Masentaako teitä koululaisten äidit (lasten vaatteet ja muoti)

  • Viestiketjun aloittaja juu ei
  • Ensimmäinen viesti
Ei masenna muoti niinkään, vaan se että tuo tyttö ei meinaa suostua ostamaan mitään vaatetta. Mikään ei kelpaa, kaikki on liian värikästä tai muuten vaan tyhmän näköistä |O Kun tyttö sitten löytää vaatteen jonka suostuu ostamaan, ne on kyllä ihan kivan näköisiä ja sopivat tytön tyyliin.
Viimeksi (mun mielestä) järkyt liilat housut....
Mutta joo, seppälää, espritiä ja niitä printtipaitoja (mielellään sarjakuva aiheisia) tyttö suosii. Me ostetaan kyllä melkein kaikki vaatteet ulkomailta, jolloin tyttö löytää aika helposti kivoja paitoja.
 
"vieras"
Meillä on kyllä ollut todella helppoa tähän asti. Tyttö on 10v pitää (lähes) kaikista vaatteista mistä minäkin. On laiska vaateasioissa, minä katson aina iltaisin valmiiksi hänellekin seuraavan päivän vaatteet ja aina on kelvanneet hyvin. Monia jopa ihastelee. Vaatekaupoissa joskus bongaa jonkun erityisen kivan, mutta yleensä vaan pitkästyy siellä.

Hänellä mielestäni on kiva ja hyvä maku. Ulkona käyttää edelleen järkevästi toppahousuja+toppatakkia, kaulaliinaa, kosteussujattuja topparukkasia ja lämpöistä päähinettä. Jaloissa kuomat tai kosteuttahylkivät nilkkurit. Osa luokkalaisistaan ei kuulemma suostu enää ulkohousuja pistämään...

Sisävaatteissa tykkää väreistä, pinkki, vaaleanpunainen, liila, heleän vihreä, keltainen jne on in.
Käyttää usein esim. legginsit, hame, trikoopaita
tai
Huppari ja farkut
tai
Kollegehousut ja trikoopaita/huppari
tai
Tunika ja legginsit

Mä oon ostellut joitain näitä "teinijuttujakin" kuten farkkuleggarit ja niistäkin tykkää. Tykkää myös esim. ME&I:n iloisista velourvaatteista ja käyttää niitä mielellään koulussakin.

Hmm... Olen kait onnekas :) Ainakin vielä...

Ja sama juttu 7v pojalla, mikä tahansa kelpaa päälle. Yritän itse katsoa että lapset olisi järkevästi ja sään mukaan puettu, mutta toisaalta samalla ikätasoon sopivasti.
 
Olen seuraillut, että Name Itillä, Polarn O Pyretillä, Benettonilla yms. (ei H&M, Lindex...) on ihan kivan näköisiä LASTENvaatteita ala-aste ikäisille. Yritin H&M:ltä löytää sukulaistytölle lahjaksi vaatetta ja järkytys oli tosiaan suuri, kun huomasin tokaluokkalaisten vaatteiden näyttävän ihan 16-vuotiaiden vaatteille!
 
koululaisen äiti
Kyllä täytyy sanoa, että teinirytkyt masentaa! Tuntuu, että ala-asteikäiselle on välillä vaikeaa löytää kivoja LASTENvaatteita. Varsinkin isojen ketjujen mallistot ovat 128 cm eteenpäin usein jo ihan teinivaatteita. Joistain nettiputiikeista olen onneksi onnistunut löytämään kivoja, mutta lapsen vartalolle sopivia vaatteita, jotka lapsi on myös kelpuuttanut. Esim. http://www.leppisloppan.fi löytyy kivaa ja kohtuuhintaista 152 cm asti. Harmi, ettei enää siitä eteenpäin, sillä kohta tarvittaisiin jo seuraava koko...
 
"Himuli"
Ei masenna. Poikani on 4 luokalla ja tietää tarkkaan millaisissa vaatteissa kulkee. Jos kaupasta ei löydy niin teetetään sitten mieleinen. On laaja valikoima housuja, neuleita, paitoja, takkeja yms.
Nyt hän haluaa vakosameeti pleiserin kevääksi.
 
Joo, joskus ahdistaa. Esikoiselle on tullut kommenttia, ettei hänellä ole tarpeeksi vaatteita...ja hän tietysti vertaa itseään jo muihin. Olen vaan yrittänyt sanoa, että mitä järkeä sitten on omistaa kaapillinen vaatetta jota ei pidä ja turha verrata itseään muihin..mutta aika lailla nuo tyttöjen kommentit voittavat mun sanani.
 

Yhteistyössä