Mies suuttui minulle kun sanoin että mulla on nälkä

  • Viestiketjun aloittaja :((
  • Ensimmäinen viesti
tuota noin
Omalta osaltani pahoittelut ravistelusta esim. tuon pyörtymisasian suhteen. Mutta ihan oikeasti, jos miehen kanssa ei voi keskustella, eikä järkipuhe mene perille, en keksi millään, miten voisit jatkaa tuollaista suhdetta. Perustarpeet, kuten ravinnon tarve, ovat se, mille kaikki koko lailla rakentuu. Jos söit eilen viimeksi, missä oli aamupala, missä lounas? Jos ei edes puuroaineita ollut kotona. Olen yksinkertaisesti helkkarin huolissani. Mietin myös edelleen, miten lapset tulevat ruokituiksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juupsis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Oletko:
kotihoidontuella kotona? Käytä se omiin ja lasten ruokiin. Mies voi maksaa muut.
Olen ja maksan tuosta vielä ja lasten vaatteet ja ruokaa ostan.Mies valittaa vielä että tuhlaan rahaa kun en maksa muuta kun sähkön joka on 200e kuussa.Ja kotihoidontuki on mitä on :(
No on teillä kallis sähkö.. taitaa taas porvoosta kuulua...
sama tuli mieleen.

jotenkin haiskahti tämä alotus jo heti että vaimolla ei ole rahaa ja mies raivoaa vaimon syömisistä ja vetää kilarit jos vaimo sanoo olevansa nälkäinen... ihan oikeesti, kenen vakkaripalstailijan provo tää on?

meinaan mä en voi uskoa että kukaan nainen haluaa elää tuommosen sian kanssa (sori hyytis) vapaaehtosesti!

 
hei
jos asut lapissa, voit syödä metsästä poroille jätettyjä ruokia, esim. jotain porkkanakasoja yms sieltä löytää. nää ulkomaalaiset marjanpoimijat ruukaa syyä niitä, kun ovat pihejä ruokien kanssa.
 
k
Alkuperäinen kirjoittaja juupsis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja juupsis:
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Apua:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Oletko:
kotihoidontuella kotona? Käytä se omiin ja lasten ruokiin. Mies voi maksaa muut.
Olen ja maksan tuosta vielä ja lasten vaatteet ja ruokaa ostan.Mies valittaa vielä että tuhlaan rahaa kun en maksa muuta kun sähkön joka on 200e kuussa.Ja kotihoidontuki on mitä on :(
Sähköt 200 euroa kuussa? :eek:
Kyseessä isompi vanha omakotitalo kaikki lämpö sähköllä.Kesällä vähemmän tietysti
No eipä sun 200 euron sähkölaskuja oo sitte viimeseen 4 kuukauteen tarvinnu maksella. Mihin se raha sit menee jos ei riitä sun ja lasten ruokiin, ees jugurttiin sulle?
tuli meille tonnin tasaus että silleen :(
Kuinka monta sataa neliötä teillä oikeen on jos 200 euron kuukausittaisten sähkölaskujen jälkeen tulee vielä tonnin tasauslasku?

Porvoossa on tuo sähkökin kalliimpaa..
kiva kun olette niin ystävällisiä

No kerros sä sitten, että monta neliöö teidän talossa on?

Mitä sä tähän takerrut? Ei se oo tämän jutun pointti, kuinka paljon on neliöitä. Mee muualle kiusaamaan!
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja hmmmm:
Kerran päivässä syömällä pärjää hyvin. Se on ns. warrior-dieetti (ruokavalio). Kannattaa vaihdella niin, että syö esim. aamiainen + lounas ja seuraavana päivänä lounas ja päivällinen jne. Jaa se kerran syömäsi ruokamäärä kahteen osaan , jos et pysty pärjäämään yhdellä ruokailukerralla. Päivän mittaan voit juoda vettä.

Kerran päivässä syöminen EI ole epäterveellistä. Moni onnistuu jopa lihomaan sillä.
En usko, että kukaan pystyy yhdeltä istumalta syömään niin paljon ja terveellisesti, että päivän tarve tuli kuitattua.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tuota noin:
Omalta osaltani pahoittelut ravistelusta esim. tuon pyörtymisasian suhteen. Mutta ihan oikeasti, jos miehen kanssa ei voi keskustella, eikä järkipuhe mene perille, en keksi millään, miten voisit jatkaa tuollaista suhdetta. Perustarpeet, kuten ravinnon tarve, ovat se, mille kaikki koko lailla rakentuu. Jos söit eilen viimeksi, missä oli aamupala, missä lounas? Jos ei edes puuroaineita ollut kotona. Olen yksinkertaisesti helkkarin huolissani. Mietin myös edelleen, miten lapset tulevat ruokituiksi.
Lapsilla on ruokaa teen niille perusruokaa.
Itse söin eilen päivällä ruoan en muuta.
 
Tosta sähkölaskusta niin mun sisko maksaa joka kuukausi 215e ja niille tuli 800e tasauslasku siinä samas oli sähkölasku ja nyt ne rupee maksaa 240e joka kuukausi en tiedä neliöitä...

Eiks teillä oo leipää tai jotain jota vosit syödä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja juupsis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja juupsis:
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Apua:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Oletko:
kotihoidontuella kotona? Käytä se omiin ja lasten ruokiin. Mies voi maksaa muut.
Olen ja maksan tuosta vielä ja lasten vaatteet ja ruokaa ostan.Mies valittaa vielä että tuhlaan rahaa kun en maksa muuta kun sähkön joka on 200e kuussa.Ja kotihoidontuki on mitä on :(
Sähköt 200 euroa kuussa? :eek:
Kyseessä isompi vanha omakotitalo kaikki lämpö sähköllä.Kesällä vähemmän tietysti
No eipä sun 200 euron sähkölaskuja oo sitte viimeseen 4 kuukauteen tarvinnu maksella. Mihin se raha sit menee jos ei riitä sun ja lasten ruokiin, ees jugurttiin sulle?
tuli meille tonnin tasaus että silleen :(
Kuinka monta sataa neliötä teillä oikeen on jos 200 euron kuukausittaisten sähkölaskujen jälkeen tulee vielä tonnin tasauslasku?

Porvoossa on tuo sähkökin kalliimpaa..
kiva kun olette niin ystävällisiä

No kerros sä sitten, että monta neliöö teidän talossa on?

Mitä sä tähän takerrut? Ei se oo tämän jutun pointti, kuinka paljon on neliöitä. Mee muualle kiusaamaan!
Ymmärrän kyllä, että provoilusi menisi pieleen, kun et ottanut ennen provoilun aloittamista faktoista selvää. Nyt oot sit ihan hukassa, kun et tätä kysymystä osannut ottaa huomioon ja jäisit kiinni provoilusta! Jätän sut nyt kehittämään tätä tarinaa tänne ihan keskenäsi, koska en jaksa kiinnostua näin huonosta provo yrityksestä!
 
tuota noin
Miksi et syö samaa ruokaa kuin lapset? Siis aamulla esim. puuroa, hiutalepaketti ei maksa just mitään, päiväruokaa, välipalaksi vaikka ihan leipää jne.? Illallakin voi keittää puuroa. En halua vittuilla, kysyn vaan, onko sitä tekemääsi ruokaa sitten vaan niin rajoitetusti, että riittää ainoastaan lapsille?

Jos palkokasvit käy, esim. linssikeitto on halpaa. Perunat eivät paljon maksa. Soijarouhe on edullisempaa kuin jauheliha. Ovatko kaikki maitotuotteet pannassa?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Tosta sähkölaskusta niin mun sisko maksaa joka kuukausi 215e ja niille tuli 800e tasauslasku siinä samas oli sähkölasku ja nyt ne rupee maksaa 240e joka kuukausi en tiedä neliöitä...

Eiks teillä oo leipää tai jotain jota vosit syödä?
Mulkoiluista huolimatta laitoin taikinan tulemaan.On jo huono olla :(
Ja mies raivoo että pitäs 1,5h hikilenkille lähteä jo :(
 
Niin
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Mitä sä tähän takerrut? Ei se oo tämän jutun pointti, kuinka paljon on neliöitä. Mee muualle kiusaamaan!
Jutun pointti on se, että mikäli ap valehtelee, ei ole kovin mielekästä jatkaa keskustelua.

Ap, minkäkokoinen talo teillä on, jos teillä menee sähköön 200 euroa kuussa plus tonnin tasuri?
 
Tämä voi olla provoa, mutta jos ei ole, on tosi julmaa pilailla hädässä olevan ihmisen kustannuksella. Olen ollut koulukodissa töissä ja jouduin siellä todistamaan esim. sellaista, että lapsi kotiin lomalle lähtiessään sai rahaa ruokaan, mutta äiti joi ne. Sitten kun vei ruokaa mukanaan, äiti myi ja joi sitten rahat.

Haluan siis sanoa, että jos teidän on vaikeaa uskoa, että edellä mainittua tapatuu, olkaa onnellisia, ettette ole itse joutuneet kokemaan mitään tuollaista.

Menisittekö nälkäiselle äidille päin naamaa ivaamaan noin?
 
joku muu
Alkuperäinen kirjoittaja juupsis:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja juupsis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja juupsis:
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Apua:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Oletko:
kotihoidontuella kotona? Käytä se omiin ja lasten ruokiin. Mies voi maksaa muut.
Olen ja maksan tuosta vielä ja lasten vaatteet ja ruokaa ostan.Mies valittaa vielä että tuhlaan rahaa kun en maksa muuta kun sähkön joka on 200e kuussa.Ja kotihoidontuki on mitä on :(
Sähköt 200 euroa kuussa? :eek:
Kyseessä isompi vanha omakotitalo kaikki lämpö sähköllä.Kesällä vähemmän tietysti
No eipä sun 200 euron sähkölaskuja oo sitte viimeseen 4 kuukauteen tarvinnu maksella. Mihin se raha sit menee jos ei riitä sun ja lasten ruokiin, ees jugurttiin sulle?
tuli meille tonnin tasaus että silleen :(
Kuinka monta sataa neliötä teillä oikeen on jos 200 euron kuukausittaisten sähkölaskujen jälkeen tulee vielä tonnin tasauslasku?

Porvoossa on tuo sähkökin kalliimpaa..
kiva kun olette niin ystävällisiä

No kerros sä sitten, että monta neliöö teidän talossa on?

Mitä sä tähän takerrut? Ei se oo tämän jutun pointti, kuinka paljon on neliöitä. Mee muualle kiusaamaan!
Ymmärrän kyllä, että provoilusi menisi pieleen, kun et ottanut ennen provoilun aloittamista faktoista selvää. Nyt oot sit ihan hukassa, kun et tätä kysymystä osannut ottaa huomioon ja jäisit kiinni provoilusta! Jätän sut nyt kehittämään tätä tarinaa tänne ihan keskenäsi, koska en jaksa kiinnostua näin huonosta provo yrityksestä!
vitsi sä oot kyllä ilkee ihminen mene muualle kiusaamaan!
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Tosta sähkölaskusta niin mun sisko maksaa joka kuukausi 215e ja niille tuli 800e tasauslasku siinä samas oli sähkölasku ja nyt ne rupee maksaa 240e joka kuukausi en tiedä neliöitä...

Eiks teillä oo leipää tai jotain jota vosit syödä?
Mulkoiluista huolimatta laitoin taikinan tulemaan.On jo huono olla :(
Ja mies raivoo että pitäs 1,5h hikilenkille lähteä jo :(
Joko sä olet provo tai sitten muuten vaan lapsen tasolla. Itkeskelet netissä kuinka "on jo huono olla", ja kuitenkin kerrot että kotona on puuroaineet ym.

Mene ja syö.
 
zxc
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Tosta sähkölaskusta niin mun sisko maksaa joka kuukausi 215e ja niille tuli 800e tasauslasku siinä samas oli sähkölasku ja nyt ne rupee maksaa 240e joka kuukausi en tiedä neliöitä...

Eiks teillä oo leipää tai jotain jota vosit syödä?
Mä en nyt lähtisi tuolle näkkärilinjalle. Ihmisen täytyy saada ruokaa elääkseen, kerta päivässä ei riitä. Jos ei tuo mies pysty ostamaan edes kauraryynipakettia, joka maksaa alle euron, niin on se aika sadisti. Hankkiudu eroon tuollaisesta miehestä jos ei todellakaan mitään muuta ole tehtävissä ja olet noin kynnysmatoksi poljettuna. Ihan sinun parastasi ajatellen! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Tosta sähkölaskusta niin mun sisko maksaa joka kuukausi 215e ja niille tuli 800e tasauslasku siinä samas oli sähkölasku ja nyt ne rupee maksaa 240e joka kuukausi en tiedä neliöitä...

Eiks teillä oo leipää tai jotain jota vosit syödä?
Mulkoiluista huolimatta laitoin taikinan tulemaan.On jo huono olla :(
Ja mies raivoo että pitäs 1,5h hikilenkille lähteä jo :(
käske mennä yksinään:)
 
Niin
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Tosta sähkölaskusta niin mun sisko maksaa joka kuukausi 215e ja niille tuli 800e tasauslasku siinä samas oli sähkölasku ja nyt ne rupee maksaa 240e joka kuukausi en tiedä neliöitä...

Eiks teillä oo leipää tai jotain jota vosit syödä?
Mulkoiluista huolimatta laitoin taikinan tulemaan.On jo huono olla :(
Ja mies raivoo että pitäs 1,5h hikilenkille lähteä jo :(
Sun mies käy töissä mutta silti se on siellä arkipäivänäkin koko ajan sua vahtimassa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Tosta sähkölaskusta niin mun sisko maksaa joka kuukausi 215e ja niille tuli 800e tasauslasku siinä samas oli sähkölasku ja nyt ne rupee maksaa 240e joka kuukausi en tiedä neliöitä...

Eiks teillä oo leipää tai jotain jota vosit syödä?
ap on varmaan kaikille kotimaisille viljoille allerginen. tai sitten miehensä ei anna ostaa jauhoja joista sais leipää leivottua :(

aika surullinen tilanne sulla ap, jos tämä totta on. tosin, vaikka epäilenkin tämän olevan provo niin silti tämmösiäkin ihmisiä, kun ap:n mies, on aika paljonkin. ja kun rupesin kovasti miettimään niin tunnenkin peräti tämmösen äijän.

sitä en vaan ole koskaan ymmärtäny että mitä naiset tuommosessa alistajassa oikein näkee? mitä sinä ap saat tuosta teidän suhteesta? monta lasta teillä on ja minkäikäsiä? ja missäpäin asut? jos länsi-suomessa niin mä voin tehdä sulle vaikka sun mieheltäs salaa sulle sopivia ruokia, käyt vaikka mun luona syömässä lasten kanssa tai sitten tuon ne sulle sillonkun miehes ei ole kotona, jätän vaikka postilaatikkoon jos haluat pitää kovastikin salassa, tai vaikka männyn juurelle.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Tosta sähkölaskusta niin mun sisko maksaa joka kuukausi 215e ja niille tuli 800e tasauslasku siinä samas oli sähkölasku ja nyt ne rupee maksaa 240e joka kuukausi en tiedä neliöitä...

Eiks teillä oo leipää tai jotain jota vosit syödä?
Mulkoiluista huolimatta laitoin taikinan tulemaan.On jo huono olla :(
Ja mies raivoo että pitäs 1,5h hikilenkille lähteä jo :(
Sun mies käy töissä mutta silti se on siellä arkipäivänäkin koko ajan sua vahtimassa?
Kesäloma.Nyt tänä aikana se on ollukki ihan kummallinen.
 
xxxx
Huomasin että suutut ketjussa kommenteista ja meinaat lähteä, mitkä ei ole MITÄÄN verrattuna siihen, jos joku _oikeasti_ kieltää syömästä ja kontrolloi. On kokemusta, omat vanhemmat!

Ja mä häpesin, enkä puhunut.

Musta tuntuu jotenkin, että et välttämättä kerro kaikkea.
En ymmärrä mikset syö lasten kanssa yhtä aikaa ja onko mahdollista että miehes purkaa ärtymystään (jostain) aukomalla siten että mennään jo lenkille ja sä oletat sen tarkoittavan ettet saa syödä??

Koska nyt vaikuttaa että saat tehdä ruokaa ja syödäkin, käännätkö miehen jutut?

Ja nämä on vain kysymyksiä. Jos oikeasti ei anna syödä; hae ulkopuolista apua pian.
 
tuota noin
Minulle tulee tiedätkö mieleen, että tässä ei ole nyt millään muotoa kyse rahasta. Oletko varma, ettei miehelläsi ole jotain kieroutunutta syömishäiriön ihannointia tai vastaavaa, jos vielä painostaa sinua jonnekin hikilenkille? Lähtisi keskenään ja juoksisi vaikka Timbuktuun, kai sinä itse saat päättää, lenkkeiletkö vai et. Ja varmaan ei tosiaan kannata, jos et ole kunnolla syönyt.

Sellaisia ihmisiä valitettavasti on, jotka painostavat toista liikkumaan ja rajoittavat hänen syömisiään, koska jollain kierolla tavalla ihannoivat sellaista. Usein kyse on myös vallankäytöstä, loppuunajettu ja aliravittu ihminen on "helposti käsiteltävä" ja voimaton. Mm. yksi tietty uskonlahko pitää jäsenilleen maksimipainoindeksejä, jotka ovat alipainon puolella. Kontrollia, kontrollia.
 

Yhteistyössä