Millaista elämänne oli parikymppisenä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Huom harmaana
Mahtavaa aikaa. Suurimman osan ajasta opiskelin, matkustelin, asuin ulkomailla, kävin välillä osa-aikatöissä ja biletin. Ei olisi perhe-elämä voinut olla kauempana ajatuksista. Menin naimisiin 26-vuotiaana, mutta perheen perustin vasta paljon myöhemmin.
 
juuh
Opiskelin. Seurustelin. Biletin opiskelijabileissä ilman silloista seurustelukumppania ja siitä tuli joskus ongelmia :) Näin jälkeenpäin voisi sanoa, että hain vastuuntuntoisesti ja kiltisti aikuisena elämisen rajoja. En kauheasti haaveillut tulevasta, elin sitä hetkeä. Pohdin varmasti, millaista elämä tulevaisuudessa olisi, mutta tiesin, että lapsien ja perheen aika on sitten joskus vanhempana.
 
Olin perheellinen (Mies ja kaksi lasta. Kolmas syntyi kun olin 22)
Opiskelin ja olin juuri perustanut yrityksen.
Iltaisin rempattiin rivarinpätkää.

Olin haavoittumaton ja täynnä uskoa niin itseeni kuin elämäänkin.

:)
 
Olin avoliitossa, kävin töissä, hengailin ystävien kanssa, reissasin ja bailasin..

Oikeasti olin melko onneton, ihminen ei ollut oikea ja tuon ikävuoden jälkeen sen huomasinkin..
 
Viimeksi muokattu:
"juups"
Perusvire on aika samalainen kuin nyt 28-vuotiaanakin. Opiskelin, tein töitä, harrastin ja biletinkin, en haaveillut perhe-elämästä. Nykyään opiskelen ja teen töitä, harrastan, biletystä aika saman verran kuin silloin eli ei paljon, en ole ikinä oikein välittänyt. En haaveile vielä perhe-elämästä vielä. Haaveilen rauhallisemmasta ympäristöstä ja isommasta asunnosta miehen kanssa.

Eron huomaa siinä, että musta on tullut mukavuudenhaluisempi, kaipaan enemmän omaa rauhaa ja en jaksa/halua valvoa niin pitkään ja haluan nukkua pitkään (onneksi työ sen sallii). Tykkään/vaadin olla ison osan ajasta ihan omissa oloissani Pidän enemmän huolta kunnostani ja syön kalliimmin ja paremmin. En jaksa turhaa häsläämistä ja kovia ääniä niin hyvin kuin ennen:D
 
mun
Opiskelin ja kesäisin töissä, pidin parin kk tauon kun sain lapsen ja sitten taas jatkoin opintoja (etänä siis ensiksi) lapsi tarhaan vähän alle 2v ja yliopistoon. Joskus biletinkin, mutta harvemmin, ne oli jo niin nähty teini-iässä ettei ollut kauhea himo baareihin. Mutta olihan sitä joskus kiva lähteä kuten edelleen ja varmaan aina :D
 
Esikoinen syntyi päivä sen jälkeen, kun olin täyttänyt 20.
Mammalomailin, mies kävi töissä. Touhusin koiran ja muksun kanssa, treffasin kavereita, kävin sitten taas jossain vaiheessa jokusen akkojen biletysillankin.

Ihan mukavaa aikaahan se, nykyään on paljon mukavampaa.
 
43t3t3
Sompailin elämässä kahden lapsen yksinhuoltajana kun olin 20v. Tykkäsin ja viihdyin, en kokenut menettäväni mitään. Lapset on parhautta elämässä - nyt nuo on jo aikuisia. Ehdin opiskella kun lapset olivat isompia, nyt olen mummikin jo ja mieli tekis takaisin kouluun, lisää tietoa kaikesta kaipaan :) Uteliaisuus tappaa ehkä kissan, mutta ihmiselle se tekee hyvää!
 
"Piika-äiti"
Olin naimisissa, minulla oli vauva ja tiedossa opiskelupaikka yliopistossa suomen kielen ja kirjallisuuden laitoksella. Olin vuosi aikaisemmin muuttanut 250 kilometrin päähän kotoa ja olin vapaa, nuori ja onnellinen vauvastani ja tulossa olevasta elämästä.
 

Yhteistyössä