Meinasi taas mennä hermot päivän tapahtumiin

Minua luultiin taas paljon nuoremmaksi kuin mitä oikeasti olenkaan. Ihmiset ihan yllättyivät, kun sanoin, että olen 22-vuotias ja tämäkin on valehdeltu ikä, oikeasti olen monta vuotta vanhempi. Mutta yllättyivät tuosta 22 vuodestakin tosi paljon. Yksi sanoi, että luuli minua 17-18-vuotiaaksi, muiden ikäarvioita en edes tiedä. Mutta joka ikinen kerta luullaan paljon nuoremmaksi. Tätä jatkunut jo ainakin 10 vuoden ajan, kenties kauemminkin. Viimeksi minua on yleisesti omanikäisekseni luultu varmaan joskus 12-13-vuotiaana.

Nyt alkaa hermostuttamaan jo tämäkin, ettei keneltäkään muulta kysytty ikää ollenkaan. Mikä ihmeen oikeus muilla on aina udella juuri minun ikääni? Ei menty vanhemmilta naisilta utelemaan ikiä, eipä tietenkään. Eikä vaatteenikaan olleet mitkään liian nuorekkaat, sandaalit, Esprit-caprit (esprit haukuttu palstalla mummomerkiksi), Hennes & Mauritz -basic -sarjan paita, ei edes sitä nuoriso-Dividediä.

Pitääkö tässä värjätä hiukset harmaiksi ja laittaa joku jakkupuku päälle. En usko, että edes lapsen hankkiminen auttaisi, minua luultaisiin varmaan lapsen siskoksi. Sitä paitsi nukun jo nytkin useimmiten noin 4-6 tuntia yössä, joten mikään lapsen valvominen tuskin saisi minua rupsahtamaan.
 
[QUOTE="vieras";26435229]Missä sä oikein pyörit, jos joku on koko ajan kyselemässä ikää?[/QUOTE]

Kävin sellaisella retkellä ja siellä ne oppaat ym. kyselivät minun ikääni, yllättäen ei taas muiden. Aiemmin kyselty mm. mummoni hautajaisissa, kirjastossa jne.
 
Asia on pihvi
Tiedän ap:n tunteet tasan tarkkaan. Kun mulla oli lapset pieniä, minua luultiin niiden hoitotytöksi. Kun olin 19v minua luultiin ala-astelaiseksi. Ei se vaan aina niin kivaa ole...
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
Kuuntele 10 vuotta samaa ihmettelyä ja tule sitten kommentoimaan. Mm. passintarkastusjonossa ja oikeastaan missä vain. Tuntuu todella inhottavalta, kun aina pitää kommentoida IHMETELLEN asiaa. Ei kukaan ala ihmettelemään jonkun läskejä tai kysymään paljonko joku painaa.
Mua on 10 vuotta luultu aina vanhemmaks mitä olen, ihan joku on asiaa ihmetellytkin - mitä sitten? Voishan tuosta vetää palkokasvit nenään, mut itse ne herneet sieltä täytyy ulos kaivaa.
 
Noo, vanhempana sitte tykkäät tuosta :D
Itse oon nyt 36vee ja mua luullaan koko ajan keskimäärin 22 vuotiaaksi :LOL: sillon nuorempana se ärsytti, esim ku sain ajokortin niin poliisit pysäytteli mua vaan sen takia että luulivat että alaikäinen on ratissa, mutta nykyään tuntuu jo perin mukavalta näyttää 22vuotiaalta :D
 
Kuuntele 10 vuotta samaa ihmettelyä ja tule sitten kommentoimaan. Mm. passintarkastusjonossa ja oikeastaan missä vain. Tuntuu todella inhottavalta, kun aina pitää kommentoida IHMETELLEN asiaa. Ei kukaan ala ihmettelemään jonkun läskejä tai kysymään paljonko joku painaa.
Tavallaan ymmärrän. Mulle jaksetaan aina päivitellä että kuinka pitkä sä oikeen olet?!? Kyllä se hermostuttaa kun kaikkihan näkee että pitkä olen :D
 
täti
Voin hyvin kuvitella sun ärtymyksen. Itse olen yli nelikymppinen "babyface" ja se tytöttely ja iän ihmetteleminen kyrsii joka kerta kun sitä kuulee. Neuvolassakin luultiin teiniksi joka haluaa puhua ehkäisyasiosta...:D Ei välitetä!!
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
fd
Ymmärrän ongelmasi täysin. Kyllä se ärsyttää kun jatkuvasti luullaan paljon nuoremmaksi mitä oikéasti on. Jotenkin syö uskottavuutta muiden silmissä kun on nuoren ja "kokemattoman" näköinen.
 
Asia on pihvi
Kuuntele 10 vuotta samaa ihmettelyä ja tule sitten kommentoimaan. Mm. passintarkastusjonossa ja oikeastaan missä vain. Tuntuu todella inhottavalta, kun aina pitää kommentoida IHMETELLEN asiaa. Ei kukaan ala ihmettelemään jonkun läskejä tai kysymään paljonko joku painaa.
Ja sitten loukkaannutaan verisesti jos ei kerro ikäänsä. Mulle kävi esikoisen kohdalla ulkillessani niin, että vieras vanhempi naisihminen kysyi ikääni kun olen niin nuoren näköinen, voiko tuo muka olla sinun lapsesi. Sanoin aiheeseen täydelliesti tympääntyneenä että "Ihan tarpeeksi on ikää" johon tää nainen suutahti ja sanoii aika rankasti ja lähti kävelee kovaa vauhtia kantapäät paukkuen.
 
Mua on 10 vuotta luultu aina vanhemmaks mitä olen, ihan joku on asiaa ihmetellytkin - mitä sitten? Voishan tuosta vetää palkokasvit nenään, mut itse ne herneet sieltä täytyy ulos kaivaa.
Esimerkiksi tänään sillä retkellä oli 5 ihmistä, minä, siskoni, nainen ja hänen tytär (27-vuotias, tuolta tyttäreltä kysyttiin yhden kerran ikä ja häntä luultiin 23-vuotiaaksi) ja äitinsä oli varmaan noin 50-vuotias tai vähän vanhempi. Sen lisäksi oli yksi arvioni mukaan noin 45-50-vuotias nainen. Noilta kahdelta vanhemmalta naiselta ei kysytty kertaakaan ikää ja tuolta tuon yhden naisen tyttäreltä tasan kerran ja sekin minun ikäni kyselyn jälkeen.

Nyt kun lasken, niin minulta kysyttiin ikä varmaankin 5 kertaa tai enemmänkin. Kyllä alkaa inhottamaan, kun muilta ei kysytä. Miksi juuri minulta? Mikä tilivelvollisuus minulla on enemmän kuin muilla? Olisi edes reilua jos kysyjä ensin ilmoittaisia rehdisti oman ikänsä ennen muilta kysymistä.

Enkä tuollekaan retkelle olisi edes muuten mennyt, mutta kun oli sellainen paikka, jonne on hyvin monimutkaista mennä muuten täällä, kun eivät ymmärrä englannin kieltä oikeastaan kukaan, niin menin tuollaiselle opastetulle retkelle.
 
"vieras"
Onpa erikoinen ärsytyksen aihe. Luulisi että ihminen olisi päinvastoin erittäin otettu siitä että hänen oletetaan olevan todellista ikäänsä huomattavasti nuorempi.
 

Yhteistyössä