*Marrastähdet '07* kesäkuun paisteessa :)

Jussit on juhlittu ja hyvinhän tuo meni. Aurinko paistoi ja sitä rataa. Masu on päässyt täälläkin pullahtamaan esiin, toisn hierojani ei huomannut mitään vaan ihmetteli kun sanoin ettei kannata varmaan tota keskiselkää kovin hieroa ja ei ainakaan niksauttaa. Totesi sitten vaan kun sanoin että olen raskaana että ihanaa että vauva syntyykin sitten varmaan tammi-helmikuun vaihteessa!!! No joo toivottavasti nyt kuitenkin olisi se marraskuun alku :D LOMA,LOMA alkoi, ihanaa vaikkakin olen ollut saikulla just pari viikkoa, mut nyt on olo parantunut niin kiva aloitetella lomaa. Jumpassakin olen päässyt käymään (tosin kerran viikossa, mutta parempi sekin kuin ei mitään), mitään pomppuja ja mahallaan tehtäviä liikkeitä en tosin teen, kun ne ei tunnu mukavilta. Koitan kanssa tuosta mahastani näpätä jonkin kuvan.
Paljon on täällä taas tapahtunut enkä kaikkia jaksa kommentoida, mutta tsemmpiä kaikille tarvitseville. Täällähän me mammat kuunnellaan ja tuetaan toisiamme! :heart: :heart: :hug:
Viivin+kaveri
rv22/23 laskut sekaisin :snotty:
 
Nyt on sitten juhannus juhlittu, ja mukavaa oli! :D Saareen en uskaltanut lähteä, kun tuuli oli välillä niin kovaa, et vene olis kuitenkin ryskänny hirveesti, ja välillä kun mahaa niin kovin nippailee muutenkin.. oltiin sitte kaverin mökillä koko juhannus:)
nita1 No on sulla ollu juhannus...!! :hug:
mulla oli kanssa kovia mahakipuja jossain vaiheessa, ja verta on ollu virtsassa joka kerta... mutta ei mitää bakteereja eli ei pissatulehdusta. Ei terppakeskuksessa sen kummempaa sitten asialle tehty, kun vauvalla oli kaikki ok. Ja mulla osa mahakivuista johtuu vaan stressistä ja jännityksestä.

Liikkeitä en ole vielä tuntenu, mutta maha taitaa olla iso, yks tuttu tuossa totes et onpahan joo iso massu, ei hänen tyttärellään vielä edes mahaa näy, mutta vauva syntyykin vasta lokakuun alussa naureskeltiin siinä sitten että meillä syntyy vasta marraskuun lopussa! :D niin ne näköjään eri tahtiin kasvaa!
 
Täällä on juhannus mennyt rauhallisissa merkeissä. Pikkuinen on innostunut möyrimään oikeen olan takaa ja eilen illalla mieskin tunsi ekaa kertaa liikkeet! :heart: :D

Keskiviikkona pääsen rakenneultraan, sitä odotellessa... ;)

nita1: oot varmaan pelästynyt ihan hirveesti, joten toivotaan että on nyt sitten vaan pissatulehdusta ja selviät siitä antibiooteilla. :hug:

Eipä tässä nyt kummempaa, taidan lähteä ulos, kun siellä aurinko niin kivasti paistaa! :)

H82 18+5 :heart:
 
Heissan, nyt sopiva väli tulla jutteleen tännekin, ollu menoa niin ei oo jaksanut kuin käydä lukemassa ja joka päivä ei sitäkään...

Huomenna mennään tykkimäelle jee :whistle: :whistle: ei oo äiti yhtään innoissaan, tosin olen pojan puolesta kun en mie nyt mihinkään mene kun tuo maha kuitenkin sen verran jo ottaa vastaan niin tyydyn katselemaan "rannalta" kun muut ilakoi...
Meillä massussa on kovaa liikehdintää, kovenee vaan koko ajan... :heart:
Juhannusaattona innostuin sulista pelaamaan, oli kivaa, pelasin sopivasti, hiukan on vain oikea käsi kipeä,painettaessa, mies kun on ihan invalidi :kieh: :kieh: sisko huppelissaan huutelee miulle et elä kehtoo tulee vielä ulos, perkele mie meen jos olo sen sallii...ärsyttää tuollainen "kaitseminen" kun itse tietää rajansa...ja hyvää liikuntaa sai siinä :saint: joka on kyllä tervetullutta...tiistaina ois sitten sype-kätilö kysissä ja keskiviikkona ois auton katsastus...mitäköhän sitä loppuviikolle keksis :LOL: :LOL: joka päivälle joku sovittu juttu, no ei, loikoillessa menee varmaan...mut nyt poika huutelee leegoja rakentaan..

Perfekta ja hattivatti 20+4
 
Me ollaan väännetty päivä lapsosille nimiä :D Siis kun meillä on huomenna taas äippäpolille aika, ja ne jo viimeksi huomautti siitä että hätäkastenimet pitää merkitä esitietolomakkeeseen. No mutta voinpahan tämän hikisen urakan jälkeen sanoa että nätit nimet saatiin valittua, vaikka olihan se homma keksiä 2 tytön ja 2 pojan nimeä - niistä sukupuolista kun ei ole (vielä) tietoa!

Hieman jännittää se huominen, toivottavasti papusilla on kaikki hyvin! Nyt on alkanut mullakin tuntumaan muksaisut läpi satunnaisesti, villiintyvät aina iltaisin liikkumaan enemmän..

Nyt taidan lähteä iltakävelylle, oon ollut koko päivän pelkässä yöpaidassa kun flunssa taitaa olla tuloillaan, mutta nyt tuli semmoinen olo että pakko päästä vähän pihalle happea haukkaamaan!

Liituraita ja tuplat 19+6
 
Mua väsyttää |O Nukuin viime yönä joku 12h ja oli tänään vielä pakko nukkuu tunnin päikkärit, olisin varmaan kauemminki nukkunu ellei puhelin olis soinu. Aloin miettii et onkohan hemoglobiini laskenu, kun näin väsyttää. Se oli sillon ekalla neuvolakerralla otettu vain.. Ja tuli seki mieleen ettei mulle siittä rokotteestakaan mitään puhuttu tiistaina ku neuvolassa olin.

Kaveri mahassa on alkanu riehuu kun makaa esim sohvalla selällään ja sit iltaisin. Välillä tuntuu sellanen möykky ja näkyykin se möykky ihan selvästi, koittaaks hän tulla nahan läpi kenties =)

Huomenna pitäis mennä töihin ja tiistaina meen sitte lääkäriin, kun en tunnu muuten saavan mitään kunnon vastauksia mihinkään, moni asia askarruttaa mieltä..

Profiilissa on kans mulla uus kuva, aika huono kyllä, mut parempia odotellessa =)

Sanna ja Nipsu 18+4
 
Ihan eka selvä liike nimittäin =) Istuskelin tuossa sohvalla ja tunsin vauvan käden tai jalan tossa kyljessä kun painelin mahaa kevyesti...hälytin ukonkin paikalle kokeilemaan ja sekin tunsi! Samalla tunsin kuinka vauva vaihtoi asentoa. Kyllä helpotti kun tietää,että kyllä se siellä hengissä on :heart: Tuntuu olevan aika rauhallinen veikka muutenkin.

Tähän väliin mainittakoon,että kirjoitin jo kertaalleen pitkän rimpsun joka sitten hävisi johonkin bittitaivaaseen yhdellä napin painalluksella :headwall: :headwall:

Kaunis juhannus sitten oli ja meni. Me ei tehty mitään ihmeempää,mutta mulle pääasia,että saadaan kerrankin olla yhdessä koko perhe ilman kiireen häivää. Perjantaina oltiin mun isän ja sen vaimon luona. Isä oli ostanut sinne oman pyörän tuolle meidän 3veelle ja pojat sitten pyöräili ihan koko päivän :whistle:

Millähän ihmeellä mä saan itteni huomenna ylös aamulla kello 7...oon meinaan nyt jussilomalla tottunut niin ruhtinaallisiin yöuniin :ashamed: että voi vähän tihkasta aamulla niin mua kuin tuota jälkipolveakin |O

Keskiviikkona on odotettu neuvola...tässä raskaudessa mä oon stressannut itteeni ties millä asioilla,ettei ole tosikaan. Aina keksin jonkun asian mitä voisi alkaa murehtimaan :ashamed: Ihme raskaus...tällanen en tosiaankaan ollut edellisissä odotuksissa.

Mulla ei muuten ole ollut mitään vuotoa ainakaan neljään päivään =) Pysyisi nyt hetken edes poissa!

Jospa täsät menisi pian nukkumaan...huomiseen =)

LilliM ja hipsuttelija rv17+4
 
Juhannus takana ja arki koittanu |O :kieh: Voi kun sais vain olla neidin kanssa kaksin kotona, mut ei.....nooh, ehkä tämä kestetään äippäloman alkuun, kolmisen kuukautta siis enää :whistle: ;)

Juhannus meni ihan ok, saaressa oltiin keskiviikosta eilisiltaan asti. Säät oli hyvät, ei ollu liian kuuma, mut ei satanutkaan onneks vasta ku eilen vähän ropautti. Kaikki juhannusvieraat oli enemmän tai vähemmän tietoisia odotuksestani, mut eipä se aina siltä tuntunu.....mahtokohan olla torstaiaamupäivä, kun anoppi haki itselleen kellarista sidukkatölkin ja kysyi multa, että ottaisinko mäkin yhden. Vastasin tietty et en, ni se kyseli, että et edes yhtä....no en edes yhtä |O Nooh, aattona appiukko tiedusteli, kelpaisko mulle valko- tai punaviini, ei kelvannu nekään. Samaten anopin ja apen eräs ystävänaikkonen kyseli iltapäivällä, ottaisinko jonkun makuisen Breezerin, noh, enpä ottanu. Myöhään lauantai-illan ruokailun päätteeksi appi vielä kyseli, ottaisinko jälkiruokaviinikupposen ja kun vastasin kieltävästi, kyseli, josko ottaisin edes pienen tilkan, mut enpä ottanu. Olen varmaan kamalan ronkeli näissä asioissa heidän mielestään, kun mikään ei kelvannu :whistle: :LOL: Mut mun mielestä raskaus ja prosenttipitoiset juomat ei mitenkään sovi yhteen, niin en viitsinyt edes anopin tai apen mieliksi sitten hörppästä....tais olla juomattomuuteni isompi ongelma heille kuin mulle, mut sitä se on ollu esim viime vuonnakin. Kaikki muut oli koko juhannuksen käytännössä katsoen täysin tillintallin, itse otin pari siideriä tai vastaavaa per päivä, kun en tykkää lasta hoitaessa kamalan änkyrässä olla, kamala huoli kaikilla koko ajan, että eks sää nyt mitään ota!! :headwall: Nooh, tänään ois sitten kassien purkamista ja armotonta pyykkien pesemistä tiedossa, näitä reissujen huonompia lieveilmiöitä hoidellessa menee siis tämä ja huominen päivä.

Toivottavasti pian olisi päikkäriaika, nyt jo niin kauhee väsy itsellä, ettei mitään rajaa.....

Aadan äiti ja ernopirkko rv 19+5 :heart:
 
Juhannuksen vietosta täälläkin palailtu.
Oli kyllä hauskaa :D
Sisko miehineen on ostanut Karjalohjalta vanhan paloaseman, sellaisen puisen talon jossa on hauskoja yksityiskohtia. Siellä sitten vietettiin juhannus ja lapsilla oli tosi hauskaa kun pääsivät miesten kanssa kaatamaan puita jne. Grillailtiin ja uitiin. Käytiin myös lauantaina Kylpylä Päiväkummussa koska siellä on rannassa lapsille Hupikumpu,paikka jossa on paljon pomppulinnoja, trampoliineja, toukkajuna yms.
Nyt ollaan sitten muutama päivä kotona ja torstainal ähdetään sitten synnyinseudulle pohjois-karjalaan äidin luokse.

katjuza ja mahamöykky 19+6 (kohta puolivälissä :D )
 
taas on pari päivää mennyt ettei oo tullu täällä käytyä..
Jep oli kyllä tosi ihana juhannuksen aatonaatto!
Tänään sitten soitin kättärille ja sanoivat että eivät he TIEDÄ onko mulla sitä pissatulehdusta vai ei! Kuulemma kun otettiin tuossa Peijaksen päivystyksessä se pissatesti niin mähän sain ne tulokset paperilla sieltä ja vein ne sitten silloin illalla kättärille . No lääkäri vain sanoi että soita maanantaina niin sitten selviää ja paskat! ei mitään selvinny. mä en ymmärrä miksei ne voinu ottaa siellä kättärillä kanssa sitä pissatestiä jos kerran ei päivystyksen tuloksista saa selvää. Että mua ottaa päähän tollanen! :headwall:
en ees ehtiny mitään kysyä muuta kun akka oli vain että kiitos hei linjalla!
Ei tässä muuten mitään mutta onko siitä haittaa jos nyt sitten "turhaan" syön ton antibioottikuurin ja varaan ajan vain neuvolaan ens viikoks siihen uuteen pissatestiin? Niikun ne käskivät tehdä..
Kuulemma kun on verta virtsassa niin yleensä on pissatulehdus. mä taas oon kuullut että voi sitä verta olla muutenkin..

toivottavasti sai selvää , mua oikeesti ottaa päähän tämä!
pitää kai soittaa sinne perään ja kysyä että miksei ne voi ottaa uutta testiä ja miks ne haluu väkisin että syön EPÄILYN takia ton kuurin mikä kaiken muun lisäks aiheuttaa tosi pahanolon!!
kun mun ymmärtääkseni ei pitäis lääkkeitä turhaan vedellä!
vatsakipuja ei sentään nyt oo ollu mut jos vähänki nippasee mahaan tjn niin heti oon et taasko se alkaa..

:'(
alkaa stressaamaan enkä tiiä mitä sitä tässä tekis...
 
just kotiuduttiin äitiyspolilta, ja hyvillä mielin! Kaksosilla oli kaikki hyvin, mitään poikkeavaa ei rakenteista löytynyt mutta niitä kyllä tutkittiin pitkään ja hartaasti, liikkuivat niin vilkkaasti aina anturin alta pois =) Melkein tunti ultrattiin, ja mulla meinas hieman käydä aika pitkäksi kun se pieni "äidin monitori" oli pimeenä enkä siis nähnyt mitään koko toimituksesta.. Se vähän harmitti, mutta saipa nyt ainakin isä vahdata sitten senkin edestä!

Menin sitten sössimään tuon sukupuolien selvittämisen, kun liian myöhään huomasin kysyä :headwall: Argh, ja olisin niin kovasti halunnut tietää!! Kätilö kyllä sanoi että tuleehan sulla näitä käyntejä tänne vielä useitakin, mutta seuraava on taas 4 viikon päässä.. Miten ihmeessä mie maltan odottaa, kun kesäaletkin alkoi just enkä voi mitään ostaa kun ei tiedä minkä väristä :LOL: No, pääasia tietenki että papusilla oli kaikki hyvin, eiköhän se jossain välissä selviä tuo sukupuoliasiakin..

Jaahas, nyt hakemaan neitiä tarhasta ja kirjastoon!

Liituraita 20+0
 
Semmosta on pitäny kysyä, että onko monellakin marrasmasuista jo harjotussupistukset alkanu? Tai pahemmatkin (toivottavasti ei)? Ittellä on oikeestaan päivittäin noita harjotussuppareita ja välillä tuntuu ihan kuin selässäkin tuntuis jotain, esikoisesta mulla supistukset sattu ensin selässä, sitten reisissä ja vasta viimätteeks masun puolella....kuvittelenkohan vaan vai liittyisköhän noi oikeesti toisiinsa :whistle: Neuvolalääkäri on seuraavan kerran 10.7. (rakenneultran kontrollikäynti) ja terkkari 17.7. Kivuttomat harjotussupparit on kaiketi ok jo tässä vaiheessa, mut muut ei :/

Aadan äiti ja ernopirkko rv 19+5 :heart:
 
Juhannus oli ja meni, hauskaa oli. Torstaina mentii mökille Taipalsaarelle ja eilen tultiin kotia.

Ja tänään käytiin rakenneultrassa. Siellä oli kaikki vauvalla niinku pitääkin. Näytti meille keskaria, ryökäle :D :heart:
Kysyttiinpä sukupuolikin, veikkaili että tyttö olis tämäkin. Mies oli ihan että apua, akkavalta senkun kasvaa :D
Kovasti tuo kaveri tuolla masussa liikkuu, kuperkeikkaa vissiin heittää, kun välillä muljahtelee niin mojovasti.

Hemski ja Santruska rv 20+2
 
LiituraitaRuutupaita: Taidettiin olla yhtäaikaa äippäpolilla jos OYS:ssa olit. Olin siellä itse noin klo 12:15 -14:30 raskausajan diabeteshoitan luona käynnillä ja samalla oli jokin lääkärikäynti. Mulla oli myös sen vuoksi "ylimääräinen" ultra sen Oulun tyypillisen yhden lisäksi ja ilmeisesti äippäpolilla joka käynnillä ultrataan. Hyvin toistaiseksi riittänyt ruokavaliolla hoito ja arvot pysyneet kohdillaan. Pitää vain koko raskauden ajan mittailla verensokereita 5 krt päivässä / 2 kertaa viikossa.

Pikkuisella kaikki hyvin ja kokokin oli edelleen viikkoihin nähden sopiva.

Piipe + Pikkuinen 20+3
 
Nyt heitän ilmaan ihan turhanpäiväsen gallubin.
Oletteko mitanneet vyötärönympärystä?
Itse just mittasin ja tulos oli 89cm :eek: , ei varmaan mikään kauhean iso, mutta kauhistuin kun katselin edellisten raskauksien mittoja niin 4 päivää ennen kakkosen synnytystä vyötärö on ollut 90cm eli vaan sentin isompi kun nyt :whistle: .
Poikaa odottaessa oli hiukan isompi mutta jäi alle 100cm, samoin nelosesta.
Mikäköhän monsteri sieltä nyt on tulossa kun nelonenkin oli jo yli 4 kiloa.
 
Piipe77: olin varmaan just ehtinyt lähteä, kun 12.15 pääsin lääkäriltä =) Siellä on kyllä mukavaa käydä, varsinkin kun ultralla pääsee aina kurkkaamaan masuun. Ainoa huono puoli on pitkät odotusajat, minä kyllä viihtyisin aikakauslehtien parissa vaikka kuinka pitkään mutta mies huokailee aina ihan ressinä! ;)

Kävin just Tiimarista ostamassa semmoisen pienen 16 sivuisen minialbumin, johon liimaan nuo ultrakuvat että pysyvät tallessa. Kannattaisko siihen vetää vielä kontaktimuovi päälle, mitäs mieltä olette? Hassua kun esikoiselta on saatu koko odotuksen ajalta 3 ultrakuvaa, ja nyt noita kuvia on pikaisesti laskemalla joku viitisentoista :D

Liituraita
 
Lomareissulta kotiuduttu ja netti saatu toimimaan :)

Olipa niin mukava reissu.sunnuntaina aamulla lähettiin ja oltii mun veljen luona pari yötä, sit mentiin ukon tätin luo ja oltii siellä lauantaihin saakka jolloin sitte ajeltiin kotia. käytii särkänniemessäki,mies kävi kaikki laitteet läpi ja kävinpä minäki sit parissa vaarattomassa, niiku esim tukkijoessa. Ja kivaa oli!
Masu ei oikein tykänny autolla ajamisesta pitkään, alkoi jotenki särkemään masua. mut pelkääjän paikalla ei mitään.

Meille tuli tänään vaunut! Tilasin tuolta tervekauppa.fi sivuilta yhdistelmät. Ja siinä tuli sit sitteri,matkarattaat,kantokoppa, korvakuumemittaria ja mitähän kaikkea kassia ym mukana. Ihan innossaa sit kasailin niitä,kun mies makas oksennustaudis ja kuumees sohvalla ja katto vierestä sitä touhua :D
Oli nätit vaunut, isot ja tukevat. Ihanaa ku koti alkaa täyttyä vauvan tavaroista.

Joo tosiaan mies on kipeenä,ja mä kauhulla ootan et se iskee minuunki :eek: viimeksi ku mulla oli oksennustauti musta tuntu että mä kuolen siihen!makasin vessan lattialla ku ei ollu voimia enää liikkua mihinkää. mitenhän nyt kun on raskaana ni jos tulee nii sairaaksi,onko haittaa vauvalle?ja riittääkö että kotona sairastaa vain joutuuko lääkäriin?

mullaki alko nyt sitte kesäloma tän saikun päälle.
Meijän pomo on niiin ihmeellinen!oon aikasemmin kertonukki siitä miten ne ei siedä saikkuja. noh,eilen pomo soitti että jatka nyt sitte sitä kesälomaa ku sulla ei kerta työnteko kiinnosta!!!olinko ehkä vähän ihmeissään että mitenhän niin!? no niin se oli sitä mieltä että mulla ei kiinnosta!eli nyt piän yhteen pötköön kaikki lomat mitä kertys sinne syyskuun loppuun asti(mihin mul on työsoppari),ja sit katotaan mitä sitte!tuumas että et sä varmaa pysty töihin enää sillo. voi p.erse mikä akka!mitäköhän se on sit suunnitellu ajalle loman jälkeen? JA KAIKKI VAIN KOSKA MÄ EN PYSTYNY TÖIHIN MUN SELKÄKIVUN TAKIA!mikä nyt varmaa pomon mielestä oli valetta...
no,ei siinä,ollaan sitten lomalla nyt.

pikkuinen potkii jo kovasti.mieskin tunsi eilen ekan kerran potkun. :heart:
ja masu kasvaa.mä yritän jossai vaiheessa päivittää masukuvaaki profiiliin.

miiku 18+6
 
Oi että ihana, juhannus takana ja raskas työputki. Nyt sit saan aloittaa ihanan 2 pvä:n vapaan, Jee! :D Seuraavat ton pituset vapaat mulla onkin vasta heinäkuun puolessa välissä.. Et tämmönen työtahti täällä, kun kesälomien ajaksi ei ole saatu työntekijöitä. Saas kattoo kui pitkään jaksan tätä tahtia, nyt jo olo ihan rikki poikki väsyny..

Supistuksista.. Mulla on ollut supistuksia aina ajoittain. Sairaslomaa en ole vielä hakenut, mut lupasin lääkärille soitella jos supistukset vaan jatkuu. Työ sen verran fyysisesti raskasta, paljon kävelyä, portaita, potilaiden siirtoja, nostoja yms.. ja kaiken lisäksi aivan liian vähän työntekijöitä!

Me ollaan kans jo mietitty vauvalle nimiä. Pojalle meillä on ollut jo nimi viimeiset 7v. , mut löytyhän se pienien äänestysten jälkeen koko perheelle yhteinen kaikkia miellyttävä nimi myös tytölle.

Meillä tossa mies heitti ilmaan idean muuttaa Tukholmaan. Sillä olis siellä työmahdollisuus.. Ollaan tässä jo muutama päivä sulateltu asiaa.. Oon jo ettiny tietoo äitiysrahoista, päiväkodeista ym.. kaikki olis siltä puolin kyl kunnossa/hyvin..Tukholmassa asuttiin 5v sitten ja ollaan monesti mietitty, et kannattikohan sittenkään palata Suomeen. Nyt olis uus mahdollisuus palata sinne, ei oo lapsetkaan vielä kouluiässä.Tykättiin molemmat olla siellä. Nyt sit taas ei oo enää niin helppoa lähteä, asunnot ym.. Täytyy nyt oikeen pähkäillä.

Mut meen jatkamaan pähkäilyjä tonne sohvalle.

Ellu Rv 21?(onks tosissaan jo noin paljo?)

:whistle:
 
Katjuza heitti galluppia ja oli pakko mitata vyötärö ja mulla se näytti 93cm :eek: :ashamed: Mä en ole muuten koskaan mitannut mahan ympärystää ihan loppuaikana enkä muutenkaan eli mulla ei ole vertailukohdetta. Mutta mun maha on kyllä huomattavasti suurempi jo nyt mitä edellisillä kerroilla :whistle:

Supistuksista...mulla ei ole ollut kipeitä supistuksia eikä niin,että mahaa vetäisi kovaksi,mutta tunnen välillä selvästi kuinka kohtua supistaa. Se on jännä tunne kun se ei tosiaan satu,mutta sen tuntee. Mielestäni se on normaalia,että kohtu harjoittelee ja kasvaa ja venyyhän se muutenkin.

Ostin tänään taas yhden neutraalin bodyn vauvalle :heart: Kävin nimittäin eilen tutkimassa,että mitä vaatteita mulla on enää jäljellä ja eihän siellä ollut kuin lähinnä haalareita ja villavaatteita. Muutamat bodyt ja potkarit on tallessa,kaikki muut oon myynyt/antanut pois kun eihän meille enää vauvoja pitänyt tulla ;)

LilliM+jo selvemmin liikkuja 17+5
 
Miiku kyseli oksutaudista...ei kai se sen kummempaa ole sairastaa raskaana kuin ei-raskaana? Mulla oli noro-virus pääsiäisenä ja tietty murehdin tätä raskautta kun se oli niin alussa vasta,mutta ei kuinkaan käynyt :snotty: vaikka se oli kyllä järkky tauti. Riittävä nesteen saanti on tietysti extra-tärkeää! Toivottavasti kuitenkin vältyt siltä =)
 
Nita1 Ihme toimintaa lääkärissä kyllä, mut niin on täälläkin.

Tossa vime vkolla kirjoitin, kun lääkärin piti kattoo oikeen munasarjan turvotustilanne, niin kattokin vasenta joka on poistettu 09/00 ja huomenna menen nyt sit lääkäriin saamaan vastauksia että mitä tälle asialle tehdään, musta toi on melko paha moka, vähän tarkkaavaisuutta lääkäreille kiitos. Tän huomisen lääkärin PITÄIS olla ihan erilainen ja mukava ja nainen, mut katsotaan huomenna sitte millasta oli.

Täällä koittaa taas kaveri tulla nahan läpi, en tie mitä se oikeen reihuu, mut kiva vaan että riehuu. Totteli heti äitiä, kun sanoin että potkases vähän mammaa niin johan alko möyrintä käymään, ihanaa :heart: :heart: :heart:

Tosta mahan ympärysmitasta, ei löytänyt mittaa, mut tähän mennessa mahan sf-mitta on ollu aika paljonki yli yläkäyrän, että mulla on kyl aika iso maha..

Supistuksista... ööööö, tota miltä ne mahtaa niinku tuntua?! Anteeks vaan tyhmyyteni mut en mä vaan tiedä millanen on supistus. :ashamed:

Jospa menis väsää jotai salaattia et saa sitä sit huomenna töihinkin..

Sanna ja Nipsu 18+5
 
Mittasin masun ympäryksen, 91 cm. Viime raskauden lopussa mitta oli 108cm. Oli tosi iso masu silloin, jotakin kertoo se et ennen raskautta bmi oli silloin 20. Pitäis joskus mitata aamulla ja illalla erikseen et tietäis kuinka paljon toi maha oikeesti kasvaa ruuasta ku välillä tuntuu et aamulla on ihan pieni ja illalla viikkoja 40... Nyt mulla on ollu vyötärö 84 cm puoli vuotta synnytyksen jälkeen eikä se silloinkaan ollu vielä palautunu entiselleen, lieneekö koskaan... Katos vaan , löysin tollasen et mul on ollu vko 26 vyötärö 98 cm. Et eipä tää vielä pahalta näytä. Tosin tää masukin on ihan eri näköinen, paljon alempana.

Suppareista... Ikävä kyllä ei ole ollut mitään. Se on niin 2 piippuine juttu. Esikosta ei ollut myöskään yhtään mitään ja eipä mitään kypsymistäkään ollut tapahtunut vielä 41+6 joten käynnistyshän siitä tuli. Olis kyllä kiva jos nyt lähtis itestään, mut enpä turhia toivo.

T:Me 20+3
 
SANNA-78: tosiaan kummaa käytöstä! rupes tosissaan ottaa päähän! :headwall: Sain sitten neuvolan terkan käsiini ja selitin asian (jotenki miten ärsytykseltäni osasin) ja tuntui että se jotenki tajus tilanteen ja antoi ymmärtää ettei oikein itekkään tajunnut miksi tekivät kättärillä/päivystyksessä tuollaista. Sanoi vain että kai siellä on tullut joku "katkos", jep niin on mustakin!! vois alkaa opettelee komminikoimaan toi vantaan ja helsingin terveydenhuolto keskenään!
Tosi inhottavia virheitä jos niitä niiksi voi kutsua.

Terkka vain sanoi että kannattaa syyä se kuuri loppuun ettei sit tuu mitään ongelmaa esim muuta bakteeria tjn että toi on kuulemma ihan turvallinen (just kun kaveri sano että voi antibiooteista olla sikiölle haittaa?!! :eek: ,tosin en oo koskaan kuullu ku eikös se oo aika suhtkoht normaalia että joutuu syömään antibiootteja raskaus aikana? )
ja sitten pitää mennä terveysasemalla antaa uus pissanäyte maanantaina ja sitten kuulemma ilmottaa jos on jotain ilmotetattavaa (mun tuurilla kaikki viat siellä taas
|O )
ja sitten 9.7 onki "kunnon" neuvola kerta seuraavan kerran.

Eniten mua vain ärsyttää ku ei tunnu tietävän yhtää synnytyssairaala mitä esim päivystys on tehnyt eikä osaa ottaa tarvittavia kokeita.
Kättärillä vaan ihmeteltiin että "miksköhän ei päivystyksessä otettu jo verikokeita?" no jaa a. munko se ois pitäny tietää? :kieh:

no mä tosiaan toivon että ei tarvii sinne enään soitella tai mtn, että on tällä selvä eikä siitä tulevasta pissatestistä löydy enään mitään.
Käskivät vain suoraan ottaa yhteyttä sinne synnärille jos vielä tulee jotain ja unohtaa päivystyksen. sikäli hienoa että tossakin taas pelas toi noiden yhteistyö kun menin päivystykseen niin sieltä joku sano että ei ne ota suoraan synnärille ketään ilman lähetettä enkä sitten ajatellu asiaa enempää mutta oishan se pitäny tajuta että kyllähän ne ottaa jos on vatsa tosi kipeenä ja raskaana! ei sitä niiden kipujen keskellä tajunnu muuta ku mennä päivystykseen :headwall:

Noista suppareistA; Joo mäkin mietin miltäköhän ne tuntuu jne mutta sekin sitten selvis ainaki jotenkin. tämä oletettu virtsatieinfekstio aiheutti supistuksia ja siitä sitten johtu ne hirvittävät vatsakivut eli nyt uskon kun joku on joskus sanonut että supistus on kuin menkkakivut x1000 niin kyllä uskon! sen verran hirveet oli ja vielä kun piti pari tuntia autossa istua :'(
oli ihan ihme et hetkeks nukahdin ku vähä rauhottu mutta sitte ne kivut tuliki kahta kauheempina..

että näin.. nappeja vain naamaan :ashamed:
onneks ei oo enään silleen särkenyt vatsaan tai mitään..
 

Yhteistyössä