Miksi Et hyväksy samaa sukupuolta olevien avioliittoa?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28138803:
Puolison nimeähän homo ei voi ottaa, ellei sama nimi löydy jo ennestään suvusta. Tämä nyt sitten ilmeisesti on jokin suuri vääryys.
Tuo nyt on vaan hidaste, ei este.

Tarpeeksi kun sukututkimusta tekee niin eikähän jokaisen suvusta löydy lähes kaikki suomalaiset sukunimet.
 
[QUOTE="VIERAS";28138762]Homoseksuaalisuus on luonnotonta eikä siinä toteudu ihmisen perimmäinen tarkoitus eli lisääntyminen.[/QUOTE]

Lisääntymispakko kaikille viimeistään kolmikymppisenä? Ehkäisy samalla laittomaksi?
 
"vieras"
Eli täysin turhaa tämä homojen, tai paremminkin homoudella omaa egoaan suvaitsevaisuuden varjolla pönkittävien heterojen vauhkoaminen asiasta.

Keskittykää oikeisiin ongelmiin.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28138803:
Puolison nimeähän homo ei voi ottaa, ellei sama nimi löydy jo ennestään suvusta. Tämä nyt sitten ilmeisesti on jokin suuri vääryys.
Annatko sinä itseltäsi ne oikeudet pois, joita homoilla ei nyt ole? Jos et, niin lopeta jeesustelu.
 
[QUOTE="vieras";28138839]Eikun riittää ihan vaan homostelu kielto.[/QUOTE]

Ei sillä saada ihmisiä lisääntymään. Pitää kieltää myös vanhaksi piiaksi jättäytyminen. Biseksuaalisuudesta taas ei ole haittaa, kunhan antaa miestenkin välillä tulla ilman ehkäisyä. Yksi mies kun voi hoitaa monta naista, niin ei ole välia vaikka osa miehistä kieltäytyisi naisista ja keskittyisi toisiin miehiin.

Lisääntyminen kun oli se peruste.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28138803:
Puolison nimeähän homo ei voi ottaa, ellei sama nimi löydy jo ennestään suvusta. Tämä nyt sitten ilmeisesti on jokin suuri vääryys.
Kyse on paljon myös siitä periaattesta, että toisia pidetään toisen luokan kansalaisina, joille ei kuulu samat oikeudet. Toki toisille se sukunimikin on tärkeä asia, kuten on monille heteroillekin, mistä löytyy todisteita ihan lukuisista sukunimikeskusteluista tällä palstalla. Olisiko sinusta ihan ok, jos mustat eivät saisi mennä naimisiin, mutta saisivat solmia "yhdessäololiiton" melkein samoilla oikeuksilla?
 
[QUOTE="vieras";28138837]Annatko sinä itseltäsi ne oikeudet pois, joita homoilla ei nyt ole? Jos et, niin lopeta jeesustelu.[/QUOTE]

Ei mulla ole mitään tarvetta adoptioon, ja jos en olisi voinut vaihtaa tyttönimeäni, niin en olisi alkanut itkeä siitä jossain facebook-ryhmässä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28138871]Kyse on paljon myös siitä periaattesta, että toisia pidetään toisen luokan kansalaisina, joille ei kuulu samat oikeudet. Toki toisille se sukunimikin on tärkeä asia, kuten on monille heteroillekin, mistä löytyy todisteita ihan lukuisista sukunimikeskusteluista tällä palstalla. Olisiko sinusta ihan ok, jos mustat eivät saisi mennä naimisiin, mutta saisivat solmia "yhdessäololiiton" melkein samoilla oikeuksilla?[/QUOTE]

Ihonväri ja perverssiys ovat eri asioita.
 
"vieras"
Ei sillä saada ihmisiä lisääntymään. Pitää kieltää myös vanhaksi piiaksi jättäytyminen. Biseksuaalisuudesta taas ei ole haittaa, kunhan antaa miestenkin välillä tulla ilman ehkäisyä. Yksi mies kun voi hoitaa monta naista, niin ei ole välia vaikka osa miehistä kieltäytyisi naisista ja keskittyisi toisiin miehiin.

Lisääntyminen kun oli se peruste.
Terveet ihmiset osaa itse lisääntyä, ei siihen tarvi ketään ohjaamaan väliin.
 
[QUOTE="vieras";28138871]Kyse on paljon myös siitä periaattesta, että toisia pidetään toisen luokan kansalaisina, joille ei kuulu samat oikeudet. Toki toisille se sukunimikin on tärkeä asia, kuten on monille heteroillekin, mistä löytyy todisteita ihan lukuisista sukunimikeskusteluista tällä palstalla. Olisiko sinusta ihan ok, jos mustat eivät saisi mennä naimisiin, mutta saisivat solmia "yhdessäololiiton" melkein samoilla oikeuksilla?[/QUOTE]

Mua ei henkilökohtaisesti haittaa, että homoille annettaisiin adoptio-oikeus ja mahdollisuus ottaa puolison sukunimi. Homoille se ei vissiin riitä, kun eivät tykkää nimityksestä rekisteröity parisuhde.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28138881:
Ei mulla ole mitään tarvetta adoptioon, ja jos en olisi voinut vaihtaa tyttönimeäni, niin en olisi alkanut itkeä siitä jossain facebook-ryhmässä.
Eli sinulle on ihan ok, että sinulla ei olisi samoja ihmisoikeuksia kuin muilla?
 
[QUOTE="vieras";28138896]Terveet ihmiset osaa itse lisääntyä, ei siihen tarvi ketään ohjaamaan väliin.[/QUOTE]

Onko mielestäsi kaikki lapsettomat sairaita, vaikka kyseessä olisi vain heidän oma valintansa?

Ehkä naimisiin pitäisi mennä mielestäsi vain jos on yhteisiä lapsia, muiden tulisi tyytyä vain parisuhteen rekisteröintiin.

Entä taas uskonnon takia vastustavat, pitäisikö avioerojen olla laittomia?
 
  • Tykkää
Reactions: pookypooh
Suvaitsematon kusipää?
Minun mielestäni homous on vain yksi oire ihmisessä, joka kärsii jostain suuremmasta henkisestä sairaudesta.

Ainakin mikäli seuraa julkisuudessa pyöriviä homoja ja heidän käyttäytymistään sekä olemustaan. Eivät kovin normaaleilta vaikuta.
 
"vieras"
Onko mielestäsi kaikki lapsettomat sairaita, vaikka kyseessä olisi vain heidän oma valintansa?

Ehkä naimisiin pitäisi mennä mielestäsi vain jos on yhteisiä lapsia, muiden tulisi tyytyä vain parisuhteen rekisteröintiin.

Entä taas uskonnon takia vastustavat, pitäisikö avioerojen olla laittomia?
Aina ei voi voittaa, kyllä se pitää tajuta. Mies ja nainen menee naimisiin ja perustaa perheen, se on ihan ok. mies ja mies on kimpassa mutta ei niiden naimisiin tarvi mennä. Sitten kun ne keskenään osaavat raskautua niin suotakoon että menevät naimisiin, sama naisten kohdalla.
 
ripsi
Paskat sanon mä,elämänne hukkaan pistätte jos täysin raamatunoppien mukaan elätte ja tuskin teistä moni edes elää.ette te sen parempia ihmisiä ole vaikka elättekin ns. Raamatunoppien mukaan,ettekä koskaan tule siitä mitään "hyötymään" vaikka niin luulette :D ja olen täysin hetero,että en edes omaan pussiin puhu
 
ripsi
[QUOTE="vieras";28139103]En minä raamatun oppien mukaan homoutta tuomitse. En vaan hyväksy, ei ole pakko hyväksyä ja pitää normaalina homoja.[/QUOTE]

Totta tuokin.mielipide asioita!
 
"vieras"
Joku ei hyväksy neekereitä, joku ei homoja, joku ei perussuomalaisia, joku ei kokoomusta, joku ei eläinkokeita, joku ei kettutyttöjä, joku ei.........


vittu siihen mitään perusteluja tarvi yhtään mihinkään jos ei vain hyväksy niin ei hyväksy. Onneksi ihmisellä on vielä oikeus mielipiteisiinsä, toivottavasti tästä maasta eikä koko maapallosta tule koskaan vaaleanpunaista vaahtokarkkia, jossa kaikilla olisi sama mielipide kaikkeen, kaikki olisivat samallalailla puettuja, samallalailla kasvatettuja, samallalailla ajattelevia kasviksia, vailla mitään omaa.

Siihen pisteeseen se kaikki yltiökylläinen suvaitsevaisuus ja tasa-arvo jossain vaiheessa menee.

Sekö olisi kivaa? Erilaisuus on rikkautta!
 
[QUOTE="vieras";28138913]Eli sinulle on ihan ok, että sinulla ei olisi samoja ihmisoikeuksia kuin muilla?[/QUOTE]

Mikä ihmeen ihmisoikeus sukunimen vaihto on? Mäkin haluaisin sukunimekseni Bernadotte mutta nyyh kun olen sorrettu kun en saa :(
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28138913]Eli sinulle on ihan ok, että sinulla ei olisi samoja ihmisoikeuksia kuin muilla?[/QUOTE]

Onhan homoilla samat oikeudet kuin heteroilla. Kyllä homomies, kuten heteromieskin, saa mennä naisen kanssa naimisiin, ottaa vaimonsa sukunimen ja adoptoida hänen kanssaan lapsen. Ja toisaalta heteromieskään ei saa mennä toisen miehen kanssa naimiin, vaikka haluaisi.

No joo, ymmärsin pointin oikeasti.
 
[QUOTE="vieras";28138816]"Jokainen jolla on Suomessa kotipaikka ja joka on merkitty täällä väestötietojärjestelmään, voi muuttaa Suomessa etu- ja sukunimensä."

Ainakin maistraatin sivuilla sanotaan että kuka vaan voi vaihtaa nimensä.[/QUOTE]

Ei kai tässä nimen vaihtamisesta ollut kyse vaan puolison nimen ottamisesta.
 

Yhteistyössä