Minkälaisia mietteitä lapsiluvusta 20-30 vuotiailla?

  • Viestiketjun aloittaja Ma-rie
  • Ensimmäinen viesti
Ma-rie
Itse olen vielä alle kolmenkympin ja kolmen lapsen äiti. Yhtä lasta vielä tekisi hirmuisesti mieli. Näin olen kyllä ajatellut jokaisen lapsen jälkeen että vielä yksi olisi tervetullut... Mielettömästi olen nykyisin pohtinut jättäisikö ehkäisyn pois ja yrittäisi tälle kuopukselle leikkikaveria. :attn:

Onko muita jotka kampailee samanlaisten ajatusten kanssa?
 
alannah
Mä oon vasta täyttäny 26v ja oon kolmen lapsen äiti. Kaikki kolme lasta on syntyny sektion kautta koko nukutuksessa. Ja kyll mua pelottaa uus vauvakuume. Lääkäri jo varoitteli neljännestä raskaudesta... Kolmas on pian 2kk. Tuo vauva-aika on nii ihanaa. En väitä etteikö se olisi muutenki
ihanaa aikaa ku lapsi kasvaa ja näi. Olin 25v ku kolmannen sain. Mutta toivottavasti nämä kolme riittää.

 
minulla vasta yksi pieni (7kk) jälkeläinen ja lisää toivotaan. Olen 27 v. Olisin halunnut lapsia jo paljon nuorempana mut ei vaan löytyny oikeeta miestä siihen, nyt onneksi on. toivottavasti ei vaan aika loppuis kesken, en haluais enää 4-kymppisenä synnyttää. voihan se mieli kyllä vielä muuttua. katsotaan mitä aika näyttää. enemmän ainakin sais tulla kuin tämä yksi ihana huligaani... :heart:
 
tinuliini
Meillä on kolme lasta, kovasti kyllä se neljäs on mietteissä, mutta kun en tiedä niin en tiedä. :\| Ikää minulla on 24,. Kaikenlaiset järkisyyt jarruttelee vauvakuumetta, esim. auton vaihto jne.
 
Shaina
Minä haluaisin kolme lasta (vähintään..) mutta mies on vaan kahden perään. Meillä on pieni poika ja toista alkaisin yrittämään vaikka heti, mut kun siippa on sitä mieltä, että pitää nyt katella ensin miten tää yhden kans pärjätään ;)

Mun äidillä on viisi sisarusta ja minusta on aivan ihanaa ku nää siskokset soittelevat ja ovat toisilleen tukena ja seurana. Haluaisin omalle lapselleni myös laajan ja läheisen sukulaispiirin..
 
Pomperipossa
27v. kaksi lasta, kolmas näkee päivän valon huhtikuussa. Ja pikkukolmonen jää meillä kuopukseksi. Kaks ekaa nuppusta syntyneet lopulta sektiolla, niin se taitaa tämä viimeinenkin maailmaan putkahtaa. Olen täysin vakavissani harkinnut sterilisaatiota, vaikka ikää alle 30v. Olemme onnellisia ja tyytyväisiä näin. Miehelläni ja minulla on molemmilla neljä nuorempaa sisarusta, ja täytyy myöntää että muutama sisar on kyllä elämän suurta plussaa, suolaa ja sokeria, varsinkin näin vanhemmiten. :heart:
 
Ikää kohta 23v ja toinen pikkuruinen tulossa huhtikuussa 05. Esikoinen pian 2v suloinen viipeltäjä-tyttö. Taitaa kahden jälkeen olla ainakin hetkeksi lapsiluku täynnä, näin on miehen kanssa vähän puhuttu... toki kun ikää ei ole vielä liikaa (kummallakaan) niin taitaa se mielikin muuttua, mutta kiva kun saadaan nämä kaksi näin suht pienellä ikäerolla niin on kaveria toisistaan. Tarkoitus olisi mennä reiluksi aikaa ainakin työelämään kun pikkukakkonen vähän kasvanut, katsotaan sitten mihin mieli asettuu eli riittääkö nämä kaksi :)
 
Poika 11,5kk ja toinen tulossa ens kuussa.Vähäksi aikaa on lapsiluku täys minun mielestä.Mies kyllä haluaisi kolmannen vielä perään,mut minusta tuntuu etten jaksa. Varmaan teemme sit kuitenkin sen iltatähden muutaman vuoden päästä.Ikää itsellä 24v.
 
itse olen ainoa, joten olen aina sanonut, että vähintään kaksi. Meidän juniori on nyt 8kk ja raskausaika, synnytys ja vauvanhoito on ns. helppoa siis raskausaika meni hyvin ja synnytys sujui normaalisti, ei jäänyt mitään traumoja ja vauvanhoito on sujunut mielestäni hyvin näin ensikertalaiseksi (ja imetetyskin sujui hyvin, imetin 6kk ikäiseksi) ja vauva on aina syönyt ja nukkunut hyvin (10h yöunet noin kolmikuisesta lähtien) ja vauva on aivan IHANA (tietysti välillä on vähän huonompia päiviä)... silti sanon että 99% meidän lapsiluku on täynnä!!!
 
olen 21v, kihlattuni 24, lapsia 0.

itse haluan väh. 3 mutta mielellään 4- 5 lasta, miehelleni riittäisi 1, korkeintaan pari...

mulla ollut jo monta vuotta paha vauvakuume ja se pahenee entisestään päivittäin!

niitä vauvoja olisi jo varmasti muutama jos opinnot ei olisi kesken... vuoden päästä toki olisi tarkoitus (vihdoinkin...) valmistua...

tosin eka pitäisi varmaan olla jonkun aikaa töissä että saa enemmän äippärahaa :saint: tosin en usko että millään pystyn odottamaan vuotta pitempään...

kun lapsia ei ole niin vaikea sanoa mitä mieltä on ekan, tokan jälkeen jne mutta tällä hetkellä tuntuu tältä. haluan ison perheen kun itselläni ei koskaan oikeastaan perhettä ole ollut...

pidän peukkuja koko ajan että vuosi menisi niin nopeasti kun vaan mahdollista! =)
 
NeJo
Meillä 6 kk tyttö ja ollaan aateltu miehen kanssa että pikkukakkonen ois kyllä kiva muutaman vuoden kuluttua. Ite oon 28 v. Pikkukolmonenkin vois olla tervetullut sitten vielä myöhemmin. Kattoo nyt kun saatais se kakkonenkin maailmaan. :D
 
eija1v

Meillä poika(esikoinen) reilun vuoden. toista ollaan suunniteltu ja toteutus alkaa varmaankin parin kuukauden päästä. Tottakai tilanteet vaihtelee, mutta nyt näyttää siltä, että tehtäis kakkonen ja kolmonen peräkkäin :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

Siis jos vaan luoja meille sen ilon suo :saint: :saint: :saint:

Lopullisesta lukumäärästä ei ole vielä hajuakaan, mutta nuorena haluttas lapset tehä olen nyt 24-v. ja mies 29-v. eli n. 10 vuotta olis minun mitta- kaavassa "nuorena" tehdä/saada lapsia. :D :D :D :D
 
nonnu
mulla kaks lasta ja tokan jälkeen päätin että sata varma lapsi luku täynnä ja nyt yritetään kolmatta :whistle: niin se mieli muuttuu vauvat on ihania =) nyt lapset on 5 ja 2 vuotiaat.mä täytin just pari päivää sit 23vuotta =)
 
Tamu
Minä 25 vuotta ja ensimmäistäni hoitelen. Haluaisin kyllä vielä toisen ja kolmannenkin, no, en nyt ehkä heti perään mutta joskus. Miehenikin kyllä haluaisi vielä vaikka hänellä on edellisestä suhteestaankin kaksi lasta. Mutta jotenkin nykyään kun on muodissa tehdä vain korkeintaan ne kaksi lasta niin tuntuu että yleinen käsitys on sellainen että jos on enemmän kuin kolme lasta niin vanhemmat olisi jotenkin "yksinkertaisia" tyyliin että "eikö ne osaa huolehtia ehkäisystä" ja että muka tekevät vain lapsia yhteiskunnan elätettäväksi. Oletteko törmänneet samanlaiseen ajattelutapaan?
 

Yhteistyössä