Me kuulemma tapetaan meidän vauva...

[QUOTE="vieras";28442030]Jaa, no enpä käynyt minäkään synnytysvalmennuksessa enkä edes tutustumassa sairaalaan ja kylläpä nuo ehjinä ja terveinä ovat kaikki lapset syntyneet. Kyllä kroppa tietää mitä tekee ja kätilöt ja sairaalan henkilökunta avustavat tarvittaessa.

En tiedä minkä ikäinen olet, mutta luultavasti sinulla on jo sen ikäinen isoäiti ettei varmaan ole synnytysvalmennuksista kuullut puhuttavankaan... Silti niitä on lapsia synnytetty silloinkin.

Kiva, että äitisi huolehtii, mutta liiallinen vouhottaminen on turhaa.[/QUOTE]

Mun mutsi on yli 70. Että ei sekään ole missään valmennuksissa käyny. Kunhan vouhkaa taas jostain.
 
"vieras"
Yhden kerran kävin aikoinaan. Kaikilla muilla oli mies mukana mutta mulla ei, ja kaikki tuijotti mua ku jotain mielipuolta vain sen takia että mieheni ei ollut mukana. Varmaan ajattelivat että HERRANJESTAS, ONKO TUO YKSINHUOLTAJA :O Joo ja olin naimisissa siihen aikaan... sai synnytysvalmennukset mun puolesta olla. Mokomat pällistelijät s*%&#@:na :mad:
 
Hjaa, me kävimme synnytysvalmennuksessa kerran, enempää kertoja ei ollutkaan, koska oli kesäloma.

Synnytysvalmennuksessa piti istua piirissä ja sanoa omasta miehestä / vaimosta kolme hyvää asiaa. Muuta en sieltä muista. Ei taidettu paljon synnytksestä puhua.
 
hubi
Ja tarina jatkuu...

Nyt tulee viestiä, että kyllä se vauvan hoito on niin hankalaa puuhaa, että kyllä siihen pitää olla joku koulutus. Että ei me kyllä miehen kanssa voida mitenkään pärjätä sen vauvan kanssa, kun kumpikaan meistä ei ole vauvaa ennen hoitanut...

:LOL: :LOL:
ei skebeli.

nyt äkkiä yliopistoon, ei kai sitä muuten voi osalta, voi voi, meniköhän opiston hakuaika jo umpeen...
 
"Vieras"
Kuule täältä saat sylin täydeltä sympatiaa, mulla on tuollainen siskona... millehän planeetalle ne vois lähettää asumaan keskenään? Ihan on oma moraalinsa heillä ja oma käsitys siitä miten asiat menee, pikkuisen raskasta kuunneltavaa. Onneksi puhelimeen saa estoja niin paljon kuin huvittaa. ;) Siinäpä soittelee ja miettii pähkinä kuumana, mistä taas meuhkata.
 
Voi apua mikä äiti :D
Mulla on tasan yksi lapsi ja sekin yllätys, eikä me edes harkittu mitään valmennuksia. Ei tarvita neuvolantätiä meille kertomaan kuinka se lapsi pitäisi puskea pihalle tai miten vaippa vaihdetaan jne. Eikä tarvita mitään typeriä parisuhdevinkkejä aikaan jolloin lapsi on maailmassa. Hyvinpäs ollaan pärjätty, kyllä toi muksu vaikuttais ihan hengittävän normaalisti ja jokeltee iloisesti leluille. Tuskin silloin ennenkään mitään äitiys/perhevalmennuksia oli ja kummasti niitä lapsia silloinkin putkahteli maailmaan, taisi olla jopa korkeampi syntyvyys. Hei miten ihmeessä me nykyiset tuoreemmat äidit voidaan olla edes hengissä, nyt en ymmärrä?
 
:LOL:

Me oltiin esikoista odottaessa kerran perhevalmennuksessa. Miehen ilmeestä olisi pitänyt ottaa valokuva, kun se tuli ulos sieltä miesten piiristä, joka siis pidettiin erillisessä huoneessa.

Kolme niistä muista miehistä ei kuulemma puhunut sanaakaan suomea ja se joka puhui, kaivoi lehtiön ja kynän taskustaan ja lateli ääneen kirjoittamiaan ajatuksia ensimmäisen lapsen odotuksesta.

Synnytysvalmennukseen ei koettu tarpeelliseksi osallistua, vaikka mua olisi kyllä kiinnostanut mitä se lehtiö-mies siellä tekisi. :D

Onnea ja menestystä äitisi kanssa elämiseen! Muista pitää riittävän pitkiä taukoja yhteydenpidossa, jos käy hankalaksi.
 
Viimeksi muokattu:
MiniSun
Voi herranenaika!! :O :D Suku on tosiaan pahin. Ikävä kyllä.

Mun äiti onkin sitten ihan normaali, vaikka väittääkin että meidän täysimetyksellä oleva lapsi ei kasva ollenkaan jos en anna sille lisäksi (ja mielellään myös koko ravintona) nania tai tuttelia. Imetys on hänen mielestään ylimainostettua ja lapsi ei saa imetyksen avulla tarpeeksi ruokaa. Siksi kuulemma tuo meidänkin lapsi AINA VÄLILLÄ itkee/huutaa/nukkuu paljon/ei nuku/paskoo/ei pasko kun raukka syö pelkkää rintamaitoa. Huoh!
 
Voi herranenaika!! :O :D Suku on tosiaan pahin. Ikävä kyllä.

Mun äiti onkin sitten ihan normaali, vaikka väittääkin että meidän täysimetyksellä oleva lapsi ei kasva ollenkaan jos en anna sille lisäksi (ja mielellään myös koko ravintona) nania tai tuttelia. Imetys on hänen mielestään ylimainostettua ja lapsi ei saa imetyksen avulla tarpeeksi ruokaa. Siksi kuulemma tuo meidänkin lapsi AINA VÄLILLÄ itkee/huutaa/nukkuu paljon/ei nuku/paskoo/ei pasko kun raukka syö pelkkää rintamaitoa. Huoh!
Joo. Esikoinen pitkän taistelun jälkeen siirrettiin pullolle kokonaan, kolmisen kuukautta pumppasin ja värkkäsin ja yötämyöten yritin, kun olisin halunnut imettää, mutta sekä mun että muksun sairaudet teki siitä melko mahdotonta.. No, koko sen ajan mitä yritin, se oli turhaa mutsin mielestä ja olis pitänyt kuulemma jo laitokselta alkaa se pullorumba yms. Ja sit kun tein sen koville ottaneen päätöksen, et siirrytään pullolle kokonaan, että saisin itse kunnolliset kipu yms lääkkeet niin sen jälkeen kaikki muksun vaivat on johtuneet siitä, etten ole viitsinyt imettää ja laiskana vaan annoin pulloa :kieh:

Olis pitäny jättää muksu ruokkimatta varmaan kokonaan?
 
"Vieras"
Jep. Mä kuulemma myrkytän mun sikiön kun syön kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkettä. Mitään lääkettä ei saa syödä. Se on sama kuin söisit huumeita ja ryyppäisit samalla. Kannustava asenne toisen odotukseen. Onneksi on "faktat hallussa".
 
Meillä päin ei synnytysvalmennusta ollu ollenkaan, edes ensiodottajalle. En mää oo siis käyny mitään valmennusta ja ihan hyvin noi molemmat tuolta on ulos tulleet. Synnytysvalmennukseen jos täällä olis halunnut niin se olis ollut maksullinen (jonkun yksityisen järjestämä) ja sitä kyllä neuvolassa suositeltiin, muttei hirveesti innostanu maksaa 100€ sellasesta.
 

Yhteistyössä