Mies järkytti lasta (ja minua)

  • Viestiketjun aloittaja "Hämmentynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"Julia"
Ehkä lapsella oli psykoottisia ja murhanhimoisia ajatuksia ennen kalan perkausta? kalan perkaus vain avasi tämän psyykkisen tilan nytten hänessä?
Asiasta kannattaa konsultoida mahdollisimman pian jonkun terapeutin kanssa tai ensineuvon kautta pyytää apua johonkin suuntaan, vieläkun on jotain tehtävissä ja tieto on puhtaassa muistissa ja ehkä nuo piirteet saadaan hävitettyä ennen teini-ikää.

Parhaimmassa tapauksessa himo suolistaa eläimiä jäänee onneksi eläimiin joita voi myöhemmässä iässä metsästää, tämä on aika tyypillinen riitti minkä kautta lapsen "metsästäjä vaistot" heräävät. Lapsen oma mentaliteetti sitten jakaa ja ohjaa siihen suuntaan mihin on taipumus, teinirakkaus särkee sydämmen ja veitsi vilahtaa tai sitten hankkii metsästyskortin ja purkaa agressiot luonnon eläimiin.

Lapsi hoitoon!
 
jjossu
voi jumalauta että on tyhmä, totuus tulee kuitenkin joskus vastaan mitä ihmettä sä selität sun lapselle kun se rupee kyselee et mistä vauvat tulee. mun mielestä miehes ei tehny mitään väärää vaan näytti miten kalat perataan.
 
vieras112
iha oikeesti. olin ite varmaa 3 ku kävin kalassa mukana ja autoin perkauksessa? Siis ei millään pahalla mutta pitäis lapsen tajuta että kala ja ihminen on 2 ihan eri asiaa. Tai sitten on kasvatuksessa ollut 6 vuotta jotain vikaa. Mies teki ihan oikein. Eikä varmaan korostanut sitä mitenkään että kalat pitäisi "TAPPAA" vaan ne syödään.
 
"Emo"
Toivottavasti sinussa on naista näyttää tämä viestiketju miehellesi ja pyytää anteeksi haukkumisiasi! Miehesi on mahtava isä opettaessaan lapselle luonnon ihmeellisyyksiä ja yleensäkin että ottaa lapsen mukaan touhuamaan. Hänestä tuntuu varmaan todella pahalta jos olet kyseenalaistanut hänen toimensa siitä mitä kaikki normaalit isät ja vanhemmat lastensa kanssa tekevät. Itse olen kolmen aikuisen lapsen äiti ja kaikki ovat kalassa käyneet siitä asti kun onkivapa pysyi hyppysissä. Ja suolistettu on. Kaikki ovat silti tasapainoisia ja elämää kunnioittavia normaaleja nuoria aikuisia, ilman kalastustraumoja. Ja kaupunkilaisia ollaan. :)
 
Anonyymi naurunappulasta
Bongasin tämän tekstin aloittajan aluksi naurunappulasta, ja naamani meni norsunv**ulle, kun luin tekstin. otin muutaman NN:n jäsenen mielipiteet naurunappulan kommentit-osiosta. Lue ja mieti kuinka paljon sakkia olet saanut vihaiseksi.

''Ja juuri tälläisen holhouksen takia nuoriso on avutonta sakkia...'''

''Tottakai sen miehen pitää olla juntti kun ei hesejupit osaa ees kalastaa. Itse oon kyllä ihan pienestä pitäen tiennyt ja nähnyt että kyllä, kaloilla ja muilla otuksilla on suolia. Voi v*ttu nyt kukkahatut.''

''que? tätäkö nykyaika on, aina vaan hyysäillään ja pidetään lapset pehmustetuissa steriileissä huoneissa, opettajat eivät saa tehdä mitään koulussa muuta kun torua tyylillä ''soo soo nyt martti teit tuhmasti'' (marttihan on siis se 17v amis), sitten kun lapselle tulee ikää 20 niin poika edelleenkin asuu samassa huoneessa ja nukkuu ''autot'' lakanoissa ja vanhemmat ihmettelevät miksi lapsi ei halua muutta pois. Noh onneksi omat vanhemmat eivät ole noin kukkahatusti mukana kasvatuksessa.''

''Miten kuvottava voi jonkun lapsen suojeleva äiti olla? :D
Ei miehistä kuulu kasvattaa mitään h*lvetin ultimate-nössöjä, joilla sydän hakkaa tuhatta jostain kalan perkauksesta.''
 
tommi
Ite ainakin jo pienestä pojasta asti ukin kanssa käyny kalassa ja oppinu miten homma toimii...kerran se heitti mut veneestäkin ( tosin liivit päällä) vaikka en osannut uida....ei mulle suurempia traumoja jäänyt...tosin must tuli alkoholisti homo enkä uskalla ottaa kalaa pois es ongen koukusta....good luck with your child!
 
Jumpe
... Kun viime syksynä pohjan kanssa leikattiin peura. Mä irrottelin paisteja ja poika leikkasi liikoja rasvoja pois ja paloitteli lihoja. Se oli tosi mukavaa ja sen päälle oli hyvä syödä peurakeittoa. Tosin poika on jo 13. Kalan perkaus on opittu vuosia sitten.
 
Nainen minäkin.
Mielestäni on ihan vaan hyvä, että lapsen kanssa kalastetaan, ja näytetään, miten perataan.Siinä sitten itsekin oppii, ja ei vieraannu luonnosta.On myös hyvä, että on erilaisia taitoja, joiden avulla voi paremmin selvitä silloinkin, kun/jos ei nykyajan mukavuuksia olekaan.Kalastaminen, perkaaminen, ja kalan ruuaksi valmistaminen ovat juuri näitä taitoja.
 
9ij
"Olen myöhemmin luonnollisesti oppinut mm. koulussa mitä eläinten sisällä on."

Kumpikohan nyt sitten on se luonnollisempi tapa, oppia asia koulussa lukemallam kirjasta vaiko opettelemalla itse kuten on aikojen alusta lähtien tehty?
 
määä vaaan
TÄÄ ON PAKKO OLLA JOKU HUIJAUS VIESTI... EI TÄLLAISTA VOI OLLA TAI ÄITI ON VEGE!!!!!!!!!! Itse ollut jo 3-vuotiaasta asti molempien vaarien kanssa kalassa ja ollut perkaamassa niitä. itse oon suomustanut kalat ja vaarit tehneet loput siinä vieressä...;) samalla tavalla meidän lapset on olleet mun kanssa kalassa, laskemassa verkkoja, laittamassa katiskat järveen ja onkimassa mato-ongella/uistelemassa jonka jälkeen kalat on perattu yhdessä. Sen jälkeen suolattu ja joko savustettu, paistettu, halstrattu tai tehty suolakalaa... kyllä miehesi on oikeella asialla!!!
 
kalamies
oletko sinä ihan idiootti!? Et sää voi tehdä lapselle tuommosta asiaa, siitä hyvästä että sinun lapses ei sais nähä kalan perkkausta -.- Itse perkkasin 6 vuotiaana jo omat kalat
 

Yhteistyössä