Mitä mieltä siitä, että kerjäläisille annettiin 300 € per hlö

  • Viestiketjun aloittaja "vakkari harmaana"
  • Ensimmäinen viesti
"Neith"
Ei ratkea ei, mutta täytyykö muutamasta romanialaisesta stressiä ottaa.
muutamasta, no entäs kun ensi vuonna niitä on sata ja sitten tuhat jne. mihin voidaan vetää se raja? kuinka paljon sä olet valmis maksamaan siitä, verojen ja palveluiden heikkenemisen muodossa?
sehän tässä on vikana, kun sitä rajaa ei voida vetää, sitä porukkaa tulee helpon rahan perässä jos sitä helppoa rahaa annetaan. tiesitkö että kun on tarpeeksi monta pisaraa niin siitä muodostuu puro ja myöhemmin joki..
 
IhaNainen
[QUOTE="No niin";22539109]Katsoitkos sen dokumentin Romanian romaneista, tuli muutama kk sitten? Kyllä heillä on omaakin osuutta tähän jatkuvaan kurjuuteensa.
Siinä mm. näytettiin, kun Espanjassa purettiin laiton leiri.
Siellä asuville romaneille annettiin mahdollisuus muuttaa asuntolaan, joissa joka perheelle tarjottiin asunto ja ylläpito. Edellytyksenä, että perheen jokainen oppivelvollisuusikäinen lapsi käy koulua joka päivä ja vanhemmat alkavat joko opiskella ammatteihin, tai ottavat vastaan heille tarjotut työpaikat. Ainoastaan VIISI perhettä otti vastaan tämän tarjouksen! Muut, useat kymmenet ihmiset lähtivät johonkin perustamaan uutta leiriä.
Tässä dokkarissa kerrottiin myös heidän tavoistaan.
Kuinka tyttöjä naitetaan 13-14- vuotiaina, erityisen arvokas oli vaimo joka oli hyvä taskuvaras ja tällaisesta maksettiin suuret myötäjäiset.
Ehkäisyä ei sallittu eikä käytetty. Lapset opetettiin varastamaan jo pienestä pitäen, aniharva päästi edes lapsensa kouluun.[/QUOTE]

Niin, mutta vaikka kuinka järkevästi koittaisit tän selittää näille "maailmanparantajille", ne on silti sitä mieltä että joku muu sen on aiheuttanut. Ne on katsos varmaan niin kauan olleet päähänpotkittuja etteivät muuhun kykene jne. Mutta ihan oikeasti, jokainen ihminen voi päättää minä päivänä tahansa muuttaa elämäntyyliään ja asennettaan, ja samalla tavalla jokainen kansaaisuuskin. Ei se ole meidän länsimaalaisten vika jos esim. afrikkalaiset on nin urpoja, että vakka heitä miten päin koittaisi auttaa, aina ne rahat menee aseisiin, rikollisille ja muuhun yleiseen sekoiluun. Miksi ihmiset ajattelee että narkkari tai juoppo on itse aiheuttanut ongelmansa ja saa luvan itse kärsiä seurauksetkin, mutta kun on kyse meille änkevistä maahantulijoista, niin heti ollaan valmiita silittämään päätä. Kuinkahan paljon sitä avustusrahaakin jaetaan näihin köyhiin maihin vuosittain ja ties kuinka monta vuosikymmentä ollaan jo näin tehty, mutta ei siitä nähdäkseni mitään pysyvää hyötyä ole ollut.

Lisäksi oon sitä mieltä, että suurin osa näistä hyysäreistä ei ole koskaan ollut tekemisissä näiden kultamunien kanssa, muuta kuin korkeintaan duunissa. Se taas ei anna oikeaa kuvaa, koska duunissahan käy vaan ne kunnolliset tyypit. Helppohan se on jostain peräseinajoelta huudella että vitun rasistit jos ei oo itse koskaan nähnyt romanikerjäläistä tai mitään muutakaan mamua.
 
veronmaksaja
mun mielestä kaikille nyt täällä oleville romanikerjäläisille vois myöntää oleskeluluvan ja sijottaa heidät kunnolla. Ottaa Suomeen. Minusta on törkeää miten Romania kohtelee mustalaisia.. eikä siihen näy parannusta olevan luvassa. Ne on eurooppalaisia, eikä ne saa omassa maassaan ihmisaevosta kohtelua.
Jotkut arabit ja muut höttöpäät voi jättää rajan toiselle puolelle.. mutta nämä romanialaiset köyhät voisi hyvin kotouttaa suomalaisiksi.
Otetaanko me tänne kaikki euroopan 9-10 miljoonaa romania, vai kenties koko maapallon romanit, joita on arviolta noin 20 miljoonaa?
 
"suski"
Miksi ihmiset ajattelee että narkkari tai juoppo on itse aiheuttanut ongelmansa ja saa luvan itse kärsiä seurauksetkin, mutta kun on kyse meille änkevistä maahantulijoista, niin heti ollaan valmiita silittämään päätä.
Yleensä narkkareiden, juoppojen ja mamujen hyysäystä kannattavat/vastustavat samat ihmiset. En tiedä yhtäkään "maahanmuuttokriittistä" ihmistä, jonka mielestä suomalaisia juoppoja pitäisi hoitaa.
 
IhaNainen
[QUOTE="Rouva";22539203]Mun mielestä sun mielipide on käsittämättömän kapeakatseinen ja osoittaa yksinkertaisuutta ja kyvyttömyyttä asettaa asioita oikeaan perspektiiviin, kyvyttömyyttä ajatella asioita laajemmin...

Mutta sulla on oikeus sun mielipiteeseesi.[/QUOTE]

Mitäs jos rouva vaikka perustelisi välillä mielipitetään eikä vaan ilmottaisi kenen mielipide on oikein ja kenen väärin.
 
Keittiönoita
Ei ratkea ei, mutta täytyykö muutamasta romanialaisesta stressiä ottaa.
Mutta onko kysytty edes heiltä itseltään, mitä he haluavat?

Mun mielestä jo alun alkaen, kun näille kerjäläisille alettiin tarjota pyykinpesu- yms paikkoja, olisi sen pitänyt olla vastikkeellista. Vastikkeellista siten, että sillä aikaa, kun pesukone pyörii, he osallistuvat suomen kurssille. Kielitaito on yksi ihan keskeisimmistä asioista, jos aikoo Suomessa työllistyä tai saada opiskelupaikan. Ja jos he olivat luku- ja/tai kirjoitustaidottomia, niin olisivat voineet opiskella näitä asioita. "Hyysääminen" ei muuta heidän tilannetta yhtään miksikään, jos heille ei samalla tarjota mahdollisuutta tehdä elämästään kerjäämistä parempaa.
 
Lunatic
[QUOTE="Neith";22539580]muutamasta, no entäs kun ensi vuonna niitä on sata ja sitten tuhat jne. mihin voidaan vetää se raja? kuinka paljon sä olet valmis maksamaan siitä, verojen ja palveluiden heikkenemisen muodossa?
sehän tässä on vikana, kun sitä rajaa ei voida vetää, sitä porukkaa tulee helpon rahan perässä jos sitä helppoa rahaa annetaan. tiesitkö että kun on tarpeeksi monta pisaraa niin siitä muodostuu puro ja myöhemmin joki..[/QUOTE]

No tiesin tiesin, mutta yhtä hyvin voivat tänne jäädä ne jotka täällä jo ovat. Onhan noita taloja ja laitoksia ym liiketiloja pilvin pimein tyhjillään.
Ei se suomalaisten asemaan vaikuta mitenkään, onko täällä muutama romanialainen vai ei.
Somalit vois kyllä jo palauttaa, ne eivät ole edes 20 vuodessa integroituneet tänne.. menkööt iraniin pakolaisiksi.

ja turkkilaiset vois muuttaa kans pois, ne on jo nähty.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
IhaNainen
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22539305:
Sitäpaitsi, ne maailman TODELLISET köyhät ja hädänalaiset, jotka apua oikeasti tarvitsevat, HE EIVÄT IKINÄ TULE PÄÄSEMÄÄN SUOMEEN ASTI APUA KERJÄÄMÄÄN! Ja tämä on kivenkova FAKTA, ei mitään tunteellista paatosta.
Tämän mä toivoisin että jokainen ihminen tajuaisi oikeasti. Vaikka miten tekisi mieli uskoa auttavansa niitä hädänalaisia, se apu menee loppupeleissä aina niille parempiosaisille. Ei niillä oikeasti köyhillä ole varaa matkustaa tänne asti autettavaksi, ne elää siellä pakolaisleireillä ilman rahaa ja mahdollisuutta parempaan niin kauan kun näitä parempiosaisia raahataan tänne.
 
veronmaksaja
Nyt hyysätään ihan väärää joukkoa!

Nuo romanit, jotka on tänne tulleet, ovat sen verran nokkelia, että ovat lähteneet. Mutta kuulkaa, lähetetään nuo takaisin, ja otetaan sieltä ne, jotka oikeasti on huonoimmassa asemassa. Umpirammat, kehitysvammaiset ja monisairaat. Meillä on hieno terveydenhoitojärjetelmä, ja saadaan ne hoidettua. Ja ei kai haittaa hyysääjät, että me muut saamme sitten pikasen huonompaa hoitoa ja jonotuksen kera, kun rahaa ja hoitopaikkoja on mititettu vain suomalaisille veronmaksajille, jotka ne ovat ja tulevat maksamaan.

Eli vaihtoon nuo romanit vaan ja heikoimmat ja sairaimmat tänne!
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22539720:
Mutta onko kysytty edes heiltä itseltään, mitä he haluavat?

Mun mielestä jo alun alkaen, kun näille kerjäläisille alettiin tarjota pyykinpesu- yms paikkoja, olisi sen pitänyt olla vastikkeellista. Vastikkeellista siten, että sillä aikaa, kun pesukone pyörii, he osallistuvat suomen kurssille. Kielitaito on yksi ihan keskeisimmistä asioista, jos aikoo Suomessa työllistyä tai saada opiskelupaikan. Ja jos he olivat luku- ja/tai kirjoitustaidottomia, niin olisivat voineet opiskella näitä asioita. "Hyysääminen" ei muuta heidän tilannetta yhtään miksikään, jos heille ei samalla tarjota mahdollisuutta tehdä elämästään kerjäämistä parempaa.
Näinhän se on.
Annettas nyt mahjdollisuus.
 
IhaNainen
[QUOTE="suski";22539616]Yleensä narkkareiden, juoppojen ja mamujen hyysäystä kannattavat/vastustavat samat ihmiset. En tiedä yhtäkään "maahanmuuttokriittistä" ihmistä, jonka mielestä suomalaisia juoppoja pitäisi hoitaa.[/QUOTE]
MINÄ!! Mun mielestä alkoholismi on sairaus, ja ihminen jolla asiat on hyvin, ei ajaudu oikeaksi narkkariksi. Näitä pitäisi auttaa ja hoitaa, mutta loisia joilla kuitenkin on rahat matkustaa tänne, ei tarvitse auttaa kuin korkeintaan lähtömaassaan, ja niin että se apu oikeasti menee tarvitsijoille eikä avustusjärjestöille, rikollisille ja sotatoimiin.
 
Lunatic
Phoebsi on phoebsi.
Taitaa olla.
Itse kun ajattelee millanen elämä noilla ihmisillä on takana, ei oikein tommonen Phoebsin "huumori" (?) uppoa. Joskus vois miettiä omalle kohdalle.. ihan sattuman kauppaahan se on ettei tässä itse ole syntyny Romaniaan mustalaiseksi.
Ihminen voi loppujenlopuksi hyvin vähän vaikuttaa elämänsä kulkuun. Kortit jaetaan jo kohdussa.
 
IhaNainen
[QUOTE="Rouva";22539955]:O

Mitä vit..?! Onko sulla lukemisen ymmärtämisen vaikeuksia vai mikä sun ongelmas on?[/QUOTE]

Sähän olet koko keskustelun ajan vain komppaillut tai haukkunut ihmisten mielipiteitä, esitellyt rasismikorttia jne.
"Hienosti kirjoitettu!" "Ootko tosissas? Onhan tää sun mielipide vitsi?" "Mun mielestä sun mielipide on käsittämättömän kapeakatseinen ja osoittaa yksinkertaisuutta ja kyvyttömyyttä asettaa asioita oikeaan perspektiiviin, kyvyttömyyttä ajatella asioita laajemmin... Mutta sulla on oikeus sun mielipiteeseesi." "Samaa mieltä, paitsi tuo 44-v äiti-ihminen käyttää inhottavaa kieltä ja on kyllä käyttänyt rasistisiakin ilmauksia. Tulee ikävä sävy hyvään keskusteluun!"

Kaikki sun omasta kynästä. Ainoastaan kahteen viestiin oot osannut kirjoittaa jotain omaa, mutta niistä toinen on "rasismia!" huutelua ja toinen ilmeisesti syyttää länsimaalaisia siirtomaiden pitämisestä joskus aikaa sitten.
 
Taitaa olla.
Itse kun ajattelee millanen elämä noilla ihmisillä on takana, ei oikein tommonen Phoebsin "huumori" (?) uppoa. Joskus vois miettiä omalle kohdalle.. ihan sattuman kauppaahan se on ettei tässä itse ole syntyny Romaniaan mustalaiseksi.
Ihminen voi loppujenlopuksi hyvin vähän vaikuttaa elämänsä kulkuun. Kortit jaetaan jo kohdussa.
Siis ihan järkkyä että niiden pitäisi tehdä töitä matkansa eteen! Millä rahalla ne on tänne tulleet?

Jos tykkää varastelevista, ahdistelevista kerjäläisistä, heidän mafiapomoistaan, alaikäisten naittamisista ja nuorista äideistä, siitä että ei käydä koulua vaikka se mahdollisuus tarjotaan ja ihmiskaupasta niin mikäs siinä. Sinne vaan tarjoilemaan ilmaista ruokaa hökkelikyliin ja päätä silittelemään :D En todellakaan tunne empatiaa heitä kohtaan, joitain toisia kohtaan kyllä. Mutta ne ihmiset eivät Suomea koskaan tule edes näkemään, saati täällä varastelemaan tai kuppaamaan sossusta rahaa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä