*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

Nuhaiset huomenet!

PikkuM: Tsemiä, synnärille taisi tulla lähtö! :)

Ja kovin täällä muillakin suppareita on heitellyt! :) Mulla ei edelleenkään mitään supistukseksi mainittavaa ole ollut. Muita tuntemuksia kyllä riittää. Alapää on aika perskuleen kipeä, mutta ei suppareita ei. :ashamed:

Nita: Nuo ylimääräiset TV-kanavat loppuu kai tänäaamuna näkymästä. Suoraansanoen en tiedä, kun puolivahingossa itsekin ne perjantaina bongasin. :D Äsken näytti vielä tulevan ohjelmaa niiltä... :whistle:

Voi hitto, kun pitää taas olla jo näin aikaisin ylhäällä. :/ Ei vaan nukuta yhtään. Jotain pitäisi tällekin päivälle taas keksiä. Iltapäivästä on neuvola, muuten ei yhtikäs mitään ohjelmaa. Nämä piiiitkät päivät tuntuu kyllä kokoajan vaan pidemmiltä...

mussu & pulla 38+3
 
Täällä edelleen, meillä meni netti pimeeks viikonlopuks, enkä päässyt ilmotteleen itsestäni ja varsinkaan vaivoistani :kieh:
Tosiaan, tänään kauan kaivattu LASKETTU AIKA, ja sitä se todellakin taitaa olla. Ei niinku mitään merkkejä et alkas jakaantua! Ei kait tässä muuten, mut alkaa ärsyttää kun toi hoitajien irtisanomisjuttu lähestyy, ja niin mielellään ois jo nyytin kans kotona ennen sitä. No, jospa sekin kokemus on sit meikäläiselle tarkotettu :whistle:

Muuten vaivat on vähän hellittäny, vauva on selkeesti laskeutunu, joten närästykset sun muut vaivat on menny melkeinpä pois. Vihlomisiin on jo jotenkin turtunu. Uutena on se et kun yöllä kylkee kääntää kuuluu kauhee pamaus ja rutina aina tuolta alapään luista :LOL:

Ei kait tässä auta kun odotella. Ja nyt sen taas muistaa,et odottavan aika on todellakin pitkä :D

Krista ja pikkunen 40 ja nolla!
 
Huomenta, huomenta.
Jeps, laskettu aika se on täälläkin. Tulihan se päivä viimein ja luulenpa että menee kans niinkuin edellisetkin. Supisteluja kyllä on, mut ei mitään kovin kivuliaita. Ja kun niitä supisteluja on ollut viimeiset 10 viikkoa (kivuliaampia, tiheämpiä ja säännöllisiäkin) ainakin, niin eipä näistä nyt jaksa hirveesti intoutua.
Aika jännä kuinka vaihtelevasti porukka supistelee. Toiset ihmettelee, et miltä supistelut tuntuu ja kun sitten eka supistus tuntuu, niin lähtevätkin sit synnäriin muutaman tunnin päästä. Myönnän olevani hiukan kade... :ashamed: Vaikkei se oikeesti ole multa pois :D

KRISTA: täällä kans olo helpottanut kun vauva laskeutunut. Tuo narina ja rutina alapäässä on kyllä aikas mielenkiintoista kuunneltavaa. Oon joskus pyytänyt miestä kuunteleen mut ei se mitään oo kuullut :whistle: :LOL: Itse kans toivon, että saisin synnyttää ja kotiutuakin vauvan kans ennen tota hoitajien irtisanoutumista. Mut jos sillon syntyy, niin se on sitten niin. Onpahan sitten lapselle myöhemmin kerrottavaa. Välillä vaan niin miettii, et jos vauva joutuu tuosta tavalla tai toisella kärsimään.

Onnittelut kaikille nyyttinsä lunastaneille!!

merikukka rv 40 tasan
 
Onnittelut Joppanalle! :heart: :flower: :heart:

Tais tosiaan PikkuM lähtee keikalle synnärille...

Noh olipahan yö tosiaan...viiden jälkeen sain unenpäästä kii ja ysiltä ylös.Vähäkö on pökkyrä olo.Alkaa muuten tuntumaan,et eihän meitä täällä oo enää kohta ketään...

Jotenki hupsua,ku aattelee,et ensiks sai pelätä tota keskenmenoo,etenki ku oli kaks jo alla.Sit oliki vuorossa noitte verenpaineitten takia,et jos käynnistetään ennen määräänsä.Nyt ku ois toivottavaa,et syntys,ni vaavi on rakentanu jonku linnotuksen,et minä pysyn täällä ja tähän ei oo kellään mitään sanottavaa!Kiusaan vaan aina vähäsen ja naureskelen päälle ku äippä kiemurtelee!

Ja nyt syömään!

-Vimpula-
 
Onnea vauvansa saanelle!!!!
PikkuM: tsemppiä!!

Täällä ei mitään uutta.
No minäkin voin jo pian sanoa, että ainakin kuukauden sisään tulee. :D

Yöllä on täälläkin kuuma. Mies aamuisin yrittää töihinlähtiessä peitellä, mutta ei se peitto kauaa päällä pysy.
Hieman on nuhainen olo. toivottavasti en kipeäksi ole tulossa. Synnyttäminen flunssaisena ei kuulosta houkuttelevalta.

No kyllä tässä on asennoiduttava, että ainakin se 2 viikkoa menee vielä. Pitää vaan kehitellä tekemistä. En vaan keksi ja jos jotain tuleekin mieleen, niin saamaton olen.
Nita, en ymmärrä miten jaksat niitä teidän koiria ulkoiluttaa vähän väliä. Täällä kun en pääse edes joka päivä itsenäni ulostamaan... :whistle:

No jos pesisi pyykkiä ja järjestelisi huushollia taas aikansa kuluksi..
LilliM: Joo, meikkä taitaa La:t olla peräkkäin. No kaksin sitten täällä kirjoittelemme, kun muut ovat jo juttelemassa vauva-arjestaan... Et sitten skyllä synnytä ihan heti.

Enni ja JalMari 37+6
 
Onnea kaikille vauvautuneille! Onpas todella tyttövaltainen marraskuu!

Täällä kanssa kärsitään kamalista sukkapuikko/puukkokivuista. Välillä tulee niin kipeitä vihlasuita, ettei oikein tiedä miten päin olisi. Olen myöskin huomannut tuon kuumuusongelman. Jatkuvasti on hiki ja taloa pitää tuulettaa! Viime yönä tuli jonkun tunnin ajan enemmän tai vähemmän epäsäännöllisiä supistuksia, mutta olin sitten nukahtanut ja se siitä. Nyt aamulla ei mitään tuntemuksia. Olen kyllä valmistautunut vielä kolmen viikon odotukseen :LOL:

T: Martta 38+5
 
Huh hellettä :whistle: Mun on pikkasen hiki...on siivoillu kuin puolijauhonen koko aamun niin,että illalla ei varmaan käveleen pääse :eek: Mutta siis poikien kämppä niin törkeessä kunnossa,että pakko siivota ;)

Enni: En todellakaan ole menossa synnärille :D Ei kuulu ei näy supistuksen supistusta vaikka päällään seisoisi... Että vahvasti kasassa oon täällä odotus-puolella vielä pitkään :headwall:

Joppanalla tosiaan luku 11 selvästi onnen numero! ONNEA vaan sinne :heart:

Oliskohan Ellu jo tosipuuhissa myöskin???

Nyt työmaa kutsuu elikkäs moikka hetkeksi :wave:

LilliM+Kaapo 37+5
 
Oikein paljon onnea kaikille vauvan saaneille :heart: Ja tulkaahan sitte tonne Vauvat 0-12kk kirjoittelee, kun kerkeette, niinku
pikku-jussi jo mainitsikin.

Ja ne telkkukanavat näky vkonlopun isänpäivän kunniaks =) Näin luki jossai.
 
Juu, tekemisenpuutetta täälläkin... Jospa sitä lähtisi lenkittämään koiraa kohtapuoliin.

Ihan hassuja kans aloin huolehtia kun neuvolalääkäri ultraili ja sanoi että istukassa näkyy kalkkeumia, että on selvästi loppuraskauden istukka, samaan hengenvetoon lisäsi että kyllä se silti hyvin toimii. Mutta minäpä nyt kuitenkin huolestuin! :ashamed: Entä jos ei toimikaan? Ja jos tässä vielä kuukauden päivät pitää odotella niin jos sinne tulee lisää niitä kalkkeumia :eek: ?? :/

Vuotaako teillä muilla rinnat maitoa? Tosi nolo oli viikonloppunakin kahvipöydässä kun yhtäkkiä oli tullut paidasta läpi ja sitten tuli heti kommenttia että synnytys taitaa lähestyä.. |O Vaikka suppareita ei täälläkään ole lainkaan ollut, että varaudun kyllä yliaikaiseen, neuvolatätikin sanoi tänä aamuna että ensisynnyttäjillä yleensä voi mennä yli.

gabrielle ja masuasukas 38+1
 
No voi höh..... luin just Hesarin nettisivuja ja sielläoli tosta irtisanoutumisjupakasta että ne alottaa täällä HUS:in alueella jo tästä päivästä osastojen alasajon, eli ainakin Jorvissa suljetaan jo tällä viikolla esim.lastenosastot :/ ,mä kun olin ajatellu että tän viikon ajan vois vielä ihan normaalisti mennä sinne synnyttämään mutta nyt en sitten tiedä. Meillä on kaksi viimesintä lasta ollu lastenosastolla hoidossa synytyksen jälkeen erinäisten ongelmien takia ja ei todellakaan olis kiva jos nyt vauva jotain apua tarttis niin se sitten siirrettäisiin eri sairaalaan :(
Pitääköhän suosiolla mennä synnyttämään Naistenklinikalle?
Taidanpa soitella Jorviin ja vähän kysellä asiasta lisää.



Huomenna olis sitten LA :eek:

Onnittelut vielä Joppanalle
 
Neuvolakuulumisia:

Painonmuutos +817 (yhteensä nousua siis 15 kg :D )
Turvotus - (...en siis millääntavoin edelleenkään tuota painonnousua voi turvotuksestakaan syyttää... :whistle: ;) )
Verenpaine 116/69
Hemppa 124
Sf 34
Lapsivesi N
Tarjonta RT
Syke 160
Liikkeet ++

Kaverilla oli melkonen meno päällä, sykkeen ottaminenkin oli vähän hankalaa. :D Peppu oli kanssa niin tanakasti pystyssä, että tuo Sf oli kanssa vähän hankalamman puoleinen saada. Mutta siis kutakuinkin sama on kuin viimeksikin, eli 34. :)

Ensin neuvolatäti sanoi, että aika ylhäällä on tuo peppu tosissaan, painaa varmaan kylkiluihin. Mä sitten totesin, että tuosta päätellen ei ole varmaankaan sitten laskenut vieläkään. No sitä kokeiltiin sitten seuraavaksi ja on kuulemma lähtenyt laskeutumaan! Jei! =) Kiinnittynyt ei siis ole vielä, mutta alaspäin on menossa. Itsekseni tässä vain mietin, että ei taida pienimmästä päästä Pulla olla, kun on sitten noin hyvin pitkänään tuolla masussa, koko kohdun pituudella. :whistle: No siihen olen kyllä varautunutkin, meidän suvussa kun ei pieniä vauvoja synnytellä. ;)

Oli puhetta noista irtisanoutumisista. Olivat tänään saaneet neuvolassa tiedotteet asiasta. Jos ne toteutuu, sairaalasta kotiutetaan nopeimmillaan jopa vuorokaudenkin sisällä ja neuvolasta kotikäynti on jo siitä 3 päivän sisällä. Kotiutuksissa toimitaan tietenkin tapauskohtaisesti. Tuonsuuntaista juttua olin kuullut myös perhepiirissä olevalta kätilöltä. Mutta siis tämmöistä Tehy-tietoa tälläerää, tuollahan ne tölsössä näköjään parhaillaan tuosta lakimuutoksesta neuvottelee...

Gabrielle: Minä nykyisin vuodan ihan kiitettävästi. :D Vielä en rintsikoita öisin ole alkanut pitämään, mutta pitäneeköhän kohta harkita, senverta hyviä merkkauksia on yöpaitoihin alkanut ilmestyä. :ashamed:

Kauppaan...
 
Gabrielle mulla vuotanu rinnat jo muistaakseni rv 16 eka kerran, ja nyt tulee siis jo aivan reilusti,ei toivoakaan että voisi olla ilman liivejä ja suojia muuten kun suihkussa :D just äskenki ihmettelin että miksi ihmeessä alko nii sattuu rintoihin nii oliki taas hanat vaan taas kunnolla auki :LOL:

Tänää oli se oysissa käynti, ajettii käyrä siellä ja sit lääkäri ultras ja teki sisätutkimuksen.kaikki oli kondiksessa. kaula ilmeisesti lähteny lyhenee kun vko sit lääkäri sano että 2-3cm ja nyt sano et parisen senttiä,ehkä vähän vajaa. että nyt vaan ootellaan kotona malttamattomana synnytystä. odottavan aika on todellakin piiiiiikä.. |O mulla pahimmillaan vielä 3vkoa odotusta..alkais pikkuinen nyt vaan raivaa itteesä pihalle ennen sitä irtisanoutumista.

nyt pottuja kuorimaan..

Miiku 38+6
 
Heippa! Mullakin on tänään alkanut koskemaan supistukset.Heräsin päikkäreiltä ihan kunnon sattumiseen ja sen jälkeen niitä on sit sadellut säännöllisen epäsäännöllisesti.Anopin hälytin jo 250 km päästä tänne lastenvahdiksi,jos tulee yöllä lähtö.
Mulla ois vielä 17.30 kampaaja-aika, saas nähä pääsenkö sinne?
 
Neuvolakuulumisia:

Painoa +1000g/vk
Turvotus +
RR 107/83
Pissa puhdas
Sf-mitta 35
Tarjonta RT
Syke +150
Liikkeet ++

Vauveli on jo kiinnittynyt. Sf-mitta oli sama kuin viikko sittenkin. Perjantaina sitten olis uus aika neuvolaan jos en oo viel poksahtanu. Haluu jo synnyttää |O
Tänään kävin apteekista ostaa lisää niitä Vita-Calsor tabuja. Jospa ne vähän hillitsis tuota makeen himoa, kun niissä on myös magnesiumia.
Siis tiet oli niin jäässä, että sai luistellen mennä etiä päin. Muutenkin kun kävely on semmosta "ankkamaista" niin nyt kaksin verroin enemmän, kun sai varoa ettei liukastu.
Miulla ei vielä tissit maitoa vuoda, jos puristaa niin pari hassua tippaa saattaa tulla. Mut jospa sitten kun vauva syntyy niin maitoa alkais tulemaan.

Onnittelut vauvautuneille :flower:
Ja tsemppiä kaikille jotka vauvan haku reissulla on =)

Hemski ja Santruska rv 40+2
 
Neuvolassa käyty ja kohta vissiin päivystykseen.. Verenpaineet huiteli ties missä joten terkka pääty sitten laittamaan mut sinne käymään. Kuulemma ei pitäis olla "huolta" , mutta parempi tarkistaa. Käski syödä jotain ja ottaa evästä mukaan ja lähtee tässä kohtapuolin.. joten katsotaan miten käy, kotiin haluisin kyllä mutta. Päänsärkyy kans on (ja siks kans laitto mut sinne) mutta terkkakin totes ett saattaa hyvin johtuu siitä että en nukkunu kun muutaman tunnin yöllä..sattu vaan niin joka paikkaan ettei uni tullut !

Tsemppiä PIKKUM:llä jos nyyttiä olet hakemassa :heart: :hug:
ja JOPPANA:lle onnea myös ! :heart:

Jotenkin mun tuurita tällänen, LA ja kaikki :whistle:

nita ja vaavi 40+0
 
Joo onpas omituista kun supistukset lievenee tai katoaa kun lähden liikkeeseen ja kun pysähdyn niin niitä alkaa säännöllisesti tulemaan.Ja MUL MENEE PÄREET tääl näitten mun penskojen kans.En jaksais yhtään olla tarvittava enään. koko ajan ne tulee ja äiti,äiti sitä ja tätä...ei nyt jaksais,kunvois keskittyä vaan omaan olotilaan.
On se hyvä jos ois ennen vanhaan,kun oli sitä sukua siinä talossa ja äitee sai mennä toiseen huoneeseen rauhassa synnyttämään.Täs nyt sit ydinperheessä laittelen ruokaa,vaik välil polttelee mahaa...ei helkkari sentäs
 
Terve taas :wave:

Tulikellukka: Sun pitää vaan olla paikoilla :D Mut joo toi on rasittavaa kun joskus oikein rukoilee,että sais olla hetken ihan rauhassa niin sekin on liikaa pyydetty toisinaan...voin kuvitella että sitten kun itellä supistelee niin jos silloin ei saa olla rauhassa niin varmaan mä karjun täällä naama punasena pojille :ashamed: Muutenkin näin odotusaikana mun mielialat vaihtelee tosi tiuhaan ja usein on tullu pojille huudettua ihan turhaan.

Sain sitten siivottua ja alapäähän ei koske ainakaan vielä,mutta jalat oli aika kovilla :kieh: Nukuin sitten tossa sohvalla about tunnin ja kun heräsin niin olin ihan hiestä märkänä :eek: Oli pakko painella heti suihkuun kun ihan hirvee hikiolotila.

Mut jos salkkarien loppuja menis kattoon :wave:

LilliM
 
Hei kaikille!

Synnytystarinaa hiukan. Eli supistukset alkoivat su-ma välisenä yönä, limatulppa alkoi irrota paria päivää aiemmin. Ma-aamu 10 ---> supistukset olivat säännölliset ja sairaalaan päätettiin lähteä siinä viideltä illalla. Sisälle kirjauduttiin kuudelta ja silloin supistusten väli oli 3-4min. Kätilö tutki kohdunsuun tilanteen ja paikat olivatkin 3cm auki, kaula kadonnut kokonaan. Pääsin kylpyyn ja viihdyin siellä tunnin. Sitten alkoi supistuksissa olla sen verran voimaa, ettei amme tuntunut enää hyvältä paikalta. Valitettavasti liitosten löystyminen oli aiheuttanut vaivaa si-niveleen niin, etten pystynyt seisomaan tai kävelemään kunnolla. Jalka tahtoi pettää alta. Suihkussa olisin varmaankin kestänyt supistuksia vielä tovin, mutta se seisominen kun ei oikein luonnistunut siirryttiin saliin. Tilannetta tarkisteltiin siinä vaiheessa uudestaan ja paikat olivat auki 4cm. Istuskelin keinutuolissa ja minulle tarjottiin ilokaasua, josta meinasi tulla huono olo. Apua siitä ei juurikaan ollut ja siksi kätilö alkoi ehdotella epiduraalin laittamista. Minä en sitä ensin halunnut kun sänkyyn joutuminen pelotti, mutta koska jalat eivät kantaneet kunnolla ja keinutuolissa alkoi tuntua tosi pahalta suostuin epiduraaliin. Näin jälkeenpäin ajateltuna se oli ainoa viisas ratkaisu. Se aine nimittäin todella tehosi! Sain hetken jopa nukuttua. Ainoa haittapuoli epiduraalissa oli sänkyyn joutumisen lisäksi supistusten tehon heikkeneminen. Paikkojen aukeaminen tyssäsi joten tipalla sitten avitettiin tilannetta. 23.05 sain luvan aloittaa ponnistamisen kun paikat olivat auenneet kokonaan ja 23.31 rakas tyttömme oli maailmassa. Tikkejä tarvittiin vain neljä. Jokin verran tuli nirhaumia ja jättikokoinen mustelma.

Lopetan täällä odotuspuolella kirjoittelun kun se on jo osaltani ohi. Tulkaahan tuonne uuteen marraskuisten ketjuun kunhan saatte kääröt syliin. Hyvää odotusaikaa ja synnytystä jokaiselle!

Donu ja tähtisilmäinen tyttö :heart:
 
|O Supistukset taas loppuivat.Anoppi ja appi lähti tuolta 250 km päästä ajamaan jo meille.sauna lämpenee ja sinne ukon kanssa ;)
Sain kampaajallakin käytyä ja sen jälkeen kävin nautiskelemassa yksin heseaterian ja kiersin marketin hitaasti supistuksia etsien.En löytänyt kuin pari jotka tuli siel kaupassa ja nyt kotona ollessa pari lievää tullut.
Ai hitto,jos tää oli taas vaan yksi supistuspäivä ja seuraava taas viikon päästä,niinkuin täs tapana oon kuukauden päivät ollut... :headwall:
 
Tulikellukka, tiedän niin ton tunteen kun ottaa päähän supistusten loppuminen, mulla alkoi taas tänään supistelemaan kolmen aikoihin, siitä asti supistellu vaihtelevasti 8-15min välein tosi kipeästi.......nyt näkyis sit taas hiipuneen kun ei ole 20minsaan tullut uutta supistusta. OLiskohan nyt jo viikon verran ollu tällästä joka ilta, kauankohan tää voi tälläsenä jatkua? :eek:

Kaipa sitävois sitten samantien painua pehkuihin jos vaikka sais sitten nukuttua vaihteeks |O

*Miten niin ärsyyntynyt ja kiukkunen katjuza* ja sitkeääkin sitkeämpi ilmarijalmari :whistle: rv39+6
 
Täällä tais alkaa limatulppa irtoamaan ja nyt on koko illan supistellut... Vielä eivät kipeetä tee mutta varsin epämukavilta alkavat tuntua, jonkin verran säikivät selkään ja sitten tulee semmonen kuristus panta tuohon keskelle mahaa. Menkkakipua on ollut useampana päivänä jo ja nyt on pari kertaa saanut käydä jo suoltaki ntyhkjentämässä. Jospa tämä tästä lähtee tai sit herään aamulla sikeästi nukutun yön jälkeen ja totean että mitä sitä turhaan....

Sanle ja Veikka 39+6 (huomenna parasta ennen -päiväys, tosin naapurin isäntä sanoi että kärsiihän se maidonkin mennä 3 päivää yli :LOL: )
 

Yhteistyössä