Mitä mieltä siitä, että kerjäläisille annettiin 300 € per hlö

  • Viestiketjun aloittaja "vakkari harmaana"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Neith";22538994]jokainen maa vastatkoon omista ongelmistaan ja omista kansalaisistaan.
miksi ihmeessä suomalaisten pitäisi maksaa enemmän veroja jotta voidaan "auttaa" muualta tulleita idiootteja
suomessa on ihan omasta takaa rahareikiä ja velkaa.. että en kyllä käsitä miksi sitä olematonta rahaa pitää syytää muille niin perkeleesti ja perustella se jollain kutun inhimillisyydellä ja välittämisellä[/QUOTE]

Koskaan kuullut solidaarisuudesta?
Sitä paitsi olemme EU:ssa.
 
"Rouva"
Sä meinaat että niille tuli yllätyksenä se että ilmat kylmenee? Mä kun veikkaan että lähtöä on tahallaan lykätty pakkasten tuloon jotta ne pystyy lypsämään itselleen etuja.
:O

Ootko tosissas? Onhan tää sun mielipide vitsi?

Kuinka monta SUOMALAISTA sä tunnet, jota talvi ja lumi ja pakkanen EI olisi yllättänyt, joka helkutin vuosi, vaikka olisi täällä ikänsä asunut?

Minut se ainakin yllättää joka vuosi! :D
 
Keittiönoita
[QUOTE="suski";22538927]Häpeäkseni tunnustan, että olen itsekin iloinen siitä miten helposti saatiin lakaistua ongelma maton alle.[/QUOTE]
Ongelmaahan ei olisi, jos tänne tulo ei olisi taloudellisesti kannattavaa. Vaikka ihmiset tietääkseni ovatkin vähentäneet rahan antamista kerjäläisille, niin jotkut edelleen antavat ainakin sen verran, että siitä he päivittäisen elantonsa saavat.
 
Nalle ja napa
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22539019:
Ongelmaahan ei olisi, jos tänne tulo ei olisi taloudellisesti kannattavaa. Vaikka ihmiset tietääkseni ovatkin vähentäneet rahan antamista kerjäläisille, niin jotkut edelleen antavat ainakin sen verran, että siitä he päivittäisen elantonsa saavat.
Ja näin tulee aina olemaan.
 
äiti 44 v
[QUOTE="Neith";22538994]jokainen maa vastatkoon omista ongelmistaan ja omista kansalaisistaan.
miksi ihmeessä suomalaisten pitäisi maksaa enemmän veroja jotta voidaan "auttaa" muualta tulleita idiootteja
suomessa on ihan omasta takaa rahareikiä ja velkaa.. että en kyllä käsitä miksi sitä olematonta rahaa pitää syytää muille niin perkeleesti ja perustella se jollain kutun inhimillisyydellä ja välittämisellä[/QUOTE]

Globalisaation nimissä (Tarja Halonen sanoi TV:ssä että globalisaatio on aina jollekin hyvä asia) teollisuus (ja osin muutkin työt) viedään halpamaihin, pois Suomesta. Kun tuottava työ ja verotulot näin vähenevät, tänne silti samanaikaisesti rakennetaan somppujen, romanejen ym. täysihoitolaa.

Miltäs näyttää noin ihan peruskoulumatikan perusteella? Tuleeko olemaan pitkän päälle onnela?
 
"Neith"
[QUOTE="vieras";22539017]Koskaan kuullut solidaarisuudesta?
Sitä paitsi olemme EU:ssa.[/QUOTE]

joo ollaan eu:ssa ja sitä myöten on tullut ongelma näistä muualta maahan tulevista

mä en tahdo maksaa enää yhtään enempää veroja sen takia että voidaan hyysätä muiden maiden kansalaisia. kuolkoot pois jos eivät itse osaa maansa tilaa parantaa.. koskee ihan kaikkia maita maapallolla
 
"suski"
[QUOTE="Neith";22539009]ja mä väitän että se on ihan itse aiheutettu tilanne. myös suomessa[/QUOTE]

Siinäs väität. Olihan juutalaistenkin asema natsi-Saksassa itseaiheutettu. Jos saksalaiset juutalaiset eivät olisi suosineet venäläisiä juutalaispakolaisia 1800-luvun lopulla, niin juutalaisviha ei olisi ikinä noussut niin suureksi, kuin 1930-luvulla.

Jos osaat yhtään englantia, niin lue Antiziganism - Wikipedia, the free encyclopedia
 
äiti 44 v
[QUOTE="Rouva";22539018]:O

Ootko tosissas? Onhan tää sun mielipide vitsi?

Kuinka monta SUOMALAISTA sä tunnet, jota talvi ja lumi ja pakkanen EI olisi yllättänyt, joka helkutin vuosi, vaikka olisi täällä ikänsä asunut?

Minut se ainakin yllättää joka vuosi! :D[/QUOTE]

Minua ei yllätä, tiedän että kesän jälkeen tulee syksy ja sitten talvi.

Ja hyvän vitsin murjaisit itsekin :D ! Oli tosiaan varmasti ihan sattumaa, että just kun tuli kovat pakkaset niin mustalaisleiri paloi poroksi! Olivat ilmeisesti huomanneet että jotkut ihmiset yöpyvät Kämpissä ja ajatelleet, että kun omat lutikkaiset kiesit poltamme niin pääsemme hienoon hotelliin :D

KOSKA:

1) Huonoon hotelliin ei monikulttuuririkasteita voida laittaa, se olisi RASISMI

2) Hellämielinen suomalainen ajattelee että "eihän niitä voi uloskaan jättää paleltumaan..."

3) Kotiinkaan näitä loisia ei saada palautettua, ei millään vaikka lain mukaan näin pitäisi tehdä ja kustannukset maksattaa näiden kotimailla

Minun on rehellisesti vaikea käsittää. millaisia (ja miksi?) pystyyn nostettuja lapamatoja suuri osa suomalaisista on! Ei alkeellisintakaan selkärangan aihettakaan ole evoluutio näille kehittänyt... nämä vissiin polveutuvat madosta ilman mitään välivaiheita?
 
[QUOTE="Rouva";22539018]:O

Ootko tosissas? Onhan tää sun mielipide vitsi?

Kuinka monta SUOMALAISTA sä tunnet, jota talvi ja lumi ja pakkanen EI olisi yllättänyt, joka helkutin vuosi, vaikka olisi täällä ikänsä asunut?

Minut se ainakin yllättää joka vuosi! :D[/QUOTE]

Ei se ole vitsi. Mä nyt vaan en muutakaan järkevää selitystä keksi miksi ihmeessä pitää jäädä joka vuosi pakkaseen.

Lumi ja pakkanen tuskin yllättää ketään. Niitä kun ostataan talveksi odottaa. Se että tulee tiukempi pakkanen tai yhtäkkiä paljon lunta voi suomalaisen yllättää, mutta pelkkä talvi ei.
 
"No niin"
[QUOTE="Rouva";22538986]:flower:

Kukkasia sinullekkin! =)

Romanit ovat vainottua kansaa, ihan sama minne he yrittää leirinsä pystyttää, myös ns. kotimaassaan Romaniassa tai Unkarissa. He asuvat äärimmäisen köyhästi, kylmässä ja nälässä, heillä ei ole kotimaassaan mitään mahdollisuuksia työllistyä tai kouluttautua, ovet ovat kiinni heille joka paikassa. Heidän asemansa kotimaassaan on epäinhimillinen, rasismia räikeimmillään. Paljon pahempaa, kuin mitä Suomen romanit koskaan täällä joutuvat kokemaan.[/QUOTE]

Katsoitkos sen dokumentin Romanian romaneista, tuli muutama kk sitten? Kyllä heillä on omaakin osuutta tähän jatkuvaan kurjuuteensa.
Siinä mm. näytettiin, kun Espanjassa purettiin laiton leiri.
Siellä asuville romaneille annettiin mahdollisuus muuttaa asuntolaan, joissa joka perheelle tarjottiin asunto ja ylläpito. Edellytyksenä, että perheen jokainen oppivelvollisuusikäinen lapsi käy koulua joka päivä ja vanhemmat alkavat joko opiskella ammatteihin, tai ottavat vastaan heille tarjotut työpaikat. Ainoastaan VIISI perhettä otti vastaan tämän tarjouksen! Muut, useat kymmenet ihmiset lähtivät johonkin perustamaan uutta leiriä.
Tässä dokkarissa kerrottiin myös heidän tavoistaan.
Kuinka tyttöjä naitetaan 13-14- vuotiaina, erityisen arvokas oli vaimo joka oli hyvä taskuvaras ja tällaisesta maksettiin suuret myötäjäiset.
Ehkäisyä ei sallittu eikä käytetty. Lapset opetettiin varastamaan jo pienestä pitäen, aniharva päästi edes lapsensa kouluun.
 
"Neith"
[QUOTE="suski";22539067]Siinäs väität. Olihan juutalaistenkin asema natsi-Saksassa itseaiheutettu. Jos saksalaiset juutalaiset eivät olisi suosineet venäläisiä juutalaispakolaisia 1800-luvun lopulla, niin juutalaisviha ei olisi ikinä noussut niin suureksi, kuin 1930-luvulla.

Jos osaat yhtään englantia, niin lue Antiziganism - Wikipedia, the free encyclopedia[/QUOTE]

suomessa romaneilla on samat mahdollisuudet kuinb muillakin, eli saavat ilmaisen koulutuksen, terveyden huollon jne. mutta käykö romanilapset tunnollisesti koulussa? jatkavatko opiskeluita? ja työllistyvätkö sitä kautta..
ei, ikävä tosiasia on että kun sen rikosrekisterin keräämisen aloittaa siinä reilu 10v niin se ei lupaa tulevaisuudelle hyvää.. jos käyttäytyy normeista poiketen niin se ei pidemmän päälle toimi.. kyllä on ihan aiheesta nuo ennakkoluulot syntyneet romaneja kohtaan.
toki joukosta löytyy niitä joilla ongelmia ei ole, mutta he eivät pyöri tuolla ostareilla perinnevaatteet päälä varastaen tavaraa ja myyden sitä varastettua tavaraa

olen katsonut noita dokumentteja romanian romaneista sekä muiden maiden tilanteista.

perustavan laatuinen vika tuossa "auttamisessa" on se että kun annetaan ilmatteeksi niin eipä ole hirveämmin motivaatiota sen jälkeen nähdä vaivaa itse.
tätä samaa tapahtuu ihan suomalaisillakin, miksi mennä töihin kun tukia saa enemmän ja helpommin, ja juuri tästä syytä meidäbn ei varmaankaan tarvitse haalia tänne sellaisia enää muista maista
 
helsinkiläinen
[QUOTE="Rouva";22538986]:flower:

Kukkasia sinullekkin! =)

Romanit ovat vainottua kansaa, ihan sama minne he yrittää leirinsä pystyttää, myös ns. kotimaassaan Romaniassa tai Unkarissa. He asuvat äärimmäisen köyhästi, kylmässä ja nälässä, heillä ei ole kotimaassaan mitään mahdollisuuksia työllistyä tai kouluttautua, ovet ovat kiinni heille joka paikassa. Heidän asemansa kotimaassaan on epäinhimillinen, rasismia räikeimmillään. Paljon pahempaa, kuin mitä Suomen romanit koskaan täällä joutuvat kokemaan.[/QUOTE]

Tässä on nyt kuitenkin se taloudellinen puoli, että miten kuvittelet suomalaisten ja helsinkiläisten veronmaksajien rahojen riittävän tämän romaniongelman hoitoon? Olisiko se kuitenkin näiden maiden asia joissa on merkittävä romanivähemmistö, eikä lykätä ongelmaa muiden EU-maiden niskaan vapaan liikkuvuuden nimissä. Mua ärsyttää tämä jeesustelu. Menkää ihmeessä sinne Kalasatamaan ja tarjotkaa näille vainotuille asunto omasta kodistanne ja ruokarahat omasta taskustanne. Ja siis ihan omaan kotiin, eikä mihinkään kaupungin tai jonkun muun ulkopuolisen omistamaan tilaan, kuten siellä Kalasatamassa. Ei taida paljon vapaaehtoisia näkyä. Sellaista rahaa, mikä tulee muiden taskuista eikä siitä omasta, on niin helppo jakaa.
 
.
Tästä viestiketjusta tulee mieleen muutamat viime talven tapahtumat, jolloin useammankin kerran tuli baari-illan aikana kannettua huolta niistä, jotka lähtivät yksin ja räkäkännissä kompuroimaan ennätyspakkasiin.

Tälläisellä pikkupaikkakunnalla siitä tuli aika nopeasti normi, että kun huomasi jonkun kompastelevan kapakan ovea kohti tolkuttomassa tuubassa, niin ensin nopea kysely, että tunteeko kukaan tota, ja jos ei tuttavaa löytynyt, niin joku lähti saattamaan ja katsomaan että tyyppi varmasti pääsi taksiin asti, eikä tarvitse seuraavan päivän lehdestä lukea että joku on paleltunut hankeen. Niitä taksejahan sitten makseltiin ihan vieraillekkin ihmisille, usein kolehtina, joskus baarimikonkin piikkiin, jonkun olen maksanut kokonaan omastakin pussista.

Miten väärin ja naivia tämän kaltainen hyysääminen sitten on? Tietysti voi ajatella, että pitääkö sitä kenenkään juoda itseään sellaiseen kuntoon, ettei satavarmasti pääse kotiin, ja jos nyt rehellisiä ollaan, niin aika moni näistä tyypeistä oli kyllä varmasti tuilla eläviä alkoholisteja, eli "yhteiskunnan elättejä." Olisiko ollut ihan oikein olla huolehtimatta, ja VARSINKAAN maksamatta takseja? Jos olisivat kuolleet, niin sen olisi voinut laskea paleltuneen omaksi viaksi, ja ehkä jopa yhteiskunnan eduksi? Kysehän on aina rahasta?

Voin sanoa, että tässäkin suhteessa auttaminen oli tavallaan itsekäs teko. En olisi halunnut elää sen syyllissyyden kanssa, minkä ennakoitavissa ollut tapaturma olisi tuonut. Sillä, miten paljon näistä ihmisistä pidin, tai heidän päätöksiään ja tekojaan kunnioitin, ei sillä hetkellä ollut merkitystä. Ja voi olla että tänäkin talvena talutan samoja äijiä kotia kohti, ja jos niin on tehtävä, niin on tehtävä. En mä voi sanoa että "hei, piffasin sun taksin viime talvena, etsä muista, nyt oot omillas."

Tämänkin ketjun keskustelu alkaa kääntyä siihen että toisia saa kyllä auttaa, mutta vain niin että apu on valvottua, ja vain kerran. Mun mielestä apua pitää antaa, aina kun joku selkeästi on sen tarpeessa. Ongelmat eivät varsinaisesti keskity siihen, pitääkö auttaa vai ei, asian ydin on ongelmien ehkäisyssä.

Myös tollaiset "no jos sä nyt kerran rakastat niitä niin paljon, niin mikset ota niitä kotiis asumaan ja pistä niihin kaikkia rahojas"-tyyppinen kommentointi on omituista. Kukin auttaa oman kapasiteettinsä mukaan, sehän on ihan selvä. En vaan siedä sellaista ajattelua että hädänalaisuus tekee ihmisestä huonon.
 
äiti 44 v
[QUOTE="suski";22539067]Siinäs väität. Olihan juutalaistenkin asema natsi-Saksassa itseaiheutettu. Jos saksalaiset juutalaiset eivät olisi suosineet venäläisiä juutalaispakolaisia 1800-luvun lopulla, niin juutalaisviha ei olisi ikinä noussut niin suureksi, kuin 1930-luvulla.

Jos osaat yhtään englantia, niin lue Antiziganism - Wikipedia, the free encyclopedia[/QUOTE]

Et sä voi juutalaisvainoilla perustella sitä että meidän pitää syöttää täällä feikkikerjäläiset ja karvaperseiset "somalisotalapset" etc...

Tai voithan sä väittää, mutta ei kannata, koska silloin kukaan ei luule sua tyhmäksi vaan tietää että sä olet tyhmä... :D
 
Nalle ja napa
Mun mielestä pahinta hyssyttelyä on se, että EU sallii jatkuvasti Romanian valtion kohdella romaneja niin kuin se kohtelee. Sinne annetaan kaiken maailman rakennerahoja romanien tilanteen parantamiseksi, mutta rahat menee ihan muualle. Eikä asialle tehdä mitään!
 
Lunatic
mun mielestä kaikille nyt täällä oleville romanikerjäläisille vois myöntää oleskeluluvan ja sijottaa heidät kunnolla. Ottaa Suomeen. Minusta on törkeää miten Romania kohtelee mustalaisia.. eikä siihen näy parannusta olevan luvassa. Ne on eurooppalaisia, eikä ne saa omassa maassaan ihmisaevosta kohtelua.
Jotkut arabit ja muut höttöpäät voi jättää rajan toiselle puolelle.. mutta nämä romanialaiset köyhät voisi hyvin kotouttaa suomalaisiksi.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
mun mielestä kaikille nyt täällä oleville romanikerjäläisille vois myöntää oleskeluluvan ja sijottaa heidät kunnolla. Ottaa Suomeen. Minusta on törkeää miten Romania kohtelee mustalaisia.. Suomessa mustalaisia kohdellaan hyvin, joten tänne vaan.
Ne on eurooppalaisia, eikä ne saa omassa maassaan ihmisaevosta kohtelua.
Jotkut arabit ja muut höttöpäät voi jättää rajan toiselle puolelle.. mutta nämä romanialaiset köyhät voisi hyvin kotouttaa suomalaisiksi.
Tähän mun on pakko sanoa, että kun omat romanit alkavat pikkuhiljaa oppia tavoille, niin otetaan sitten koulutettavaksi lauma muita.....

Koen olevani huono ihminen, mutta mua ärsyttää, ärsyttää niin suunnattomasti, kun ei valtion apu ja raha riitä vaikka tuikitärkeän reumasairaalan avustamiseen mutta kerjäläisille löytyy, kreikan lainaan ja muihinkin vissiin. Apua tarvitseva on apua tarvitseva, mutta joku roti- siinä laumassa kun on niin paljon sellaista ainesta joka mun puolestani sais pysyä siellä mistä on tullutkin.

Polttakaa roviolla tai kivittäkää, mielipiteeni vasta alkaa muodostua.
 
"Rouva"
[QUOTE="Neith";22539009]ja mä väitän että se on ihan itse aiheutettu tilanne. myös suomessa[/QUOTE]

Mun mielestä sun mielipide on käsittämättömän kapeakatseinen ja osoittaa yksinkertaisuutta ja kyvyttömyyttä asettaa asioita oikeaan perspektiiviin, kyvyttömyyttä ajatella asioita laajemmin...

Mutta sulla on oikeus sun mielipiteeseesi.
 

Yhteistyössä