Meillä asuu joku jota ei näe, mutta kuulee...

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Pörrösukka:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Pörrösukka:
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Alkuperäinen kirjoittaja Pörrösukka:
Mun työpailla on jouduttu kutsumaan pappi pitämään sellainen sielunmessu/ rauhoittamaan ylimääräiset ja näkymättömät henkiöt.
No huh huh.. Tää kuulosta jo melkosien naurettavalta, anteeks vaan. Missä olet työssä?
Oon töissä isossa ammattioppilaitoksessa. Mun mielestä myöskin on aika huvittavaa tuo, mutta minkäs voit kun ylimääräisiä koulun käytävillä hiippailee :whistle: tai siis on hiippaillut.
oletko treelta?
En ole! Oulunläänistä olen.
nyt muistan tuon jutun kuulleeni! tuntuki niin tutulta...
Niin, että näin meilläpäin nämä kummitushommat hoidetaan ;). En tiedä kenelle tuo rauhan antaa (sille kumitukselle vai näkijälle), mutta ei ymmärtääkseni enää mitään ole vuosiin näkynyt. Itsekkin olen yksin rakennuksessa ollut ja kun kerrankin muistin tuon tapauksen illalla sellainen kylmä kävi lävitse, mutta mitään en kyllä nähnyt.
 
mustikkatassu
tota pappia ja kodin siunaamista miekin oon miettinyt mut ukko ei oikein oo miun kaa sammaa mieltä, vaikka sekin niitä askeleita on kuullut, jotta miun vilkasta mielikuvitusta toi meiän "kummittelu" ei oo..
 
Lapsuudesta on jäänyt yksi kokemus lähtemättömästi mieleen, olin n. 6-vuotias. Naapurin vanha setä oli puoli vuotta sitten kuollut aivoverenvuotoon ja näin hänen seivovan postilaatikollamme juuri siinä missä hänellä oli tapana seistä juttelemassa mulle ja pikkuveljelleni. Hän vilkutti mulle ja minä seisahduin äimistyneenä n. 50 metrin päähän. Setä kääntyi ja lähti kävelemään kohti taloa jossa asui vaimonsa kanssa.

Kun puhuin tästä äidilleni, hää uhkasi viedä mut "johonkin tutkimuksiin" :whistle: Enpä enää maininnut asiasta mutta mieleen se jäi.
 
titta
Meilläkin asuu joku muu meidän lisäksi. Ääniä kuuluu ja kolahduksia. Kissa saa omituisia kohtauksia joskus ja lapsi on jopa nähnytkin sen naisen. Yleensä en pelkää, mutta välillä tuntuu siltä kuin kaikki ei olisi hyvin ja pelkään mennä nukkumaan. Kissamme saattaa yhtäkkiä säpsähtää ja ruveta tuijottamaan eteiseen päin. Myös siskoni tuntee usein, että meillä on joku muukin seuranamme. Asunnossa on kylmiä kohtia sellaisissa paikoissa missä niitä ei kaiken järjen mukaan pitäisi olla. Ehkä minä olen hiukan hullu, mutta uskon, että meillä on joku vahtimassa meitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pörrösukka:
Mä uskon myös siihen, että ihminen alkaa peloissaan tuntemaan "mielikuvituksensa" ihan oikeina asioina, kuulemaan ja näkemäänkin. Voihan kuumeessakin nähdä kummia jne.
Totta. Toisaalta en teininä näitä askeleita kuullessani enää pelännyt. Totuin ääniin, joten koin ne lähinnä epämiellyttävinä. Ja näitä ääniä kuului kaikkina vuorokaudenaikoina.
 
ensimmäinen
Alkuperäinen kirjoittaja Pörrösukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Pörrösukka:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Pörrösukka:
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Alkuperäinen kirjoittaja Pörrösukka:
Mun työpailla on jouduttu kutsumaan pappi pitämään sellainen sielunmessu/ rauhoittamaan ylimääräiset ja näkymättömät henkiöt.
No huh huh.. Tää kuulosta jo melkosien naurettavalta, anteeks vaan. Missä olet työssä?
Oon töissä isossa ammattioppilaitoksessa. Mun mielestä myöskin on aika huvittavaa tuo, mutta minkäs voit kun ylimääräisiä koulun käytävillä hiippailee :whistle: tai siis on hiippaillut.
oletko treelta?
En ole! Oulunläänistä olen.
nyt muistan tuon jutun kuulleeni! tuntuki niin tutulta...
Niin, että näin meilläpäin nämä kummitushommat hoidetaan ;). En tiedä kenelle tuo rauhan antaa (sille kumitukselle vai näkijälle), mutta ei ymmärtääkseni enää mitään ole vuosiin näkynyt. Itsekkin olen yksin rakennuksessa ollut ja kun kerrankin muistin tuon tapauksen illalla sellainen kylmä kävi lävitse, mutta mitään en kyllä nähnyt.
juuri yuollainen kylmä kulkeekin aiba lävitse,
 
ensimmäinen
Alkuperäinen kirjoittaja titta:
Meilläkin asuu joku muu meidän lisäksi. Ääniä kuuluu ja kolahduksia. Kissa saa omituisia kohtauksia joskus ja lapsi on jopa nähnytkin sen naisen. Yleensä en pelkää, mutta välillä tuntuu siltä kuin kaikki ei olisi hyvin ja pelkään mennä nukkumaan. Kissamme saattaa yhtäkkiä säpsähtää ja ruveta tuijottamaan eteiseen päin. Myös siskoni tuntee usein, että meillä on joku muukin seuranamme. Asunnossa on kylmiä kohtia sellaisissa paikoissa missä niitä ei kaiken järjen mukaan pitäisi olla. Ehkä minä olen hiukan hullu, mutta uskon, että meillä on joku vahtimassa meitä.
onpas kananlihalla bahka vaikka mulla tää kissanpenyu ja uskon sen karkottaneen täältä jonkun sielun.
 
hui
Mun tuttava kertoi myynnissä olevasta upeasta talosta jossa ihmeen alhainen hinta...myöhemmin kuultiin,että siinä talossa ensin mies kuollut rappusissa sitten vuosia myöhemmin vaimo ja kun asunto oli myyty uudelle omistajelle myös tämä kaatunut rappusissa,muttei kuollut...joku pahan onnen talo!!!
 
vieras
VINKKI: Seuraavalla kerralla, ku tyyppi taas sielä kulkee, niin sano ääneen, että mene pois, emme tarvitse sinua täällä. Se lähtee varmasti. Meidän kummitus lähti, eikä ole moneen vuoteen kuulunut mitään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Mä luulen, että se "kummitus" ei sanomalla lähe mihinkään, mutta kun ilmaiset tahtosi että se lähtee (eli et halua nähdä enää ) niin saat rauhan itsellesi etkä enää näe sitä.
Mä tiedän, että se lähtee sanomalla.
 
tämmönen tapaus
Meillä on ollut myös "aika vilkasta". Tällä Ok-talolla on aikamoinen historia, tosin kukaan ei ole täällä käsittääkseni kuollut tms., mutta muutoin eletty hulvatonta elämää.

En tiedä onko tuolla historialla ollut vaikutusta vai ihan muilla asioilla, mutta aika pian tänne muutomme jälkeen alkoi kuulua ja "näkyä", oli tunne että täällä oli muitakin. Meillä kaikilla. Miehellä ja minulla. Lapsille ei mitään puhuttu, silti he pelkäsi. Kuulimme ääniä ja askeleita yms.
Koti on siunattu kahteen otteeseen. Toisen kerran jälkeen väheni huomattavasti. Mutta aina silloin tällöin tunnen että ovat.

 
Pähkinä3 harmaana
Hui!
Oli pakko puhua tässä kaiken varalta ääneen, että jos täällä meidän lisäksi on joku, niin olet kuollut ja mene kohti valoa. En halua nähdä tai kuulla mitään. :D :D :D
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä3 harmaana:
Hui!
Oli pakko puhua tässä kaiken varalta ääneen, että jos täällä meidän lisäksi on joku, niin olet kuollut ja mene kohti valoa. En halua nähdä tai kuulla mitään. :D :D :D
Kohta kopisee jääkaapissa... kohti valoa :D jos pyrkii.
 
Pähkinä3 harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä3 harmaana:
Hui!
Oli pakko puhua tässä kaiken varalta ääneen, että jos täällä meidän lisäksi on joku, niin olet kuollut ja mene kohti valoa. En halua nähdä tai kuulla mitään. :D :D :D
Kohta kopisee jääkaapissa... kohti valoa :D jos pyrkii.
Hyi helkkari :D

 
pois vaan
Meillä meni jotenkin kaikki "pieleen" edellisessä asunnossa. Kun oli ostettu tämä, tein ensin näin: Otin Raamatun ja avasin sen. Kuljin avonaista Raamattua käsissäni pitäen jokai ikisen huoneen ja joka ikiseen nurkkaan päin sanoin: "Täällä pätevät tämä kirjan lait." Hyvin on mennyt.

Jos teillä on ongelmia, hankkikaa Raamattu joka huoneeseen. Jättäkää se avonaisena sopivaan paikkaan. Jos vielä tulee tuntemuksia, lausukaa Raamattua näyttäen jotakin saman tapaista kuin minä tein.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja pois vaan:
Meillä meni jotenkin kaikki "pieleen" edellisessä asunnossa. Kun oli ostettu tämä, tein ensin näin: Otin Raamatun ja avasin sen. Kuljin avonaista Raamattua käsissäni pitäen jokai ikisen huoneen ja joka ikiseen nurkkaan päin sanoin: "Täällä pätevät tämä kirjan lait." Hyvin on mennyt.

Jos teillä on ongelmia, hankkikaa Raamattu joka huoneeseen. Jättäkää se avonaisena sopivaan paikkaan. Jos vielä tulee tuntemuksia, lausukaa Raamattua näyttäen jotakin saman tapaista kuin minä tein.
Ei varmastikaan tehoa, ellei itse usko siihen... :whistle:
 

Yhteistyössä