*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

Sanna Suloinen neiti :) ja vekkuli ilme. Vähän sellanen "mitäs ihmettä toi tossa touhuaa" :heart:

Täällä edelleen vahvasti yhtenä, huomennahan se olis laskettu päivä..saa nähdä mitä neuvolassa sanoo...

HT ja veturi 39+6
 
Hirvittävän nopeasti on raskausaika kyllä mennyt! Tuntuu, että ihan vasta plussasin.. Nyt on jo odotettu kuukausi.

Kuukausi kyllä alkoikin kohdallani hyvissä merkeissä! Vauva istuskeli perätilassa ja ihme kyllä hän suostui kääntymään ulkokäännöksessä, vieläpä melko helposti! :) Toivottavasti vauva jaksaa olla nyt loppuun asti pää alaspäin.

Taas on tullut lisää vauvauutisia! Onnea kaikille nyyttinsä saaneille! :flower:

T: Martta 37+1
 
Ihana tyttönen Sannalla :heart:

Olipas hmm...."mielenkiintoinen" yö :whistle: , menin nukkumaan kymmenen aikoihin, kahteen mennessä olin käyny 5 kertaa vessassa :eek: , supisteli mut sillain ärsyttävästi n.20min välein tosi kivuliaasti eli ei pystynyt nukkumaan mutta ei päässyt vieläkään tositoimiin :kieh: , neljän aikaan sitten luovutin kun ei nukkumisesta tullut mitään. Joten aikalailla väsyttää nyt |O
Tämä kipuilu johtu varmaan pitkälti siitä että eilen tuli mun laskujen mukaan käveltyä n.10km kun kuskasin lapsia eskariin, kouluun,kävin neuvolassa kaupassa jne. Illalla tuntu että haaroissa on vähintään vesimeloni kun vauvan pää oli porautunu niin alas, mutta se siitä, yhtenä kappaleena täälläkin vielä.

Tipi, mun piti sulta udella että mistäpäin olet, kun huomasin että sinäkin olet menossa Jorviin synnyttämään?

 
Ihan tunnen itseni erilaiseksi,kun en ole koskaan pakannut eväitä sairaalaan mukaan,en itelle,enkä miehelle...kun lueskelen noita teidän eväsjuttuja.Sairaalastahan synnyttäjä saa ruokaa...
Sitten en kyl noita pulloja ja tuttejakaan ole koskaan etukäteen pakkaillut ja keitellyt,koska tissihän sil vauvalla on aluksi suussa,tai ainakin maidontuotannon käynnistämiseksi pitäisi olla...

Ihana tyttö sulla, Sanna! käy kateeksi kaikkia tyttölasten vanhempia,kun itelle siunaantuu vaan noita poikia,joiden kanssa viimeksi tänään on mennyt hermot totaalisesti. mä en jaksa ymmärtää tuota poikien riehumisen tarvetta,vaikka tässä 7 vuotta olen poikia kasvattanut.

tänään sitten kävi kaikki,mitä voi käydä aivonsa kohtuun valuttaneelle univelkaiselle äidille,joiden pojat on hermot syöneet.
Läksin käymään lähikaupassa ostamassa illaksi mehua.Jätin jätkät autoon ja kun nousin autosta,niin huomasin,et kappas auto valuu alas parkista.Juoksin äkkiä vetämään käsijarrun päälle ja sitten ajoin takasin ruutuun.Onneksi parkkipaikka vain yksirivinen,joten takana ei ollut mitään. Jätin siis edelleen pojat autoon ja läksin juoksemaan kauppaan, ja kun tulin pois vajaan kahden minsan päästä,ihmettelin,miksi kassa huutaa mulle.aattelin,et luulee mun varastaneen jotain.Huutelin mulle et unohdin sokeripussin ja mehun,ainoat ostokseni kassalle...
Ja autoon päästyäni pikkuheppu oli päässyt turvavöistä irti ja tonki eilisillasta kauppareissun kassia missä oli kaikki herkut illan synttäreille,ei onneksi ehtinyt repiä mitään auki,eikä ollut koskenut vaihteisiin tai käsijarruun.
Ja kun sitten vihdoin oltiin kotipihalla,niin huomasin ajaneeni ilman valoja,kun toi meidän auto on niin manuaalinen.
Se on siis automaattivaihteinen,missä pitää laittaa P vaihde päälle,kun pysähtyy,en muistanut sitä laittaa siksi valui parkista alas.
Huh
Nyt tulee esikoinen koulusta,moikka
 
Katjuza tosiaan jorviin olen menossa (toivottavasti :eek: ) ja asustelen pohjois-espoossa. Jorvi tuntui jotenkin parhaalta ratkaisulta vaikka ekan lapsen kohdalla saisi vissiin valita useamman vaihtoehdon kohdalla? En tiedä mistä olen saanu sen käsityksen että aina esikoinen menisi roimasti yli lasketun ajan??Sen takia pelkään sitä irtisanoutumisjuttua ym...
 
Hei vaan kaikille!!

On ollut niin hoppu etten ole aiemmin ehtinyt tulla kertomaan uutisia...
Eli synnytin 25.10 torstaiaamuna pienen tytön, painoa 2600g ja pituus 45.5cm. Tukka on tumma ja sitä on paljon!
Synnytys oli n.12h pitkä mutta nopean avautumisen vuoksi helppo!
Nyt on kotona oltu muutama päivä ja on kyllä ihanaa.
Oyssissa oli aikalailla täyttä mutta säkä kävi ja saatiin perhehuone. Suosittelen sen ottamista, ainakin näin ensikertalaisena.

Tsemppiä vielä niille jotka nyyttiä odottaa. Odottaminen palkitaan parhalla mahdollisella tavalla!

N 77 ja pieni peikkotyttö :heart:
 
Ihana tyttö Sannalla =) Kovasti oli silmät jo auki suurella tutkimassa :heart:

(.) Närästi taas "mukavasti" viime yönä. Illalla söin leipää missä oli suolakurkkua päällä joten ilmeisesti ei ollut hyvä juttu. Maitoa oli pakko nousta juomaan,koska se oikeesti auttaa. Juon kyllä siis maitoa muutenkin,mutta yöaikaan maito ei ole oikein nam :snotty: Mutta pakko mikä pakko jos meinaa saada nukuttua. Sitten joskus 4.30 nuorin poitsu näki pahoja unia |O

Mulla oli häpyluu tosi kipee koko illan :headwall: Kävelin varmasti kuin pingviini mutta kun ei normisti pystynyt :kieh: Kauhee tunne kun koko ajan vihlasee joka askeleella. Luulenpa,että Kaapo on porautunut hyvin alas. Huomenna onneksi neuvola :whistle:

Eipä tänne sitten muuta ihmeempää...eilen en muuten päässyt koko kaksplussalle ollenkaan :eek:

LilliM+Kaapo 36+1
 
Onnea n77 :heart: :flower:

Tipi, mä asun myös Espoossa, mutta toisella puolella eli Espoonlahdessa, saas nähdä ollaanko samaan aikaan Jorvissa. Tosin jos irtisanoutumiset alkaa niin Jorvin synnärihän menee kiinni silloin 19.11 :/ . Toivottavasti vauvelit syntyy ennen sitä ;)
 
:heart: :flower: :heart:

Täällä toinen kade...näyttää olevan toi meijän nyytti-pino aikas akkavaltanen,vielä ainakin.Eikös mittarilla ja Liituruudullaki pitäny tytöt olla?

Tää on ihan älyttömän koukuttavaa,vähän väliä on pakko käydä tarkistamassa onko vauvaantuneita,tai joku joka ois synnärille menoillaan!Siitä tulikin mieleen,näkykös sitä Hillaa eilen?

-Vimpula-
 
Paljon onnea n77 pienestä prinsessasta :heart:

Täällä en edelleenkään ole saanut mitään tietoa sappihapoista, soitin tuossa 14 aikaan ja ei ole vielä tullut tuloksia, sanoi soittavansa jos on tulleet ennenkuin terkka lähtee kotiin... oon vaan niin kyllästynyt näihin kutinoihin, turvotuksiin ja kolotuksiin |O
 
Onnittelut n77 :flower:

Täällä vaan kärvistellään "kokonaisena" :| Huomenna tulee viikot täyteen :whistle:
Olo alkaa olla kutakuinkin kypsä tähän odottamiseen...jotenkaan en ole henkisesti tässä raskaudessa valmistautunut yliaikaisuuteen ,kun aiemmat synnytykset ovat käynnistyneet rv 38+ ja 39+...
Huomenna ois neuvola taas ja saa nähdä vieläkö seuraavallakin viikolla sinne mennään kasassa :/

Suloinen tyttö Sanna :heart:

Ei mulla ole koskaan tullut edes mieleen,että ottaisin eväät mukaan synnyttämään ;) edes miehelle...

lumi*+masukki 39+6 :eek:
 
Onnea n77:lle!!! :heart: :flower:

Nuo evästykset on kyllä varmastikkin enemmän turhaa hössötystä. Ilman tätä palstaa ei kieltämättä varmaan itselläkään moinen olisi mieleen tullut. Eihän ne synnyttäjiä siellä sairaalassa nälässä pidä. ;) Mutta onpahan nyt pikkuhyvää mukana, kuka ne sieltä sitten ehtiikin napsia. :D

Tämä päivä on ollut varsinainen lorvimispäivä. Ruokakauppaan jos sentään saisi suunnattua, niin säästyisi huomisilta ruuhkilta...
 
Heips taas!

Onnea n 77:lle nyytistä! Taitaa tosiaan olla tyttövoittoista marrastähdissä..ainakin toistaiseksi.

Tulikellukka; Mie voisin kuvitella tekeväni autoillessa tuolleen, vaikken raskaana oiskaan :) Korttia en vielä omista, en oo vielä päässy törtöilemään, mut pelkään jo valmiiksi ajavani kaikkien päälle yms.

Mulla on tän päivän aikana alkanu vähän vissiin painaa vauva tuonne alas, tuntuu niinku ois pissahätä koko ajan, ja semmonen paine..jospa se siitä. Pelkään vaan kroppani olevan nii hidas tässä asiassa, etten ilman käynnistystä pysty lapsia saamaan:(
Siivottua on jo tullut, ja illalla kivointakin ässää taas kokeiltiin..mistäkähän myö vielä sauna etsittäis? Siivousta kyl vielä riittäis, kun vaan jaksais alottaa jostain..toisaalta kyl väsyttäis, vaikka aamulla sainkin melkein ysiin asti nukkua.

Ääh, menee vaan valitukseks..parempi jättää tilaa paremmille uutisille..
 
Käytiin miehen kanssa vaihtamassa autonrenkaat mut ei supparin supparia :| eikö ne tulokset tulleet tänäänkään kun ei neukkutäti soittanut, eli huomenna toivottavasti ois ne sit sinne kyssiin...voi kunpa ne käynnistäisivät...mut minun tuurilla olen täällä vielä 3 viikonkin päästä yliyliaikaisena :headwall: katsellaan nyt

Tympääntynyt Perfekta ja hattivatti 39+1
 
n77: onnea pienestä nyytistä ! :heart:

Ihana sun Nipsus Sanna :) *Kateellinen täälläkin* :ashamed: :heart:

Mä kävin tänään hammaslääkärissä ja tais olla vika kerta ennen kuin vauva syntyy.. sitten taas uusiks.

Särki aamulla päätä aika hyvin mut luulen johtuneen siitä että en oikein saanu nukutuks..siis uni ei vaan tullu. Heräsin vähän välii veskiin ja sit ku koitin mennä uusiks nukkuu niin eipä tullu mitään :/ Kuulemma mieskää ei oikeen saanu nukuttua.. mikä lie liikkeellä :whistle: No jos ens yönä..

Otin taas aamulla paineet ja nyt oli suht koht hyvät. Ja eilen illalla ennen nukkumaan menoo otin kans kerran ja sillonki oli taas tippunu. aika outoo et tollain ylös alas sahaa mut toivotaa et ei ois mitään :whistle: :ashamed:
Aamulla pissa oli ainaki puhdas ton tikun mukaan..tai ainaki toivon et osasin kattoo sen oikein.

Juu ehkä vähän liikaa hössötetään noista eväistä mut ohan se toisaalta varsinki yöaikaan ehkä kiva et on jotain jos ei sairaalas oo mikään auki tai mtn :) Puolensa kaikessa.
Mut tuskin sitä "nälkää näkee" vaik ei ruokaa oiskaan mukana :D

Tosiaan meijän kuukaus alko sit nytt.. saa nähä kuka poksahtaa seuraavaks. Pitää alkaa laskee päiviä laskettuun.. niin takuuvarmasti menee sit yli |O

mut jos menis syömään tällä puutuneella poskella :D :wave:

nita ja vaavi 38+3
 
Paljon onnea n77! :flower: =)

Ihana peikkotyttö on Sannalla! :D

Mä en malta odottaa kahta viikkoa että saisin oman nyytin syliin! :heart:

(.) Sain nukuttua päiväunet ja tänään on supistellut vähemmän kun eilen. En muuten jaksa jos tää loppuaika menee siihen, että herään aamuyöllä ja seuraavaks saan nukuttua joskus aamupäivällä :eek: No, onneks enää 2 viikkoa...

Perfekta:toivotaan että tulokset ois huomenna valmiit ja pääset tositoimiin! Mä pidän peukkuja täällä =)

Tekis kauheesti mieli roskaruokaa...Ja huomenna on neuvola et siiinä mielessä taas täydellinen ajotus kaiken turhan syömiselle :whistle:

Ai niin, noista eväista sairaalaan, niin meille on neuvolasta ja ihan Naistenklinikaltakin sanottu, että kannattaa ottaa evästä mukaan (miehelle nyt lähinnä). Eipä se varmaan olis muuten mieleen juolahtanutkaan :whistle:

H82 37+2
 
Onnea n77 =) :flower: :heart:

Söpö tyttö teillä Sanna =)

Perfekta :hug: ... tänne vaan purkamaan pahaa mieltäsi, pääasia että oma olo helpottaisi. Kenkku tilanne kyllä kieltämättä joten edelleen paljon :hug: :hug:

Täällä tätä samaa..... odotusta. No tiedän että kaveri sitten häädetään pesästään pois 12.11. ellei ole itse ymmärtänyt lähteä liikkeelle ennen sitä =) . Se hyvä puoli tässä odotuyksessa on että piha on tosi siisti kun olen haravoinut oikein urakalla. TÄytyy mennä varmaan naapureidenkin puolelle haravoimaan :LOL: :LOL: .

Eipä ole kolmet S:tkään auttaneet, no mikäs kiire tässä. Koitetaan nauttia viimeisitä masuhetkistä, tää on sitten se vimppa kerta kun tästä nautiskelen.

Eväät: viimeksikin pakkasin mukaan mehua ja suklaapatukan. Ne saavat nytkin riittää, ellen muista jotain hedelmää kassiin laittaa. Ukkeli saapi hoidella omat syömisensä ja saahan hänkin sitten pientä palaa kun koitos on ohi. Tammisaari ainakin tarjoaa kummallekkin kahvit/teet/mehut + voikkaria ja kuohuvaa (siis viimeksi ainakin). Ja onhan siellä kantiini mistä jotain saa.

Pullot keittelen vasta kun kotiudutaan ja näkee tarvitaanko niitä. Varoiksi olen keittänyt sairaalaan yhden tutin ja pakannut sen minigrip pussiin.

Kohta täytyy taasen paukahtaa iltalenkille ja saunaan. B) Niin juu eilisen surkean päivän jälkeen mulla onkin tänään ollut aas tälläinen energia päivä. Niin juu ja maha siis on laskeutunut niin että muutkin sen huomaa.

viivin ja kaveri 40+0 :wave:

lisäys: ainiin lähes kaikki veikkaavat poikaa, jopa neuvolassa. Saapas nähdä kun yksi "varma veikkaaja" on sanonut että tyttö.
 
onnea pömppöli.sanna-78 ja n77. ihanaa vauva arkea teille. meillä poika kasvaa kovaa kyytiä, tänään eka neuvola ja syntymäpaino ylitetty.ainoa harmistus on et silmätulehdus iski toistamiseen eli huomenna mennään sit lääkäriin hakee salvaa. voi kun teillä kaikilla muilla on niin jännää aikaa odottaa sitä lähtöä ja varmasti tuskallista olla viimisillä viikoilla.itse olen erittäin tyytyväinen et synnytys on ohi laskettu aikahan olisi ollut huomenna.olo olisi aika jännittynyt nyt ei ennättänyt jännittää kun kaikki tapahtu niin nopeasti. lapsin vedet meni 21.10 sunnuntai yönä 01.30 ja laitoksella olin 02.30.aika nopeasti selvisin matkan vaikka oli kassi vielä pakkaamatta,taksiin varasin jätesäkin etten sotke autoa kuski oli yllättynyt huomaavaisuudestani. miës oli meillä vielä viimeisellä saimaa reissulla kun ei mulla ollut aikomuskaan mennä synnyttämään vielä. no kolmelta alkoi supistukset kymmenen minuutin välein ja koko ajan voimistuivat,käyrässä olin pitkän tovin kun kätilö oli varma että lapsi ei tule vielä kun olen ensi synnyttäjä. aikomus olikin mennä lepäämään vielä synnyttäneiden puolelle koska salit oli täynnä muita synnyttäjiä. nooh minulla olikin kiire saada lapsi maailmaan ja kätilön kaa melkein lyötiin veikkaa ettei mies ehdi mukaan mikä harmitti minua tosi kovasti. pariin tuntiin olin jo 5cm auki ja sain epiduraalin jota kyllä suosittelen vie kivun kokonaan pois ainakin minulta vei ainoa tunne oli peräsuolessa sellainen paineen tunne. yhdeksän aikaan olin kokonaan auki ja sillon iskäkin joutui mukaan mikä oli ihana asia koska synnärin ruuhkan takia jouduin olemaan tosi paljon yksin ainoastaan kun kelloa soitin sain jonkun vähäksi aikaa paikalle. jostain syystä poika ei alkanut laskeutua ja synnytys sitten venyikin. kahdeltatoista sain luvan ruveta ponnistamaan ja joskus vaille kaksi sain vasta henkilökunnan avuksi ja siinä vaiheessa olin jo valmis luovuttamaan mutta kummasti sitä voimaa sain jostakin. reilun kahden tunnin ponnistusvaiheen päätteeksi saimme pojan maailmaan imukuppia käyttäen,urakka oli kova mut kaikki oli sen arvoista.
nyt onkin sit jo tutustuttu ulkoiluun ja vieraatkin on jo vastaan otettu,yöt menee vaihtelevasti välillä nukutaan useampi tunti ja sit taas välillä heräillään useaan otteeseen.
mut voimia teille kaikille ja tsemppiä
petriina ja "oskari"
 
Onnittelut kaikille nyytin saaneille. Täällä myös yksi tosi kateellinen.. Voi kun itsekin pääsis jo hommiin..

Petriina: Ootpa tosiaan saanu pitkän tovin ponnistella kaveria maailmaan. Onneks kuitenkin saitte Oskarin maailmaan vaikkaki npitkän kaavan mukaan. Täällä sanottiin että ponnistusvaihe 1-60min. Jos ei tunnissa tule niin sitten aina kutsutaan lääkäri paikalle tekemään päätöksiä. Ei kuulema ole järkeä väsytt äitiä sen pitempään. Samoten tuo vesien meno otetaan täällä ihan erilailla. Eli jos vedet menee niin aina pitää mennä ambulanssilla sairaalaan, ettei vaan pääse napanuora luiskahtamaan pään ohi ja ulos. On kuulema Kaks:n ylilääkärin ohjeistuksia nuo molemmat. Täällä syntyy niin vähän vauvoja että jokaisesta synnyttäjästä halutaan pitää extra hyvä huoli. Vaikkei sitä kyllä aina uskoisi, kun on niin hurjia synnytyskertomuksia kuullut Kaks:ssa synnyttäneiltä.

Jos lähtis saunaan istumaan. Tänään on tullut joitakin supistuksia, joiden yhteydessä on pientä nipistystä tuntunut mahassa ja selässä. mut tosi vaimeita ovat. Jospa sitä saisi saunalla vauhtia ja jos vaikka jaksais pitkästä aikaa toisestakin ässästä innostua kunhan mies iltavuorosta kotiutuu... :D

Sanle ja Veikka 38+2
 
Kyllä alkaa vähitellen tuntumaan,et vois jotain tapahtua... ei kyllä merkkiäkään siitä,että meinais maailmaan tulla... Mulla on ihan kaameita selkäkipuja ja vetää vielä tosi inhottavasti toiseen jalkaan. Ei meinaa sängystä/sohvalta ylös päästä ja menee aina tovi ennen kuin kävely luonnistuu. Varsinkin sairaalan/neuvolan hoitopöydät tuottaa jostain syystä suuria vaikeuksia :/ Neuvolassa kävin tänään ja vauva kyllä kuului kiinnittyneen,et jospa se siltä tulisi ajallaan. Toivottavasti... koska täälläkin synnäri menee kiinni mikäli lakkoon menevät (Lohjalla) Sitten pitäisi tammisaaren kuulema mennä. Aika todennäköistähän se on,et sopparin tekevät viime minuuteilla jos eivät aikasemmin. Vielä onnea kaikille vauvautuneille :flower:
 
Nita: Tiedän ton tunteen kun paineita seuraillaan. Mulla on joka raskaudessa olleet paineet koholla mutta vasta tässä raskaudessa oon osannut olla hiukan stressaamatta niistä. Jos olo muuten pysyy hyvänä, niin ei syytä huoleen ole. Ja pissahan sulla on puhdas, eikö vaan? Kuulostelet omia tuntemuksia, kyllä varmasti se siitä hyvin menee :hug:

Onnea tosiaan kaikille oman pikkuisensa jo maailmaan saatelleille :flower:

Kunpa nuo supistukset nyt muuttuisivat jo avaaviksi, ei jaksais enää näitä kipuja ja kolotuksia. Eilen kuuntelin illalla että mitä ihmeen ähinää sohvalta kuuluu. Pikkutyttö se siellä ähisi ja nousi makuulta istumaan. On vissiin seuraillut äitiä, että miten se homma kuuluu tehdä... :ashamed: Ja poika totesi jo pari viikkoa sitten kauppareissulla, että "Älä ähise kun nouset autosta, mua hävettää!" Tyttö on nyt 1v 8kk ja poika täyttää jouluna 12v.
Ottaa vaan hiukan voimille kaikki liikehdintä. Vauva sitä vastoin tykkää liikuskella, milloin enemmän milloin vähemmän. Eilen oli aika vilkas jumppailta ja nyt on ollut hiukan hiljaisempaa.

Alkaa taas pinna kiristyyn uhkaavasti. Velvotin isoveljen valvomaan hetken siskoa. Tyttö tuli istumaan sänkyynsä ja pissas siihen sitten. Nyt sitten alkaa petivaatepyykki, jipii. Ei tässä taas tiedä pitäiskö itkee vai nauraa, taidan kuitenkin kallistua naurun puolelle, eihän tuo tahallaan lakanoita pissannut. Opettelee vasta olemaan ilman vaippaa ja vahinkoja sattuu. Tähän aikaan illasta vaan kaikki pikku jututkin tuntuvat ihan ylitsepääsemättömiltä välillä. On kivaa olla hormonipommi :D

Josko sitä sit alkais odotteleen housea :wave:
 

Yhteistyössä