha" (ja moneen tässä pinossa verrattuna myös! :) )

Kaikki on tähän mennessä mennyt hyvin, rakenneultra oli viime viikolla ja siellä pikkuinen liikuskeli ja teki akrobaattitemppuja. Sukupuolta emme kysyneet emmekä halua tietää; molempi parempi. Liikkeet tunsin varmasti viime viikolla, sitä ennen jo aikamoista möyrintää josta ei vain osannut olla varma. Isäkin tunsi ensimmäiset potkut viime viikolla :heart: .

Emmamamma lisäätkö minut listaan: La 13.11, HYKS.

T: Niksuliina ja vaavi 20+1
 
Rakenneultra takana ja siellä oli kaikki mainiosti! =) vauveli ei meinannu antaa periksi, kun kätilö halus aivoja mittailla. No, toinen ei suostunut päätään nostamaan sen verran että ois saanut ne mitat. Sit oli pakko kattoa alakautta kun olis sen kätilön aikataulut menny ihan sekasin... ;) Alakautta näkykin hyvin ja sitten kun katto vielä istukkaa, niin eikös siinä vaiheessa toinen esitelly aivojansa oikeen kunnolla! :LOL: :headwall: kätilökin nauro, että nyt sitä päätä sitten suostuit nostamaan! :D taitaa olla isäänsä tullu, ei helpolla anna periks... :headwall: ;)

hilla:mulla on myös a- toi veriryhma ja kuulemma ens neuvolakäynnillä otetaan taas verikoetta...

Kertokaahan mulle että minkä mukaan lasken nyt viikkoni, kun neuvolan laskukaavalla nyt ois 19+1, mut ultrassa sanoi, että vastais 19+4. No, viime ultrassa vastas 13+3 ja sillon oli 13+1, mut neuvolassa ei kiinnittäny siihen muutokseen mitään huomiota. Miten te laskisitte viikkonne jos teillä olis noin? oliko vähän sekavasti selitetty? :whistle: :D

H82 19+1
 
.....ja sattuu tuonne oikealle puolelle vatsaan :/ Heti aamulla herätessä oli kovaa kipua, mutta meni ohi, nyt taas alkoi uudestaan.
Odottelen että neuvolan puhelinaika alkaa kohta, jos vaikka pääsis näytille kun huomenna pitäis reissuun lähteä.
Ei jaksais näitä vaivoja enää :ashamed:
 
Puoliväli täälläkin =)

Huomenna labraan aamusta, täytyy käydä antamassa pissanäyte ja sitte otetaan joku fluornäyte (en yhtään tiedä miten kirjotetaan tai mikä se on, tuolta se neuvolatädin suusta kuulosti) Kattovat, onko mitään tulehdusta esimerkiks....soitin aamulla terkkarille ja kyselin, kuinka tavallista on, että esim eilenkin iltakahdeksasta aina noin vajaa puoleenyöhön oli harjotussupistusten kaltainen olotila ja kauhea paine masussa koko ajan. Välillä oli muutama minuutti väliä, mut usein toinen alkoi heti, kun edeltävä oli hädin tuskin päässy alta pois :/ Terkkari vaan sanoi, että on yleistä, että toista tai enemmän odottavalla supistelee aiemmin kuin esikoista odottavalla, mutta että jos supistuksia tai vastaavia tulee yli 10 päivän aikana, asia tutkitaan. Tostahan tulee mulla jo vaikka kuinka :eek:

Tietääkö kukaan muuten, että mikä tuo toinen näyte on, siis ei se pissanäyte vaan se toinen?! Tarkkaa kirjotusasua en tosiaankaan tiedä, mut jospa joku ois vastaavassa tilanteessa ollu.....

Entä katjuza, onko sulla tutkittu supistuksen syytä?

Aadan äiti rv 20+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aadan äiti:
Entä katjuza, onko sulla tutkittu supistuksen syytä?

:
Olin kyllä viime viikolla ylimääräisessä lääkärintarkastuksessa ja katsoi kohdunsuun tilanteen, mutta muuten ei puhunut mistään syistä että mikä nää kivut ja supistelut mahtais aiheuttaa. Itse epäilin että voisi johtua jopa mun alhaisesta hemoglobiinista joka oli viimeksi 89. Alhainen hemppahan voi olla yksi syy ennenaikaseen synnytykseen, joten kai se noita suppareitakin voisi aiheuttaa, mutta lääkäri ei ottanut mitään kantaa tähän :/ .
Jotenkin tuntu että lääkäri vähätteli koko asiaa.
Nyt pitäis sitten päivystykseen mennä kun ei neuvolalääkärillä ole yhtään aikaa, mutta ehkä se onkin parempi että toinen lääkäri katsoo.
 
Katjuza: Hassusti kyllä eroaa nää neuvolakäytännöt....mun ei tarvinnu ku soittaa terkkarille ja selittää tilanne ja heti laitto lähetteen labraan! Oisin voinu käydä jo tänään, mut huomenna pääsen helpommin ilman esikoista ja hoitolapsia. Voihan olla, ettei labranäytteistä löydy mitään, mut parempi saada varmuus, jos vaikka jokin tulehdus onkin. Ärsyttää vaan, kun taas saa ilmeisesti jalkoväliään vilauttaa, kun tuo fluor-näyte otetaan emättimen seinämästä tai niin päin pois....noh, kestettäköön taas :kieh: =)
 
Mä tossa mietin että kun multa on noita verikokeita otettu useampaan kertaan ja niistä tulehdusarvotkin katsottu niin näkyiskö siinä muutoksia jos esim. olis virtsatientulehdus? :/
Kiva yrittää johonkin päivystykseen lähteä 3 riehuvan lapsen kanssa :/
Lastenvahtia ei tietenkään saa silloin kun eniten sitä tarttis.
 
Kaikki oli ok =) Painoa tullut 100g/vko eli ihan sopivasti. Hb oli 120 mikä mulle todella hyvä ja kun rautalääkityksellä olen,en kyllä ota niitä joka päivä. Sf oli 12-13cm ja meinasi terkkakin,että vauva on pienen kokoinen :heart: Syke oli 155 ja kuului oikein hyvin. Liikkeet tunsi joten kyllä se pieni siellä myllää vaikka vielä niin hentoisilta liikkeet tuntuu ;) Kyllä on niin ihanan helpottunut olo että =)

Sokeritestiin menen perjantaina :whistle: Mullahan on odotuksissa ollut arvot koholla ja mun isällä on diabetes. Hälyttäviä mun arvot ei ole koskaan ollut,mutta onhan se hyvä,että niitä seurataan. Ei kyllä nappaa yhtään toi testi,mutta minkäs teet.

Mun kaveria supisteli kanssa todella paljon (samat viikot kuin mulla) ja kävi ihan ultrassa äitiyspolilla. Mitään hälyttävää ei ollut,todettu vain,että kohtu kun kasvaa nopeasti niin se voi tehdä koviakin supistuksia ja siis ihan suht kipeitäkin...

Joku puhui täällä joskus ilman kerääntymisestä vatsaan ja mulla on ollut nyt sitä aika paljonkin :ashamed: Kamala tunne kun ilma kiertää mahassa eikä tule pois :x Olo oli eilenkin kuin heliumpallolla :LOL:

Niin ja meidän vauveli ei saa myöskään sairaalassa tubi-rokotetta...

LilliM ja rv tasan 18
 
HILLA83: Nita1 ihme kipuilua . Voisiko johtuun jos olet nukkunut siinä asennossa että vauva painanut kylkeen? Itselläni on tosi herkät kyljet, muistan kun ekaa odotin niin kyljet monesti hellät ja kipeät yön jälkeen :/

Niin sekin voi olla että oon nukkunut huonosti tjn mutta pikkasen aina säikyttää kun sellanen kipu alkaa kun niillä se viime viikollakin alko ja sitten vaan paheni.. ja vielä kun ei tiedä onko se nyt varmasit sitten ollut se virtsatie infektio vai ei :'(
sehän tässä kaikkein eniten ottaakin päähän kun ei tiiä syökö noita nyt turhaan vai ei ja kuitenki ku on aina välillä noita vatsakipua niiku viime yönä vähän jomotti mutta sitte se loppu ja nukahdin niin jotenki sitä pelkää että siellä onki jotain muutakin vialla tai sitten ei oo ees tota tulehdusta vaan jotain pahempaa :x aattelin että jos ei nyt tuu mitään enimpii kipuja niin sitten ootan maanantaihin et saan tehtyy uusiks sen pissatestin mut jos tulee niin sit soitan vielä täl viikolla neuvolaan tai johkin...

KATJUZA: Toivottavasti sulla ei oo mitään isompaa hätää

:hug:
mulla se taas oli toi vasen puoli mikä särki ja sitten koko vatsaan alkoi koskemaan ja nyt on ollut taas toissayönä toi vasen puoli..
se on vaan tosi inhottava herätä kipuun :'(
ja varsinki ku ei tiiä mistä se johtuu!

Mulla sitten se neuvola kahen viikon päästä; saa nähä otetaanko siellä hemoglobiini kun sekään otettu kuin vaan kerran koko raskauden aikana! samoin verikokeet.
Ai niin ja mulla on kanssa tuo... A rh D negatiivinen veriryhmä. Tai näin lukee neuvolakortissa eli mitäs tuo nyt selkokielellä tarkoittaa? eikös se ole se rh d - ryhmä? Tuollaisessa punaisen ristin antamassa lapussa lukee niin että "kuulutte Rh (D)- negatiiviseen veriryhmään.

multa otettiin siellä kättärillä viime viikolla verikokeet mutta ei niistä mitään mainitta että kaippa kaikki oli ok..
sais kyllä sen hempan ottaa että tietäis pitääkö alkaa rautaa syömään vai ei.
kohta loppuu noi multitabsitkin mutta en oo aatellu niitä lisää ostaa kun neuvolasta sanottiin että ei ne oo niin "¨tärkeitä" että enemminkin kannattaa rautaa syödä..

Musta tuntuu että mua väsyttäis koko aika ja voisin nukkuu kellon ympäri mikä on välillä onnnistunitkin :ashamed: ! Mikä ihme tekee näin väsyneen olon?
oon aatellut että jos toi kuuri... :/

no nyt jos sais aikaan lähettyy kauppaan...
 

Yhteistyössä