Minkä ikäisenä teillä on viimeistään lapsiluku täynnä?

  • Viestiketjun aloittaja Hanna Puh
  • Ensimmäinen viesti
En ole kyllä koskaan niin kovasti asiaa ajatellut. 25v. sain ekan ja nyt kolmas tulossa. ikää 29v. ihan tyytyväinen olen, et kolme on sit alle kolmikymppisenä, mutten näe sitäkään minään rajana. Ehkä se raja sit menee jonnekin tonne 40 lähelle. Toisaalta ois kiva saada kaikki suht. nuorena. Mut toissalta, oonhan mä kohta kolmikymppinen enkä kyl kovin vanha vielä... Et eiköhän se ovi oo vielä auki. Katsotaan miten kolmosen kanssa menee, et tuleeko viel lisää vaaveja. Ja kestääkö kroppa enää raskauksia...
 
mamma 00 ja 02
Nuorena olin haaveillut lapset tekeväni/saavani ja se toteutui :D

Mutta haaveilin 3:sta lapsesta, kuitenkin 23 vuotiaana kuopuksen synnyttyä lapsiluku oli täysi meistä johtumattomista syistä.
 
30 - 35, ainakaan sen jälkeen en halua, jollei satu "vahinkoa". Mutta voipihan se olla että meille ei enää tuu lisää lapsia ja nyt oon 25v. Kyllähän nuo kaksi ihanaa kullanmuruakin riittää. Mies ei oo oikein innokas enää kolmanteen lapseen, mie voisin haluta joskus muutamien vuosien päästä.
 
Tiivitaavi harmaana
Jaa...empä mene tähähn mitään sanomaan, kun koskaan ei tiedä. Nyt olen siis 22 vee ja toinen on tulossa... ei kai sitä paljon ainakaan 35 jälkeen enää muksuja koiteta saada...
 
Tupuna
Mun mielestä ei tollaisia ikäjuttuja kannata miettiä. Itse olen todennut, ettei lapsenteko tai -saaminen suju aina niin kuin haluaisi vaikka suunnittelisi miten hyvin. Ihminen on juuri niin valmis saamaan lapsia kuin hän itsensä tuntee. Ja jos onnistuu, niin miksei sitä voisi vanhempanakin lapsia saada?!!

Okei, oma lehmäkin on ojassa tässä, en ole enää mikään nuori ensisynnyttäjä, mutta silti ajattelin hankkia lapsellemme sisaruksia, jos luoja suo. Musta jokainen itse tietää milloin "paras ikä" lapsen saantiin. Ja ainahan siihen alullepanoon tarvitaan kaksi...
;)
 
Aika hassu kysymys.... Tuohon ei voi vastata mitään..
Mistäpä minä tiedän, että saanko enempää lapsia. Nyt olen 26 ja kolme lasta. Kyllä nämä lapsi asiat ovat korkeimman kädessä, ei meidän.

Toivottavasti saan vielä monta ihanaa ja rakasta lasta!!!
 
Murmeli
Mulla ei oo ikinä ollu mitään ikärajaa, että sitten ei enää lisää lapsia. Tällä hetkellä tuntuu (minä 27, mies 31v), että näihin kahteen (1v2kk ja 6v) vielä venyy henkisesti, mutta jos kolmas joskus siunaantuu, niin mielellään sitten, kun kumpikin on jo koulussa.

Meidän lapset on maailman ihanimpia, kuten jokaisen vanhemman mielestä omat on...Alotin just työt, niin on kai ihan ymmärrettävää, että päivän päätteeks on HIUKAN poikki ja itkettää ja aattelee, ettei lapsia enää, ei ikinä!

Mutta luulisin, että kun tytöt kasvaa ja on ollu töissä, niin sitä alkaa taas kaipaamaan vauvvan tuoksua ja pikkujalkojen tömpsettä. Minkä ikäinen sillon olen, sen ei ole väliä. :)
 
Hei!!! Olen itse nyt 28v ja mies 24v, ja on päätetty, jotta saa lapset riittää. Tytöt on 5 ja 2v ja poika 1v. Itsellä kyllä on kova vauva kuume, mutta en tiedä miten jaksais jos tulis vielä yksi lapsi. Joten näin meillä hyvä.... =)
 
Krima
Miulla on ollu nuorempana kanssa ajatus, kuten näyttää muillakin että 25 vuotiaana tulis lapset olla jo.. mut kohtalo heittelee ja ensimmäistä odotellaan ja ikää 24. Molemmat halutaan suurperhe tai toivotaan että saataisiin lapsia ainakin viisi, joten mitään takarajaa en enää pidä lastenhankinnalle.. Toivon mukaan kaikki menee hyvin ja saataisiin haaveemme suurperheestä toteutetuksi...
 
Miisa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 22:11 3lasta kirjoitti:
Voi itku teidän kanssa! Mistä hitosta työ tiiätte että milloin teidän lapsiluku on täynnä? Oletteko meedioita?? Olen juuri 30 täyttänyt 3 lapsen äippä ja vielä aion tehdä lapsen/lapsia. Luuletteko että 30 v on jo jotenkin vanha? E-hei, nyt voi sanoa olevansa paljon viisaampi.

Sit vielä sellainen juttu että synnärillä sattui samaan huoneeseen kanssani nainen jolla oli 8 ja 9 vuotiaat lapset ja nyt sai kolmannen lapsen. Hän oli 33 v...

Että se siitä teidän "ehdottomasti alle 30 veenä lapset " ajattelusta!!!
No juu voi hyvät hyssykät. Itse 38v. ja kolmas tulossa, enkä vieläkään oo ihan varma siitä lapsiluvusta. Ihailtavaa lukea muista, mutta itse en olisi pystynyt tähän alle 30 v:ä. Nyt elämä hallinnassa ja osaan nauttia täysillä perhe-elämästä.
 
Lisbeth
No en todellakaan tiedä, sen näkee sitten. Äitini sai nuorimmaisensa nelikymppisenä eikä sekään mikään vanha ollut. Kyllä uskon, että vauvakuume voi iskee hyvinkin vielä 10 vuoden kuluttua... Olen 25. Aika näyttää.
 
taustailija
Meillä on yksi lapsi ja mooonta lisää saisi tulla. Ei ole oikeastaa mitään takarajaa, milloin ei enää lapsia... Mutta ehkä nelikymppisenä on jossain vaiheessa se raja. Silloin esikko olisikin jo parikymppinen. Että mistä tietää, vaikka mummuna vielä odottaisin vauvaa =)
 

Yhteistyössä