Miksi käytäy/et käytä meikkiä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kaupungilla näkee ihmisiä, jotka olisivat meikit päässä paljon kauniimman näköinen ja sitten niitä ihmisiä, jotka olisivat ilman meikkiä paljon kauniimpia.

Itse käytän harvoin meikkiä. Ja jos käytän, niin se on yleensä sitten puuteria yms. En vain jaksa meikata. Ihoni pysyy paljon parempana ilman meikkiä ja se hehkuu enemmän, kun en ole käyttänyt meikkiä. Eli siis usein aamulla vain taivutan ripset ja tarvittaessa nypin kulmakarvoja.
 
"Jeba"
Sen jälkeen kun meitin lapsi tuli maailmaan, niin ei yksinkertaisesti ole ollut aikaa meikata, eikä sitä kyllä jaksaiskaan.

Sillon kun on jotkut juhlat tai pääsee viihteellä käymään niin silloin tulee tälläydyttyä :)
 
Mulla ei ole tarvetta olla paljon kauniimman näköinen :D

Mä meikkaan kyllä kun lähden illalla ulos tai vaikka ravintolaan syömään, mutta en mä kyllä kauppareissulle, tai edes sille keskustareissulle jaksa vaivautua meikkaamaan.
 
"vieras"
Olen laiska, enkä siksi jaksa arkisin meikata. Mulle on kyllä suotu hyvät geenit, iho on melko tasainen, korkeintaan pari pientä finniä saattaa olla (nämä peitän aina). Kulmat ja ripset ovat luonnostaan tummat, vaikka hiukseni ovatkin vaaleat.

Juhliin, baariin yms. meikkaan kyllä aina. Nyt olen lähdössä Pariisiin pitkäksi viikonlopuksi ja sielläkin meikkaan varmasti joka päivä. Rantalomilla taas en meikkaa koskaan.
 
"vieras"
Ennen vein korkeintaan roskat ilman meikkiä, muuten oli aina rajaukset ja ripsarit. Sitten tuli masennus, enkä ole moneen vuoteen enää jaksanut meikata kuin juhlia varten, mikä sekin on aika masentavaa...
 
En ole koskaan ollut meikki-ihmisiä, ei sovi mun tyyliin. Toisekseen en osaa enkä jaksa nähdä vaivaa opetella kun ei pätkääkään kiinnosta. Jos jotku juhlat on tai muuten spesiaalitilanne niin saatan laittaa ripsiväriä ja puuteria mutta siihempä se jää. Ripsarinkin on aina oltava pomminvarmaa kun en tahdo muistaa laittaneeni ja hieron silmiä vahingossa :D
 
En meikkaa. Inhoan ylimääräisen töhnän tunnetta ihollani.

Aikaisemmin meikkasin ravintolaan, teatteriin tms tilaisuuksiin tai juhliin lähtiessä, mutta nykyään en silloinkaan. Etenkin huulipuna/-kiilto ja meikkivoide aiheuttavat paniikkihäiriöisen ahdistuksen tunteen. Lisäksi tunnen oloni vaivautuneeksi, aivan kuin osallistuisi vastentahtoisesti johonkin irvirituaaliin tai teennäisiin naaimiaisiin.
 
mä käytän arkisin vaan ripsiväriä ja poskipunaa yleensä, koska musta se näyttää kivalta :) jos taas lähen vaikka juhlimaan, niin laitan ihan kunnon meikit, musta se on kivaa ja mielestäni näytän nätimmältä niin. :)
 
Käytän sen takia että kaipaan välillä vaihtelua ulkonäkööni ja tiettyihin tilanteisiin mielestäni naiselle kuuluu meikki. En käytä sen takia että iho ontodella herkkä eikä kestä päivittäistä meikkaamista enkä muutenkaan jaksa vaivautua jos en mihkään ole menossa.
 
sommarcat not kirjautunut
Meikkaan lähes päivittäin suojatakseni ihon kylmältä, viimalta, auringolta, saasteilta jne. Ja itsellä on paljon freesimpi olo, kun edes puhdistuksen jälkeen mineraalipuuterin laittanut. Ja ripsarin.
 
Mä en meikkaa jos vietän tavallisen päivän kotona ja ulkoillen lasten kanssa...
Mulla alkaa iho kärsiä joka päiväisestä pakkeloinnista :D

Ja sit kun harvemmin jonnekkin lähties meikkaa,niin se on paljon kivempaakin :)
 
"totuus on"
En käytä yleensä mitään kemikaaleja itseeni.
Harvoin peitän kasvoni puuterilla ja vielä harvemmin punaan huuleni. Minulla ei ole tarvetta muuttaa/peittää itseäni keinotekoisilla aineilla ollakseni muka-kauniinpi. Kauneus lähtee sisältä ja näkyy ulkoisesti :)
 
Useimmiten kun menen kaupungille, olen laittanut rajauksen ja ripsiväriä. En oikeastaan muuta. Mun iho on sellainen, että vahvempi meikki (pohjustus/puuteri jne) tuntuu ahdistavalta siinä, eikä näytä muutenkaan kovin kivalta kuivalla iholla (rasvauksesta huolimatta).
 
Mep
Töihin meikkaan joka päivä perussetin; meikkivoide/puuteri, ripsiväri, kajal.
Asiakaspalvelussa pitää näyttää siistille ;-)

Vapaapäivinä meikkaan fiiliksen mukaan tai en ollenkaan. Mökillä/lomilla en meikkaa tai laitatan kestovärit ripsiin ja kulmiin.
 
"minttu"
Arkena en käytä meikkiä ollenkaan, korkeintaan puuteria mättään joskus naamaan ennen töihinlähtöä. Mä olen kuulemma luonnonkaunis enkä tarvitse meikkiä :) Eikä meikkaaminen kiinnosta mua yhtään eikä se oikein sovi mun sporttiseen tyyliinkään.
Juhliin tai muuhun spesiaaliin tilanteeseen meikkaan kyllä, mutten mitenkään paksulti ;)
 
"nina"
En meikkaa. Inhoan ylimääräisen töhnän tunnetta ihollani.

Aikaisemmin meikkasin ravintolaan, teatteriin tms tilaisuuksiin tai juhliin lähtiessä, mutta nykyään en silloinkaan. Etenkin huulipuna/-kiilto ja meikkivoide aiheuttavat paniikkihäiriöisen ahdistuksen tunteen. Lisäksi tunnen oloni vaivautuneeksi, aivan kuin osallistuisi vastentahtoisesti johonkin irvirituaaliin tai teennäisiin naaimiaisiin.
YÖKS!!!
 
"jee"
Töihin ja juhliin meikkaan, muutoin en juurikaan. Ehkä ripsiväriä saatan hieman sipasta, mutta kun on muutekin jo tummat&isot silmät niin eipä ne suuremmin korostusta tartte.

Nuorena pakkeloin itseni suurin piirtein aina jos astuinkin ovesta ulos...Kuinka tyhmää! Mutta kai se oli sitä aikaa kun itsetunto oli rakennettava pakkelikuorella ;)
 

Yhteistyössä