*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

kävin tänään vyöhyketerapiassa ja täytyy sanoa ettei ihan huuhaata ollut.on jotenkin tuo lantion seutu kipeämpi ja supistelee hiukan.perjantaina menen uudelleen.ja ultrassa kävin tuon veden takia ja lääkäri sanoi että paljoa sitä ei ole siellä.toivottavasti tässä pääsee synnyttelemään kohta.
jaksuja
 
Me ollaan nyt jakauduttu! :D 12.11 klo 8.32 meille syntyi pikkuinen tytöntyllerö 3510g ja 49cm. Synnytys oli nopea, kun alkuun päästiin eli 2h 50min. Tänään päästiin kotiin ja toinen vaan nukkuu ja hymyilee =)

Tulen myöhemmin kertomaan lisää!

 
:flower: :heart: Ellulle ja Seralle suurensuuret onnittelut kääröistä!!! :flower: :heart:

Niksuliinalle onnea huomiselle "noutoreissulle"! ;) :hug:

Meillä on netti tänään reistaillut ja sen vuoksi olen kärsinyt hirveistä vieroitusoireista!!! :kieh: Mutta eipä meidän mökkiin siis mitään uutta kuulu. Päivän suuri ohjelmanumero oli kaupungilla käynti. Josta seurasi astetta pahempaa ankkakävelyä ja vihlomisia. Ja eipä tainnut tuo reissu flunssallekaan hyvää tehdä: pää ihan tukossa ja orastavaa päänsärkyä on havaittavissa. Nice. :snotty:

En kirjoita enempää, kun narisen kuitenkin vaan.

mussu & pulla 38+5
 
Onnittelut Ellulle ja Seralle :flower: :flower:

Neuvolassa tuli käytyä mutta eipä siellä ihmeempiä kun oli vaan terkkarinkäynti.
Mitään ohjeita eivät olleet saaneet irtisanoutumisten varalta, eli kun synnytys alkaa niin sitten vaan soittelemaan sairaaloihin että mihinkä ne minut huolii :whistle: .
Maanantaiksi sain vielä neuvolaan ajan, silloin olis rv40+6, sen jälkeen seuranta siirtyy äippäpolille mutta jos nuo irtisanoutumiset alkaa niin sitten ei hajuakaan miten se käytännössä toteutetaan. No tän viikon aikana kuitenkin vielä pääsis tuohon lähisairaalaan, joten saisi poika nyt syntyä.

 
Heipä hei

Oon ollu taas nii laiskalla tuulella ettei oo vaan jaksanu kirjotella.
Toissa iltana pääsin piiitkästä aikaa pikku kävelylle miehen kans(tai siis ei sitä oikei kävelyksi voinu kutsua... :LOL: ) ja sitte saunottiin kunnolla päälle. se sitten ilmeisesti sai jotain tapahtuu kun eilen aamulla heräsin supisteluihin ja sitä kestikin pitkin päivää,säännöllisen epäsäännöllisesti supisteli,välillä tuntuvammin ja välillä vähemmän tuntuvasti. mutta siihenpä se sitten jäikin. ehdin jo toivoa että jokos se nyt alkas lähtöä tekemään..

jospa tänä iltana taas houkuttelis miehen ulkoilemaan ja saunos taas päälle,jos se pistäs taas jotai toimintaa tuonne mahaan :D mies kyllä jo meinas että tuossa oli mulle ihan tarpeeksi kävelyä kun kaupungilla käytiin. Tuli sit tilattua kannettava sillä reissulla,pääsee tästä vanhasta romusta eroon.

Huolettamaan alkaa ku irtisanoutuminen lähestyy, niin toivos että ennen sitä pääsis synnyttää ja ei tarvis pelätä että ne ihan heti hätyyttää kotiin sieltä.minä kun lehestä luin että oysissa ainaki kotiuttaisivat 6-48 tunnin päästä synnytyksestä.

niin joo tosiaan Onnea Ellulle ja Seralle!

nyt ruokalevolle.. :D

Miiku 39+1
 
Häh?? Mihinkäs Ellu teidän poika joutui :D Mä olin sata varma sun mahan mallista,että poika tulee mutta ONNEA kuiteski tytöstä :heart: Niin ja Seralle myös Onnea :heart:

Mulla vaan taitaa valivali-osasto jatkua...ukko tuli tuos töistä niin eiköhän lähtenyt sitten autotallille :kieh: Kotona oon kökkinyt koko päivän ja vielä saa illankin viettää rattoisasti poikien kanssa :headwall: Pojat ei tietenkään halunneet mukaan lähteä kun on jo ihan pimeetäkin. No,onneksi kattovat susikoira roita videolta :D

Eipä tännekään sitten muuta näin illan tullen :wave:

LilliM
 
Mulle eilen neuvolassa vakuuttelivat,et synnyttäjät hoidetaan,oli mikä oli,mut johonkinhan se vaje vaikuttaa!Kuiteski alasajo jo alotettu.Huomenna alkaa mun mielestä ainaki kysillä pyörimään jotku kriisisivut/puhelin,josta voi varmistaa missä mennään.Toi puhelinpalvelu on varmasti auttamattomasti tukossa...Taas sattuu aikas pirusti,ei pitäs yhtään jäädä paikalleen.Ei onnistunu ne päikkäritkään julmetut viiltelyt alko heti ku pitkälleen kävi.Alkas jo syntymään!!!

Vimpula
 
Justiinsa luin Hesarin sivuilta että Jorviin ei enää oteta perjantaina synnyttäjiä joten huominen päivä olis sitten vaan aikaa että tuohon lähisairaalaan pääsis :/
Ei mulla mitään Naistenklinikkaa ja Kättäriä vastaan ole mutta voin vaan kuvitella kuinka ruuhkasia ne on kun Jorvin synnyttäjätkin siirtyy sinne :/ . No voihan tää vielä mennä niin paljon yliaikseksi että kerkiää sopukin tulemaan ennenkun meidän vauva tulee maailmaan (toivossa on hyvä elää :whistle: )

 
Jaa että alkaa nuo irtisanoutumiset sitten jo perjantaina näkyä! Saatetaan sitten Katjuzkan kanssa törmätäkkin Naistenklinikalla. :wave: :whistle: Tuo ruuhkaisuus tosissaan pistää jännittämään. Neuvolassa eivät tietenkään muuta voi, kun vakuutella, että kaikki menee hyvin ja niinhän pitäisi ja todennäköisesti meneekin. Mutta kyllä vaan pistää jännäksi... :/ Pitäisköhän tässä alkaa asennoitua niinpäin, että toivoisi synnytyksen menevän reilusti "yliaikaiseksi"?! :whistle: *huokaus*
 
Onnea Ellu24lle tytön tylleröstä! :flower:

Tuossa käytiin iltasella koko perhe kävelyllä. Mies ihan ihmetteli miten pystyn taas kävelee normaalia vauhtia. Alku viikosta kävely oli semmosta hiipimistä. No nyt on nipistelly muutaman kerran alamahalta ja kovaksikin on masu menny samalla.

hemski
 
Heipsan!

Porissa ainakin näkyi jo todella tuleva lakko. Maanantai aamuna olin synnytyssalissa klo 8 ja siellä oli samaan aikaan 7 kätilöä OPETTELEMASSA!! Tämä "meidän alkuperäinen" kätilö oli tapahtuneesta todella pahoillaan, yhtä säätämistä ja sättimistä heillä oli keskenään. Ja sit kun alkoi ponnistusvaihe kysyi "harjottelija" et kuinka moni heistä saa auttaa? Just.. on siinä paikka kysyä :LOL: nyt jo naurattaa..

Vauvalla oli napanuora kaksi kertaa kaulan ympärillä ja säätäminen eikun jatkui. Onneksi vauva syntyi jo 8.32. Ei tarvinnut kauemmin sitä touhua kattella.

Osaston puolella oli myös suurin osa työntekijöistä "harjottelijoita". Kuulemma oli onni, et selvisin ennen lakon tuloa synnyttää Porissa. Siellä taitaa olla ens viikolla aikamoinen häslinki...

Mut nyt lämmittämään glögiä. Vauveli vaan nukkuu, niin tyytyväinen tyttö.

LilliMenninkäinen joo tota.. sitä mekin ihmeteltiin :LOL: Nyt on meillä sit reipas akkavalta! :D
 
Iltoja!

Täällä tosiaan palailtu tänään nyytinhakureissulta..sillon aamulla tuli lähtö ja 9.31 syntyi meille toinen tummatukainen peikkotyttö :) Synnytyksen kokoneiskesto tais olla 6h 22min, josta 16min ponnistusvaihetta.
Strategiset mitat oli 3610g ja 50,5cm.

Nyt ei ehdi enempää, nyt illasta päästiin pois, tosin huomenna pitää viel käydä punnitsemassa tyttöö, ei meinannu paino alkaa nousemaan.
Onnittelut muillekin nyyttiytyneille ja pitkään pinnaa&tsemppiä vielä lähtöä odottaville!
M ja Minttu 2pv
 
Paljon onnea vain kaikille vauvatuneille!! :heart: :hug: Teitähän olikin jo muutamia ;)

Itse kotosalla nytten ja lepäillä käski joten telkkaa oon vaan kattonut. Yksi lääkäri,tosin taas eri kun en ollut koko henkilöö koskaan nähnytkään. Niin ois ottanu osastolle mutta mä laitoin vastaan. Alko sitten puhumaan "omasta vastuusta" ,Joo kyllä mä sen tajuan mut heti kun tultiin kotiin niin paineet laski. Voi olla hyvin et lääkkeiden ansiosta tai sitten siitä kun kukaan ei kyttää vieressä?! Ehkä oon itsekäs :ashamed: Mutta mä en voi siellä olla kun oikeestaan ajatuskin ahistaa :ashamed:
Mutta huomenna taas takas.. saa nähä kauan ne siellä rampautttaa mutta mieluummin niin kun jäisin yöks.
VIMPULA: joo no mulle alettiin ainakin aluks nyt antaa tota 3krt 50mg /vrk eli yht. 150mg. Saa nähä nostetaanko sitä mut kuulemma voi noinkin pienellä jo lähtee paineet laskuun.. Niin ja se lääkäri joka mun papereita tutki niin sano vaan siellä huoneessa missä joskus on muiktakin käyrillä että joo otappas housut poiis niin katon ton kohdunsuun tilanteen..olin vähän että :eek: no kyllähän mä tein työtä käskeyttyä ja sama tilanne oli kun maanantainakin. elikkä paikat epäkypsät.
Ärsyttää vaan kun koko aika vaihtuu siellä se henk.kunta niin jokasella sama tarina taas uusiks ja kaikki ajattelee tästä mun tapauksesta eri lailla! |O yks sanoo tätä ja toinen toista..huoh.
Ja sitten eilen yks kätilö alko kyselee alkoholin /muiden päihteiden käytöstä..ihan vaan "ohimennen" :eek: huhhuh..
Saa nähä kenet huomenna sitten saan kun on taas tää kontrolli eli pissa,paineet ja käyrät..aina sellanen n.3h on sit mennyki siellä.
No saas nähä mitä lääkkeet saa aikaseks.. ja pitääkö nostaa annoksia.
Ois vaan kiva tietää millon tää muksu tulee pihalle kun paikat tosiaan tossa kunnossa ja maanantaina sit vissiin lakkoki alkaa.. Kättäriltä ei kait ketään menny siihen ulosmarssiin mukaan mut kai sielläkin sit tosiaan jää porukkaa pois ja kaikki espoon yms potilaat tulee sinne että varmasti täyttä joo..
Päätä kans särkee aina välillä mut en yhtään ihmettele kun koko aika saa stressata ja miettii et mitä ne sanoo mistäkin.. joten tuskinpa mun paineet siitä että makaan siellä ja ne tarkistaa 5min välein paineita niin tippuis!
Lääkäri vaan totes että "he luottaa omiin laitteisiinsa".. justiinsa joo,taidan ottaa huomenna oman mittarin mukaan niin katotaan mitä se sit siellä näyttää kun otan silläkin ja ne kattoo vieressä..varmaan aika huimii lukemii.
Mut taidan koittaa nukkumista.. ettei särkyy tulis tai mtn ja muuteskin..

En nyt ole paljon jaksanu muiden kirjotuksia enempää selailla :ashamed: joten en tiiä mistä täällä on oikein puhuttu mutta tsemppiä kuitekin kaikille :hug:

nita & vaavi 40+2
 
Voi Nita, koeta jaksaa. Mulla paineiden takia sinänsä oli eri tilanne, et vaikka ne nousi, varsinkin juuri kotimittaukset ja oli muutaman viikon jatkuvaa päänsärkyä ja neuvolasta tehtiin musta lähete, niin lähete palautettiin, koska ei ollut proteiinia virtsassa. Kun sitten menin päisyvtyksenä kun en vauvan liikkeitä tuntenut, oli virtsassa proteiinia ja verenpaine jälleen koholla, niin ottivat osastolle seurantaan. Kun siellä vaan makoili ja hissukseen käveli käytävällä ja nautti täyshoidosta niin paineet rauhottu ja pääsinkin kotiin. Äitipolille oli sit kontrolli runsaan viikon päästä, eli tänään. Taas virtsassa proteiinia ja otettiin uudestaan verikokeita. Kontrolli ens tiistaille, jos en sitä ennen synnytä. Jos labroissa häikkää niin jo aiemmin. Ymmärrän ettet halua jäädä sairaalaan, mut jos olet siellä yhden yön yli ja kaikki ok, niin päästävät kotiin eikä tartte ihan joka päivä siellä rampata. Ja jos jotain pielessä olisikin niin sithän on vaan hyvä että seuravat aktiivisesti. Toivottavasti luonto hoitaa asian ja pääset synnytttämään. :hug:

Onnittelut uusille nyyttinsä lunastaneille :flower:

Jeps, tänään siis polilla ja nyt on mieli paaaaljon parempi kuin eilen. Niistä suppareista on sittenkin ollut johonkin, kohdunsuu pehmeä, 2 cm MUTTA 3 cm auennut :attn: :D Viime viikon maanantaina oli suljettu. Sit lääkäri hiukan sanoi irrottelevansa kalvoja, teki aikas häijyä, mut tuon jälkeen alkanut olla taas supisteluja, nyt väli n. 10 min. Lisäksi illan ollut limaista verensekaista vuotoa (sori tää kuvaus :whistle: ) Saattaa siis olla että sittenkin joskus tulevaisudessa meikäläinenkin synnyttää.

t. merikukka rv 40+2
 
Onnittelut PikkuM,Minttu ja koko perhe! :heart: :flower: :heart:

Nita Ymmärrän erittäin hyvin,et ei paljoo tee mieli osastolle jäädä.Mullaki Kysin keikan epikriisissä lukee,et äiti on erittäin haluton osastoseurantaan.Tää meijän lekuri vaan on sitä mieltä,et kotimittaustulos on luotettavampi,ei oo just tota turhaa jännittämistä.Sitä mä en vaan ymmärrä miks ei ne käynnistä sun synnytystä,sehä korjais parhaiten ton paineen.Kuiteski sun laskettu on jo menny,helpottas kaikin puolin.Toi lääkärin vaihtuminenkaan ei kuulosta hyvältä,mulle se oli ihan hyvä,eka ois ottanu sisälle,mut toinen anto lääkkeet ja päästi kotiin seuraileen paineita!Jaksamisia... :hug:

Vimpula ja hormoonihiiri 39+6
 
:flower: :heart:

Täällä ei nukuta, klo 23 alkoi supistukset, samantien 3min välein,nyt niitä on sitten tullut 3-5min välein siitä lähtien.Mies jo hoputtaa mua sairaalaan mutta itsellä on jotenkin mennyt usko koko supistuksiin ja kokoajan ajattelen että ne hiipuu kuitenkin ja tulee hukka reissu :/ ,saas nähdä kauanko viitsii kärvistellä kotosalla.
Nyt kyllä ajattelin soittaa Jorviin koska olen saanut kahdenlaista infoa Jorvin synnärin sulkeutumisesta, MTV3:lla oli että Jorviin ei enää pääsis mutta Hesarin nettisivuilla luki taas ettäperjantaina ei enää otettaisi uusia synnyttäjiä. No puhelinsoitollahan tuo selviää.
Toivottavasti en ole enää aamulla KAksplussalla vinkumassa kuinka supistukset loppu ;)

Muoks. Kävin soittamassa, Jorviin ei enää pääse :/ , siellä kertoivat että Naistenklinikka on ruuhkautunu jo alkuillasta että Kätilöopisto olis parempi vaihtoehto. No kattellaan tarviiko lähteä ollenkaan.
 
Katjuza Mikä tilanne? En oo utelias,mut tiedonhalunen. :D

Itellä alko sitä mystistä limatulppaa pukkaamaan pihalle ja sitä myöten sit vähä jo supisteleen.On viel niin mietoja,et ei juuri tunnu missään,mut sen verran paniikkia pukkas kuiteski persuukseen,et astianpesukone piti täyttää ja laittaa pyörimään.Ei millään muotoo mitään neurooseja,onneks eile tuli siivottua... :whistle: Nii ja tottakai,tänne heti antamaan tilanne katsausta...Pitää kokeilla vieläkö sais nukuttua,nyt kun on nää hommat saanu alta pois,mielestä pyörimästä!

Vimpula 39+6
 
Sylin täydeltä onnea kaikille vauvansa jo hakeneille! Kovin on tytsykkävoittoista tosiaan ollu täällä, mut me ainakin tullaan Taatelin kanssa korjaamaan tilastoja poikien hyväksi. =)

Nyt on onneks jo vähän pipa löystyny ja jonkinlainen mielenrauha löytyny tän loppuajan suhteen. LA eilen ja tein sellasen päätöksen, et heitän mittarit kuuseen - mittailkoot neuvolassa paineita jos kiinnostaa, mä en enää jaksa vaivautua ja mieltäni pahottaa noitten kanssa. Sit otan yhteyttä jos liikkeet lakkaa tuntumasta tms. Yritän ottaa kaikki irti näistä päivistä kun vielä pääsee yhtenä kappaleena liikkeelle ja tänäänkin meinaan lähtee tonne kartsalle ostoksille - jos ostelis vaikka joululahjoja jemmaan niin ei tartte sit joulun alla poukkoilla mihinkään. Kauheeta vaappumistahan ja tuskastakin se mun kävely on mut kun ei anna sen haitata.. =p

Tänä aamuna tunsin eka kertaa sellasen kipeehkön supistuksen, kesti jokusen sekuntin. Vatsan pohjassa ja ristiselässä sellanen inha fiilis, ja ei oikein tiiä et miten päin pitäis olla. En silti usko hetkeekään et mulla ois lähtö mitenkään lähellä vielä. Alan ymmärtää niitä, joilla näitä supistuksia on jatkunut jo pitkään et ovat ihan kypsiä tilanteeseen - kyllä varmaan menee hermot jos on koko ajan tämmönen olo.

Jorvi on sit tosiaan kuulemma kiinni ja ennen lähtöö synnyttämään kandee kuulemma soittaa naikkarin synnytysvastaanottoon et mikä on tilanne, osaavat sieltä ilmeisesti sit opastaa missä ois vähiten ruuhkaa. Varmaan ihan hyvä vinkki kaikille pääkaupunkiseutulaisille, mikäli ei ihan ehdottomasti halua just naikkarilla synnyttää. Mä oon itte jo varautunu ajamaan vaikka tonne maakuntiin jos niissä on vähemmän ruuhkaa. Niin, tai ehkä mies siis ajaa... :LOL:
 
ONNEA PIKKUM :flower: :heart:

HUomenata vain kaikille muillekin!
TOivottavasti katjuza pääsi vihdoin synnyttämään. Tsemppiä sinnekin!!
Ja Vimpulallakin taisi mukavasti jo oirehtia siihen suuntaan.

Mä olen täällä tullut siihen tulokseen, että voisinkin ihan hyvin ootella tonne laskettuun aikaan. Meinaan ihan noitten irtisanoutumisten takia. Vois sillon olla koko touhu nimittäin jo loppu, tai ainakin alkuhäsläykset olisi rauhoittuneet. Että nyt sitten vaan jalta ristiin täällä. TOsin mitään oireita ei ole ollut, että tuskin tulee ongelmaksi.

Jep, mutta siirryn tohon sohvalle loikoon, kun ei mulla mitään asiaakaan ole...

Enni JalMari 38+2
 
Alkaa jo vähän huvittaan, kun ajattelin,et me jotka täällä vielä kärvistellään, niin kohta ajellaan ristiin rastiin Suomen maata ja huudellaan,et mihin mahtuis synnyttään, täältä tultais :LOL:
No joo,ei paljo naurata, mut jotenki älytön koko tilanne..mullekki neuvolasta sanottiin,et Kysiltä ei ole tullu minkäänlaista ohjeistusta tilanteen suhteen, joten kait sitä sinne sit tungetaan, JOSKUS. Tätä vauhtia hyvin kerkeevät riitansa sopia, ennenkun tämä asukki pois tahtoo tulla :)

Ittelle ei sen kummempia..yöt tulee nukuttua suht hyvin jo, ja muutenkin kun yrittää saada positiivisemman ajattelukuvan tästä odotuksesta, niin kaikki on ihan ok.Eli nyt ajattelin lähtee minäkin kauppareissulle, ja shoppailla tilin tyhjäks :LOL: ja ehkä vaivan palkaks suklaalevyn jonka mässään sitten illalla, kun muut jo nukkuu :p

Krista ja pikkunen 40 + 3

 

Yhteistyössä