Mikkeliläisiä odottajia???

Viola71
Mulla oli tänään myös ultra ja painoarvio 3,1 kg.
Mä nyt sitten valitsin sen alakautta synnytyksen sillä epiduraali + kipupumppu systeemillä.
Synnytyksen käynnistys on 28.4. Ei ihan satuta yhtä aikaa synnärille baby dreamin kanssa ;)
Kohdun suu oli 1,5 cm auki jo ja muutenkin tätä supistelua ollut jonkun verran, että vähän epäilyttää että ei taida mennä ihan noin pitkälle tämä synnytys. Mutta sama suunnitelma on voimassa jos spontaanistikin alkaa tämä synnytys.

Viola rv 36 tasan
 
Eihän sitä tiedä Viola vaikka sattusitkin samaan aikaan synnärille ;) Nii ja mistäs me ees tunnettaskaan toisemme :/

Mulla huomenna neuvola, taitaa olla varmaankin viimeinen. Pitää taas sanoa tosta mun oikeasta kädestä, ku se on puutunut kokoajan ja viimeyökin meni huonosti, ku oli puuduksissa ja kipeä :headwall:

Mut mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :wave:

Baby dream ja "Topi" 38+0
 
Viola71
Täällä on sellainen hautomo-olotila. Kamala turvotus jaloissa ja käsissä. Kävin yhden yön jo sairaalassakin pötköttelemässä.

Baby dream: eikös sulla ollut sitä käsien puutumista? Mulla nimittäin alko kans. Ihan järkky vaiva. Yöllä herää siihen että kädet ihan puutuneet ja pistelee. Koko ajan kyllä on vähän sellainen pistelyolo, johtunee turvotuksesta. Ei veri pääse kiertämään. Relaxant jalkavoide auttaa vähän, lätkin sitä jalkoihin ja samalla käsiin ja käsivarsiin.

Mulla on kans huomenna neuvola ja ensi viikolla poli käynti ja sit seuraavan viikon alussa se käynnistys. Muakin jo vähän jännittää. Toisaalta olo on päivä päivältä huonompi, joten siinä mielessä synnytys on helpotus.

Nyt mua on alkanut jännittää jo se minkälainen iltahuutaja sieltä oikein tulee, kun molempien lasten kanssa on ollut aika rankkaa ekat 3 kk. Onneksi siihen osaa jo asennoitua eri tavalla kun ekan kanssa, kun kuvitteli suurinpiirtein että tää kestää seuraavat 18 vuotta ;) Onneksi tokan kanssa oli jo järkeä vähän päässä ja laski vaan viikkoja että kohta tän pitäs loppua ja loppuihan se sitten ja helpottui muuten vyöhyketerapialla aika paljon.

Ihanaa aurinkoista päivää kaikille!

Viola
 
Joo on mulla Viola käsien puutumista ja etenkin toi oikea käsi puutuu. Yöllä se pitää olla suorana ja sit hakkaankin sillä miestä :LOL: ku mies nukkuu just sillä puolella ;)
No ei sinunkaan sit tartte kauaan odotella käynnistystä jos ei nyt sit ite ala tulla ;)

Mä jo mietin et mitenköhä kauan joudun olemaan sairaalassa :/ ku en tykkää siellä olla yhtään, mut jos ne vaikka jo maanantaina laskis kotia ;)
 
Viola71
ja kiitos vinkistä että kädet suorana kun nukkuu ei puudu niin paljon, auttoi minua =)
Mulla vielä 10 pv käynnistykseen. Olispa huippua jos kaikki menis suunnitelmien mukaan.

Mites muuten muilla menee?

Viola
 
Täällä yhdessä kasassa edelleen! Kaveri on kovapäinen ja pitää nyt sitten kynsin ja ikenin kiinni ettei vaan sattuis syntymään, kun ensin meinasi olla liiankin kiire tulla ulos. Oma olo jo tosi tukala! Tuntuu ettei vauva mahdu tuolla kunnolla olemaan vaan peppu ottaa jo kylkiluihin kiinni ja liikkeet on kun hidastetusta filmistä...

Elz ja Viuhti 38+5
 
Viola71
Mä kävin alkuviikossa äitipolilla. Kaveri on jo yli 4 kg :eek:
Maanantaina on se käynnistys nyt sitten jos ei ennen synny. Maanantain ja tiistain välisenä yönä oli ihan kamalat supistukset, mutta ei kuitenkaan ollut kun tunnin välein tai jotain. Kun nousi ylös, niin ei mitään supistelujakaan ollut, vaan makuuasennossa.

Mites Babydream? Toivottavsti kaikki meni hyvin.

 
Tämäkin kävi näyttäytymässä siellä... Tiistai aamuna supisteli jo viiden minsan välein pari tuntia mut ku päästiin synnärille ni loppu ku kananlento ja sit ku siellä oli hoppua ni eivät alkaneet mitään tekemään... Meilläkin vauvalla ilmeisesti kokoa ihan kiitettävästi ja miulla sit verenpaineet alkanu nousemaan... Löyty siellä myös valkuaista pissasta mut verikokeet ok! Eilen oli sit neuvola ja täti otti jo kovasti osaa miun oloon! Istukka ylhäällä toisella puolella ni vauva ei mahdu olemaan ku sitten toisessa kyljessä kiinni... Oma olo jo niin tajuttoman ahdistunut ettei mitään järkeä! Huomenna neuvola uudestaan ja sano laittavansa lähetteen polille jos ei ole syntynyt sitä ennen... Saavat kuulema alkaa käynnistelee tai miä en jaksa enää ite synnyttää tätä ipanaa!!!
 
Juu just sillon ti aamuna mekin siellä pyörittiin! Ois varmaan se lääkäri miut ottanu sisään jo muuten mut tosiaan ku tota väkeä siellä tuntu olevan ni ei sitten ottanu... Toivottavasti nyt sit huomenna ottaisvat sisään ja käynnistelisvät! Alkanu pelottaa oikeesti tuo oma jaksaminen! Et jos ei vaan voimat sit enää riitä synnyttämään vaan joutuu sektioon sen takia... :(
 
Viola71
Mikäs päivä sulla olikaan se la? Sehän on ihan kohta. Toivotaan että käynnistys nyt mahd. pian ja vielä viikolla virka-aikana niin se takaa kaiken mahdollisen huomion ja henkilökunnan synnytyksen ajaksi.
 
Sunnuntaina ois laskettuaika jo! Et ei tässä enää paljon ois muutenkaan jälellä, mut ku toi vauva painaa niin ihanasti tonne kylkiluihin ni tuntuu ettei pysty istumaan eikä olemaan mitenkään päin ku ei happi ees kulje! Ja se on siis vielä jo laskeutunukkin, ettei sekään ees tuo helpotusta tähän oloon! Istukka vie tota tilaa kait niin paljon tuolta just ylämahasta et siks sit ahdistaa...

Et pitäkäähän peukkuja et huomenna pääsisin tositoimiin eikä tarviis enää enempää tän olon vaikeutua! Voimat vähissä jo nyt niin hyvin! Nukun yöt kun väsyn niin totaalisesti päivästä vaikka pitäis kait vaan juosta tässä vaiheessa jo vessassa tunnin välein...
 
Poika syntyi 18.4. KLO:9.13. suunnitellulla sectiolla. Painoa 4040g. Pituutta 52,5cm. Pipo 36.

Eilen kotiuduttiin ja kaikki meni tosi hyvin ja maitoa riittää ja poika on tosi kiltti ja suloinen.

Joo kyllä oli osastolla ruuhkaa, ku porukkaa oli käytävillä ja siinä ohjaus huoneessa mikä on siinä vauvalan vieressä.

Mut tsemppiä Eltzi ja Viola 71

Baby dream ja Topi 7vrk.
 
Viola71
Ihan hyvän kokoinen kaveri, toivottavasti maito riittää kun varmaan 4 -kiloinen jo tarvitsee aika paljon. Toisaalta raskauskilotkin lähtee sitten varmaan paremmin pois.

Mulla on alkanut limatulppa irtoilemaan tänään, saa nähdä kuinka käy. Meneekö maanantaille vai alkaako synnytys jo aikaisemmin.

Toivottavasti nyt ruuhkat olis ohi siellä synnärillä.

Viola
 
Viola71
Kuinka menee? Mulla yö meni tosi hyvin, nukuin pitkästä aikaa oikein makeasti.
Otin aamulla homeopaattista hoitoa (Arnicaa) jo tulevaan synnytykseen, toivottavasti auttaa.
Huomenna olis sitten se suuri päivä, kivaa!
 
Pieni prinsessa syntyi siis 26.4 klo 4.49...

Perjantaina terkkari laittoi miut polille kun verenpaineet edelleen jonku verran koholla ja oma olo sellainen että jos ois vielä eteen päin menty niin en ois jaksanut enää synnyttää!!! No ultrassa neidin painoarvio jo yli neljä kiloa, niin lääkäri antoi armahduksensa ja laittoi osastolle käynnistykseen. Illalla alkoi sitten kunnolla supistelemaan kun kahdesti oli tabuja laitettu ja neiti syntyi sitten aamuyöstä. Synnytys kesti sellaiset yhdeksän tuntia ja ponnistusvaihe 15 min.

Neitokainen painoi 4130g ja oli 53 senttiä pitkä, että ihan kiitettävästi tuota kokoakin jo löytyi. Hiuksia meillä kanssa olisi vaikka muille jakaa... :heart: Oikein kiltti ja herttainen vauveli ainakin toistaiseksi... :)

Onnea kovasti muillekin vauvautuneille! :heart:
 
Onnea vauvoista teille :)
Mieki jo kovasti ootan omaani.. vielä ku ainaki 6 viikkoa jaksais =) kyllä varmaan menee enemmänki vielä. Ei oo vauva ees vielä kääntyny :( ja 31 viikko menossa. Mut kai se vielä ehtii kääntyä. Imatralle siis vaihoin nyt neuvolaan ja meenki sitte lappeenrantaan synnyttää. Äiti ja iskä on onneks apuna täällä nii ei tarvii ihan yksin olla.. Kun se lapsen isä tosiaan lähti sen toisen naisen matkaan ja osti sen kanssa jo asunnonki ja sellasta.

Mut kivaa vauva-arkea teille!

-Anzzu ja emppu rv 31+
 

Yhteistyössä