Merkitse.fi huijarifirma??

  • Viestiketjun aloittaja "Näätä"
  • Ensimmäinen viesti
"Ami"
Viime syksynä Merkitse ainakin toimi vielä ihan normaallisti ja sain tilaamani tuotteet ajallaan. Eli ongelmat ovat tulleet tämän vuoden alusta. Oliivatko rahat loppuneet heiltä kesken?
 
"Mintti"
Minä olen aiemminkin tänne vastaillut. eli tilasin tuotteita marraskuussa ja toimitus ei ikinä saapunut, eikä yhteyttä yritykseen saanut. Kuluttajavirasto yritti kanssani yhteyttä; ei tehonnut. Mutta jotain hyvää: olin maksanut tuotteeni Suomen verrkomaksujen kautta nettipankkitunnuksilla -ja he palauttivat menetämäni rahat!!!

Eli jos olet käyttänyt ko. maksutapaa, ota yhteyttä suomen verrkomaksuihin esim nettisivujen palautelaatikon kautta, sieltä saat rahasi takaisin.

Ja kyllä, yhteydenottoni johti siihen että enää ko. firma ei ole maksutapana merkitse.fi -sivustolla, vetäytivät tästä sotkusta kuluttajien onneksi.
 
"Petetty"
[QUOTE="Mintti";25776177]Mutta jotain hyvää: olin maksanut tuotteeni Suomen verrkomaksujen kautta nettipankkitunnuksilla -ja he palauttivat menetämäni rahat!!!

Eli jos olet käyttänyt ko. maksutapaa, ota yhteyttä suomen verrkomaksuihin esim nettisivujen palautelaatikon kautta, sieltä saat rahasi takaisin.[/QUOTE]

Ei kannata tilata tuolta firmasta yhtään mitään. Minäkin saan rahani takaisin Suomen verkkomaksujen kautta, mutta koska yhteistyö on irtisanottu ei jatkossa rahojen palautukselle ole takuita. Joten älkää vain erehtykö tuolta ostamaan. Minulla on samanlainen stoori kerrottavana kuten monella muulla...
 
"Erna"
Minulla myös on tilaus saamatta ja rahat meni. Lukuisat yhteydenottoyrityset sähköpostilla ja puhelimitse olivat tuloksettomia. Kuluttajaoikeusneuvoja suosittelee tekemään tutkintapyynnön poliisille, koska hänkään ei saanut ko. yritykseen mitään yhteyttä. Aion todellakin tehdä tutkintapyynnön, vaikka suuresta rahasummasta ei olekaan kyse. Tehkää muutkin vain rohkeasti tutkintapyyntö, jospa saataisiin firmalta edes nettisivut nurin uusia uhreja keräämästä.
 
"petetty"
Sama stoori täällä. Tammikuussa tein tilauksen ja maksoin Suomen verkkomaksujen kautta. Tilausta ei ole näkynyt ja rahat meni. Älkää tilatko ko. firmasta mitään ja toivottavasti saadaan verkkosivut nurin.
 
"Jukka"
www.yjt.fi näyttää, että yritys on poistettu ennakkoperintärekisteristä 29.2.2012. Pahasti näyttää siltä, että turha soitella enää perään.

Itse meinasin tilata tänään tuolta, mutta tapoihini kuuluu tarkastaa uudet tuttavuudet ytj:stä. En tilannut.

Jos ei meinaa tuotteita/rahoja kuulua suosittelen, että otatte yhteyden kuluttajaneuvojaan (jos olette tilanneet tuotteet yksityishenkilönä): http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajaneuvoja

Jos olette tilanneet firman nimellä niin sittenhän kuluttajaneuvoja ei siinä voi auttaa. Silloin ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin ottaa yhteyttä pesänhoitajaan ja laittaa hänelle vaatimukset. Hän lisää sinut velkojien listaan ja sen jälkeen voitkin unohtaa yleensä koko jutun. Käytännössä et rahojasi tai tuotteita tule näkemään. Poikkeuksiakin on, mutta sitten kannattaa jo laittaa lottokin vetämään saman tien.
 
VAROITUS
Tähän vielä sen verran, että nyt tässä petos-kuviossa on mukana myös Checkout-maksunvälitysfirma, joka ei siis tietenkään ota mitään vastuuta toimittamattomista tuotteista, rahat välittää kyllä.
 
"vieras"
[QUOTE="Ami";25764225]Viime syksynä Merkitse ainakin toimi vielä ihan normaallisti ja sain tilaamani tuotteet ajallaan. Eli ongelmat ovat tulleet tämän vuoden alusta. Oliivatko rahat loppuneet heiltä kesken?[/QUOTE]

Kannattaa lukea koko keskustelu läpi ja katsoa viestien päivämäärät. Monilla on ollut ongelmia jo viime syksynäkin.
 
"Risto"
Aika lievä sanonta huijarifirma. Mielestäni kyse on petoksesta. Aion antaa poliisille hieman puuhaa. Ei tällaista voi sallia nykyisessä yhteiskunnassa. Tammikuun tilaukset edelleen tulematta. Yhteydenotto ei auta.
 
"Maria"
Tilasin noita pikatoimitettavia nimilappuja 10.3.12 ja edelleen tulematta. Kestovaippayhdistyksen sivujen kautta löysin firman, enkä huomannut tarkistaa luotettavuutta kuten yleensä teen :-( Ei vastauksia sähköpostiyhteydenottoihin eikä yhteydenottolomakkeen kautta lähetettyihin kyselyihin. Suosittelen kaikkia kiertämään tämän kaukaa!! Kuluttajavirastoon olin yhteydessä ja seuraavaksi rikosilmoitus lienee vuorossa... Paljon tilailen netistä kun täällä korvessa asun, eka kerta kun kävi näin ja vastedes olen tosi tarkkana kun jonkun uuden nettifirman kanssa yhteyksissä :( Olisi pitänyt tajuta viimeistään, kun ei Suomen verkkomaksut ole mahdollista valita, mutta enpä tajunnut...
 
huijarifirma tosiaan!
Joo sama laulu täälläkin, tilattu käsityömerkkejä omalla logolla maaliskuussa ja mitään ei näy ei kuulu, rahat kyllä kelpasivat. Harmittaa ja raivostuttaa, merkkejä olisin tarvinnut käsitöihini. Mutta erikoista on se, että ensimmäisen kerran tilattuani (helmikuussa 2012) samat tuotteet saapuivat kolmen viikon jälkeen, nyt ei siis mitään. Firman nettisivut toimivat ja houkuttelevat uusia uhreja, mahtavaa. Olen tosiaan ottanut tästä kokemuksesta opikseni, niinkuin varmasti me kaikki. Kannattaako lähteä rikosilmoitusta tekemään? Lähden kyllä, jos kannattaa, mutta eikö poliisin resurssit ole muutenkin jo aika äärimmilleen venytetty? Kiitos muuten Vanna tuosta eBay vinkistä, täytyy käydä katsomassa.
 
"pettynyt"
täällä sama juttu, tilasin huhtikuun alussa, eikä mitään ole kuulunut, eivätkä vastaa s.posteihin :(
ärsyttävää!!!
Kyllä jotain olisi kiva tehdä että joutuisivat vastuuseen, hittolainen !!!
 
Petetty ostaja
Myös minä olen tilannut tuolta huijarifirmalta silitettäviä nimilappuja huhtikuun alussa. Nyt on kesäkuun alku eikä minkäänlaista pakettia ole tullut. Maksoin pankin kautta ja olen lähettänyt sähköpostia ja soittanut, mutta viimesyksyinen nauha pyörii vastaajassa. Tosi kenkkua, kun aikaisemmat nettikauppani ovat sujuneet moitteettomasti eikä tämäntapaiseen huijaukseen osaa edes varautua.
 
erehtynyt tilaamaan
reilu vuosisitten tilasin,en saanut mitä piti tulla.korvata aikoivat jossain muodossa mutta ei tähänpäivään ole korvauksia kuulunut.en luota kyseiseen firmaan,jos sitä nyt on enää olemassakaan...
 
"Linda"
MERKITSE ON HUIJARIFIRMA ! eivät vastaa puheluihin eikä sähköpostiin. nettisivuilta en löytänyt puhelinnumeroa mutta emailissa minkä sain tilauksen jälkeen oli puh.nro mutta se ei ole enää käytössä ? onneksi otin laskulla niin ei ole menettänyt rahoja.
 
"vierailija"
Tilasin marrakuussa 2011, enkä koskaan saanut tilaustani. Rahani sain takaisin kesäkuussa 2012 vasta kun olin tehnyt asiasta rikosilmoituksen ja poliisi oli ollut yhteydessä kyseiseen yrittäjään. Minun kohdallani poliisin mukaan kyse oli lievän petoksen yrityksestä. Rahani saatuani vaateeni yritystä kohtaan ovat rauenneet.

Kyseistä yrittäjää vastaan ollaan nostamassa petossyyte, joten kaikki huijatuksi tulleet tehkää asiasta rikosilmoitus, niin saadaan edes yksi huijarifirma pois netistä huijaamasta.
 
tyrmistynyt
Yhdyn edelliseen ketjuun. Tilasin 2vko sitten merkitse.fi tuotteet. Mitään ei kuuluu, olen 3 kertaa laittanut sähköpostia ja palautetta mihinkään ei vastata. En ymmärrä miten tälläisen firman sivuja ei suljeta, jos ongelmia on ollut näin pitkään. Oletteko saaneet lopulta koskaan tuotteitanne ja miten asianne on edennyt?
 
huijatuksi tullut myös
Tää kanssa on näemmä joutunut huijauksen kohteeksi. tilasin nimilappuja 8.8.2012 ja vieläkään ei näy. kyselyihin ei vastaa ja paskinta tässä että maksoin verkkopankin kautta joten eikusta rikosilmoituksen tekoon yms.
 
Sapettaa!
No niin! Täällä sitä sitten on "muutama" muukin, jolle on käynyt ihan samalla tavalla. Minä tilasin tuotteet 15.8.2012. Sain heti vastauksen sähköpostiini, että "Tilaus lähetetty tuotantoon."

26.8.2012 kyselin sähköpostilla tilaukseni perään ja 28.8.2012 sain vastaukseksi:

"Lisätietoja tilauksestasi: Tilauksesi arvioitu lähetyspäivä on +8 arkipäivää tämän sähköpostin päiväyksestä. Pahoittelemme tietoliikenneyhteysvirheen aiheuttamaa viivästystä. Ymmärrämme hyvin mielipahasi, ja haluaisimme hyvittää sen sinulle jotenkin. Luvatuista toimitusajoista kiinni pitäminen on meille erittäin tärkeää. Tästä syystä meillä on takuutoimitus, eli mikäli asiakkaan tilaus jostain syystä - vaikka meistä riippumattomastakin kuten sinun tapauksessasi nyt on käynyt – myöhästyy sovitusta toimitusajasta, pyrimme korvaamaan viivästyksen asiakkaalle reilulla hyvityksellä.
Jokainen myymämme nimikointituote on uniikki, koska tekstin ja kuvien asettelu vaikuttaa lopputulokseen. Olet varmasti käyttänyt aikaa sen suunnittelemiseen, joten on tärkeää, että saat juuri tilaamasi tuotteen etkä korvaavaa tuotetta.
Koska tilauksesi lähetys on viivästynyt huomattavasti normaalista, lähetämme sinulle hyvityksenä tuotepaketin (kts. tarkemmat tiedot viestin lopusta), jonka arvo on vähintään 100% tilauksesi arvosta.
Toivottavasti saamme jatkossa tilaisuuden palvella sinua paremmin."

Tuotteiden olisi pitänyt olla minulla tästä sähköpostista laskettuna 10.9.2012. Tänään laitoin asiakaspalveluun jälleen sähköpostia. Sinne tais mennä 21euroa..
 
tyrmistynyt
Hei!
Minä sain tuotteeni eilen. Eli vielä toivoa että muidenkin tuotteet tulevat. Tilasin 24.8 ja toimitus piti olla 7-8pvä. Laitoin 5 sähköpostia(joihin ei vastattu) ja kaksi kertaa sain puhelimitse heidät kiinni ja lopulta siis eilen 13.9 sain tuotteeni. Korvaukseksi sain elintarvike ja tekstiilitusseja 100% ostokseni arvosta. Mut soitelkaa perään!!
Vaikka tuotteeni sain en kyllä aio firmasta toiste tilata enkä voi suositella muillekkaan!
 

Yhteistyössä