Mies järkytti lasta (ja minua)

  • Viestiketjun aloittaja "Hämmentynyt"
  • Ensimmäinen viesti
isintyttö
:D ei voi muuta kun nauraa! itsehän olen ihan pienestä asti ollut isäni mukana kun on teurastettu sikoja joulukinkuksi.. isäni veti sian kurkun auki ja minä laitoin ämpärin alle johon veret valui.. sitten kiikutettiin ämpäri keittiöön äidille ja äiti teki verilettuja! :D tekemällä oppii tärkeitä ja hyödyllisiä asioita!
 
fhjgfhjds
[QUOTE="Aloittaja";28495756]Ei helkkari mitä porukkaa täällä on!!! Kyllä MINÄ tiedän, kuinka kalat perataan ja eläimissä, kuten ihmisissäkin on suolia sisällä. MINÄ EN vain HALUA, että PIENI 6-vuotias poika joutuu tuossa iässä katselemaan moista. En itsekään halua nähdä miten eläimistä tehdään ruokaa, mutta se ei estä minua syömästä eläinperäisiä tuotteita.

Ei minullekaan asiaa näytetty tai kerrottu lapsena. Toki asuimme kaupungissa, niin asiaan ei tarvinnut törmätä. Olen myöhemmin luonnollisesti oppinut mm. koulussa mitä eläinten sisällä on. Näin olisin suonut poikanikin oppivan. En halunnut, että isä näyttää pienelle lapselle kuinka eläimiä tapetaan ja riivitään niiden sisukset pois!

Ai niin, mies oli vielä vitsaillut. Toisen hauen vatsassa oli ollu syöty kala ja mies oli sanonut pojalle, että saatiinkohan äitikala kun mahassa on pikkukala! Voi jessus tuota miestä![/QUOTE]

No voi hyvä luoja!! Ookko nää tyhymä??

"Olisin halunnut hänen koulussa oppivan luonnollisesti, mitä kalan sisällä on.."
Mitenhän sitä ennen aikaan on mm. pikkupojat oppinut totuuden "mitä kalan sisällä on" .. HUOOOOH
 
"minttu"
Ei hitto, tän on pakko olla provo! :D Vaikka toki, onhan se kauheaa kun kuusi vuotias saa tietää miten kalat perataan... :D Itse tuossa iässä (ja nuorempanakin) kävin usein isän ja veljien kanssa kalassa ja innolla odotin nimenomaan sitä että kalat perataan ja saan katsoa miten kalan sydän sykkii vaikka se on jo otettu kalasta pois. Tuolla tavalla lapsi oppii. Ap:n lapsi varmaan luulee, että kalapuikot ui sellaisenaan maailman merissä :) Miten se kauhistuiskaan kun sais tietää että munat tulee kanan peräpäästä ja maito lehmän tissistä!
Ja vielä kun selviää, että lehmän pitää poikia, ennen kuin tissistä tulee maitoa...
Kai kuusivuotiaalle nyt sen verran jo pitääkin kertoa, että ihmisen sisälläkin on suolia ja paljon muutakin.
 
loll
[QUOTE="vieras";28495778]Kauhea teurastaja tuo mies. Se on jätettävä. Ja poika on nyt pilattu. Ei auta muu kuin laittaa se lastenkotiin.[/QUOTE]

tä oli ehkä päivän paras juttu ! naurukuolema (Y)
 
mistymaarit79
Liian vanhaksi on lapsesi ehtinyt, kun ei vielä 6v ole nähnyt kalan tappamista ja perkaamista. Kaikkien olisi hyvä asua maalla lapsuus, niin oppisi aitoa elämää. Ite oo nähnyt lapsena kalojen lisäksi myös lampaiden, sikojen ja kanien teuratusta. Itsekin olen teurastanut kaneja isän opastuksella.
 
Puskamuori
Meidän kohta neljä vuotia poika on kaksivuotiaasta asti ollut kiinnostunut metsästyksestä. Kalastamassakin ollaan oltu, muttei ole saalista tullut. Joskus kun kerroin hänelle kalastuksesta ja siitä että laitamme sen pannulle ja syömme, hän itki, sillä hänen mielestään kalat ovat pieniä ja söpöjä. Mutta kun kerroin että ruuaksi tulevat kalat ovat ihan eri juttu kuin eläikaupasta ostettavat lemmikkikalat, hän rauhottui ja ymmärsi konkreettisen eron näiden välillä. Myös se tehtiin selväksi, ettei ruuaksi kalastettavaa kalaa saa ottaa lemmikiksi.

Poikamme on isän matkassa käynyt kyyhkystämässä, ja seurannut mielenkiinnolla perkaamista. Hän on saanut mennä mukaan kun ollaan peuroja nyljetty, ja silloin kun ne on laitettu lihoiksi. Hänen mielestään peuratkn ovat söpöjä, mutta ymmärtää jopa sen, ettei niitä huvikseen tapeta, eikä niitä kaikkia tapeta, vaan että ne nimenomaan kuuluvat ruokavalioomme.

Hän osaa kunnioittaa eläimiä, meidän kissojamme ja koiriamme, ja ymmärtää niin paljon näistä asioista, ettei tarvitse pelätä hänen joutuvan sokkiin joskus yläasteella biologian tunnilla. Myös edesmenneet eläimet ja ihmiset on käsitelty, ja kerrottu mitä niille on tapahtunut ja miksei niitä enää ole.

Lapset eivät ole tyhmiä, mutta niistä tulee jos vanhemmat ovat!

Haikara ei ole tuonut lapsiani, vaan olen ihan itse molemmat synnyttänyt, mutten navan kautta. Meidän lapsilla on aivan samat ruumiinosat kuin muillakin ihmisillä, ja niillä on aivan samat käyttötarkoitukset kuin muillakin. Sama pätee aivoihin.

Eikös juuri tietämättömyys kasvata noita hulluja ja perverssejä, jotka tekevät "tutkimusmatkojaan" sitten aikuisena, eivätkä silloinkaan ymmärrä mikä on normaalia ja mikä ei..
 
"vieras"
Yhdyn edelliseen, jätettävä sellainen mies on, joka kehtaa kertoa kuusi vuotiaalle elämän totuuksia. Pumpuliin pitäisi lapsi laittaa, näin on ja pilalle se nyt meni...
Pitäisikö sinun, joka viestiketjun aloitit hieman katsoa peiliin????
 
vanhoillinen
Kylläpä miehesi oli ajattelematon, asiastahan olisi voinut etukäteen ilmoittaa sinullekkin tyyliin "jos kalaa tulee niin opetan pojalle miten toimitaan". Olisi sitten saanut "miesten" kalareissun aikana panikoida ja vouhottaa hysteerisena pitkin kotia. onneksi edes pojan isä ajattelee.
 
"Antti"
Onko tämä nyt sellainen trolli? Kirjoittelet jotain tosi tyhmää, jotta saat miljoona ihmistä vastaamaan siihen ja paljastamaan kenties oman tyhmyytensä, kun eivät tajua trollauksesta mitään. Trollaus on minun mielestäni säälittävää. Mutta rankkauksesi trolli-listalla varmaankin kasvaa tästäkin viestistä.

Kirjoitankin tämän kaikille palstalaisille: selvittäkää mitä on trollaus (Wikipedia) ja ymmärtäkää, että ne tyhmimmät kysymykset voivat olla vain yritys tehdä teistä tyhmiä ja saada teidät hukkaamaan aikaanne. Joillakin ihmisillä, kun ei ole oikeaa elämää. Säälittävää mutta totta.
 
Maalaisjuntti
Meidän 4-vuotias tyttömme varmasti sekoaa aikuisena, koska hän tietää jo nyt, miten ja mistä esimerkiksi vasikat tulevat. Tai kalat ruokapöytään, tai jänikset, linnut, muut lihat. Jostain muusta kuin kaupan hyllyltä, vaikka niitä toki sieltäkin saa.. Kouluikäiset sukulaislapset isosta kaupungista tulivat tänne, ja kyselivät, mikä on tuo mustavalkoinen eläin aitauksessa = lehmä.. Tervetuloa maalle, kasvattamaan vaikka maalaisjärkeä.
 
"Maalainen"
Vai että maalaisisä hoiti asian juntilla tavalla.. Kyllä sen vaan niin on että kaupungissa se tyhmyys kukoistaa, kun pitää 6-vuotiaalle uskotella että ruoka kasvaa kaupan hyllyillä. Ei lapsi pidä kalan sisuskaluja mitenkään epänormaaleina jos aikuinen ei asiaa turhaan hysterisoi.
 
"höpöhöpö"
Eihän tuo sinun poikasi edes tekstin perusteella edes järkyttynyt vaan mielenkiinnosta kyseli, mitä siellä ihmisen sisällä on. On nähnyt/oppinut uuden asian ja on siitä innoissaan. Kyllä 6-vuotiaan tuleekin jo tietää ihmisen anatomiasta jotain. Meidän 4-vuotiaskin tietää suolista ja kakasta ja kikkeleistä ja pimpasta. Ja todellakin tietää mistä ruoka tulee. Tärkeintä on kertoa asiasta lapsen omalla tasolla, ei tarvitse yksityiskohtaisesti kaikkea kertoa, vaan niin että lapsi ymmärtää. Eikä saa jättää asioita kertomatta tai valehdella niistä siksi kun se sinusta nyt sattuu olemaan järkyttävää. Pahempiakin asioita on lapset kyselleet kuin kalan suolista tai sen perkaamisesta. Nyt järki käteen!!
 
herrtsyykkari
Oisko tää jo Maailmanennätys Provoamisessa/Trollaamisessa...täytyypi olla!!

Ja sit on näitä...hmmm, todetaan nyt vaan että Hölmöjä..jotka ottaa asian todesta. Mutta sitähän tää alottaja on toivonutkin...ja hienosti onnistunut! :D :D :D
 
Luonnottamasti kasvatettu
[QUOTE="Aloittaja";28495756]Ei minullekaan asiaa näytetty tai kerrottu lapsena. Toki asuimme kaupungissa, niin asiaan ei tarvinnut törmätä. Olen myöhemmin luonnollisesti oppinut mm. koulussa mitä eläinten sisällä on. Näin olisin suonut poikanikin oppivan. En halunnut, että isä näyttää pienelle lapselle kuinka eläimiä tapetaan ja riivitään niiden sisukset pois!
[/QUOTE]

Itse opin näin luonnollisesti vanhempien kasvattamana mitä eläimet pitää sisällään. Samalla vanhemmat katsoivat että kasvan normaalisti ilman traumoja. Ja tuo koulussa mahdollisesti traumaattisien asioiden opiskelu jättää noista traumoista huolehtimisen sivuun, sillä opettajalla ei ole aikaa huolehtia 15-40 lapsen traumoista.

Ihan vaan mielenkiinnolla pitää kysyä, että oletko opettanut lapsellesi käytöstapoja vai annatko koulun opettaa "luonnollisesti" tämänkin? Mitä edes katsot vanhemman vastuuksi opettaa lapselleen?
 
Luc
Jos ei ole itsellä pokkaa tappaa eläintä, saatika edes siivota lihoja niin ei mielestäni pitäisi syödä lihaa. Hyvä vaan kun näkee muksut todellisuuden, jos se tuntuu liian pahalta niin sitten on mietittävä omia arvojaan ja toimittava sen mukaan. Vahvasti kyllä haiskahtaa provosoinnilta, mutta sanoinpa mielipiteeni kuitenkin :D
 
"moose"
olin alle 5 vuotiaana hirvi jahissa ja katoin vierestä ku eka hirvi ammutaan sit suolistetaa ja nylky kopil nyletää.. eikä oo raumoja tullut päin vastoin siin ppii eläimen anatomiaa ja jne..
 

Yhteistyössä