Minulle tuli ihan oikeasti yllätyksenä tuo, että SYLIKUMMILPASILLE ostetaan vain joku 10-15 euron lahja!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Pasi?

Kuules ap, kaikki ei edes tykkää omasta kummilapsestaan.
Koko kummi-instituutio on täysin turha ja naurettava.
Pasi? Eikun Keijo :).

Olen samaa mieltä kanssasi, kummi instituutio ON turha ja mielestäni saisi olla vapaaehtoinen.

Ei kaikilla ole lähipiirissä mitään kahta sydänystävää, joita pyytää kummeiksi...Jos lapsia on 6...MISTÄ hiivatusta pieraiset 12 kummia? :eek:
Kyllä ne kummit tälle kuudennellekin löytyi,vaikka vähän piti jo enempi miettiä. Ja jokaisella on enempi kuin 2 kummia.
 
maiju
Mulla on 3 kummilasta,joille olen ollut sylikummina. Lisäksi 2 muuta kummilasta. Ei todellakaan mulla ole varaa ostella mitään 50 e:n lahjoja per naama. Saa riittää kympin lahjat max.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
Oletko hieman outo? Sulle se olisi häpeällinen asia siis, jos lahjasi ei olis arvokas, vaikkakin mieluinen? Sä et tainnut ihan nyt tajuta, että kaikilla ei ole mahdollisuutta viedä muuta, kuin ne puuvärit.
Ja jos rahaa tosiaan on käytettävissä ruhtinaallisesti, niin tilanne muuttuu. Sun aloituksessa ei ollut siitä kyse, johon kommentoin.
Kai se sitten outoudeksi tulkitaan. Kenenkään talous ei kaadu kummilapsen lahjaan. Kyse on siitä, mihin kukin haluaa panostaa =).
 
ei se raha vaan se aika
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ehe:
eikös tärkeämpää ole se, mistä lapsi tykkää (vaikka vitosen puuvärit ja piirustuspaperia) kuin se että ITSE tiedät maksanees 50e ?
En nyt hakenut tätäkään takaa...Minulle se tuli OIKEASTI yllätyksenä, kun itse aina ostanut sylikummilapselle sen noin 50 ?:n lahjan, muille kummilapsille noin 30 ?:n lahjan.

Luin eilen sitä kummilahjaketjua ihmeissäni. Jotkut laittaa kummilapsen lahjaan juuri ja juuri sen 10 e ja omille kyllä ostellaan sadoilla euroilla...
ja yleensähän niiden kummilasten vanhemmatkin varmaan omilleen ostaa monella sadalla eurolla, vai aattelitko että pelkät kummeilta saadut lahjat.
Meillä on seitsemän sylikummilasta ja ollaan budjetoitu joulahjoihin jokaiselle noin. 10-15?, synttäreinä ostetaan sitten 20-30? lahjat.
Ei se kummius mielestäni sitä tarkoita, että lapsi hukutetaan lahjoihin ja rahaan.
Mä ainakin pyrin pitkin vuotta antamaan omaa aikaani kummilapsille, vien heitä jätskille,rannalle, pulkkamäkeen,luistelemaan ym.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Kyllä ne kummit tälle kuudennellekin löytyi,vaikka vähän piti jo enempi miettiä. Ja jokaisella on enempi kuin 2 kummia.
Kaikilla ei ole laajaa sukua ja kaikki eivät ole ihmisrakkaista noin muutenkaan, että jokaisen tuttavan kanssa istutaan kahvilla harva se ilta =).

Minusta kummijuttu saisi olla vapaaehtoinen, ei kirkon pakolla sanelema juttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimoska:
Olihan tämä koko ketju provo, olihan?
Oli. Taidan itsekin ensivuonna alkaa säästäjäksi. Paketoin kummilapsille jokaiselle kiiltokuvan kirjekuoreen syntymäpäivänä ja laitan ennen lahjoihin menneet rahat etelänmatkakassaan.

Kyllä niille kummikakaroille riittää, että ajattelen niitä lämmöllä siellä palmun alla.

Ajatushan on tärkein :xmas:
Loistava ajatus - kunhan otat ne kummilapset mukaan! ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja maiju:
Mulla on 3 kummilasta,joille olen ollut sylikummina. Lisäksi 2 muuta kummilasta. Ei todellakaan mulla ole varaa ostella mitään 50 e:n lahjoja per naama. Saa riittää kympin lahjat max.
:eek:

Mitä kympillä EDES ylipäätään nykypäivänä saa? :eek:
 
Ei niingö taaskaan mitään välimuotoa- joko se pakollinen 50 tai sitten kiiltokuva?


:headwall: :headwall: :headwall:

Voi hyvääjoulua taas teidän kanssa.

En mie jaksa, mä joskus saan kyllä sen bannin kun alan änkätä lahjuskeskusteluissa :saint:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ei niingö taaskaan mitään välimuotoa- joko se pakollinen 50 tai sitten kiiltokuva?


:headwall: :headwall: :headwall:

Voi hyvääjoulua taas teidän kanssa.

En mie jaksa, mä joskus saan kyllä sen bannin kun alan änkätä lahjuskeskusteluissa :saint:
Unohdit HalpaHallin muovisen joulupukin, joka sanoo "houhou".

Se löytyi -70 %:n alesta niin pakkohan se oli ostaa. PikkuPietu siitä vallan aattona ilahtuu ja entäs vanhemmat! Äiti kiljuu riemusta moisen tarpeellisuuden nähdessään ja isä etsii kuumeisesti piiloa, jonne heittää kaikki perheen patterit, ettei moinen kammotus soisi enää koskaan...
 
noo
Mulle kaikki kummilapset on samanarvoisia. En edes ymmärrä käsitettä sylikummilapsi. Se jota isä on pitänyt kasteessa on mulle ihan samanarvoinen. Rahasta sen verran, että varsinkaan pieni lapsi ei tiedä paljonko joku maksaa, eikä sillä ole mitää väliä. Ostan sitä mikä on mieluista/tarpeellista. Yhden lapsen lahja maksoi tänä vuonna alesta 11 euroa (oli muuten just sylikummilapsi) ja toisen taas 35 euroa. Eikö tärkeintä ole ihan muu kuin se raha?
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja maiju:
Mulla on 3 kummilasta,joille olen ollut sylikummina. Lisäksi 2 muuta kummilasta. Ei todellakaan mulla ole varaa ostella mitään 50 e:n lahjoja per naama. Saa riittää kympin lahjat max.
:eek:

Mitä kympillä EDES ylipäätään nykypäivänä saa? :eek:
saahan sillä, esimerkiksi vaatetta, lelun,piirustustarvikkeita, kirja ym.
 
hippi
Minulla on yksi kummilapsi. Olen ostanut syntymäpäivälahjaksi mm. 2 euron kirjan. Tänä jouluna saa kierrätyslahjan (arvo noin 50e).

Ihan sama mitä lahja maksaa, ajatus ja idea tärkein!
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mun kummilapsi halusi suklaarasian ja 3000 palam palapelin. Maksoi yhteensä noin 14?.
Kai sentään sait vitosella 3 suklaarasiaa, ei tullut turhan kalliiksi.
No en vitosella. Mutta ostin sellaista mitä kummilapsi toivoi. Eikö parempi niin kuin ostaaa 50? sellaista jota lapsi ei halua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mun kummilapsi halusi suklaarasian ja 3000 palam palapelin. Maksoi yhteensä noin 14?.
Kai sentään sait vitosella 3 suklaarasiaa, ei tullut turhan kalliiksi.
Oikein jouluvittuilua taasen.....


Onko se nyt niin älyttömän vaikea ymmärtää että ei ole mitään 'säällistä' summaa olemassa, ei ole direktiiviä siihen.

Tuossa edelläkin kummilapsi sai sen mitä halusi, mutta pöljä kummitäti ei älynnyt laittaa sitä puuttuvaa 36 euroa sinne mukaan :xmas:

Oikein kulutusjuhlan ihannointia, pakkopakkopakko meininkiä, kauheita omantunnontuskia että kaikille ei mee tasan, stressikäyrät (hionosti ilmaistuna) nousee että poks vaan pipon läpi.

Vai onko se niin että sillä materialla pitää sitten korvata se laadullisempi aika ja ajatus :saint: ?

Tai sitten mä olen niin köyhästä ja fiksusta suvusta, että ei ole koskaan ollut moisia paineita lahjusten arvosta. :xmas:
 
Hmmm. Eikös tässä jossain vaiheessa ollut keskustelu, että omalle lapselle ei saa missään tapauksessa ostaa kuin korkeintaan 50e lahja.

:LOL: Onneksi en kuulu enää kirkkoon... En muuten ole ole vielä katsonut, minkä hintaisen lahjan mun sylikummini mulle antoi. Viime vuonna sain lasisen joulupallon.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ehe:
eikös tärkeämpää ole se, mistä lapsi tykkää (vaikka vitosen puuvärit ja piirustuspaperia) kuin se että ITSE tiedät maksanees 50e ?
En nyt hakenut tätäkään takaa...Minulle se tuli OIKEASTI yllätyksenä, kun itse aina ostanut sylikummilapselle sen noin 50 ?:n lahjan, muille kummilapsille noin 30 ?:n lahjan.

Luin eilen sitä kummilahjaketjua ihmeissäni. Jotkut laittaa kummilapsen lahjaan juuri ja juuri sen 10 e ja omille kyllä ostellaan sadoilla euroilla...
Siis mitä hiton väliä sillä on onko sylikummi vai ei? Ei se sitä kummiutta muuta mitenkään. Meillä lapset on kastettu isän sylissä joten sylikummeja ei edes ole. Eiköhän se kummina olo tarkota jotain muuta ku kalliiden lahjojen ostoa.
 
keskituloinen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
Oletko hieman outo? Sulle se olisi häpeällinen asia siis, jos lahjasi ei olis arvokas, vaikkakin mieluinen? Sä et tainnut ihan nyt tajuta, että kaikilla ei ole mahdollisuutta viedä muuta, kuin ne puuvärit.
Ja jos rahaa tosiaan on käytettävissä ruhtinaallisesti, niin tilanne muuttuu. Sun aloituksessa ei ollut siitä kyse, johon kommentoin.
Kai se sitten outoudeksi tulkitaan. Kenenkään talous ei kaadu kummilapsen lahjaan. Kyse on siitä, mihin kukin haluaa panostaa =).
jos niitä kummilapsia on monta, niin kyllä talous voi kaatua, jos jokaiselle pitäisi se 50? laitttaa lahjaan.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos on yksi kummilapsi, mikäs siinä ostaessa. Jos kummilapsia on monta, ei rahaa riitä paljonkaan. Itse ajattelen aina että ajatus on tärkein, ja sen ajatuksen voi ilmaista vaikka kortilla. Omien lasteni kummit eivät enimmäkseen muista jouluna, joillekin tulee kortti, joillekin ei mitään. Kuka kummiksi ylipäätään haluaa alkaa, jos kummin tehtävä on vain maksaa kalliita lahjoja monta kertaa vuodesa? Noloa kysyä ketään lapsensa kummiksi tuollaisella taka-ajatuksella. Sama olisi suoraan kysyä, haluatko sitoutua ostamaan vauvalleni ja myöhemmin kasvavalle lapselleni hienoja lahjoja muutaman kerran vuodessa.
MIKSI ylipäätään suostua kummiksi, jos tietää, ettei ole varaa tai kiinnostusta viedä lapselle muistamisina kuin rusinapaketti?
koska kummin tehtävä ei ole toimia lahja-automaattina
 

Yhteistyössä