Miksi käytäy/et käytä meikkiä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Kotona ollessani en meikkaa. Hyvin voin myös lähteä kyläkauppaan ilman meikkiä. Töihin ja kyläillessä vetelen valokynän, puuterin ja ripsivärin. Rajaukset ym. vaivaudun laittamaan vain suurempiin juhliin ja viihteelle lähtiessä.
 
Joskus laitan kun on jotkut pippalot yms....Mulla alkaa nuo silmätkin vuotaa tosi herkästi joten se vaikuttaa kans ettei huvita alkaa sotkee mitää sotamaalausta naamaan.
Mullakin vuoti ennen silmät heti ku laitto ripsaria. Sitten menin häämeikkiin ja siellä laittoivat sitä kanebon ripsaria. Ei vuotanut ainuttakaan tippaa. Sitten tajusin, että silmät on sen verran herkät, että tietyt ripsarit ei vaan sovi. Tuo Kanebo on yks mikä sopii mulle, sit oon käyttäny halvempaa Isadoraa ja sekään ei vuodata silmiä. Kannattaa kokeilla kaikki herkille silmille tarkoitettuja.
 
En koskaan ole ollut sellainen, että meikkaisin joka päivä. Kyllähän minäkin nätimmältä näyttäisin meikit päässä, mutta kyllä tunnen itseni ihan tarpeeksi nätiksi ilmankin. Välillä (aika harvoin) arkisinkin innostun meikkaamaan, mutta pääasiassa vaan juhliin tmv.
 
"äippä"
olen meikannut 16vuotiaasta saakka. Akne arvet häiritsee sekä todella epätasaisen värinen iho. Mustista silmänalusista puhumattakaan.... Jokaiseen päivään kuuluu kevyt meikkivoide ja valokynä. Risparia, poskipunia yms, käytän ehkä silloin jos ollaan menossa kyläilemään tai esim ravintolaan tai muuhun tilaisuuteen. Ajattelen näin ihan muiden parasta, pissaisivat alleen jos näkisivät mut ilman meikkiä ;)
 
Mullakin vuoti ennen silmät heti ku laitto ripsaria. Sitten menin häämeikkiin ja siellä laittoivat sitä kanebon ripsaria. Ei vuotanut ainuttakaan tippaa. Sitten tajusin, että silmät on sen verran herkät, että tietyt ripsarit ei vaan sovi. Tuo Kanebo on yks mikä sopii mulle, sit oon käyttäny halvempaa Isadoraa ja sekään ei vuodata silmiä. Kannattaa kokeilla kaikki herkille silmille tarkoitettuja.
Ei mulle edes Kanebo sovi. Tosin silmien vuotaminen ei ole ongelmani vaan täysin päinvastoin. Mulla on niin kuivat silmät, että pitää käyttää monta kertaa päivässä kosteustippoja. Silmä reagoi ihan kaikkeen helposti, joten ei sitä halua sinne laittaa vapaaehtoisesti mitään kemikaalia. Ilta ripsarilla + illalla niiden poisto tarkoittaa aina turvonneita silmiä illalla/aamulla.

Onneksi on vieläkin tummat pitkähköt silmäripset vaikka ei ole enää ihan nuoruuden veroiset. Yleensä silloin ripsarin käyttö sai aikaan suorastaan kommentteja jättiripsistä ja silmälasit oli täynnä moskaa, kun ripset osuivat niihin....
 
Niin kauan kuulunut meikkaaminen aamurituaaleihin (varmaan kohta 20 vuotta... hui!! :D), että tuntuu siltä, että en ole herännyt, jos joku aamu en meikkaa. Meikkaan jopa mökillä ja synnärilläkin sipaisin vähän puuteria, ripsaria ja huulikiiltoa, ettei olis niin "sairaannäköinen" (lue: kalpea, väritön). :D Päivittäin laitan koko repertuaarin meikkivoiteesta, rajauksista ja huulikiilloista lähtien. Meikkaan, koska mulle tulee siitä hyvä olo ja näytän enemmän siltä miltä tunnen. ;)
 
"Amelie"
Meikkaan päivittäin (töihin siis), mutta moni ei varmasti edes huomaa että mulla on meikkiä;)
Mun arkimeikki on simppeli; sävyttävää kosteusvoidetta, ripsari, poskipuna. Jos tummat silmänaluset niin sitten peitevoidetta. Olen luonnostaan tumma, joten kevyt meikki riittää. Meikillä tulee pirteämmän näköiseksi, kun tätä ikääkin alkaa olla (täytän 36v). Olen asiakaspalvelussa töissä, jo ihan sen takia pitää olla huoliteltu. Kotona en meikkaa. Voin käydä lähikaupassa ilman meikkiä ;)
 
gg
meikkaan joka päivä , asiakaspalvelussa olen jakkupuku päällä töissä , hiukset laitettuna jotenkin vaan tuntuu että jotain puuttuu jos ei meikkaa, meikkaan kyllä myöskin vapaapäivinä vaikka olisin koko päivän kotona aikaa menee noin 5 minuuttia, sitten iltapäivällä 2 min lisäys. Mulle meikkaus on sama juttu kun joillekkin hampaitten pesu ja ikää mulla on 37v eli en ole enään mikään teini.
 
"Sani"
Olen yksinkertaisesti liian laiska meikkaamaan. Lisäksi jos käyttäisin jatkuvasti meikkiä, ei minnekään voisi mennä ilman - ainakin tuttuni jotka meikkaavat yleensä, näyttävät olevan toiselta planeetalta kun heitä näkee luonnollisena..
 
Meikkaan töihin, juhliin ja jos olen jonnekin lähdössä, tosin jos se "jokin" on pelkkä ruokakaupassa käynti niin en jaksa meikata. Se miten paljon meikkaan esim. töihin puolestaan vaihtelee sen mukaan miten väsynyt olen aamulla ollut. Jos olen oikein väsynyt, jätän esim. meikkivoiteen ja eyelinerin pois ja laitan ainoastaan puuteria, luomiväriä(1/2), poskipunaa, kulmakynää sekä ripsiväriä. Juhliin meikatessa leikin yleensä enemmän jo myös varjostuksien kanssa ja laitan esim. valopuuteri tiettyihin kohtiin.

Koen että olen nätimpi meikattuna, mutten ole meikkaamattomanakaan niin ruma etten kehtaisi naamaani julkisesti silloin näyttää. :)
 
"Daa"
Olen sen verran vanhan ja väsyneen näköinen, että meikki piristää kyllä kummasti näköä ja mieltä. Miulla on joka päivä kevyt meikki: ohut meikkivoide+puuteri, kajal, ripsiväri ja vaalea luomiväri. +huulirasva.
 
kyllä
käytän vaan sillon ku meen johki juhlii enemmän, ja muuten sit jos vaan kotoon poikaystävän kans en jaksa turhaa laittautuu ku en jaksa :D mut sit jos johki iha töihin niin vähän vaa jotai ripsaria ja jotai :D Ennen tykkäsin meikkaamisesta mutta kun oon nyt kohta 21v niin en jaksa enään aina. vihaan suorastaan meikkaamista ja silleen kyl harmittaa ku ei vaan jaksa :p
 
------
Käytän meikkiä, koska haluan näyttää nätiltä ja huolitellulta. Meikillä saa myös kivasti vaihtelua. Ja mä rakastan tälläytymistä, vaikka olisin menossa vain elokuviin tai ostoksille. Osaan olla myös helposti täysin ilman meikkiä töissä, kotona tai koulussa, mutta pitkän meikkaamattoman putken jälkeen on kiva taas meikata ja näyttää erilaiselta.
 
hihii
en meikkaa, koska mieheni sanoo aina että meikki naamat on niin rumia ja että olen luonnollisenkaunis :)
Näin mun (mustasukkanen) ex-mies hoki mulle, enkä käyttäny juuri ollenkaan meikkiä.
Nykyään oon kuitenkin tajunnut ettei se ihan pitäny paikkaansa, ex ei vaan halunnut et oisin näyttäny VIELÄKIN kauniimmalta :D

Tykkään käyttää meikkiä mut en joka päivä ehdi/jaksa meikata.
 
"HeviäPRKLE"
Käytän meikkiä silloin kun lähden iltaa istumaan jonnekin. En jaksa töihin meikata. Kun meikkaa harvoin niin näyttää paljon paremmalta kuin jos meikkaisi arkenakin :)
 

Yhteistyössä