*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

Päivystyksessä käytiin ja n.3h siellä reissulla meni. Kohdunsuu oli ulkoota (?) vähän auki mut sisältä kiinni..en oikein tajunu mitä tarkottaa sillä sisä ja ulko jutulla? :ashamed: :eek:
Ja kaulaa vielä 1,5-2cm jäljellä,elikkä sama kun vikassa lääkäritarkistuksessa oli 2cm elikkäs ei oo paljon muuttunut. Pehmeet paikat kuiteki. Lääkäri vaan sano et alkaa valmistelee mut ei vissiin oo ihan heti synnytys lähellä.. Joten se siitä lasketusta ajasta :whistle:
Verenpaineet huiteli aika korkeella ,2kertaan ne otti sen. Muut kokeet oli kaikki puhtaat.
Meinas ottaa osastolle mut sanoin oman mielipiteen niin sano et huomenna sit kontrolli käyntiin aamulla et siellä paineet,pissa ja käyrillä. Vissiin ei lääkärin käyntii ollenkaan mut kai joku lääkäri sit sano miten edetään. Sain särkylääkkeitä 2kpl päänsärkyyn ja vähän helpottikin,
Vois lähtee nukkuu kun viime yönä ei saanu ollenkaan nukutuks että jos nyt sais.. Sano et jos kauheesti nousee paineet yöllä niin pitäis lähtee takas tai jos särky tulee takas. Kätilö sit vaan kuiteki sano että ota panadol jos tulee särkyy..että tiiä sit kumpaa tekis :eek:
Mut mä haluisin vaan nukkua!! :ashamed:

jotenka huomiseen.. saa nähä mitä sanoo osastolle menosta :snotty:

SANLE:lle vielä onnea jos lähtö tulee.. ja muillekkin tsemppiä jos se itse kullekkin eteen tulisi ;)
Täällä on supistellut nyt aika mukavasti mut en yhtään epäile kun kuiteki tota alapäätä sorkli ja sano että vauvan pää tuntuu ihan alhaalla.. no saa nähä käynnistöökö synnytys vaikka ei alapään tilanne sellasta antanu ymmärtää..

nita & vaavi 40+0

Ai niin, painoarvioks sano 2900kg että tosi pieni vauva tuloillaan siis! Mutta se jo arvattiinkin jos tuo paikkansa pitää kun ei tuo maha niin iso kuitekaan ole :p
Niin ja tyttöä se siellä veikkaili kun kysäsin.. kaipa se näin LA:na aika varma on :D :D
tyttöpainotteinen siis jatkuu vissiin :p
 
Täällä vaan kärvistellään,selkä kipu palannu,joten voi olla nukkuminen aika tiukassa...

NitaMulla oli paikat pehmeet mut kii esikoisesta vk 40+2.Nyt tulee se mutta osuus,40+3 synty poika,sisätutkimus käynnisti.Puol tuntia sairaalalta lähdön jälkeen alko supistukset eli 0.15 ja poika maailmassa 10.14...

Pakko lähtee kokeileen nukkumista!
 
Kyllä tää on yhtä kansantiedettä tää odotus ja synnytys :whistle: |O

Jos esikoisesta oli lapsivettä tooodella vähän eli synnytyksessä ei ollu enää oikeen mitään jäljellä, niin nyt sitä tuntuu riittävän ihan yllin kyllin! Eilen olin polilla painoarviossa ja perjantaina uudestaan ja silloin katotaan, ettei lapsivesi olisi ainakaan lisääntyny....eipä ne siitä mitään sen enempää sanonu, mutta ärsyttää, kun aina jotain!! Painoks saatiin eilen 4,2 kiloa ja lääkäri sanoi kannattavansa spontaania synnytystä eli ei käynnistystä ainakaan vielä tiedossa. Omat supistukset kuulemma parempia isokokoisen vauvan synnytyksessä. Miten lie painon suhteen käydä, kun esikoinen arvioitiin samaisessa laitoksessa vähintään 4,5 kiloseksi ja painoi vain 3,5 kiloa :heart:

Ärsyttääkö ketään muuta lääkäreiden ja hoitajien nuivee suhtautuminen esitettyihin kysymyksiin?! Kun eilisellä polikäynnillä sekä lääkäri että hoitaja molemmat tyyliin pottuili vastauksillaan, mut mistä helkkarista mä tai mies voidaan tietää vastaukset kaikkiin odotukseen liittyviin kysymyksiin ja kai meillä on oikeus tietää, onhan kyseessä sentään oma lapsi/omat lapset...kyllä mua ainakin helpottaa, jos saa vastauksen mieltä askarruttavaan asiaan suoraan ammattilaiselta kuin vaikkapa netistä ettimällä!

Vattihattu ja ernopirkko valituskierroksella rv 39+6 :heart: :D
 
Viime yö ois voinu jäädä meikältä väliin kokonaan. Voi jessus et väänti ja käänti mahaa, ja ettei vaan syynä olis ollu illalla syöty kimpale kermajäätelöö :whistle: joskus kuuden aikaan katoin viel kelloo ja tyttö heräs sit vajaa seittemän |O Pirtsakka olo, täytyy myöntää.

Vattihattu, mulle kävi kans esikon kans noin, et painoks arvioitiin 4,5 kiloo ja oikea syntymäpaino oli sitten 3,5 kiloo. Et eihän toi paljoo heitä :whistle:
Nyt tämän arvioitu syntymäpaino on 3,5 kiloo.

Tyttö huutelee potalta pyyhkiin, palaillaan ! :wave:
 
Voi, monella jo paljon enteileviä merkkejä... tsemppiä vaan kaikille!

Minä olen taas nukkunut yön suht hyvin.
Liikkeitä olen alkanut tarkkailemaan tietoisemmin kuin ennen ja nythän ne jo niin helposti tunteekin.

Vielä olisi tasan 2vko laskettuun aikaan, eli malttia tänne, kun ei niitä supistuksia tai muitakaan ole tullut. No ensi viikonlopuksi on onneksi vieraita tulossa ja tekemistä. Pitäisi tässä miettiä tarjottavie yms. Kivaa vaihtelua tylsyyteen. Sitten voisikin synnytys käynnistyä siinä viikkoa ennen la:ta... No toivossa on hyvä elää. :D

Eilen hain taas valtavan säkin kirjoja kirjastosta, joten kyllä nämä päivät tästä saa kulumaan. Toisaalta ihanaa, kun on kerrankin aikaa vaan lukea kaikkea "hömppää". ei siis koulukirjoja tai työasioihin liittyvää. Pitää kai yrittää nautiskella, niin kuin kaikki yrittävät minulle sanoa, mutta kun se ei ole niin helppoa. Nyt ei taida nimittäin kuitenkaan täysin tajuta, miten se oma rauha katoaakin tämän uuden perheenjäsenen myötä.

Jep, mutta nyt lukemaan iltalehdet... ettei päivän rutiinit sekoa :LOL:

Enni ja JalMari tasan 38
 
Liikkeistä: Mulle annettiin viimeksi neuvolasta se seurantalomake,mutta ainakaan viime yönä ei tarvinnut todellakaan miettiä,että liikkuukohan Kaapo tarpeeksi :whistle: Siis ihan älytön jumppatreeni oli masussa käynnissä. Mun oli pakko oikein nousta sängystä kun oli niin hankala olla :eek: En tajua kun ennen oli niin rauhallinen öisin,mutta ei kyllä enää...

Mulla pian se neuvolalääkäri...kiiinnostaa,että onko ne puukkotuntemukset saaneet mitään aikaseksi. Toivotaan,että edes jotain!

Ajattelin muuten kävellä neuvolaan :whistle: Poitsu saa tulla pyörällä =)

LilliM+Kaapo 37+6
 
Huomenta!

PikkuM taitaa tosiaanki olla nyyttiytyny!

Mullaki ois tänään se neuvolalääkäri,pitäs vaan joku kyyti keikata ja samalla lapsenvahti.Ukon oli tarkotus mennä tuntia aiemmin töihin,mut nukku pommiin.Ite heräsin vessaan,ni ihmettelin,et mitä se viel kotona tekee...Ei ois muuten kerenny ees seittemään töihin!

Vimpula ja hormoonihiiri 39+4
 

Tässä kopio tonne vauvat 0-12 keskustelupalstasta laittamastani kirjoituksesta......

Tyttö syntyi sutjakkaasti 7.11. klo 4:22. Rv 40 +6 . Yhdeltä lähdettiin sairaalaan ja tyttö ponnisti tosiaan muutaman tunnin jälkeen ulos. Edipuraali ehti vaikuttaa hyvin kun sain sen saman tien kun menin sairaalaan sisään. Supistukset olivat kotona n. 4min ja matkalla tihenivät 3 min. Miehen kaasujalka alkoi painamaan kun sanoin että kolmen minuutin välein tulee . Matkaa meillä sairaalaan on 30 km, joten ei kiirettä pidetty vaikka anoppi kävi hoputtamassa että lähtekää jo. Synnytys eteni nopeasti ja saatiin täyden kympin tyttö 10-10-10. Tosin seuraavana päivänä keltaisuusarvot olivat koholla ja hän joutui valohoitoon päiväksi, mutta jo lauantaina päästiin kotiin ja nyt huolehditaan tuosta syömisestä että saa kolmen tunnin välein ruokaa (täytyy herättää jos ei itse herää, mutta ei sitä ongelmaa ole ollut).

Itse synnytyksen jälkeen jouduin leikkaussaliin koska istukka ei poistunut kokonaisena ja vuosin verta runsaasti yli 2 l. Siellä tehtiin kaavinta ja sain seuraavan päivän aikana kaksi pussia verta. Siitä johtuen olo on nyt hyvä. Lisäksi olin saanut juuri nielutulehduksen, joten kaiken kukkuraksi itse olen nyt penisiliinikuurilla. Täytyy muistaa vaan syödä maitohappobakteereja.

Isi on nyt hoitanut yhden iltasyötön joten olen saanut nukkua putkeen 4-5h ennen omia syöttämisvuoroja (siis maitoa tulee niukasti ja joudumme antamaan lisämaitoa). Kaameeta kun lähtee takas töihin niin "joutuu" itse hoitamaan täänkin vuoron, no nukutaan sitten kun saa.

Isosisko vaatii aikapaljon nyt kun uusi on tullut taloon. Ihan sääliksi käy kun hän hakee hirveesti lohtua äidistä ettei äiti vaan hylkää häntä, mutta eiköhän tuokin mene ohi kun huomaa ettei mitään hätää ole.

Palautumisesta. Minä olen palautunut hyvin. Ja ainoastaan yksi tikki tulu ja sekin oli jo sairaalassa parantunut (se välilihan öljyäminen siis kannatti). Viimeksi kun tikkejä tuli 5-6. Lähtöpaino saavutettu, mutta ei mulle niitä kiloja ehtinyt tulemaankaan paljon. Kun ei hirveesti tippuisi enää.

En muista mitä piti vielä kirjoitella, mutta tässä nää tärkeimmät kai. Ja nyt siirryn myös marraskuisiin tonne vauvat 0-12. Kuullaan siellä toisistamme :wave:

Ja onnea muillekin vauvansa saaneille!! =) :flower: :heart:

-viivin ja mimosa (kaveri) -
 
Huomenta tai puoltapäivää vaan.

Täällä on aamu mennyt vähän pitkäksi. Mies on niin kipeenä, että jäi kotiin pitämään etäpäivää. Tuossa se sitten lopulta koisi aika pitkälle ja mäkin sitten huomaamattani viihdyin pehkuissa jonnekin kymmenen nurkille. Tänään oli kyllä aikomus kaupungille mennä muutamia joululahjoja kattelemaan, mutta enpäs taida viittiä. Pidetään sairastelupäivää porukalla täällä kotosalla. :snotty: Korkeintaan tuossa Prismassa kipasen tässä jossain vaiheessa.

Vattihattu: Mua on tuo oma neuvolalääkäri ottanut todella pahasti päähän! :kieh: Mitään kunnollisia vastauksia oikein mihinkään siltä ei ole tuntunut saavan, enemmän sellaista muikistelua yms, joka tuntuu tosi ylimieliseltä. Arrrsyttävää... |O
Muuten neuvolassa on todella hyvin tietoa saanut ja on kuunneltu. :)

Mulla on nyt viikon sisällä kyljistä jotenkin alkanut iho vetämään. Jotenkin se tuntuu tosi pinkeeltä, en osaa paremmin selittää. :whistle: Omituista. Voisko johtua tuosta laskeutumisesta, tiedä tuota?

Ei kummosempia tänään, yritän tähän päivään pikkuhiljaa herätä. :)

mussu & pulla 38+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja nita1:
Kohdunsuu oli ulkoota (?) vähän auki mut sisältä kiinni..en oikein tajunu mitä tarkottaa sillä sisä ja ulko jutulla? :ashamed: :eek:
:p

Tervehdys... tuosta kohdunsuusta. Miten itse sen olen ymmärtänyt... Eli synnytyksen lähestyessä kohdunsuu aukeaa kokonaan... siis sisäsuu ja ulkosuu. Esim. uimassa voi käydä jos on esim. sormelle ulkosuu auki, mutta sisäsuu kiinni. Uimassa ei saa käydä jos on sekä sisäsuu että ulkosuu auki... Näin taitaa tapahtua siis kun synnytys lähestyy. Itselläni tosin jo viikolla 36 oli reilu sormelle sekä sisä että ulkosuu auki... enkä vieläkään ole poksahtanut. Kohdunkaulaa tosin silloin jäljellä 2,5cm

:wave: Tietääkö kukaan voiko käydä niin että tuo kohdunkaula lyhenee vasta synnytyksen käynnistyessä... vai käynnistyykö synnytys vasta kun tuo kohdunkaula on lyhentynyt :/


 
Kohdunkaulasta, eli se voi lyhentyä vasta synnytyksessäkin (mulla oli ainakin viime synnytyksen alussa vielä kohdunkaulaa jäljellä ja se sitten synnytyksen edetessä hävisi,mutta kyllähän se yleensä rupeaa lyhentymään jo ennen. Mulla kohdunsuu rupesi aluksi aukeamaan sisäpuolelta mikä todettiin ultrassa, kohdunkalulakanava oli enää 1cm viikolla 32 (alunperin n.4cm ja kohdunsuu auki pari senttiä, nyt se on ollu auki nelisen senttiä jo kohta viikon.... ja täällä vaan porskutellaan yhtenä kappaleena vaikka La on tänään.

Yritän täällä vähän siivoilla josko saisi vauhtia noihin joka iltaisiin suppareihin mutta todennäköisesti saan vaan selkäni kipeäksi eikä muuta :kieh:

Olettekos muuten lukeneet siitä teinityttöjen tempauksesta kun yrittivät siepata sen 4-vuotiaan tytön Espoon Sellossa, aika hurjalta tuntuu :eek:

 
Heippa. Viime yönä en nukkunut silmäystäkään :eek: aivan sairasta koska ei edes supistellut kun pari kertaa (ihan hullun kivuliasta). nyt sitten pilkin zombiena ja kohta varmaan kaadun sohvalle :LOL:
Eilispäivän tuli ei-kivuliaita suppareita pari kolme tuntia kerrallaan ja väli oli max 10min. Mutta ei muuta. Tänään uskon että sitä limatulppaa on alkanu tulemaan koska pyyhkiessä paperiin jää limaa. ällöä--- :ashamed:
Ehkä niistä oli siis jotain hyötyä? Vitsi kun ei tiedä noista jutuista mitään. Mitään konkreettista tulppaa ei siis ole näkynyt :D

-Tipi ja VeetiVilma 39+4
 
Joo, minullekin lääkäri sanoi, että varsinkin ensisynnyttäjillä voi olla tilanne muuttumaton ihan synnytykseen asti, että sitten kun alkaa tapahtua niin kanssa tapahtuu. Itse en tiiä tuosta...

Onpas taas ollut saamton päivä. Kävelylle piti lähteä, niin meikäläinen kävelee kauppaan ja takaisin... :ashamed: olen siis saamaton...
Silitettyä kyllä tuli ja jospa vielä illalla saisi imuroituakin.
Huomenna voisikin vaikka leipoa jotain. :p

Mites tämä palsta tuntuu kovin hiljaiselta nykyään. vai johtuuko se vain siitä, että odotan joka viides minuutti uutta juttu. :/
No Monihan on kin jo ilmoittanut siirtyvnsä tuonne synnyttäneisiin :kieh:
Minäkin sitten joskus...

Enni
 
Enni Samalta tuntuu mustaki,sit vielä ku ei taho oikein kärsiä mitään tehä,ni tulee roikuttua täällä.Etenki ku ukko on töissä ja poika päikkäreillä...Noh kohta ois neuvola ja vois kaupallaki käydä,yksin en enää uskalla lähtee noitten vihlomisien takia.Kuiteski jotain erilaista tähän päivään.Pienet ne on munki ilot,aika säälittävä tapaus! :ashamed:
 
Morjens!

Enni: Mä luulen,että suurimmalla osalla on jo ne nyytit kainalossa tai sitten hakureissulla ovat :D Meikäläinen täällä lopulta yksin :whistle:

Mulla oli neuvolalekuri tänään ja kehoitti pakkaamaan viimeistään loppuviikosta sairaalalaukun,että paikat ovat kypsyneet siihen malliin. Pehmeät siis on,kaulaa jäljellä 1-1.5cm ja Kaapon pää pikkulantiossa tulollansa :whistle: Mutta mä en usko ollenkaan,että syntyy edes viikkoa ennemmin kun ei nuo aiemmatkaan ole niin tehneet. Uskon vasta kun tosi kyseessä ;) Mutta onneksi ne puukkovihlasut on edes jotain saaneet aikaan,että suunta edes on oikea =) Ettei turhaan ole tullut kärsittyä...

Toisaalta tuntuu toivottoman pitkältä ajalta l.a:an,mutta sitten kun esim.miettii sitä päivää kun teki positiivisen raskaustestin niin pitää oikein miettiä,että kuinka tämä aika onkin mennyt niiiiiin nopsaa :whistle: Että juurihan se päivä oli...

Mä luulen,että Ellu,Sanle ja PikkuM ovat parasta aikaa ihailemassa vauvojaan ja heillä odotus onnellisesti ohi! *kateeksi käy* :saint:

LilliM
 
Täällä on mennyt koko päivä leipoessa! Sain inspiraation ja aloin leipomaan joulutorttuja ja korvapuusteja! :p ajattelin pistää pakkaseen ja sulatella sitten sitä mukaa kun vieraita alkaa ravaamaan. Neljän tunnin katkonaisista yöunista huolimatta olo on ihmeen virkeä ja pullatkin onnistu! :whistle:

Meillä koittaa sitten huomenna totuuden hetki kun saadaan vauva kainaloon! :heart: jännittää ihan mielettömästi! :eek: ens yönä ei sitten varmaan tulekaan nukuttua... :whistle:

PikkuM taitaa tosiaankin olla vauvanhakureissulla. Onkohan nitakin joutunut jäämään sisään paineiden takia?

Kohta pitäisi lähteä viemään koiraa anoppilaan hoitoon ja katsoa sairaalakassit kuntoon...Mä en tiedä miten päin tässä pitäis olla että tästä olemisesta tulis jotain, koska olo on ku olis istunu muurahaispesässä, ei vaan malta odottaa! :LOL:

Jospa sitä menis taas...

H82 39+0
 
HE82 Tsemppiä huomiseen,vähäkö kade?!?

Tohon nyytinhakijoiden listaan vois varmaan lisätä Minnyn ja ainaki Kyyhkysen!

Toivottomalta tuntuu tilanne,LilliM,sullaki on asiat jo paremmalla mallilla ku mulla! :'( Ei vaineskaan,kyllä se sieltä tulee ku on tullakseen!Nyt tää poistuu iltaan asti. :wave:
 
H82: no sieltähän se vastaus kysymykseeni tulikin. Onnea huomiselle. varmasti jännittää.
LilliM: Et nyt kyllä ala synnyttämään :kieh: mä en ala mitään.
Mutta tajusin just, että marraskuukin alkaa olemaan puolivälissä, että ei tässä kyllä taida tarvita kenenkään kovin pitkään odottaa. Ja kun tässä vaiheessa tosiaan jo on, eikä vasta siinä plussatestissä, niin jo on kumma jos ei jaksa ootella päivää, viikkkoa tai joku meistä (minä) vielä kuukautta....

 
Onnea kaikille vauvautuneille :flower:

Tässä vähän meidän synnytys kertomusta. Elikkäs 7.11 ke aamuna heräsin kuuden aikoihin aamulla supistuksiin, mulla oli aika ä-polille 8.30, luulin, että taas supistelee vain muutaman tunnin. käyrälle piirtyi supistuksia ja kun pääsin lääkärille kanava hävinny ja 3cm auki, suoraan synnytyssaliin sain mennä. Salissa ollaan oltu 10.30, 11 aikoihin kalvot puhkaistiin, 12.45 poika maailmassa, ponnistusvaihe 10min. Puudutuksia en kerinnyt saamaan tai niitä aqua-rakkuloita laitettiin,mutta enpä huomannu mitään vaikutusta. Niin tulikellukka oli kysellyt, eli en revennyt yhtään, ei ainuttakaan tikkiä tarvinnut, ihmettelin kyllä itsekin asiaa, mutta paikat anto kumminkin sen verta periksi.

Eilen poikakin pääsi kotiin, että tässä on touhua riittäny. Pientä mustasukkaisuutta näyttää esikoisella olevan, mutta eiköhän se ajan kanssa ohi mene!

Nyt pyykkejä laittamaan kuivumaan, pojat kun päikkäreillä!!


mamma 06& 07 + poju 6vrk
 
Tosiaankin iso osa porukkaa on jo onnellisesti kääröjensä pauloissa. Täällä me viimeset kärvistellään... ;) Mullakaan oikein mitään konkreettista ei tunnu edelleenkään tapahtuvan (vihlomisia ja huonovointissuutta on joo, mutta ei supistuksia ei), mutta kai siellä kuitenkin jotain tapahtuu. Vika lääkäri oli silloin pari viikkoa sitten ja sillon oli kohdunsuu jo vähän pehemennyt, auki jne ja eilen neuvolassa sanottiin pienokaisen laskeneen. Että ilmeisesti kaveri tekee matkaansa kaikessa rauhassa, viitti turhaan mua häiriköidä. :) Säästelee synnytykseen...!?! :LOL: :| :whistle: No onhan noita viikkojakin vielä jäljellä, jos ylikin menee...

Mutta tänään sain joulukortit jo kirjoitettua! :saint: Enpä sentään ikinä näin ajoissa ole ollut! :xmas: Kyllä nää päivät on vaan piiiitkiäää...

Oi, HE82:lla on jännät paikat! =) Voin kuvitella, että fiilikset on aika malttamattomat, huomenna se käärö on vihdoinkin siinä vieressä. :)
 
Heip!
Minä sitten lähdin viime yönä puoli kolme synnärille.supistukset tuli 2-4 minsan välein...Mutta tässä sitä ollaan.Supistukset päättyivät tänä aamuna ysiltä kuin seinään ja minut kotiutettiin puolilta päivin.Nyt tuntuis taas alkavan juilimaan....ottaa pattiin,ettei sanoja löydy.Kaksi puolituntista nukuin viime yönä,joten ottaa pattiin sekin,että mut laitettiin tänne kotiin kolmen mölyävän kakaran luokse.Pikkasen ottaa pattiin kun kuuntelen tätä älämölöä. |O |O |O |O |O |O Vois vaan nukkua,mut mitäpä sitä nyt nukkumaan menis :eek:
 

Yhteistyössä