Missä päin Helsinkiä ette suostuisi asumaan?

  • Viestiketjun aloittaja Stadin tyttö
  • Ensimmäinen viesti
v
Alkuperäinen kirjoittaja Itä on ok:
Turhaan mollaatte itää. Olen asunut mm. Vartiokylässä, Puotilassa ja Rastilassa, ja kaikki on olleet kivoja alueita. En ole törmännyt ongelmiin.

Ehkä joku uusi alue kuten Latokartano, jossa ei ole edes kunnon palveluita tai päiväkotia.

Ai niin, Kalliossa en lapsen kanssa haluaisi asua. Muuten kyllä sielläkin.
Me ollaan lapsiperhe Kalliosta ja viihdymme loistavasti, mua ei sais täältä pois millään :)
Kaikki palvelut lähellä, tarhat, koulut, kaupat, kivoja puistoja monta ja toimintaa paljon, hyvät liikenneyhteydet joka puolelle.

ja uistakin kauounginosista voisi sanoa sen verrna, että usein maine on pahempi kuin todellisuus, kokemusta on mm. Sörnäisistä, Itiksestä, Pasilasta.. ei niissäkään mitään vikaa ollut :)
 
helsinkiläinen
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja Ariadne:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
En missään. Mielummin asun kaukana Helsingistä maaseudulla. Täällä on sentään vielä kunnon talvi! :D
Hgin keskustasta päivää, lunta tula tupruttaa :)
Kauan siellä on ollu lunta? Ja paljon?

Täällä Joulukuun alkupuolelta asti ja tälläkin hetkellä on lunta n.40cm =)
No tätä kinosta on riittänyt varmaan tammikuun puolivälistä lähtien. Ainakin täällä Pohjois-Helsingissä.
Liian lyhyt aika miulle ja rekikoirille. Kunnon talvi saisi kestää marraskuusta maalis-huhtikuun paikkeille ja paljon paljon lunta ja pakkasta! :D
No, kesäihmisille etelään aikaisin tuleva kevät onkin vasta ihanaa!!!
 
Asuin Kallion "paremmalla puolella" 3 kuukautta ja se todellakin riitti mulle. Helsinkiin en enää lähde, en edes pakolla. En vaan kestä sitä hulinaa.
Nyt asutaan Espoossa ja vaikka täälläkin on pienoista hulinaa ja ihmispaljoutta, niin viihdyn täällä 100 kertaa paremmin. Haaveissa (ja tulevaisuudensuunnitelmissa) olisi muutto takaisin maalle lapsuusmaisemiin meren, järvien ja metsän "keskelle".
 
Alkuperäinen kirjoittaja helsinkiläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja Ariadne:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
En missään. Mielummin asun kaukana Helsingistä maaseudulla. Täällä on sentään vielä kunnon talvi! :D
Hgin keskustasta päivää, lunta tula tupruttaa :)
Kauan siellä on ollu lunta? Ja paljon?

Täällä Joulukuun alkupuolelta asti ja tälläkin hetkellä on lunta n.40cm =)
No tätä kinosta on riittänyt varmaan tammikuun puolivälistä lähtien. Ainakin täällä Pohjois-Helsingissä.
Liian lyhyt aika miulle ja rekikoirille. Kunnon talvi saisi kestää marraskuusta maalis-huhtikuun paikkeille ja paljon paljon lunta ja pakkasta! :D
No, kesäihmisille etelään aikaisin tuleva kevät onkin vasta ihanaa!!!
Aivan! Siksi talvi-immeisenä asunkin kaukana Hellsingistä ja maalla missä saa elää ihan rauhassa ja melutta :)
 
Kuka tykkää mistäkin. Mulle on tärkeää että pääsen vartissa keskustaan julkisilla eikä edes tarvitse katsoa etukäteen koska bussi tai juna tulee koska niitä kulkee niin usein ja että kauppaan kävelee viidessä minuutissa kuten myös apteekkiin, kirjastoon ym. Musta on myös kivaa kun asuu paljon mukavia ihmisiä ympärillä, aina kun tuonne ulos lähtee tulee vastaan vähintään yksi moikattava, ei tarvitse yksin keskellä korpea jurpottaa. =)
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja ex- kurvilainen :
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Alkuperäinen kirjoittaja Itä on ok:
Turhaan mollaatte itää. Olen asunut mm. Vartiokylässä, Puotilassa ja Rastilassa, ja kaikki on olleet kivoja alueita. En ole törmännyt ongelmiin.

Ehkä joku uusi alue kuten Latokartano, jossa ei ole edes kunnon palveluita tai päiväkotia.

Ai niin, Kalliossa en lapsen kanssa haluaisi asua. Muuten kyllä sielläkin.
Olen kuullut, että Kalliossa ois pienet tarharyhmät ja koululuokat, koska lapsia on niin vähän. Voiko pitää paikkansa?
Varmaan pitää paikkkansa, mutta pieniin ryhmiin on selkeä syy.
Ei muuten pidä paikkaansa. Aivan normaalit ryhmäkoot. Päiväkoteihin jonoa samalla tavalla kuin muuallakin kaupungissa (johtuen siitä, että kauoungin ennusteen mukaan lapsiperheet olisivat muka muuttaneet pois kantakauunginsta niin, että paikkoja voitaisiin vähentää, no yllätys yllätys, mitään niin suurta katoa ei sitten kuitenkaan tapahtunut)
 
HÄH?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pohjois-Helsinki on jotenkin luotaantyöntävä koko alue. Myöskään Kontulassa tai Myllypurossa en asuisi.
Häh, mitä vikaa on Pohjois-Helsingissä? Useimmat alueet ovat rauhallisia ja kivoja, palvelut kohdallaan. Ainoastaan ehkä Tapulikaupungissa on hieman levotonta, samoin Malmilla. Muut ovat tosi rauhallisia paikkoja, paljon omakotialueita jne.

 
vieras
myllypurossa, kivikossa, mellunmäessä, jakomäessä, sörkassa, keskustassa en lasten kanssa. Itse tykkään asua rannan lähellä, joku pohjois-helsinki vois ahdistaa senkin takia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HÄH?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pohjois-Helsinki on jotenkin luotaantyöntävä koko alue. Myöskään Kontulassa tai Myllypurossa en asuisi.
Häh, mitä vikaa on Pohjois-Helsingissä? Useimmat alueet ovat rauhallisia ja kivoja, palvelut kohdallaan. Ainoastaan ehkä Tapulikaupungissa on hieman levotonta, samoin Malmilla. Muut ovat tosi rauhallisia paikkoja, paljon omakotialueita jne.
Kuljen julkisilla ja junalla matkustus on jotenkin ahdistava ajatus. En myöskään kaipaa rauhaa tai hiljaisuutta, viihdyn kaupungin hälyssä ja kerrostalossa, parveke kattojen yllä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
myllypurossa, kivikossa, mellunmäessä, jakomäessä, sörkassa, keskustassa en lasten kanssa. Itse tykkään asua rannan lähellä, joku pohjois-helsinki vois ahdistaa senkin takia.

samasta syystä en vois kuvitella asuvani jossain sisäsuomessa, meri se olla pitää.
 
monessa paikassa asunut
Olen paljasjalkainen stadilainen ja asunut Kannelmäessä, Kaarelassa, Etu-Töölössä, Kampissa, Herttoniemessä, Vuosaaressa, Laajasalossa, Niemenmäessä, Ullanlinnassa, Hakaniemessä, Konalassa ja nyt Käpylässä. Joka alueella on ollut omat hyvät ja huonot puolensa. Se rauhattomuuskin on "katsojan silmässä". En lähtisi pistämään paremmusjärjestykseen, vaikka toki mullakin on mielipide, mutta se perustuu ihan tunnesyihin, ei järkisyihin.
 
esim.mellunmäki,kontula ja keskustaanhan en muuta liikaa meteliä.Kyllä täällä Myllikän omakotialueella on ihan rauhallista ja viihtyisää .
Taitaa olla ennakkoluuloja jollain immeisillä kukas käski asua ostarin vieressä
 
vieras
helsingissä on se "vika", että täällä on todella selkeästi alueet "rikkaiden asuinalue" ja "köyhien asuinalue".

"Köyhien" alueella on jotenkin tosi rähjäistä ja näitä juoppoja ympäriinsä.

Rikkaiden alueella on niin siistiä eikä juoppoja missään.

Helsingissä tosiaan on rikkaat omissa paikoissaan ja köyhät omissaan.

Se on silmiinpistävintä Helsingissä.

Toki täällä on sit nää väliinjäävät paikat, eli ei nyt ihan paskinta lähiötä, muttei rikkaintakaan.

Yks alue mihin en muuttais on Sörkkä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mua keskusta ahdistais kun sieltä puuttuu se luonto ja metsät, ei joku puisto niitä korvaa.
Helsingissä on metsää ja luontoa joka helkutin lähiössä.

Ainut mistä puuttuu luonto on keskusta. Ja siellä asuu murto-osa ja vain upporikkaat.
 
joku
Alkuperäinen kirjoittaja Ariadne:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
En missään. Mielummin asun kaukana Helsingistä maaseudulla. Täällä on sentään vielä kunnon talvi! :D
Hgin keskustasta päivää, lunta tula tupruttaa :)
Kauan siellä on ollu lunta? Ja paljon?

Täällä Joulukuun alkupuolelta asti ja tälläkin hetkellä on lunta n.40cm =)
No tätä kinosta on riittänyt varmaan tammikuun puolivälistä lähtien. Ainakin täällä Pohjois-Helsingissä.
Mun (kylläkin aika huonon ;)) muistin mukaan kun joulun jälkeen palattiin takas kaupunkiin, oli lunta, ainaki suht paljo pakkasta, ja siitä asti ollut kyllä ihan talvi. Mut on kyl aika pitkään ollut jo lunta, ja ihan riittävästi :)
 
ei se nyt ihan noin ole
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Helsingissä tosiaan on rikkaat omissa paikoissaan ja köyhät omissaan.
Joo, jos rikkailla tarkoitetaan niitä jotka asuu miljoonien eurojen asunnoissa. Heille onkin ihan omat alueensa toki.

Mutta jo sellainen "tähän ei jokahelsinkiläisellä varaa ole" hintaluokka puoli miljoonaa löytyy mm. itäisestä Helsingistä pari kilsaa joka ostarilta, kilometrin päästä kaupungin halvimmista vuokra-asunnoista.

 
stadissa on hyvä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mua keskusta ahdistais kun sieltä puuttuu se luonto ja metsät, ei joku puisto niitä korvaa.
Öööö...keskuspuisto ON metsää.. ja sitä samaa metsää jatkuu Espooseen asti, että kyllä siinä metsän peikkokin kerkiää kyllästymään.=)
 
öö
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja ex- kurvilainen :
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Alkuperäinen kirjoittaja Itä on ok:
Turhaan mollaatte itää. Olen asunut mm. Vartiokylässä, Puotilassa ja Rastilassa, ja kaikki on olleet kivoja alueita. En ole törmännyt ongelmiin.

Ehkä joku uusi alue kuten Latokartano, jossa ei ole edes kunnon palveluita tai päiväkotia.

Ai niin, Kalliossa en lapsen kanssa haluaisi asua. Muuten kyllä sielläkin.
Olen kuullut, että Kalliossa ois pienet tarharyhmät ja koululuokat, koska lapsia on niin vähän. Voiko pitää paikkansa?
Varmaan pitää paikkkansa, mutta pieniin ryhmiin on selkeä syy.
Ei muuten pidä paikkaansa. Aivan normaalit ryhmäkoot. Päiväkoteihin jonoa samalla tavalla kuin muuallakin kaupungissa (johtuen siitä, että kauoungin ennusteen mukaan lapsiperheet olisivat muka muuttaneet pois kantakauunginsta niin, että paikkoja voitaisiin vähentää, no yllätys yllätys, mitään niin suurta katoa ei sitten kuitenkaan tapahtunut)
Tätä mä just vähän epäilin, että kyllähän niitä ryhmiä ja luokkia sitten lopetetaan, jos väki vähenee (tai näköjään riittää ennuste vähenemisestä).
 

Yhteistyössä