Mies löi lasta, heitin miehen ulos.

  • Viestiketjun aloittaja Lady Gray
  • Ensimmäinen viesti
cza
Yleisesti ottaen en epäile miehen kykyä huolehtia lapsista, mutta tällä hetkellä en antaisi lapsia miehelle hoitoon ja lähtisi itse muualle. Koko tilanne on jotenkin outo, ja tuollainen käytös miehelle täysin epäluonteenomaista. Joku pyörä tässä nyt luistaa.
Hmm... ja tilanteen outoutta parantaa jotenkin se että sinä heitätä miehen pihalle yrittämättä edes selvittää miksi mies käyttäytyy epäluonteenomaisesti.

Ulosheittäminen ainakin itselleni kertoisi hyvin vahvasti siitä että minua ei hyväksytä. Tilanne on eri jos asia pystyttäisiin selvittämään miksi se tuntuu tuossa tilanteessa välttämättömältä että olen esim. pois lasten lähettyviltä.
 
"vieras"
Hmm... ja tilanteen outoutta parantaa jotenkin se että sinä heitätä miehen pihalle yrittämättä edes selvittää miksi mies käyttäytyy epäluonteenomaisesti.

Ulosheittäminen ainakin itselleni kertoisi hyvin vahvasti siitä että minua ei hyväksytä. Tilanne on eri jos asia pystyttäisiin selvittämään miksi se tuntuu tuossa tilanteessa välttämättömältä että olen esim. pois lasten lähettyviltä.
Eihän sitä miestä hyväksytäkään, jos lyö lapsiaan?
Mun mielestä tuo kertoo ennemminkin että miehen tekoa ei hyväksytä.

Ihan hyvä että menee sitten viesti perille.
 
Lady Gray
Hmm... ja tilanteen outoutta parantaa jotenkin se että sinä heitätä miehen pihalle yrittämättä edes selvittää miksi mies käyttäytyy epäluonteenomaisesti.

Ulosheittäminen ainakin itselleni kertoisi hyvin vahvasti siitä että minua ei hyväksytä. Tilanne on eri jos asia pystyttäisiin selvittämään miksi se tuntuu tuossa tilanteessa välttämättömältä että olen esim. pois lasten lähettyviltä.
Taidettiin molemmat toimia vaiston varassa. Oletan (toivon?) että jos tilanne olisi ollut toisin päin, mieheni olisi myös ensisijaisesti suojellut lapsia ja siirtänyt minut pois heidän läheltään.
 
"vieras"
vi..u mitä kermaperseitä täälä on.meijän lapsuudessa tuo oli ihan normalia ja opettajakin tukisti jos ei ollu kunnolla,oppihan siinä oleen.
pieni läpsäytys ei ole pahasta kunhan sitä ei anneta joka välissä.
 
cza
[QUOTE="vieras";28931695]Eihän sitä miestä hyväksytäkään, jos lyö lapsiaan?
Mun mielestä tuo kertoo ennemminkin että miehen tekoa ei hyväksytä.

Ihan hyvä että menee sitten viesti perille.[/QUOTE]

Kumpi viesti menee perille sekö että (miestä) isää ei hyväksytä vai se että lyömistä ei hyväksytä? Jos ensimmäinen viesti menee perille on hyvin vähän merkitystä sillä meneekö jälkimmäinen viesti perille.
 
"vieras"
Taidettiin molemmat toimia vaiston varassa. Oletan (toivon?) että jos tilanne olisi ollut toisin päin, mieheni olisi myös ensisijaisesti suojellut lapsia ja siirtänyt minut pois heidän läheltään.
No, pitäs erottaa yks läimäsy siitä, että mies oikeesti pahoinpitelis lapsia.
Ihanko oikeesti pelkäsit että ukko jatkaa hakkaamista tms?
Ja sen takia laitoit ulos, että suojelet lapsia sillä?
No, et sit varmaan uskalla enää jättää häntä kahden kesken lasten kanssa.
 
"vieras"
Kumpi viesti menee perille sekö että (miestä) isää ei hyväksytä vai se että lyömistä ei hyväksytä? Jos ensimmäinen viesti menee perille on hyvin vähän merkitystä sillä meneekö jälkimmäinen viesti perille.
Mun mielestä se viesti on selvä, lyö niin lähdet. Ehkä me vain ollaan eri mieltä tästä, ja tositilanteessahan se menee juuri niin että väkivaltainen henkilö lähtee pois, ihan yleisen turvallisuuden vuoksi.

Ei diipadaapaa, vaan ulos.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28931725]No, pitäs erottaa yks läimäsy siitä, että mies oikeesti pahoinpitelis lapsia.
Ihanko oikeesti pelkäsit että ukko jatkaa hakkaamista tms?
Ja sen takia laitoit ulos, että suojelet lapsia sillä?
No, et sit varmaan uskalla enää jättää häntä kahden kesken lasten kanssa.[/QUOTE]

Laittakaas tuohon "lapsi" sanan kohdalle "vaimo", niin jopas muuttuu ääni kellossa.

Saahan sitä vaimoakin nyt hiukan läpsäistä kiukuspäissään, eihän se kerta pahoinpitelyä tee!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28931725]No, pitäs erottaa yks läimäsy siitä, että mies oikeesti pahoinpitelis lapsia.
Ihanko oikeesti pelkäsit että ukko jatkaa hakkaamista tms?
Ja sen takia laitoit ulos, että suojelet lapsia sillä?
No, et sit varmaan uskalla enää jättää häntä kahden kesken lasten kanssa.[/QUOTE]

Kyllähän ap toimi järkevästi siinä ettei alkanut tappelemaan ja vauhkoamaan miehen kanssa. Selvä ei väkivallalle alusta pitäen vain! Siitä ei keskustella koska se ei vaan käy päinsä, vaikka 2-vee kuinka kakkaa lattioille.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28931742]Laittakaas tuohon "lapsi" sanan kohdalle "vaimo", niin jopas muuttuu ääni kellossa.

Saahan sitä vaimoakin nyt hiukan läpsäistä kiukuspäissään, eihän se kerta pahoinpitelyä tee![/QUOTE]

Ei voi verrata, sori. Toisaalta kyllä jos se potkii jotain viatonta päähän.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28931745]Kyllähän ap toimi järkevästi siinä ettei alkanut tappelemaan ja vauhkoamaan miehen kanssa. Selvä ei väkivallalle alusta pitäen vain! Siitä ei keskustella koska se ei vaan käy päinsä, vaikka 2-vee kuinka kakkaa lattioille.[/QUOTE]

Huhhuh. Etkö keksi muita vaihtoehtoja kuin rueta vauhkoamaan tai heittää mies pois kotoaan?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28931757]Huhhuh. Etkö keksi muita vaihtoehtoja kuin rueta vauhkoamaan tai heittää mies pois kotoaan?[/QUOTE]

Jos mun mies kävisi käsiksi lapsiin (ja vielä noin typerästä ja mitättömästä syystä) niin todellakin sais painua selvittelemään päätään ja tekosiaan muualle! Jokainen vanhempi on sen verran vastuussa lapsistaan.
 
"Milli"
Toivottavasti tuo lyöminen jäi ainoaksi kerraksi. On kuitenkin huomioitava, että jos lyö kerran, voi sen tehdä toisenkin kerran.

Mua on lapsena lyöty ja uhkailtu sitäkin enemmän väkivallalla. Jouduin elämään pelossa. Myös miestä on lyöty lapsena ja hän on joutui pakenemaan usein rappukäyävään, kun lyömisestä ei tullut loppua. Kyllä tämmösistä jää helposti erittäin huonot lopsuusmuistot.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28931757]Huhhuh. Etkö keksi muita vaihtoehtoja kuin rueta vauhkoamaan tai heittää mies pois kotoaan?[/QUOTE]

Mä en keksisi kyllä tehdä muuta jos joku löisi mun lapsia, miestä, koiria, sukulaisia...
 
"vieras"
Kilahdin ihan totaalisesti. Paiskasin miehelle vaatteet syliin ja käskin painua ulos. Lapsi joutui toki jäähylle pikkusisaruksen satuttamisesta, mutta isin tapauksessa jäähystä taitaa tulla vähän pitempi.

Nyt sitten mietitään, että miten tästä eteenpäin... Kiitos kun sain avautua.
Olet juuri syyllistynyt rikokseen ja jos olisin miehesi, niin kutsuisin poliisit paikalle. Mun käsittääkseni jos omistatte / olette puoliksi vuokranneet asunnon, niin SINÄ ET VOI HEITTÄ TOISTA PIHALLE, koska HÄN OMISTAA ASUMISOIKEUDEN ASUNTOON KUTEN SINÄ.

Miehenäsi heittäisin sinut pellolle asunnosta. Ainut tässä casessa, joka on tehnyt väärin olet sinä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28931808]Olet juuri syyllistynyt rikokseen ja jos olisin miehesi, niin kutsuisin poliisit paikalle. Mun käsittääkseni jos omistatte / olette puoliksi vuokranneet asunnon, niin SINÄ ET VOI HEITTÄ TOISTA PIHALLE, koska HÄN OMISTAA ASUMISOIKEUDEN ASUNTOON KUTEN SINÄ.

Miehenäsi heittäisin sinut pellolle asunnosta. Ainut tässä casessa, joka on tehnyt väärin olet sinä.[/QUOTE]

Ap:lla on juridisesti äitinä velvollisuus huolehtia lapsistaan ja heidän turvallisuudestaan mikä kumoaa tuon.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28931812]Ap:lla on juridisesti äitinä velvollisuus huolehtia lapsistaan ja heidän turvallisuudestaan mikä kumoaa tuon.[/QUOTE]

Ei muuten tasan kumoa. AP:n isä on juridisesti tasan yhtä paljon vanhempi, mitä ja itse ja täten AP:lla ei ole ilman poliisipartiota mitään oikeutta häätää miestä pihalle asunnosta.

Jos AP haluaa miehensä pois asunnosta, pitää soittaa oliisipartio paikalle ja AP:n mies lähtisi putkaan silloin yöksi, jos virkavalta kokee, että AP:n mies on syyllistynyt rikokseen.

Tasan näin sanoo Suomen laki. Eli AP rikkoi lakia itse tässä on se rikollinen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28931818]Ei muuten tasan kumoa. AP:n isä on juridisesti tasan yhtä paljon vanhempi, mitä ja itse ja täten AP:lla ei ole ilman poliisipartiota mitään oikeutta häätää miestä pihalle asunnosta.

Jos AP haluaa miehensä pois asunnosta, pitää soittaa oliisipartio paikalle ja AP:n mies lähtisi putkaan silloin yöksi, jos virkavalta kokee, että AP:n mies on syyllistynyt rikokseen.

Tasan näin sanoo Suomen laki. Eli AP rikkoi lakia itse tässä on se rikollinen.[/QUOTE]

Ei pidä paikkaansa. Äidin tehtävä on suojella lastansa ja turvata heille koti, johon ei kuulu väkivalta ja ko. tapauksessa isä oli syyllistynyt pahoinpitelyyn. Poliisia ei tarvita mikäli asianomaiset pääsevät sopuun ja näin nähtävisti oli käynyt, eikä isä ollut pistänyt pahemmin vastaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28931828]Ei pidä paikkaansa. Äidin tehtävä on suojella lastansa ja turvata heille koti, johon ei kuulu väkivalta ja ko. tapauksessa isä oli syyllistynyt pahoinpitelyyn. Poliisia ei tarvita mikäli asianomaiset pääsevät sopuun ja näin nähtävisti oli käynyt, eikä isä ollut pistänyt pahemmin vastaan.[/QUOTE]

Höpö höpö, lapsen äiti ei voi yksin päättää sitä, milloin isä on vaaraksi lapsille. Sen toteamiseksi vaaditaan virkavalta ja viranomaiset...eli tässä tapauksessa poliisipartio paikalle, joka toteaa kuka on rikkonut lakia ja kuka ei.

Niin kauan kun asumisoikeus on tasan 50-50 asunnossa, vaimolla ei ole mitään oikeutta pistää miestä pihalle riidan, lapsen lyömisen tai edes siinä tapauksessa, että mies on vaimoaan lyönyt.

Se että pistää isän pihalle vaatteineen, ei todellakaan ole oikeutettua, koska HÄN OMISTAA OIKEUDEN ASUA OMASSA ASUNNOSSAAN. Sen enempää AP:n mies ei voi häätää AP:ta pihalle, kun ei voi AP pistää miestäkään pihalle kämpästä.

Näin sanoo tasan tarkkaan Suomen laki. Mutta tyypilliseen tapaan pastaämmä saa täällä muiden ämmien mielestä pistää miehen pihalle systä jos toisesta, huolimatta siittä että se rikkoo Suomen lakia.
 

Yhteistyössä