Mitä hittoa mä enää keksin syöttää tolle 1.5v:lle aamu- ja iltapalaksi?? Mitä teillä syödään?

  • Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
näitäpämeillä
tjaa puhuit iltapalasta...mä luulin välipalasta päivällä...heh...no mutta siis meidän tuon ikäinen on alkanut myös hangoitella välillä iltapalaa vastaan..jos on syönyt päivällä muuten ookoo, niin olen antanut olla syömättä. Välillä menee puurot hyvin, mutta välillä ei mee mikään...sitten vaan ilman nukkumaan...eipä tuon väkisin tarvii syödä. Yleensä ees joku vihannespala tai leipäpala sitten menee jos ei mikään muu...ja juomaa jotain niin kyllä se sillä on aamuun selvinnyt.
 
Meidän keskimmäinen oli myös hyvin valikoiva varsinkin kun uhmaa alkoi olla kiitettävästi. Puuro sai aikaan oksennuksen. Pojalla on vauvasta asti ollut vaikeuksia tuon nielemisen kanssa, maidot oksensi kaaressa. Neuvolassa todettiin että kurkunrakenne on sellainen, että tulee helposti takaisin päin. Kaurapuuron muussasin sauvaseikoittimella pienemmäksi, ja alkuunsa laitoin paljon hedelmäsosetta tämä tepsi kun aikansa sitä tarjosi. Jos ruoka uppoaa hyvin, ja kuitenkin syö jotain aamulla ja illalla sekä kasvaa ihan hyvin eikä paino laske niin ei kannata stressata. Menee aikanaan ohi, tuon ikäiselle lapselle voisi upota paremmin kun saa itse syödä. Vaikka hedelmiä tai kurkun siivuja joita saa itse napsia, ja omalla lusikalla pikkuisen jogurttia, puuroa, viiliä ihan maistiaisia aluksi.

Meidän poika on erittäin nirso vieläkin 4-vuotiaana ja saattaa ilmoittaa ettei jotain todellakaan syö, mutta monella maistamiskerralla ja kannustuksella ovat eri maut alkaneet upota. Ei pakottamalla mutta yhdestä, eikä vielä viidestäkään kerrasta ole luovutettu. Lapsi huomaa että nyt muukin perhe syö, ja tätä on tarjolla joten tällä mennään. Meillä syödään paljon puuroja kaurapuurosta alkaen mitä kaupanhyllystä löytyy, ja välillä kun oikein tökkii jogurttia, viiliä, karjalanpiirakat ovat herkkua pienempänä lapset söivät kyllä lähinnä täytteet.
 
alastulo harmailee..
Koitas murustaa/ paloitella kiisselin joukkoon korppua, mein poika ihastui ku isomummilla sai. Jogurtin joukkoon leipäkuutioita, niin meidän äiti sai meidät joskus syömään leipää. Tossa ny muutama konsti..
 

Yhteistyössä