Mies pilvenpolttaja...

terkkuj amsterdamist
Tulin muutama päivä sitten työmatkalta Amsterdamista. Tuosta vapaasta kaupungista ja maasta, jossa lakikin sallii huumeiden käytön ja myymisen.

Oli vaan karmeaa nähtävää joka puolella! :eek: Kyllä näki kaikesta miten kynnys siirtyä vahvempiin aineisiin madaltuu kun ns. kevyemmätkinhuumeet ovat laillisia ja kaikkien saatavissa. Äärimmäisen säälittäviä tapauksia kadut täynnä. Huumevanhemmat roikottivat ryysyisiä lapsiaan kaduilla mukanaan ja kaikki näytti olevan kuin suoraan jostain surullisesta elokuvasta. Rikollisuutta niin paljon että sai olla todellakin varovainen mihin esim. autonsa jätti. Ystävälläni kävi huonommin, autosta vietiin kaikki mitä vaan irti saatiin. Ja keskellä Amsterdamia iltapäivällä! :\|

Huokaus! Kunpa meillä ei vaan koskaan sallittaisi huumeiden käyttöä tuossa mittakaavassa.

Muuten kertoivat paikalliset että Hollannin parlamentti suunnittelee uutta huumelakia joka tiukentaisi huumeiden käyttöä. Oppirahat kuulemma on maksettu. On tullut todella kalliiksi yhteiskunnalle nämä viimeiset 'vapaat vuodet'.
 
faktat kehiin
Hollannin päihde- ja huumepolitiikka on mailman toimivinta. Hollannissa on neljä kertaa enemmän ihmisiä, ja silti Suomessa kuolee enemmän ihmisiä huumeisiin. Miksi?
 
mimo
Hmmm...

- jäitä hattuun ihmiset!

Toivon, että kaikki vanhemmat osaisivat laittaa lapsensa etusijalle ja ihana pieni ihme riittäisi laittamaan niin äidin kuin isänkin pään pyörälle! Täysraittius on ihana vaihtoehto pikku pompuloiden vanhemmille, mutta eipä pidä tuomitseman jos isä haluaa vaikkapa kaksi kertaa kuussa juoda lasin pari viiniä, tai polttaa pari hatsia - äidin tulee kylläkin harjoittaa itsehillintää ainakin imetyksen ajan ja silloin kun lastenvahtia ei ole vaan on itse hoitovastuussa.

Onneksi maailma ei ole mustavalkoinen ja vaihtoehtoja on monia. En puolusta mitään päihteidenkäyttöä, mutta suosittelen asenteiden korvaamista kuuntelulla ja tiedon hankinnalla. En itse näe samana asiana nuorten kiljunkeitto-dokaamista ja isoäitini liköörilasillista juhlatilaisuuksissa. Nämä juomat, niiden käyttö ja sosiaalinen konteksi poikkeavat toisistaan suuresti.

Pilveäkin voi polttaa usein paljon, usein vähän, harvoin paljon tai harvoin vähän. Tilanteet ovat keskenään hyvin erilaisia. Osa käyttäjistä vetää mitä vaan missä vaan, toisilla taas on hyvin tarkat laatukriteerit, esim. vain lähituotettua luomuhamppua vaporisaattorilla vappuna, juhannuksena ynnä uutena vuotena. Pilvenpolttajat eivät kaikki ole samanlaisia saati yhtenäistä porukkaa! Ihmisten on vaikea käsittää nuorten kokeilujen yleisyyttä, varovaisimmatkin arviot laskevat 30 % nuorista kokeilijoihin, realistisemmat melkeinpä puolet. Osa kokeilee kerran, osa jää koukkuun, osa nautiskelee satunnaisesti.

Huom. välihuomautus porttiteoriasta: se pitää osin paikkaansa. Kukaan ei aloita kannabiksen polttelulla, vaan portti siihen on tupakan ja alkoholin käyttö. Kaikista tupakoitsijoista ei kuitenkaan tule kannabistejä, kuten ei kaikista kannabisteistä pirinistejä. Turvallisinta onkin pysyä erossa kaikista päihteistä!

Kaikille henkeen ja vereen pilvenpolttoa puolustaville voin sanoa, että pilveä, kuten useimpia muitakin asioita tässä maailmassa, voi väärinkäyttää. Ja sillä väärinkäytöllä voi olla todella surullisia vaikutuksia.

Kaikille niille, jotka automaattisesti dumppaisivat polttelijan, haluan sanoa, ettei kukaan ihminen ole täydellinen. Mieti siis kaksi kertaa haluatko itse rikkoa perheesi jos siitä koituu enemmän vahinkoa kuin satunnaisesta, hallitusta polttelusta? Punnitse, sydämessäsi tiedät kumpi on oikein; jos pilvenpoltto häiritsee normaalielämäänne niin ehkä todella on syytä harkita eroa - joskin ensisijaisesti pyrkisin vähentämään haittoja.


Lastenkasvatuksesta: oma esimerkki ja turvallinen, rakastava ja tervehenkinen koti antavat lapselle hyvät eväät elämään. Vahvalla itsetunnolla varustettu lapsi kehtaa sanoa ei, eikä taivu ensimmäisenä painostuksen alle päihde- ja seksikokeiluissa. Hyvinvoiva lapsi tietää ettei tarvitse olla villi ollakseen cool, vaan kestää ajoittaista muiden nuorten panetteluakin kasvaessaan omassa tahdissaan, selvin päin ja jalat ristissä kunnes kokee olevansa kypsä ja haluavansa maistaa aikuisten maailmaa.

Niksi: aikoinani kielikurssilla oli tyttö, jonka vanhemmat olivat turvautuneet puhtaaseen lahjontaan. He olivat luvanneet tytölle sievoisen summan rahaa 18 vuotis-pesämunaksi, sillä ehdolla ettei tämä käytä mitään päihteitä sitä ennen, paitsi alkoholia perheaterioilla valvotusti. Kannustin toimi hänellä, mutta ei varmaankaan kaikilla. Mitä olette mieltä idean käyttökelpoisuudesta?

Tsemppiä kaikille, ja kuunnelkaapa Jukka Pojan vauva-kappaletta :)



 
isukki turust
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 00:26 faktat kehiin kirjoitti:
Hollannin päihde- ja huumepolitiikka on mailman toimivinta. Hollannissa on neljä kertaa enemmän ihmisiä, ja silti Suomessa kuolee enemmän ihmisiä huumeisiin. Miksi?
Kerroppas saman tien tietosi lähde, kiitos. :hug:
 
Ai että nauttisin, kun saisin varmasti tietää naapurustosta tai tuttavapiiristä huumeidenkäyttäjistä. Käräyttäisin viranomaisille VÄLITTÖMÄSTI.

Se kun nyt kuitenkin on edelleen niin, että alkoholi ei ole vastoin lakia, mutta huumeet on. Let´s keep it that way. Sääli silti alkoholistiperheidenkin lapsia.

Mihin tämä maailma on menossa? Ihan totta. Niin paljon idiootteja, jotka ovat saaneet lahjaksi lapsen...sitten lapsettomuushoidoissa käyvät ihmiset, jotka tekisivät mitä vaan saadakseen lapsen. Silti niitä siunaantuu kaiken maailman narkkareille ja alkkiksille.

Pistää vihaksi.
:(
 
Mä oon Leevi sun kanssa just samaa mieltä ! Se on ikävä kyllä just noin, elämä on epäreilua lapsettomia kohtaan sekä niitä lapsia kohtaan, jotka syntyvät noihin perheisiin... :(

Niin pistää. Siis vihaksi :kieh:
 
Mieheni poltti sinkkuna pilveä silloin tällöin viikonloppusin humalassa. Kun kuuli että olen eronnut ja 2 lapsen yh, niin halusi tulla tapaamaan. Väli huomautus: oltiin vuosia aiemmin tämän miehen kanssa "salarakkaita", tai siis hän varattu ja minä toinen nainen.
No niin, tavattiin ja kun mies oli rapulassa, kysyin että "vieläkös pilveä polttelet?" Vastaus oli myöntävä joten kerroin (taas jälleen kerran) mielipiteeni asiasta ja tämä ihana mies sanoi: "pilveä poltin eilen viimeisen kerra".
Ei ollut edes suunitelmissa että oltaisiin vielä joskus yhdessä, vain että on kiva nähdä.
Aikamme siinä silloin tällöin nähtiin kun rakkaus roihahti!! :heart:
Mies ei polttanut tapailu aikana yhtään kertaan, ja kun seurustelu alkoi, niin ei vieläkään!!
Nyt jo vuosia yhdessä ja yhteinen lapsikin ja kun kysyin mieheltä tekeekö hänen koskaan mieli pilveä. Ei kuulema tee kun hänen elämässä on nyt tärkeempiäkin asioita kuin pilvi: minä ja 3 lasta!
 
isi pirkanmaalta
Mielenkiintoisia keskusteluja täällä.. ajattelin tässä miehen asemassakin välillä kommentoida. Olen siis kahden lapsen onnellinen isä, elämä mallillaan jne. Humalassa en ole ollut viimeisen kymmenen vuoden aikana paria kertaa enempää, mutta pilveä kuluu silloin tällöin (1-2 kertaa kuussa) ja näin vajaan kymmenen vuoden kokemuksella ja monien muiden ihmisten toilailuja seuranneena olen tyytyväinen päihteeni valintaan. Krapula-aamuja ei ole, joten voin hoitaa lapset aina, esim silloin kun vaimoni on krapulassa eikä kykene oikein pyllyjä pesemään. Mitään muuta ongelmaa koko harrastuksesta ei ole ollut kuin se laillisuusongelma. Olen normaaleissa päivätöissä ja harrastuksesta ei voi aivan vapaasti puhua kaikille, vaikka muuten tykkäisin lörpötellä kaikki perheen asiat kavereilleni. Alkuperäiselle kirjoittajalle toivonkin vain malttia, jos ei viina tai muut vahvemmat päihteet ala liikaa maistumaan ja työ pysyy hanskassa, niin pilvestä ei juuri normaalielämään haittaa ole. Jos se jokapäiväiseksi yltyy, niin veikkaisin (näin kokemuksesta), että pientä henkistä veltostumista esiintyy. Savuja ei tietenkään lasten ulottuviin, mutta sitä voi korjata leipomalla leivonnaisia (mitä itsekin enimmäkseen harrastan.. kuulun siis näihin "isien muffinssikerhoihin" mistä tuossa jossain välissä puhuttiin).

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2006 klo 18:04 koiraharrastaja kirjoitti:
Miksi ihmeessä teillä useimmilla on vastakkainasettelu pilven poltto - viina?
Suurin osa lienee viinaakin kokeillut, mutta harvempi sitä jatkuvasti harrastaa...En ole mikään absolutisti, mutta lapsella on oikeus kasvaa turvallisessa kodissa, jossa ei lasten nähden vedetä kännejä eikä polteta pilveä.
Tätä minäkin ajattelin.

Meillä ei juoda edes saunaoluita paitsi mies joskus jos on vieraita ja silloinkin siis yhden. Minä voin juoda itseni humalaan tyämatkalla, mutta kotona en halua. Jos on vieraille ruokatarjoilu niin sitten tarjotaan myös viiniä. Minäkin voin joskus ottaa puoli lasillista, mutta yleensä en ota ollenkaan. Ollanpas me esimerkillisiä :whistle: Ollaan paljon parempi perhe kuin missä minä elin. Minun vanhempani joivat humalaan asti harva se viikonloppu ja minun isoisä oli alkoholisti mitä piti joskus etsiä pitkin kaupunkia että mihin se oli milloinkin sattunut sammumaan. Mutta se on jo toinen asia.

Tarkoitus oli siis sanoa että on olemassa sellaisiakin perheitä missä ei polteta pilveä tai juoda viinaa säännöllisesti. Ja silti ollan kai ihan tavallinen perhe. Mies ei ole mikään maailman paras isä tai puoliso enkä minä ole maailman paras äiti tai vaimo, mutta toimeen tullaan kuitenkin.

\|O
 
päihteet
minun oli kanssa pakko avata sanainen arkkuni... pilven pössyttely ei todellakaan ole mitenkään harmitonta.. jos nyt jätetään puuttumasta näihin riskeihin et voi siirtyä vahvempiin ja keskitytään ainostaan mitä kannabistuotteet voivat aiheuttaa.. ensinnäkin kannabis AIHEUTTAA riippuvuutta ja yksi käyttökerta näkyy veressä 2-4viikkoa. eli jos miehesi pössyttelee 2kertaa viikossa ei verikokeisiin kannata mennä jos ei kiinni halua jäädä.. (mikä minusta olisi oikein..) lisäksi kannabistuotteetkin aiheuttavat voimakkaita vieroitusoireita jotka voivat kestää useita viikkoja sekä ovat voimakkaampia kuin alkoholin vieroitusoireet ja pitkän ajan jälkeenkin lopettamisesta voi tulla flasbackeja. Käyttö voi johtaa myöskin kannabispsykoosiin ja on yksi laukaiseva tekijä skitsofrenialle!! ja miksihän sitten kannabisvieroitushoitoakin annetaan... mutta, pössytelkäähän rauhassa... eihän se ole vaarallista.. just joo...
 
Täälä vaan jatketaan huumeiden käytön kehuskelulla.
Kas kun kyseinen lehti jonka keskustelupalsta tämä on , ei vielä ole antanut kasvatusneuvoja kotikasvattajille.Tietenkin hinta ja laatuvertailu kuuluisi lehden juttuihin.Niin ja paikkakuntakohtaiset myyntipaikat, esiin.
Näyttäisi löytyvän suuri joukko kiinostuneita moisille juttusarjoille.
 
Burte


Kiitettävää keskustelua täällä, täytyy myöntää. Jokaisellahan meillä on vapaus ja oikeus esittää mielipiteemme. Puolesta ja vastaan on kokemuksia, mutta niitä normaaleja perheitäkin on edustamassa joku. Hienoa. :)

Kannabiskeskustelu laillistamisen puolesta ja vastaan on ikuisuuskysymys. Suomessa tuskin tullaan kannabista laillistamaan mutta hyvät ihmiset tosiasia on se, että pössyttelijöitä on Suomessa huomattava määrä koko maan väestöstä. Ja se luku tulee kasvamaan.

Porttiteoria on myös yksi väitellyimmistä aiheista. Kyllä, porttiteoria pätee. Kannabiksen polttelu voi johtaa kovempien huumeiden käyttöön, jos välittäjänä toimiva henkilö tarjoaa tällaisia ja ihminen itse menee niitä ottamaan, kaveripiiri on myös ratkaiseva tekijä ja vaikuttaja. Tämä vaihtoehto on vain yksi monista niistä yhdistelmistä, mikä voi johtaa amfetamiinin ja heroiinin kaltaisten huumeiden käyttöön. Suurin ristiriita tässä vaihtoehdossa on kuitenkin se, että kannabista käyttävät hakevat päihteenkäytöllään rentoutunutta, rauhallista olotilaa. Kuitenkin edellä mainitut kovat huumeet saavat aikaan juuri päinvastaisen olotilan, ne antavat vauhtia, energiaa jatkaa eteenpäin yön yli.

Pilveä polttelevan kanssa elämänsä jakava ei välttämättä ole läheisriippuvainen tai muuten poikkeava ihminen. Hän mitä luultavimmin on vain aito hyväksyessään rakkaansa sellaisena kuin hän on. Tuskin lapsetkaan kärsivät, mikäli tämä harrastus toteutuu esimerkiksi lapsen nukkuessa tai kokonaan poissa talosta tarvittavin lapsenhoitotoimenpitein. Annetaan jokaisen elää omien arvojensa ja valintojensa mukaan sekä niiden kanssa.

Itse lopetan satunnaisen viikonloppuharrastukseni heti kun kuulen olevani raskaana. Itse tahdon lapseni kasvavan ympäristössä, missä minkäänlainen päihde tai siihen liittyvä tapa ei vaikuta - siis ns. puhtaista lähtökohdista. Hän saa itse minun vaikuttamattani valita, miten mihinkin päihteisiin suhtautuu. Mutta olen valmis puhumaan lapseni kanssa avoimesti päihteistä sitten kun sen aika on.

Henkilökohtaisesti suhtaudun kannabikseen päihteenä ja olen tietoinen sekä hyvistä että niistä huonoista kohtaloista, jotka ovat langenneet polttelijoiden kohdalle. Mutta pidän myös visusti kiinni siitä tiedosta, että ihmiset ovat yksilöllisiä ja reagoivat eri asioihin yksilöllisesti. Muistan myös tämän olleen oma henkilökohtainen valintani.
 
kaksinaismoralismia
hyvä suomi! maa jossa perinteisiin kuuluu ajaa perhe kännipäissään hankeen..

sapettaa että alkoholi on suomessa niin pyhä lehmä, ja satunnaista pilvenpolttelua ollaan tuomitsemassa asioista MITÄÄn tietämättä vain sillä perusteella että "alkoholi nyt sattuu olemaan laillista mutta kannabis ei"..hoh hoijaa.ettekö itse huomaa miten naurettavalta väite kuulostaa?

minä polttelin pilveä ennen raskautta ja aion jatkaa raskauden jälkeen. raskauden aikana en ole polttanut enkä aio. minulle ainakin kannabis sopii huomattavan paljon paremmin kuin viina. lasten nähden en polta, toisaalta moni dokaakin lasten nähden mutta kaljan tissuttelua pidetään yleisesti hyväksyttävämpänä koska se on laillista. markkinoille jos tulisi nyt,tuskin sallittaisiin sitäkään myytäväksi.

vahvempia aineita en ole koskaan kokeillut.enkä pössyttelyni takia koe olevani yhtään huonompi ihminen tai äiti.piste.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.07.2004 klo 21:42 Taru kirjoitti:
Vaikket pitä pilven pössyttelyä mitenkään vaarallisena niin sen voin kyllä kertoa että koukkuun siihen jää ja pahemman kerran.Ei kuulosta kovin hyvältä että käyttää enemmän kuin ennen.siitä se lipsuu hyvin nopeasti vahvempiin ym.Voin kertoa ihan kokemuksesta,mieheni veljellä oli tällainen tilanne.Oikeen mukava mies 2 lasta ja kaikki,käytti ensin pilvee ja sitten meni kovempiin kamoihin.Pääsi onneksi katkasuun,tuli ero ja nyt on sitten löytänyt uuden naisen ja elää täys raitista elämää.Edellisessä liitossa se ei olisi onnistunut koska nainen hyväksyi pössytelyn.Oletko miettinyt minkälaista esimerkkiä lapsille antaa?Pahimmassa tapauksessa lapset otetaan huostaan koska ovat viattomia kärsijöitä.Ajattele edes lapsia jos et itseäsi!
Juu tota saarnaa on kuultu ennenkin...ekaks pilvee sit kokoaja kovempiin aineisiin...Bullshit sanon minä itte tykkään joskus aina välillä poltella mut ei o ikinä edes tehny mieli mitään muuta..Eiköhän se ole ihan ihmisestä kiinni eli ei ruveta heti tuomitsemaan niitä ketkä pössyttelevät... ja huumeista puheen ollen onhan kahvi ja tupakkakin huumeita :D
 
Rillukka
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 16:08 Turha mielipide kirjoitti:
Menee ohi aiheen, mutta itse pidän tupakkaa ja alkoholia kovempina huumeina kun pilveä. tunnen monta satunnaisesti pilveä polttavaa (olen kokeillu, tunnustan) mutten yhtään satunnaisesti tupakkaa tai alkoholia käyttävää ja tämä on todella totta, etten tunne ketään, jolla viinan käyttö olisi esim. "vain matkoilla ja juhlissa" tyyppisesti hallussa, vaan todella se on viikottaista, vähintään. Pilveä moni pössyttelee esim. vain matkoilla.

No, sun täytyy sitten tutustua muhun.. Itse tunnen paljon ihmisiä, jotka ovat todellisia alkoholin ja lähinnä viinin oikein käyttäjiä:) Olen noin kymmenen vuotta sitten ollut kolme kertaa humalassa ja sen jälkeen opin, ettei siinä ole mitään kivaa. Sen jälkeen olen ollut vuosiakin ilman mitään alkoholipitoista ja menin naimisiin miehen kanssa, joka ei ole ikänä ollut humalassa, eikä aiokaan.

Minulle ehdoton maksimi kerrallaan/ yhtenä päivänä/ iltana on neljä alkoholiannosta, yleensä 4X 12cl punaviiniä. Juon hyvin hitaasti ja ruoan kanssa, joten en humallu juurikaan. Jos juon ylläolevan verran eli "paljon", olen juhlissa tai jossain muussa erityistilanteessa Jos mieheni kanssa juomme kotona viiniä, tarkoittaa se kahta ravintola-annosta per naama. Mitään tarvetta ei ole päihtyä, enkä ymmärrä miksi pitäisi. En juo mitään säännöllisesti, en joka viikko, enkä joka kuukausikaan. Ja juon punkkua tai kuivaa siideriä ihan puhtaasti maun vuoksi, kuten syön hyvää ruokaakin maun vuoksi.

Tupakkaa pidän huonona, terveysriskejä ja riippuvaisuutta aiheuttavana. Tupakansviljely vie kehitysmaissa tilaa ruoan kasvattamiselta ja aiheuttaa nälänhätää sekä isot tupakkayhtiöt tukevat aseteollisuutta, joten siksikin tupakka on hyvin epäeettistä.

Mielestäni on aivan turhaa perustella huumeitten käyttöä sillä, että muut käyttää alkoholia enemmän.. on myös alkoholin kohtuukäyttäjiä, joille ei todellakaan ole minkäänlaisia terveysriskejä ja lisäksi on myös täysraittiita ihmisiä.
Huumeet , myös kannabis, ovat edelleen laittomia, eikä rikollisuus ja kansainvälisen huumebisneksen välillinenkään tukeminen sovi lapsiperheeseen.
 
siinä pilvenpoltossa on vaan se vaara etä voi siirtyä kovempiin aineisiin, harva heroinisti on suoraan kovilla huumeilla aloittanut!
Ja olen yhdestä tuttavan tytöstä huomannut että kyllä se pilvikin aivot pehmittää ja tekee ihmisestä jotenkin vielä aloitekyvyttömämmän kuin oli ennen sitä
 
woot
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.10.2006 klo 08:45 äiti 40plusplus kirjoitti:
siinä pilvenpoltossa on vaan se vaara etä voi siirtyä kovempiin aineisiin, harva heroinisti on suoraan kovilla huumeilla aloittanut!
Ja olen yhdestä tuttavan tytöstä huomannut että kyllä se pilvikin aivot pehmittää ja tekee ihmisestä jotenkin vielä aloitekyvyttömämmän kuin oli ennen sitä
pehmittäähän se,en kiellä.niinkuin mikä tahansa muukin päihde liikaa käytettynä.tuo porttiteoria on vaan todistettu vääräksi niin useasti että ihmettelen että siihen yhä vedotaan..
sama kuin sanoisi että jos polttaa tupakkaa niin automaattisesti siirtyy tupakasta polttamaan pilveä..ja kyllä pössyttelystä aika pitkä matka on itsensä piikittämiseen.se on täysin kiinni ihmisluonteesta sortuuko aineisiin tai viinaan vai ei.monet alkaa ihan suoraan vetämään kovia,koska pössy on ihan lällärikamaa.. ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.10.2006 klo 10:54 woot kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.10.2006 klo 08:45 äiti 40plusplus kirjoitti:
siinä pilvenpoltossa on vaan se vaara etä voi siirtyä kovempiin aineisiin, harva heroinisti on suoraan kovilla huumeilla aloittanut!
Ja olen yhdestä tuttavan tytöstä huomannut että kyllä se pilvikin aivot pehmittää ja tekee ihmisestä jotenkin vielä aloitekyvyttömämmän kuin oli ennen sitä
pehmittäähän se,en kiellä.niinkuin mikä tahansa muukin päihde liikaa käytettynä.tuo porttiteoria on vaan todistettu vääräksi niin useasti että ihmettelen että siihen yhä vedotaan..
sama kuin sanoisi että jos polttaa tupakkaa niin automaattisesti siirtyy tupakasta polttamaan pilveä..ja kyllä pössyttelystä aika pitkä matka on itsensä piikittämiseen.se on täysin kiinni ihmisluonteesta sortuuko aineisiin tai viinaan vai ei.monet alkaa ihan suoraan vetämään kovia,koska pössy on ihan lällärikamaa.. ;)
ei automaattisesti tupakasta, mutta harva kuitenkaan ensimmäiseksi vetäisee ne pilvisavut. useimmilla on se tupakointitausta jo takana.
ja tupakkaakaan en minä hyväksy omassa perheessäni.
Jos sorrut yhteen niin luultavasti on helpompi sortua toiseenkin ja jos olet vaikka tupakasta pysynyt täysin erossa niin luultavasti mahdollisuus pysyä kaikesta muustakin on sitä suurempi. *nimimerkillä ei koskaan yhtään tupakkaa polttanut, ei räkäkännejä vetävä ja huumeista taatusti erillään pysyttelevä myös* Elämässä on muitakin nautintoja kuin turruttaa jollakin huumeella tuntemuksensa ja ajatuksensa, sillä harvapa kunnon kännissäkään kovin fiksuja puhuu, vapatuneemmin vaan "keskustelee"
 
Rillukka
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.10.2006 klo 08:23 mitäs kirjoitti:
^eihän muutaman kasvin kotona kasvattaminen tue mitenkään kansainvälistä huumerikollisuutta,vai? sie oot tainnu kattoo liikaa ameriikkalaisii poliisisarjoi :p

Kansallista rikollisuutta ainakin tukee ja rikollisuus ei sovi lapsiperheeseen. En ota nyt ollenkaan kantaa siihen, miten asia pitäisi olla vaan ainoastaan siihen, miten se on Suomen lain mukaan.

Tuskimpa kaikki itse kasvejaan viljelee.
 
sam
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.07.2004 klo 21:42 Taru kirjoitti:
Vaikket pitä pilven pössyttelyä mitenkään vaarallisena niin sen voin kyllä kertoa että koukkuun siihen jää ja pahemman kerran.Ei kuulosta kovin hyvältä että käyttää enemmän kuin ennen.siitä se lipsuu hyvin nopeasti vahvempiin ym.Voin kertoa ihan kokemuksesta,mieheni veljellä oli tällainen tilanne.Oikeen mukava mies 2 lasta ja kaikki,käytti ensin pilvee ja sitten meni kovempiin kamoihin.Pääsi onneksi katkasuun,tuli ero ja nyt on sitten löytänyt uuden naisen ja elää täys raitista elämää.Edellisessä liitossa se ei olisi onnistunut koska nainen hyväksyi pössytelyn.Oletko miettinyt minkälaista esimerkkiä lapsille antaa?Pahimmassa tapauksessa lapset otetaan huostaan koska ovat viattomia kärsijöitä.Ajattele edes lapsia jos et itseäsi!
Höpö höpö!!! ei siihen mihinkään koukkuun jää se on luonteen heikkoutta jos siirtyy vahvempiin kamoihin \|O sitä paitsi Ganja on yrttiä luonnon tuotetta ihan niin kun erilaiset sienetkin.Älä ylireagoi
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.10.2006 klo 15:34 Sam kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.07.2004 klo 21:42 Taru kirjoitti:
Vaikket pitä pilven pössyttelyä mitenkään vaarallisena niin sen voin kyllä kertoa että koukkuun siihen jää ja pahemman kerran.Ei kuulosta kovin hyvältä että käyttää enemmän kuin ennen.siitä se lipsuu hyvin nopeasti vahvempiin ym.Voin kertoa ihan kokemuksesta,mieheni veljellä oli tällainen tilanne.Oikeen mukava mies 2 lasta ja kaikki,käytti ensin pilvee ja sitten meni kovempiin kamoihin.Pääsi onneksi katkasuun,tuli ero ja nyt on sitten löytänyt uuden naisen ja elää täys raitista elämää.Edellisessä liitossa se ei olisi onnistunut koska nainen hyväksyi pössytelyn.Oletko miettinyt minkälaista esimerkkiä lapsille antaa?Pahimmassa tapauksessa lapset otetaan huostaan koska ovat viattomia kärsijöitä.Ajattele edes lapsia jos et itseäsi!
Höpö höpö!!! ei siihen mihinkään koukkuun jää se on luonteen heikkoutta jos siirtyy vahvempiin kamoihin \|O sitä paitsi Ganja on yrttiä luonnon tuotetta ihan niin kun erilaiset sienetkin.Älä ylireagoi

niin on sieni kärpässienikin mutta ei syötäväksi tarkoitettu!
 

Yhteistyössä