Minulle tuli ihan oikeasti yllätyksenä tuo, että SYLIKUMMILPASILLE ostetaan vain joku 10-15 euron lahja!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
hj
Alkuperäinen kirjoittaja hj:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hj:
ja ei ap:lla varmaan ole käynyt mielessäkään, että joillain voi olla useampi kuin yksi?? Kyllähän minäkin voisin laittaa 50? yhdelle, mutta jos kaikille ostaisin 50?, niin sinne meni puolenkuun palkka!! Ja olen sitä mieltä, että lapsille ei kannata mitään leluja/ vaatteita ostaa, jotka maksaa noin paljon, kun poistuu kuitenkin käytöstä puolessa vuodessa. Ehkä sitten jos olis joku keräily tms. juttu..
Oletko edes lukenut KOKO ketjua? :hug:
Kyllä luin..kuin nii??
Jaa..taisit tarkoittaa niitä kommentteja, jotka ilmestyi sillä välin, kun kirjoitin.. Mutta silti, mulle sylikummilapset ja "tavalliset" kummilapset on samanarvoisia.piste.
 
vierailija
Onneksi oman kummilapseni vanhemmat eivät ajattele kuten ap, tai eivät ainakaan tunnusta. Olen ensin ollut yksin asuva opiskelija, ja nyt kotihoidon tuella, eli vaikka kuinka haluaisin, ei minulla olisi varaa ostella 50e lahjoja. Tai no tietysti olisi, jos sitten esim. omasta joulupöydästä jätettäisiin jotain ruokia pois tms.

Lapset onneksi arvostavat edullisempiakin lahjoja, toissa vuonna sai synttärilahjaksi vierailin HopLoppiin ja Mäkkäriin syömään, kommentiksi tuli "paras lahja, ens vuonna ei tarvii mäkkäriäkään, kuhan pääsee HopLoppiin" :D
 
Kummilapsia 4
Alkuperäinen kirjoittaja Ap on idiootti!:
Eikö se nyt oo ihan sama minkä hintaset lahjat ostaa, ajatushan se on nyt tärkein..Ällöttää tommoset ap:n kaltaset idiootit!!!
Peesi. Ja kyl omat lapset tulee ennen kummilapsia...Ei oo todellakaan varaa laittaa kaikkien lahjoihin isoja summia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miu:
mulle ne kaikki ovat kummilapsia. eivät kaikki ole tosiaan sylikummilapsia. sori, en ajatellut. en puhu ikinä sylikummeista edes omien lapsien kohdalla, muuta kuin silloin kun muistellaan ristijäisiä ja katsellaan kuvia.
Minullekin kaikki ovat kummilapsia, mutta ne joiden sylikummit olemme, saavat sen 50 ?:n (noin ) arvoisen lahjan. Muutkin kummimuksut vähintäänkin 30 ?:n arvoisen lahjan.

Tulisi mieleenkään laittaa kummilapsen syntymäpäiväpakettiin pelkkää värityskirjaa! :eek:
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivottavasti noin ajattelevat ihmiset tajuavat kieltäytyä kummiudesta...
Vaikee siitä on kieltäytyä enää siinä vaiheessa kun vauva on kasvanu isommaksi ja osottautunut kamalaksi pennuksi.
Tietysti siitä hommasta ehkä vois jotenkin erotakin, en tiedä. Tai unohtaa vaan koko lapsen olemassaolon.
Siskollani ja sen ukolla on kummipoika, jota ne ei voi sietää. Harmi että aikoinaan suostuivat kummeiksi, tiesin ettei ois kannattanu.
 
Voi hyvää päivää... :headwall: :headwall:

Minä pistin ehkä just 20-25 euroa nuoremman pakettiin, vanhemmalle noin 10 euroa. Molemmat ovat tyytyväisiä juuri siihen mitä saavat, ei väliä paketin hinnalla vaan muistamisella!
Itse pyydettiin pojan kummilta ainoastaan pehmolelun (joka olisi maksanut noin 10 euroa), mutta itse näytti pistäneen vähän enemmän paketteihin... Me ei odoteta kummeilta mitään kallista, pelkkä muistaminen riittää. Synttäreilläkin riitti, että paketit oli paketoitu muumi-paperiin ja oli onnellinen pikku äijä :D

Ei kummiutta mitata rahassa vaan toimissa. Enemmän odotan läsnäoloa ja myötäelämistä kuin rahaa ja paketteja. Mielummin kokonaan ilman paketteja kuin se, ettei näe koskaan kummilastaan!
 
Ketä oikeesti voi kiinnostaa, mitä se lahja on maksanut? Luulisi sen nyt kiinnostavan, että mikä se lahja on. Sama tavara voi maksaa toisessa paikassa 20e ja toisessa 50e, onko siis parempi, jos se on ostettu sieltä kalliimmasta paikasta? Vittu mikä ajattelutapa. :headwall:
 
hööh
Me soitetaan ja kysytään aina kummilapsiemme vanhemmilta lahja toiveita ja ostetaan sitten se mitä on pyydetty. Aina lahjatoiveet ovat olleet halpoja. Pyytäkööt kalliimpia, jos sellaisia tahtovat.
 
vieras
Minä en ole puhunut sanallakaan siitä, etteikö minulle kelpaisi vaikka se hapankorppupaketti lahjaksi tai minun lapsilleni ;).

ITSE en kehtaisi viedä lapsen SYNTYMÄPÄIVÄNÄ pelkkiä tusseja lahjaksi kummin ominaisuudessa.
 
Niin, kummeilla on erilaisia elämäntilanteita. Meidän pojan toinen kummi opiskelee yliopistossa ja toinen tekee pieni palkkaista työtä. En odota heiltä kummaltakaan lahjaa, en nyt enkä sittenkään jos ja kun heillä elämän(raha)tilanne paranee. Pääasia meillä kummiudessa on läsnäolo ja muistaminen puheluin ja kortein.

Ja jos joku lahja tulee, sen arvoa ei rahassa mitata. Paras ristiäislahja muuten tuli 11-vuotiaalta siskoltani: muovitraktori. Ihan loistava! Eikä varmaan ollut paria euroa enempää.
 
vieras
Mä en tee eroa sylikummilasten ja ihan vain kummilasten välillä.Jokainen saa sellaisen lahjan,josta varmasti pitää enkä tuijota hintalappuja.Tänä vuonna yksi sai 25? maksavan,yksi kympin ja yksi kolmen kympin arvoisen lahjan.Meinaako ap todellakin,että lahjan on olatava vähintään sen viiskymppiä maksanut,jotta on lapsen mielestä riittävän arvokas?Mielenkiintoinen ajatustapa tuokin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Kummeillakin voi olla monenlaisia elämäntilanteita. Meillä taapero kirkui aamulla ilosta, kun kummitäti oli laittanut pojan joulukorttiin linja-auton muotoisen heijastimen.
JOULULAHJAKSI???!
Heijastin??? :eek:

O.K...
Meidän tyttö kirkui onnesta saadessaan syksyllä kummitädiltä heijastimen :D :heart:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hööh:
Me soitetaan ja kysytään aina kummilapsiemme vanhemmilta lahja toiveita ja ostetaan sitten se mitä on pyydetty. .
Samoin teemme me.

En todellakaan osta jotain Vapaa Valinnan alelaarin tonttu-ukkoa ja vie sitä suurin elein kummilapselleni jouluna. :eek:

KYSYMME MITÄ TARVITAAN ja joskus olemme osallistuneet kimppalahjaan (tyyliin; lapsi on toivonut polkupyörää...Me ja isovanhemmat antavat kukin 50 ?...Näin saadaan pyörärahat kokoon eikä kerry nurkkiin turhia Tiimarin MadeInChina halpaleluja )
 
Hmm... Yhden kummilapsen lahja ei maksanut mitään (uutta kuitenkin ) toisen makso melki 20e, kolmannen ehkä 15e kuten neljännenkin, miehen kummilapsen lahja ei myöskään maksanut mitään..

Minulle kelpaa kun edes kortin laittavat lapsille.. Tieto että muistavat kummilapsen olemassa olon.. Ois kiva vielä kun joskus kuulumisia kysyttäis, mutta eipä juuri kukaan niin tee..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:
Niin, kummeilla on erilaisia elämäntilanteita. Meidän pojan toinen kummi opiskelee yliopistossa ja toinen tekee pieni palkkaista työtä. En odota heiltä kummaltakaan lahjaa, en nyt enkä sittenkään jos ja kun heillä elämän(raha)tilanne paranee. Pääasia meillä kummiudessa on läsnäolo ja muistaminen puheluin ja kortein.

Ja jos joku lahja tulee, sen arvoa ei rahassa mitata. Paras ristiäislahja muuten tuli 11-vuotiaalta siskoltani: muovitraktori. Ihan loistava! Eikä varmaan ollut paria euroa enempää.
TÄÄLLÄ palstallaKIN olen naurunpyrskähdysten saattelemana seuraillut joidenkin NIIN isojen kihojen ja rikkaitten joulumuistamisia kummilapsilleen; Joku Lindexin alelaarin rätti, tai Tiimarin hilekynät :D

Tottahan tuolla menttaliteetilla ollaan rikkaita kun ei saituuksissaan EDES jouluna viitsitä panostaa siihen kummilapsen lahjaan...:(
 
Mitä väliää sillä on, paljonko lahja on maksanut? Meille kelpaa mikä vaan. Itse tykkään niin paljon lahjojen ostelusta, että voin ostaa vähän kalliimpaakin, jos sattuu olemaan saajalla hyvin mieluisa. Joskus menee halvemmalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:
Niin, kummeilla on erilaisia elämäntilanteita. Meidän pojan toinen kummi opiskelee yliopistossa ja toinen tekee pieni palkkaista työtä. En odota heiltä kummaltakaan lahjaa, en nyt enkä sittenkään jos ja kun heillä elämän(raha)tilanne paranee. Pääasia meillä kummiudessa on läsnäolo ja muistaminen puheluin ja kortein.

Ja jos joku lahja tulee, sen arvoa ei rahassa mitata. Paras ristiäislahja muuten tuli 11-vuotiaalta siskoltani: muovitraktori. Ihan loistava! Eikä varmaan ollut paria euroa enempää.
TÄÄLLÄ palstallaKIN olen naurunpyrskähdysten saattelemana seuraillut joidenkin NIIN isojen kihojen ja rikkaitten joulumuistamisia kummilapsilleen; Joku Lindexin alelaarin rätti, tai Tiimarin hilekynät :D

Tottahan tuolla menttaliteetilla ollaan rikkaita kun ei saituuksissaan EDES jouluna viitsitä panostaa siihen kummilapsen lahjaan...:(
:LOL: Näin se on, ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Minusta ei varmaankaan ikinä tule varakasta, kun tahtoo olla juuri toisin päin, joulunakin... :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
Ketä oikeesti voi kiinnostaa, mitä se lahja on maksanut? Luulisi sen nyt kiinnostavan, että mikä se lahja on. Sama tavara voi maksaa toisessa paikassa 20e ja toisessa 50e, onko siis parempi, jos se on ostettu sieltä kalliimmasta paikasta? Vittu mikä ajattelutapa. :headwall:
Et taaskaan tajunnut (eikä ollut edes yllätys :D ).

Ihan otin silmän käteeni ja LUIN ketjua, jossa lahjoista keskusteltiin ja MINULLE se tuli yllätyksenä, että ihmiset kehtaavat viedä kummilapselleen joululahjaksi puuvärit. Ei mitään muuta.
Minulle se oli yllätys. Sorry.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja KahviKaisa:
Mitä väliää sillä on, paljonko lahja on maksanut? Meille kelpaa mikä vaan. Itse tykkään niin paljon lahjojen ostelusta, että voin ostaa vähän kalliimpaakin, jos sattuu olemaan saajalla hyvin mieluisa. Joskus menee halvemmalla.
Eli kannat hyvällä omallatunnolla jotain krääsää toisten nurkkiin kunhan ei vain maksa paljoa? Jännä ajattelutapa.

Mieluummin vaikka se SETELIRAHA kuin jotain olematonta krääsää.

MIKSEI voi kysyä mitä lapsi tarvitsee eikä vain ostaa kiireessä ja salaa jotain olematonta tilpehööriä, jota on muutenkin jokaisessa huushollissa joka nurkka väärällään...? :eek:
 
Rouva
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja miu:
mulle ne kaikki ovat kummilapsia. eivät kaikki ole tosiaan sylikummilapsia. sori, en ajatellut. en puhu ikinä sylikummeista edes omien lapsien kohdalla, muuta kuin silloin kun muistellaan ristijäisiä ja katsellaan kuvia.
Minullekin kaikki ovat kummilapsia, mutta ne joiden sylikummit olemme, saavat sen 50 ?:n (noin ) arvoisen lahjan. Muutkin kummimuksut vähintäänkin 30 ?:n arvoisen lahjan.

Tulisi mieleenkään laittaa kummilapsen syntymäpäiväpakettiin pelkkää värityskirjaa! :eek:
Öö, ootteko miehenne kans molemmat sylikummeja? Kuin se onnistui käytännössä? Vai onko sittenkin vain toisella tämä tärkeä titteli? :LOL:

Sori, kun nauran sulle, mut en ole koskaan kuullut kenenkään nostavan numeroa SYLIkummiudesta.... :LOL:

Meillä ei edes SYLIkummeja ole, koska minä tai mieheni ollaan pidetty lasta sylissä kastetoimituksen ajan.
 
vieras
Minusta on tosi pikkumaista miettiä lahjojen hintaa tai napista lahjoista. Lahja on LAHJA. Meidän kummilapsi saa yleensä noin 20 e arvoisen lahjan, eikä kysytä mitä ostetaan vaan hankitaan semmoista mitä meidän mielestä voisi sen ikäinen tarvia, tai jos on jotain erityistä mitä halutaan antaa. Kummius on muutakin kuin lahja-automaattina olemista.
 
+
Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
annoin juuri kolmelle sylikummi lapselle jokaiselle sadan euron setelin. kaikki jo niin isoja, että vaikea mitään ostaa
hui. noin paljon. kuinka paljon sulla menee kaiken kaikkiaan kaikkien lahjoihin?
 
Kaikesta täällä jaksetaankin vaahdota.

Miksette vaahtoa siitäkin, ettei kummi vie kummilastaan jumalanpalveluksiin tai muuten "hoida kummin tehtäviään", vai onko tämä osio nyt unohdettu koko kummiudesta pois? Onko kummi enää vain lahjoittaja, jonka tuomisten hintalaputkin tarkistetaan? :eek:

Olihan tämä koko ketju provo, olihan?
Hyvää joulua! :heart:
 

Yhteistyössä