*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

Terveiset sängyn pohjilta. Siinä makoillessa kaveri paineli taas niin kovin alaspäin, että on se nyt kumma, jos ei alkais lähtökuoppiin pyrkimään, edes pikkuhiljaa! =)

Kiitokset Perämaan Emännälle Perfektan tilanteiden raportoinnista! :) Jokohan sitä vihdoinkin... =)

HE82: Voin uskoa, että on ankeaa, kun on melkolailla niiden neljän seinän vankina. Jaksamisia. :hug:
Ostin sellasen isän opaskirjasen (Mikä sen nimi nyt olikaan, ei muista. Hauska ja ehkä tarpeellistakin tietoa pitäisi olla), Coca-Colaa ja Tuplan energiaa antamaan, Sisu-askin ja Ibusalia vähän vaikeampiin hetkiin, heijastimen kävelylenkeille, pienen Jallu-pullon (onko se 16 cl tms, sellanen taskukokoinen) varpajaisiin/mahdollista yksin kotona viettävää iltaa tms varten, lakupiipun (sikaria ensin meinasin, mutta mies kun ei ole yhtään tupakka - tai saati sitten sikarimiehiä ) ja sellasen pehmoriepun/käsinuken isin ja lapsen leikkeihin. Katotaan jos vielä jotain tulee mieleen, mutta tuommonen siitä paketista lopulta tuli. :) Vois jotain vähän rohkeampaakin/omaperäisempää kieltämättä keksiä... ;) Mietitäänmietitään... :whistle: Uskoisin, että mies ei osaa mitään odottaa, joten on aika yllättynyt. :heart:
 
Eiköhän sieltä PERFEKTA:ltakin ala kohta jo jotain kuulumaan.. ;) :hug:
MIIKU:eek:ot kyllä kaikkee saanu kestää,toivotaan että se tuosta pikkuhiljaa :hug:

EDLA: Tossa kanssa sun tekstiäs lueskellessa ihmettelin kun mulle ei oo missään vaiheessa edes taidettu mainita Kättärille äippäpolille lähetettä tai mtn :eek: Mullakin oli alkuvaiheessa aika suht pienet paineet,jotain sun luokkaa muistaakseni ja tässä viimesen kk aika noussu vasta.. mut ei siltikään mitään oo sanottu et pitäis sinne mennä. Ainoastaan että jos paineet nousee tai pissaan ilmestyy jotain niin sit soittaa neuvolaan tai menee suoraan päivystykseen. Nyt ei oo sit ollu mitään ja paineetkin ok niin ei oo ollu tarvetta. Sokereita mulla ei kuulemma seuratakkaan mut kai ne jotain tekis jos sellasta ilmestys pissaan :whistle:
Että jos ei jotain vielä käy niin tuskin mä sinne äitipolille joudun.. Voiskohan meillä sit olla se lähtö tilanne ns. erillainen? Tai jos neuvolasta "huolestutaa" eri tavalla? Aika kumma vaan kun ei oo mua sit sinne laittanu..käskeny tosiaan vaan seuraileen. Ja kerran mä kävin isän diabeteksen takia siellä sokerirasituksessa sillon kesällä. Aika myöhään sulla tuo kyllä on sikäli :O

Mut joo jos menis syömään kun pikkasen alkaa tässä jo hiukoa.

HILLA taitaa olla kans tositoimissa :saint:

Ainiin EDLA: mistä päin sä oot täältä pk-seudulta? ajattelin vaan kun vissiin kovin moni ei oo kättärille menossa ;)
 
Tulin tuolta Joulukuisten pinosta tänne kurkkimaan, ihanan monta vauvaa jo syntynyt. Suuren suuret onnittelut kaikille! :hug:

Dana76 kanssa joskus kauan sitten oltiin samassa pinossa kuumeilemassa ja perättäisissä kierroissa raskaudet sai alkunsa, mutta hänestä ei ole paljon kuulunut. Mahtaako vauva olla jo syntynyt?

Sitten sellainen juttu tuli mieleeni, että jos otit äitiyspakkauksen, mutta et tarvitse kestovaippasettiä niin ottaisin kiitollisena vastaan tai ostaisin edullisesti / vaihtaisin vaikka uuteen bodyyn tms. Yv:llä tavoittaa varmaan parhaiten. =)

Hurjasti onnea kaikille loppuraskauteen ja voimia synnytykseen! :wave:

Terkuin, Kuukiitäjä rv. 36+3


 
Jospa se nyt sit Perfektaaki onnistais :)

Onpas tosiaan miikulla ollu olotilat.. ei varmaan helppoo oo ollu :/

nita, Mä oon kans vähän äimän käkenä että miks ne nuin niistä paineista vouhkaa... Sulla kuitenki samalla tavalla ollu noi paineet koholla, just toi alapaine varsinki. Ihme hommaa ku joka paikassa toimitaa erilailla :eek: Ja pissaan mulla ilmesty sokerit tosiaan viime kerralla niin siks joudun nyt sinne sokerirasitukseen :ashamed: en tiedä mistä ne nyt sinne ilmesty, kolmella plussalla vielä peräti. Varmaan munuainen sit vuotaa ku seula tätä nykyä :kieh: Nii ja oon täältä Helsingin puolelta, Pitäjänmäestä tarkkaan ottaen :) Ja kättärille kulkuni käy.
 
Tökkiiiiiiiiiiiiiiiii............ :headwall:

Vautsi,pian kuullaan Perfektalta uutisia! Ei varmasti enää salista käännytetä takaisin =)

Sokerista: Mun kohdalla on nyt sellainen käytäntö,että joka neuvola kerralla mun sokeri mitataan. Mähän oon ollut kaksi kertaa rasituksessa ja niissä ei mitään ihmeempää ollut,mutta ilmeisesti mulla vaa'assa painaa isäni diabetes ja se,että aiemmissa raskauksissa mun sokrut on ollut lievästi koholla. Ihan hyvä näin ja kun neuvolassa sitä seuraillaan nyt viikoittain niin ei luulisi mitään isoja ylläreitä sokruissa tapahtuvan.

Tämä päivä on ollut niiiiiiin tylsä |O Ulos en tosiaankaan ole nenääni pistänyt...vettä tihuuttanut koko päivän :kieh: Mutta nyt sitten on pakaranpäällinen kipeä vaikka mitään en ole tehnyt :headwall: Lorvikatari varmaan vaivaa :LOL:

Eipä mulla muuta... :wave:

LilliM
 
Onnea Lumihiutale =) :flower: :heart:

Täällä taas kärvistellään ja terveisiä muuten synnäriltä. Olen nyt tarkkilussa ja käynnistys lähenee, vaikka toivossa elän että lähtis ihan luomuna syntymään. Tänään menikin koko päivä sairaalassa piuhoissa ja piikiteltävänä. Huomenna neuvola, jos paineet suht ok niin vasta pe sairaalaan takas ja sitten mietitään joko käynnistetään vai pääsenkö vielä viikonlopuksi kotiin. Nyt on alamaha ihan tulessa, mutta ei ihme kahden sisätutkimuksen jälkeen. Kaveri on nyt n. 3,5 kg.

Pian varmaan Perfektastakin kuulumisia.

Huomiseen :wave:

viivin ja kaveri 40+5
 

Iltoja!

Voi, jännitys tiivistyy, eiköhän Perfektaltakin ala tulla sit uutisia :)
Kiitos Perämaan emännälle viestintuonnista!

Kuukiitäjä; Mulla ei ainakaan ole tietoa Dana76:n suhteen, ei muistaakseni ole paljoa ainakaan pinoissa kirjotellut?

Olikos painosta jossain vaiheessa kysymystä..
Mulla tuli esikon aikaan päälle 20kg, joista ei sitten meinannut päästä millään eroon..tosin en mikään aktiivilaihduttaja osannut missään vaiheessa ollakaan, mut melkein sain kaiken pois siihen, kun aloin tätä kakkosta odottaa, oisinkohan pari kiloa painavampi ollut.
Ja älkää uskoko jos joku sanoo että imetys vie helposti kaikki ylimääräset kilot..ei se välttämättä pudota, ainakaan niin näkyvästi mitä yleensä annetaan ymmärtää. Kyllähän se joillakin toimii( olkaa onnellisia) mut ei todellakaan kaikilla.

No, nyt aletaan kattoo leffaa..illanjatkoja kaikille!
M ja rv 39+3
 
Huh mulle tuli kauheet päänsäryt tuossa pari tuntia sitten ja mittasin paineet ja huitelehti ihan missä sattuu! :eek: yläpaine oli pahimmillaan yli 130 ja alapaine yli 90! Sit otin noilla tikuilla pissasta proteiinit ja se kuiteki puhdasta näytti, pikkasen jännitti että jos sieltä on jotain plussalle menny! Menin sitte lepäilee ja vähän särky helpotti ja äsken otin uudet paineet ja oli tipahtanu vähän. Otin panadolinkin tuossa sillon kun se särky alko mut ei oikein auttanu :eek: Täytyy kattoo tänään ja huomen vielä pissa mut jos särky jatkuu niin soittelen varmaan huomen neuvolaan niin tarkistakoon siel sit tilanteen.. Pelottaa hiukan :ashamed:

Ihan yks kaks tuli :whistle:

VIIVIN: tsemppiä sulle, piakkoin sieltäkin varmasti jotain kuuluu ;)

EDLA: toivotaan että sulla ois siellä rasituksessa ja paineiden suhteen kaikki ok :hug: Mua kyllä ottaa sit päähän jos tässä vielä jokin raskausmyrkytys tjn tulee niin laittaa lääkkeille eikä voi käynnistää kun kuiteki viikkoi jo tän verran. Mut kuulemma kättärillä mieluummin otetaan sisään ja annetaan lääkitys kuin käynnistetään..että saa nähä. Tosiaan toivon ettei ois mitään :ashamed:
Vissiinkin Helsingis vähän eri käytäntö ja voi olla neuvolakohtasestikkin nuo.. ite kun Vantaalta olen :)

mutta nyt taas meen.. huono olo muuteskin :ashamed:
 
Onnittelut mami87:lle!! :heart:

Nyt tulee valitusta:

Hitto mua koskee ylävatsaan, siis oikeesti tosi kovast, tietääks kukaan mistä johtuu?? Tai ennemminkin auttaako mikään? :'( Istuminen ja makaaminen on kaikkein kamalinta, kävely ja seisoskelu ok, kun vaan jaksais :/
Sori valitus, mut nyt tuntuu olo niin hirveeltä et pinnaki on aivan perrkeleen kireellä :kieh:
 
Lämpimät onnittelut kaikille vauvautuneille :flower: ja paljon jaksuja teille viime metreillä keikkuvat :hug:

Itse jäin aivan paitsi tuosta viimeisten viikkojen/päivien piinasta, kun vauvoille määrättiin syntymäpäivä jo etukäteen, tuntuu niinkuin joku olisi jäänyt vähän kesken kun en saa täällä valitella tukalaa oloani ja toivovani pääseväni jo synnyttämään :D Mutta tuolla sängyssä tuhisevat neitoset ovat kyllä vieneet mun ja koko muun perheen sydämet aivan täysin, että voi maailmassa olla jotain noin pientä ja suloista :heart:

Synnytyskertomuksenkin ehdin tänään väsätä, jos se kiinnostaa ketään niin voin sen tännekin liittää?

Liituraita
 
Onnea taas kaikille jakautuneille.Lumihiutale ja Mami -87 olivat ne uusimmat uutisoijat.
Miiku! Jaksuja sulle,olet aika kovia kokenut.Itsekin kyllä säikähtäisin kovasti verenvuodosta,on lähipiirissä siitä niin kaameita kokemuksia.

Mulla on alkanut pahoinvointi uudelleen,kuulemma loppuraskaudessa se voi taas olla riesana.En onneksi oksentele,mutta kaameita kylmänhikikohtauksia tulee ja ällöttää. Närästää sit viel usein iltaisin ihan vaikka mitä söisi.Punkkari mulla oli perjantaina kans tajuton ylävatsaan koskemiskohtaus.Kesti useita tunteja ja en tosiaan tiennyt mitä se oli.Anoppi veikkas,et kohtu painaa sisäelimiä niin paljon kasaan,et siel on verenkierto ja ym. häiriöitä,että särkee.Sen kipukohtauksen päätteeksi alkoi tulistakin tulisempi iltanärästys,että kaipa se anoppi oli oikeassa...

Kysyin muuten tänään äidiltäni,joka on synnyttänyt 4 lasta myös,että paljon sillä nousi paino raskauksien aikana.Niin kaikilta meiltä oli 12 kg noussut paino.Ja meitä on kaksi poikaa ja kaksi tyttöä.Ja viimeinen meistä oli tyttö ja siltä kuulemma oli sit lopuksi laihtunut,siis ennen synnytystä jo. Muistankin,et ei se munkaan äiti ollut ison näköinen kun pikkusisaruksiani odotti.
Multa on tässä raskaudessa nyt noussut paino vajaa 8 kg, edellisistä sen 9 -10 kg. ja aina on lähtenyt paino.Ensimmäisen imetys laihdutti,mutta kahdelta seuraavalta piti sitten liikunnalla aloittaa laihdutus,kun meinas jämähtää kilot. Siis imetys ei tosiaankaan aina vie kiloja,vaik ois kuinka täysimettäjä.
Nyt täytyy lähteä saunomaan,oli sen verran rankka päivä tämä.Tuo 2 v uhma on mehut vievää...EI,EI EI EI -sana kaikuu korvissani!

 
Mami87:lle onnittelut pienokaisesta! :heart: :flower:

punkkari: Aivan, meilläpä onkin sama "tuomiopäivä". ;) Tein tuossa juuri hyvin tieteellisen testin (sormustesti) ja lopputuloksena syntymäpäivä olisikin jo ensi sunnuntaina! Tarkistelin sen vielä pariin otteeseen ja kyllä; silloin meidän vaavi syntyy. ;) Ja hän on siis poika, senkin tarkistin vielä miehen avustuksella uudestaan. :D Eli sunnuntaita odotellessa... :D ;)
Emmää epätoivoinen ole... :whistle:
 
onnea MAMI87! :flower:

LIITURAITARUUTUPAITA; Kyllä mä ainakin sen luen jos sen tänne viitit laittaa :)

Lähettiin tossa äitillä käymään ja pikkasen helpotti se päänsärky, nyt ei sitä ole mut supistelui kylläkkin mitkä käy noihin jalkoihin.. tulee vähän säännöllisen epäsäännöllisesti :whistle:
mä taidan koittaa lähtee nukkuu kun sen verta kipee olo jotenkin.. ja sit noi krampit vielä päälle :ashamed:

Niin ja tosta laihdutuksesta vielä; Joo tiedän kans muutamii tapauksii ettei oo imetys auttanu mitään..et sikäli en luota siihen että se veis kilot vaikka kuin täysimettäs! Mut jokanen on niin yksilöllinen siinäkin paljon kiloi tulee ja miten ne lähtee jos lähtee.. Siks mua vähän ottaaki päähän kun joillekki tutuille naputettu neuvolas painosta, mun mielestä ei tarvis koska jokaselle tulee sen verta mitä tulee :whistle:

mutta öitä !

nita ja vaavi 39+1
 
Huomenta!

juu sainpa taas kauheesti nukuttua,tossa kuuelta jo pomppasin ylös.. :kieh:

aamukahvilla kun istuin nii supisti ihan sillai että tuntu polte alamahalla/selässä ja nyt on koko ajan semmone outo tunne molemmissa.
klo 10 ois lääkärineuvola,just varmaa alkas nukuttaa kun sinne pitäs lähtee.

hihii, yks lapseton keveri eilen väläytti :D lapsivedestä kai oli tarkotus multa kysyä nii puhu vauvanesteestä :LOL:

Liituraita muakin kiinnostais =)

Perferktallaki siellä jo vauva varmasti maailmassa... :heart:

Painonpudotus on mullaki pyöriny mielessä, että onkohan vaikee päästä näistä kiloista eroon..reilu 20kg jo tullu.. :ashamed: mä niin ootan että saan hoikan itteni takas, tää olotila on kyllä nii vieras,ihan tympii omaa turvonnutta naamaa kattoa peilistä.

mutta palailen varmaan tässä sitte kertoo neuvolakuulumisia. =)

miiku 38+1
 
Liituraidan ( ja kaikkien muidenkin) synnytystarinat kiinnostaa, tänne vaan!
Painosta, mulla on ollu jokaisessa kolmessa raskaudessa kylläkin eri neukkatäti, mut kukaan ei ole koskaan puuttunut painon nousuun. Joka kerta on vaan sanottu et alle kilo/viikko ois hyvä luku :eek: Et tosiaan käytännöt vaihtelee eri paikoissa, oon kyl kuullu (ja täältäkin nyt lukenu) et osaa olla tosi niuhoja neuvoloita painon suhteen.
Ja pudotuksesta, ekalta mulle tuli 24 kg (öhöm) lisää ja kahden kk:n päästä oli ristiäiset, niin olin 26 kg hoikempi. Enkä edes imettänyt kun osittain. Nyt tokassa ja näköjään tässäkin tulee semmoset 14 kg, ja ainakin ed. kerralla kilot oli lähtenyt pariin kolmeen kuukauteen. Toivotaan et niin käy nytkin. Jotkuthan sanoo et kun ikää tulee, niin aina vaikeempi saada painoo pois, mut tarttee sit alkaa tehdä jotain, jos ei "itekseen" lähde.

Pitää lähtee jo laittautuun itse, meillois nyt aamupäivästä se influenssarokotuksen otto, ja tyttö vaan nukkuu. Yleensä herää viimestään puol 8, kaipa se ajatteli nukkua sen rokotusajan ohi :LOL:

Krista ja pikkunen 39 + 2
 
Huomenta vaan!

Hyvin nukuttu yö takana.. yhdellä heräämisellä 10h! :D aamulla sit heräsin supisteluun. Jospa tää nyt pian poksahtais, ei enää montaa päivää jaksa tätä "pahaa oloa"..pakottaa niin joka paikkaa.

Pahoinvoinnista.. Mulla ei ole ollut pahoinvointia koko raskauden aikana, ennen kuin nyt. Oikein sellanen etova olo ja muutaman kerran olen ihan oksentanutkin.

Tänään sit lasten kans kotosalla, mies meni meidän autolla töihin (ittellään auto reistailee). Jos vaikka tekis jotain.. :|

Ellu 40+2
 

Huomenia!
Onnea mami-87 ja Lumihiutale, jos en vielä muistanut onnitella!

Ja pöh, ei taija mulla toimia se kolmas ässäkään..siltäkin kokeiltiin taas vaihteeks, eikä tunnu yhtään missään. Lonkat ja alaselän sain vaan syystä tai toisesta kipeeks :whistle: Sen siitä saa kun alkaa taiteilee tässä tilassa.. :LOL:
Mut ei suppareita..plääh..

Saunaa meillä ei oo, nii pakko kai alkaa vaan siivoilee..vaikka jotenkin tuntuu vaan että väsymys lisääntyy mitä pidemmällä raskaus menee..tänä aamuna tyttö herätti varmaan jonkin aikaa ja ku katsoin kelloa nii sehän oli jo yli puol 10! Ja hirvee väsy kuitenkin..

No,tänään pääsee kaverin synttäreille ihmeteltäväks..huoh..

Tulikellukka; Jos yhtää lohduttaa, nii mullakin on tääl kotona yks eieieiei- tapaus, tuo meijän uhmatyttö 2v.6kk..ei oo aina helppoo.. :hug:

M ja Onni-Ilona 39+4
 
Ai jo ja ne synnytystarinat, minäkin mielelläni lukisin niitä, kun vaan jaksatte niitä laitella..
Vai olikos tuolla Synnytys/syntyneet-osastolla jotain pinoa näille synnytystarinoille?
Laittoikos joku kans pinoa jo vauva-osastolle?

Muoks.Ei siellä tiadakaan vielä olla mitän pinoja noille..sorit.. :ashamed:
 
Onnea Mami87! :heart: :flower: :heart:

Tais muuten Donullekki tulla lähtö,ei oo kuulunu mitään sen limatulpan jälkeen...

Voi ku pääsis itekki,en ymmärrä mitä toi vaavi oikein meinaa,on kiinnittyny ja alhaalla,mut nyt tuntuu ihan ku se yrittäs ilman supistuksia puskee itteensä läpi...Pitäs lähtee ulos,meille sato ihan hyvä määrä lunta viime yönä,voi poika olla vähä ihmeissään ja haltioissaan.Kiva ku on valosampaa.

Vimpula ja hormoonihiiri 38+5
 
Onnea mami-87! :flower: =)

Viime yö meni vähän paremmin kun sitä edellinen, tosin nytkin heräsin kipeisiin supistuksiin joskus aamuyöllä. Onneks sain unen päästä taas kiinni ja heräsin vasta yheksältä! =) se on kyllä luksusta tällä hetkellä, että saa nukuttua noinkin pitkään ;)

Paineet on myös olleet normaalit, joten tais johtua vaan nukkumattomuudesta sekin. No, terkka soittelee tänään joka tapauksessa...

Mua kiinnostaa myös synnytystarinat eli pinoon vaan :D

Tänään ajattelin ottaa ihan rennosti ja loikoilla koko päivän hyvällä omalla tunnolla :whistle: mies pelkää koko ajan että vauva päättää tulla maailmaan ennen sitä sektiopäivää kun nyt on alkanu tulemaan niitä kipeitä supistuksia :whistle: ei siis anna mun tehdä enää sitä vähääkään mitä oon tehny...

nita:mä muuten tiedän nyt myös miltä susta tuntuu kun supistukset tuntuu reisissä. Todella inhottavan tuntusta... :/

Jospa alkais vaikka töllöä tuijottamaan =)

H82 38+1
 
Onnea mami87 :) :flower: :heart:

Ja miikulle iso :hug: ja jaksamista. Kyllä sua on koeteltu oikeen kunnolla.

Kaippa Perfektankin vauva on jo maailmassa tai kovaa vauhtia ainaki tulossa, sinnekin tsemppiä ja :hug:

Ja Hillan kuulumisia odotellaan..

Tänne tulee niin paljon tekstiä et kaikkea ei ihan jaksa lukea, mut kauheesti jaksamista teille kaikille, jotka kamppailette unettomuuden ja suppareiden ja muiden kipujen ja kolotusten kanssa.

Mä teen tonne vauvat 0-12kk pinon niin tulkaahan sinne sitte kirjoittelee kuulumisia kun on sellainen aika ja kyl mä täällä käyn lukee ja kirjoittelee myös.

Sanna ja Neiti 2vkoa 1pvä
 
Huomenta. Parin tunnin välisillä vessareissuilla nukuttu yö takana |O Ja neuvola taas iltapäivällä. näytän aika pandalta näiden silmäpussien kanssa. Menkkakivut senkun jatkuu, nyt polte enemmän alavatsan alueella.

Ulkona on niin sateista (=märkää :LOL: ) ja harmaata :ashamed: olisi niin kiva lähteä synnyttämään jos maa olisi valkoinen...tai siis voihan se sitten ollakin jo :/ Voi kohta tulee taas vauvauutisia kun perfekta, hilla ym tulevat ilmottelemaan. Eikös hillalla käynnistelty maanantaina ?

-Tipi ja VeetiVilma 38+5
 

Yhteistyössä