*Marrastähdet '07* syyskuussa

Kyllä sitä kummasti tämän palstan ihmisiä tulee mietittyä. :) Kuinka kukakin jakselee jne. Onneksi kaikki ollaan jo masun kasvattelujen loppupuolella, nämä vaivat kun on kuitenkin enää lyhytaikaisia. Toisten tuella jaksetaan paremmin loppuun asti. :hug:

Mieleen mullakin tulee Katjuzka. Toivottavasti kaikki on kunnossa... :/

Kenelläkä nyt olikaan ollut niitä jalkakramppeja, vähän niinkun suonenvetoja? Mulla oli niitä kanssa jonninaikaa sitten melko tiuhaan. Yleensä tulivat iltasella sängyssä. Ne ei kestäneet kerralla kovin pitkään, mutta toistuivat usein ja herättivät öisin. Nyt niitä ei taas vähään aikaan ole ollut, mihin lie hävinneet. Mutta omituisia kyllä olivat. Ajattelin vaan, että jos ne liittyi jotenkin kaikkeen seisomiseen tuon masun kanssa päivän aikana tai sitten muuten ilmojen viilenemiseen ja sitä kautta kylmään jaloissa.

Sanna mulla on just tuommonen täysi uupumus vaivannut viimeaikoina ja usein! Olotila menee vaan ihan voimattomaksi, tulee sellanen omituisen epätodellinen olo ja päästä heittelee. Sitten on vaan pakko päästä jotenkin sivumpaan vetämään henkeä ja rauhottumaan. Tänään viimeksi töistä kotiinpäin kävellessä oli samanlainen olo, maanantaina koko aamupäivä meni tuommosessa sumussa. Tämänpäiväinen alkoi vasta kotona jonninaikaa lepäiltyäni helpottaa... :| Viikko sitten mulla oli sitä verenpainetta, joten tiedä sitten liityikö asiaan. Sillonkin oli samantapaisia oireita. Pikkasen olen jotain yrittänyt myös syödä noihin olotiloihin ja on se kai auttanut? Verensokeri ollut alhaalla ehkä, tiedä tuota.
Ja Sannalle kanssa jaksamisia ukon kanssa... :hug:

Ensi tiistaina on ensimmäinen perhevalmennus. Yhteensä niitä on 4, viikon välein. Mielenkiinnolla odotellaan mitä siellä on luvassa. =) Ja muutaman viikon päästä on myös tutustumiskäynti Naistenklinikalle.

Tämänpäivän teemana on olleet selkävaivat. Niin kauan kun istui töissä, oli ok. Mutta heti kun nousi seisomaan, alaselkä ja masukin vähän oli krampissa. Se jatkuva istuminen varmaan vaan pahensi lopulta tilannetta, muttakun jaloillaan ei pystynyt olemaan. On tää niin hianoo... :eek:

Mutta suklaatorttua maistelemaan. Huomenna on mun toiseksi viimeinen päivä töissä ja kokkailin tuossa vähän makeaa kahvipöytään sinne. :p Pitänee koemaistaa muutama palanen. :D


mussu & pulla 31+5
 
Sanna:voimia miehen kanssa. Älä nyt kuitenkaan liikaa rehki itse, ettei taas ala supistelemaan liikaa :hug:

Mulla on myös ollut noita menkkatuntemuksia ja sanoin niistä tänään neuvolassa, mut ilmeisestikin kuuluvat asiaan ja terkka sanoi, ettei niistä kannata huolestua, koska mulla ne ei ole kestäneet kauaa. Nyt pitäis silti vaan lepäillä ja ottaa rauhallisesti.

Täällä kukun nyt kun ei ylläri ylläri väsytä yhtään. Päivällä sain otettua 20 minuutin torkut ja nyt en jaksa mennä sänkyyn pyörimään. Saa nähdä miten pitkä yö tästäkin taas tulee :eek: Nyt en vaan enää stressaa koko asiasta, koska ei tarvitse miettiä sitä että huomenna pitäis herätä aikasin töihin, onneks!

Jalkakrampeista...Niitä mulla on ollut aika paljonkin! :kieh: välillä niitä tulee joka yö, välillä ei. Yleensä kun toisen jalan kramppaus loppuu, niin toinen alkaa. Syön magnesiumia säännöllisesti ja nukun villasukat jalassa vaikka oon lämpöhalvauksen partaalla, mut eipä oo ollut suoranaista apua noista. Oon tyytynyt osaani ja kun se kramppi yöllä iskee, niin jos jaksan, lähden kävelemään ympäri kämppää, tai herätän ukon, joka sitten hieroo jalkaa tai hakee kylmää siihen. Se auttaa viimestään. Tsemppiä vaan kaikille, jotka kärsii samasta vaivasta! :hug:

H82 32+1
 
Do dii, nyt on käyty tutustumassa synnärillä/äippäpolilla ja kuunneltu se varsinainen synnytysvalmennus :) Oli kyllä kattava paketti, reilu pari tuntia kesti ja selkeytti aika paljon asioita näin esikoisen odottajan näkökulmasta. Selkä vaan huomauttaa kyllä että eilen on tullu autossa istuttua... :whistle:

HT ja veturi 34+6
 
|O Huomenta |O

Taas sai JOPA n.5h nukuttuu kolmen vessareissun kera |O |O |O

Eilinen ilta oli jotai niin kamalaa.. Alko kivuliaat supistukset klo 19.30 aikaan.Siinä tuli puolessa tunnissa pari ja ku pääsin vihdoin sohvalta ylös, otin lääkkeen. En tie kuin nopeeta ton sit pitäs vaikuttaa jos vaikuttaa, mut eipä vaikuttanu ainakaan ennen kahtatoista yöllä. Eli klo 19.30-00 supisteli kivuliaasti, ei tosin säännöllisesti, mut kyl meinas itku välillä päästä kun niin paljon sattu.. Yöllä tuli sit viel kans muutamat supistukset, kivuliaat ja nyt sit odottelen, et pääsen sinne TYKSiin, aika on klo 10.50..Nyt on suht ok olo, tosin maha ihan sellanen puutunut..

Näppäränä entisenä insinööriopiskelijana korjasin kaukosäätimenki eilen minkä toi äijä heitti. Vähäks mä olen taitava :LOL: :kieh:

Yritti toi mies illalla jotai mulle puhua, mut en sanonu mitään, en edes kattonu päin... Enkä aio herättää sitä nyt. Jos ite herää niin EHKÄ otan mukaan TYKSiin, mut jos ei herää niin olkoon. Pärjään hyvin yksinkin..

Eilen ilmoitti sitte isännöitijä, et nää taloyhtiön metelöintiasiat kuuluu paikallisisännöitsijälle. Ei sitte tätä asiaa kukaan viitsinyt aikasemmin ilmoittaa. Kesällä mulle sanottiin et isännöitsijä hoitaa asian ku tulee lomalta.. Tarttee tänään sitte soittaa tolle paikallisisännöitsijälle jos sais jotai tehtyy noille idiooteille naapureille..

Kauheeta valitusta taas, mä menen pois ->

Sanna ja Nipsu 32+1
 
huomenta

täällä kans nii hyvin nukuttu yö takana,että... |O selkää särkee ja mitenkää päin ei oo hyvä nukkua.

mulla tuli eilen kans muutama kivulias supistus,ja pitkään niitte jälkee oli maha ihan pinkeenä. mulle sanottii maanantaina oysissa että kun mulla on riski ennenaikaseen synnytykseen,ni aika herkästi sais käyä näytillä jos alkaa supistelee.mutta onneksi se rauhottu sitte.

tänää ois se synnytysvalmennus,ja yksin pitäs mennä.. :/
jotenki mieli maassa..kun nii haluis että se mies ois kaikessa mukana ja tukena..ja ei voi olla ikinä varma että onko se sit ees synnytyksessä,jos se on jossai kännissä tai jotai..mun on pitäny varalta pyytää kaveria,että tuleeko mukaan jos ukko ei pääse..

äh,mä painun takas peiton alle murjottaa..

miiku 32+2
 

Sannalle nyt ihan ekana voima miehen kans..ja naapurien kanssa. Älä tosiaan rehki liikaa itsekään, ettei ala suppailee liikaa..

Mulla ei oo jalkakramppeja ollut, mut selkä tuntuu välillä vähän kipeeltä, etenkin jos on seissyt tai istunut lattialla jonkin aikaa.

Moni on sanonut että mulla on nyt paljon pienempi masu kuin esikkoo ottaessa, viimeks sf-mitta oli 30cm. Monilla on tainnut olla tuon verran jo pari viikkoo sitten..
Viime ultrassa täti tosin sanoikin että näyttäis nyt ainakin pienemmältä kuin esikko, eli toiv. alle 4,5kg.. =)

Joku tais sanoa että ei väsytä yhtään, jos päivällä nukkuu päikkärit..minuu taas väsyttää, melkein koko ajan, vaikka nukkuis päikytkin. En tiiä mistä kummasta johtuu, kun hemppakin pitäis olla ihan hyvä.

Nyt laittelee aamupuroo, ennen ku tyttö hermostuu..
M ja O-I rv 33+5

P.S Tänään hammaslääkäri, iik!!
 
Yritän täällä tsempata itseäni töihin menoon. Tai enemmänkin käyn tahtojen taistelua, että soitanko, jos voisin tunnin-pari tulla myöhemmin. On tuo selkä nimittäin niin juntturassa, ettei paljon jaksaisi siellä kyykkiä, kun pitäisi ihmisiä palvellakin ja olla olevinaan niin asiakaspalveluhenkinen... |O Jos saisin jossain pimeässä kopissa takahuoneessa olla, ei olisi niin suuri ongelma. Neuvolaan jos soittaisin, varmaan antaisivat tämän ja huomisen vapaaksi. Mutta en millään viitteisi, 2 viimeistä päivää kuitenkin enää kyseessä...

Mutta pieniltä suoraan sanoen nuo mun ongelmat tuntuu monien teidän muiden vaivojen ja ongelmien rinnalla! Toivottavasti Sanna sai apua lekurilta! :hug: Ja miikulle myös kaikki tuki täältä. :hug: Tässä tilassa viimeiseksi haluaisi miettiä sitä, että onko se toinen puolisko 100% tukena rinnalla. Toivotaan, että ne on vielä jonkinlaisia kasvukipuja tuleviin elämänmuutoksiin, kun on uusi elämä tulollaan jne. :hug:

Mittasin ensimmäistä kertaa masunympärykseni, siitä kun täällä on ollut juttua. Mulla oli 98 cm, mitäköhän muilla olikaan? :whistle: Noh, senverta se oli.

mussu & pulla 31+6
 
Huomenta!

Nyt on pyykit koneessa, kukat (ressukat) kasteltu ja takka lämmitetty. Mä en ymmärrä, miten tuo kukkien kastelu voi olla niin vaikeeta. Eilen illalla piti ihan jääkaapin oveen kirjottaa lappu, et muistaisin kastella kukat.. :ashamed: oli miehellä taas naurussa pidättämistä..

Eilen kävin neuvolassa. Ei ollutkaan neuvolalääkäriä, se on vasta kahden viikon päästä. Eivät kuulemmä tee painoarviota uudelleen synnyttäjille, jos ei ole jotain erikoista syytä. Mahtaiskohan täällä olla jotain yksityistä, mikä tekis ultria..? Ei hajuukaan.

Paino: 377g/vko yht. 13,5kg
RR 109/54
HB 107
Sf 32
Sydämen syke 120
Tarjonta: rt
Vyötärön ympärys: 99cm

Kyl menee viikot nopeasti. Kahden viikon päästä neuvolalääkäri ja sit neuvolakäynnit jo viikon välein. Meillä oli nyt neuvolassa puhetta kivunlievityksistä ja Porin synnytyskäytännöistä. ootteko te saanut ohjeistusta, että millä sairaalaan jos lapsivedet menee? Eli oma auto, taxi, ambulanssi? Tääkin vaihtelee aika kummasti paikkakunnittain..

Kypärämyssyistä oli joku aika sitten juttua.. Mä löysin 56cm vendin kypärämyssyn raumalla olevasta ruokakaupasta ( Pick´n Pay:sta):D En ois ikinä uskonut, et siellä on vauvan vaatteita myynnissä. Sattui vielä luonnon valkoinen löytymään.

Nyt kahvin juontiin ja makselemaan laskuja...

Ellu 34+3
 
Kaapo meinaa vissiin just nyt tulla alavattasta läpi |O :headwall: :D Kauhee mukellus menossa...mutta on se niin ihanaa kun tietää ainakin kaiken olevan ok!

Tsemppiä kaikille supisteluihin ja ihmissuhteisiin (keillä niitä ongelmia nyt onkin ). Yleensähän aina jokin asia mättää,ei koskaan voi mennä liian hyvin :| Tai ainakin mulla on kokemusta siitä... Oli meilläkin ukon kanssa ongelmia aikoinaan kun esikoista odotin. Yhteistuumin lapsi siis päätettiin hankkia,mutta selvästi ukolla tuli joku "menovaihe" kun tajusi,että mitä on tapahtumassa. Oltiin toki ihan nuoria silloin ja ukko kun on mua 2 vuotta nuorempi niin sille se taisi olla aikamoinen kasvun paikka kun isäksi oli niin nuorena tulossa. Hassua aatella,että mun mies on ollut 19v kun esikoinen syntyi :D Aina se on ollut kypsä ikäisekseen ja täyden vastuun on kaikesta aina ottanut,mutta silloin vaan elettiin sellasta ihme aikaa :( No joo,se siitä.

Ultrasta vielä: Ei mulla ainakaan mitään oikeaa syytä ole miksi menen painoarvioon. Mä vaan sanoin lekurille,että haluan tietää suurin piirtein minkä kokoinen vauva on syntyessään. Kuopuksesta piti ainakin painoarvio paikkaansa. Ja ilman mukinoita ne mulle lähetteen sinne laittaa B)

Saakos esittää tällaisen vähän nolomman kysymyksen,että mites muiden seksielämä?? Onko vilkasta vai onko vällyjen välissä hiljaista? :whistle: Mulla ei ole halut muuttuneet oikein suuntaan eikä toiseen. Eli meillä ei nyt mitään hirveen aktiivista ole...ukko nyt olis valmis vaikka keskellä yötä vaikka onkin naureskellut,että toi mun kumpu alkaa oleen mukavasti tiellä :LOL: Tästä aiheesta pääsenkin seuraavaan aiheeseen mikä ei nyt ihan ajankohtasta ole,mutta mulla pyörinyt jo mielessä elikkäs raskauden/imetyksen jälkeinen ehkäisy?? Mä olen aina syönyt pillereitä,mutta ne vie multa kaikki halut,siis ihan kokonaan :ashamed: Joten pohdinnassa on jokin muu menetelmä sitten tulevaisuudessa *laittaa mietintämyssyn päähän*

No niin,kukaan ei jaksa lukea tätä mun romaania jos en nyt tajua lopettaa :LOL: Morjens!

LilliM+Kaapo 31+1
 
Hei.

Hyvä, että joku muukin nukkuu huonosti ja paikkoja särkee. Mulla on alkanut vasenkylki särkeä, myös selkäpuolelta. Taitaa johtua natiaisesta kun jo kääntynyt, peppu oikealla kyljellä ja jalat vasemmalla. Kyllä on kiva kun tietää omistavansa kylkiluut! Välillä jomottaa niin ettei saa istuttua varsinkaan kovalla alustalla. :headwall:

Yrittäkää kanssasisaret nyt pysytellä paikoillanne jos teitä supistelee ettei tarttis montaa ennen aikaista vauvaa ottaa joukkoomme. Mä muka parempikin puhumaan kun koko ajan menen vaikka ei sais :D

Mittailin illalla perheemme vatsan ympäryksiä, myös miehen ettei tulis itselle paha mieli kun leviää. Mies veti vielä pidemmän korren (JES) muutamalla sentillä vaikka itsellä tuntuu vatsa olevan jo välillä tiellä. Mulla mitta oli 100 cm navan kohdalta mitattuna.

Olen peseskellyt vauvan vaatteita aina välillä. Lakanatkin nakkasin koneeseen eilen. Sängyn kasaus on edelleen vaiheessa, saisi pedata valmiiksi ja käydä tarpeeksi usein vieressä ihantelemassa.

Jokos Ellu24 olet varannut SatKS:n tutustumisajan vai onko toisella kertaa tarvetta/mahdollisuutta käydä? Ajattelin varata aikaa vasta lähempänä äitiysloman alkua niin pääsisi ite helpommin.

LilliM: kiva kun otit asian esille. Asia vaivaa mua mutten ole kehdannut kysyä teiltä...Omat seksihalut katos vähäks aikaa, mutta nyt jo välillä olis kiva heiluttaa peittoa. Pika sellaset olis parasta antia, jotenkin mieli lopahtaa äkkiä. Miksiköhän???? Miehellä aluksi oli kiinnostusta mutta kun alkoi tuntea liikkeitä niin halut katos. Asiasta puhuttiin ja totes pelkäävänsä että satuttais natiaista jotenkin. Yritin selittää sen olevan mahdotonta, mutta minkäs mielikuvalleen voi. Hellyyttä kaipaan kyllä ja rutosti, hyvänä sais pitää vaikka 24/7.
Toisaalta mua harmittaa asia koska olemme olleet suhteellisen vilkkaita ennen seksin saralla. Toivotaan että asia korjautuisi muutaman kuukauden kuluttua.
Ehkäisyä olen pohtinut, jos hormonikierukan laittais. Mulla on ollut kuparikierukka ja olin menkojen aikaan tosi kipee joten ehkä sitä en ota. Kierukkahan toimii noin 5 vuotta mutta saahan sen pois aiemmin jos siltä tuntuu. Meillä ei vielä ainakaan ole suunnitelmissa tehdä toista aikas perään.

Viikot kyllä humpenee silmissä, justhan mä sen positiivisen testin tein. :'(

Mun kylkiluut |O |O |O |O |O |O

pikku-jussi ja natiainen rv 32+4
 
Joo, menen töihin vasta pari tuntia myöhemmin. Hyvä niin. Kun alkoi tuossa vielä nuo päivittäiset etovat olotilatkin... :ashamed:

Mäkin olen miettiynt tuota synnytykseen menoa, sitten kun se oikea hetki tulee. Missä vaiheessa on siis ihan ambulanssin soittaminen tarpeen? Jos vaikka olen just silloin yksin kotona jne. Sinänsä ei ihan mahdottoman kaukana sairaalasta olla, mutta jos ruuhka sattuu, niin voi tuska. Pitänee varmaan neuvolassa ensikerralla kysellä, seuraava käynti onkin maanantaina. :)

Seksielämä vilkastui heti mun pillereiden lopettamisen jälkeen. =) En ollut edes tajunnut, että ne pillerit oli niin voimakkaasti vaikuttaneet siihenkin, muutenkin monet vaivat hävisi niiden pois jättämisen jälkeen. Jotenkin olin kai vaan tottunut niihin, niitä edeltävien pillereiden kanssa kun oli vielä enemmän ongelmia. Ainakaan samaan pillerimerkkiin en aio enää palata, voi olla että vaihdan koko ehkäisymuotoakin. Niin tyytyväinen olen ollut elämään ilman pillereitä. Täytynee miettiä vielä asiaa. Lastahan me yritettiin melko pitkään ja kun lopulta raskaaksi tulin, seksielämä vaan parani entisestään! Melkeinpä minä aloin enemmänkin olla se vonkaaja. :D Nyt on vähän hiipumisen merkkejä alkanut näkyä, lähinnä mun olotilojen takia. Ja kun mulla ei ole ollut niin hyvä olo, niin mies on tullut vielä entisestäänkin varovaisemmaksi, yrittää antaa mun vaan olla ja levätä. :heart: Muuten läheisyys on tosin lisääntynyt, ja jos ei sitä läheisyyttä ole tullut tarvittaessa, mä olen sitä vaatinut. :D ;)

mussu & pulla
 
JEEEE!
Nyt alkoi virallinen äitiysloma! Vaikka olenkin jo kotona ollut kuukauden.
Äitiyspakkauksenkin pitäisi tulla viimeistään ensi viikolla.
Maanantaina olis sitten viimeinen neuvolalääkärillä käynti,odotan jo innolla, koska tiitiäinen syntyy.
:heart:
 
Taas on niin vetämätön olo, ihan niikuin verensokerit ois alhaalla koko ajan.

Seksielämä Anteeks, mikä? Mä oon niin koko raskauden ajan odottanut että millon se iskee se kauhea halu vaihe, mitä kaikkialla aina mainostetaan. No eipä oo täällä näkynyt. Hyvä jos kerta tai kaks kk tulee harrastettua ja aika passiivinen taitaa meikäläinen nykyisin olla. Paikat on kuivat kuin Saharan autiomaa, haluja ei oo juuri ollenkaan ja jotenkin tuo vatsa alkaa olla jo semmonen että ei oikein luonnistu mikään asento. Miesraukka on tainut tyytyä kohtaloonsa... Ja ehkäisystä synnytyksen jälkeen: Minä en pysty käyttämään hormonaalista ehkäisyä, ku nse laukaisee mulla migreenikohtaukset ja verenkietohäiriöt. Joten paluu kondomeihin on edessä :headwall: Tää on ollu kyllä niin ihanan huoletonta aikaa kun ei oo tarvinnut siitä huolehtia. mut eikai se auta kun kumipusseja taas käyttää kun ei toista Veikkaa ihan lähiaikoinan ole suunnitelmissa.

Sanle ja Veikka 33+2
 
Meitä supistelijoita riittää tällä hetkellä. Tsemppiä kaikille muillekin... Itselläni on huomenna äitiyspolilla kontrolli mihin suuntaan mulla on mennyt tilanne, kun viime viikolla todettiin paikkojen olevan jo kypsät ja sormelle auki. Ja ne verensokeritkin vähän heittelee ja verenpaine on vähän koholla. Ei sentään mitään lääkityksiä ainakaan toistaiseksi tarvitse. Mutta supistellut on joka päivä enemmän tai vähemmän, joten hyvä kun huomenna tsekkaavat. Ensi keskiviikkoon (rv 35 täynnä) lääkärin mukaan ainakin pitäisi vauvan pysyä masussa, niin keuhkojen pitäisi olla tarpeeksi hyvässä kunnossa. Mutta huomenna on taas vähän viisaampi.
Seksielämästä... Näyttää joka raskaudessa olevan erilailla sekin, viimeksi mulla ei ollut minkäänlaista ongelmaa siinä suhteessa, aika loppuun asti sujui ihan innokkaasti. Mutta nyt ihan alusta asti on tökkinyt, osa syy kyllä alkuajan haluttomuuteen oli ne kolme keskenmenoa mitä olin kokenut aikaisemmin. Ukkokin tuumasi silloin että annetaan sen puolen nyt olla. Jotenkin suojeli tuota alapäätä ihan yli-innokkaasti. Molemmat.
mutta ei ne halut ole palanneet senkään jälkeen. Mies on kyllä jo unohtanut varovaisuuden ajat sitten. Mutta nyt taas sitten kun on paikat jo noin kypsänä niin uskosin ettei nyt sitten enää tekis hyvää mennä sinne touhuumaan. Onko tähän seksittömyyteen nyt sitten jo niin tottunut että joutuu "opettelee" koko asian sitten uudelleen?
Ehkäisystä. Ei mullakaan ole haluakaan mitä sen suhteen tehdään. Laskin tässä että ei olla käytetty mitään n. 7 vuoteen. Silloin ruvettiin yrittämään tätä nyt kohta 6-vuotiasta, ja sen jälkeen kyllä muutama kuukausi kondomia käytettiin ja sitten kaveria yrittämään, keskenmenot ja tämä raskaus. No, kondomi sitten varmaan aluksi.
Eilen mittasin muuten ton vatsanympäryksen. Pystyssä ollessa komeat 112 cm! En ole mitannut silloin kun olen vaakatasossa. Ennen ainakin neuvolassa mitattiin ympärys kun oli makuulla, nykyään ei ainakaan multa ole mitattu niin kertaakaan.
Mutta, taas tulee pitkä pätkä tätä tekstiä, jospa menis keittää päiväkahvit itselleen, kaverinkin pitäisi kohta tulla.
Joten koetellaan jaksella kaikki, Katjuzasta olen kyllä tosi huolissani täällä, kun hän ei nyt ole kirjoitellukaan mitään. Toivottavasti vauva voi kuitenkin hyvin, vaikka raskaus vaikeamman kaavan mukaan hänellä tuntuu menevänkin.
Pömppöli & poika rv 34 + 1
 
Oli sitte sellanen pohjanoteeraus mun TYKSin reissu.. Lääkäri EI TIENNYT onko istukka kohdunsuulla vai ei. Ei ottanu mitään mittoja, totes et vauva on perätilassa ja TODELLA alhaalla. Eikä sanonu mitään onko paikat kiinni vai ei jne ja sit vaan totes et ennenaikasen synnytyksen vaara olemassa et pitää ottaa rauhallisesti ja levätä, ei saa rehkiä jne jne, mut mene töihin. Katoin hetken ja kysyin et oleks tosissas et menen 8h pvässä seisomaan. Totes vaan et jos alkaa kipeesti supistaa niin tuu sit näytille ja kahden vkon päähän uus aika.. Ei häntä kiinnostanu tippaakaan et noi supistustenesto lääkkeet ei tehoa tai se et eilen supisti ja kivuliaasti 4.5h..

Ei jaksa nyt kiinnostaa just mikään..

Sanna ja Nipsu 32+1
 
Sanna: Mulla istukka oli vk 28 vielä edessä, mutta viikolla 30 jo pois tieltä kokonaan. Toivottavasti sullakin parissa viikossa vielä siirtyy. No toisaalta onhan se sektiokin synnytys ja siinä on se hyvä puoli että tietääpän suunnitellun sektion ajan varmasti =) Ja hae ihmeessä saikkua vaikka ihan terveyskeskuksesta, sanot vaan ettet jaksa. En minä ainakaan seisokselmaan lähtisi sinun tilassasi töihin vaan vaikka keksisin jonkin syyn sairaslomaan..... tai käy yksityisellä maksaahan se, mutta siellä ainakin minä olen saanut palvelua ja tuntunut että tosissaan kuuntelee vaivoja eikä vähättele niitä.

Seksielämä: ALussa oli hiljaista kun oli niin pahaolo sitten alkoi kiinnostaa ja nyt loppusuoralla taas mies on varovainen, kait tuo kumpu häiritsee ;) Mutta minä vonkaan :snotty:

Ehkäisy synnytyksen jälkeen: Ekassa kun en imettänyt otin laastarin (oikein hyvä keksintö)ei tarvinnut muistaa vaihtaa kuin kerran kuussa. Pillerit eivät sopineet oikein mitkään. Nyt ajattelin kysäistä jos laittaisi ton toisen putken kiinni kun tuo lapsi luku on nyt tässä. Saisi vaikka samalla sairaala reisulla senkin, eikös se pystytä tekemään ihan parin päivän päästä synnytyksestä, tai sektiossa tietty heti.Toistahan mulla ei olekkaan sen keskenmenon jälkeen kun jouduttiin poistelemaan vähän enempi silloin, eli kokonaan toinen munasarja.

Meinasin mennä viikonloppuna tuon tyttären kanssa uimaan, mutta mies sanoi jos odottaisin lääkärineuvolaa ja tarksitusta että paikat ovat vielä kiinni. Ehkä ihan hyvä idea.

Nyt ruokakauppaan ja sitten hetkeksi pötköttämään ennenkuin touhuiita tulee tarhasta. JA :hug: niiden ukkeleitten kanssa!!

viivin + kaveri 35+0
 
Sanna: Olipas sulla taas reissu :eek: On varmasti todella turhauttavaa kun itse odottaa käyntiä ja vastauksia mieltä vaivaaviin asioihin ja sitten onkin turha reissu :| Onhan se nyt selvää,ettet sä töihin voi mennä kun supisteleekin. Taisi lekurin ajatukset olla jossain ihan muualla kuin potilaassa! Jotenkin ihmetyttää,että jos Nipsu ihan alhaalla niin eikö se pitäisi noteerata jotenkin?? No,mä en ole lääkäri,mutta jotenkin joskus tuntuu,että maalaisjärkikin sanoo enemmän kuin kouluja käyneen lääkärin :whistle: B)

Eipä muuta kommenttia tällä kertaa. Huolettaa myöskin Katjuzan tilanne :/ Toivottavasti on päässyt ainakin hyvään hoitoon ja vauveli olisi vielä masussa.

LilliM
 
viivin No 2 vkoa odotellaan taas JOS sitte lääkäri tietäis onko kyseessä istukka vai vauvan pylly. Että näin pätevä oli TYKSin lääkäri, ei noita kahta toisistaan erottanu.. Mulla ei oo tähän mennessä istukka liikahtanu mihinkään niin tuntuu aika epätodennäköiseltä et liikkuis enää mihinkään, mut odotellaan taas 2 vkoa ja katotaan sitte.. Hyvä että sulla oli siirtynyt pois tieltä.

Ja mulle on ihan sama mitä kautta vauva ulos tulee kunhan tulee, mut perätilassa olevaa EN synnytä alakautta jos se olis mahdollista siis synnytys normaalisti..

Mul on ti aamulla neuvola, et kai mä nyt sit la ja ma menen ainaki töihin. Ei kiinnosta lähtee minnekään lääkäriin ja alapäätä ei kuulemma saa edes muuta ku nopeeta ultralla kattoa..

Pistin just uuden pesukoneen päälle. Nipsun vaatteita aloin nyt sit pesee..

Niin ja töissä en aio seisoa eikö tarvikaan, JOS ei ole ruuhkaa ja mun tuurilla siellä totta kai on hemmetisti porukkaa.. Mut siis enhän mä normi kampaajan hommia ole juhannuksen jälkeen tehnytkään, mut kyl siinä myymälässä ollessa joutuu yhtä lailla seisoon, mut noi nyt tietää töissä tilanteen niin mä olen kyl aika paljon saanu vaan istua ja lukee lehtiä.. Se on niin kypsää touhua sekin, tosin mulla on nyt 2 vkon lehdet lukematta, et jos jotai positiivista koitetaan hakea tästä tilanteesta..

Kiukku-raivoki on laantunu ku raivosin tolle miehelle tosta lääkäristä. Se oli siis mun kanssa siellä TYKSissä mut ei tullu sinne tutkimushuoneeseen mukaan niin eihän se tienny mitä lääkäri sano ennen ku äsken vasta avauduin. Kyl seki ihmetteli toimintaa, mut tää on tätä TYKSissä. Monet kerrat naistentautien polilta lähteny vihasena kun ei kunnolla tutkita ja on vaan kokoajan kauhee kiire kaikilla..

Ja tosta ehkäisystä niin mä en aio käyttää mitään. Jos ei 7v. aikana ole raskaaks tullu ilman ehkäisyä niin tuskin tulee nytkään ja jos tulee niin sitte tulee. Kyllä mä Nipsulle siskon tai veljen haluan ja seki ku pitäis mahd. pian tehdä enne ku mun toi jäljellä oleva munasarjaa lopettaa toimintansa. Eikä sitä tiedä vaikka olis lopettanukin jo ja Nipsu jää mun ainooks. Onhan mulla pakkasessa muutama alkio, mut se, selviikö ne sulatuksesta tai kiinnittyykö, niin ei voi kukaan tietää miten käy..

Mutta jospa nyt koittas edes tämän lapsen saattaa eka maailmaan..

Niin ja seksin harrastaminen multa on kielletty juhannuksesta alkaen ja mulla kävi kyl niinki, et normaalisti kiinnostas vaikka kokoajan niin nyt ei ole sit yhtään ollu mielenkiintoa siihen touhuun. Varmasti johtuu osittain siitäkin, et mulla on ihan hirvee suojeluvaisto päällä kun on niin monen vuoden "projekti" mahassa.. Vaikka tiedän, et jos ei seksiä kielletä niin ei se vauvaa vahingoita.

Sanna ja Nipsu 32+1
 
LilliM Kyllä muaki ihmetyttää et jos vauva on perätilassa ja tosi alhaalla niin ei kai se nyt ihan normaalia ole..Mut tää oli joku vanhempi nais lääkäri joka ei tosiaan osannu edes sitä ultraa käyttää jne.
 
Kiitos Perfekta tuttiketju vihjeestä, ehkä löytyy nyt se sopiva. =)

Seksielämästä: Meillä sitä ei ole ollut raskauden aikana ollenkaan. Miehellä vaikuttaa sen verran tuo fyysinen puoli haluihin, että selibaattiin on ollut tyytyminen. Muutenkin on tuo hellyys vaan vähentynyt entisestään. Mutta kuten joku sanoi aikasemmin, on jokaisella omat murheensa kannettavana.

Viime yö meni valvoessa, kun kummallakin kyljellä nukkuminen oli hankalaa. Pyörin kahteen saakka ja sen jälkeen menin keittiöön lukemaan kirjaa. Kolmen jälkeen alkoi uni painamaan silmiä ja sänkyyn nukahdin lopulta. Kahdeksalta taas ylös.
Tänään kun on sitten väsyttänyt koko päivän, mietin että tätköhän se on sitten vauvan kanssakin touhutessa öisin. Päivällä väsyttää kauheasti. |O

Manta ja Vaavi 34+5
 
Kampaajalla kävin eilen,nyt on tukka lyhyt ja väri vaihtu!

En sit sen parempaa iltahommaa keksiny,ni särin olkapääni.Tänään kävin lääkärissä ja oikee käsi on nyt kantositeessä!Ens viikolla ultraavat,jos ei oo alkanu paraneen.Tosi kiva on vaihella esikoiselle vaipat ja pukee,mut pakko mikä pakko.Ei oo koirista siihen apua.Onneks meni vaan olkapää,kerkesin ottaa lauteesta kii,muuten oisin laskeutunu suoraan saunankiukaaseen!Tänään ois neuvolaki,viideltä,ei oo oikein fiilareita sinnekkään mennä.Onneks on automaattivaihteinen auto ja vaihekeppi ratin vieressä!Vähäkö on hidasta tää kirjottaminenki,kymmensormijärjestelmän tiputtua viiteen!

Vimpula ja hormoonihiiri 32+6(palaan illemmalla)
 
Ajattelin minäkin kuulumisia tänne kirjoitella vaikka olen vain kerran aiemmin käynyt esittäytymässä. Kaksostyttöjä täällä siis odotellaan ja tänään oli taasen äitipolikäynti. Viikkoja on kasassa nyt 33+3 ja kasassa ollaan vielä onneksi =) . Tyttöjen painoarvio oli n. 2kg kummallakin ja vilkkaita ovat :heart: :heart: .Kahden viikon päästä on uusi käynti ja silloin päätetään kuulemma sektiopäivä, koska A-vauva on perätilassa ja toinen poikittain. Lääkäri sanoi ettei enää taida A kääntyä oikein päin kun tilaa niin vähän. Jos aikaisemmin nyt päättää jotain tapahtua niin ambulanssilla käski tulla sen perätilan vuoksi.
Ihana aina kuulla että tytöillä on kaikki hyvin =) . Äidin olotila alkaa olla jo kyllä aika tukala :/ .Maha alkaa olla kyllä komea ja on niin "etuvoittoinen", että välillä täytyy ihan ihmetellä, että miten sitä ei tupsahda nenälleen :LOL: Välillä tekisi mieli itkua vääntää kun on niin kömpelö mutta välillä taas on pakko nauraa, että jaksaa. Mulla on kotona amme, johon eräänä päivänä sitten itseni kampesin ja en meinannut sitten enää päästä sieltä ylös. Kyllä siinä oli naurussa pitelemistä, kun ajattelin että tähänkö sitä sitten jäätiin :LOL: Onneksi kukaan ei ollut näkemässä sitä esitystä kun sieltä könysin ylös. Päätin, että saa amme hetkeksi jäädä =)
Vaivoja on kyllä tuplasti se mitä oli esikoista odottaessa 6-vuotta sitten mutta onneksi enää ei ole montaa viikkoa jaljellä. Suurin vaiva on varmaan se, että hb on 87 eikä siitä mihinkään nouse, vaikka syön tupla-annosta rautaa.Voipi olla että sitä joutuu veritankkaukseen sektion jälkeen mutta sille ei sitten mitään voi. Ja toinen "ihana" vaiva on se, ettei saa nukuttua :( :( En edes muista milloin viimeksi olisin nukkunut edes muutaman tunnin putkeen yössä ja varmaan ei tarvitse nukkua sittenkään, kun tytöt on syntyny, koska olen heidän kanssaan yksin. Yritän kovasti itseäni kannustaa ajatuksella, että aikansa kutakin ja että kyllä sitten joskus taas saa nukkua :) En kyllä ihan mene vannomaan että kannustuspuheeni menee perille :p
On kiva lueskella teidän kaikkien kuulumisista. Tuntuu mukavalta kun on "kanssasisaria" niin ei tämä oma yksinodottaminen tunnu niin kurjalta, vaikka en olekaan tänne paljoa kirjoitellut. Voimia ja jaksamista kaikille :heart:

Miki ja tytöt 33+3
 
Sanna:kylläpä oli ihme touhua lääkärissä. Mä luulin että sulle on jo kirjotettu loppuaika sairaslomaa, mut ei sitten näköjään ;) etkö voi soittaa neuvolaan ja sanoa, että et voi mennä töihin. Mä en nimittäin uskaltais. Itsekin sain "suht" helpolla tän loppuajan saikkua vaikkei mun ongelmat oo mitään verrattuna sun olotilaan. :hug:

Seksielämästä...kun lopetin pillerit, niin halut palas. Söin 7 vuotta pillereitä putkeen enkä sinä aikana tajunnu ollenkaan miten ne on muhun vaikuttanu. Kaikki kireys hävis ja halut palas. ukkokin totes että pillereitä ei tässä taloudessa aleta enää käyttämään :LOL: Nyt raskausaikana seksi ei oikein ole maittanut. Alkuun oli ihan ok, mut sitten kun iski selkäkivut ym, niin oli pakko luovuttaa. Nyt on hyvä jos kerran tai kaks kuussa onnistuu. Vähän käy miestä sääliks, mut hän onneks ymmärtää =) hellitään toisiamme sitten muuten vaan :heart: Eikä tässä kovin seksikkääks itseään enää tunne, hirveellä puhinalla kun muutenkin kääntyilee sängyssä öisin :LOL: Ehkäisystä synnytyksen jälkeen ei olla edes puhuttu vielä. Pitää katsoa sitä sitten lähempänä. Meillä kun toi mies haluais mahdollisimman pienellä ikäerolla toisen lapsen :eek:

Nyt pitäis jaksaa lähteä koiran kanssa lenkille ja sitten hakemaan ukkoa töistä =)

H82 32+2
 
iltaa!

HILLA83: joo toivotaan että on vaan tätä normaalia turvotusta eikä mitään sen kummempaa.. ihmettelen vaan aina kyllä että mistä ihmeestä noi pahat olot ja heikotukset mitä SANNA78:lla ja oisko ollu jollain muullakin on ollut :O
tänään onneks ei oo pahemmin sellasta tullu..

Viime yö meni taas samanlailla kuin edellisetkin eli huonosti. Heräsin yöllä siihen kun olin oikealla kyljellä ja kirosin sitte ääneen kun sattu niin perkeleesti ! Mies kysy heti että mitä nyt?! Mutta jotenkin vaan vauva vissiin paino rakkoa ja sitten kävinkin taas veskissä niikun yleensä yöllä muutenkin joku vähintään 5 krt ! :headwall:

Tuosta synnytystapa arvioinnista; Meillä mun ymmärtääkseni vikalla neuvolakerralla lääkäri tutkii paikat ja sanoo voiko synnyttää alateitse yms mutta ei mitään sen erikoista, ei mitään havaintoa sanooko vauvan painoarvikoksi mitään.
Voisihan tuota neuvolassa terkalta kysyä että oisko mahdollista päästä mutta epäilen, tod.näköisesti tokaisee vain että "normaali vauva on tulossa käyrien mukaan" tai vastaavaa. Ärsyttävää
|O
vaikka olis kuin "normaali" niin kai ne kaikki vauvat on silti jonkun verta erikokoisia!!

VALMENNUKSISTA; niin siis mulla ne on 2 krt neuvolassa, ekalla vissiin puhutaan jotain imetyksestä/synnytyksestä ja tokalla parisuhteesta. Saa nähä tuleeko mentyä ja pääseekö mies mukaan. Ne on täällä 8 aamulla :eek:
Ja sitten piti ite varata sinne synnärille aika minkä tein ja se on mulla parin viikon päästä. Siinä ne jutut täällä onkin.
Jotenkin vaan tuntuu kumman myöhäseltä noi valmennukset.. kun joillainhan voi oikeesti olla jo vauva sylissä kun niihin menee :D :whistle:
Kai sekin on sitten niin kaupunki kohtaista..

DJUMUSSUKKA: mulla oli noita jalkakramppeja,ihan ku suonenvetoja.. ne vaan tuntuu aina tuossa haaroissa.. ja välillä sitten särkee häpyluuhunkin
:ashamed: pitää aina pysähtyy kun sellanen tulee, yleensä ne tulee kävellessä mutta esim. tänä aamuna tuli kun olin suihkussa ja vaan seisoin :eek:
mutta terkka sano että ne vois olla siitä kun vauva vaan painaa.. tai voiskohan ne olla supistuksiakin?! :eek:

SEKSIELÄMÄSTÄ; vähän on jäänyt :ashamed: mun ei oo paljon mieli jotenkin tehnyt.. alussa ehkä vähän ja sillon tuli hommailtuakin mutta nyt :ashamed: maha tiellä eikä tosiaan mitenkään erityisen seksikäs olokokaan.. toivottavasti pikkasen paranis kun vauva tulee ulos..tosin sitten ei kuitenkaan jaksa. :whistle:

EHKÄISYSTÄ: oon kans alkanu miettii mitä sitä nyt sit alkais sen suhteen tekemään, söin kuitenkin muutamia vuosia pillereitä ja mulle ne oli ok mutta jos imettää niin eihän sit voi niitä joten en sitten tiiä..vissiin kondomilla mennään (vaikka en ite siitä niin tykkääkkään, heh :D)
kierrukkaa en niin välittäs jos sattuskin toinen tulemaan "pian" :) No ei, ei sellanen niin suunitelmissa ole enkä ihan heti ite välttämättä haluiskaan :)

Niin ja SANNA-78: on kyllä outoa toimintaa kieltämättä, luulis antavan saikkua kun sullakin tuo tilanne on tuollainen. Luulis lääkärinkin jo tajuavan että lepoa tarviit ! :hug:

Niin siitä tulikin mieleen että täällä on turha vinkua (ainakin siltä on alkanu tuntumaan..) että pääsis just ultriin ihan "vaan" sen takia että sais tietää paljon vauva painaa. Ei ne sellasten syiden takia oikeen laita lähetettä eteenpäin.. pitää olla joku "oikea " syy :headwall:

sitten sellanen kysymys että; KÄYTÄTTEKÖ NYKYSIN VAIN MAMMAVAATTEITA VAI MENEEKÖ VIELÄ OMAT PÄÄLLE? :)

mutta mä meen nyt kattoo salkkarit :wave:
 

Yhteistyössä