MIKSI hommasitte lapsia noin nuorina?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 07:40 niinpä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2005 klo 13:09 Loora kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2005 klo 11:11 vieras kirjoitti:
Minä olen 19..ja aion hankkia lapsen nyt enkä vuoden tai kahen päästä!!!
miksi?
koska tunnen että olen valmis,ja tiedän olevani! Jos tämä mulla ois ollu vaa joku vauva kuume niin en kai mä sentää yli vuotta ois kuumeillu! Me yritetään miehen kanssa tosissaan! käytän ovis testejä,syön foolihappoa,juon greippi mehua ollaan otettu kaikki maholliset keinot käyttöön! miksi en hankkisi lapsia nyt? meillä molemmilla on työpaikat,oma kämppä(jonka mieheni ja minä omistetaan) niin että näin..
Monet vauvakuumeilevat vuosia ja taas vuosia, jopa yläasteelta alkaen.
tytöillä on luonnostaan se hoivailuvietti. Nukeilla leikitään jne....
Mutta eri juttu leikkiä vauvakuumetta ja ihan oikeasti sitoutua huolehtimaan toisesta ihmisestä pitkääääääääääään.
Kannattaa hoivaviettiä toteuttaa ensin hoitamalla toisen lapsia ja katsomalla mitä se lapsen kansa oleminen on. Ei kun jonkun sukulaistädin koliikkivauva viikonlopuksi hoitoon (ja muita ei saa hälyyttää apuun kuin viimeisessä hädässä) uhmaikäinen
Ei lapsia saa tehdä pelkän vauvakuumeen vuoksi ja ihania kokemuksia saadakseen!!
No voi #&%£$!*!! Nyt pistää vihaks!!
tunnetko sä mua yhtään?-et!
ootko ikinä nähny mut?-et!
ootko ikinä jutellu mun kans?-et!
joten miten helvetissä sä voit sanoa noin että mä haluan lapsia pelkän vauva kuumeen takia! kyllä on vajaa älystä porukkaa!!
mun kuumeilu ei todellakaan alkanut ylä-aste iässä!!
minun kuume alko vuosi sitten!! Luuletko sä todellakin että mä ihan huvikseen tuhlaan rahani ovulaatio testeihin,vitamiineihin,greippi mehuihin ja muihin!? ja luuletko tosiaankin että ihan huvin vuoksi taistelen irti tupakasta!? ja itken aina päivän putkeen kun nega pamahti testiin!? EN TODELLAKAAN, ja kaikki tämä vain pelkän kuumeen takia!! joopa joo.. :whistle: minä haluan lapsen koska olen siihen valmis,haluan pitää huolta pienestä ihmisestä joka on minusta riippuvainen!! rahasta,töistä,asunnosta,koulutuksesta ja miehestä se ei ole kiinni! joten miksi en tekisi lasta kun kerran haluan!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 07:40 niinpä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2005 klo 13:09 Loora kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2005 klo 11:11 vieras kirjoitti:
Minä olen 19..ja aion hankkia lapsen nyt enkä vuoden tai kahen päästä!!!
miksi?
koska tunnen että olen valmis,ja tiedän olevani! Jos tämä mulla ois ollu vaa joku vauva kuume niin en kai mä sentää yli vuotta ois kuumeillu! Me yritetään miehen kanssa tosissaan! käytän ovis testejä,syön foolihappoa,juon greippi mehua ollaan otettu kaikki maholliset keinot käyttöön! miksi en hankkisi lapsia nyt? meillä molemmilla on työpaikat,oma kämppä(jonka mieheni ja minä omistetaan) niin että näin..
Monet vauvakuumeilevat vuosia ja taas vuosia, jopa yläasteelta alkaen.
tytöillä on luonnostaan se hoivailuvietti. Nukeilla leikitään jne....
Mutta eri juttu leikkiä vauvakuumetta ja ihan oikeasti sitoutua huolehtimaan toisesta ihmisestä pitkääääääääääään.
Kannattaa hoivaviettiä toteuttaa ensin hoitamalla toisen lapsia ja katsomalla mitä se lapsen kansa oleminen on. Ei kun jonkun sukulaistädin koliikkivauva viikonlopuksi hoitoon (ja muita ei saa hälyyttää apuun kuin viimeisessä hädässä) uhmaikäinen
Ei lapsia saa tehdä pelkän vauvakuumeen vuoksi ja ihania kokemuksia saadakseen!!
Jaa. Vai sillä tavalla sitä leikitään kotia ensin vierailla lapsosilla ja harjoitellaan äitinä oloa. No, mä olen ollut lapsenvahtina paljon eri perheissä ennenkun lapsia tein. Muttei tullut kyllä pieneen mieleenkään että mä siinä koulutan itseäni äidiksi. OOn aina kuvitellut että vieras lapsi viikonlopun yli minun hoidossani on hiukan eri asia, kuin oma lapsi, joka on minun koko loppuelämän ja josta aina, lapsen ollessa aikuinenkin joudun jollain tavalla huolehtimaan. Voi olla että olen erehtynyt. Täysin. Toki on kiva jos vaipanvaihdot sujuu ja maidon lämmittämiset, pukemiset ja syöttämiset sen pohjalta hyvin että on sitä vieraiden lasten kanssa harjotellut. Mutta ei kai kukaan tosissaan voi väittää että kun viikonlopun yli hoitaa tädin koliikki vauvaa se on sama, kuin se oma lapsi ja hänestä huolehtiminen? :whistle: Pikkusen oli nyt huono tuo sinun esimerkkisi.

Ja kerrohan hyvä ihminen, miksi niitä lapsia sitten tehdään? Kun tunnut sen meidän jokaisen kohdalta tietävän. Mä kun en ole ikinä potenut edes vauvakuumetta. Ja silti mulla on yksi. Mutta en selvästikään lapsenteosta mitään vielä tiedä. :D

 
epunäiskä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 07:40 niinpä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2005 klo 13:09 Loora kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2005 klo 11:11 vieras kirjoitti:
Minä olen 19..ja aion hankkia lapsen nyt enkä vuoden tai kahen päästä!!!
miksi?
koska tunnen että olen valmis,ja tiedän olevani! Jos tämä mulla ois ollu vaa joku vauva kuume niin en kai mä sentää yli vuotta ois kuumeillu! Me yritetään miehen kanssa tosissaan! käytän ovis testejä,syön foolihappoa,juon greippi mehua ollaan otettu kaikki maholliset keinot käyttöön! miksi en hankkisi lapsia nyt? meillä molemmilla on työpaikat,oma kämppä(jonka mieheni ja minä omistetaan) niin että näin..
Monet vauvakuumeilevat vuosia ja taas vuosia, jopa yläasteelta alkaen.
tytöillä on luonnostaan se hoivailuvietti. Nukeilla leikitään jne....
Mutta eri juttu leikkiä vauvakuumetta ja ihan oikeasti sitoutua huolehtimaan toisesta ihmisestä pitkääääääääääään.
Kannattaa hoivaviettiä toteuttaa ensin hoitamalla toisen lapsia ja katsomalla mitä se lapsen kansa oleminen on. Ei kun jonkun sukulaistädin koliikkivauva viikonlopuksi hoitoon (ja muita ei saa hälyyttää apuun kuin viimeisessä hädässä) uhmaikäinen
Ei lapsia saa tehdä pelkän vauvakuumeen vuoksi ja ihania kokemuksia saadakseen!!
no voi :headwall: :headwall: siis mä nyt en enää tiedä pitäskö tähän itkee vai nauraa......
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 11:36 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 07:40 niinpä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2005 klo 13:09 Loora kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2005 klo 11:11 vieras kirjoitti:
Minä olen 19..ja aion hankkia lapsen nyt enkä vuoden tai kahen päästä!!!
miksi?
koska tunnen että olen valmis,ja tiedän olevani! Jos tämä mulla ois ollu vaa joku vauva kuume niin en kai mä sentää yli vuotta ois kuumeillu! Me yritetään miehen kanssa tosissaan! käytän ovis testejä,syön foolihappoa,juon greippi mehua ollaan otettu kaikki maholliset keinot käyttöön! miksi en hankkisi lapsia nyt? meillä molemmilla on työpaikat,oma kämppä(jonka mieheni ja minä omistetaan) niin että näin..
Monet vauvakuumeilevat vuosia ja taas vuosia, jopa yläasteelta alkaen.
tytöillä on luonnostaan se hoivailuvietti. Nukeilla leikitään jne....
Mutta eri juttu leikkiä vauvakuumetta ja ihan oikeasti sitoutua huolehtimaan toisesta ihmisestä pitkääääääääääään.
Kannattaa hoivaviettiä toteuttaa ensin hoitamalla toisen lapsia ja katsomalla mitä se lapsen kansa oleminen on. Ei kun jonkun sukulaistädin koliikkivauva viikonlopuksi hoitoon (ja muita ei saa hälyyttää apuun kuin viimeisessä hädässä) uhmaikäinen
Ei lapsia saa tehdä pelkän vauvakuumeen vuoksi ja ihania kokemuksia saadakseen!!
Jaa. Vai sillä tavalla sitä leikitään kotia ensin vierailla lapsosilla ja harjoitellaan äitinä oloa. No, mä olen ollut lapsenvahtina paljon eri perheissä ennenkun lapsia tein. Muttei tullut kyllä pieneen mieleenkään että mä siinä koulutan itseäni äidiksi. OOn aina kuvitellut että vieras lapsi viikonlopun yli minun hoidossani on hiukan eri asia, kuin oma lapsi, joka on minun koko loppuelämän ja josta aina, lapsen ollessa aikuinenkin joudun jollain tavalla huolehtimaan. Voi olla että olen erehtynyt. Täysin. Toki on kiva jos vaipanvaihdot sujuu ja maidon lämmittämiset, pukemiset ja syöttämiset sen pohjalta hyvin että on sitä vieraiden lasten kanssa harjotellut. Mutta ei kai kukaan tosissaan voi väittää että kun viikonlopun yli hoitaa tädin koliikki vauvaa se on sama, kuin se oma lapsi ja hänestä huolehtiminen? :whistle: Pikkusen oli nyt huono tuo sinun esimerkkisi.

Ja kerrohan hyvä ihminen, miksi niitä lapsia sitten tehdään? Kun tunnut sen meidän jokaisen kohdalta tietävän. Mä kun en ole ikinä potenut edes vauvakuumetta. Ja silti mulla on yksi. Mutta en selvästikään lapsenteosta mitään vielä tiedä. :D
lisäämpä tähän että olin n 11 vuotiaasta asti naapuruston yleinen hoitotäti, kaikille alle kouluikäisille lapsille, vähän vanhempana hoidin myös vauvoja. olin myös tarhassa töissä mutta mulla ei ollu HAJUAKAAN mitä on, kun on oma lapsi. sitä ei voi tyrkätä kenellekkään kun se huutaa tuntitolkulla tai kiukuttelee uhmassa. mä olen sitä mieltä (enkä nyt tyrkytä mielipiteitäni kenellekkään) että kukaan ei ole koskaan valmis äidiksi, eikä vauvalle ole ikinä sitä oikeaa aikaa. äidiksi kasvaa sen lapsen myötä, ja se kasvaminen jatkuu niin kauan ku itse elää. ja jokainen lapsi lisää kasvattaa vielä omalla tavallaan. että muiden lapsia......... :/

 
Mellu81
Turha tällasesta asiasta on riidellä.
Eiköhän jokainen ite tiedä koska on valmis saamaan lapsen ja ottamaan sen suuren vastuun.
Ikä ei kerro sitä että onko valmis siihen, eiköhän se oo ihan päästä ja ajattelutyylistä kiinni.
Itse sain ensimmäisen lapsen 16-vuotiaana ja EN kadu sitä yhtään. Tietenkin mietin aborttia, koska en ollut varma pystynkö siihen, mutta hyvinhän kaikki meni ja meillä ei ollu miestä kuviossa ja pärjättiin oikein hyvin. Tietenkin hyvä ammatti ja molemmat vanhemmat ovat hyvä olla, mutta ei tod. pakollisia.
Nyt minulla on 3 lasta ja ei edelleenkää miestä talossa, enkä haluisikaan, koska kaikki aika menee lapsiin ja nautin joka hetkestä niiden kanssa. :D Jokainen äiti kaipaa välillä vapautta arki-elämästä ja se on hyvä tapa kerätä itselleen voimia tuleviin päiviin.

Joten aivan turha kenenkää on sanoa mitään ikärajaa lapsen saantiin tai kertoa tietäväisesti mikä on lapselle hyväksi ja mikä ei.. jokainen itse tietää mikä on parhaaksi omalle kullannupulleen ja jokaiselle auttava käsi kelpaa välillä.

Nauttikaa ihanasta ajastanne lastenne kanssa ja älkää tuhlatko aikaanne tällaiseen hölynpölyyn.. :p :wave:
 
Melkein hyvä äiti
Hyvä äiti on 28- vuotias. Koulutukseltaan vähintään maisteri. Hänellä on vakityö ja työssäkäyvä, mutta paljon lapsia kotona hoitava aviomies. Hyvä äiti hoitaa esikoistaan kotona 3 vuotta, on vuoden töissä ennen seuraavan lapsen syntymää, mutta lasten ikäero hyvän äidin lapsilla on vain 2 vuotta. Hyvälle äidille sopiva lapsiluku on 2,5. Hyvä äiti asuu maaseudulla suuressa omakotitalossa, jonka puutarhassa hyvän äidin 2,5 lasta voivat turvallisesti telmiä. Hyvä äiti ei nosta Kelan tukia, mutta ei elä miehensä siivellä. Hyvä äiti ei eroa tai jää leskeksi.
 
epunäiskä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 14:55 Melkein hyvä äiti kirjoitti:
Hyvä äiti on 28- vuotias. Koulutukseltaan vähintään maisteri. Hänellä on vakityö ja työssäkäyvä, mutta paljon lapsia kotona hoitava aviomies. Hyvä äiti hoitaa esikoistaan kotona 3 vuotta, on vuoden töissä ennen seuraavan lapsen syntymää, mutta lasten ikäero hyvän äidin lapsilla on vain 2 vuotta. Hyvälle äidille sopiva lapsiluku on 2,5. Hyvä äiti asuu maaseudulla suuressa omakotitalossa, jonka puutarhassa hyvän äidin 2,5 lasta voivat turvallisesti telmiä. Hyvä äiti ei nosta Kelan tukia, mutta ei elä miehensä siivellä. Hyvä äiti ei eroa tai jää leskeksi.
\|O \|O niin, tämmösiä pinnallisia juttuja se lapsi kaipaakin. entäs hyvä äiti joka rakastaa lastaan ilman puutarhaa ja omakotitaloa?
 
Melkein hyvä äiti
Kai sinä sen vitsiksi ymmärsit. Itse täytän yhden asettamistani ehdoista.

Harvalla elämä tulee koskaan olemaan niin täydellisesti järjestyksessä, että aika lapsen saamiselle olisi juuri oikea.

Äitiyden iloa muillekin melkein täydellisille äideille
 
epunäiskä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 15:02 Melkein hyvä äiti kirjoitti:
Kai sinä sen vitsiksi ymmärsit. Itse täytän yhden asettamistani ehdoista.

Harvalla elämä tulee koskaan olemaan niin täydellisesti järjestyksessä, että aika lapsen saamiselle olisi juuri oikea.

Äitiyden iloa muillekin melkein täydellisille äideille
sori. :ashamed: mä olen täällä nyt puolustus kannalla henkeen ja vereen kun oon niin pitkään pitänyt aiheesta suuni kiinni......
 
Melkein hyvä äiti
Olen usein lukenut teiniäitien haukkumisjuttuja, mutta myös pitänyt suuni kiinni. Ei äitinä olo ikää katso. Anteeksi jos loukkasin. Tarkoitus oli näpäyttää moittijoita.

Itse en ole teiniäiti, mutta nuori äiti kuitenkin. Ikäsyrjintää en ole kokenut, muuten kuin, että anoppi kysyi raskaudesta kuultuaan ensimmäisenä oliko se vahinko ja mieheni sisko oli varma, että rahamme eivät riitä lapsen elättämiseen. Olimme tuolloin jo naimisissa ja miehellä vakituinen työ. Lapsesta oli haaveiltu 4 vuotta. Meille aika oli hyvä tuolloin.
 
Taavi
"rahasta,töistä,asunnosta,koulutuksesta ja miehestä se ei ole kiinni! joten miksi en tekisi lasta kun kerran haluan!"

Tuli mieleen perheen iltatähti joka on aina saanut kaiken. Tai muuten vain lapsellinen tapaus. "Mä haluan lapsen nyt heti!!!11"
Surullinen totuus on, että biologisen lapsen voi hankkia miettimättä rahaa, töitä, asuntoa, koulutusta tai edes miestä. Adoptio ei tulisi kysymykseenkään alle kaksikymppiselle. Miksihän?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 17:07 Taavi kirjoitti:
"rahasta,töistä,asunnosta,koulutuksesta ja miehestä se ei ole kiinni! joten miksi en tekisi lasta kun kerran haluan!"

Tuli mieleen perheen iltatähti joka on aina saanut kaiken. Tai muuten vain lapsellinen tapaus. "Mä haluan lapsen nyt heti!!!11"
Surullinen totuus on, että biologisen lapsen voi hankkia miettimättä rahaa, töitä, asuntoa, koulutusta tai edes miestä. Adoptio ei tulisi kysymykseenkään alle kaksikymppiselle. Miksihän?
Surullinen totuus kenen kannalta? :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 14:55 Melkein hyvä äiti kirjoitti:
Hyvä äiti on 28- vuotias. Koulutukseltaan vähintään maisteri. Hänellä on vakityö ja työssäkäyvä, mutta paljon lapsia kotona hoitava aviomies. Hyvä äiti hoitaa esikoistaan kotona 3 vuotta, on vuoden töissä ennen seuraavan lapsen syntymää, mutta lasten ikäero hyvän äidin lapsilla on vain 2 vuotta. Hyvälle äidille sopiva lapsiluku on 2,5. Hyvä äiti asuu maaseudulla suuressa omakotitalossa, jonka puutarhassa hyvän äidin 2,5 lasta voivat turvallisesti telmiä. Hyvä äiti ei nosta Kelan tukia, mutta ei elä miehensä siivellä. Hyvä äiti ei eroa tai jää leskeksi.
:LOL:
 
Taavi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 17:23 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 17:07 Taavi kirjoitti:
"rahasta,töistä,asunnosta,koulutuksesta ja miehestä se ei ole kiinni! joten miksi en tekisi lasta kun kerran haluan!"

Tuli mieleen perheen iltatähti joka on aina saanut kaiken. Tai muuten vain lapsellinen tapaus. "Mä haluan lapsen nyt heti!!!11"
Surullinen totuus on, että biologisen lapsen voi hankkia miettimättä rahaa, töitä, asuntoa, koulutusta tai edes miestä. Adoptio ei tulisi kysymykseenkään alle kaksikymppiselle. Miksihän?
Surullinen totuus kenen kannalta? :whistle:
Sitä lastahan tässä tietenkin pitää ensisijaisesti ajatella.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 17:59 Taavi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 17:23 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 17:07 Taavi kirjoitti:
"rahasta,töistä,asunnosta,koulutuksesta ja miehestä se ei ole kiinni! joten miksi en tekisi lasta kun kerran haluan!"

Tuli mieleen perheen iltatähti joka on aina saanut kaiken. Tai muuten vain lapsellinen tapaus. "Mä haluan lapsen nyt heti!!!11"
Surullinen totuus on, että biologisen lapsen voi hankkia miettimättä rahaa, töitä, asuntoa, koulutusta tai edes miestä. Adoptio ei tulisi kysymykseenkään alle kaksikymppiselle. Miksihän?
Surullinen totuus kenen kannalta? :whistle:
Sitä lastahan tässä tietenkin pitää ensisijaisesti ajatella.
minä en todellakaan ole ikinä tottunut saamaan kaikkea mitä haluan! Itse asiassa en ole ikinä saanut mitä haluan! sanotaanko nyt niin että mieheni pelasti minut,ilman miestäni olisin jo luultavammin kuollut! Tarkotin nyt ihan sitä että mulla on kaikki valmiudet tehä lapsi..joten mikä minua estää?! kerro? koska minä olen valmis ja niin on miehenikin...minulla on lapselle niin paljon annettavaa..niin paljon parempi elämä kuin minulla oli!
ja taas tätä ikä rasismia! eikö se ikinä lopu? en minä ole adoptoimassa joten asia ei kosketa minua mitenkään!!
 
Taavi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 19:10 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 17:59 Taavi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 17:23 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 17:07 Taavi kirjoitti:
"rahasta,töistä,asunnosta,koulutuksesta ja miehestä se ei ole kiinni! joten miksi en tekisi lasta kun kerran haluan!"

Tuli mieleen perheen iltatähti joka on aina saanut kaiken. Tai muuten vain lapsellinen tapaus. "Mä haluan lapsen nyt heti!!!11"
Surullinen totuus on, että biologisen lapsen voi hankkia miettimättä rahaa, töitä, asuntoa, koulutusta tai edes miestä. Adoptio ei tulisi kysymykseenkään alle kaksikymppiselle. Miksihän?
Surullinen totuus kenen kannalta? :whistle:
Sitä lastahan tässä tietenkin pitää ensisijaisesti ajatella.
minä en todellakaan ole ikinä tottunut saamaan kaikkea mitä haluan! Itse asiassa en ole ikinä saanut mitä haluan! sanotaanko nyt niin että mieheni pelasti minut,ilman miestäni olisin jo luultavammin kuollut! Tarkotin nyt ihan sitä että mulla on kaikki valmiudet tehä lapsi..joten mikä minua estää?! kerro? koska minä olen valmis ja niin on miehenikin...minulla on lapselle niin paljon annettavaa..niin paljon parempi elämä kuin minulla oli!
ja taas tätä ikä rasismia! eikö se ikinä lopu? en minä ole adoptoimassa joten asia ei kosketa minua mitenkään!!
Miten pystyt huolehtimaan lapsestasi, kun tunnustit, että ilman mistäsi et pystyisi huolehtimaan edes itsestäsi?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 17:59 Taavi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 17:23 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 17:07 Taavi kirjoitti:
"rahasta,töistä,asunnosta,koulutuksesta ja miehestä se ei ole kiinni! joten miksi en tekisi lasta kun kerran haluan!"

Tuli mieleen perheen iltatähti joka on aina saanut kaiken. Tai muuten vain lapsellinen tapaus. "Mä haluan lapsen nyt heti!!!11"
Surullinen totuus on, että biologisen lapsen voi hankkia miettimättä rahaa, töitä, asuntoa, koulutusta tai edes miestä. Adoptio ei tulisi kysymykseenkään alle kaksikymppiselle. Miksihän?
Surullinen totuus kenen kannalta? :whistle:
Sitä lastahan tässä tietenkin pitää ensisijaisesti ajatella.
Eli koska olen alle 20 saanut erittäin toivotun lapsen, lapsen on väistämättä huono mun kanssani elää ja olisi parempi jonkun toisen tykönä? Koska olin alta 20? näinkö? :whistle:

 
Taavi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 19:25 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 17:59 Taavi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 17:23 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 17:07 Taavi kirjoitti:
"rahasta,töistä,asunnosta,koulutuksesta ja miehestä se ei ole kiinni! joten miksi en tekisi lasta kun kerran haluan!"

Tuli mieleen perheen iltatähti joka on aina saanut kaiken. Tai muuten vain lapsellinen tapaus. "Mä haluan lapsen nyt heti!!!11"
Surullinen totuus on, että biologisen lapsen voi hankkia miettimättä rahaa, töitä, asuntoa, koulutusta tai edes miestä. Adoptio ei tulisi kysymykseenkään alle kaksikymppiselle. Miksihän?
Surullinen totuus kenen kannalta? :whistle:
Sitä lastahan tässä tietenkin pitää ensisijaisesti ajatella.
Eli koska olen alle 20 saanut erittäin toivotun lapsen, lapsen on väistämättä huono mun kanssani elää ja olisi parempi jonkun toisen tykönä? Koska olin alta 20? näinkö? :whistle:
Ei missään nimessä ja sitä tuskin kukaan tässä ketjussa on väittänyt. Väistämättä EI ole se sana. Tuossa yllä joku vaan väitti ettei rahalla, työpaikalla tai edes miehellä ole mitään merkitystä lasten saamiseen. Totta kai on! Ei lasta pyhällä hengellä ja pelkällä rakkaudella kasvateta. Se vaatii niin maallista mammonaa kuin myös kypsää otetta elämään. Monelta alle 20 vuotiaalta löytyy tätä kaikkea ja paljon onnea heille. Lapset ovat rikkaus niin vanhemmille kuin nuoremmillekin.
Mutta, jos ihminen ei kykene vielä ottamaan vastuuta itsestään (ts. olisi kuollut ilman miestään) on hän selvästi vielä kehittymässä aikuisuuteen (mikä ei tarkoita, että kukaan olisi ikinä "kehittynyt valmiiksi"). Tällöin en näe mitään järkeä onnitella heitä vanhemmuudesta vaan lähinnä suren lapsen mahdollista kohtaloa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 19:32 Taavi kirjoitti:
\Eli koska olen alle 20 saanut erittäin toivotun lapsen, lapsen on väistämättä huono mun kanssani elää ja olisi parempi jonkun toisen tykönä? Koska olin alta 20? näinkö? :whistle:
Ei missään nimessä ja sitä tuskin kukaan tässä ketjussa on väittänyt. Väistämättä EI ole se sana. Tuossa yllä joku vaan väitti ettei rahalla, työpaikalla tai edes miehellä ole mitään merkitystä lasten saamiseen. Totta kai on! Ei lasta pyhällä hengellä ja pelkällä rakkaudella kasvateta. Se vaatii niin maallista mammonaa kuin myös kypsää otetta elämään. Monelta alle 20 vuotiaalta löytyy tätä kaikkea ja paljon onnea heille. Lapset ovat rikkaus niin vanhemmille kuin nuoremmillekin.
Mutta, jos ihminen ei kykene vielä ottamaan vastuuta itsestään (ts. olisi kuollut ilman miestään) on hän selvästi vielä kehittymässä aikuisuuteen (mikä ei tarkoita, että kukaan olisi ikinä "kehittynyt valmiiksi"). Tällöin en näe mitään järkeä onnitella heitä vanhemmuudesta vaan lähinnä suren lapsen mahdollista kohtaloa.

[/quote]

Ymmärrän. Joskaan mä en sure lapsen kohtaloa, vaan uskon että suurin osa meistä väistämättä kehittyy sitten lapsen saamisen myötä: vaikka pikaisesti mutta joka tapauksessa kasvaa ja aikuistuu ja alkaa näkemään asioita eri valossa kuin ennen lasta. Ja sitä kasvua vanhemmillakin jatkuu läpi elämän lasten kanssa.
 
Taavi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 20:23 Äiskäpäiskä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 17:07 Taavi kirjoitti:
Adoptio ei tulisi kysymykseenkään alle kaksikymppiselle. Miksihän?
oisikohan vaikka siksi että alle kaksikymppisellä on vielä mahdollista saada biologinen lapsi...
Pöh. Ei lapsettomuus ikää katso.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 20:25 Taavi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 20:23 Äiskäpäiskä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 17:07 Taavi kirjoitti:
Adoptio ei tulisi kysymykseenkään alle kaksikymppiselle. Miksihän?
oisikohan vaikka siksi että alle kaksikymppisellä on vielä mahdollista saada biologinen lapsi...
Pöh. Ei lapsettomuus ikää katso.
totta. mutta tässä tapauksessa ajattelin yleisesti ottaen. harvemmin nuoret kärsii lapsettomuudesta kuin vanhat.
 
Taavi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 20:31 Äiskäpäiskä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 20:25 Taavi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 20:23 Äiskäpäiskä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 17:07 Taavi kirjoitti:
Adoptio ei tulisi kysymykseenkään alle kaksikymppiselle. Miksihän?
oisikohan vaikka siksi että alle kaksikymppisellä on vielä mahdollista saada biologinen lapsi...
Pöh. Ei lapsettomuus ikää katso.
totta. mutta tässä tapauksessa ajattelin yleisesti ottaen. harvemmin nuoret kärsii lapsettomuudesta kuin vanhat.
Joo. Mutta ihan voit käydä surffailemassa adoptio-yhdistysten sivuilla. Kaksikymppisellä ei ole toivoakaan adoptiolapsesta. Miksi? Koska adoptioon vaaditaan muiden muassa tiettyä ikää, avioliittoa, työpaikkaa ja turvattua taloutta.
 

Yhteistyössä