MiisuKisu

Ronja
No kylläpä näitä saa käydä lukemassa, ja oletteko miettinyt, että ehkä noi haukkujat lähtisi täältä pois, kun ette niihin reagoisi.Ei ne jaksaisi kovin kauan itselleen tänne kirjoitella. Tai otatte yhteyttä palstanpitäjään, niinkuin on kehoitettu.
 
Ronja
Kummallista... Minun mielestä noi Miisukisun viestit saisi kaikki poistaa ja muiden jotka ei osaa arvostaa muita ihmisiä. Nuorilta äideiltä voi asiallisesti kysyä miksi he ovat hankineet lapsia, mutta haukkumaan ei tarvitse ruveta
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2005 klo 15:52 Ronja kirjoitti:
Kummallista... Minun mielestä noi Miisukisun viestit saisi kaikki poistaa ja muiden jotka ei osaa arvostaa muita ihmisiä. Nuorilta äideiltä voi asiallisesti kysyä miksi he ovat hankineet lapsia, mutta haukkumaan ei tarvitse ruveta
no nyt puhut asiaa!!
 
niinkö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2005 klo 15:52 Ronja kirjoitti:
Kummallista... Minun mielestä noi Miisukisun viestit saisi kaikki poistaa ja muiden jotka ei osaa arvostaa muita ihmisiä. Nuorilta äideiltä voi asiallisesti kysyä miksi he ovat hankineet lapsia, mutta haukkumaan ei tarvitse ruveta

tässä taitaa olla niin että haukkumiseksi on jotkut ihan asialliset asiat tulkinneet. Se kapinallisen murkkuikäisen asenne että "vain minä tiedän", "kukaan vanhempi ei saa mitään sanoa", "vanhemmat ihmiset on ihan p....sta", "vanhemmat luulee tietävänsä mutta minä sitä tiedän kun menetin neitsyyteni jo 13 v ja äiti kait oli neitsyt naimisiinmennessään". Tuolla asenteella ei saa aikaan keskustelua
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2005 klo 21:08 niinkö kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2005 klo 15:52 Ronja kirjoitti:
Kummallista... Minun mielestä noi Miisukisun viestit saisi kaikki poistaa ja muiden jotka ei osaa arvostaa muita ihmisiä. Nuorilta äideiltä voi asiallisesti kysyä miksi he ovat hankineet lapsia, mutta haukkumaan ei tarvitse ruveta

tässä taitaa olla niin että haukkumiseksi on jotkut ihan asialliset asiat tulkinneet. Se kapinallisen murkkuikäisen asenne että "vain minä tiedän", "kukaan vanhempi ei saa mitään sanoa", "vanhemmat ihmiset on ihan p....sta", "vanhemmat luulee tietävänsä mutta minä sitä tiedän kun menetin neitsyyteni jo 13 v ja äiti kait oli neitsyt naimisiinmennessään". Tuolla asenteella ei saa aikaan keskustelua
Justiinsa.. no mitä pitäisi sanoa? Että en tiedä lapsista paskaakaan, en osaa omaani hoitaa, liian nuorena neitsyyteni menettänyt ja totta, ihan liian nuorena olen lapseni alulle laittanut, olisi pitänyt vanhempia ja viisaita kuunnella? Olisitko tyytyväinen?

Meillä on kyllä ihan tosi hyvin keskusteltu oman äitinä kanssa esimerkiksi kaikesta, ja neuvojakin otan vastaan, mutta ei ole kenenkään ulkopuolisen, mua tuntemattoman henkilön asia sanoa olenko äitinä hyvä vai en. Jos en, tulkoon sen mulle sanomaan joku, joka mut tuntee.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2005 klo 21:32 NeitiNasu kirjoitti:
Justiinsa.. no mitä pitäisi sanoa? Että en tiedä lapsista paskaakaan, en osaa omaani hoitaa, liian nuorena neitsyyteni menettänyt ja totta, ihan liian nuorena olen lapseni alulle laittanut, olisi pitänyt vanhempia ja viisaita kuunnella? Olisitko tyytyväinen?

Meillä on kyllä ihan tosi hyvin keskusteltu oman äitinä kanssa esimerkiksi kaikesta, ja neuvojakin otan vastaan, mutta ei ole kenenkään ulkopuolisen, mua tuntemattoman henkilön asia sanoa olenko äitinä hyvä vai en. Jos en, tulkoon sen mulle sanomaan joku, joka mut tuntee.
asiaa!!! eikö "niinkö" uskalla kunnon nikillä kirjoitella? hyvähän se on harjoittaa tuota yleistystä yleisen nikin takaa.....
 
kysyväinen
herttinen.. meillä ainaki mies elättää tätä perhettä. piupaut mun ammatille. Mä hoidan lastamme kotona ja se on meidän mielestämme juuri se oikea ratkaisu. En tarkoita että se olisi kaikilla hyvä mutta meillä se on , tässä ja nyt. Mä olen 20 ja mies 23. Mies käy töissä ja elättää meidät.. :) Mä en voi kun nauraa näille kaikille kirjoituksille. Ei raha tee onnelliseksi eikä se koulutus. Tärkeintä mitä elämässä muuten. Sanoisinko että normaaliin elämään kuuluu pennien venyttäminen, eivätpähän lapsetkaan totu siihen että kaiken saa heti kun haluaa. Suurin osa ihmisitä joutuu miettimään raha-asioita, ne jotka ei joudu niille se suotakoon, mutta jos tarttee ruveta retostelemaan ni kyllä kertoo paljon ihmisestä.
kaikkea hyvää vaan kaikille. Kukaan ei ole mikään sanomaan toiselle mikä on oikea lapsen teko ikä.. :)
Ollaan vaan ylpeitä lapsistamme ja rakastakaamme niitä kokosydämellämme.

Aurinkoista laskiaista ihan jokaiselle

t kysyväinen ja neiti 6kk
 
Tuosta tulikin mieleeni, että kaikissa perheissä äiti ei ole koskaan töissä. On isoja perheitä , jotka pärjäävät vallan mainiosti niin rahallisesti kuin muutenkin, vaikka mies vaa käykin töissä. On omakotitalo jonka lainaa lyhennetään säännöllisesti ja auto johon kaikki mahtuu. Ei välttämättä ole hienoja pelikoneita ja kaikkea elektroniikka, mutta voi olla yhtä onnellista, kuin selllaisessa talossa missä on kaikkea.. Jokainen arvostamme erillaisia asioita ja jokainen meistä kunnioittakoon toisiamme, teemmepä sitten mitä valintoja tahansa. Turhaa on haukkua ja sanoa että toimit väärin. Jokainen toimii niinkuin oikeaksi katsoo. Kasvatan kyllä tällä kirjoituksellani jokseenkin asiatonta pinoa, mutta.. Turhaa täällä on tapella keskenään. Antakaa jokaisen puhua paskaa jos kiinostaa, ja olkaa vastaammatta jos ärsyttää.. Kukaan ei yksin jaksa paskaa jauhaa:) Itse ns. teini-äiti, joka ei kuitenkaan miellä itseään mitenkään huonoksi äitiksi
 
Ronja
Jokaisella on oma valintansa, mutta minä en miehen siivellä haluaisi elää. Tottakai ainakin vuoden olen kotona, ja hoidan lasta, mutta sitten haluan töihin. Oma palkka sosiaali-ja terveysalalla pienempi, kuin miehellä joka saa puolet enemmän it-alalla, mutta kuitenkin.
 
kysyväinen
en minäkään loputtomiin miehen siivellä elä. käyn koulun loppuun ku laps on vähä vanhempi ja sitten töihin:) ei hätä ole tämännäköinen.. Kyllähän kouluja ehtii käymään.. toiset opiskelevat työn-ohessa, toiset nuorena, toiset vanhempana ja sitä rahaa.. Jokainen tekee valintansa. Kunnioitan niitäkin jotka päättävät hoitaa monia lapsiaan kotonaan pitkään.. :)
 
-Katja-
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2005 klo 12:30 Äiskäpäiskä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2005 klo 12:09 Ronja kirjoitti:
Voi hyvät lapset lopettakaa jo. Te käyttäydytte kun ala-asteelaiset.
Niin te vanhemmat kuin nuoremmat, tää on aivan naurettavaa
niin kauan tätä tulee jatkumaan kunnes vanhemmat tajuavat olla tulematta pätemään tänne ALLE 20-vuotiaiden palstalle. tai yleensäkin sitten tappelu loppuu kun päteminen loppuu. koskee niin vanhoja kuin nuoriakin äitejä
Tuota.. Saanko mä silti käydä tällä palstalla? Täytin tammikuussa 21 ja mulla on 2-vuotias tyttö ja jotenkin tunnen kuuluvani enemmän tälle palstalle kuin 20-30-vuotiaiden palstalle. :/ Kun olen itsekin ollut teiniäiti (tai olen edelleen, koska ei teiniäitiys ikää katso vaan sitä, että on tullut äidiksi 19-vuotiaana tai ennen sitä) ja minua kiinnostaa nämä teiniäitien jutut edelleen, vaikka tasan kuukausi sitten tulin "yli-ikäiseksi" tälle palstalle.

Ettehän te mua häädä pois, ettehän? :\|
 
epunäiskä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2005 klo 11:30 -Katja- kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2005 klo 12:30 Äiskäpäiskä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2005 klo 12:09 Ronja kirjoitti:
Voi hyvät lapset lopettakaa jo. Te käyttäydytte kun ala-asteelaiset.
Niin te vanhemmat kuin nuoremmat, tää on aivan naurettavaa
niin kauan tätä tulee jatkumaan kunnes vanhemmat tajuavat olla tulematta pätemään tänne ALLE 20-vuotiaiden palstalle. tai yleensäkin sitten tappelu loppuu kun päteminen loppuu. koskee niin vanhoja kuin nuoriakin äitejä
Tuota.. Saanko mä silti käydä tällä palstalla? Täytin tammikuussa 21 ja mulla on 2-vuotias tyttö ja jotenkin tunnen kuuluvani enemmän tälle palstalle kuin 20-30-vuotiaiden palstalle. :/ Kun olen itsekin ollut teiniäiti (tai olen edelleen, koska ei teiniäitiys ikää katso vaan sitä, että on tullut äidiksi 19-vuotiaana tai ennen sitä) ja minua kiinnostaa nämä teiniäitien jutut edelleen, vaikka tasan kuukausi sitten tulin "yli-ikäiseksi" tälle palstalle.

Ettehän te mua häädä pois, ettehän? :\|

mäkin olen 20v. enkä nyt varsinaisesti kuulu tänne....19 vuotiaana sain kuitenkin lapseni. eiköhän me sekaan mahduta...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2005 klo 11:30 -Katja- kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2005 klo 12:30 Äiskäpäiskä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2005 klo 12:09 Ronja kirjoitti:
Voi hyvät lapset lopettakaa jo. Te käyttäydytte kun ala-asteelaiset.
Niin te vanhemmat kuin nuoremmat, tää on aivan naurettavaa
niin kauan tätä tulee jatkumaan kunnes vanhemmat tajuavat olla tulematta pätemään tänne ALLE 20-vuotiaiden palstalle. tai yleensäkin sitten tappelu loppuu kun päteminen loppuu. koskee niin vanhoja kuin nuoriakin äitejä
Tuota.. Saanko mä silti käydä tällä palstalla? Täytin tammikuussa 21 ja mulla on 2-vuotias tyttö ja jotenkin tunnen kuuluvani enemmän tälle palstalle kuin 20-30-vuotiaiden palstalle. :/ Kun olen itsekin ollut teiniäiti (tai olen edelleen, koska ei teiniäitiys ikää katso vaan sitä, että on tullut äidiksi 19-vuotiaana tai ennen sitä) ja minua kiinnostaa nämä teiniäitien jutut edelleen, vaikka tasan kuukausi sitten tulin "yli-ikäiseksi" tälle palstalle.

Ettehän te mua häädä pois, ettehän? :\|
tottakai tänne olet tervetullut. kyse oli sellaisista(iällä ei ole merkitystä) jotka tulevat tänne omaa paremmuuttaan pönkittämään haukkumalla nuorten äitien valintoja.
 

Yhteistyössä