*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

Täällä ei tapahdu masun suhteen mitään...
Ässät kokeiltu, kaupoilla pyörimiset yms...
Huoh...kuun lopussa vasta tosin onkin la,mutta en haluaisi loppu kuusta-joulukuussa täällä itseksenikään kirjoitella.... :eek:
Huomenna olis aamusta neuvola ja saas nähdä onko Jaska vieläkin jatkanut laskeutumistaan.
Kanavaahan miula ei ole ollut enää...hmm....reiluun kuukauteen jäljellä oikeastaan ollenkaan ja hieman vajaat 2cm olen ollut aukikin saman ajan.
No,nyt sitten kun saisi ihan luvan kanssakin supistaa niin sitten niitä tulee ihan yksittäisinä kappaleina niinkuin nyt aamunkin aikana.

No,kaipa meilläkin tässä joskus on vauva...huoh...valivalivalivali.... :whistle:

Minny ja Jaska 38+3
 
Niin siinä vaan taas kävi, että supistukset on sen verran hiipunu (tulee n.15min välein enää ) jotta ei tullut lähdetty sinne Kätilöopistolle. Päätin yöllä että lähden vasta viime tipassa ettei tarvii sitten kärvistellä ruuhkasessa sairaalassa ja niin ne supistukset rupesi laantumaan tossa viiden aikoihin, väli piteni pikkuhiljaa mutta nukkunu en ole minuuttiakaan, vein kuopuksen just kerhoon ja ajattelin nyt ruveta lepäilemään, nukkumaan tuskin pystyn vieläkään kun näitä suppareita kuitenkin jonkun verran tulee.
Hyvä mieli on siitä että maltoin pysyä kotosalla eikä tullu hukka reissua sairaalaan mutta kyllä tää tilanne rupeaa jo ärsyttämään kun ei pääse tositoimiin vaikka supsitelee joka päivä :kieh:

Nyt vaaka-asentoon ja toivon että saan silmäni edes hetkeksi suljettua |O

 
huomenta.

VIMPULA: ei oo ollu mitään puhetta käynnistyksestä ja koska mulla on paikat vielä siinä kunnossa (ulkoota sormelle auki,sisältä kiinni, kanavaa jäljellä 2cm ja hiukan pehmeät) niin tuskinpa haluavatkaan käynnistää kun kuulemma kättäri ei mielellään käynnistele ollenkaan..että pitää mieluummin osastolla ja antaa lääkityksen kuin käynnistään,näin terkka mulle sanoi.
Ja sen kyllä huomaa.. kätilöt on ollu mukavia,harmi kun ne ei päätä asioista :/ Saa nähä mitä sitten tänään.. mä en vaan jaksais tätä kun sekin stressaa vaan!! mut eihän ne sitä tunnu ymmärtävän.. Eilen oli kotona hyvät paineet kun en ees miettiny asiaa mut heti aamusta kun heräs ja tajus et taas sitä pitää mennä niin johan alko nousee..Otan ton mittarin mukaan niin saa nähä mitä ne siellä siihen sanoo. Tässä tän näkee kun 50ihmistä hoitaa yhden potilaan asioita! |O

Joo MERIKUKKA: Jotenkin oon sellasen kuvan saanu että jos ne sisälle ottas niin siellä oisin sit synnytykseen asti..elikkä millonkohan sekin sit ois noiden paikkojen perusteella :whistle: mutta mulla on vaan tota kammoa sinne.. tiedän että ehkä vähän hölmöä mut eilenkin kotona itkin asian takia.. ja sitten saatan saada noita paniikkikohtauksia :whistle:
Mun papereissa lukee vissiinkin että lääkäri päästää kotiin mutta suositteli osastohoitoa.

Niin tuosta kättäristä.. saas nähä onko siellä sitten ruuhkaa jos tosiaan Jorvi on nyt suljettu (?) ja naikkarikin alkaa olee täynnä.. Mihinköhän tääkin johtaa kun kohta enään tiiä minne pitää lähtee synnyttää :whistle: :ashamed:

mutta nyt taidan lähteä pikkuhiljaa.. :/

nita & vaavi 40+3
 
Huomentapäivää :wave:

Vai ei Katjuza päässyt vieläkään tositoimiin :whistle: On kyllä uskomatonta ollut toi sun odotus kun ensin teidän vauva meinasi ihan väkisin syntyä ja nyt ei sitten millään...uskon,että hermot on sulla koetuksella! Luulisi,että pian käynnistetään ettei sentäs 42viikolle asti tarvi kärvistellä :eek: Mutta tsemppiä sinne =)

Tulikellukka varmaan pääsi vihdoinkin myös synnyttämään =) Toivottavasti heiltä kuullaan tyttöuutisia kun heillähän on jo kolme poikaa. Mutta terveyshän se tietenkin kaikkein tärkeinä on =)

Mä olen siinä onnellisessa asemassa,että seinäjoen keskussairaala ei mene lakkoon :whistle: Tosi helpottavaa kyllä kun miettii monien muiden tilannetta :(

(.) Viime yönä sain vaihteeksi nukuttua. Johtui varmaan siitä,että järjestelin eilen asioita siihen malliin,että pojille on päiväksi paikat jos synnärillä ollaan päiväaikaan. Muutenhan meillä ei ongelmaa hoitajista ole,mutta kun se appiukko nyt sattuu olemaan myyräkuumeessa ja mun äiti on eilen leikattu. Anoppi on päivät töissä,mutta muuten kykenee kyllä hoitamaan poikia...

Mä olen ollut ahkera tänään kun heti aamusta leivoin tiikerikakun :p Asiassa ei nyt sinänsä mitään ihmeellistä ole,mutta mä en yleensä leivo yhtään mitään :ashamed:

ONNEA TAAS KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE :heart: :flower:

Me loppukuun odottajat sitten varmaan saadaan niitä poikia listalle :D Ettei ihan mene tyttövoittoiseksi =)

LilliM+Kaapo 38+1
 
Onnea PikkuM:lle!!! :heart: :flower:

Nita: On kyllä ärsyttävä tuo sun tilanne! :hug: Hirveetä juoksutusta ja ei kyllä mukava, kun joka kerta on eri ihminen tutkimassa ja opastamassa!!! Itse varmaan jäisin jo osastolle sisälle, ihan vaan kun en jaksaisi enää siellä kokoajan ravata ja tapella siitä, etten halua sinne. Mutta ymmärrän siis, jos ei tuo vaihtoehto tunnu hyvältä, sairaalakammon takia nuo paineet saattaisi nousta vaan lisää! Pitäisi niiden siellä sairaalassakin ymmärtää se! Jaksamisia vaan. :hug: Toivotaan, että paikat alkaisi pikkyhiljaa valmistautua koitokseen niin, että voitaisiin vaikka käynnistellä...

Katjuzka: Tuokin muuten totta: ei synnytyksen alkaessa välttämättä halua sinne sairaalaan liian ajoissa mennä, jos siellä nyt ruuhkaa on. Iskee vaan paniikki siellä kaiken sen kiireen keskellä. :( Mut miten sitä osaa sitten katsoa sen oikean hetken, että nyt lähdetään. :whistle: Ensisynnyttäjänä oon siellä kuitenkin ihan liian ajoissa... :ashamed:

Eilen miehelle mainitsin, että sopii varautua siihen, että yhtähyvin synnytelläänkin Kättärillä. Kovan ruuhkautumisen sattuessa varmaan on ihan hyvin mahdollista, vaikka Naistenklinikka olisi alunperin sovittukin. :whistle: Ei se sinänsä ole ongelma, mutta on tämä vaan inohttavaa, kun on niin epätietoinen kaikesta... :/ Blääh.

Viimeyö oli aivan ihana, nukuin yli 10 tuntia! :) Iiihhanaa. Eilisiltana oli melkosta puskemista alaspäin (mun mielestä ? :whistle: ), liekö eilinen kaupunkikierros edesauttanut asiaa. Tänään olisi aikomus pitää siivouspäivää. Katsotaan sitten illasta, mitä kaveri siihen meinaa. ;)

mussu & pulla 38+6
 
Onnea PikkuM tyttösestä! :flower:

Katjuza: uskon että ärsyttää. Jaksuja siulle ja koita saada edes vähän nukutuksi.

Mie tässä kävin neuvolassa, oli alunperin huomenna tarkotus mennä, mutta oma terveydenhoitaja on kipeenä joten siksi nyt. Paino oli laskenu maanantaista 400g, ekan kerran näin päin :D
Hb pysyny hyvänä, oli 130. Pariin kuukauteen en oo nyt rautaa syöny.
Kovasti antoivat terveydenhoitaja ja opiskelija neuvoja, että nyt lenkkeilet, siivoot ja saunot kunnolla, niin jospa syntyis ennen maanantaita. Toivoa sopii...
Jos ei oo kaveri vielä viikon päästä syntyny, niin sit pitää soittaa äippäpolille ja varata aika käynnistykseen.
Eilen illalla tuntu tuolla kohdunsuulla semmosia kipeitä vihlaisuja ja mahakin meni välillä kivi kovaksi, jospa siellä jotai tapahtus.

Hemski ja Santruska rv40+5
 
Krista:Kysillä on tänään auennu joku ihmeen kriisipuhelinpalvelu ja lauantaina aukee nettisivut joilta löytyy tietoo...

Täällähän minä kärvistelen,ei oo muuttuneet supparit oikein kivuliaiks eikä viel tarvii ees kelloo kytätä!Käytinpä tossa aamusta pojan terkussa,korvatulehdus.Ensin yrittivät ilta-aikaa tyrkyttää,mut ku sanoin,et en tiiä kuka sit käyttää,et taitaa toi synnytys olla alkamassa,ni yllättäen aika löyty heti.Ihan outo lääkäri oli,vähäkö alko naurattaa ku reseptistä luin nimen ja tittelin...Oottekos käyneet korvatulehuksen takia kirurgian ja plastiikkakirurgian erikoislääkärillä! :LOL:

-Vimpula-
 
Päiviä kaikille!

Onnittelut taas kaikille vauvelin saaneille! :flower:

Kyllä se vaan on kumma juttu, että kohdunkaula oli eilisen neuvolakäynnin perusteella lyhentynyt peräti puoli senttiä kahden viikon aikana, ollen nyt 2 cm. :LOL: Se niistä supistuksista ja niiden voimasta :LOL: . Oli se tosin nyt yhdelle sormelle auki ja pehmeä ollut varmaankin kuukauden ajan, mutta kun vauvelin pää ei ole vieläkään kiinnittynyt niin ei siellä ole mitään antamassa tarpeeksi ärsykkeitä... :/ Ja nyt ollaan silti 38+4...

Ensimmäisestä lapsesta muistelen, että mulla tais olla kohdunkaulaakin viä vähän jäljellä kun sitä aloin synnyttämään 40+2 viikoilla eikä todellakaan ollut tällasta määrää supistuksia mitä tästä on ollut nyt jo pidemmän aikaa. Päivittäin tulee useaan eri otteeseen sarjoja ja vihloo alapäähän asti, mutta kun ei niin ei... Ei tule tästä vauvasta tänään isille synttärilahjaa, vaikka kuinka haluttaisiinkin...

Onko muuten muilla kauheeta makeenhimoa?? Edellisessä raskaudessa laihduin hieman loppua kohti, nyt tulee kilo viikossa ihan helposti :p Millaiseksi tankiksi tässä vielä ehtiikään kasvaa, kun turvotustakin on hieman, mikä tämäkin uutta edelliseen raskauteen verrattuna... Mikään määrä makeeta ei ole liikaa, mut ruoka ei oikein maistuis..! Kummallista.. Sillä kai toi vauvelikaan ei tahdo tulla pihalle, kun on koko ajan vattassa kunnon sokerihumalassa

:LOL:
 
Eli meidän inkkarityttö syntyi tähän maailmaan vähän yllättäen rv 38+5 tiistaina 13.11. klo 05.48 :) Homma alkoi edellisenä päivänä klo 16 lapsivesien menolla. Kunnon supistukset alko 12 illalla ja ennen kuutta tyär oli maailmassa. Pituutta oli tasan puol metriä ja painoa 3280g. Tänään kotevuttiin ja ihanan kiltti tytsy tää meidän kaunotar :heart: Pitkät mustat paksut hiukset ja kulmakarvat ja ripset. Ollaan ihan myytyjä :)

Synnytyskertomuksen voin lisätä sit ku jaksan sen väsätä :) Mutta sen verta kamala kokemus oli että ainakin tämän hetkinen fiilis on että ei enää IKINÄ alatiesynnytystä |O jotain ihan kamalaa...

Mutta onnittelut kaikille muillekin poksahtaneille ja pitkää ikää ja valiojogurttia vimpulalle, katjuzalle, nitalle ja kumppaneille jotka täälä vielä ähkii! :)

Edla ja Nomparelli 2 päivää vaiko 3?
 
Kiitos onnitteluista!
Mulle sanoivat tuolla PKKS:ssä että kyllä ne synnytykset hoidetaan vaikka mikä tulis, ku mies vitsaili että piti tulla jo nyt synnyttää ennen ku ne irtisanoutumiset tulee.
Tsemppiä Körömöllille käynnistykseen ja muillekin kärvistelijöille!
 
Viime yö oli jälleen vähäuninen, heräsin yhessä vaiheessa siihen kun vauva paino ihan mahoton tuonne alas,tunne oli tosi ilkee ja mietinki jo että nytkös se sitten alkaa tulemaan. Aamulla nousin jo aikasin ylös kun jokapaikkaan sattu,alaselkä ja koko lantio oli tosi kipeenä. join sitte rauhassa aamukaffet yms ja otin panadolia ja menin sit uuestaa pötköttää nii sain sitten vielä pari tuntia onneksi levähettyä, ja noustessa ei ollu paikat enää kipeenä. mitäköhän tuo oikeen oli..luulin jo että mun kävelystä ois kipeytyny paikat tuollai mutta kai se oliki sit jotai ihan muuta kun meni tuollai ohi.

Tänää saatiin miehen kans kotiki siivottua kunnolla.melkone urakka siinäki hommassa vaan oli tän mahan kans,ja vielä kun kuntoki on päässy nii huonoksi kun ei oo 2-3kk:een päässy liikkuu juurikaa. nyt kun olo ollu vähän parempi eikä mahaankaa oo sattunu nii ollu tosi ihana pistää nenäsä tonne ulkoilmaan,vaikken pitkästi jaksakaan kävellä.mutta kyllä se vähäkin piristää =)

kauheasti säikähdettiin miehen kans tuossa kun rauhotuttiin telkkua kattoo,hokasin (taas) että apua onko meijä vauva liikkunui tänää ja aloin vauvelia sitten siinä herättelee ja tuntu että ei, ei se liiku.mieski tuli masulle juttelee että heräilepäs nyt vähän mammaa kiusaa.ja ei mitää. tuli jo aivan hätä että ei hitto nyt pitää kyl kohta lähtee tarkastuttaa tilanne,ja siinä vähän masua tökin ja sitte ku mies tuli uuestaa ja laitto vaa käden masun päälle nii tulihan ne lopulta ne kaivatut pepun pyöräytykset ja potkut :heart: kyllä siinä kyynel vierähti poskelle kun huomasi ettei mitää hätää olekaan.

Joku tais valitella makeanhimosta :D täällä ihan tuttu vieras se :D nytkin täällä pyörin makean tuskissani ja koitan taistella vastaan,mutta vähän epäilen että kun mies tulee pihalta nii taitaa komento käydä kauppaan :LOL:

iltakahvit jos menis keittää..

miiku 39+2
 
Täällä on supistellu koko päivän 10-30min välein, väsymys rupeaa olemaan melkoinen kun ei saa levättyä saati nukuttua |O ......kauankohan tää voi vielä tälläsenä jatkua? Mies on vielä koko viikonlopun töissä, vähän jänskättää miten sitä jaksaa yksin lasten kanssa jos ei vielä synnyttämään pääse vaan joutuu kipuilemaan kotona.

No nyt siirryn taas takavasemmalle valittamasta :ashamed:

 
:heart: :heart: :heart: Onnea PikkuM, edla, pampula ja Niksuliina :heart: :heart: :heart:

Juu, paljon näyttää tulevan tyttöjä, josko myö viimeset sitten niitä poikia saahaan tähän joukkoon :whistle: ?! Mulla itsellä ei kyllä ole pienintäkään aavistusta kumpi mahtaa olla tulossa, en ole uskaltanut ostaa yhtään sinistä tai punasta nuttua...Kaikki vaatteet vissiin jotai ruskeita ja vihreitä :)

körömöllille tsemppiä käynnistykseen, ja katjuzalle jaksamisia supistusten kanssa!!!
 
ONNEA KAIKILLE VAUVATUNEILLE, niitähän tässä tosiaan jo monen monta tullut :heart: :hug:
Ja tosiaan aika tyttöpainotteista.. ehkä sieltä vielä muutama poika joukkoon mahtuu :)

DJ MUSSUKKA: Juu no mulla tuota kammoa kyllä on :( Tänään oli taas aika korkeella siellä paineet,yllätys yllätys kun kätilö otti kahteen kertaan peräkkäin vieressä sen ja koko aika katteli mua ja sitä mittaria..ei yhtään paineita ei ?! Inhottavaa vaan kun ei jotenki tunnu tajuavan että ehkä ketä vaan alkaa jännittää kun joku koko aika kyttää vieressä!
No Lauantaina sitten uusiks jos ei muuta tuu. Ei ne mitään käskeny mittailla kotona mutta katto ton mun mittarin ja otetiin silläkin lukemia niin luottaa kuiteki siihen et näyttää samoi mitä sairaalas.
Noita lääkkeitä jatkan sitten vielä..saa nähä auttaako toi annos alentaa niitä.
Lääkäri sano että ei mulla ole raskausmyrkytykseen oireita mutta vaan että paineet nousee ja mikä voi olla tosi yleistäkin..Yllätys että eka kaikki menee ok koko raskauden ajan ja sit just laskettuna päivänä alkaa tällänen rumba

|O No kai se joku pv tästä.. Joo mäkin toivoisin että paikat alkais jo vähän pehmenee paremmin,lääkäri puhu käynnistyksestä mut eipä sanonu että koska vois tollasta edes miettiä..varmaan viikolla 42+ jotain!
Jotenkin alkaa kohta jännittää noi lakotkin kun nytkin tuntu että Kättärillä oli päivällä ihmisiä vaikka kuin paljon. Enkä ihmettele jos oli jos kerta se jorvi oli jo kiinni :| :eek:
Voi kun sais oman kätilön ja lääkärin vaan eikä tarttis joka kerta miettii kuka siellä on vastass.. nytkin kätilö oli joku kumma nainen ja lääkäri sentään ihan mukava. Tajus että paineet voi jopa nousta jos oon sairaalassa ja jännitän. Mutta voisin "tottua" sairaalan rytmiin.. joopa joo :whistle: itteni tuntien,en .

KATJUZA: Mäkään en kyllä ymmärrä miten sulla hermo kestää..kyllä on varmaan pinna kireellä kun eka meinaa vauva tulla liian aikasin ja nyt ei ollenkaan :hug:

Vähän on kyllä nyt illalla alkanu supistelee tässä näin vaikka oon vaan kattonu telkkarii kun pitää levätä. Eipä tuu enään sit vissiin koiria käytettyä.. Se sairaalaan pakko lepo ehkä mahd.vessa luvalla ei tosiaan vaan houkuttele..alkaa enemmänkin vain ahistaa :/

Mutta jos menisin taas sinne töllön ääreen ja sit nukkumaan.. Pitää tuo lääkekin vielä ottaa tänään.

että näin :wave:

nita ja vaavi 40+3

Ai niin, tuossa alkuillasta huomasin että pikkuhousunsuoja /pikkaritkin on pikkasen märät ja oli sellasta kellertävää limaa housuissa. (yök,ihana puheenaihe :x ) Voiskohan olla lapsivettä..ei oo kyllä sen jälkeen sellasta näkynyt..
 
Voiko yhdelle kuukaudelle osua näin paljon tyttöjä?? =) Ihan uskomatonta. Mutta kai se joinakin vuosina sitten vaan on niin. Meinaan mun pojan luokalla on 3 poikaa ja 11 tyttöä :D Että on tuo vuosi 2000 ollut myös tyttövoittoinen ;)

Nita: Keltainen "erite" on limatulppaa. Se ei aina välttämättä ole verensekaista.

Mulla varmaan tota painoo kertyy ihan tässä lopussakin vielä vaikka kuinka paljon...vedettiin äsken ukon kanssa vielä ranskalaiset :p :ashamed: Oli vaan pakko hakee grilliltä annokset kun teki niin mieli :eek: Mulla tuota painoa tullut jo 14kg................mahtavaa alkaa laihduttamaan kun ei kuiteskaan niin vain pääse kiloista eroon :whistle:

Niin ja tosiaan ne onnittelut meinasi vallan unohtua eli ONNEA KAIKILLE TAAS VAUVELEISTA =) :flower:

LilliM
 
LILLIM: Ai on vai :whistle: tai siis ,hyvä juttu?! :D emmä tiedä..heh.
Ei oo kuitekaan enään mitään tuolta sitten sen koommin tullut.. mut ei oo kyllä koskaan aikasemmin noin kastunu pöksyt että sikäli..ja supistuksii alko sen jälkeen sit tulee mut nyt ei oo taas pariin tuntiin tullu ollenkaan. Että kai tässä sitten vain odotellaan..? Hais kyllä ihan kummalle..sellaselle hmm.. miehen eritteille? :LOL: :LOL: Eikä ihan niitä voi olla kun ei oo hetkeen noita petipuuhia tässä ollu..

Mutta jos nukkumaan koittais siltikin mennä.. :wave:

nita
 

Onnea uusille vauvautuneille!
Ja tsemppiä kovasti vielä odottaville..

Jos yhtään lohduttaa teitä masukkaita, niin mullahan oli paikat viel suht kiinni ja kanavaakin se 3cm kun viimeks tarkistettiin. Sitten ei oikeestaan mitään sen kummempia vaivoja ees ollut, ja niin vaan alkoi suppailee ja oltiin sit sen 4cm auki kun sairaalaan mentiin.
M ja Minttu 3pv
 

Yhteistyössä