Miksi käytäy/et käytä meikkiä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Perusmeikkini kestää kaksi minuuttia (korkeintaan) laittaa, mutta se on aika must ihan aina. Poikkeuksena jos olen sairaana tai mökillä. Laitan meikkivoide/peitevoideyhdistelmää kevyesti T-alueelle ja tummia silmänalusia peittämään ja ripsaria ripsiin. Lisäksi huulirasva. Joskus laitan vielä kevyen ylärajauksen kynällä. Jos tälläydyttää niin sitten enemmän, mitään vahvaa meikkiä en tunne omakseni kuitenkaan.
Meikkaan, koska näytän meikissä kauniimmalta kuin ilman.
 
Mä käytän pävittäin pelkkää mineraalipuuteria(kotona ollessani/lenkkeillessä en jaksa meikata lainkaan), välillä ripsiväriä. Meikkaan siksi, että varsinkin siitepölyaikana atooppinen ihoni oikein riemastuu ja se helottaa punaisena...
 
"mmm"
mä en meikkaa. En jaksa, ei kiinnosta. Jos en kelpaa luomuna niin olkoon kelpaamatta. itsestään saa siistin ja huolitellun näköisen ilman meikkiäkin. Riippuu tietysti naamasta, mulla on tasainen, kaunis iho, ehkä jos on teini-iän aknen jäljiltä naama kuopilla niin asia on eri. En tiedä.
 
Lähes joka päivä meikkaan töihin. Itselläkin parempi fiilis kun näyttääkin paremmalta. Meikaan tosin aika kevyesti, meikkivoide ja puuteri. Eikä muuta. Kotona en meikkaa enkä kesäisin aina töihinkään kun iho on ruskettuneena kauniimman näköinen. Muttaparemman itsettunnon takia meikkaan kun yleisille paikoille lähden.
 
Näin. Jos meikki tuntuu töhnältä, kuten joku sanoi niin tod.näk. ei vaan osaa meikata. Meikin ei ole tarkoitus edes näkyä, vaan korostaa parhaita puolia ja juurikin suojata.
Jos taas tuntuu että meikillä menee iho huonoon kuntoon, siitäkin joku mainitsi, niin silloin ei edelleenkään osaa meikata, huoltaa välineitä, käyttää laadukkaita tuotteita ja poistaa meikkiä oikein.
Mulla ei ainakaan meikin epämiellyttävyys riipu taidon puutteesta, olen itseasiassa jossain vaiheessa ollut suht pätevä meikkien kanssa. Mulla on jonkinlainen kosketusyliherkkyys tai joku muu vika tuntoelimissä, sillä pelkkä puuteri tai tietystä materiaalista valmistetut vaatteet saattavat aiheuttaa inhotuksen.

Iho on aika pätevä suojaamaan ihan itse itsensä, jos ei nyt ehdoin tahdoin mene keskipäivällä itseään suoraan aurinkoon paahtamaan.
 
Mä en käytä mitään, ellei oo "pakko". Jos johonkin lähdetään (viihteelle, parempiin juhliin (ei siis sukulaisten 32v synttäreille), syömään, tms. jotain normaalista arjesta poikkeavaa) ni käytän.
Sillon sitten meikkivoide (toi on joku jauhemainen, mineraali-),
ripsentaivuttimia, ripsiväriä, välillä luomiväriäkin jopa,
nypin kulmat ja niihin värillistä "geeliä".
Jos oikeen pitää pynttäytyä, ni laitan vielä huulirasvaakin :D

Joo, en osaa meikata, ripsivärin saan ihan siististi (kai) laitettua, mutta näyttää varmaan aina siltä, että ei ois meikkiä sillonkaan.
Itseasiassa eilen oikeen repäsin ja ostin uuden meikkivoiteen (miehellä tulossa ens viikolla synttärit, pitää meikata) joku Lorealin, missä oli suti, luvattiin kestävän 24h. Ei hajuakaan miten sitä käytetään tai miten sitä tahnaa edes saa ulos sieltä XD Lisäks ostin eyelinerin, mitä haluisin kans osata käyttää...

No joo, ehkä mun pitää harjotella ennen varsinaista päivää...


Ja miks en käytä... Hmm... En vaan nää mitään järkeä vetää joka päivä pakkelia naamaan. Mulla on ihan hyvä iho, mitä ei tarvi peittää. Lisäks oon lapsen kanssa kotona, miks täällä ollessa pitäis meikata? Tai kauppaan lähtiessä tai kavereita nähdessä? Ei oo mun juttu. Tosin mä en muutenkaan tykkää mistään ämmäjutuista. En käytä kasseja, korollisia kenkiä (ostin just tälläset hetki sitten, ja koitan niihin kyllä opetella) hameita, tms...
 
Viimeksi muokattu:
Kotona ollessani en meikkaa. Mutta jos sattuu olemaan vähänkin menoa niin meikkaan, enemmän tai vähemmän.
Meikkaaminen on tavallaan harrastus ja tykkään kokeilla erilaisia tapoja ja tyylejä meikata.
 
Ksantippa S.
En meikkaa. En osaa enkä ole riittävän kiinnostunut opettelemaan. Mieluummin luen vaikka kirjaa meikkaamiseen kuluvan ajan. Tai nukun.

Toisten ihmisten persoonallisia ja taidokkaita meikkejä katselen mielelläni.
 
Non compos mentis
En meikkaa. En pidä moista aikani, vaivani ja rahani arvoisena toimintana. Minusta ikäisensä näköiset saunapuhtaat kasvot, joilla on hymy ovat kauneinta maailmassa. Hittojako sitä tärpäteillä sotkemaan.
 
Välillä käytän meikkiä,mutta hillitysti,yleensä kyllä olen kotona ilman meikkiä ja kaupungilla ja kaupassakin kehtaan käydä ilman meikkiä.:)
 
Laitan joka päivä mineraalimeikkipohjan ja -puuteria, en muuta. Kun pitää ihon kunnossa ja kulmakarvat siisteinä, niin ei sitä oikein muuta tarvitse.

Jos lähden juhliin ym. niin meikkaan. Sopii paremmin tilanteen asuun ja hiuksiin, kun naamakin on vähän tällätympi.
 
Käytän valokynää joka päivä. Jos jaksan tai jos on jotain tärkeämpää menoa, meikkaan kunnolla. Teininä inhosin meikkaamattomia silmiä, mutta nyt vanhempana näytän mielestäni usein jopa paremmalta vaaleilla ripsillä ja kulmilla.
 
erwr
Meikkaan päivittäin, poikkeuksena vapaapäivät jos möllötellään vaan kotipihassa. Perusmeikki 15minuuttiin, eli meikkivoide, peitevoide (mustille silmänalusille), puuteri, kulmaväri, ripsiväri. Toisinaan intoudun laittamaan luomivärit ja rajaukset silmiin, mutta harvemmin, yleensä viihteelle lähtiessä vaan.

Mulla on vaalea, epätasainen couperosaiho, eli posket punoittaa, samoin nenänpielet, silmänaluset on mustat jne...
 
olen meikannut 14 vuotta (siitä asti ku ostin ekan ripsarin) joka päivä. Meikkivoide, puuteri, aurinkopuuteri, kulmaväri, luomiväri (kahta eri sävyä), eyeliner, ripsiväri, huulipuna ja rajaus. Baariin tai juhliin käytän irtoripsiä lisänä..

Jos meen ilman meikkiä, vaikka lähikauppaan, se tuntuu ku alasti lähtis ulos! jotain oleellista puuttuu :)
 
ja se sopii mun tyyliin. Mulla on musta, pitkä tukka, mustat vaatteet ja keho täynnä tatuointeja, näyttäisin lähinnä naurettavalta ilman meikkiä :D

Joillekkin meikitön naama on kauniimpi kuin meikattu. joskus näkee semmosia teinejä jotka näyttää vähän lapselta ja ovat vaaleita ja varmaan muuten nättejä, mut luomet on kirkkaan siniset ja ripsaria on niin paljo ettei jaksa silmiä auki pitää..:LOL:
 
JONSERED Karhunkantaja
ja se sopii mun tyyliin. Mulla on musta, pitkä tukka, mustat vaatteet ja keho täynnä tatuointeja, näyttäisin lähinnä naurettavalta ilman meikkiä :D

Joillekkin meikitön naama on kauniimpi kuin meikattu. joskus näkee semmosia teinejä jotka näyttää vähän lapselta ja ovat vaaleita ja varmaan muuten nättejä, mut luomet on kirkkaan siniset ja ripsaria on niin paljo ettei jaksa silmiä auki pitää..:LOL:
Minulla on musta-puna-violetti tukka ja tatuointeja ja lävistyksiä, pukeudun väreihin, enkä tunne, että tarvitsen meikkiä tai että näyttäisin meikittömyyden vuoksi naurettavalta. Sen osaan kyllä ihan muutenkin. :D
 
Minulla on musta-puna-violetti tukka ja tatuointeja ja lävistyksiä, pukeudun väreihin, enkä tunne, että tarvitsen meikkiä tai että näyttäisin meikittömyyden vuoksi naurettavalta. Sen osaan kyllä ihan muutenkin. :D
Minä olen luonnostani blondi ja omistan vitivalkeat ripset, kulmakarvat ja ihon. Melko mitättömän näköinen muuten mustan olemuksen kanssa.. makuasioita :p
 
meikki tekee mut vieraaksi
Meikkaan todella harvoin, muutaman kerran vuodessa juhliin. Silloinkin vain puuteria ja poskipunaa ja ehkä huulikiiltoa ja jopa kajalia. Mahdollisimman kevyesti ja huomaamattomasti. En vain tunne oloani kotoisaksi ja itseäni itsekseni meikattuna.
 

Yhteistyössä