Minulle tuli ihan oikeasti yllätyksenä tuo, että SYLIKUMMILPASILLE ostetaan vain joku 10-15 euron lahja!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
r
No en kyllä odota, että kummit muistaa. Ei sen takia edes kummeja valittu!!!! Olen laittanut omille kummilapsille max 10e lahjan kun niitä lapsia on 5 ja tekee yhteensä jo 50e. Mulla on 2 omaaki lahjottavana ;)
 
vieras
Emme ole sylikummeja eikä lapsella ole sylikummeja, mutta me saimme kerran 50 euron lahjan kummilta ja olin todella vaivaantunut! Lahjat on aina 20-25 euroa. Vaikka ei sinänsä ole rahasta puutetta niin minusta on tuo on varsin riittävä. Ja annoin muuten kahdelle lapselle tänä vuonna mm. värikynät ja ajattelin että oispa hyvä lahja omallekin :/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Kummeillakin voi olla monenlaisia elämäntilanteita. Meillä taapero kirkui aamulla ilosta, kun kummitäti oli laittanut pojan joulukorttiin linja-auton muotoisen heijastimen.
JOULULAHJAKSI???!
Heijastin??? :eek:

O.K...
Mitä sillä on väliä mikä ja minkäarvoinen se lahja on. Tärkeintä kai kuitenkin on se muistaminen, eikä pelkästään jouluna ja syntymäpäivänä vaan pitkin vuotta.
Ei kai kummeja valita sen mukaan että keltä saa suurimmat ja kalleimmat lahjat, ei meidän lapsille ainakaan!
Taidampa ottaa palstasta vaarin ja sujauttaa kummilapselle heijastimen kun täyttää 5 :D.
Voitaisiin HIUKAN katsoa pitkään :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hj:
ja ei ap:lla varmaan ole käynyt mielessäkään, että joillain voi olla useampi kuin yksi?? Kyllähän minäkin voisin laittaa 50? yhdelle, mutta jos kaikille ostaisin 50?, niin sinne meni puolenkuun palkka!! Ja olen sitä mieltä, että lapsille ei kannata mitään leluja/ vaatteita ostaa, jotka maksaa noin paljon, kun poistuu kuitenkin käytöstä puolessa vuodessa. Ehkä sitten jos olis joku keräily tms. juttu..
Oletko edes lukenut KOKO ketjua? :hug:
 
miu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja miu:
no, jos niitä kummilapsia on kerääntynyt lähemmäs kymmenen, niin ei ole vaan oikeasti varaa laittaa lahjaan juurikaan 20e enempää. ja sit niille, jotka sanoo, että olisit kieltäytynyt, niin kaikki 5 viimeisintä kummilapsen vanhempia tietävät tilanteemme ja olen sanonut, että en ole "hyvä" kummi sitten. silti halusivat meidät kummeiksi.

omillekaan lapsillemme emme odota kummeilta 50euron lahjaa todellakaan.
Olette kymmenen lapsen SYLIKUMMIT?

Sitten ymmärrän, ettei osteta, jos sylikymmilapsia tosissaan on kertynyt se 10 =)
mulle ne kaikki ovat kummilapsia. eivät kaikki ole tosiaan sylikummilapsia. sori, en ajatellut. en puhu ikinä sylikummeista edes omien lapsien kohdalla, muuta kuin silloin kun muistellaan ristijäisiä ja katsellaan kuvia.
 
Siis voi elämä.. Sitäkö se kummius on että ostetaan kalliita lahjoja? Ja sitäkö se joulu on että kilpaillaan sillä kuka ostaa kalleimman lahjan? Miehen kummilapselle ostettiin vähän arvokkaampi lahja (n.35e) koska se oli sellainen mistä tiedetään että muksu tykkää.

Itse esitin toivomuksen oman muksun kummille että jos jotain haluaa ostaa, ostaa vaikka jonkun kivan lastenkirjan kun tyttö tykkää tällä hetkellä sellaisista. Paljon huomaavaisempaa ostaa tai jopa tehdä (hui!) jotain mistä lapsi tykkää, kuin käyttää kauhea summa rahaa ja leijua sädekehänsä kanssa miten hyvä kummi nyt on oltu. :saint: :ashamed:
 
Ensinnäkin. Sylikummilapsi ei eroa mitenkään "tavallisesta" kummilapsesta. Saman arvoisia kaikki. Toiseksikin. Toivoisin, ettei ihminen, joka laskee ihmisen arvon rahassa (niin kuin ap), pääsisi enää ikinä kenenkään kummiksi. Tuollainen asenne on oksettava.
 
+
eks te ihmiset ajattele muutakuin rahaa. Valitsetteko kummit tulojen perusteella? siis aivan järkyttävää.. Musta on paljon kivempi että muistaa vaikka sillä heijastimella. En yhtään ihmettele miksi kummit lakkaavat muistamasta kun lapsi pääsee ripiltä.. Mä toivon että meidän lasten kummin muistavat vielä vanhempanakin vaikka sillä joulukortilla.
 
vieras
Varmaan nämä samat tyypit ostavat kummilapselleen 10 euron lahjan, jotka menevät pokkana ystävien häihin pariskuntana ja sujauttavat kuoreen 15 ? :D

Nuukajusseja. Onko se sitten ihme, että säästötileillä lepää tonttuja, kun mihinkään ei raaskita antaa juuri mitään. Ottamassa ollaan kyllä kovasti...:eek:
 
hj
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hj:
ja ei ap:lla varmaan ole käynyt mielessäkään, että joillain voi olla useampi kuin yksi?? Kyllähän minäkin voisin laittaa 50? yhdelle, mutta jos kaikille ostaisin 50?, niin sinne meni puolenkuun palkka!! Ja olen sitä mieltä, että lapsille ei kannata mitään leluja/ vaatteita ostaa, jotka maksaa noin paljon, kun poistuu kuitenkin käytöstä puolessa vuodessa. Ehkä sitten jos olis joku keräily tms. juttu..
Oletko edes lukenut KOKO ketjua? :hug:
Kyllä luin..kuin nii??
 
hehhe
Me vietiin tussit ja värityskirja, kun niitä toivottiin. Se olikin kaikkein mielyttävin lahja ainakin päivänsankarista, kun kaikki muut lahjat jäi siihen, kun sankari lähti värittämään.
 
hei
Mua kans ihmetyttää et ostetaan vaan 5 e lahja, niin kuin lapseni kummi ostaa aina vaan yhden tosi pienen jutun, esim. muovinen huuliharppu 4e synttärilahjaksi ja nyt varmaan joku 3e lasten cd joululahjaksi. Sit ku ne meni naimisiin niin oli kalliit lahjalistat.. teki mieli ostaa vaan puukauha niille lahjaksi jostain kumman syystä. Itelläni on 3 kummilasta ja vähintään maksan niiden lahjasta 15 euroa per lahja yleensä enemmän.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Pasi?

Kuules ap, kaikki ei edes tykkää omasta kummilapsestaan.
Koko kummi-instituutio on täysin turha ja naurettava.
Pasi? Eikun Keijo :).

Olen samaa mieltä kanssasi, kummi instituutio ON turha ja mielestäni saisi olla vapaaehtoinen.

Ei kaikilla ole lähipiirissä mitään kahta sydänystävää, joita pyytää kummeiksi...Jos lapsia on 6...MISTÄ hiivatusta pieraiset 12 kummia? :eek:
 
r
Alkuperäinen kirjoittaja +:
eks te ihmiset ajattele muutakuin rahaa. Valitsetteko kummit tulojen perusteella? siis aivan järkyttävää.. Musta on paljon kivempi että muistaa vaikka sillä heijastimella. En yhtään ihmettele miksi kummit lakkaavat muistamasta kun lapsi pääsee ripiltä.. Mä toivon että meidän lasten kummin muistavat vielä vanhempanakin vaikka sillä joulukortilla.
Mä tiedän oikesti pariskunnan, jotka ottivat lapselleen kummeja seuraavalla perusteella : Yhdellä paljon rahaa, toinen pitää lapsista jolla ei kuitenkaan itsellä ole saa siis hoitoon, ja pakosta omat veljet!!!!!!!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Varmaan nämä samat tyypit ostavat kummilapselleen 10 euron lahjan, jotka menevät pokkana ystävien häihin pariskuntana ja sujauttavat kuoreen 15 ? :D

Nuukajusseja. Onko se sitten ihme, että säästötileillä lepää tonttuja, kun mihinkään ei raaskita antaa juuri mitään. Ottamassa ollaan kyllä kovasti...:eek:
Eipä makaa säästötileillä tonttuja ja ihan on 50 euroa viety hääparille, kummilapselle maks 25 euron, voi olla alle 20 euronkin.
Mä olen varmaan poikkeus, kun lapselle valittiin kummeiksi 3 opiskelijaa ja työtön eikä rahat eikö lahjat käyneet mielessäkään...
 
Meillä on ihan vaihdellut rahatilanteen mukaan, mitä on omille kummilapsille annettu, mutta mun mielestä muistaminen on pääasia. En mä ainakaan kummeja valinnut sen perusteella, kuinka kalliita lahjoja antavat. Vaan sen perusteella, että ne oikeasti olis osa meidän lapsen elämää. Haluavat olla tekemisissä ja joskus tehdäkin niiden kanssa yhdessä jotakin... Ja musta on kivempaa saada sellaisia lahjoja mistä lapsi tykkää, kuin se kuinka kallista se on...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nubbe:
Ei kai sylikummiudessa ole eroa muuhun kummiuteen kuin siinä, että saa seistä lapsi sylissä kastetoimituksen ajan?
Minulle on ollut kriteerinä, että SYLIkummiksi valitaan se läheisin, muiksi kummeiksi ne seuraavaksi tärkeimmät ihmiset lapsen elämässä...Mutta palstaa lainaten: "kukin tyylillään" :D:D:D
 

Yhteistyössä