matkakohde jonne en suostu palaamaan

  • Viestiketjun aloittaja jussi
  • Ensimmäinen viesti
Egyptiin
Luxorissakin tuli käytyä. Jos tykkää katsella rapistuneita kivimöhkäleitä, niin paikka on ihan OK. Itse en saanut irti mitään. Lomalla haluan katsella kauniita maisemia, en slummia ja kerjäläisiä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2007 klo 12:47 Egyptiin kirjoitti:
Luxorissakin tuli käytyä. Jos tykkää katsella rapistuneita kivimöhkäleitä, niin paikka on ihan OK. Itse en saanut irti mitään. Lomalla haluan katsella kauniita maisemia, en slummia ja kerjäläisiä.
jotkut on kiinnostuneita historiasta, jotkut ei. Jotkut ovat inhonneet historiaa jo koulussa siinä missä pakkoruotsiakin, mutta jotkut voi olla molemmista kiinnostuneita. Meidän lapset on varmaan ihan outoja kun hakivat hieroglefeistä tiettyjä kuvioita mitä jostakin oppivat tai jonkun jumalien kuvia seiniin hakattuina ja luettiin yhdessä illalla hotellissa lisää muumioinnista, sakaalipäisestä muumioinninjumalasta anubikesta, horuksesta, isiksestä yms. Ihan yhtä outoja kuin äitinsäkin, se periytyy se outous, ei voi mittää!! Haluavat muuten tässä joskus kreikkaan katselemaan sikäläisiä kivimöhkäleitä (lue: vanhojen temppeleiden ym raunioita) ja roomaan myös.
Onneksi meille on erilaisia kohteita tarjolla <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2006 klo 23:32 Inkeri81 kirjoitti:
turkkiin en taida palata. todella kaunis maa, mutta minulla palaa käämit siihen kaupankäyntitapaan. olisi kuitenkin kiva matkaltaan jotain ostaakin ;)
Olen samaa mielstä kanssasi Turkista. Olemme käyneet siellä puolen toista vuoden sisällä kaksi kertaa. Alanyassa ja Marmariksessa. Kaunis ja kiva maa, mutta se tunkeileva kaupankäynti ottaa pannuun. Mutta teemme nyt poikkeuksen, kun anoppi täyttää vuosia ja halusi nähdä Turkkia. Lähdemme siis taas Alanyaan huhtikuussa. Mutta jos tämä olisi se viimeinen kerta. I hope so!
 
yhden äiti
Kanarialle Fuerteventuraan (Jandia) en mene varmasti enää koskaan. Sinänsä ihanat rannat, mutta oikein mitään muuta siellä ei ollut. Hankalinta oli se, ettei henkilökunta useassa ravintolassa eikä meidän hotellissa puhunut juurikaan englantia, pelkkää saksaa. Ja vaikka aina harmitellaan turistikohteista, että on niin ja niin paljon suomalaisia, niin kyllä mä ainakin kaipasin suomalaisia siellä. Niitä ei nimittäin ollut!! Pelkkiä saksalaisia joka paikassa - vaikka ei minulla saksalaisia vastaankaan mitään ole.

Toinen on Teneriffan Playa de las Americas, ei yhtään miellyttänyt - tosin siitä on lähes 20 v aikaa kun olen käynyt siellä. Mutta kun maailmassa on niin paljon nähtävää, niin eihän sellaisiin paikkoihin viitsi montaa kertaa mennä, missä ei ole viihntynyt.

Toisaalta taas olen ollut Playa del Inglesissä kolme kertaa, ja hyvinkin mahdollista on, että menen vielä joskus sinnekin. Tosin tulin juuri Thaimaasta, ja nyt tuntuu,e tten enää halua mihinkään muualle kuin sinne :ashamed:
 
Olen ollut kaksi kertaa Bulgariassa ja se paikka on nt nähty. Suosittelen sitä helppoa lomaa haluavalle ja lasten kanssa varmasti ihana paikka, rantaa, lepäilyä ja leikkimistä.

Ärsyttävintä on, että vastaisin tähän myös Turkki vaikken koskaan ole siellä käynyt. Olen vaan kuullut niin paljon negatiivista..
 
Viimeinen kerta
Käynti Egyptin hurghadassa jäi viimeiseksi. Keskellä ei mitään, huono yleishygienia hotellien ulkopuolella ja ahdistava/ahdisteleva paikallisväestö.
HYI YÄK MIKÄ LÄÄVÄ ÄLKÄÄ TUHLATKO RAHOJANNE MATKUSTAMALLA TÄNNE!!!!!
 
Venäjälle ei kiitos
Puuttuuko tästä listasta Venäjä kokonaan?
Se tulee itsellä mieleen. En ole käynyt enkä koskaan halua sinne.
Pelottaa jo ajatuskin. Kylmät väreet tulee. Yök.

Sitten tietysti epäilyttäisi lähteä Marocoon tai Algeriaan. No, seuramatkojahan sinne tehdään ja ehkä siellä sitten on vartioidut hotellit, mutta kamalaa jos pitää pelätä eikä pääse käymään missään, löhötään vain hotellissa/hotellilla.

Afrikan maat pelottaa Malarian ym. vuoksi, vaikka sinne kyllä lähtisin.

Aasian maat taas pelottaa kun siellä on niin oudot lait. Tuon Sveitsiläispapan 20 vuoden tuomio kuvan töhrimisestä panee miettimään että kuinka sitä Suomalaismiehetkin on vaarassa maailmalla joutua vankilaan tyhjästä. Juovuspäissään kun voivat pilailla.
Tyrmää voi tulla pelkästä roskaamisesta....
 
äiti vain
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2007 klo 23:22 Venäjälle ei kiitos kirjoitti:
Puuttuuko tästä listasta Venäjä kokonaan?
Se tulee itsellä mieleen. En ole käynyt enkä koskaan halua sinne.
Pelottaa jo ajatuskin. Kylmät väreet tulee. Yök.

Sitten tietysti epäilyttäisi lähteä Marocoon tai Algeriaan. No, seuramatkojahan sinne tehdään ja ehkä siellä sitten on vartioidut hotellit, mutta kamalaa jos pitää pelätä eikä pääse käymään missään, löhötään vain hotellissa/hotellilla.

Afrikan maat pelottaa Malarian ym. vuoksi, vaikka sinne kyllä lähtisin.

Aasian maat taas pelottaa kun siellä on niin oudot lait. Tuon Sveitsiläispapan 20 vuoden tuomio kuvan töhrimisestä panee miettimään että kuinka sitä Suomalaismiehetkin on vaarassa maailmalla joutua vankilaan tyhjästä. Juovuspäissään kun voivat pilailla.
Tyrmää voi tulla pelkästä roskaamisesta....

:LOL: Ihan hauskaa oli lukea noita sun juttuja... Venäjällä en ole käynyt enkä mee... Aasian maat pelottaa lakiensa puolesta... Ehkä on parempi, että köpötät täällä koto-suomessa...

Itse Venäjällä käyneenä, useasti ja monessa paikassa, on vierailemisen arvoinen maa. Vienan karjala hurmasi täysin, siellä on jotenkin "mystistä" ja paluu sata vuotta takaisin. Moskova on asian erikseen - punainen tori upea jne.
Sama juttu aasian kans - pitää osata arvostaa maata, mihin menee. Sen kulttuuria, historiaa, tapoja. Ei voi olettaa, että kaikkialla olis samanlaiset tavat ja meiningit ja hygieeniatasot kuin kotona.
Matkustaessa pitää olla avoimin mielin ja silmin - eikä etsiä aina kurjia puolia. Tuollaiset marisijat jääkööt kotiin! ;)
 
Ei enää koskaan
Bulgariaan, ehdottomasti ei enää ikinä!! HYI, kaksi kertaa käyty ja voi taivas... :(
Toinen mikä ei enää houkuttele on Romania, kammottava likainen kurjimus ja taskuvarkaiden paratiisi.
Kuulun niihin matkailijoihin, jotka haluavat jotain luksusta matkaltaan, en halua maksaa kurjuudesta!!
 
hyiyäk
Samat, Bulgariaan ei enää koskaan! Kerta riitti ja siinäkin 7 päivän matkassa oli varmaan 5 päivää liikaa B)

Rahaa pyydetään, asiakaspalvelusta ei tietoakaan. Ja hotellit....Vaikka olis 3-4* niin voi tsiisus mitä tasoa \|O
lisäksi aamusta asti ympäripäissään olevat teinit ja muu nuoriso konttaili uima-altaalta ja niille myytiin vaan lisää viinaa \|O

KAMALA PAIKKA!!!
 
Greippi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2007 klo 15:32 äiti 40plusplus kirjoitti:
jotkut on kiinnostuneita historiasta, jotkut ei. Jotkut ovat inhonneet historiaa jo koulussa siinä missä pakkoruotsiakin, mutta jotkut voi olla molemmista kiinnostuneita. Meidän lapset on varmaan ihan outoja kun hakivat hieroglefeistä tiettyjä kuvioita mitä jostakin oppivat tai jonkun jumalien kuvia seiniin hakattuina ja luettiin yhdessä illalla hotellissa lisää muumioinnista, sakaalipäisestä muumioinninjumalasta anubikesta, horuksesta, isiksestä yms. Ihan yhtä outoja kuin äitinsäkin, se periytyy se outous, ei voi mittää!! Haluavat muuten tässä joskus kreikkaan katselemaan sikäläisiä kivimöhkäleitä (lue: vanhojen temppeleiden ym raunioita) ja roomaan myös.
Onneksi meille on erilaisia kohteita tarjolla
Heh, itsekin olen varmaan outo. Odottelen tässä että poika kasvaisi hieman vanhemmaksi, jotta voisimme yhdessä mennä ihailemaan pyramideja. Kävimme vuosi sitten Sharm El Sheikhissä mutta jätimme Luxorin matkan väliin liian raskaana 6 kk vanhan kanssa.
Itse olen aina ollut todella kiinnostunut Egyptin historiasta, niin kuin monen muunkin maan. Ja ruotsi on ihan kiva kieli ; )
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 13:09 hyiyäk kirjoitti:
Samat, Bulgariaan ei enää koskaan! Kerta riitti ja siinäkin 7 päivän matkassa oli varmaan 5 päivää liikaa B)

Rahaa pyydetään, asiakaspalvelusta ei tietoakaan. Ja hotellit....Vaikka olis 3-4* niin voi tsiisus mitä tasoa \|O
lisäksi aamusta asti ympäripäissään olevat teinit ja muu nuoriso konttaili uima-altaalta ja niille myytiin vaan lisää viinaa \|O

KAMALA PAIKKA!!!

tätä on helppo peesata, karmea paikka :eek:
 
Romania Neptunus,täynnä kulkukoiralaumoja,sotilaita joka pihassa vartioimassa ja kerjäläisiä.Kun kuljettiin bussilla ihmiset vahtas koko ajan ja meillä oli vielä 4lasta mukana ja joku tiesi sanoa että Romaniassa paljon lapsikauppaa.
 
Tunisiaan en lähtisi. Soussessa kävin vuosia sitten ja siitä paikasta en kyllä tykännyt. Ihmisten epärehellisyys ja epäystävällisyys oli rasittavaa, eikä siinä paikassa oikein muutenkaan ollut mitään mainitsemisen arvoista. Vaikka yleensä matkustelen erilaisissa maissa, enkä ole kovin vaativa. Yleensä se että on lämpöä, aurinkoa, hyvää ruokaa ja rentoutumista riittää minulle ja perheelleni...

B)
 
Tunisiaan en minäkään enää mene.
Kyllä kaksi viikkoa elämästä siellä oli ihan tarpeeksi.
Epäystävällisyys ja ahneus lienee sopivimmat sanat kuvaamaan paikallisia ihmisiä joiden kanssa turisti asioi.
Eikä paikkana mitenkään ihmeellinen. Itse oikein petyin kun ei mitään ostettavaa löytynyt...
Ja aaaaaargh, lapsia käytiin halailemaan ja pussailemaan ihan yllättäin ja sitten oltiin ihan ihmeissään kun kiellettiin!!!
Vieläkin nousee verenpaine kun matkaa muistelen!!!
 
Höh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.09.2006 klo 17:36 jussi kirjoitti:
Kaikki kehuvat aina omia matlakohteitaan; syystäkin, mutta...

Mikä on matkakohde joka tulisi kiertää ja miksi?

OMA: Tunisia
Syy: Täynnä taskuvarkaita, kerjäläisiä sekä hygieniataso on sellainen, että heikompia hirvittää. Hotellikortteli on siisti turisteille rakennettu, mutta auta armias jos haluat tutustua muualle maahan...

Mä oon käynyt kaks kertaa Tunisiassa. Voisin mennä vielä kolmannenkin kerran. Ei valittamista!

Ja noista hotellikortteleista, jotka on rakennettu turisteille...aika monessa maassa ja lomakohteessa näin taitaa olla. Ei pelkästään Tunisiassa.
 
Ja Marokon Agadiriin tuskin tulee myöskään palattua, vaikka periaatteessa ihan ok paikka, niin mikään ei valtavasti ihastuttanut, lisäksi kerjäläisiä oli paljon, ja jopa rannalla pakkomyyntiä!
[/quote]
AIVAN TÄYSIN SAMAA MIELTÄ!!! Että ahdisti ne kerjäläiset ja perässä roikkuvat myyjät. Ihan kuin olis otsassa lukenut "suomalainen" kun ne tunnisti ja huusi muutaman sanan suomeksi vaikkei puhettamme kuulleetkaan :(
 
Never Ever
Ei koskaan BULGARIAAN ENÄÄ!! ei ikinä vaikka pakotettas!! krääsäkauppiaita, varkaita, kamalaa asiakaspalvelua, se haju, likaiset merivedet... huhhuh.

Lämmöllä muistelen Teneriffan Puerto de la Cruzia. Todella kaunis paikka, kivoja ihmisiä, ja kun vielä vuokrasimme auton ja kierrettiin koko saari, niin näkemistä jäi vielä sen verran että sinne palaamme.

MADEIRA on kuitenkin ehkä se ykkönen. Johtuneeko tämä sit siitä, että oltiin siellä häälomalla... :heart:
 

Yhteistyössä