MIKSI ihmiset ei osaa pukea lapsiaan juhliin??

joo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 00:23 Emilyn kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 22:09 köyhä kirjoitti:
minusta se ei kuulu kenellekkään millasissa vaatteissa ihmiset tuollaisiin tilaisuuksiin menevät. Jos haluaa pukea ykköset päälle, niin ole hyvä, mutta anna muiden laittaa mitän he haluavat. TIEDOKSI: on paljon köyhiä lapsiperheitä joilla ei ole varaa ostaa juhlavaatteita, eika edes niitä siistimpiä. Vaatteita saadan lahjoituksena ja sillon on tyydyttävä siihen mitä on. Noita kevätjuhlia on joka vuosi niin tulis aika tyyriiksi ostaa joka kerta uudet vaatteet, saati kun niitä ei kerkeä käyttämään kenties kuin kerran kun ne jo jäävät pieneksi. Jos köyhän äidin tarevitsee laskea joka penni ja miettiä ostanko uudet vaatteet joita lapset käyttävät kerran vai ruokaa kaappiin, niin kummasti kuppi kallistuu ruoan puolelle! Eri asia jos tärkeät sukujuhlat tms. niin sinne kyllä jo ostaakin uudet vaikka sekin kirpasee pussissa kovasti ja joskus minä mietin että kun kehtaisi kiewltäytä kutsusta niin ei tarvitsisi maksella muutamaan kuukautta ylimääräistä velkaa joka on otettu juhlien takia (lahjat, vaatteet jne.)
Ja höpöhöpö, lapsen synnyttyä hänestä on alettu maksaa vähintään 100e lapsilisää, joten kyllä sillä juhlavaatteet ostaa ja äiti voi vaikka pitää vähän paastoa \|O
Et tiedä mikä on köyhyys.IHANKUIN MITÄÄN MUUTAMENOA EI OLISI:Meillä ainakin on vain lapsista saatavat tulot ja niillä pitää ostaa perheelle KAIKKI!
Ärsyttää, että jotkut eivät lapsistaan välitä eivätkä edes vaatteita raaski piheinä ostaa :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 00:23 Emilyn kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 22:09 köyhä kirjoitti:
minusta se ei kuulu kenellekkään millasissa vaatteissa ihmiset tuollaisiin tilaisuuksiin menevät. Jos haluaa pukea ykköset päälle, niin ole hyvä, mutta anna muiden laittaa mitän he haluavat. TIEDOKSI: on paljon köyhiä lapsiperheitä joilla ei ole varaa ostaa juhlavaatteita, eika edes niitä siistimpiä. Vaatteita saadan lahjoituksena ja sillon on tyydyttävä siihen mitä on. Noita kevätjuhlia on joka vuosi niin tulis aika tyyriiksi ostaa joka kerta uudet vaatteet, saati kun niitä ei kerkeä käyttämään kenties kuin kerran kun ne jo jäävät pieneksi. Jos köyhän äidin tarevitsee laskea joka penni ja miettiä ostanko uudet vaatteet joita lapset käyttävät kerran vai ruokaa kaappiin, niin kummasti kuppi kallistuu ruoan puolelle! Eri asia jos tärkeät sukujuhlat tms. niin sinne kyllä jo ostaakin uudet vaikka sekin kirpasee pussissa kovasti ja joskus minä mietin että kun kehtaisi kiewltäytä kutsusta niin ei tarvitsisi maksella muutamaan kuukautta ylimääräistä velkaa joka on otettu juhlien takia (lahjat, vaatteet jne.)
Ja höpöhöpö, lapsen synnyttyä hänestä on alettu maksaa vähintään 100e lapsilisää, joten kyllä sillä juhlavaatteet ostaa ja äiti voi vaikka pitää vähän paastoa \|O

Ärsyttää, että jotkut eivät lapsistaan välitä eivätkä edes vaatteita raaski piheinä ostaa :headwall:

Peesi. Kyllä mua ainakin pistää silmään jos ei lapsella ole edes siistejä vaatteita. Vaikka meidän perhekin aika broke on, ei ole ikinä tarvinnut rääsyissä kulkea. Mutta ehkä tämä on mulle sellainen ylpeyskysymyskin, että vaikka köyhä on niin silti on AINA puhtaat ja ehjät vaatteet. Ja juhlissa juhlavaatteet. Samoin tulee olemaan lapsella.
 
höh
Toisilla ei ehkäå ole niitä pakollisia menoja samalla tavalla. Mutta kyllä minä sairaalalaskut ja muut pakolliset laskut mielummin maksan,kuin ostelen juhlavaatteita.Meillä nyt ei vielä ole ollut mitään juhliakaan. \|O
 
Se, kuinka juhlaan pukeudutaan kertoo paljon siitä kuinka korkealle juhlan arvostaa. Minulle lasten juhlat ovat tähtihetkiä kuten lapsillekkin ja ilmanmuuta meillä on juhlavaatteet yllä!
Meidän tytöt innoissaan suunnittelevat jo paljon ennen juhlaa mitä päällensä laittavat. Peilin edessä kikatellaan ja ihmetellään kuinka "tämäkin vielä viime vuonna sopi ja nyt ei enää" ja vaihdellaan asusteita siskon kanssa. Kampaukset ovat kanssa tärkeitä ja niitäkin veivataan innolla ennen juhlaanlähtöä. Minusta on hienoa mennä katsomaan lasten esityksiä ja kuuntelemaan lauluja ja lapsista on tärkeää muistaa myös opettajaa kukkasin :D Jos oman lapsen juhlaa ei noteeraa niin korkealle että viitsii nähdä vaivaa pukeutumisen suhteen niin kenenkä juhla se sitten on tärkeämpi ja pukeutumisen arvoinen????
 
jne
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 00:49 HokkusPokkusCox kirjoitti:
Se, kuinka juhlaan pukeudutaan kertoo paljon siitä kuinka korkealle juhlan arvostaa. Minulle lasten juhlat ovat tähtihetkiä kuten lapsillekkin ja ilmanmuuta meillä on juhlavaatteet yllä!
Meidän tytöt innoissaan suunnittelevat jo paljon ennen juhlaa mitä päällensä laittavat. Peilin edessä kikatellaan ja ihmetellään kuinka "tämäkin vielä viime vuonna sopi ja nyt ei enää" ja vaihdellaan asusteita siskon kanssa. Kampaukset ovat kanssa tärkeitä ja niitäkin veivataan innolla ennen juhlaanlähtöä. Minusta on hienoa mennä katsomaan lasten esityksiä ja kuuntelemaan lauluja ja lapsista on tärkeää muistaa myös opettajaa kukkasin :D Jos oman lapsen juhlaa ei noteeraa niin korkealle että viitsii nähdä vaivaa pukeutumisen suhteen niin kenenkä juhla se sitten on tärkeämpi ja pukeutumisen arvoinen????
Jos ei ole rahaa,se ei tarkoita etteikö arvostaisi jotain juhlaa.
 
Kyllä mä olen aina yrittänyt pukea lapsille juhlavammat ja siistimmät vaatteet pk:n ja koulun juhliin. Yleensä poika onkin niitä harvoja, jolla on suorat housut jalassa. Tyttö taas päättää jo aika pitkälle omasta pukeutumisestaan, eikä mitkään juhlamekot tai mekot ylipäätään enää oikein uppoa, mutta noita minihameita ja juhlavampia toppeja ollaan yleensä juhliin laitettu.
Kaverisynttäreille taas laitetaan ihan tavalliset siistit ja puhtaat vaatteet päälle. Ne kun ovat enemmän leikkipainotteisia ja hikipäässä tullaan kotiin. Kyllä ainakin tuo poika näyttää siistimmältä ihan tavallisissa vaatteissa, kuin ykkösissä lastenjuhlien jälkeen. Housut vinossa ja kauluspaita roikkuu ulkopuolella ja jos oikein hiki tulee niin koko paita lentää nurkkaan :D
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 00:54 jne kirjoitti:
Jos ei ole rahaa,se ei tarkoita etteikö arvostaisi jotain juhlaa.
Olen samaa mieltä ja tiedän, että joillakin ihan oikeasti kaikki tulot menevät elämiseen. Okei, kirpputorilta voi saada edullisesti juhlamekon, mutta jos se juhlamekkoraha menee bussilippuun, kun siellä kirpputorilla käy, niin milläs sen mekon sitten ostaa? Tai entä jos on muutenkin tiukkaa, niin pitäisikö se raha euroa sijoittaa kerran tai 2 vuodessa käytettävään mekkoon, jos sillä rahalla saisi parin päivän ruuat perheelleen?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 00:54 jne kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 00:49 HokkusPokkusCox kirjoitti:
Se, kuinka juhlaan pukeudutaan kertoo paljon siitä kuinka korkealle juhlan arvostaa. Minulle lasten juhlat ovat tähtihetkiä kuten lapsillekkin ja ilmanmuuta meillä on juhlavaatteet yllä!
Meidän tytöt innoissaan suunnittelevat jo paljon ennen juhlaa mitä päällensä laittavat. Peilin edessä kikatellaan ja ihmetellään kuinka "tämäkin vielä viime vuonna sopi ja nyt ei enää" ja vaihdellaan asusteita siskon kanssa. Kampaukset ovat kanssa tärkeitä ja niitäkin veivataan innolla ennen juhlaanlähtöä. Minusta on hienoa mennä katsomaan lasten esityksiä ja kuuntelemaan lauluja ja lapsista on tärkeää muistaa myös opettajaa kukkasin :D Jos oman lapsen juhlaa ei noteeraa niin korkealle että viitsii nähdä vaivaa pukeutumisen suhteen niin kenenkä juhla se sitten on tärkeämpi ja pukeutumisen arvoinen????
Jos ei ole rahaa,se ei tarkoita etteikö arvostaisi jotain juhlaa.
Jaa en tiedä mitä on köyhyys? (joku nokkela vieras kommentoi) Olen asunut 15 vuotta kaksion kokoisessa omakotitalossa viisihenkisessä perheessä, jossa äiti työkyvyttömänä (sairaspäivärahaa tms) ja isä pienipalkkaisena duunarina.

Muistan tosi hyvin jostain seiskaluokalta, kun historian maikka piti itsenäisyyspäiväjuhlien puhetta tunnilla, että kuinka häntä ärsyttää se, että nuoret eivät arvosta juhlia ja pukeudu niihin muutoin kuin farkkuihin tms. No, mulla ei ollut farkkujakaan. Lintsasin juhlista.

Tiedän ihan hemmetin hyvin, mitä on köyhyys (ja se köyhyys, että rahaa viinaan löytyy aina) ja siitä lapsilisästä en minä ole koskaan saanut vähääkään osaani. Kun muutin pois kotoa, meni vähän aikaa kunnes vanhemmat päättivät antaa sen lapsilisän elämiseeni.

Rahalla ei onnea osteta, mutta mun lasten ei tarvitse ikinä kulkea rikkinäisissä, virttyneissä vaatteissa ja juhliin saavat kauniit vaatteet päälleen. Samaa mieltä on mieskin, vaikkei hänellä ihan yhtä rääsyiset olot ole olleetkaan mutta on kuitenkin ihanaa huomata, kuinka hän tytöstä huolehtii ja haluaa, että on siistit vaatteet ja tulee olemaan sellaisia perustavaroita, kuten polkupyörä.

Ei tartte onneksi enää kärsiä köyhyydestä, kun on kouluja käynyt (mulla vielä jatko-opinnot edessä, mutta tästä hoitoalalta töitä onneksi löytää jo nyt opiskelijana) ja töitä tehnyt ja tekee.
 
kiitos
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 01:10 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 00:54 jne kirjoitti:
Jos ei ole rahaa,se ei tarkoita etteikö arvostaisi jotain juhlaa.
Olen samaa mieltä ja tiedän, että joillakin ihan oikeasti kaikki tulot menevät elämiseen. Okei, kirpputorilta voi saada edullisesti juhlamekon, mutta jos se juhlamekkoraha menee bussilippuun, kun siellä kirpputorilla käy, niin milläs sen mekon sitten ostaa? Tai entä jos on muutenkin tiukkaa, niin pitäisikö se raha euroa sijoittaa kerran tai 2 vuodessa käytettävään mekkoon, jos sillä rahalla saisi parin päivän ruuat perheelleen?
:hug:
 
Josjosjos
"Sieltä voi saada, mutta jos..." Josjosjos!! Voitte jossitella ihan niin paljon kuin sielu sietää, mutta tuollaisesta saa aina selityksen maun suuhunsa. Jos rahat ovat niin tiukilla ettei ole varaa muuhun kuin ruokaan, oletteko harkinneet esim. ruoka-avussa käymistä? Tai sossussa? En nyt sano että kaikkien pitäisi elää yhteiskunnan varoilla, mutta köyhille nuo apukeinot on tarkoitettu. Näyttäkää minulle sossu, joka kieltää avustuksen lapsen juhlavaatteisiin tai Pelastusarmeijan työntekijä, joka ei myönnä köyhälle lapsiperheelle ruokaa..!
 
Miksi lastenjuhlia ei arvosteta? Täällä jotkut oli sitä mieltä, ettei ne eskarin päättäjäiset ole mitään. Pitää ajatella itsensä sinne lapsen asemaan! Se on iso asia lapselle, ja sitä pitäisi kunnioittaa.
Lapsi varmasti tuntee olevansa arvostettu, jos hänen saavutuksiaan juhlitaan.
Muistaa kai tuon jo omilta ala-aste ajoilta, miten hienoa oli mennä kouluun siisteissä vaatteissa ja saada todistus. Laulettiin suvivirttä kitaristat heiluen, ja sen jälkeen alkoi kesä!
 
AnkanTahtiin harmaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 22:02 Sikke1 kirjoitti:
Jokainen varmaan taaplaa tyylillään, mutta itse en voisi kuvitellakkaan meneväni tuollaisiin tilaisuuksiin muuta kuin siisteissä ja vähän juhlavemmissa vaatteissa.
Luulis muidenkin vanhempien katsovan vähän mitä lasten päälle laitetaan. En tarkoita, että tarvis olla juhlavaatteet, mutta ainakin vähän siistimpää kuin collegeasu.

Mä peesaan tätä. Kevätjuhliin vähän siistimmät vaatteet kuin colleget eikä lenkkareita saa laittaa (pojalle esim. siistit farkut + paitapusero).
Koulujen ja päiväkotien kevätjuhla on JUHLA, johan se nimessä kerrotaan, pukeutuminen siis sen mukaan!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:58 vieras kirjoitti:
Taas sai äimistellä tätä asiaa. Eihän se mulle kuulu tai mun elämään juuri vaikuta, mutta silti ajattelin kysästä täältä muiden mielipiteitä... Olimme esikoulun päätösjuhlassa, jossa annetaan todistus, lakitetaan ja kukitetaan eskarit ja muutenkin tilaisuus oli arvokas ja kaunis. Osalla lapsista oli collegehousut ja esim. Spider-man T-paitoja. :eek: Noin puolella oli ihan ykköset yllä, osalla normaalia siistimmät tavalliset vaatteet ja osalla ihan räjähtäneet "tarhakamppeet". Kyseessä oli iltatilaisuus. Vanhempien pukeutuminen oli todella kirjavaa myös. Huppareita ja resuja farkkuja... Osalla ykköset kuitenkin. Mielipiteitä. :/

no hyvä jos sulla sitten edes oli ne ykköset yllä :$ . katsos jos vaatteet on puhtaat, ja se ihminen siellä sisällä, niin so what. tyhmät ne vaatteilla koreilee. monessa perheessä se ykkösten hankanta voi olla aikamoinen pulma jos ei rahaa ole. mä käsittäisin just et sellaset sukujuhlat on tilaisuuksia missä puetaan hieman eritavalla.

mun omat arvoni ovat muualla kuin vaatteissa. se ei tarkotuksellista halventamista kyseisissä tilaisuuksissa. eihän mun tarvitse siellä loistaa olen vain sivustakatsoja. anteeksi jos aiheutan sulle epämukavia hetkiä kun joudut katsomaan mua farkuissa ja kentie huppareissa.

ja lopuksi tää oli varmana provo :D
 
hemmetti
Minä olen oikeasti sitä mieltä, että jos niitä lapsia on saanut/ tehnyt niin silloin olisi pitänyt miettiä myös sitä, että heistä tulee kustannuksia. Myös elämän tuomiin ongelmiin pystyy varautumaan (esim. sukanvarteen säästäminen jo ennen lapsia) Joku vastuu täytyy ihmisen ottaa silloin kun pieni ihminen syntyy. Minulle oli ilman muuta selvää, että lapseni ovat siististi puetut ja keiltä ei puutu MITÄÄN! Itse voin syödä sitten vaikka näkkäriä ja vettä ja käyttää sama t-paitaa 10v. mutta lapseni ei sitä tee!
 
Jokainen tyylillään. Mutta kyllä meillä ainakin esikoinen haluaa pukeutua juhlamekkoon, kun kevätjuhla on. Sitä se on touhottanut jo monta viikkoa. Ja Kuopus tietty puetaan siististi tarhan juhliin. Ja tietysti itse myös jotain siistiä. On ne sen verran hienot juhlat joka vuosi ja lapsille tärkeät.
Muistan jo omasta kouluajasta,kun mietittiin muutamapäivä ennen päättäjäisiä, mitä ihmettä päälleni laitan.. Kai se sieltä asti on kulkeutunut se päätös pukeutua juhliin nätisti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 22:09 köyhä kirjoitti:
minusta se ei kuulu kenellekkään millasissa vaatteissa ihmiset tuollaisiin tilaisuuksiin menevät. Jos haluaa pukea ykköset päälle, niin ole hyvä, mutta anna muiden laittaa mitän he haluavat. TIEDOKSI: on paljon köyhiä lapsiperheitä joilla ei ole varaa ostaa juhlavaatteita, eika edes niitä siistimpiä. Vaatteita saadan lahjoituksena ja sillon on tyydyttävä siihen mitä on. Noita kevätjuhlia on joka vuosi niin tulis aika tyyriiksi ostaa joka kerta uudet vaatteet, saati kun niitä ei kerkeä käyttämään kenties kuin kerran kun ne jo jäävät pieneksi. Jos köyhän äidin tarevitsee laskea joka penni ja miettiä ostanko uudet vaatteet joita lapset käyttävät kerran vai ruokaa kaappiin, niin kummasti kuppi kallistuu ruoan puolelle! Eri asia jos tärkeät sukujuhlat tms. niin sinne kyllä jo ostaakin uudet vaikka sekin kirpasee pussissa kovasti ja joskus minä mietin että kun kehtaisi kiewltäytä kutsusta niin ei tarvitsisi maksella muutamaan kuukautta ylimääräistä velkaa joka on otettu juhlien takia (lahjat, vaatteet jne.)
Tähän sen verran kommenttia omasta lapsuudestani. Äitini oli 3 lapsen yh ja aina joulu- ja kevätjuhliin osti meille kaikille kolmelle uudet vaatteet vaikka sitä rahaa hänellä ei 70-luvun lopulla paljoa ollut käytössä. Itsellä oli aina mukava olo kun oli hieman parempaa päällä.

Mielestäni juhliin pitää pukeutua oli ne sitten vaikka ne eskarijuhlat. Se voi olla muuten LAPSELLE ITSELLEEN TÄRKEÄ TAPAHTUMA!!!!! Mutta tietty tilanteen mukaan... jos juhlat leirinuotiolla niin ehkä sitten pitää miettiä onko viisasta laittaa nailonit jalkaan.
 
Onpa noissa eskarin päättäjäisissä ollut aikuisilla vaatetta tuulipuvusta mustaan pukuun kauluspaitoineen ja kravatteineen. Lasten vaatetus on ollut lähes yhtä kirjavaa. Nuo juhlat vaan pidetään ulkona, kyllä siellä on muutama tyttönen pitsimekoissaan värissyt huulet sinisenä ja muutamat vanhemmat kateellisena katselleet tuulipuvussa tarkenevia vanhempia :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 22:09 köyhä kirjoitti:
minusta se ei kuulu kenellekkään millasissa vaatteissa ihmiset tuollaisiin tilaisuuksiin menevät. Jos haluaa pukea ykköset päälle, niin ole hyvä, mutta anna muiden laittaa mitän he haluavat. TIEDOKSI: on paljon köyhiä lapsiperheitä joilla ei ole varaa ostaa juhlavaatteita, eika edes niitä siistimpiä. Vaatteita saadan lahjoituksena ja sillon on tyydyttävä siihen mitä on. Noita kevätjuhlia on joka vuosi niin tulis aika tyyriiksi ostaa joka kerta uudet vaatteet, saati kun niitä ei kerkeä käyttämään kenties kuin kerran kun ne jo jäävät pieneksi. Jos köyhän äidin tarevitsee laskea joka penni ja miettiä ostanko uudet vaatteet joita lapset käyttävät kerran vai ruokaa kaappiin, niin kummasti kuppi kallistuu ruoan puolelle! Eri asia jos tärkeät sukujuhlat tms. niin sinne kyllä jo ostaakin uudet vaikka sekin kirpasee pussissa kovasti ja joskus minä mietin että kun kehtaisi kiewltäytä kutsusta niin ei tarvitsisi maksella muutamaan kuukautta ylimääräistä velkaa joka on otettu juhlien takia (lahjat, vaatteet jne.)

samaa mieltä. ja olen sitä mieltä että miksi ostaa näitä juhlavaatteita, kun niille on niin vähän käyttöä. siisteyshän se on pääasia. toisilla kun on vaatteet aina kaupassa ja tietysti ne kalleimmat. tääkin eriarvoistaa lapsia kun toiset oikein liioittelee siinä lastensa pukemisessa. ja kun vanhemmat tekee siitä numeron niin lapsikin huomaa asioita mitä ei tarvitsis ajatella. koska harvempi lapsi osaa ajatella pinnallisesti, mutta tähän on tultu kiitos niiden täydellisten vanhempien. ja kuinka moni lapsi oikeasti haluaa pukeutua niihin juhlavaatteisiin. kysytäänkö edes lapselta. tiedän yhden lapsen joka itkuaan pidätellen pukeutui näihin rusettihin ja kauluspaitoihin ja pikkumustiin kenkiin, ja pelkäsi mitä kaverit sanoivat. pelkäsi sitä naurua. antakaa lastenne olla luonnollisia, erikoisuuden tavoittelu on :/
 
Murmeli
mä en osta ns. turhaa vaatetta. katson että on siisti, ja että sille löytyy myöhemminkin käyttöä. siksi aina selaiset siistit perusvaatteet. ja tuossa ap.n kirjoitujksessa paistoi selkeästi läpi hänen paheksuntansa. mutta erottuipahan sitten hän lapsineen tuosta tavistyylistä. eikse hyvä ole????
 
mmmmmmmmmm
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 01:27 Emilyn kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 00:54 jne kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 00:49 HokkusPokkusCox kirjoitti:
Se, kuinka juhlaan pukeudutaan kertoo paljon siitä kuinka korkealle juhlan arvostaa. Minulle lasten juhlat ovat tähtihetkiä kuten lapsillekkin ja ilmanmuuta meillä on juhlavaatteet yllä!
Meidän tytöt innoissaan suunnittelevat jo paljon ennen juhlaa mitä päällensä laittavat. Peilin edessä kikatellaan ja ihmetellään kuinka "tämäkin vielä viime vuonna sopi ja nyt ei enää" ja vaihdellaan asusteita siskon kanssa. Kampaukset ovat kanssa tärkeitä ja niitäkin veivataan innolla ennen juhlaanlähtöä. Minusta on hienoa mennä katsomaan lasten esityksiä ja kuuntelemaan lauluja ja lapsista on tärkeää muistaa myös opettajaa kukkasin :D Jos oman lapsen juhlaa ei noteeraa niin korkealle että viitsii nähdä vaivaa pukeutumisen suhteen niin kenenkä juhla se sitten on tärkeämpi ja pukeutumisen arvoinen????
Jos ei ole rahaa,se ei tarkoita etteikö arvostaisi jotain juhlaa.
Jaa en tiedä mitä on köyhyys? (joku nokkela vieras kommentoi) Olen asunut 15 vuotta kaksion kokoisessa omakotitalossa viisihenkisessä perheessä, jossa äiti työkyvyttömänä (sairaspäivärahaa tms) ja isä pienipalkkaisena duunarina.

Muistan tosi hyvin jostain seiskaluokalta, kun historian maikka piti itsenäisyyspäiväjuhlien puhetta tunnilla, että kuinka häntä ärsyttää se, että nuoret eivät arvosta juhlia ja pukeudu niihin muutoin kuin farkkuihin tms. No, mulla ei ollut farkkujakaan. Lintsasin juhlista.

Tiedän ihan hemmetin hyvin, mitä on köyhyys (ja se köyhyys, että rahaa viinaan löytyy aina) ja siitä lapsilisästä en minä ole koskaan saanut vähääkään osaani. Kun muutin pois kotoa, meni vähän aikaa kunnes vanhemmat päättivät antaa sen lapsilisän elämiseeni.

Rahalla ei onnea osteta, mutta mun lasten ei tarvitse ikinä kulkea rikkinäisissä, virttyneissä vaatteissa ja juhliin saavat kauniit vaatteet päälleen. Samaa mieltä on mieskin, vaikkei hänellä ihan yhtä rääsyiset olot ole olleetkaan mutta on kuitenkin ihanaa huomata, kuinka hän tytöstä huolehtii ja haluaa, että on siistit vaatteet ja tulee olemaan sellaisia perustavaroita, kuten polkupyörä.

Ei tartte onneksi enää kärsiä köyhyydestä, kun on kouluja käynyt (mulla vielä jatko-opinnot edessä, mutta tästä hoitoalalta töitä onneksi löytää jo nyt opiskelijana) ja töitä tehnyt ja tekee.

se lapsilisä ei kuulu sun käyttöös. vaan päivittäiseen arjen pyörittämiseen. sitä ei kuulu silti käyttää turhuuteen tai säästää lapsen tilille. ja mietin tota kommenttia että vanhemmat päättivät se antaa käyttöösi. siis muutitko alaikäsenä pois kotoa ja sait sen rahan itselles. vai vaaditko kaikilta vuosilta sen rahan jälkikäteen käyttöös. sä oot outo.
 
TwistedSister
Pojalle ja itselleni laitan aina tilaisuuteen sopivat vaatteet.6v. Poika ei mene missään college tms. vaatteissa kevätjuhliinsa.Sehän on juhlan aika ja silloin pukeudutaan johonkin muuhun kuin pihavaatteisiin.
 
TwistedSister
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 08:26 vieras kirjoitti:
Onpa noissa eskarin päättäjäisissä ollut aikuisilla vaatetta tuulipuvusta mustaan pukuun kauluspaitoineen ja kravatteineen. Lasten vaatetus on ollut lähes yhtä kirjavaa. Nuo juhlat vaan pidetään ulkona, kyllä siellä on muutama tyttönen pitsimekoissaan värissyt huulet sinisenä ja muutamat vanhemmat kateellisena katselleet tuulipuvussa tarkenevia vanhempia :D
Lämpimästi voi pukeutua muuhunkin kuin tuulipukuun. :D
 

Yhteistyössä