Masennustesti - paljonko saat pisteitä?

[QUOTE="mies1";29700535]Itse asiassa masennus ei _aina_ ole kliininen sairaus vaan tiettyyn rajaan asti on mahdollista myös itse muokata omia elämänasenteitaan valoisampaan suuntaan, jos ihminen on tarpeeksi vahva henkisesti. Vastuuta itsestään ei pidä ulkoistaa liian keveästi yhteiskunnalle.

Mitä helvetin mässäilyä tuossa muka oli? Eihän masentunut potilas näe maailmaa hirveän samoin kuin ei-masentunut. Olen enemmänkin aidosti huolissani ja hämmentynyt siitä, että niin moni palstalainen perheenäiti voi pahoin ja toivon heidän paranevan: siitä on monella tasolla hyötyä, jotka toin esiin. Tämä masennuksen määrä varmasti kytkeytyy negatiiviseen ilmastoon täällä yleisemminkin, jonka olisi varmaan kaikkien kannalta parempi muuttua. Se myös selittäisi, miksi palstan kielenkäyttö on minun naiskokemuksiini niin vierasta usein eikä yhtään mukavaa lukeakaan.

Minusta tekstini saavat aikaan pahoinvointia sangen oudoista syistä, esimerkiksi siitä, että kerron, että hienotunteisuus on tärkeää, että tutustuminen on luonnollista ja suositeltavaa, että kova nainen ei ole miesten mieleen yleensä, jne. Sinä ilmeisesti oikeutat joidenkin, luultavasti masentuneiden, ihmisten suhtautumisen minuun tai joihinkin muihin kirjoittajiin täällä? Saanko kysyä millä perusteella? Olen huomaavinani jopa jonkinlaista vihaa täällä teksteissä aika ajoin. Mielestäni sellainen ei ole lainkaan rakentavaa eikä ehkä edes hyvinvoivan ihmisen tapa suhtautua keskusteluihin.

Eli roiskaisusi menee kyllä jotenkin ohi ja pahasti. Et vaikuta aivan niin huipulta tyypiltä kuin Happygirl väitti.[/QUOTE]

No eläpä nyt hermostu, tekstisi on selkeästi vertailevaa ja alentavaa. En nyt tarkoita vain tätä kirjoitusta jonka lainasin. Tuossa sinulla oli ihan asiaakin, mutta taas alennut parjaamaan palstaa. Millä tavoin edistät positiivisuutta omalta osaltasi? Kirjoittelamalla näin?

Ja puhut miesten näkökulmasta yleisesti.
Ajatusmaailmasi eroaa kaikkiin tuntemiini miehiin nähden todella rankasti, eikä palstallakaan miehet puolla kirjoituksiasi. (en nyt lähde erittelemään juttuja, enkä toivo/odota sitä sinultakaan)

Jos aidosti on huolissaan ja empaattinen, niin osaa tsempata ihmistä muullakin tavalla kuin vertailemalla tai arvostelemalla, vai mitä luulet? Olisiko sinulla yleisesti ottaen jotakin positiivista sanottavaa joskus? Kokeile. Aidosti rohkenen epäillä että palstalaisten suhtautuminen sinua kohtaan saattaisi jopa yllättää itsesikin!:)

Happygirl on ihan kiva nainen minustakin.:heart:

Mä en ole tavoittelemassa mitään huipputyypin titteliä keneltäkään.:)
Silti aika moni minusta pitää.

Sulla on muutamassa ketjussa ollut ihan hienoja vastauksia, joista olen tykännyt jopa sydämin. En minä siltikään perusta mielipidettäni sinusta niiden kahden kirjoittelun perusteella.
 
"mies1"
No eläpä nyt hermostu, tekstisi on selkeästi vertailevaa ja alentavaa. En nyt tarkoita vain tätä kirjoitusta jonka lainasin. Tuossa sinulla oli ihan asiaakin, mutta taas alennut parjaamaan palstaa. Millä tavoin edistät positiivisuutta omalta osaltasi? Kirjoittelamalla näin?
Sun väitteesi ovat aika epäkoherentteja. Kiistän, että tekstini on "selkeästi vertailevaa ja alentavaa". Ei ole todellakaan palstan alentamista se, jos ihmettelen ääneen palstan rumaa viestintäkulttuuria ja uskon sen olevan yhteydessä mt-ongelmiin. Ei liioin ole minun tehtäväni olla puhumatta siitä mitään, vaikka ilmiön tuonkin esiin.

Ja puhut miesten näkökulmasta yleisesti.
Ajatusmaailmasi eroaa kaikkiin tuntemiini miehiin nähden todella rankasti, eikä palstallakaan miehet puolla kirjoituksiasi. (en nyt lähde erittelemään juttuja, enkä toivo/odota sitä sinultakaan)
Niin, se olisikin jo liian konkreettista.

Jos aidosti on huolissaan ja empaattinen, niin osaa tsempata ihmistä muullakin tavalla kuin vertailemalla tai arvostelemalla, vai mitä luulet? Olisiko sinulla yleisesti ottaen jotakin positiivista sanottavaa joskus? Kokeile. Aidosti rohkenen epäillä että palstalaisten suhtautuminen sinua kohtaan saattaisi jopa yllättää itsesikin!:)

Happygirl on ihan kiva nainen minustakin.:heart:

Mä en ole tavoittelemassa mitään huipputyypin titteliä keneltäkään.:)
Silti aika moni minusta pitää.

Sulla on muutamassa ketjussa ollut ihan hienoja vastauksia, joista olen tykännyt jopa sydämin. En minä siltikään perusta mielipidettäni sinusta niiden kahden kirjoittelun perusteella.
Miksi sinä koet, että minulla ei ole positiivistakin sanottavaa? Annan arvostelua kun on aihetta, ja kehuja, kun on aihetta. Papukaijaksi en ala, joka hymistelee mukana.
 
[QUOTE="mies1";29700706]Sun väitteesi ovat aika epäkoherentteja. Kiistän, että tekstini on "selkeästi vertailevaa ja alentavaa". Ei ole todellakaan palstan alentamista se, jos ihmettelen ääneen palstan rumaa viestintäkulttuuria ja uskon sen olevan yhteydessä mt-ongelmiin. Ei liioin ole minun tehtäväni olla puhumatta siitä mitään, vaikka ilmiön tuonkin esiin.



Niin, se olisikin jo liian konkreettista.



Miksi sinä koet, että minulla ei ole positiivistakin sanottavaa? Annan arvostelua kun on aihetta, ja kehuja, kun on aihetta. Papukaijaksi en ala, joka hymistelee mukana.[/QUOTE]

Koska lähestulkoon kaikki tekstisi ovat parjaavia, alentavia, vertaavia. Kirjoitat usein että viestini ei ole reiluja. Minulla on ihan samanlanen tunne kun luen sinun tekstejäsi:

"Juuri tuollainen äreys, jota sinäkin tässä esität, saa miehet aivan pakenemaan sinne armeijan kertausharjoituksiin, tai nuorten naisten syliin, pois pois keittiöjyrien alta. Joten jos puhuisit mulle livenä tuolla tavalla niin vastaisin kyllä tuleen"

En pidä alkuunkaan tuollaisesta kirjoittelusta. Puolustautua saa, mutta jos sitä ei osaa tehdä asiallisesti niin parempi jättää kirjoittamatta?
 
"mies1"
Koska lähestulkoon kaikki tekstisi ovat parjaavia, alentavia, vertaavia. Kirjoitat usein että viestini ei ole reiluja. Minulla on ihan samanlanen tunne kun luen sinun tekstejäsi:

"Juuri tuollainen äreys, jota sinäkin tässä esität, saa miehet aivan pakenemaan sinne armeijan kertausharjoituksiin, tai nuorten naisten syliin, pois pois keittiöjyrien alta. Joten jos puhuisit mulle livenä tuolla tavalla niin vastaisin kyllä tuleen"

En pidä alkuunkaan tuollaisesta kirjoittelusta. Puolustautua saa, mutta jos sitä ei osaa tehdä asiallisesti niin parempi jättää kirjoittamatta?
Nyt sä sekä syytät minua ilman todisteita, että "lähestulkoon kaikki tekstisi ovat parjaavia, alentavia, vertaavia" että irrotat lauseita asiayhteydestään. Tästähän joku voisi jo päätellä, että haluat asennoitua minuun negatiivisella tavalla, joka ei ole hyvää keskusteluna. Nimittäin minä en ole missään kohti väittänyt sinusta, että sinun "lähestulkoon kaikki tekstisi" olisivat diskreetisti hyökkääviä, vaikka ne välillä ovatkin minua kohtaan sitä kuten ketjun lihavoitu purkauksesi, eräänlaista raapimista ilmassa. ;)

Edelleenkin, on aivan yleinen totuus, että jos nainen ei miestään kunnioita, niin ei se mies siinä suhteessa pysy. Eli pysyn todellakin kannassani tuosta kysymyksestä. Toki myönnän että tyylini oli tuossa sarkastinen, mutta käytän sitä vain tehokeinona. Se ei ole viestintäni, saati persoonani, ydintä ja varmasti tiedät tämän teksteistäni jos olet rehellinen minulle.
 
[QUOTE="mies1";29700829]Nyt sä sekä syytät minua ilman todisteita, että "lähestulkoon kaikki tekstisi ovat parjaavia, alentavia, vertaavia" että irrotat lauseita asiayhteydestään. Tästähän joku voisi jo päätellä, että haluat asennoitua minuun negatiivisella tavalla, joka ei ole hyvää keskusteluna. Nimittäin minä en ole missään kohti väittänyt sinusta, että sinun "lähestulkoon kaikki tekstisi" olisivat diskreetisti hyökkääviä, vaikka ne välillä ovatkin minua kohtaan sitä kuten ketjun lihavoitu purkauksesi, eräänlaista raapimista ilmassa. ;)

Edelleenkin, on aivan yleinen totuus, että jos nainen ei miestään kunnioita, niin ei se mies siinä suhteessa pysy. Eli pysyn todellakin kannassani tuosta kysymyksestä. Toki myönnän että tyylini oli tuossa sarkastinen, mutta käytän sitä vain tehokeinona. Se ei ole viestintäni, saati persoonani, ydintä ja varmasti tiedät tämän teksteistäni jos olet rehellinen minulle.[/QUOTE]

Luepa joskus tekstejäsi...



Ihan rehellisesti kirjoitettuna pidän tekopyhänä käskyttää keskustelijoita olemaan kirjoittamatta jos eivät osaa keskustella reilusti. Moni muukin käyttää viesteissään juuri tuota sarkastista tyyliä. Sinä puutut niihin jyrkästi; naiset eivät saa viestiä tehokeinoja käyttäen, muuten heidän miehensä pakenevat kertauksiin etc.:D

Terve ihmissuhde on kunnioitusta puolin ja toisin. Jokainen suhde on kuitenkin persoonallinen. Mikäpä sinä olet kritisoimaan mukamas kaikkien miesten äänellä miten onnellisesti suhteessa elävän naisen tulisi käyttäytyä? Tai tiedät kertoa onko palstalle kirjoitteleva yleensä suhteessaan onnellinen vai ei.


Ja ymmärrät varmaan että yleistäminen ja mustavalkoisuus teksteissäsi saa ihmisiltä karvat pystyyn.

Okei, tässä oli minun mielipiteeni sinun keskustelutaidoistasi. Säpäle ja Viikatekin jaksavat välillä jankata kanssasi, mutta veikkaampa että kiittävät väittelystä ainoastaan koska he ovat hyvätapaisia. En usko että väittely on ollut heidän mielestään kovin hedelmällinen. Onhan siinä saanut kivasti väännettyä ja aikaa tapettua tosin.:)
 
vieras mieli
26pistettä, työpsykologilla käynyt pari kertaa juttelemassa. Koen olevani avun tarpeessa, mutta en oikein tiedä minkälainen auttaisi...En syö lääkkeitä. Haluaisin vaan olla yksin ja unohtua pois.
 
"mies1"
Luepa joskus tekstejäsi...



Ihan rehellisesti kirjoitettuna pidän tekopyhänä käskyttää keskustelijoita olemaan kirjoittamatta jos eivät osaa keskustella reilusti. Moni muukin käyttää viesteissään juuri tuota sarkastista tyyliä. Sinä puutut niihin jyrkästi; naiset eivät saa viestiä tehokeinoja käyttäen, muuten heidän miehensä pakenevat kertauksiin etc.:D

Terve ihmissuhde on kunnioitusta puolin ja toisin. Jokainen suhde on kuitenkin persoonallinen. Mikäpä sinä olet kritisoimaan mukamas kaikkien miesten äänellä miten onnellisesti suhteessa elävän naisen tulisi käyttäytyä? Tai tiedät kertoa onko palstalle kirjoitteleva yleensä suhteessaan onnellinen vai ei.


Ja ymmärrät varmaan että yleistäminen ja mustavalkoisuus teksteissäsi saa ihmisiltä karvat pystyyn.

Okei, tässä oli minun mielipiteeni sinun keskustelutaidoistasi. Säpäle ja Viikatekin jaksavat välillä jankata kanssasi, mutta veikkaampa että kiittävät väittelystä ainoastaan koska he ovat hyvätapaisia. En usko että väittely on ollut heidän mielestään kovin hedelmällinen. Onhan siinä saanut kivasti väännettyä ja aikaa tapettua tosin.:)
Itse asiassa on parempi vaieta, ellei muuta sanottavaa ole kuin se sarkasminsa. Eli kyllä jos sitä sarkasmia vaan riittää päivästä toiseen ja jatkuvalla syötöllä niin ei eukko helposti enää kiinnosta. Ihan yleistietoa tämä.

Se minä olen, että tunnen jonkin verran parisuhdepsykologiaa sekä etiikkaa sekä sitä, mitä miehet suhteeltaan haluavat. Ja kyllä, edelleen uskon, että rumasti kirjoitteleva ei ole onnellinen - palstan masennusgallup tukee myös tätä väitettä.

Joskus yleistäminen on perusteltua.

No se :)
 
[QUOTE="mies1";29701237]Itse asiassa on parempi vaieta, ellei muuta sanottavaa ole kuin se sarkasminsa. Eli kyllä jos sitä sarkasmia vaan riittää päivästä toiseen ja jatkuvalla syötöllä niin ei eukko helposti enää kiinnosta. Ihan yleistietoa tämä.

Se minä olen, että tunnen jonkin verran parisuhdepsykologiaa sekä etiikkaa sekä sitä, mitä miehet suhteeltaan haluavat. Ja kyllä, edelleen uskon, että rumasti kirjoitteleva ei ole onnellinen - palstan masennusgallup tukee myös tätä väitettä.

Joskus yleistäminen on perusteltua.

No se :)[/QUOTE]

Eli tuohan tarkoittaa että sinä et ole onnellinen. Ja monet viestisi tukee myös tätä väitettä.

Koetappa joskus olla yleistämättä ja puhumatta kaikkien miesten puolesta. Voi olla että suhtautuminen viesteihisi ovat toisenlaisia.:)

Ja toivoisin myös positiivisempaa asennetta sinulta. Mieheni on erittäin huumorintajuinen ja positiivinen luonteeltaan, samoin monet miesystäväni. Silti he ovat erittäin maskuliinisia. Heistä saa kosolti hyvää energiaa.:) Ei positiivisuus tai arvostelun/vähättelyn pois jättäminen tee sinusta yhtään sen epä miehekkäämpää, päin vastoin.:)
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
"mies1"
Eli tuohan tarkoittaa että sinä et ole onnellinen. Ja monet viestisi tukee myös tätä väitettä.

Koetappa joskus olla yleistämättä ja puhumatta kaikkien miesten puolesta. Voi olla että suhtautuminen viesteihisi ovat toisenlaisia.:)

Ja toivoisin myös positiivisempaa asennetta sinulta. Mieheni on erittäin huumorintajuinen ja positiivinen luonteeltaan, samoin monet miesystäväni. Silti he ovat erittäin maskuliinisia. Heistä saa kosolti hyvää energiaa.:) Ei positiivisuus tai arvostelun/vähättelyn pois jättäminen tee sinusta yhtään sen epä miehekkäämpää, päin vastoin.:)
Älä höpäjä, nyt et taaskaan lukenut mitä kirjoitin.

Kyllä noi tietyt asiat on niin selviä ja monen tason asioita että likimain kaikki miehet ovat samaa mieltä jopa aikakaudesta ja kulttuurista riippumatta. Esimerkiksi toi äijämäisyys, loukkaava puhunta tai kunnioituksen puute, hirveän yleisiä negatiivisen suhtautumisen asioita miehillä kautta linjan. Väitän kyllä, että aivan pienet marginaalit syttyvät näille miehistä. Kyseessä on melkein yleistietoa oleva tosiasia, joka ei tarvitse hirveitä perusteluja.

Uskon olevani positiivisempi luonteena ja elämänasenteena kuin tuntemasi miehet - siksihän juuri minulle onkin niin outoa, että palstalla on niin paljon sarkasmia, kiusaamista, ilkeilyä yms. ja paljon vähemmän herkkiä, hyväntahtoisia ja sympaattisia piirteitä ja kirjoittajia. Mutta on minulla silti mielipiteitä.
 
[QUOTE="mies1";29701340]Älä höpäjä, nyt et taaskaan lukenut mitä kirjoitin.

Kyllä noi tietyt asiat on niin selviä ja monen tason asioita että likimain kaikki miehet ovat samaa mieltä jopa aikakaudesta ja kulttuurista riippumatta. Esimerkiksi toi äijämäisyys, loukkaava puhunta tai kunnioituksen puute, hirveän yleisiä negatiivisen suhtautumisen asioita miehillä kautta linjan. Väitän kyllä, että aivan pienet marginaalit syttyvät näille miehistä. Kyseessä on melkein yleistietoa oleva tosiasia, joka ei tarvitse hirveitä perusteluja.

Uskon olevani positiivisempi luonteena ja elämänasenteena kuin tuntemasi miehet - siksihän juuri minulle onkin niin outoa, että palstalla on niin paljon sarkasmia, kiusaamista, ilkeilyä yms. ja paljon vähemmän herkkiä, hyväntahtoisia ja sympaattisia piirteitä ja kirjoittajia. Mutta on minulla silti mielipiteitä.[/QUOTE]

Noh, tuntemani miehet eivät palstaile, joten vaikeahan tuota on vertailuna käyttää, että ovatko positiivisempia luonteeltaan ja elämänasenteeltaan? :D
Miksi uskot että olet positiivisempi luonteeltasi ja elämänasenteeltasi kuin tuntemani miehet?
 
Viimeksi muokattu:
Peyote
ja jälleen kerran, TÄMÄKIN keskustelu muuttui miehen omakehuksi ja viisasteluksi. Huhhuh mikä tyyppi, en keksi hänestä kyllä ainuttakaan positiivista asiaa sanottavaksi. Vastenmielistä!
 
"mies1"
Noh, tuntemani miehet eivät palstaile, joten vaikeahan tuota on vertailuna käyttää, että ovatko positiivisempia luonteeltaan ja elämänasenteeltaan? :D
Miksi uskot että olet positiivisempi luonteeltasi ja elämänasenteeltasi kuin tuntemani miehet?
Koska olen noita asioita selkeästi keskimääräistä enemmän :) Pidänkin USAssa esimerkiksi eniten siitä optimismista, joka siellä on yleistä. Mutta tietysti sekin voi mennä liiallisuuksiin. Ihanteeni lienee Ranska, jossa on sekä pirteyttä ja leikkiä että voimakastakin synkeyttä ja melankoliaa.
 
[QUOTE="mies1";29701448]Koska olen noita asioita selkeästi keskimääräistä enemmän :) Pidänkin USAssa esimerkiksi eniten siitä optimismista, joka siellä on yleistä. Mutta tietysti sekin voi mennä liiallisuuksiin. Ihanteeni lienee Ranska, jossa on sekä pirteyttä ja leikkiä että voimakastakin synkeyttä ja melankoliaa.[/QUOTE]

Osa ystävistäni asuu ulkomailla.
Ranskasta minulla on kaksi hyvää ystävää. Turkista, Italiasta ja Kreikasta tunnen ihmisiä joihin tutustuin jo lapsena.
Mä en siinä kohtaa laita edes hanttiin etteikö jotkut suomalaiset olisi sisäänpäinkääntyneitä tms. Itseänikin naurattaa kun muutaman kerran bussilla ajaessani kiitin kyydistä ja viisitoista päätä kääntyi katsomaan minua kuin hullua.:D Tai kun extemporee olen kysynyt joltakin satunnaiselta vastaantulijalta jotakin, hän on saattanut pistää katseen maahan ja jatkaa matkaa. (nää on kyllä harvinaisia tilanteita)
Tai kun tervehdin iloisesti toisten lasten vanhempia lapsia tarhaan viedessäni, lasten vanhemmat katselevat varpaitaan ja mumisevat jotakin epämääräistä.

Mun mies on erittäin sosiaalinen, avoin, itsevarma ja huumorintajuinen. Vaikea on onnellisempaa kaveria löytää. Hänen ei ole koskaan tarvinnut alkaa haukkumaan/alentamaan/vertaamaan tms. Hän tietää arvonsa. Hän tuskin lähtisi edes sellaiseen mukaan, niin paljon hän naisia arvostaa. Hän on enempi sovitteleva luonne, kuten minäkin.:) Hänen kanssaan tunnen itseni prinsessaksi ja hän pitää minua täysin vertaisenaan. Me ollaan tosi onnellisia yhdessä.:)

Mikä susta tekee onnellisemman kuin minun mieheni?
 
"mies1"
Mun mies on erittäin sosiaalinen, avoin, itsevarma ja huumorintajuinen. Vaikea on onnellisempaa kaveria löytää. Hänen ei ole koskaan tarvinnut alkaa haukkumaan/alentamaan/vertaamaan tms. Hän tietää arvonsa. Hän tuskin lähtisi edes sellaiseen mukaan, niin paljon hän naisia arvostaa. Hän on enempi sovitteleva luonne, kuten minäkin.:) Hänen kanssaan tunnen itseni prinsessaksi ja hän pitää minua täysin vertaisenaan. Me ollaan tosi onnellisia yhdessä.:)

Mikä susta tekee onnellisemman kuin minun mieheni?
No kenties häntä ei kiinnosta nainen eri aikoina ja eri kulttuureissa. Ei sellainen, että vertailee eri asioita, ole mitenkään uhkaavaa, paitsi sellaiselle, joka ei ole tottunut kyseenalaistamaan omaa elämäänsä ja arvojaan - joka minulle on tärkeä periaatteena. Sellainen ihminen ei ole varsinaisesti moderni lainkaan, joka ei koskaan mieti omia elämänsisältöjään ja uskomuksiaan tai halua alistaa niitä keskusteluun.

Minä en mitenkään voi arvostaa ihan jokaista naista samoin, sillä joka arvostaa kaikkea, ei arvosta mitään. On olemassa tiettyjä elementtejä, jotka ovat minulle viehättävämpiä kuin jotkut toiset elementit. Tietenkään kovin tarkoin niitä ei voi määrittää. Näin on joka miehellä, kenties joka ihmisellä. Toinen asia on, puhuuko mies naiselle siitä mitään, tai kiinnostaako miestä asia laajemmin.

Olen myös todella diplomaattinen luonne. Siksi juuri palstan huonokäytöksisyys on ikävä asia. Rakastan käytöstapoja, jopa maneereja käytöksessä, jotka tulevat sydämestä. Rakastan velvollisuuksia, kunniaa. On tosi surullista, miten vähän niitä meillä on. Meillä on vain näkemys, että jokainen on vapaa. Tosi raunioitunut näkemys noin filosofisesti ja kulttuuriteoriana.

Minä en pidä naista vertaisenani, vaan ennen kaikkea erilaisena itsestäni. Usko tai älä mutta tämä on eettisesti kannattavaa ajattelua, ehkäpä kannattavampaa kuin tasaveroisuus itseisarvona, joka helposti korostaa samanlaisuutta. Samanlaisuudessa on siis myös moraalittomuutta.

Tuohon kysymykseen on vaikea sanoa mitään. Ehkä olemme onnelliset eri tavoilla. :)
 
[QUOTE="mies1";29701559]No kenties häntä ei kiinnosta nainen eri aikoina ja eri kulttuureissa. Ei sellainen, että vertailee eri asioita, ole mitenkään uhkaavaa, paitsi sellaiselle, joka ei ole tottunut kyseenalaistamaan omaa elämäänsä ja arvojaan - joka minulle on tärkeä periaatteena. Sellainen ihminen ei ole varsinaisesti moderni lainkaan, joka ei koskaan mieti omia elämänsisältöjään ja uskomuksiaan tai halua alistaa niitä keskusteluun.

Minä en mitenkään voi arvostaa ihan jokaista naista samoin, sillä joka arvostaa kaikkea, ei arvosta mitään. On olemassa tiettyjä elementtejä, jotka ovat minulle viehättävämpiä kuin jotkut toiset elementit. Tietenkään kovin tarkoin niitä ei voi määrittää. Näin on joka miehellä, kenties joka ihmisellä. Toinen asia on, puhuuko mies naiselle siitä mitään, tai kiinnostaako miestä asia laajemmin.

Olen myös todella diplomaattinen luonne. Siksi juuri palstan huonokäytöksisyys on ikävä asia. Rakastan käytöstapoja, jopa maneereja käytöksessä, jotka tulevat sydämestä. Rakastan velvollisuuksia, kunniaa. On tosi surullista, miten vähän niitä meillä on. Meillä on vain näkemys, että jokainen on vapaa. Tosi raunioitunut näkemys noin filosofisesti ja kulttuuriteoriana.

Minä en pidä naista vertaisenani, vaan ennen kaikkea erilaisena itsestäni. Usko tai älä mutta tämä on eettisesti kannattavaa ajattelua, ehkäpä kannattavampaa kuin tasaveroisuus itseisarvona, joka helposti korostaa samanlaisuutta. Samanlaisuudessa on siis myös moraalittomuutta.

Tuohon kysymykseen on vaikea sanoa mitään. Ehkä olemme onnelliset eri tavoilla. :)[/QUOTE]

Tottakai asiat voi kyseenalaistaa ja pitääkin, mutta niistä voi keskustella toisenlaiseen sävyyn. Mielestäni lähtemällä mukaan asiattomuuksiin, viestität kuinka heikko olet.
Pidän omaa miestäni äärimmäisen vahvana ja maskuliinisena, vaikka hän ei vertaile/alista naista. Minusta se ei ole kovin herrasmiesmäistä, eikä se taatusti miehestänikään ole.

Puhut huonosta käytöksestä. Tekstejäsi lukeneena voin rehellisesti sanoa että sinun käytös ei ole aina kovin hyvää.

Palstalta löytyy muutama aito herrasmies, voisit ottaa oppia heiltä.:)

Minä en usko että olet selkeästi keskimääräistä enemmän jos et ole tätä yksinkertaista asiaa sisäistänyt.
 
"mies1"
Tottakai asiat voi kyseenalaistaa ja pitääkin, mutta niistä voi keskustella toisenlaiseen sävyyn. Mielestäni lähtemällä mukaan asiattomuuksiin, viestität kuinka heikko olet.
Pidän omaa miestäni äärimmäisen vahvana ja maskuliinisena, vaikka hän ei vertaile/alista naista. Minusta se ei ole kovin herrasmiesmäistä, eikä se taatusti miehestänikään ole.

Puhut huonosta käytöksestä. Tekstejäsi lukeneena voin rehellisesti sanoa että sinun käytös ei ole aina kovin hyvää.

Palstalta löytyy muutama aito herrasmies, voisit ottaa oppia heiltä.:)

Minä en usko että olet selkeästi keskimääräistä enemmän jos et ole tätä yksinkertaista asiaa sisäistänyt.
Olen eri mieltä. Asiattomuuksiin vastaaminen asiattomuudella ei ole heikkouden osoitus, sillä voimakas ihminen puolustaa myös itseään ja näkemyksiään: tämä on itse asiassa identiteetin peruspilareita. Toki olen siitä samaa mieltä, että voimakas ihminen ei myöskään suojele itseään. Suojelen itseäni tosi vähän suomalaiseksi. Tykkään näyttää myös heikkoutta.

Minusta vertailu ei ensinkään rinnastu alistamiseen, eikä se rinnastu myöskään herrasmiesmäisyyteen tai sen puutteeseen. Kyse on älyllisestä kysymyksestä, joka joitain kiinnostaa, joitain ei.

Ei käytökseni ole aina hyvää, mutta eihän kenenkään käytös ole aina hyvää. En omassa sukupuolessanikaan arvosta heitä, jotka ovat mielin kielin liiaksi.

En taida jaksaa ottaa oppia. Toki eri uskomukset ovat kiinnostavia.

En ymmärrä tota loppua.
 
[QUOTE="mies1";29701660]Olen eri mieltä. Asiattomuuksiin vastaaminen asiattomuudella ei ole heikkouden osoitus, sillä voimakas ihminen puolustaa myös itseään ja näkemyksiään: tämä on itse asiassa identiteetin peruspilareita. Toki olen siitä samaa mieltä, että voimakas ihminen ei myöskään suojele itseään. Suojelen itseäni tosi vähän suomalaiseksi. Tykkään näyttää myös heikkoutta.



Kyse on älyllisestä kysymyksestä, joka joitain kiinnostaa, joitain ei.

Ei käytökseni ole aina hyvää, mutta eihän kenenkään käytös ole aina hyvää. En omassa sukupuolessanikaan arvosta heitä, jotka ovat mielin kielin liiaksi.

En taida jaksaa ottaa oppia. Toki eri uskomukset ovat kiinnostavia.

En ymmärrä tota loppua.[/QUOTE]


Tarkoitinkin käytöstäsi juttujen perusteella noin yleisesti ottaen.

Ei mieheni ole todellakaan mielinkielin, paitsi jos pitäs uutta autoa katella;), ja tohvelisankarista kaukana. Tästä huolimatta hän tuntee arvonsa, toisin kuin sinä. Ryhdyt ensikädessä puolustelemaan itseäsi toisia halveeraten. Et niinkään fiksusti, mitä kuitenkin muilta odotat. Koetko olevasi jotenkin heikoilla?

Käytöksesi ei ole aina hyvää. Miksi odotat siltä kokoajan esim palstailijoilta? Vertaat heitä naisiin jotka käyttäytyvät sinun normien mukaisesti.

Olet kova lähtemään mukaan kaikkeen negatiiviseen, kyllä se sinun onnellisuuden tasosta jotakin kertoo. Sen sijaan että yrittäisit kääntää asiat positiivisiksi/neutraaliksi ruokit negatiivisuutta ja sitten vielä kiellät teheenesi niin.
 
Viimeksi muokattu:
"mies1"
Tarkoitinkin käytöstäsi juttujen perusteella noin yleisesti ottaen.

Ei mieheni ole todellakaan mielinkielin, ja tohvelisankarista kaukana. Tästä huolimatta hän tuntee arvonsa, toisin kuin sinä. Ryhdyt ensikädessä puolustelemaan itseäsi toisia halveeraten. Et niinkään fiksusti, mitä kuitenkin muilta odotat. Koetko olevasi jotenkin heikoilla?

Käytöksesi ei ole aina hyvää. Miksi odotat siltä kokoajan esim palstailijoilta? Vertaat heitä naisiin jotka käyttäytyvät sinun normien mukaisesti.

Olet kova lähtemään mukaan kaikkeen negatiiviseen, kyllä se sinun onnellisuuden tasosta jotakin kertoo. Sen sijaan että yrittäisit kääntää asiat positiivisiksi/neutraaliksi ruokit negatiivisuutta ja sitten vielä kiellät teheenesi niin.
Ensin heität bensaa liekkeihin ja sitten itket miksi lieskat lyövät niin korkeina.:D
Niin? Kyllä minä vastaan vähän ikävämmin jos aletaan olla tylyjä.

Tunnen myös arvoni, ja puolustan itseäni ikävämmin tylyihin kommentteihin. Olet naurettava, jos tuomitset tällä perusteella minut. Sinun miehesi voi kääntää toisenkin posken - minä en ole yhtä höveli.

Rakentelet outoja väitteitä minusta.

En odota aina, että palsta käyttäytyisi hyvin. Vaan odotan, että se huono käytös ajettaisiin sinne marginaaliin, mihin se naisilla, toki jossain määrin myös miehillä, kuuluukin, pois sen nykyisestä hallitsevasta asemasta viestinnässä. Herkät ja kiltit naiset eivät täällä pahemmin viihdy ja usein saa lukea kuinka ihmisiä ei edes auteta.

En minä vastusta enkä mitenkään kammoa sitä, jos joku provosoituu. Antaa tulla vaan. Mutta olen harvoin se, joka ensin provosoi.
 

Yhteistyössä