Mies järkytti lasta (ja minua)

  • Viestiketjun aloittaja "Hämmentynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"Vittuuntunut"
[QUOTE="Hämmentynyt";28495691]Kyllä huomaa miehen olevan kotoisin maalta, niin juntisti tuon asian taas hoiti.[/QUOTE]

Kyllä huomaa rouvan olevan kotoisin kaupungista, niin vitusti taas ylireagoi.
 
"Vieras"
Vuosisadan naurut!
Kuule ei ole ennenkään kasvanu tenavista
häiriintyneitä tai epätasapainoisia vaikka on penskana
vierestä opetellutkin miten kala perathan. Niistä lapsista on kasvanu
omatoimisia mettänkulkijoita eikä pumpulissa kasvatettuja äitin
kultamussukkavässyköitä.
 
"Susa"
ku mä oon huono äiti ku näytin pojalle 1v 4kk miten lohi perataan.. ja 4v ja 6v olivat viikonloppuna verkolla kalastamassa ja näkivät kuinka hauelta katkaistiin pää ja savustettiin muu "ruumis". Ja olivat kovin tohkeissaan kun toivat itse kalastamansa kalan äipälle tuliaisena..
 
"vieras"
Kalat on alkujaankin perattu lasten nähden ja olen perannut itsekin kymmeniä kaloja, mutten lasten nähden. Mutta itselleni ei enää maistu kalapyörykät eikä kananuggetit, kun näin kerran miten ne tehdään.
 
Kalaton
On kyllä kamala mies. Ilman muuta ero vireille ja lapsi kauas tuommoisesta barbaarista. Ei lasten tarvitse kaikkea tietää tuossa iässä. Lapselle riittä tieto, että mitä hän syö, mutta ei tarvitse tietää, että miten esimerkiksi kala on lautaselle päätynyt tai lihapala. Ota ero ja ala elämään lapsen kanssa omaa elämäää.
 
"Nice"
Et voi olla oikeesti tosissas itse alotin kalastamisen kolmevuotiaana ja isä näytti kotona miten se perataan.
Jos luulet että siitä tulee pikkupojallesi ''painajaisia'' nii oot turhaa huolissas tuossa iässä se on ''siistiä''
ku oppii/näkee uusia asioita. :DDDDDD
 
"Muukalainen"
Vanhempien tehtävänä on sopivasti tuottaa pettymyksiä ja järkyttää lasta elämän tosi asioilla, että he pärjäävät elämässä, sitten kun enää isiä ja äitiä ei ole. Kalan fileiksi laittaminen on yksi elämän pienimpiä ja normaaleimpia asioita. Tässä sen näkee, kuinka päin peetä tämä maailma on menossa..
 
huono äiti
Juu junttia on opettaa biologiaa lapselle. Kaikki on parempi oppia kirjasta. Minä olen eläinrakas ihminen, kuten on minun iso 6v tyttösenikin. Koska olemme juntteja ja asumme maalla (olen kyllä kotoisin kaupungista) on tyttäreni joutunut näkemään kuolleita kananpoikasia ja jopa lemmikki kaninsa kun hänen aikansa tuli lähteä. Ai niin ja koirillemme haemme luita teurastamolta.

Tyttö tietää, että ihmistenkin sisällä on luita, suolia, sydän keuhkot jne., Meillä on myös lapset käyneet kalassa, varsinkin pojanmielestä se on huippukivaa.

Ehkä on lapsesi aika oppia jotain. Olisihan se ihanaa jos liha kasvaisi pelloilla, mutta kun ei sitä liharuokaa saa ilman, että joku sen eteen kuolee.

Ikävää, että sinulle tuli paha mieli, mutta yritä olla aikuinen ja vastailla lapsesi kysymyksiin hänen ikätasonsa mukaisesti. Voit yllättyä kuinka fiksu hän onkaan.

Kokeilepa vastata, että ihmisilläkin on suolet, jotka ottavat ruuasta talteen kasvuun tarvittavia aineita, muttei ihmisiä saa tappaa saati syödä. Se kun ei meidän kulttuuriimme kuulu.
 
"äippyli"
Meidän neiti käyny kalanperkuujätteet viskaamassa "lokkikivelle" 3 vuotiaasta asti ja huutanu perään komeasti että "syömään!!!!!" . Nyt 11 vuotias ja luokkansa paras luonnontieteessä. Itse ensimmäisen kalani perkasin 6-vuotiaana ja ilman traumoja. Mistä tämmöisiä hysteerisiä äitejä tulee? Tynnyrissäkö lapsi pitäisi kasvattaa?
 
28v. neitokainen
No itse olen pienesttä pitäen ollut kalalla ja perannut kaloja omalla pikku puukolla, jolla aloittelin ja isompi veitsi tuli käteen kun ikää ja kokemusta tuli lisää. Olen ollut katsomassa hirven ja jäniksien ja sorsien yms. nylkemistä ja ollut asisata kiinnostunut. Enkä ole traumoja saanut. Ymmärrän sen, että lapsi voi olla herkkä, itse vieläkin eläinleffoja katsoessa tulee tippa linssiin jos eläin "kuolee", mutta kyllähän sen jo pienestä asti on osannut erottaa oikeasti tapahtuvasta perkuusta tai nylkemisestä ja mikä näiden asioiden funktio on.
Vaikea kuvitella, että poika, jolle asianmukaisesti on näytetty perkaaminen, asiasta saisi traumoja! Yleensä lapset ovat tilanteessa kiinnostuneita siitä, mitä kalan sisältä löytyy. Ja mikä järki on lähteä lasta viemään kalaan, jos sieltä ei ole tarkoitus tuoda syömistä kotiin ja syömistä ennakoi oletettavasti kalan perkaaminen.
En ymmärrä tätä mollaamista mitä täällä tapahtuu, mutta uskon, että on äiti tainnut olla enemmän järkyttynyt tapahtuneesta, kuin poika. Selittäkää pojalle miksi perkaaminen tapahtuu, niin eiköhän asia ole siinä, ellet äiti-hyvä pane liikaa painoa täysin luonnollliselle asialle...
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28505129]Vuosisadan naurut!
Kuule ei ole ennenkään kasvanu tenavista
häiriintyneitä tai epätasapainoisia vaikka on penskana
vierestä opetellutkin miten kala perathan. Niistä lapsista on kasvanu
omatoimisia mettänkulkijoita eikä pumpulissa kasvatettuja äitin
kultamussukkavässyköitä.[/QUOTE]


Provo tai ei, mutta en pysty lopettaan nauramista - ja noi vastaukset tässä ketjussa - hehehehe, kiitos nauruista!
 
"Vieras"
En miekää ole tästä traumatisoitunut ja syön kalaa ja muuta lihaa ihan hyvillä mielin. Pakko se ruoka on perata ennen ku siitä alat mitää kalapuikkoja tekee, että väistämätön tosiasia! Tai sitten kannatan, että lasta ei päästetä, ku kaupan kalapuikkojen lähelle.
 
poka
On kyllä kamala mies. Ilman muuta ero vireille ja lapsi kauas tuommoisesta barbaarista. Ei lasten tarvitse kaikkea tietää tuossa iässä. Lapselle riittä tieto, että mitä hän syö, mutta ei tarvitse tietää, että miten esimerkiksi kala on lautaselle päätynyt tai lihapala. Ota ero ja ala elämään lapsen kanssa omaa elämäää.
Ei vittu mie en kestä näitä jälkeenjääneitä perseitä täälä saatana! Häätyy vissiin lähteä helvettiin täältä.
 
poka
Tappaa pois tämmöset uskomattomat idiootit. Mie en viettäis hetkeäkään tämmösten idiootien kans. Onneksi en tunne ketään tuommosta. Yrittäkää nyt kaupunginhoroille kertoa elämästä jotaki...sama ko nussisit sikaa perseeseen, yhtätyhjänkans.
 
LOL
Kananugetteja ei todellakaan kasvateta kasvihuoneessa vaan ne tehdään tehtaalla kaukana luonnollisuudesta!


Kananuggetit ovat leivitettyjä usein broilerin rintafileestä valmistettuja paloja. Ne voivat olla myös kananlihasta tehdystä massasta puristettuja. Kananuggetit sisältävät valmistusteknisistä syistä huomattavan paljon kanan nahkaa ja tehdään usein mekaanisesti erotellusta kananlihasta. Suomeks sanottuna ne tehdään kaikesta ylijäämästä, joita kanasta jää.
 
kiikiinotsoconfused
Mä oon ite Hesasta kotosin ja silti pienestä pitäen sain kattoo kun mummoni perkasi muikut paljain käsin (suolet pois ja niin edelleen) ja ihan ala-asteikäisenä mut opetettiin perkaamaan enkä ole siitä traumatisoitunut. Mikä siinä on ettei nykyajan lapsia voi kasvattaa oikeaan reaalielämään?
 
ApoicA
Joo meilläki pappa aikoinaan näytti mulle kun olin alle 10v kun kanalta lyödään kirveellä pää irti niin sen ruumis pystyy vielä lentämään, pässiltä myös lähti pää hyvin nopeasti vesurilla mutta sen loppu ruho kyllä putosi siihen. Kyllä olen aivan traumatisoitunut jälkeenjäänyt apina tämän takia ja aivastelen joka kerta kun kuulen sanan koivu, sekä olen myös näistä tapahtumista johtuen ryhtynyt sadistiksi koska jokunen vuosi sitten ajoin autollani rusakon päälle joka jäi sitten kitumaan sinne tien poskeen, menin sitten omantunnon tuskissani lopettamaan tämän otuksen kun ei enää pystynyt liikkumaan ja siirsin ruhon sinne pientareelle. ÄLKÄÄ NÄYTTÄKÖ KALASTUSTA LAPSILLENNE TAI TEISTÄ TULEE YHTÄ JULMIA MASSAMURHAAJIA!!!
 

Yhteistyössä